Přihlášení

Záznam besedy o centru města Občan versus politik – tentokrát bez odpovědných politiků :-)

23. 2. 2016 | Zdenka Jelenová | Diskuze (1) | Věci veřejné

Foto Petr Brůha

Přinášíme díky ochotné a profesionální spolupráci Filmové akademie Miroslava Ondříčka Písek (FAMO) videozáznam celého průběhu besedy z cyklu Občan versus politik, kterou uspořádal Písecký svět v prostorách Sladovny Písek v pondělí 22. února 2016. Téma znělo: Jaké změny čekají centrum města Písku?

Tato akce je součástí projektu „PÍSECKÝ SVĚT – občanům otevřeno“, který byl v rámci Fondu pro nestátní neziskové organizace podpořen grantem z Islandu, Lichtenštejnska a Norska v rámci EHP fondů www.fondnno.cz a www.eeagrants.cz.

Přestože vedení města i zodpovědní úředníci účast na besedě s občany předem odmítli, do sálu si našlo cestu na sedmdesát občanů. V panelu zasedli a diskutovali ing. arch  Miroslav Cikán (MCA atelier s.r.o.) – autor vítězného návrhu v architektonické soutěži na rekonstrukci historického centra města, ing. arch. Martin Zborník jako odborný oponent, JUDr. Ondřej Veselý jakožto jediný odvážnější zastupitel (ČSSD, bývalý starosta města) a Martin Bísek – podnikatel na Velkém náměstí (občerstvení Kantýna) a jeden z iniciátorů petice proti omezování parkování v centru města.

Nejzajímavější názory, které na besedě zazněly, přineseme v tištěném Píseckém světě, který vyjde v pátek 26. února.

Celý nezkrácený záznam zde:

 

Fotogalerie k článku


0
0

Diskuze k článku +

25. 2. 2016 (18:21)  –  JUDr. Ondřej Veselý

0
0

To, že se napřed zadá a vyhotovuje projekt a teprve poté je představován občanům je samozřejmě chyba. Správný postup je zahájit komunikaci s veřejností, na základě jejich výsledků vytvořit zadání a následně nechat zpracovat projekt.

Nicméně se zdá, že v tomto případě ještě není nic ztraceno. Základní námitky proti studii představené Doc. Cikánem nezazněly (až na dotaz, zda je nutné s náměstími vůbec něco dělat). Výtky se týkaly zejména dopravního řešení, které však bude teprve tvořeno a počtu parkovacích míst, který je ve studii upraven velmi pružně. Stále je tedy ještě čas komunikovat s veřejností a pro dokončení celého projektu najít vyvážený kompromis. Pokud to vedení města udělá, má šanci, že projekt bude široce (samozřejmě nikoliv 100%) přijat.

Zajímavým návrhem bylo rychloobrátkové parkování, které se dá zřejmě nejlépe zajistit mrzkým poplatkem za krátký čas stání a naopak raketou při jeho přetažení. Samozřejmě by se musela fungovat důsledná kontrola systému. Tento návrh se jevil jako kompromisní (byť opět ne pro 100%) mezi příznivci a odpůrci snižování počtu parkovacích míst a intenzity dopravy na náměstích. Odpůrci redukce by měli zachována místa pro nákup automobilem, příznivci by dosáhli toho, že by k redukci docházelo přirozenou cestou.

Příjemným překvapením pro mě bylo vystoupení Doc. Cikána, studie jako taková i skutečnost, že příznivců redukce bylo více než jejích odpůrců (byť odpůrci byly výrazně hlasitější). Nepříjemné, nikoliv však překvapivé, pro mě bylo, že někteří odpůrci (ale opravdu jen několik málo) si neodpustí pořvávání na někoho jiného, jen proto, že má jiný názor a vůbec jim nevadí, že protihráč má odborné argumenty a oni jenom hulvátství.

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.