Přihlášení

Světlo v ulicích rozzářilo Písek

25. 10. 2013 | Martin Zborník | Diskuze (25) | Životní prostor

Světlo v ulicích Písek - M. Zborník

Přinášíme exkluzivně fotky z magické čtvrteční noční proměny kamenného mostu. Posuďte sami. Od čtvrtka 24. do neděle 27. října se totiž písecké památky rozzáří díky audiovizuálnímu projektu Světlo v ulicích. Vrcholem festivalu světelných efektů bude sobotní představení Tagtool na Velkém náměstí.

Zajímavé budovy se rozsvítí do nevídané podoby. Ve čtvrtek a v pátek bude osvětlen Kamenný most od 19 do jedné hodiny ranní. V sobotu a v neděli bude připraveno osvětlení oblasti Bakaláře u děkanského kostela. Ochoz věže kostela ozdobí efekt mořského majáku. Nasvícen bude také gotický příkop včetně přilehlého opevnění města. Světla se rozzáří opět mezi devatenáctou a jednou hodinou.

Absolutní vrchol akce Světlo v ulicích proběhne v sobotu 26. října od 19 hodin na Velkém náměstí před budovu Okresního soudu. Odehraje se zde vizuální světelná performance zvaná Tagtool. Tagtool je nová moderní malířská technika, při které umělec tvoří v reálném čase velkoformátové obrazy na vybrané budovy za pomocí silných projektorů, speciálních počítačů a neobvyklých malířských technik. Aktéry večera budou Frances Sander z Velké Británie a Dmitri Berzon z Ruska.

NOVĚ: Video Petra Hejny

světla na Kamenném mostě, malování pomocí projekce na budovu Okresního soudu, osvětlení děkanského kostela. Hudba pod video z mostu Tomáš Chmel: Zranitelnost

Foto Martin Zborník

 

Fotogalerie k článku


0
0

Diskuze k článku +

25. 10. 2013 (23:08)  –  Martin Zborník

0
0

Přidáno ještě pár fotek z dneška.

Odpovědět

27. 10. 2013 (14:17)  –  Luděk Blaha

0
0

Pěkné to bylo, věru. Překvapivé, působivé.
Neméně hezké bylo, že se sešli lidi.
A tak děkujeme organizátorům.

Odpovědět

29. 10. 2013 (11:06)  –  Magdalena Myslivcová

0
0

Otázka je jestli dorazili také nějací turisté? Město vydalo na tuto akci z grantového programu na podporu cestovního ruchu částku 400 tis. Kč v naději, že nám to v Písku trochu rozpoutá turismus…

Odpovědět

29. 10. 2013 (11:51)  –  Zbyněk Konvička

0
0

souhlasím s M.M. a mám stejnou otázku na kancelář destinančního managmentu, jaké bylo PR mimo písecká regionální média? kdo o celé akci věděl kromě Písečanů??? fotky jsou to úžasné, nasvícení památek parádní…. efekt pro zvýšení turistického ruchu? …. obávám se, že mizivý….nebylo by lepší spojit tuto akci třeba s Cipískovištěm? líbilo by se mi Cipískoviště ponechat jako největší a nosnou akci letní sezony, pod kterou by se dal schovat i program písecké pouti/fesťáku takzvané Městské slavnosti…

Odpovědět

29. 10. 2013 (12:56)  –  Luděk Blaha

0
0

"že nám to v Písku trochu rozpoutá turismus…"

Nu, při podzimu a za tmy?
Leda by to mělo být promo k večernímu lyžování na Bejčáku.
I když, asi tam nějaký pohyb turistů byl. Soudím podle toho, kolik automobilistů v soboru večer netušilo, že se na a z náměstí mohou dostat, aniž by museli najíždět do přihlížejícího davu. Pokud ovšem byli mezi těmi řidiči i nějací místní, nezbude než se smířit s tím, že tu máme víc tupců, než si myslíme.
Možná by to byli ošetřili dva strážníci s lucernami.

Odpovědět

29. 10. 2013 (13:05)  –  Tomáš Poskočil

0
0

odpovídate si oba dva navzájem… Krásná a dle mého názoru povedená akce, ale bez nulové podpory nefunkčního destinačního managmentu nemůže aspirovat na takový potenciál, na jaký by jinak určitě měla… a Magdo, ty sama dobře víš, že o přidělení financí na tento projekt se rozhodovalo vloni v říjnu, tedy v době, kdy destinační managment ještě nebyl ustanoven a nikdo nemohl čekat, že KDM bude takový průšvih, jakým je… mimochodem, o ledasčemž svědčí i to, že jindy velmi kritický pan Blaha v této diskuzi akci ocenil! Takže i za mě patří velký dík organizátorům, konkrétně Robinovi Mikušiakovi, že se mu podařilo vytáhnout lidi z pohodlí domova do ulic a ukázat nám Písek truchu v jiných barvách ;-)

Odpovědět

29. 10. 2013 (13:09)  –  Tomáš Poskočil

0
0

odpovídate si oba dva navzájem… Krásná a dle mého názoru povedená akce, ale bez nulové podpory nefunkčního destinačního managmentu nemůže aspirovat na takový potenciál, na jaký by jinak určitě měla… a Magdo, ty sama dobře víš, že o přidělení financí na tento projekt se rozhodovalo vloni v říjnu, tedy v době, kdy destinační managment ještě nebyl ustanoven a nikdo nemohl čekat, že KDM bude takový průšvih, jakým je… mimochodem, o ledasčemž svědčí i to, že jindy velmi kritický pan Blaha v této diskuzi akci ocenil! Takže i za mě patří velký dík organizátorům, konkrétně Robinovi Mikušiakovi, že se mu podařilo vytáhnout lidi z pohodlí domova do ulic a ukázat nám Písek truchu v jiných barvách ;-)

Odpovědět

29. 10. 2013 (13:19)  –  Tomáš Poskočil

0
0

nevim proč, ale vždy se mi přispěvek omylem vloží vícekrát… případně poprosím administrátora, ať jeden z příspěvků smaže, myslím, že jednou to stačí… :-) a jinak koukám, že během doby, co jsem příspěvek psal, tak pan Blaha přece jen nezklamal a ještě komentář přidal… neříkám, že i já bych upřednostnil tuto akci v létě, ale ony finace, o kterých Magda Myslivcová v příspěvku píše, se vyčleňují z grantu, který si za primární účel klade podporu prodloužení sezóny a podporu mimosezóní turistiky!!! Navíc podle rozhovoru s organizátorem vím, že podzimní termín volil i z důvodu dostupnosti akce co nejširší veřejnosti, tedy i malým dětem… v létě by tato akce musela začínat třeba až kolem 10 hodiny…

Odpovědět

29. 10. 2013 (13:27)  –  Lenka Dobiášová

0
0

Bylo to moc hezké a vyšlo krásně i počasí. Písečáci se myslím rádi pokochali, případně i se známými odjinud a asi by se mezi diváky našli též chalupáři z okolí. Očekávat od toho zásadní povzbuzení turistického ruchu je myslím mimo mísu. Je po sezóně a v řadě jihočeských měst v uplynulých týdnech tahle pozoruhodná světelná show už hostovala, včetně Strakonic.

Odpovědět

29. 10. 2013 (13:38)  –  Miroslav Vejlupek

0
0

Pane Poskočile, zaznamenal jsem jen jeden Váš komentář, který je dublovaný, ale pokud opravdu „vždy“ se Vám příspěvek vloží vícekrát, není to omylem, nýbrž Vašimi návraty k internetovým stránkám v historii prohlížeče (laicky šipka „zpět“ a „vpřed“), kdy opětovně potvrzujete odeslání dat z formuláře (znovuodeslání příspěvku). Nasvědčuje tomu fakt, že zdvojený příspěvek je o 4 minuty mladší než ten původní. Snad je to srozumitelné, případně se na mne obraťte na webmaster@piseckysvet.cz.

Uznejte, že teď už dublovaný příspěvek nemohu odstranit. :o)

Odpovědět

29. 10. 2013 (13:47)  –  Tomáš Poskočil

0
0

ok, díky za odpověď, já už to po přidání dalšího příspěvku bez opakování taky pochopil :-) poučil jsem se, doufejme, že se už s počítačem lépe zkamarádím ;-)

Odpovědět

29. 10. 2013 (19:08)  –  Luděk Blaha

0
0

Těší mne, pane Poskočile, že můj příspěvek pojímáte jako osvědčení kvality. Aniž bych to chtěl zlehčovat, tak jako typický "Buran z Čech" rezignuji, s dovolením, na post hodnotitele. Už jenom proto, že pro mne je vrcholem světelné šou tříbarevná armádní svítilna z dob mého dětství.
Pokud bych měl přispět s drobnou a ne podstatnou technickou poznámkou, pak jedině, že protisvětla na ledolamech u Starého mostu poněkud oslňovala. Myslím, že jejich natočení od krajů ke středu mostu by problém vyřešilo. Tak snad příště.
Jestli jsem se nad něčím pozastavil, pak to byla právě a jen lehká nedůvtipnost poněkud netrpělivých řidičů.
Byla-li akce financována z peněz vázaných k nějakému účelu, bude nejspíš na lidech zodpovědných za tyto peníze, aby vyhodnotili smysluplnost jejich vydání pro ten účel. Pokud by to bylo třeba i "jen" tak, že byla uspořádána šou pro oživení společenské života města, pak musím konstatovat, že času, po který jsem páteční a sobotní večer společensky žil, nelituji.

Odpovědět

29. 10. 2013 (16:51)  –  Ladislav Beran

0
0

Je skvělé, že se tato akce stala i v Písku a Robin jen potvrdil, že je jedním z mála progresivně smýšlejících lidí v Písku. Něco jako "světlo v ulicích" jsem poprvé shlédnul v roce 1990 v Curychu při oslavách výročí založení města. Tehdy jsme na to skutečně zírali jako "Burani z Čech". To, že "se přišlo" na to, že se dá svítit na města i u nás, na mě spíše působí jako dobře vymyšlený "job". Jakoby se s tím najednou "roztrhnul pytel". Ale je dobře, že po dvaceti letech dorazil tento fenomén i k nám a byl jsem hodně zvědavý, co v roce 2013 uvidím v Písku.
Nejsem objektivní, protože light design, scénické svícení apod. jsou součástí mé profese už třicet let. Přišlo mi to však na rok 2013 vcelku málo. Někdo přijel a posvítil na most zepředu a zezadu. Nasvícení starého mostu bylo pro mne jen pouštěním světýlek a točících se standardních diskotékových motivů. Škoda. Když už se to celé stalo a dalo to takové práce, tak to mohlo být od "tvůrců light designu" více IN.
Stejné zklamání jsme zažili s kolegy i na akci SIGNAL v Praze. Upřímně řečeno, curyšskou show z počátku devadesátých let to nepřekonalo. A nejde o rozpočet, ale o to, jak se technologie používají.
Láďa Beran

Odpovědět

29. 10. 2013 (22:22)  –  Robin Mikušiak

0
0

Dovolím si reagovat.
Ano podobnou show jsme realizovali v Českých Budějovicích. Avšak v srpnu. Tudíž nevidím problém v datu konání. A pokud byl tagtool dosti dobrý pro Signal festival v Praze s rozpočtem 17 milionů, myslím, že jsme mohli být rádi, že jsme ho v Písku měli, i když ho měli i ve Strakonicích.
A jak měla akce napomoci turistickému ruchu? Vzal bych to postupně a hlavně a to je velmi důležité. Nemyslete si probůh, že reklamní kampaň a to jakákoli, tedy i pro cestovní ruch, generuje okamžité výstupy, v tomto případě potencionální návštěvníky, kteří dorazí hned na akci. Ano, někdy mohou. Ale je to řídký jev a spíše jde o to, pomalu ten potenciál budovat a to tak, aby se o Písku mluvilo jako o městě, kde se něco děje. TOTO je dle mého priorita.
1, Reklamní kampaň byla tvořena mnoha články nejen v tištěných médiích, dále plakáty v počtu 800 kusů, letáky v počtu 8000 kusů, články na internetu a Facebookem. Letáky a plakáty byly lepeny a distribuovány velmi masivně a to v celém jihočeském regionu. Facebook je velmi zajímavý. Zde nejde pouze o to, že existuje stránka, události, ale též o to, že lidé celou akci následně sdílejí, "likují" atd. Zaznamenali jsme i to, že si lidé vkládali jako profilovou fotku, fotku nasvíceného Písku. A zde se dostávám k jedné zásadní věci, která celou kampaní prostupuje a tou je Word of Mouth, tedy tzv. šeptanda. Na tu je dnes velmi dobré spoléhat a každý marketér by tento marketingový nástroj vytěžil co jen to jde. Nám se to myslím povedlo.
2, Návštěvníci. Ponejvíce ASI lidé z Písku. Mezi nimi však dosti mimopíseckých z blízkého okolí do 15 km. Dále mnoho mladých lidí, kteří přijeli z Prahy a jiných velkých měst domů ze škol a to jen kvůli této akci. A považte, vzali s sebou kamarády z jiných měst. Další WoM.
3, Návštěvníci Tourpropagu, kteří by měli být odborníky v cestovním ruchu, jsou z celé republiky a my doufáme, že budou všude hlásat, jaká to zas v tom Písku byla paráda. Opět velmi kvalitní WoM, který se prostě nedá zaplatit….
4, KDM byla o všech našich krocích a aktivitách srozuměna a dle mích informací se na kampani též podílela.
5, Každá akce, která je zajímavá tím, že se z ní dá udělat mnoho materiálu, ideálně fotografií, nebo videí je v dnešní době sdílení a sociálních sítí obzvlášť marketingově zajímavá. Říká se tomu "virál". Výrobce energetického nápoje Red Bull pořádá mnoho akcí na kterých mnohdy není nikdo jiný, než sportovec a televizní štáb. Nikdo si tam nekoupí jejich produkt. ALE jejich video, které natočí, následně vidí obrovské množství lidí a ti lidé si pak i koupí plechovku. A o to jde. A oni dělají v dnešní době jeden z nejlepších marketingů na světě!!!!

Jinak jak se to dá udělat lépe, či hůře nemá smysl komentovat. Každý má možnost TO vymyslet, TO prosadit, TO zrealizovat atd…. Zkuste to:-) Pana Konvičku už vůbec ne, neb se vší úctou k němu, myslím že je ideální, když píše pouze oslavné ódy na akce plné kreativy a kvality pořádané těmi píseckými subjekty, které má tak rád….

Děkuji za pozornost a přeji pěkný zbytek dne.

Odpovědět

30. 10. 2013 (00:04)  –  Zbyněk Konvička

0
0

děkuji Vám, Robine, za zevrubnou odpověď… svou reakci jsem napsal tak, jak jsem ji cítil, asi podobně jako Magda Myslivcová… a jsem nakonec rád, že se kolem této akce rozpoutala tak živá diskuze…. ani jsem nevěděl, že světelnou šou pořádá Vaše agentura, Robine….takže to neberte nijak osobně, nebyl to žádný útok na Vaši osobu…jen několik položených otázek do diskuze k tématu…

vysvětlení k PR akce a jejímu dopadu na turistický ruch: tak, jak to vysvětlujete to má logiku, a právě na to jsem se ptal… jinak akci považuju rozhodně za zajímavé a nevšední oživení malého města… jen se stejně neubráním pocitu, že byla zrealizovaná trochu "po sezoně" , o kvalitě provedení světelné šou jsem vůbec nepolemizoval….to může snad jen někdo, kdo to viděl či realizoval jinde jako Láďa Beran…

a jestli mými oslavnými ódami myslíte, Robine, články na akce konané v Divadle Pod čarou, tak to jsou de facto pozvánky na vybrané akce v klubu provozované sdružením, jehož jsem členem, ostatně jak jste se mohl dočíst v mém profilu na Píseckém světě – není to nic tajného, Písecký svět je podle mých dostupných informací otevřený prostor pro kohokoliv, kdo nebude porušovat etický kodex, tedy kdokoliv si pozvánku na svou akci může na Písecký svět "vyvěsit"….včetně Vás…

nevím, jaké jiné písecké subjekty máte ještě na mysli… ???

o míře kreativity a kvality bychom mohli polemizovat dlouho, vše závisí na úhlech pohledu, vkusu, zájmů atd… jen tak mimochodem… před Divadlem Pod čarou jsem s kamarády za deset let uspořádal několik desítek folkových a rockových koncertů de facto "na koleně" s nulovými dotacemi či granty, na nichž vystupovaly takové pojmy jako Traband, Radůza, Iné kafe či Slobodná Európa…, později jsem se mohl podílet na zajímavých večerech v dnes již bohužel neexistujícím RW cafe…, kde hráli také fantastické skupiny či solitéři

samozřejmě nemám zkušenost s mega-akcemi, které pořádá Vaše agentura a nechci to nikterak srovnávat, jen jsem chtěl podotknout, že i my kulturní nadšenci , myšleno v minulosti – nás pár kamarádů, jdeme s kůží na trh a prakticky s nulou na účtě se snažíme určitou kvalitu přinést…toliko na vysvětlenou…

přeju klidné dny… Z.K.

Odpovědět

30. 10. 2013 (09:30)  –  Mgr Růža Srbová

0
0

Nechci vůbec zpochybňovat něčí práci, ale. Kdo jen trochu rozumí a orientuje se v kultuře, tak ví, že to, co tady proběhlo („svícení“ na památky), je už dávno technicky překonané. Dají se udělat skutečně neuvěřitelné věci, jako je iluze zboření hradu, mostu apod. Takže nějaké extrémní jú,jú tu není na místě. Existuje spousta agentur, které se tím zabývají a dělají to na klíč, Hnout pak nemusíte ani prstem, a je to jen a jen o penězích. Dopad na cestovní ruch, tak to je plně k smíchu! To bych raději nekomentovala, ale alespoň okrajově, z těch dvaceti účastníků Tourpropagu tam nebyla ani polovina. Co mě nejvíce udivuje je, kdo odsouhlasí v dnešní době, kdy se škrtá rozpočet jak vzteklý , takové peníze na akci, která je tak drahá a hlavně tak pomíjející a nic nedávající, jen takový štěk. Stále více mě to utvrzuje o nekoncepčnosti jak v oblasti kultury, tak cestovního ruchu, potažmo dalších oblastí. Co se pana Konvičky týče, omlouvám se, ale jeho kulturní vývoj se zastavil někde v minulém století. Kulturní počiny, které zde zmiňuje a které s kamarády z DPČ uspořádali, tak to pro mě normální nákup pořadu, což dělá celá spousta subjektů v Písku. Za zajímavé kulturní počiny s dopadem na cestovní ruch považuji tzv komponované pořady , Cipískoviště, Slavnosti, Folklorní festival apod., kdy do toho pořadatel musí vložit nějakou invenci a právě tu kreativitu, kterou pan Konvička zmiňuje. Naprostá bomba pro mě byla akce hrátky na Otavě, která, jako svícení na památky, byla také poprvé, a byly zde tisíce lidí. Pokud mám správné informace, tak akce stála do 40 tisíc. CO k tomu všemu dodat. Akce to byla dobrá, avšak ve špatný čas, vytržená z jakéhokoli konceptu, prostě nevidím v tom žádný přínos a v tomto momentě to považuji v podstatě za vyhozené peníze. (P.s. Pokud tím město umořilo jakousi pohledávku, tak pak doufám, že už je to vše).

Odpovědět

30. 10. 2013 (09:49)  –  Zbyněk Konvička

0
0

ad Mgr. Růža Srbová: kdybyste četla pozorněji, tak mnou zmiňované pořady jsem pořádal s kamarády tehdy pod hlavičkou Společnost za práva zrcadel… v letech 2000 – 2010 – tedy dávno před tím, než jsem se stal členem sdružení Pod čarou…. a nikde v mé odpovědi R. Mikušiakovi nepadla zmínka o tom, že to měly být pořady ke zvýšení turistického ruchu, byly to jen příklady akcí, které jsme pořádali …

a že jsem tak smělý, jaké máte vy, paní magistro… zkušenosti v kultuře či s pořádáním kulturních akcí, buďte prosím konkrétní, co je za vámi…jaké akce, jaká kreativita…?

Odpovědět

30. 10. 2013 (12:07)  –  Tomáš Poskočil

0
0

tak předně bych chtěl říci, že si Robin Mikušiak podal řádnou žádost do grantového programu na podporu cestovního ruchu v Písku, kam si jí mohl podat každý z Vás. Nezáleží na velikosti akce, město rozdělovalo každoročně v různých kategriích více jak 1 milion korun a soutěž byla otevřena pro všechny. Kdyby to bylo tak, že byl někdo podpořen a na plno dalších se nedostalo, pak by bylo na místě zde spekulovat. Ale jelikož se poslední tři roky stávalo, že poptávka po grantech ani téměř nevyčerpala nabídku, pak Vaše ataky nechápu. Uvědomte si, že město v grantech nikdy nefinancuje celý rozpočet akce, ale jen určitou procentuální část, takže pan Mikušiak si musel další sponzory na tento počin sehnat. Pokud máte zajímavý a lepší nápady, pak zde prosím nekritizujte a přihlašte své projekty do grantu, bude jen dobře, když bude z čeho vybírat!

Odpovědět

30. 10. 2013 (12:31)  –  Tomáš Poskočil

0
0

a dále bych se pozastavil u toho potenciálu pro cestovní ruch. Ze své zkušenosti, kdy jsem většinu roku mimo ČR na cestách a měl jsem se možnost seznámit s velkou řadou strategií CR jednotlivých měst, vím, že osvětlení památek je v posledních letech jednou z alternativ. Asi nejlépe to mají propracované ve francouzských městech jako je Chartres (40 000 ob.) nebo Le Mans (145 000 ob.). V Chartres měli problém, že mají krásnou katedrálu, ale turisté přijeli, podívali se na katedrálu a za hodinu odjížděli z města… V Le Mans zase ten, že v našlapané konkurenci ostatních měst v okolí neměli žádnou zvlášnot. Obě tato města se zaměřila právě na to, aby jedinečně osvítila své památky. Turisté jsou nalákani zůstat do noci, jelikož pak už je hodně pozdě veřer, ve městě přespí… a v tom je pointa. Ano, jejich programy se konají v plné turistické sezoně, tedy v letních měsících, a ano, jde o videomapping, tedy o úplně něco jiného, modernějšího a velkolepějšího než jsme měli možnost vidět v Písku. V Čechách jsem zatím toho moc neviděl. Většinou jde o jednorázovou akci, jeden den, maximálně jeden víkend, jako byl třeba Signal v Praze nebo jako je festival videomappingu v Olomouci, a dle mého názoru kvalita takových realizací zatím zahraničí nesahala ani po kotníky. Nikde se zatím v ČR nezaměřili na osvětlení památek dlouhodobější, tedy třeba troje, čtvero opakování v průběhu sezóny. Tímto neříkám, že by se tímto směrem měl vydávat Písek. Neměl by na to bohužel peníze, protože je to ukrutně drahé. Ale jen říkám, že osvětlení památek má své opodstatnění a své místo v oblasti cestovního ruchu a má svůj velký úspěch, tak jak jsem měl možnost na vlastní oči se přesvědčit v řadě měst po celém Světě. Jen tak pro představu uvádím odkazy na osvětlení památek v Charters a Le Mans:
http://www.nuitdeschimeres.com/
http://www.chartresenlumieres.com/en/

Odpovědět

30. 10. 2013 (12:39)  –  Zbyněk Konvička

0
0

zdravím Tě Tomáši,…. myslím, že Písecký svět je otevřené médium a slouží mimo jiné i k diskuzím nad tématy, která se nás týkají a tím spíše, když jsou financována z městského rozpočtu….tedy z našich daní… tedy diskutujeme… ptejme se jeden druhého nebo se i případně přeme…proč ne? od toho diskuze slouží, když je to v rámci nepsaných pravidel slušnosti…

když to přeženu, tak mi to připadá podobné jako třeba tento příklad: o tom, že máme předražené dálnice ví všichni… to je jako bys chtěl říci – založ si stavební firmu, podej projekt a udělej dálnici levněji a kvalitněji…! a přitom máme každý právo se k věci postavit a vyjádřit svůj postoj, neb se dálnice staví za naše daně… a stejné je to i s cestovním ruchem přece… takže mé otázky směřovaly spíše k načasování akce a možná k polemice o výši příspěvku, to je celé…akce jako taková je pode mého zajímavá a parádní..

to, že většina lidí nemá agenturu na pořádání akcí tohoto typu ještě přece neznamená, že se nemůže k věci vyjádřit… a jestli jsi četl pozorně můj předchozí příspěvek, tak jsem psal, že vysvětlení R. Mikušiaka ohledně přínosu pro turistický ruch ve smyslu, že to je běh na dlouhou trať, než si Písek vydobyde pověst zajímavého místa, kde se něco děje.. nějakou dobu trvá ….naprosto rozumím…

o tom, že se peníze vyčleňované do programu na podporu cestovního ruchu nevyčerpávají se ví…že zájemců o tyto granty je málo se ví také…co s tím?

otázka se nabízí – jaký prostor dostávají od města Písku místní či lidé a agentury "odjinud"? co jim Písek může nabídnout? jak funguje kancelář destinančního managementu ? jestli má nějaké výstupy o své činnosti k posílení turistického ruchu ve městě, tak mě asi naprosto míjejí…což je možná moje chyba, nevím? ale zatím jsem nic jaksi hmatatelného, co by přispělo k posílení Písku jako zajímavé destinace nepostřehl…

Odpovědět

30. 10. 2013 (13:11)  –  Tomáš Poskočil

0
0

také Tě zdravím, Zbyňku, upřímně se přiznám, že můj příspěvek nebyl ani tak namířen proti Tvé reakci, jako proti reakci paní Srbové, nebo tomu, kdo pod tímto pseudonymem vystupuje… Máš samozřejmě pravdu, byť přece jen je rozdíl mezi stavební firmou s miliardovými obraty a organizátorem drobných akcí s rozpočtem v řádech desítek, maximálně stovek tisíc. Takové akce pořádají dost často i jen nadšenci, kteří to dělají v rámci svého volného času, navíc se do grantu dost často hlásí různá občanská sdružení, jejichž založení vyžaduje o mnoho méně úsilí než založení stavební firmy… jsem rád, že se tady na Píseckém Světě zase trochu diskutuje, i když je nás asi jen úzký okruh a skoro by bylo rychlejší se někdy sejít v hospodě a probrat to u piva:-) Co se týká destinačního managmentu, tak mi přímo nahráváš na smeč, protože jak už jsem psal včera, její aktivity jsou i mě velkou neznámou, a to se o cestovní ruch v Písku snažím zajímat… :-)

Odpovědět

30. 10. 2013 (13:09)  –  Robin Mikušiak

0
0

Já jsem už nechtěl reagovat, ale musím:-)
Nejprve pan Konvička. Neberte to prosím jako osobní invektivum, ale jak můžete napsat, že je DpČ děláno na koleně, bez dotací a vlastně vydupáno z prachu ničeho a to k úspěchu. Vždyť jste měli roky nájemné prostoru v centru města za Korunu, nyní za směšný nájem, vždyť roky pobíráte dotace, vždyť se město podílelo na rekonstrukci. Bože můj jaký jiný podnikatel má něco podobného? Nikdo. S touto pomocí je naopak tristní, jaký se tam dělá program. Toť vše.
Paní Srncová, pouze poznámku. Zdá se, že jste kovaná v technice a technologiích. Přesto si dovolím malé upřesnění. Neaspirovali jsme na vizualizaci rok, neb jsme na to neměli prostředky a za danou částku jsme svítili 4 dny + představili tagtool. To je za málo peněz obrovské množství muziky!!! Vaše zboření hradu a mostu se nazývá videommaping (to ale zajisté jako znalá věci víte) a jen pro upřesnění, DESET MINUT kvalitního videommapingu stojí minimálně 500 tisíc Kč. Víc snad ani psát nemusím….

Odpovědět

30. 10. 2013 (13:59)  –  Zbyněk Konvička

0
0

Robine Mikušiaku, bohužel taky nečtete pozorně… psal jsem o svých aktivitách před tím, než jsem vstoupil do Divadla Pod čarou, psal jsem o koncertech, které jsem pořádal v letech 2000-2010 pod hlavičkou Společnost za práva zrcadel, které jsme skutečně dělali "na koleně" bez dotací či grantů a jakýkoliv sponzorů……tedy nepsal jsem o Divadlu Pod čarou a jeho programu….nýbrž o mých aktivitách před tím, než jsem začal být aktivní v DPČ

a propós… když už bylo zmíněno Divadlo Pod čarou… stále se tu matou pojmy a zkresluje se fungování DPČ v očích veřejnosti, chci věřit, že to není záměr, ale jen pouhá nevědomost, tedy – stále to opakujeme a vysvětlujeme, ale někteří lidé to buď nechápou nebo nechtějí slyšet…: DPČ není a nebylo nikdy podnikatelským subjektem, nýbrž je a bylo neziskovou organizací, která ze svého titulu negeneruje zisk, ale vše, co "utrží" na vstupném zase dává do provozu divadla a jeho programu… tedy subjektivita DPČ je naprosto jiná od jiných podobných klubů… navíc zkuste za podobné peníze dělat tak bohatý program (o jeho kvalitě nepolemizuju, to je věc vkusu, někdo nemá rád punk, jiný zase hip-hop) s partou dvaceti dobrovolníků…. !!! a udržet tak veliký objekt při životě…

co se týče rekonstrukce divadla, tak tu dělali především sami členové sdružení Pod čarou v počtu stovek hodin zdarma a ve volném čase… se svými přáteli a za pomoci materiálu od partnerů a sponzorů… čímž městský objekt významně zhodnotili….ano, město se na tom také podílelo a vážíme si toho, je to přeci jeho objekt…(elektrické rozvody – pokud se nepletu)

stálá argumentace o tom, že DPČ má nízký nájem souvisí s prvním odstavcem odpovědi … DPČ je neziskovka, nikoliv podnikatelský subjekt a tudíž srovnáváte nesrovnatelné… jak jsitě dobře víte, DPČ nemá armádu zaměstnanců, ale stojí a padá na práci dobrovolníků… takže prosím nemaťte veřejnost, díky

Odpovědět

30. 10. 2013 (15:07)  –  Mgr Růža Srbová

0
0

Kovaná v technologiích nejsem, přesnou formulaci – videommaping – jsem nepoužila, proto, že spousta lidí neví , o co jde. A kolik to stojí, vím, nebojte. Ale já jsem tuto akci vůbec nezavrhla. Jen si stojím za tím, že to není koncepční, akce zanikla a vynaložené peníze nejsou úměrné výsledku, to je všechno. Jinak systém grantů v současné podobě vůbec neuznávám. Zajímavé je, proč zbývají peníze v cestovním ruchu, ale v kultuře se všichni žadatelé neuspokojí. Odpověď je jednoduchá. Podporují se hospody, které si „kulturním“ programem natahují lidi a vydělávají na konzumaci. A hlavně je to jednoduché, nemusí se nad tím moc přemýšlet. Tímto způsobem se peníze rozmělní a není potom na kvalitní akce, které by Písek více zviditelnily. Měl by být nějaký průnik mezi granty na kulturu a cestovní ruch, protože to spolu úzce souvisí, případě grantový systém změnit. Udělat si plán akcí, které město bude podporovat, které už mají jméno a postupně možná nabalovat další. Ale přece není možné, aby například folklorní festival, který má tradici, dostával stále méně peněz a další subjekty (DPČ apod) stále více! Buď tu akci chci, tak ji podpořím, nebo ne, a pak tedy nebude. Ale ponížit příspěvek tak, aby akce tak nějak sama vyšuměla, mi přijde jen alibistické. Poté co, bude stěžejní , co chci a co podpořím, tak pak zbude (nebo taky ne) nějaký balíček peněz, který se rozdělí mezi „menší“ žadatele. Další paklík peněz by se měl vyčlenit pouze na činnost souborů, spolků,….
Já v tom mám celkem jasno, tak by mě zajímal názor druhých.

Odpovědět

31. 10. 2013 (12:12)  –  Martin Zborník

0
0

NOVĚ: přidáno k článku video Petra Hejny světla na Kamenném mostě, malování pomocí projekce na budovu Okresního soudu, osvětlení děkanského kostela. Hudba pod video z mostu Tomáš Chmel: Zranitelnost

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.