Přihlášení

Kdo rozhodne o stavbě nového plaveckého bazénu?

10. 8. 2018 | Rudolf Tyll | Diskuze (20) | Věci veřejné

Referendum (z latinského referendus, které znamená „věc, o níž má být podána zpráva“)

Ano, 88 % volících občanů našeho města  nám  zastupitelům  před pěti  lety   v místním  referendu vyslalo jasnou zprávu: " Zastupitelé, my nový plavecký bazén pod historickými hradbami nechceme, najděte jiné místo, kde se postaví a do té doby nám zachovejte v provozu starý plavecký bazén.", přestože řada zastupitelů, včetně mě, byla pro stavbu dle již připraveného projektu na původním místě pod hradbami. Máme demokracii, stát, kde platí právo, proto dle právně platného výsledku referenda již minulé zastupitelstvo města vybralo novou lokalitu pod lesnickou školou.

Současné  zastupitelstvo  pokračovalo  v  započaté  práci  a  odsouhlasilo  projekt  Nový  plavecký  bazén v Písku s platným stavebním povolením. Současně zastupitelé schvalovali částky, které byli ochotni na stavbu bazénu uvolnit z rozpočtu našeho města. Poslední schválená suma na stavbu plaveckého bazénu dle projetku byla 283 673 428 Kč bez DPH. Tato částka byla limitní pro zadávací řízení na zhotovitele stavby. Bohužel nejnižší nabídka ze zadávacího řízení překročila limitní realizační cenu cca o 40 milionu Kč a dovolím si tvrdit, že podpora stavby bazénu za tuto cenu, nenajde 14 zastupitelů  potřebných ke schválení této sumy. Osobně vnímám, že zastupitelé respektují výsledek referenda z roku 2013, ale současně cítí zodpovědnost za rozpočet a finance města Písku. A řadě z nich již připadá cena za nový plavecký bazén nepřiměřená. Ale možná se mýlí. Možná se mýlí jako v roce 2013 a předchozím, kdy nachystali stavbu nového plaveckého bazénu na původním místě pod hradbami a občané rozhodli jinak. Možná občané mají opět jinou představu a chtějí se za dva a půl roku ( cca  půl roku nové zadávací řízení a 2 roky stavby) koupat v novém bazénu pod lesnickou školou. A nebo jim stačí opravit a udržovat starý plavecký bazén. Nevím. Již jednou jsem se mýlil a chtěl nový "plavečák" pod hradbami. 

Možná se mýlím znovu a proto předložím na srpnové zastupitelstvo města materiál o konání již druhého místního referenda o stavbě nového plaveckého bazénu. Již jednou jste občané rozhodli jinak než my zastupitelé a my to respektovali. Na základě Vašeho rozhodnutí jsme vybrali místo a nachystali projekt, podle kterého můžeme přibližně do dvou a půl roku postavit nový plavecký bazén. Víte, jak bude vypadat, kde bude stát, jaká bude jeho přibližná celková  cena a za jak dlouho bude postaven. Nyní je jen na Vás, pokud mnou předložený materiál odsouhlasí zastupitelstvo města, abyste rozhodli.

Navržená otázka pro konání místního referenda v termínu říjnových komunálních voleb je:

„Souhlasíte se stavbou nového plaveckého bazénu v Písku v lokalitě pod lesnickou školou vedle Městského sportovního areálu dle stávajícího projektu, jehož investorem je město Písek, v odhadované celkové výši investice 356 milionů Kč bez DPH, vycházející z nejnižší nabídkové ceny stavby bazénu ze zadávacího řízení ve výši 323 milionů Kč bez DPH, rozpočtové ceny vnitřního vybavení bazénu ve výši 15 milionů Kč bez DPH a propočtové ceny parkoviště nad fotbalovým hřištěm s umělou travou ve výši 18 milionů Kč bez DPH?“

Celý materiál je k dispozici na http://www.mesto-pisek.cz/assets/File.ashx?id_org=12075&id_dokumenty=23411

Návrh nepředkládám jako člen koalice nebo  opozice, jako příznivce nebo odpůrce nového bazénu. Předkládám ho jako zastupitel, který je pevně přesvědčen, že jedině Vy občané, kteří jste již jednou v referendu rozhodli, můžete "podat zprávu", zda tento projekt podpořit, nebo zastavit.

 

Související články k tématu bazén z let 2011 – 2018:

RADNÍ RUDOLF TYLL NAVRHUJE REFERENDUM O BAZÉNU

Ad BAZÉN – odpověď poslanci Veselému

Příliš drahý, nebo ne? Občané, vyjádřete se: Má se v Písku stavět nový bazén?

283 MILIONŮ NA BAZÉN ZASTUPITELÉ SCHVÁLILI – KDO JAK HLASOVAL?

JAK DÁL S BAZÉNEM? ZASTUPITELÉ ROZHODNOU O PŘEKROČENÍ LIMITU NA 283 MIL.

NOVÝ BAZÉN SE STÁLE PŘEPOČÍTÁVÁ, LIMIT 250 MIL. NESTAČÍ

PROJEKT BAZÉNU V PRODLENÍ / CENA NEZNÁMÁ

PRO BAZÉN POD LESÁRNOU SCHVÁLENO 250 MIL.

BOUŘLIVÉ SCHVALOVÁNÍ ROZPOČTU MĚSTA: SPOR O BAZÉN A PODCHOD

 

ARCHITEKT NAVRHL BAZÉN V KASÁRNÁCH A NOVÝ BULVÁR – PÍSECKOU TŘÍDU

CO DÁL S AREÁLEM KASÁREN? BAZÉN? SPORTOVNÍ HALU?

VŠESPORTOVNÍ HALU DO KASÁREN A BAZÉN PROVĚŘIT

 

ARCHITEKT JOSEF PLESKOT K LÁVCE, BAZÉNU I K REKONSTRUKCI BAKALÁŘŮ

FINSKÁ SAUNA, PARNÍ LÁZEŇ, ZÁŽITKOVÉ SPRCHY… CÍL: OTEVŘÍT NOVÝ BAZÉN NA JAŘE 2018

VÍTĚZNÝ SOUTĚŽNÍ NÁVRH NOVÉHO BAZÉNU

 

PODZEMNÍ PARKOVIŠTĚ? PARK PRO DĚTI? NOVÉ LÁVKY NAD VODOU? CO BY MOHLO NAHRADIT STARÝ BAZÉN POD HRADBAMI?

ANKETA: CO S LOKALITOU POD HRADBAMI, AŽ ODTAMTUD ZMIZÍ STARÝ PLAVECKÝ BAZÉN?

A JE TO: BAZÉN BUDE POD LESNICKOU ŠKOLOU, BEZ VŠESPORTOVNÍ HALY

ZASTUPITELSTVO ZNOVU PROJEDNÁ LOKALITU A VARIANTY ŘEŠENÍ BAZÉNU

POLITICI ODPOVÍDAJÍ: 4. BAZÉN, NEBO AKVAPARK?

 

MĚSTO PO REFERENDU ZAČALO HLEDAT JINÉ MÍSTO PRO BAZÉN. JE NA TO ALE TA PRAVÁ CHVÍLE?

V PRVNÍM MÍSTNÍM REFERENDU ZVÍTĚZILO ANO – NOVÝ AKVAPARK POD HRADBAMI NEBUDE

Akvapark

MOBILIZACE: PŘIJĎTE K REFERENDU, ROZHODNĚTE, JAK DÁL S BAZÉNEM!
PRAVDA O STAVU PÍSECKÉHO PLAVECKÉHO STADIONU VYŠLA NAJEVO
STAROSTA ONDŘEJ VESELÝ O POSUDCÍCH PLAVECKÉHO BAZÉNU
 
TISKOVÁ ZPRÁVA MĚSTA PÍSEK K PLAVECKÉMU BAZÉNU

CELÝ ČLÁNEK IDNES 28.12.2012 – PÍSEK CHVÁTÁ NA NOVÝ BAZÉN, STARÝ PŘITOM VYDRŽÍ JEŠTĚ 20 LET

Nebojme se referenda
Zastupitelé odsouhlasili referendum k přemístění bazénu
Referendum k novému bazénu bude
 

Podle právního posudku je otázka k referendu o bazénu v pořádku v obou částech


Prohlédněte si z tepla svého domova 9 studentských návrhů bazénu pro Písek
Mezisoučet petice na vypsání referenda k otázce bazénu
Veřejná diskuze k petici o plaveckém bazénu
Bude první písecké místní referendum o umístění plaveckého bazénu?
BAZÉN TADY NEBO JINDE ??
 
Na vzdory petici odborníků zastupitelé rozhodli o výstavbě aquaparku pod hradbami
Zasaď strom, zploď dítě, postav akvapark?
O petici na přemístění píseckého bazénu se bude jednat až v březnu
Výsledky petice k záměru výstavby nového bazénu v jiné lokalitě
Petice k záměru výstavby nového bazénu
Nový bazén se přemísťovat nebude, zůstane pod hradbami
Plavečák nebo aquapark – posune nás někam veřejná anketa?
Výsledky ANKETY – Rekonstrukce plaveckého bazénu v Písku
Jak dál s plaveckým stadionem?
0
0

Diskuze k článku +

10. 8. 2018 (18:41)  –  Luděk Blaha

0
0

Ta zpráva nebyla: "Zastupitelé, my nový plavecký bazén pod historickými hradbami nechceme…"
Ta zpráva se týkala některé z předložených variant aquaparku okresní velikosti. Nepamatuji si přesně, ale řekl bych, že plavcům měly být k dispozici nejvýše čtyři plavecké dráhy s dvěma krajními mělčinami. Do standardního plaveckého bazénu je to přece jen poněkud daleko.
A seniory na tobogánech běžně nevídám. Mezi tam skotačícími dětmi jsem s přehledem nejstarší.

Odpovědět

10. 8. 2018 (19:18)  –  MUDr. Rudolf Tyll

0
0

Omlouvám se, ale dovolím se Vás opravit.
Otázka v referendu zněla: „Jste pro přemístění plaveckého stadionu (akvaparku) v Písku ze stávající lokality pod historickými městskými hradbami na jiné místo a po dobu výstavby nového zachování provozu v plaveckém stadionu stávajícím?“
Občané tedy nechtěli pod hradbami žádný nový bazén ani akvapark, ale chtěli přemístění na jiné místo.
Též schválený projekt pod hradbami měl mít zachováno osm 25metrových drah. To byla podmínka, abych pro projekt zvedl ruku.

Odpovědět

10. 8. 2018 (20:24)  –  Luděk Blaha

0
0

Jistě to není věc zásadního sporu a opravám jakéhokoli typu se nebráním.
Nemohu se ovšem zbavit intenzivního pocitu, že kdyby se v době konání referenda jednalo o stavbu doopravdy plaveckého bazénu s osmi plaveckými drahami pro závodní i zájmové plavání, rozhodně bych nehlasoval proti jeho stavbě. Souhlasím s architektem Pleskotem, že to místo bylo vybráno dobře.

Odpovědět

10. 8. 2018 (22:57)  –  Michaela Šťastná

0
0

Už jednou se v diskuzi o bazénu někdo domníval, že jsem svým hlasováním v referendu chtěla akvapark jinde, než je současný bazén. Momentálně nemám po ruce žádný zápisník, ale doufám, že si pamatuji, že jsem nechtěla tehdejším vedením města schválený vylepšený bazén a to právě pro to, že se měnil na akvapark s omezením současného pojetí, včetně nějakých garáží v podzemí…
Právě proti schválené variantě výstavby na místě současného bazénu jsem v referendu hlasovala i já, a rozhodně jsem tím neříkala, že nechci nový bazén na současném místě, ale že ho nechci v té podobě, která byla tehdy prosazována, a pro ni, pro tu variantu, se mělo tedy hledat nové místo výstavby. Mimochodem, ne v kasárnách na cizím pozemku, jak se někdo snažil prosadit později.
Mimochodem, v tuhle chvíli vůbec nevím, jak odpovědět na nově položenou dlouhou větu budoucího referenda….

Odpovědět

11. 8. 2018 (06:58)  –  MUDr. Rudolf Tyll

0
0

Máte pravdu, že otázka je dlouhá. Původní záměr to nebyl a měla být podstatně kratší:

„Souhlasíte se stavbou plaveckého bazénu v Písku v lokalitě pod lesnickou školou dle stávajícího projektu v odhadované celkové výši investice 356 milionů Kč bez DPH?“

Po několikastupňovém právním posouzení přípustnosti otázky bylo na základě "právního citu" a zejména již proběhlých soudních rozhodnutích k přípustnosti otázek z jiných místních referend doporučeno upřesnit lokalitu, uvést investora a výpočet, jak se došlo k odhadované celkové výši investice.

Odpovědět

11. 8. 2018 (08:18)  –  Iveta Hodoušová

0
0

Hezký den. Otázka je dlouhá, co by mi až tak nevadilo, ale opět nejasná. K „odhadované částce“ . Jaká je výše možné negativní odchylky? Pokud dám ANO, a výsledná částka bude o deset dvacet mega vyšší, hlasovala jsem stále v mezích odhadované částky? Nebo jak je to míněno?

Odpovědět

11. 8. 2018 (09:17)  –  MUDr. Rudolf Tyll

0
0

Pěkný den,
uvedená odhadovaná celková výše investice 356 milionů bez DPH je ten nejpřesnější možný odhad dle informací, které máme dnes k dispozici. Přesnější informaci občanům poskytnout neumím.
Pokud projde "ANO", dojde k novému zadávacímu řízení s limitní částkou 323 milionu na stavbu bazénu. Současně k výběrovým řízením s limitními částkami 15 milionu na jeho vnitřní vybavení a 18 milionu na parkoviště.
Může se vysoutěžit levněji, pak částka bude nižší, ale ne dráže.
Může se ale během stavby stát něco dnes nepředvídatelného, což se nedá vyloučit u žádné akce, a částka pro tuto mimořádnou neočekávanou událost naroste. to nemůže ovlivnit nikdo z nás. Původně bylo po první právní konzultaci v otázce u odhadované ceny i slovo maximální. Tato formulace nebyla ale vyšším právním pracovištěm doporučena.

V plánovaném referendu má občan pro své rozhodnutí mnohem více informací než při prvním. Ví, kde má bazén stát. Zná konkrétní projekt a vizualizace nového bazénu. Dá se velmi přesně odhadnout, za jak dlouho by byl postaven, A zná i odhadovanou cenu. Bohužel cenu přesnou, mu nikdo dopředu slíbit a zaručit nemůže.

Odpovědět

11. 8. 2018 (10:05)  –  Iveta Hodoušová

0
0

Děkuji za odpověď. Já tedy nevím, ale není to referendum zbytečné, když stejně není známá konečná cena, a ve většině případů k té „nepředvídatelné události“ dochází. Buď na to město má nebo nemá, to musí vědět kompetentní lidé, řadový občan do rozpočtu tak hluboce nevidí. To za prvé, a za druhé, příznivci stávající lokality, a myslím, že jich od minulého referenda hodně přibylo, jsou v tomto případě úplně marní…

Odpovědět

11. 8. 2018 (13:38)  –  MUDr. Rudolf Tyll

0
0

Přesnou konečnou cenu bohužel nemůžu zaručit. Například u rekonstrukce nové knihovny se rozpočet navyšoval díky objevení historické výzdoby stěn a stropů. A zastupitelé rozhodli o jejich zachování a obnově, což vedlo k navýšení rozpočtu.
Město si investici finančně dovolit může, ale jde o přiměřenost výše investice potřebám našeho města. A zde již zastupitelé pochybují. Došlo by pak k odložení jiných investic a výdajů města. Pro ilustraci rozpočet města na straně plánovaných příjmů k 30.6.2018 byl 859 854 000,- Kč. Při financování stavby bazénu během dvou let by to dělalo ročně 20 procent z rozpočtu.
Myslím, že právě pro příznivce stávající lokality má referendum zásadní smysl. V referendu mohou zcela jasně vyjádřit svůj názor a stavbu zastavit.

Odpovědět

11. 8. 2018 (14:41)  –  Iveta Hodoušová

0
0

Děkuji. Dobře, hypoteticky se tedy stavba zastaví, ale co bude dál? Sám jste nastínil minimálně dvě varianty, co přicházejí v úvahu. Takže opět začne ten známý kolotoč dohadování se, zda v současné lokalitě nebo v kasárnách nebo jinde,…a časově bazén v nedohlednu.

Odpovědět

11. 8. 2018 (18:25)  –  MUDr. Rudolf Tyll

0
0

V případě "ANO" je věc jednoduchá a za dva a půl roku se můžeme koupat v novém.
V případě "NE" je možností více, ale vzhledem k tomu, že znám poměrně dobře názory zastupitelů současných i některých možných budoucích, zbývají zřejmě varianty dvě.
První, pravděpodobnější, levnější, z krátkodobého hlediska přijatelnější a ke schválení jednodušší, opravit bazén stávající.
Druhá, dražší, málo pravděpodobná, ke schválení mnohem a mnohem složitější, postavit nový bazén společně s novou halou v kasárnách. To je varianta dlouhodobé vize rozvoje Písku, jistě přesahující jedno i dvě volební období, varianta širokého konsenzu a zejména silného vůdce/vůdců (zde určitě v dobrém slova smyslu), kteří by si tuto myšlenku vzali za svou, dokázali sjednotit zastupitelstvo a tato jednota zastupitelů by vydržela dle mého aspoň 10 let.

Odpovědět

11. 8. 2018 (11:23)  –  Dita Žlábková

0
0

Dobrý den, dovolím si zde dát odkaz z roku 2012, malé připomenutí. http://www.piseckysvet.cz/veci-verejne/verejna-diskuze-k-petici-o-plaveckem-bazenu?comment=4938#comment-4938
Osobně jsem v referendu volila ANO, protože jsem byla a dodnes jsem přesvědčena o tom, že ani jedna z variant by nebyla vhodná pro plaveckou školu a plavecký oddíl. Zvolit ANO byla jediná možnost, jak stavbu zastavit. Referendum vítám, za sebe mohu říct, že v současnosti vidím jako nejlepší řešení opravu stávajícího bazénu.

Odpovědět

11. 8. 2018 (11:51)  –  MUDr. Rudolf Tyll

0
0

Dobrý den,
děkuji za komentář a podporu referenda.

Odpovědět

11. 8. 2018 (17:12)  –  JUDr. Josef Šlehobr

0
0

Dobrý den,
souhlasím s architektem Pleskotem, že místo stávajícího bazénu bylo vybráno nejlépe. On ještě dodal, že záměr, aby místo stávajícího bazénu byla promenáda není dobrý, protože do toho, bude muset město cpát finanční prostředky.
Dále musím připomenout, že kolem referenda byl skutečně doprovodný " VOLEBNÍ GULÁŠ ", že to bude aquapark s tobogány, hry pro děti, vnějšími bazény atd. To všechno v tom novém bazénu nebude.
Souhlasím s referendem, protože bez toho se vedení město z tohoto problému nemůže dostat. Zejména když bychom chtěli, aby město vycházelo z vysoutěžené ceny i v budoucnu. Když taková cena nebude nabídnuta tak jsme zase v koncích.
POTOM OVŠEM MUSÍ BÝT OTÁZKY REFERENDA STRUČNÉ A JASNÉ :
Já navrhuji: CHCETE NOVÝ BAZÉN V LOKALITĚ POD LESNICKOU ŠKOLOU TAK JAK JE DÁN PROJEKTEM. ZA NEJVÝHODNĚJŠÍ CENU, KTEROU MĚSTO VYSOUTĚŽÍ NEBO CHCETE REKONSTRUKCI SOUČASNÉHO BAZÉNU.

Odpovědět

11. 8. 2018 (18:07)  –  MUDr. Rudolf Tyll

0
0

Dobré odpoledne,
děkuji za příspěvek a podporu referenda.
Jen Vámi navržená otázka, byť ji všichni chápem a má svou logiku, je dle zákona o místním referendu nepřípustná.
Viz zákon č. 22/2004 Sb., § 8 odst. 3 : Otázka navržená pro místní referendum musí být jednoznačně položena tak, aby na ni bylo možno odpovědět slovem "ano" nebo slovem "ne".

Odpovědět

11. 8. 2018 (17:26)  –  JUDr. Josef Šlehobr

0
0

Omlouvám se. Teprve teď jsem přečetl zprávu města co bude všechno u bazénu. Takže vnější bazénu tam budou, ale menší.

Odpovědět

11. 8. 2018 (18:15)  –  Pavel Kašpar

0
0

Dobrý den,
snahu pana zastupitele MUDr. Rudolfa Tylla o řešení nové situace okolo výstavby plaveckého bazénu lze jen přivítat, ale osobně jsem skeptický k řešení této situace referendem. Pokud má člověk skutečně odpovědně rozhodnout, musí být problému znalý a mít k dispozici potřebné informace.
Kolik občanů Písku, kteří budou hlasovat, má alespoň trochu přehled o tom, kolik má město finančních prostředků? Kolik je rozpracovaných a již nasmlouvaných investičních akcí? Házíme milionama, jako bychom měli kouzelnou mošnu. Lávka, vodárna, lyžařský svah, parkovací dům, náměstí, park, atd.
Při přečtení otázky referenda mne napadá takové přirovnání. Přijde tatínek z práce a řekne dětem. Koupíme si nové auto AUDI RS za 2.1 mil. Vnitřek necháme očalounit kůží za 250 tis. a rovnou si na něj postavíme za 500 tis. garáž. Líbí se vám to? Chcete to? Jo, paráda, super. Na toto sdělení se přeci ani nic jiného odpovědět nedá. To je ten kámen úrazu otázky.
Za rok se doma dohadují, že kdyby opravili svůj starší automobil, jezdili by stejně a dcera by měla na mimořádnou splátku své hypotéky a syn mohl studovat v zahraničí.
Při větších investičních akcích není pozastavení či přepracování projektu znamením zbabělosti, ale ukazuje na rozvahu a reálné možnosti dobrého hospodáře.

Pavel Kašpar
Strana svobodných občanů Písek

Odpovědět

11. 8. 2018 (18:56)  –  MUDr. Rudolf Tyll

0
0

Dobrý večer,
děkuji za příspěvek a jsem rád, že se diskuze zúčastní i jeden z možných budoucích zastupitelů.
U Vašeho příběhu o vysněném AUDI RS mi chybí poučení všech členů rodiny, že koupí i něco ztratí. Třeba právě tu možnost mimořádné splátky hypotéky, studia v zahraničí a podobně.
To samé by nastalo v případě hlasování "ANO". Došlo by k pozastavení a odložení jiných projektů (jako první bych osobně viděl revitalizaci náměstí). Následovalo by zřejmě šetření i v jiných oblastech. Sport, kultura, životní prostředí…To jsem nikdy nezapíral a v případě schválení referenda bych se zasadil o podrobnou informační kampaň v tištěných i elektronických médiích. Součástí kampaně by nebylo seznámit občany jen s projektem nového bazénu, ale nedílnou součástí by bylo zveřejnění současné finanční situace města, ročních příjmů rozpočtu, aktuální finanční rezervy a možnosti financování úvěrem, konkrétně za kolik si město půjčuje.

Odpovědět

11. 8. 2018 (21:58)  –  Pavel Kašpar

0
0

Dobrý večer,
máte pravdu pane doktore, že u mého příběhu chybí poučení rodiny, že něco ztratí a na něco prostě peníze nezbydou. Občany zatím také nikdo nepoučil! Zatím jim bylo slíbeno Jihočechy 2012, že za čtyři roky bazén bude a nic víc. Osobně bych nejprve stručně obyvatele seznámil s finanční situací města. Písecké postřehy, Písecký svět , vývěsní služba, mohlo by být součástí hlasovacího lístku a až následně bych poprosil obyvatele o vyjádření zda ANO a nebo NE. Škoda, že se stále velká část obyvatel města o věci veřejné nezajímá. Mlčení je vnímáno jako souhlas a rozdělané projekty se následně měnit nedají.
Města si dnes opravdu půjčují finanční prostředky za velmi zajímavých podmínek, ale dluh je vždy dluh a úrok je úrok.
Je rozdíl, pokud si firma za úvěr koupí výrobní technologii, která se provozem zaplatí za 2-3 roky a následně už jen vydělává, nebo za půjčené finanční prostředky postavíme bazén, který ať chceme, nebo nechceme bude vždy ztrátový a ztráta bude vždy o úroky větší.
Je jasné, že okresní město by pro své obyvatele a sportovce plavecký bazén mít mělo a snaha všech by měla být, aby ztráta z jeho provozu byla co nejmenší.

Pavel Kašpar
Strana svobodných občanů Písek

Odpovědět

12. 8. 2018 (00:22)  –  Luděk Blaha

0
0

"…nedílnou součástí (kampaně) by bylo zveřejnění současné finanční situace města, ročních příjmů rozpočtu, aktuální finanční rezervy a možnosti financování úvěrem, konkrétně za kolik si město půjčuje."

Zveřejňování takových informací má být nedílnou součástí běžné komunikace radnice s občany města. A ne jen součástí čas-od-časové kampaně. Také by se patřil třeba přehled faktur, nájemních smluv, analýz a projektů, které si město nechává zpracovat, a tak nějak podobně.

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.