Přihlášení

ZELEŇ A MOBILITA v Písku: Návrhová část PUM a PUZ byla projednána – připomínky posílejte do 17. června

6. 6. 2020 | Redakce PS | Diskuze (3) | Životní prostor

Veřejnost může do 17. června připomínkovat návrhy plánů udržitelné mobility a zeleně. Obyvatelé Písku měli ve středu 3. června možnost seznámit se s návrhovými částmi Plánu udržitelné mobility a Plánu udržitelné zeleně města Písku. V městské knihovně je na veřejném projednání představili jejich zpracovatelé Michal Bajgart z Centra dopravního výzkumu a Martin Vokřál ze společnosti Atregia.

„Tyto strategické dokumenty řeší budoucnost dopravy ve městě, parkování, prostorové uspořádání a funkční využití veřejných prostranství, ale třeba také hospodaření s vodou.  Jejich cílem je navrhnout opatření, která zvýší kvalitu života ve městě v souladu s udržitelným stavem dopravy a zeleně v příštích desetiletích, a to až do roku 2070,“ vysvětluje manažer projektu za město Písek Jan Venclík.

Účastníci projednání měli možnost podívat se na zpracované návrhy, jak by mohly vypadat konkrétní lokality a diskutovat o nich s autory. Možnost vyjádřit se k návrhovým částem plánů mají i občané města, kteří se veřejného projednání nemohli účastnit. Oba strategické materiály v rozpracované podobě a taktéž formulář pro sběr podnětů najdou na webových stránkách města www.mesto-pisek.cz. Až do 17. června lze zasílat zpracovatelům náměty a připomínky k modelovým opatřením ve scénářích v návrhové části dokumentů.

„Finální verze plánu bude předložena ke schválení zastupitelstvu a na jejím základě budou postupně tvořeny pětileté akční plány,“ doplňuje Venclík. Města, která disponují takto zpracovanými komplexními strategickými materiály, mají větší šanci na získání dotací na realizaci některých opatření v novém programovém období. Díky tomu ušetří nemalé částky ze svého rozpočtu.

Připomínky pište elektronicky zde: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=4QQzHXWeAkGxC7SikSkET9F9CM3-x0RPlHol9UU2dPdURVVWSkgzNVAzWkZMSkRRVUg1TUFUR0tMNi4u

-MÚ-

Dokumenty k článku

0
0

Diskuze k článku +

7. 6. 2020 (11:09)  –  Pavel Šebelle

0
0

Slabším povahám to doporučuji radši nestudovat. PUM pro mne velké zklamání, ani jedno konkrétnější řešení parkování, samé povídání – řeší se výhledy do 2040, 2050 a 2070…to je vzkaz od dnešních politiků: nic zásadního v nejbližší době nebudeme dělat. Výhledy snad měli být 2020 a 2030.

Např. Realizace severního obchvatu dle územního plánu… výhled do roku 2070 ….to je neuvěřitelné, toho se většina z nás zřejmě nedožije, mně by bylo 100 let….komunisti naplánovali tento obchvat cca v roce 1970 a polistopadovým politikům bude trvat sto let než ho zrealizují. Navíc po sto letech to bude pouze jak píší jenom dvoupruhová silnice I. třídy. Rozsah plánované stavby je 3,1 km. 3,1 km nejsou schopni postavit nyní, 3,1 km budou stavět 50 let…

To samé u mimoúrovňového křížení cesty na Hradiště se železnicí a obchvat Hradiště, který by umožnil další rozvoj města – výhled do roku 2070

Parkovací dům na sídlišti na Hradišti – výhled 2050 a bude mít kapacitu jen 40 míst. Parkovací dům Ke Střelnici výhled do 2070. :-)

Tohle prezentují jako plán udržitelné mobility? Kolik tenhle soupis hezkých řečí na úrovni bakalářské práce přenosné do jakéhokoliv města stál?

Odpovědět

7. 6. 2020 (14:47)  –  Luděk Blaha

0
0

V roce 2070 by už mohla být běžná teleportace přemětů a v roce 2080 i osob.
Počítám, že chodníky v 'Habeši' jsou na pořadu v roce 2090…

Odpovědět

7. 6. 2020 (22:31)  –  Michaela Šťastná

0
0

Dnes jsem ráda, že jsem projednání nestihla.
Ušetřila jsem si další rozčarování, ve stejné místnosti jako při prezentaci návrhu na kasárna.

V únoru jsem totiž tenhle projekt po prezentaci pochopila úplně jinak, než to, co z něj na tomto projednání bylo odprezentováno (tím myslím, že jsem si nyní zběžně pročetla materiály, protože jsem ztratila několik minut při sledování videa prezentovaného městem, v domnění, že je o projednání, ono se vůbec nevěnuje PUM a PUZ, ale účelové reklamě).

Tenhle dokument naprosto ztratil věcnost svého poslání, pro které měl být zpracován. Plán udržitelné mobility a Plán udržitelné zeleně v únoru představený (analytická část!) odpovídá podobně zpracovaným projektům v jiných městech, ovšem Návrhová část je debakl účelu dokumentu.
Porovnávala jsem tuto část s návrhy u jiných měst – máme odlišný dokument, než oni. Podstatou však zůstává, že obce, které tento dokument přijmou mezi strategické dokumenty obce, mohou snáz získávat dotace na svoje projekty. V našem případě by to klidně mohlo znamenat co?

Doufám, že všichni současní zastupitelé si před projednáním tento dokument načtou, od začátku do konce pečlivě a najdou tam záludnosti, které do takového dokumentu nepatří.
Nápovědu už jim dal pan Šebelle, skvěle doplnil pan Blaha … možná se také připojím s konkrétní nápovědou.

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.