Přihlášení

Nový tunel pro pěší a cyklisty spojí Výstaviště se Spartakem

9. 10. 2015 | Zdenka Jelenová | Diskuze (5) | Životní prostor

Foto fans-fc-pisek.cz

Písečtí radní odsouhlasili projektanta podchodu z Výstaviště k Václavu (sportovnímu areálu Spartaku). Dokumentaci bude zpracovávat pražská firma Hochtief CZ a.s. a podchod o délce 55 metrů pod čtyřproudou silnicí I/20 a železniční tratí by se mohl stavět do dvou let.

Usnesení ze čtvrtka doslova říká: "Rada města schvaluje uchazeče Hochtief CZ a.s., Praha 5 za celkovou cenu 578 000,- Kč bez DPH, jehož nabídka byla podle kritéria nejnižší nabídkové ceny hodnocena jako nejvýhodnější, dodavatelem veřejné zakázky Projektová dokumentace stavby Podchod pro pěší Výstaviště."

 

„S tím projektem se počítá už řadu let, bylo tam v minulosti dokonce vydáno platné stavební povolení, které ale časem propadlo, protože město stavbu nezahájilo,“ vysvětlil místostarosta Josef Knot a dodal: „Počítáme, že akce by mohla být realizována zároveň s plaveckým bazénem za cenu zhruba 25 milionů – to ale zatím střílím jen předběžně, musíme si počkat na projekt.“

Z důvodové zprávy pro jednání rady města:

Město Písek, zastoupené odborem investic a rozvoje, v rámci přípravy stavby tunelu pro pěší a cyklisty propojujícího sportovní areály Spartak, vč. nového plaveckého bazénu, s lokalitou Výstaviště, provedlo poptávkové řízení na zajištění zakázky „Projektová dokumentace stavby Podchod pro pěší Výstaviště“. Poptávka byla učiněna mimo Pravidla stanovující postup zadávání veřejných zakázek malého rozsahu a rámcová pravidla pro zadávání veřejných zakázek. V případě této zakázky se jedná o velmi specifické dílo (ražený tunel pod čtyřproudou komunikací a tratí ČD). Z tohoto důvodu zvolil odbor formu přímého oslovení tří projekčních kanceláří, specializujících se výhradně na tento druh staveb.

S ohledem na cenový rozsah předložených nabídek je toto poptávkové řízení plně v souladu se zákonem č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách, ve znění pozdějších předpisů.

Předmětem zakázky je vypracování projektové dokumentace nově vyraženého podchodu pro pěší v Písku ve stupni dokumentace pro územní rozhodnutí, dokumentace pro stavební povolení, tendrové dokumentace a dokumentace pro realizaci stavby. Podchod pro pěší bude vyražen v náspu železniční tratě Zdice – Protivín a souběžně vedené komunikace I/20 Praha – České Budějovice. Délka podchodu bude cca 55 m. Součástí nabídky je provedení měření bludných proudů a zajištění podkladů pro vypracování ochrany konstrukce proti účinkům bludných proudů. Dokumentace bude provedena v souladu s platnými normami a předpisy a především s náležitostmi dle požadavků báňských předpisů.

Ve lhůtě pro podání nabídek obdržel zadavatel 3 nabídky, a to od uchazečů 3G Consulting Engineers, s.r.o., Hochtief CZ a.s. a ILF Consulting Engineers, s.r.o.

 

0
0

Diskuze k článku +

12. 10. 2015 (22:50)  –  Luděk Blaha

0
0

Věřme, že se z podchodného tunelu nestane zlatý důl ve stylu Blanky. Tak snad jestli by se ten náš neměl jmenovat třeba Zlatuše, aby se to mělo stále na paměti. A hlavně pozor na navlhlé kabely. V tunýlku pod tratí mezi Preslovou a Smrkovickou ulicí se drží řádná kaluž při každém větším dešti.
Ale ty bludné proudy mne doopravdy zajímají. Elektrifikovaná trať končí, tuším, necelý kilometr odtud, ale myslel jsem si, že je ve střídavé soustavě 25 kV. Odkud by tedy ty proudy bloudily?

Odpovědět

5. 11. 2015 (20:12)  –  PhDr. Andrej Rády

0
0

Zůstává pro mne tajemstvím, k čemu bude tunel dobrý, když max. 200 m od něj bude dál existovat dlážděná komunikace pro pěší a cyklisty, které vede pod mosty po břehu Otavy. Možná tudy půjdou a pojedou davy k novému plavečáku, který odsoudí písecké fotbalisty kopat jen ty nejnižší soutěže, protože při postupu do vyšších by už nebylo kde u stadionu zaparkovat.

Odpovědět

7. 11. 2015 (10:23)  –  Tom Droppa

0
0

Tajemství budiž odhaleno prostým pohledem do mapy: http://prntscr.com/8zzrae . Místa vzdálená od sebe pouhých 60m je nutno obcházet cestou, která je téměř 8× delší a která je dokonce stejně dlouhá, jako celá cesta od Elimu do zatáčky ke Kozlovně. Takže ono to není „max. 200m“, ale při jedné cestě 400, ovšem naprostá většina lidí jde zase i zpátky, protože jinak by se nám osoby kumulovaly takže je to již 0,8 Km.

Pokud vezmeme v úvahu, že člověk mířící do sportovního centra města jde alespoň 6 Km/h, sebere mu tato zacházka 8 minut denně. A pokud tunel použije denně třebas jen 200 lidí, tak je to již 26 ušetřených člověkohodin denně. No a pokud během 24h ušetříme 26 lidských hodin, tak jsme vlastně ušetřili jeden lidský život…

Odpovědět

8. 11. 2015 (00:00)  –  PhDr. Andrej Rády

0
0

Těmi stovkami metrů jste mě přesvědčil. A ty člověkohodiny utracené při trávení volného času jsou už argument národohospodáře. Přesto se domnívám, že za cca 25 milionů by mohlo město zřídit kyvadlovou autobusovou dopravu. Vytvoří se tím pracovní místa a vydrží to nejméně 25 let. Takhle budeme mít další špínu a nepořádek a další český tunel. A v rámci švejkovské tradice jedinečný architektonický komplex plavečáku bez venkovního bazénu, lávky vedoucí odnikud nikam a tunelu pro neexistující metro. Ještě by to chtělo k Václavovi rozhlednu… Možná se na to přijedou podívat turisté nejen na kolech…

Odpovědět

8. 11. 2015 (20:17)  –  Luděk Blaha

0
0

A jak je to z těmi bludnými proudy?
Možná by to chtělo i nějaký geologický průzkum, jestli tam někde není ropa, nebo třeba bauxit.

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.