Zásadní hlasování
Podrobné hlasování | PRO | PROTI | ZDRŽEL SE | NEHLASOVAL | NEPŘÍTOMEN |
Posekaný Tomáš
- Strana: Česká pirátská strana (koalice)
- Volební program
- Funkce: zastupitel
- E-mail: tomas.posekany@gmail.com
- Telefon: 720 241 945
- Představení:
Člen Zastupitelstva města Písku za Českou pirátskou stranu.
Předseda osadního výboru Sv. Václav.
Člen finančního výboru města Písku.
Dotazy
Nezodpovězené / 0
Žádné nezodpovězené dotazy.
Zodpovězené / 5
- Posekaný – odstoupení zastupi… / ✓
OTÁZKA: Dobrý den.
Prosím můžete mi objasnit své důvody odstoupení ze zastupitelstva, vaší práce jsem si velmi vážila? Na prosincovém jednání zastupitelstva k tomu nikdo nic neřekl. Děkuji00ODPOVĚĎ:
Vážená paní Nosková,
děkuji Vám za dotaz i za podporu, které si vážím. K mé rezignaci jsem se vyjadřoval na webu Jihočeských Pirátů, FB Piráti Písecko i v týdeníku Písecké postřehy, které de facto citovaly právě ono vyjádření z krajského pirátského webu. Snad vás příliš nezklamu, když to hlavní ocituji i zde:
„Hlavním důvodem mé rezignace na zastupitelský post je můj zájem věnovat energii do oblasti či prostředí, které je méně konfliktní a kde cítím více pozitivní energie. To je především oblast kultury a cestovního ruchu, prostředí mně dlouhodobě nejbližší.
Radši se totiž snažím nacházet konsenzus, kompromis, řešení, na nichž se dohodne a shodne většina, naopak mi není blízká konfrontace. Větší smysl vidím ve spojování lidí, stejně jako mi přijde více smysluplné ukazovat dobré příklady a inspirovat se jimi – sdílet je.
Z tohoto důvodu bych dál rád pokračoval v komisi pro kulturu a cestovní ruch města Písku. U Pirátů i nadále zůstávám a podporuji pirátský program, ideje a cíle k cestě ke svobodnější společnosti a udržitelnému rozvoji.
Rád bych poděkoval za spolupráci nejen kolegům ze zastupitelského klubu Pirátů, ale i všem zastupitelům, kolegům z Osadního výboru Hradiště a všem pracovníkům městského úřadu či městských a jiných organizací, s nimiž jsem spolupracoval, a věřím, že s mnohými budu spolupracovat dál. Stejně tak chci poděkovat za důvěru v Piráty, kterou lidé projevili v komunálních volbách v roce 2018, a díky níž se do píseckého zastupitelstva dostalo pět pirátských zastupitelů.“
Více se k tomu vyjadřovat opravdu nechci, děkuji za pochopení.
Děkuji a přeji klidné adventní dny.
Zbyněk Konvička
00 - Posekaný – Varhany v Trojici / ✓
OTÁZKA: Dobrý den,
zaslechla jsem, že se Písek chce zbavit varhan v koncertní síni Trojice, těch nádherných varhan, které nám závidí snad celá republika.
Doufám a pevně věřím, že je to pouze "jedna paní povídala" . Protože v opačném případě by to byl neomluvitelný čin, který by se nutně musel stát terčem kritiky všech kulturně založených Písečáků. Prosím Vás o vyjádření. Děkuji00ODPOVĚĎ:
Dobrý den, paní Ivo, děkuji Vám za Váš dotaz. Jelikož jsem měl o varhanách v současné době odsvěceném kostele Nejsvětější Trojice, který dnes funguje jako koncertní a výstavní síň Centra kultury města Písku, spíš pouze kusé informace, hovořil jsem na toto téma přímo s lidmi jaksi od zdroje. Mluvil jsem s místostarostou města Ondřejem Veselým, který má v gesci kulturu a ředitelem Centra kultury města Písku Josefem Kašparem a ti mi upřesnili aktuální situaci. Varhany se nikam stěhovat nebudou a nemají. Celá situace vznikla podle jejich slov z důvodu, že Prácheňskému muzeu v Písku byl navrácen původní oltář z tohoto kostela. Ten nyní prochází postupnými restaurováním. Zatím jsou obnoveny jeho dvě křídla, to pravé by již mělo být instalované v Trojici. Uvažovalo se prý o navrácení celého oltáře do tohoto bývalého sakrálního prostoru, ale vystaveny budou podle všeho pouze ta dvě boční křídla, nikoliv centrální oltář. Přemýšlelo se prý i o tom zda by šly varhany rozebrat a někam přestěhovat, což by sice bylo technicky možné, ale varhany by již nehrály, tak jak mají, neboť jsou určeny právě pro tento prostor a patrně i tak naladěny. Závěrem: došlo se dle mého k jistému kompromisu, že části oltáře – obě křídla by měla být vystavena v interiéru památky, patrně i kvůli zachování historické kontinuity, a varhany budou na dále v kostele a budou sloužit ke koncertním účelům. Snad Vás tato odpověď potěšila a byla dostatečná. S pozdravem a přáním hezkých dnů Zbyněk Konvička00 - Posekaný – Parkování pro hřiš… / ✓
OTÁZKA: Město zatím nemá žádné konkrétní řešení parkování pro hřiště na Hradišti, prý se vede tajné jednání, které nemusí přinést výsledek a parkoviště zase dlouho nebude. Proč město neudělá provizorní parkoviště pro hřiště na pozemku u návsi (zatravňovací dlaždice, nebo štěrk či recyklát), tak jak to sliboval předchozí místostarosta na OV? Při fotbale je situace na silnici nebezpečná a s parkováním neúnosná a přitom je tu už druhý rok prázdný nevyužívaný velký pozemek s povoleným vjezdem.
00ODPOVĚĎ:
Odpověď: Dobrý den, pane Šebelle, po vyhodnocení ankety, veřejné debatě U Srnků a pečlivém uvážení všech okolností, všech pro a proti, dospívám k tomuto návrhu řešení. Je pravdou, že bývalé složení Osadního výboru Hradiště původně navrhovalo prostor po zbourání statku využít k parkování, když se do toho vložila urbanistická komise města s řešením, aby se celek návsi uzavřel hmotou – novou stavbou, která by například mohla plnit více funkcí pro veřejnost najednou. Přiznávám, že se mi tato možnost, která se nemusí patrně pro Hradiště znovu takto v jeho centrální části opakovat, jevila jako velmi zajímavá a s velkým potenciálem pro všechny občany. Na základě této představy jsme si v novém složení Osadního výboru řekli, že by bylo dobré se zeptat přímo Hradišťanů, co by na tomto místě preferovali. Pravdou je také to, že současně s tímto jsme se na Osadním výboru v minulém i tomto období zabývali možnostmi parkování po celém Hradišti. Jsou to tedy dost spojené nádoby – prostor po statku a lokality pro parkování. Potvrdila to i diskuze s občany na veřejném projednání, která potřebu parkování na Hradišti velmi silně akcentovala. Přestože není na tomto místě (po zbouraném statku) v územním plánu počítáno s parkováním (nýbrž se zástavbou), jsem pro co možná nejrychlejší řešení dopravní situace na hlavní komunikaci protínající Hradiště a přeplněné automobily z města, které zavážejí děti na fotbalové tréninky, nejvíce mezi 15–19 hodinou. Budu navrhovat na Osadním výboru Hradiště i na zastupitelstvu města zřízení dočasné či provizorní plochy na jasně vymezenou dobu trvání takového provizorního řešení (zpevněné pouze např. drtí) na parkování se dvěma nájezdy na prostoru po zbouraném statku do té doby, dokud nebude vyřešeno jiné parkování pro TJ Hradiště – pro rodiče dětí jezdících na tréninky a návštěvníky fotbalových zápasů. Jak píšete, dopravní situace je opravdu neúnosná a nechci čekat až na chvíli, kdy se stane nějaké neštěstí a někdo tu někoho přejede. Pakliže bude vyřešeno parkování na jiném místě pro TJ Hradiště, jsem pro vrátit se znovu k otevřené otázce zřízení víceúčelového domu s uzavřeným dvorem se zelení pro možné aktivity místních občanů. Současně jsem pro posílení a pevně dané a častější časové intervaly MHD do centra města a zpět na Hradiště především v odpoledních a podvečerních hodinách – nejen pro občany Hradiště, ale i pro rodiče s dětmi jezdící na tréninky. S pozdravem Zbyněk Konvička00 - Posekaný – práce na uzavírkác… / ✓
OTÁZKA: Proč u uzavírek komunikací z důvodu budování inž. sítí teplárny apod. není podmínkou, aby se na potrubích a komunikacích pracovalo na 3 směny 24 h denně nebo alespoň na dvě? Proč se rychle neudělala křižovatka Zeyerovi ulice a ulice Nádražní, aby se přes ni mohlo co nejdříve jezdit? Dopravní situace ve městě je neúnosná a i když firmy mají hodně práce, takto velké akce se dají dopředu připravit.
00ODPOVĚĎ:
Pane Šebelle, Již jsem vám na tuto otázku odpovídal níže. Dotaz je sice relevantní, ale směřujte jej prosím na vedení teplárny či vedení města, které mají tyto práce na starosti. Děkuji.00 - Posekaný – práce na uzavírkác… / ✓
OTÁZKA: Proč u uzavírek komunikací z důvodu budování inž. sítí teplárny apod. není podmínkou, aby se na potrubích a komunikacích pracovalo na 3 směny 24 h denně nebo alespoň na dvě? Proč se rychle neudělala křižovatka Zeyerovi ulice a ulice Nádražní, aby se přes ni mohlo co nejdříve jezdit? Dopravní situace ve městě je neúnosná a i když firmy mají hodně práce, takto velké akce se dají dopředu připravit.
00ODPOVĚĎ:
Vážený pane Šebelle, aktuální dopravní situace v Písku se mi nelíbí, ostatně jako patrně většině Písečáků, není ji snad ani možné vnímat jinak, než jako dlouhotrvající zátěž pro občany, která se velmi vleče… (z toho asi pramení i vaše dotazy či požadavek na třísměnný provoz prací na rekonstrukcích)… nicméně současně uznávám, že se práce na horkovoodu udělat musí, otázkou je, zda by to šlo řešit jinak a rychleji… Podmínky pro řešení těchto rekonstrukcí však neřešilo zastupitelstvo, ale jsou v gesci vedení města, takže vaše dotazy by dle mého měly být adresovány radním či zástupcům nynější menšinové koalice. Po pravdě slýchám od lidí podobné otázky a velmi jim rozumím jako oprávněným a relevantním… období léta bývá po republice zpravidla plné uzavírek a dopravních omezení kvůli rekonstrukcím komunikací. Souběh všech možných stavebních prací v Písku je ale nyní i dle mého názoru dost enormní. Věřím tomu, že při dobré vzájemné komunikaci všech zainteresovaných složek se dá v budoucnu harmonogram prací a jejich souběh nastavit snad lépe a tak, aby vše šlo rychleji a hladce… viz poznámka Martina Brože (zde v dotazech) k IT sítím apod., ale současně dodávám: Dovedu si představit značné nároky na skloubení toho všeho, neboť zájmy zainteresovaných skupin mohou být často protichůdné či spadající do jiného časového období. Cílem celé snahy zástupců města – radních - by ale měla být dle mého minimalizace omezujících dopadů na občana při praktickém pohybu po městě, ať už jede autem, na kole nebo jde pěšky. Nikdy se zcela jistě určitým omezením při těchto pracích nevyhneme, ale můžeme se snažit je do nějaké přijatelnější míry eliminovat. Teprve pak budeme moci hovořit o tom, že se nám daří věci nejen plánovat, ale i realizovat s co možná nejmenšími kolizemi s tím nebo oním. S pozdravem Zbyněk Konvička00
Příspěvky zastupitele
Žádné příspěvky.