Přihlášení

Audiozáznam veřejného projednání záměru výstavby komunitního a nízkoprahového centra na sídlišti Portyč v Písku

16. 2. 2011 | Martin Zborník | Diskuze (57) | Životní prostor

Veřejné projednání KC a NC Písek

Přinášíme nekrácený audiozáznam veřejného projednání záměru výstavby komunitního a nízkoprahového centra na sídlišti Portyč v Písku. Veřejné projednání proběhlo v městském divadle dne 16.2.2011 od 15:00.

Záznam je určen pro všechny, kdo mají zájem věcně diskutovat na toto žhavé téma a neměli možnost se projednání účastnit.

Komentář k celému průběhu z časových důvodů přineseme později.

audiozáznam celého veřejného projednání 2 hod 14 min

Zde můžete hlasovat na toto téma.

Související články a diskuse k tématu:

0
0

Diskuze k článku +

17. 2. 2011 (06:05)  –  O.Veselý

0
0

Po včerejším veřejném projednávání konstatuji: dost bylo černých,dost bylo bílých,nyní je třeba nasadit marťˇany.

Odpovědět

17. 2. 2011 (07:59)  –  Luděk Blaha

0
0

Bojoval jsem s tím, pane Veselý, ale je to silnější než já. Zeptat se musím.
Nedostává se Vám voličů?

Odpovědět

17. 2. 2011 (09:23)  –  i...

0
0

Vyjádření veřejnosti a pro někoho až nechutná forma nesouhlasu s výstavbou komunitního centra na včerejší diskusi je jasným důsledkem pozitivní diskriminace, která v našem státě a našem městě funguje a kterou lidé ji vnímají velmi silně. Až pan Novák, který dělá někde v kolbence za 15 tis. zjistí, že romové , kteří se místo toho poflakují celý den po městě neberou dvakrát tolik jako on, až se přestanou dávat cikánům nesmyslné dávky a zároveň je tolerovat jako neplatiče, až nebudou dostávat zdarma jednou ročně zařízení bytu vč. elektroniky proto, aby to obratem ruky prodali v bazaru,až tedy přestanou být romové protěžováni a přestanou žít na úkor bílých a před zákonem si budou rovni, tak potom si myslím, že většina Písečáků tuto stavbu podpoří. Nedávno jsem četla článek, kdy v jistém městě také mělo vzniknout toto centrum. Nakonec vzniklo. Ale něco tomu předcházelo.Bylo to na sídlišti podobnému Portyči a situace stejná. Jednoho dne však starosta shledal situaci neúnosnou a nastal "teror". Pro někoho teror pro někoho spása. Na sídliště se zřídila policejní služebna, vystěhovali se neplatiči, kontrolovali se herny a o pokud se zjistiilo, že nezaměstaní romové gambleří, dávky jim byly odebrány. Když lidé viděli, že město má alspoň minimální vůli toto řešit , ne jen romům dávat vše zdarma, tak potom pro ně vznik centra byl akceptovatelný.

Odpovědět

17. 2. 2011 (10:17)  –  Marek Kindl

0
0

K mart´anum bych pripojil jeste treba Majku z Gurunu.Hezky den

Odpovědět

17. 2. 2011 (10:20)  –  Jan S.

0
0

Slečno nebo pani i… Je to přesně ale úplně přesně. Děkuji že ste to takhle napsala.

Odpovědět

17. 2. 2011 (10:39)  –  Martin Zborník

0
0

Z částí vám i… musím dát zapravdu. Jen si myslím, že odmítnutí a nepostavení komunitní ho a nízkoprahového centru tuto situaci nezlepší, ale naopak zhorší. To je to místo, kde se právě s těmito negativními jevy dá pracovat formou osvěty, vysvětlováním a „pozitivní“ motivací. Samotná represe nic nevyřeší. Je třeba jí doplnit i východiskem, místem, kde se dá tyto negativní jevy odnaučit, chcete-li pozitivním místem působícím na tuto problémovou komunitu, v ideálním případě se silným prvkem integrace s většinovou společností. Chceme-li žít spolu bezproblémově v jednom městě, musíme proto něco udělat všichni. Proto prosím nevynášejme emoční jednoduché soudy a snažme se věci měnit k lepšímu. Nedělám si iluze, že komunitní centrum vyřeší všechny problémy, ale jsem přesvědčen, na základě zkušeností z fungujících obdobných center, že alespoň zlepší tuto situaci. Státní politiku z Písku asi těžko změníme, ale když nebudeme dělat na místní úrovni nic, situace se u nás sama nezlepší, bude to jen horší a horší. Včerejší vášně jen přelévají olej do ohně, který nic dobrého nepřinese.

Odpovědět

17. 2. 2011 (10:48)  –  Martin Zborník

0
0

Ještě vás snažně prosím neobracejte svůj hněv jen proti romům, protože vaše zjednodušení na příslušníky jedné etnické menšiny je velice zavádějící. Mezi problémové a nepřizpůsobivé občany zneužívající náš sociální systém totiž patří také příslušníci „bílé“ většinové společnosti. Nedělejme z toho prosím rasový problém.

Odpovědět

17. 2. 2011 (11:03)  –  i...

0
0

Pro MZ: Nepostavení centra situaci zhoršit nemůže. Situaci může zhoršit jen prohlubující se propast mezi bílými a rómy, kterou systematicky vytváří nerovný přístup úřadů.
Lidé jsou naštvaní, že se neměží stejným metrem,Dokud tohle nebude fungovat, tak centrum může být pozlacené a financované z EU 200% a stejně Písečáci nepodpoří, protože bude zdarma pro romy. Postavení centra ovšem situaci samozřejmě zlepšit může, Nicméně nesmí se postupovat od zadu. Někdo včera svoje vášně opravdu na uzdě neudrřel, včetně tedy pana starosty. Já se jim ale nedivím. A dovršením všeho byl otřesný projev pani magistry Kosové, nemyslím obsahem, ale formou.
Pro Marka Kindla: Tou Majkou z Gurunu jsi mě dostal! Koukám na to a je to super!
P.s. mám řádnou dovolenou na zotavenou!

Odpovědět

17. 2. 2011 (11:18)  –  Lukáš

0
0

i…. Souhlas !!

Odpovědět

17. 2. 2011 (11:23)  –  Horák

0
0

Peo I… Proč se nepodepíšete, proč jste v anonymitě. To není slušné!!

Odpovědět

17. 2. 2011 (11:30)  –  Martin Zborník

0
0

Ptejme se tedy milá i… reálně – Co pro zlepšení situace může udělat naše město? Jednejme v duchu hesla „Uvažuj globálně, jednej lokálně… a změň se individuálně.“ Buďme tedy věcní, a snažme se přicházet s konkrétními návrhy. Současný nevyhovující stav si asi uvědomujeme všichni, nemá ale cenu tyto „danosti“ neustále opakovat. Jako dobrý první námět vnímám zvýšený dohled městské policie, který je vnímaný obyvateli Portyče jako nedostačující.

Odpovědět

17. 2. 2011 (11:34)  –  i...

0
0

Pro pana Horáka. Klidně a s čistým svědomím se podepíši, pouze jsem to nepokládala za důležité.
Iveta Hodoušová

Pro pana MZ. Díky za příjemné oslovení :-)

Odpovědět

17. 2. 2011 (11:42)  –  Martin Zborník

0
0

Cituji dnešní tiskové prohlášení města:
"Ve středu 16.2.2011 proběhlo v Divadle Fráni Šrámka v Písku veřejné projednání záměru výstavby Komunitního a Nízkoprahového centra na píseckém sídlišti Portyč. Tohoto projednání se zúčastnil starosta města JUDr. Ondřej Veselý; manažer projektu Ing. Petr Jelínek; zástupkyně Kanceláře ekonomického a finančního poradenství Mgr. Helena Kosová; ředitelka Úřadu práce v Písku Alexandra Zajíčková a zástupci o.s. Naděje.
Ze strany zainteresované veřejnosti přišlo do divadla vyjádřit svůj názor cca. 35O píseckých občanů. Veřejná diskuse probíhala v poměrně vypjaté atmosféře, ale nakonec byla jistě prospěšná pro obě strany.
Vedení města se rozhodlo, že k záměru vybudovat na Portyči toto centrum vypíše veřejnou anketu, kterou v co nejbližší době zveřejní na webu města a v píseckém zpravodaji. Samozřejmostí je informování občanů o případných dalších krocích, které budou v této záležitosti podniknuty."

Co v té anketě asi bude za otázky? Bude se jednat o náhradu referenda tzn. centrum ano či ne, nebo to bude forma sociologického průzkumu?

Odpovědět

17. 2. 2011 (13:20)  –  Zdeněk Müller

0
0

Dobrý den, také jsem se zůčasnil tohoto veřejného jednání. Dle mého názoru se úplně minula problému. Presentaci pí.Kosové nebudu komentovat bylo to jak s komunistického propagačního filmu.Její krásné vysvětlení jak si tento projekt přehazuje milion lidí a úřadů mě akorát potvrdil to jak skvělá dojná kráva může být řešení této otázky. Celý problém není jestli centrum ano nebo ne, ale kde. Plně souhlasím a lidmi kterým to chcete postavit pod okny. Já bych to tam taky nechtěl. Revitalizovat ten kousek městského pozemku , tak s tím souhlasím. Ale jinak. Starosta vůbec nechce slyšet ani dopustit možnost postavení centra někde jinde. Přece by stačilo podstatně levněji opravit a upravit již stávající objekt. Myslím si, že město jich má dost. Dále souhlasím s paní Houškovou pokud se tento druh spoluobčanů bude dále protěžovat na úkor Nás pracujících. Budou příští veřejné jednání ještě vypjatější. Ještě si neodpustím jednu poznámku k výroku pana starosty a paní Zajíčkové z ÚP. Se sociálními dávkami tak jak jsou nastavené se nedá nic dělat. Ale Ale Ale dáááááááááá. Pokud vím, tak obec je oprávněná kontrolovat oprávněnost pobírat určitou dávku. Mě taky nikdo nedá poukázku na elektrospotřebič. Mě nikdo nezaplatí energie a nájem.Bohužel mě vychovali tak abych se postaral sám o sebe a o rodinu. Prostě schrnuto centrum v této podobě a na tomto místě neeeeee. A sprominutím už mi sero…… keci , že něco musíme dělat aby jsme jim pomohli se integrovat do majoritní společnosti, ale co dělají oni ???????, aby se alespoň troch včlenili mezi nás. Děkuji za prostor a přeji krásný den. P.S. Pracující z Dukly (Písku) spojte se.

Odpovědět

17. 2. 2011 (13:43)  –  Luděk Blaha

0
0

Jsou-li zastupitelé přesvědčeni, že postavit cokoli kdekoli je správné, nechť tak učiní.
K tomu jen několik poznámek.
1. Podstatné je, bude-li to centrum pro nepřizpůsobené nebo pro nepřizpůsobivé spluobčany.
a. U nepřizpůsobených je naděje, že budou-li mít podmínky pro svoje přizpůsobení, pak se přizpůsobí.
b. U nepřizpůsobivých je skoro jistota, že se přizpůsobí jen tehdy, bude-li pro ně to přízpůsobení výhodnější. Společnost zpravidla uplatňuje, po vyčerpání všech prostředků, jako nástroj pro přizpůsobení represi ze zákona.
2. Mělo-li by být jediným argumentem pro nepostavení centra odmítavé stanovisko občanů města, pak jsme si měli zvolit nějakého rozhodného starostu.
V kolektivu, kde je většina hlupáků, nesmí dojít k hlasování. Pravilo se ve filmu Světáci. Nebo tak nějak. Nemělo by nás mást, že třeba v poslanecké sněmovně parlamentu čr to neplatí.

Zatím jsem se nedostal k zpříjemnění si večera poslechem záznamu, ale fakt mne zajímá, jaký názor na to mají předpokládaní uživatelé.

Odpovědět

17. 2. 2011 (14:20)  –  Martin Zborník

0
0

Vážený pane Müller. Souhlasím s vámi, že veřejné projednání řešení této problematiky moc nepomohlo. Souhlasím, že pí. Kosová byla neštěstím tohoto jednání, na kterou to ale město elegantně hodilo. Proč tento záměr nepřišli hájit v sále přítomní místostarostové Bubník VPM (měl a má na starosti investice a finance ve městě, člen týmu IPRM) a Rambousová VPM (měla a má na starosti sociální oblast), kteří stáli v minulém volebním období u zrodu této myšlenky a také v tomto období v radě hlasovaly pro tento záměr? Naopak oceňuji vystupování pí. Alexandry Zajíčkové, která dokázala věcně a srozumitelně diskutovat s přítomnými.

K tolik skloňované otázce umístění centra:
Je třeba si uvědomit, že v roce 2008 město vypracovalo projekt v rámci Integrovaného plánu rozvoje měst IPRM ve výzvě 6.8. v projektové oblasti vypsané jako „ Zlepšení prostředí v problémových sídlištích“. Město podalo žádost, kterou předem projednalo z občany sídliště Portyč.
V rámci tohoto projektu jsou jasně uvedeny 3 kroky vedoucí k dosažení zlepšení (zjednodušeně):
1. Oprava veřejných prostranství
2. Rekonstrukce a investice do bytového fondu na problémovém sídlišti
3. Vybudování komunitního a nízkoprahového centra
Na základě této s veřejností předem projednané žádosti, která pojmenovává problémy sídliště Portyč a zároveň ho označuje za „problémové“ získalo město Písek dotaci cca 95 mil. Kč. Začalo se tedy revitalizovat sídliště a když dojde na bod č.3, díky němuž se také povedlo dotaci získat, tak najednou se obyvatelé lokality bouří. Dobře pokud sídliště nemá problémy, které jsme mimo jiné navrhovali řešit výstavbou centra, pak jí nepřísluší dotace a bylo by správné dotaci vrátit, protože sídliště pak nesplňuje základní požadavek možnosti čerpání – „problémové sídliště“. Pokud ten problém máme, tak ho ale řešme. Jak totiž k tomu tedy přijdou lidé na ostatních sídlištích našeho města jako Jih, M. Horákové, Logry …, kteří si nemohou svůj majetek z dotace EU zvelebit např. zateplením? Není to vlastně nespravedlnost. Dotaci na domy a prostranství chceme, ale řešit problémy centrem v této lokalitě nikoliv. Pokud problém nebudeme řešit, bude se jen prohlubovat.

PS: Jsem rád že i… vystoupila z anonymity. Doufám, že vás v této diskusi budou následovat další.

Odpovědět

17. 2. 2011 (14:54)  –  --

0
0

Pane Zborníku , tohle co jste napsal je naprostá demagogie a překrucování věcí. Měl byste se stydět!

Odpovědět

17. 2. 2011 (15:17)  –  Všeználek

0
0

Kvalita audiozáznamu je hrozná :-( Pořídit videozáznam by byl problém?

Odpovědět

17. 2. 2011 (15:18)  –  Martin Zborník

0
0

Vážený anonyme … Buďte prosím konkrétnější v čem jsem "napsal naprostou demagogie a v čem překrucuji věci.
Doporučuji si předem prostudovat dokumenty na http://www.mupisek.cz/dokumenty/iprm
oficiální tiskovou zprávu k udělení podpory ministerstvem http://www.strukturalni-fondy.cz/Programy-2007-2013/Tematicke-operacni-programy/Integrovany-operacni-program/Novinky_article/Cyril-Svoboda-schvalil-Integrovane-plany-rozvoje-m

a např. http://www.strukturalni-fondy.cz/Programy-2007-2013/Tematicke-operacni-programy/Integrovany-operacni-program/Novinky_article/Realizace-IPRM-uspesne-probiha.

Odpovědět

17. 2. 2011 (15:22)  –  Martin Zborník

0
0

Za kvalitu se omlouvám, lepší záznamové zařízení nemáme v redakci k dispozici. Snažíme se v našich dobrovolných podmínkách zpřístupnit celou věc veřejnosti. Ptejme se spíše proč lepší záznam nezveřejní město, nebo centrum kultury, když na to má daleko lepší technické vybavení?

Odpovědět

17. 2. 2011 (15:30)  –  Lukáš

0
0

Na jednání vyvstalo několik ne zcela odpovězených otázek.
1) Není stažení nepřizpůsobivých občanů ze sídliště do moderního drahého domu na kraji města, oploceného a střeženého kamerovým systémem spíš diskriminační? Kdo zná cikánskou populaci osobně, tak si je jistý, že tenhle argument od nich uslyšíme. Takže integrace – separací?
2) Na otázku, kdo bude platit náklady po 5 a více letech, když dotace nebudou, nebo budou kráceny, zněla odpověď : Bude to řešeno smluvně (ve zkratce).
3) Váženou paní Kosovou, včetně její prezentace, cesty a času platil kdo? Vždyť je to celé ve fázi přípravy, takže EU to asi nebyla.
Centrum mi přijde jako dobrý nápad v nešťastné době a nevhodné lokalitě.
A ti občané, které pan Šmíd z Píseckého Deníku nazval "neuctivými, ubohými rasisty" jsou naštvaní více méně právem. A i kdyby důvodem jejich naštvání byly emoce, na ty má člověk právo, neinformovanost, to taky není jejich chyba.
Lidem, kteří často mají dvě práce a zdvojené směny, aby uživili rodinu to házení miliony přijde právem jako výsměch ….

Odpovědět

17. 2. 2011 (16:33)  –  prk

0
0

tak pan Šmíd je telátko, který z toho má šanci vyrůst

Odpovědět

17. 2. 2011 (16:44)  –  i....

0
0

2MB: "Buďme tedy věcní, a snažme se přicházet s konkrétními návrhy".
Zapojit romy do pracovního procesu, mimo jiné také i proto, aby byli svým dětem příkladem (dítě z rodiny absorbuje informace do tří let, potom ho už nikdo nepředělá). V naší ulici se půl roku kopalo a dělaly různé úpravy. A práci vykonávali z dost velké většiny romové. Nebyli to ovšem obyčejní romové, Byli to romové slovenští!! Proč jsou všude na stavbách vidět pracující Ukrajinci, Poláci, Slováci, občas i Češi, ale romové ne? To prostě nechápu. Nemůže se v Písku najít pár šikovných romů, někdo jako pan Gejza Kotlár, kterého jsem si hodně vážila, kteří, byť s pomocí města, založí firmu, zaměstají romy a budou normálně fungovat? Vždyť práce po městě je dost, a romové, když chtějí, jsou šikovní! A toho jejich předáka , pokud by je ukočíroval, bych sakra dobře zaplatila a ohodnotila! To bych viděla jako smysluplně vynaložené peníze.

Odpovědět

17. 2. 2011 (17:38)  –  porcodio

0
0

Komentář byl smazán pro porušení Kodexu přispěvatelů.

Odpovědět

17. 2. 2011 (18:11)  –  porcodio

0
0

Tak tedy znova,když to redakce smazala.Ptám se jaký má smysl cpát peníze do lemplů co nechtějí dělat???!! Asi jen ten,aby si z našich peněz nahrabali představitelé města a jejich kamarádíčci z firem,kterým oni dohodí kšefty!! Dotace z unie nejsou totiž peníze cizí,ale jsou to peníze,které ČR vložila do tohoto společenství a teď je jakoby čerpá,tudíž jsou to peníze ČESKÝCH daňových poplatníků a ne dar z unie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A cikáni jak víme žádné daně neplatí,oni jen berou!!!!!!!!!!!!!!!

Odpovědět

17. 2. 2011 (18:20)  –  h2so4

0
0

co je na tomto příspěvku v rozporu s kodexem přispěvatele? příspěvek přeci nikoho nenapadá a je zjevně pravdivý

Odpovědět

17. 2. 2011 (18:57)  –  Magdalena Myslivcová

0
0

Předchozí příspěvek byl smazán s ohledem na vulgární formu. Prosím diskutující, aby se pokusili krotit své vášně a vyjadřovali názory v mezích slušnosti, když už se sami za sebe stydí tak, že se nedokáží ani podepsat. Děkuji a zdravím

Odpovědět

17. 2. 2011 (20:39)  –  Luděk Blaha

0
0

Podobně jako mnozí bojovníci za světový mír podporují všelijaké diktátorské vrahouny, tak mnozí bojovnící za práva údajně diskriminovaných jsou sami nezanedbatelnými diskriminátory.
Chtělo by se říci, že čert vzal jednu z mnoha diskutabilních investic, když se tady pomalu zadělává na problém naprosto obludných rozměrů. A to, že se z našeho víceméně poklidného města může vinou prapodivně nepromyšlených aktivit časem stát zóna rozeřvaných pochodů městem a strachu z večerního vycházení.
Stačí, aby se toho chytili zuřiví televizní reportéří a máme tady záhy New Bydžpísek.
Tak snad abychom se lehce uklidnili a začali se místo v místním tisku zviditelňovat třeba sportem nebo veřejně prospěšnými pracemi. Já si třeba začínám na letní sezonu naklepávat kosu, abych byl připraven, až se zase na březích Otavy budou ve vysoké trávě ztrácet dětičky.

Odpovědět

17. 2. 2011 (21:15)  –  Ctirad Havel

0
0

Jedna technická připomínka. Vzhledem k tomu, že pan Zborník si opět vzal Centrum kultury do úst, tak musím reagovat. Ano, má pravdu v tom, že máme kvalitní technické vybavení. Ovšem nechápu, proč by mělo Centrum kultury zveřejňovat záznam.

Odpovědět

17. 2. 2011 (21:22)  –  Marek Kindl

0
0

Pratele mozna me budete zatracovat proto co napisu,ale nedamito.Osobne romskou komunitu nemusim a mam proto velice zavazne osobni zkusenosti,ale presto dokazi rozlisit mezi clovekem slusnym a tim spatnym.Vim take ze deti ,at uz bile,cerne,zlute,modre treba i ze Somalska.mart'ani ci z Gurunu nemohou za to jakym rodicum a s jakym cejchem se narodi a v jakych podminkach vyrustaji.Pak je ovsem velice tezke je prispusobovat,pokud sami nechteji.nemaji potrebu a zadnou motivaci.Pokud se nebudou zakladni dovednosti a jine veci vstepovat od utleho veku ,aby vse co se naucili,kdyz se stanou rodici dal ucili a predavali svym detem.To by melo platit pro vsechny cerno-bile i jine obcany stejne.Rikam si pojdme zamknout vsechny kostlivce a bubaky do skrine a zkusit neco noveho.Nebat se a cas ukaze melo li to efekt a bylo li to k necemu.Osobne jsem PRO-vzdy v budoucnu to preci muze poslouzit i pro jine ucely,mine li se to ucinkem.Prinejmensim se zhodnoti majetek mesta a 5 let neni v zivote zadna doba.Pak si muzeme rici,apon jsme to skusili.Spis mne zajima jestli pri realizaci stavby dostanou prilezitost pisecti remeslnici a ne nasi ukrajinsti spoluobcane.jestli vzniknou nova pracovni mista a kym budou obsazeny.Co budou stat viceprace a kdo je bude hradit a ty jiste budou a spousty dalsich otazek stim spojene.Dekuji za pozornost a vsem preji hezky zbytek dne.

Odpovědět

17. 2. 2011 (21:26)  –  Luděk Blaha

0
0

Tak třeba proto, Ctirade, aby se lidi chovali kulturněji.

Odpovědět

17. 2. 2011 (22:09)  –  Všeználek

0
0

Koukám že pan Ctirad Havel je trochu alergický na pana Zborníka. Člověk vysloví CENTRUM KULTURY a málem dostane přes hubu .

Odpovědět

19. 2. 2011 (16:24)  –  Ladislav Čabrádek

0
0

Dobrý den,
ačkoli zde bylo mnoho napsáno a vyřčeno, stále tu nevidím příspěvek těch, kterých se to opravdu týká. Proč tu neznějí hlasy přímo od těch, kterým je centrum určeno. Proč se alespoň jejich zástupci, tím nemyslím sociální pracovníky, ale někoho z jejich středu sami nevyjádří k tomu, zda takové centrum vůbec chtějí. Třeba mají úplně jiné potřeby, proč jim tedy zatím nepodáme pomocnou ruku třeba tím, že jim v rámci nějaké již fungující organizace pomůžeme strávit volný čas tak, jak oni si přejí a ne, že bude hned utrácet miliony a pak se modlit aby tam někdo z nich docházel. Myslím si, že výstavba takového centra by měla být vrcholem, nějaké dlouhodobé spolupráce s těmi, kterých se to týká. Možná by stálo za to se zamyslet nad tím, zda tento problém nelze řešit nástroji, které má město již k dispozici, nebo by je mohlo za mnohem menší peníze v rámci jiné organizace či projektu vytvořit.

Odpovědět

19. 2. 2011 (17:02)  –  Milan Sedlák

0
0

Pane Čabrádku, pomoci by mohla přece Městská policie. Pokud ovšem nebude pouze jen tak chodit.

Odpovědět

19. 2. 2011 (20:44)  –  Zdeněk Müller

0
0

Dobrý den, velice souhlasím s p.Kindlem.Když nad tím pořád kokola přemýšlím tak, ano postavit. Ale již dopředu počítat s tím, že se to mine účinkem. A aby se to dalo po pěti letech využít pro širokou veřejnost. A hlavně by se město mělo zavázat k tomu, že místním obyvatelům se nezmění kvalita žití. Vzpomeňme jak dopadla slavná romská školka. Děti tam chodili týden ?!? A bůhví kolik to stálo našich peněz? Na stránkách naděje se dočtete, že v Písku jsou čtyři jejich střediska. Docela dost na Písek. Rád bych se někde dočetl jak vypadá takový jeden den v centru Na nábřeží. Co jsem slyšel tak si tam chodí ráno děti pro snídani. Alespoň,že cigarety típnou před budovou. Já bych se styděl. No co alespoň je více do automatu. Aby se jejich děti změnili museli by jste je hned po porodu dát do normální rodiny. A to ještě není jisté.Dobře mají to v krvi. Tak jim to alespoň neusnadňujme. Sebrat všechny dávky a nechát jen základní minimum. Ono je to donutí jít do práce a děti se budou snažit aby až vyrostou žili lépe. PS. Ty skupinky co postávají před platanem do centra stejně nepůjdou. Dále budou lekat turisky co přijeli objevovat krásy Písku.

Odpovědět

19. 2. 2011 (21:53)  –  Marek Kindl

0
0

Pratele pojdme si spise popovidat co to obnasi provozovat takove centrum?Jaka by mohla byt skutecna mesicni rezie?Voda,plyn eletrika-o tech 5000000Kc na provoz a jejich efektivnich vyuziti.Kolik pracovnich mist bude vytvoreno a jake budou mzdy?Ma li to slouzit pro problemove lidi-jak to bude dozorovano pro bezkonfliktni provoz?Jestli budou problemove a rusive elementi z centra trvale vykazani,budou li tam delat vytrznosti?Kdo bude hradit pripadne skody?Jakym zpusobem budou vyreseny prijezdove komunikace,parkoviste a nocni osvetleni a ostraha?A jine otazky.Spis by se melo resit co dude dal,pokud centrum nenaplni ocekavani a jak se to bude financovat,kdo to bude provozovat pokud na to mesto nebude mit a zadna dotace jiz nebude?Jaky s centrem bude nasledne po 5 letech podnikatelsky zamer.Stale 5 milionu rezie.I pres tyto a jine otazky rikam ANO vybudovat,zhodnotit najetek PISKU! Cas ukaze,ale na rovinu-optimista nejsem.Hezky vecer vsem.

Odpovědět

20. 2. 2011 (08:59)  –  nick

0
0

Prosím vás, uvědomte si, že 5 milionu na roční provoz neni vůbec nic! To je tak na mzdy! Kde je ten zbytek. Neblázněte!

Odpovědět

20. 2. 2011 (20:00)  –  Voldánek

0
0

A proč pro "ně" vůbec něco takového stavět? Koho vůbec taková pitomost napadla? Copak Písek má málo aktivních kroužků a pod., kde by se mohli tyto chudinky utlačované dostatečně rozvíjet – ale oni by museli platit jako ostatní – a to se jim přeci nechce, zároveň bychom je neměli vyčleňovat, nýbrž zařazovat do kolektivu. No né. A pylo by to hned vyřešené – žádné shlukování, žádné problémy, žádná stavba a žádné dohady – nebylo by toto řešení nejlepší a důsrtojné v dnešním civilizovaném světě, než znásilňovat nemožné proti vůli všech normálních lidí. Lidi používejme hlavu a přemýšlejme, než se vždy vypustí mezi lid pitomost, která není nutná. A pan starosta říka, že pokud nyní ono centrum nepostaví za peníze z EU, tak potom to někdy bude muset stavět z rozpočtu Písku – a proč, copak by někdo takovou volovinu byl schopen dát příkazem? Tomu přeci nikdo z nás nevěří. Zdravím všechny lidi, kteří mají ještě chladnou hlavu a rozum na pravém místě.

Odpovědět

20. 2. 2011 (20:22)  –  eva vlnová

0
0

Pane Zborníku, vy jste posedlý záznamy! Já si nepřeju, aby se za mé peníze ( myslím veřejné) dělaly audio nebo video záznamy z čehokoli – zastupitelstvem počínaje, besedami konče. Nebo budeme zaznamenávat i divadelní představení? Kdo chce, může jít kamkoli, přečíst si a vidět cokoli….
Voldánku, vy už jste rozum evidentně ztratil, takže snad ta chladná hlava, ale tomu moc nevěřím.

Odpovědět

23. 2. 2011 (01:39)  –  porcodio

0
0

Komentář byl smazán pro porušení Kodexu přispěvatelů.

Odpovědět

22. 2. 2011 (19:40)  –  porcodio

0
0

A paní Vlnová,já si nepřeju,aby za moje peníze jezdili cikáni v superbech!!!!!!!!!!

Odpovědět

22. 2. 2011 (23:02)  –  Martin

0
0

Tak argumenty pana starosty mne opravdu mne opravdu přesvědčily. Je sice milé, že centrum by mělo být hrazené z prostředků EU, ale to maximálně na prvních pět let, což je udržitelnost projektu pak už budou muset jít peníze z jiných zdrojů nebo centrum zavřít. Další, že město neurčuje výši sociálních dávek? Ale ano, právě úřednice na městě/ÚP určuje kdo na dávku nárok má a kdo ne takže pozitivní diskriminace existuje a ne že ne.
Vystoupení paní Kosové by byly vhodné snad jako přednášky o projektovém managementu ale určitě ne konkrétně o píseckém komunitním centru.
A styl, jakým byla tahle debata řízena je opravdu je podle hesla vox populi vox dei.

Odpovědět

23. 2. 2011 (08:57)  –  Ondřej Veselý

0
0

Ono je těžké diskutovat, pokud si vytahujete jenom část argumentů. Zřejmě Vám unikl fakt, že i po ukončení udržitelnosti projektu bude možné žádat na provoz podobných zařízení podpory formou tzv. měkkých projektů (tedy projektů na provoz nikoliv investice). Na druhou stranu chápu, že jako odpůrce podobného zařízení využíváte jakéhokoliv argumentu, který může Vaše pozice obhájit.

Odpovědět

23. 2. 2011 (09:00)  –  02

0
0

Nerada bych se dočkala doby, kdy budu litovat, že jsem se nenarodila v jiné barvě!Bohužel sociální politika tohoto státu, potažmo tohoto města, k tomu mílovými kroky spěje. Nerada bych se dočkala také toho, že věc do ruky, možná i na popud slušných, ale zoufalých, lidí, vezmou extrémisté. Doufám, že k tomuto nedospějeme. Hezkou středu!

Odpovědět

23. 2. 2011 (09:34)  –  Marek Kindl

0
0

Rad bych se zeptel jestli lze z mekkych fondu cerpat pouze na tyto zarizeni,nebo muzou slouzit i financovani provozu jinych projektu?Nemam s temito fondy zadne zkusenosti a ani nevim kdo je vypisuje a kde bych se onich mohl dozvedet vic?Za sebe rikam opet ANO-vyuzit dotace a fondy a zhodnotit majetek Pisku.Dekuji

Odpovědět

23. 2. 2011 (09:42)  –  02

0
0

Pro MK:
O dotace z fondů EU mohou žádat podniky všech velikostí, obce, kraje, ministerstva, neziskové organizace, výzkumná centra a další. Záleží však na konkrétním programu, pro koho je určen. Např. Operační program Podnikání a inovace (OPPI) se zaměřuje primárně na podniky, a to zejména zpracovatelský a IT sektor. Žadatel o dotace musí mít uzavřená minimálně dvě účetní období, na jejichž základě je hodnoceno jeho finanční zdraví. Nesmí tedy mít vážné finanční potíže a být zadlužený vůči státu. Dále musí podnikat na území ČR, tedy být plátcem daně a mít české IČO.

Odpovědět

23. 2. 2011 (09:56)  –  dan

0
0

pane Veselý, píšete "bude možné žádat na provoz podobných zařízení podpory formou tzv. měkkých projektů" .. bude možno žádat, takže existuje jistě i možnost, že žádost bude zamítnuta, ne? A co potom .. na druhou stranu chápu, že jako příznivce podobného zařízení využíváte jakéhokoliv argumentu, který může Vaše pozice obhájit :)

Odpovědět

23. 2. 2011 (10:05)  –  Marek Kindl

0
0

Dekuji.Penizek neni nikdy dost a tak hledam i jine moznosti financovani sve firmycky.Proto se na to ptam.Mam zkusenost,ze OSVC ktery neni platcem na tyto finance vetsinou nedosahne,protoze se musi spolupodilet asi 60 procenty.Tim myslim ivestice.Proto neni jednoduche cerpat .

Odpovědět

23. 2. 2011 (10:18)  –  02

0
0

Problém je ten, že Soutok asi není brán jako katastr Písku, takže městský grant na cestovní ruch zřejmě nebude možné čerpat. Nevím přesně. Je možné ale požádat o grant na Jihočeském kraji.

Odpovědět

23. 2. 2011 (10:48)  –  Ondřej Veselý

0
0

Pro dana

Stejně tak je možné, že nezískáme podporu ani na výstavby NPC:)

Odpovědět

23. 2. 2011 (12:21)  –  02

0
0

Stejně je možné, že podporu na výstavbu NPC získáme, ale nezískáme už peníze na provoz (5 mega ročně po dobu 5 let)

Odpovědět

23. 2. 2011 (13:39)  –  Marek Kindl

0
0

Proc treba nefinancovat takoveto projekty a jine vcetne kultury a sportu z vynosu hracich automatu?Dokazi pochopit i stret zajmu,ale proc ne?Vzdyt to jsou nemale penizky do mestskeho rozpoctu-nebo ne?

Odpovědět

23. 2. 2011 (14:23)  –  Ondřej Veselý

0
0

To už pane Kindle otevíráme jinou kauzu a to otázku VHP a hazardu vůbec v Písku. Tato závažná otázka by si možná zasloužila samostatnou rubriku….

Odpovědět

23. 2. 2011 (14:34)  –  Marek Kindl

0
0

Pro O2.Mate naprostou pravdu,neni to katastr Pisek.Proto vse lezi na mejch bedrech a Putim nema,ale spise nechce.Nestezuji si a snazim se zvelebovat ,podle toho na co dosahnu.Priklad..zastresena van.terasa 160tis,pracka pro turisti a vodaky 18tis,pergola s pristreskem pro uschovani lodicek 50tis.bazenek pro deti s filtraci 8tis,nove dve koupelny vana sprcha 100tis,na sezonu se pripravuje tepla voda do centralni umivarny60tis a kde je to ostatni a jaka je navratnost ,pokud plati pouze turiste kteri u nas nocuji.A kde jsou povodnove skody, odpad a od vsech navstevniku voda uklid prostranstvi ,osetrovani a sekani zelene,skody zpusobene turisti treba loni 3krat ukopla karma v umivarne,rozbita umyvadla a jeste se prosit aby Vam zaplatili aspon za auto,aby bylo neco na rezii.Nekdy mne to fakt nebavi,ale mam to tam rad a prace mi nevadi.

Odpovědět

23. 2. 2011 (14:38)  –  Marek Kindl

0
0

To mate p.Vesely naprostou pravdu a souhlasim s Vami

Odpovědět

23. 2. 2011 (15:07)  –  02

0
0

Pro MK: Putim Vám asi moc nepomůže, pokud vím, vztahy máte nevalné! Ovšem případné spojení s Putimí v návaznosti na další aktivity, by byly právě řešením pro získání grantu. Sám dle méno názoru nic moc nedokážete. Jinak si můžeme tykat, známe se.

Odpovědět

23. 2. 2011 (15:35)  –  Marek Kindl

0
0

Ok.Marek.To jsi rekl svatou pravdu.Ale ted je tam novy starosta a zda se ze je to dobry chlapik,ktery neni snad zatizen minulosti.Bojim se ze vsak nic nezmuze,protoze rozhoduje rada.Proto kazda dobra vec muze byt hned v zarodku pohrbena.Vim ocem mluvimO par jedincich si myslim Sve,ale jinak jsou tam slusni lide a ti o nicem ale nerozhoduji.

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.