Přihlášení

Akvapark

22. 1. 2013 | Radek Boček | Diskuze (5) | PÍSECKÝ HYDEPARK

Akvapark ano / ne

Jsem rád, že proběhlo referendum o plaveckém bazénu. Ale nechci utratit půlku rozpočtu města za něco, co generuje ztrátu, ať již pod hradbami, v Žižkovo kasárnách nebo někde úplně jinde...

 Před odjezdem do Francie jsem stačil hodit lístek do urny při volbách prezidenta a šel pozdravit členy volební komise u referenda o plaveckém bazénu. Po návratu vidím, že Písek kromě důchodce z Vysočiny a knížetem z Orlíka žije hlavně bazénem. Nemá cenu se opakovat v děkování členům přípravného výboru, ano, je dobře, že zaktivizovali píseckou veřejnost, a je směšné, že nejvíce si teď jejich úspěch připisují ti samí, kteří v minulé radě města projekt přestavby plavecké bazénu na zbytečné akvacentrum na stávajícím místě nastartovali. Holt, pásky chce v politice stříhat každý…
Výsledek referenda je v pořádku, vyjadřuje vůli občanů a mi, písečtí zastupitelé, bychom ji měli plně respektovat. Tedy např. urychleně schválit rozpočtovou změnu, která zruší 100 mil. položku na přestavbu plaveckého bazénu na výdajové stránce a rozpočet města na 2013 bude fakticky, a ne jen deklaratorně a slovně exhibicionisticky, vyrovnaný.
Důležitější je otázka, zda město má hledat novou lokalitu pro umístění akvacentra. Ano, má, uložilo mu to nepřímo referendum, respektive jeho výsledek, a bude mít k tomu i nástroj, totiž nový územní plán, pokud tedy Rada města přestane okázale přehlížet dvojí doporučení výběrové komise a určí zpracovatele územního plánu…
Ještě důležitější je otázka, zda má město, při rozpočtových příjmech cca 650 mil. Kč., které ovšem mají klesat až na 570 mil. Kč v roce 2016 dle predikce místostarosty Bubníka, dát 300 mil. Kč, tedy asi polovinu veškerých příjmů, na nové aquacentrum? A zde s veškerou vahou a znalostí věci říkám NE! Hlasité NÉÉÉ, kdyby uměl papír řvát, tak to řvu, nechci jednou žít ve zbankrotovaném městě. Od Lipna nad Vltavou po Horažďovice jsou akvaparky z hlediska provozu na nule (v nejlepším případě) nebo ztrátová, tak proč máme narvat půl rozpočtu do něčeho, co bude jen stále žrát další městské prachy? Protože někdo potřebuje velkou zakázku? To snad ne… aspoň tomu chci věřit.
Hledejme místo v rámci celého města v novém územním plánu, čekejme, až se objeví nějaký dotační titul, z ušetřených, tedy z nevyhozených, peněz, poplaťme městské dluhy, nakupme státní dluhopisy, připravme všechny potřebné studie a projektové dokumentace a až poté, připraveni, rychle podejme žádost, ovšem profesionálně zpracovanou (tedy opak toho, co jsme podali na modernizaci ČOV), modleme se, ať uspějeme, a poté rychle stavme akvapark, raději ale obyčejný plavečák, kde se budou děti učit neutopit se, nejlépe s 85% dotací z evropských peněz. A je mi úplně jedno, že zadávat zakázkou budou stavařům třeba úplně jiní zastupitelé…
Do té doby proveďme nezbytné opravy a zateplení na stávajícím bazénu a postarejme se o to, aby jeho provozování byla věnována příslušná péče. Při poslední návštěvy Rady města na něm to tak nevypadalo…

Vývoj celé situace okolo bazénu lze podrobně sledovat v přiložených odkazech na předchozí články.

POSLEDNÍ:

V prvním místním referendu zvítězilo ANO – Nový akvapark pod hradbami nebude

 O souběžném 1.kole prezidenstkých voleb na písecku čtěte v článku V Písku vyhrál Karel

Mobilizace: Přijďte k referendu, rozhodněte, jak dál s bazénem!
Pravda o stavu píseckého plaveckého stadionu vyšla najevo
Tisková zpráva města Písek k plaveckému bazénu

Celý článek IDNES 28.12.2012 - Písek chvátá na nový bazén, starý přitom vydrží ještě 20 let

Nebojme se referenda
Zastupitelé odsouhlasili referendum k přemístění bazénu
Referendum k novému bazénu bude
 

Podle právního posudku je otázka k referendu o bazénu v pořádku v obou částech


Prohlédněte si z tepla svého domova 9 studentských návrhů bazénu pro Písek
Mezisoučet petice na vypsání referenda k otázce bazénu
Veřejná diskuze k petici o plaveckém bazénu
Bude první písecké místní referendum o umístění plaveckého bazénu?
BAZÉN TADY NEBO JINDE ??
Na vzdory petici odborníků zastupitelé rozhodli o výstavbě aquaparku pod hradbami
Zasaď strom, zploď dítě, postav akvapark?
O petici na přemístění píseckého bazénu se bude jednat až v březnu
Výsledky petice k záměru výstavby nového bazénu v jiné lokalitě
Petice k záměru výstavby nového bazénu
Nový bazén se přemísťovat nebude, zůstane pod hradbami
Plavečák nebo aquapark – posune nás někam veřejná anketa?
Výsledky ANKETY – Rekonstrukce plaveckého bazénu v Písku
Jak dál s plaveckým stadionem?

SOVISEJÍCÍ ANKETY

Půjdete k referendu o přemístění bazénu? - hlasovat můžete ZDE

KDE MÁ PODLE VÁS STÁT NOVÝ BAZÉN?  - VÝSLEDKY NAŠÍ ANKETY
Na základě výstavy studentských návrhů řešení nového bazénu na jiných místech v Písku podporujete znovu otevření debaty o záměru výstavby projektovaného aquaparku pod hradbami? - VÝSLEDEK NAŠÍ ANKETY

0
0

Diskuze k článku +

22. 1. 2013 (23:44)  –  Martin Zborník

0
0

Plně souhlasím a doufám, že naši političtí i názoroví tůristé z řad našich zastupitelů, konečně společně (bez rozdílu současné či minulé politické příslušnosti) zapracují na nějaké smysluplné, veřejně přijatelné variantě dalšího postupu. Osobně také podporuji komorní bazén s atrakcemi před megalomanskými záměry různých akvaparků.

Dle mého je tedy klíčová otázka: CO vlastně chceme stavět? K tomu je dobré začít celý záměr zpracovávat v odborné skupině, řízené profesionálním mediátorem. Musí v ní být poměrně zastoupeni jednak političtí zástupci, odborníci z oblasti územního plánování, architektury, infrastruktury a provádění obdobných staveb, zástupci provozovatel a zástupci uživatelů (veřejnost, plavecký klub, plavecká škola, klub seniorů, zástupci cestovního ruchu apod. …). Teprve takto sestavená komise dokáže rozumně prodiskutovat a vyloučit shodná stanoviska z dalšího projednávání. Výstupem bude definování obecně přijatelných faktů a návrhem několika rozpracovaných variant budoucího záměru. O tom je pak nutné veřejně debatovat, a případně vypisovat ankety jako podklad pro kvalifikované rozhodování našich zastupitelů. Jedině tak je možné dobrat se k těžko zpochybnitelnému, většinově přijímanému záměru, co vlastně chceme stavět.

Co bude neméně důležité je otázka ZA KOLIK – stanovit základní limity, co jsou současní politici ochotní investovat do projednávaného záměru.

Teprve pak si můžeme položit otázku KDE – hledat vhodnou lokalitu pro stanovený záměr. (jiné místo je totiž vhodné pro komorní bazén a jiné pro akvapark).

Souhlasím, že územní plán je přesně tím nástrojem, který má nalezené místo pro předem dohodnutý záměr určit. Tak že hurá do práce, abychom to vůbec do toho nově vznikajícího územního plánu vůbec byli schopni nadefinovat a aby se právě místo pro bazén nestalo brzdou pro odsouhlasení nového územního plánu. Známe přece současné praktiky v našem zastupitelstvu v duchu, když jde něco zkomplikovat, tak bez ohledu na dopady, to vytáhneme. Třeba z toho budou pro nás politické bodíky.

Odpovědět

23. 1. 2013 (02:00)  –  Ladislav Douša

0
0

Jen doplním seznam možných uživatelů:
- lodní modeláři (spíše jen čistě teoreticky a jako zbožné přání, jelikož pronájem celého krytého bazénu na celý víkend za účelem konání soutěže je finančně mimo naše možnosti již dnes)
- vodáci => eskymování (to se snad již v minulých letech provozovalo)

A teď k tomu provedení:
- rozhodně s venkovním bazénem s hlubší a mělčí částí (pokud nebudou rovnou dva, že)

Odpovědět

23. 1. 2013 (07:25)  –  Dita Žlábková

0
0

Moc hezky jste shrnul to, po čem tady už nějaký čas voláme. Snad to bude konečně vyslyšeno. Z diskusí zde a z rozhovorů v Píseckém deníku mám spíš pocit, že jsme zastupitelstvo vítězstvím v referendu spíše popudili.. Snad to tak není.

Odpovědět

23. 1. 2013 (09:20)  –  Luděk Blaha

0
0

Vždycky záleží na charakteru člověka.
Mnohdy bývají charaktery ryzí jen v předvolební kampani.
Pak záleží i na paměti voličů.

Odpovědět

23. 1. 2013 (11:24)  –  Michal Horák

0
0

Jako člověk, který má od roku 2007 v kanceláři vystavenou vizualizaci vítězného projektu na víceúčelovou halu pod lesárnout se musím pouze hořce smát anebo mám plakat? Narážím na zmínku čekání na dotační tituly a to ještě jste se možná záměrně vyhnul zmínce o soukromém investorovi, což byla finta, kterou byla právě "zabita" ona víceúčelová hala, protože každý ví, že do takové investice žádný soukromý investor nepůjde. No nic spíš jsem chtěl říci, že pokud se jiné zdroje mimo rozpočet města budou shánět se stejnou vervou a intenzitou jako na víceúčelovou halu, tak můžeme být v klidu, to se hodně dlouho stavět nebude :D

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.