Přihlášení

Auta ohrožují žáky ZUŠ v ulici F. Šrámka

14. 11. 2010 | Magdalena Myslivcová | Diskuze (0) | Životní prostor

foto M.Myslivcová

Rada města Písku projednala 4. listopadu 2010 dopis ředitelky Základní umělecké školy Ot. Ševčíka v Písku ve věci ohrožování bezpečnosti žáků školy vozidly projíždějícími ulicí Fráni Šrámka. Na jaře loňského roku zde bylo na základě petice občanů povoleno celodenního parkování na vyznačených místech. Vedoucí odboru dopravy Ing. Michal Kovařík zpracoval níže připojenou důvodovou zprávu. Na jeho doporučení vyřešila rada města současnou situaci pokynem Městské policii, která má zintenzivnit dohled nad bezpečností a plynulostí provozu ve Šrámkově ulici v době hlavního vyučování v ZUŠ.

Důvodová zpráva

Rada města na základě Petice č. 2/2009 rozhodla dne 23. 04. 2009 o změně dopravního režimu v pěší zóně v ulicích Fráni Šrámka a Drlíčov v Písku spočívající v umožnění celodenního parkování na vyznačených parkovištích.

Jedním z míst, kde je na základě usnesení rady města ze dne 23. 04. 2009 možné takto po celý den parkovat, je i horní část Šrámkovy ulice v úseku mezi křižovatkami s ulicemi Drlíčov a Hradební II . V této části ulice je vozovka široká 4,00 m . Před vstupem do ZUŠ ( v situaci je ještě uveden dřívější název LŠU ) je mezi objektem a vozovkou chodník široký 1,50 m . Protože se jedná o pěší zónu, jsou vozovka i chodník ve stejné výškové úrovni a vymezuje je pouze rozdílná povrchová úprava ( vozovka = kamenná kostka  chodník = plotny ) – viz obr.1.

Průjezd ulicí je jednosměrný, a to od Velkého náměstí k Putimské bráně. Vozidla parkují v levé polovině vozovky ve směru jízdy, pravá polovina slouží jako průjezdný jízdní pruh – viz obr.2.

Z fotodokumentace je patrné, že pravá polovina vozovky poskytuje dostatečný prostor pro bezpečný průjezd vozidel okolo vchodu do budovy ZUŠ, aniž by přitom bylo nutné vjíždět na chodník ( resp. na prostor určený pro pěší ) . To ovšem platí za předpokladu respektování nejvyšší rychlosti jízdy povolené v pěší zóně, což je 20 km/h.

Doporučení zpracovatele:

Podle zjištění zpracovatele největší problémy ve Šrámkově ulici způsobují vozidla, která v této pěší zóně vůbec nemají co dělat a která si průjezdem Šrámkovou ulicí pouze zkracují cestu z Velkého náměstí do Hradišťské ulice, což je problém, který ve svém dopise zmiňuje i paní ředitelka ZUŠ.
 

 

Řidiči těchto vozidel jsou si pochopitelně vědomi svého protiprávního jednání, a proto ve snaze co nejrychleji pěší zónu opustit vesměs nerespektují nejvyšší povolenou rychlost jízdy v pěší zóně. Přitom platí, že čím jede řidič rychleji, tím větší potřebuje boční odstup od vlevo zaparkovaných vozidel, takže tím blíže pak projíždí před vchodem do budovy ZUŠ.

Tento problém v současné době ještě umocňuje uzavírka Nového mostu, neboť část těchto vozidel by za normální dopravní situace z centra vůbec nesměřovala do ulice Hradišťská, ale vyjela by z centra směrem na Nový most ulicemi Komenského a Kollárova.

Proto jako momentální řešení doporučujeme po dobu uzavírky Nového mostu zintenzivnit ve Šrámkově ulici dohled ze strany Městské policie v době hlavního vyučování v ZUŠ ( podle sdělení ředitelky ZUŠ probíhá vyučování s nejvyšším počtem žáků od 14 do 18 hodin ) a k případným změnám dopravního režimu přistoupit až v případě, že by i přes zvýšený dohled ze strany Městské policie nepříznivý stav s nepovoleným průjezdem vozidel pěší zónou ve Šrámkově ulici přetrvával i po skončení rekonstrukce Nového mostu.

 

0
0

Diskuze k článku +

Článek zatím nikdo nekomentoval – buďte první!

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.