Přihlášení

Výzva vítězů voleb občanům: Kdo chce pracovat pro město Písek?

17. 10. 2010 | Zdenka Jelenová | Diskuze (97) | Věci veřejné

JUDr. Ondřej Veselý. Foto PS

Vzápětí po komunálních volbách se lídr vítězné ČSSD, JUDr. Ondřej Veselý, obrací prostřednictvím Píseckého světa na písecké občany s výzvou ke spolupráci.

Děkuji všem za blahopřání a píseckým občanům za hlasy, které nám dali. Poděkování samozřejmě patří i těm, kteří nás nevolili, ale nezůstali doma a svým hlasováním vyjádřili, že mají o dění v Písku zájem. Také se připojuji k blahopřání a blahopřeji všem, kteří byli zvoleni. Vedle toho mi dovolte poděkovat všem kandidujícím uskupením i jednotlivcům za korektní kampaň.

V následujících dnech nás čeká mnoho kol vyjednávání o sestavení návrhu pro vedení radnice, návrhu smlouvy či dohody o vedení radnice a hledáním vhodných osob pro obsazení odborných orgánů města.

Protože hodlám začít plněním slibů, dovolím si i touto cestou učinit malou výzvu. Prosím všechny občany našeho města, kteří mají zájem pracovat pro naše město a chtějí se aktivně zapojit do činnosti výborů a komisí města, aby nás kontaktovali na mailu info@judrvesely.cz. Dovolím si požádat o stručný životopis (zaměřený zejména profesně) a sdělení, v jakém výboru či komisi mají zájem pracovat a jakou odbornost pro tuto práci nosí.

Za všechny nabídky spolupráce děkuji předem. Také se předem omlouvám za to, že zřejmě nebude možné uspokojit všechny zájemce, ale budeme se snažit vybírat tak, aby komise a výbory poskytovaly pokud možno odborné a konkrétní závěry pro rozvoj města. Ještě jednou děkuji.

JUDr. Ondřej Veselý, neděle 17.10.2010
 

0
0

Diskuze k článku +

17. 10. 2010 (13:25)  –  Luděk Blaha

0
0

Jako občan Písku Vám, pane Veselý, děkuji za nabídku.
Ale, ve vší úctě, co jestli se na koalici domluví VPM, SNK ED, ODS a TOP?
Jaké budou Vaše možnosti uspokojit davy zájemců o spolupráci s radnicí?

Odpovědět

17. 10. 2010 (14:39)  –  Iva2

0
0

To LB: Tak to určitě nehrozí!!

Odpovědět

17. 10. 2010 (16:33)  –  Luděk Blaha

0
0

Určitě, paní Ivo2, nehrozí?
1. Už spolupracovali (VPM, SNK ED, ODS).
2. No tak, chlapi, co jsme si, to jsme si (SNK ED, ODS).
3. Pravo nelevé dresíky (SNK ED, ODS, TOP).

Odpovědět

17. 10. 2010 (17:06)  –  Iva2

0
0

Můj tip je: ČSSD – VPM – ODS (nebo TOP09)

Odpovědět

18. 10. 2010 (05:57)  –  Ondřej Veselý

0
0

Pane Blaho i pokud by vznikla koalice "pravého bloku" (a věřte, že se snažíme, aby k tomu nedošlo:), budeme mít právo nominovat část členů komisí a výborů města. Má nabítka tedy platí i ve Vámi uvažovaném případě.

Odpovědět

18. 10. 2010 (06:40)  –  Němec Jiří

0
0

Gratuluji Vám k vítězství ČSSD ve volbách do zastupitelstva města Písek. Je však velice pravděpodobné, že vítězná ČSSD skončí v opozici. ODS,VPM,TOP 09 a SNK ED nedopustí, aby ČSSD ovládla radnici v Písku. Proto je předčasné, aby ČSSD nabízela občanům spolupráci v odborných komisích a výborech města, když sama nemá v nově zvoleném zastupitelstvu jisté zastoupení ani v radě města. Jaké má Vaše strana jisté koaliční partnery, aby získala většinu při hlasování o složení rady, starostovi a místostarostech ? Nereálnou, protože výše uvedené strany a hnutí si tyto posty rozdělí mezi sebe a bez Vás. Ozvěte se mi, až to tak dopadne. Nepřeji Vám nic zlého, ale musím Vás na tuto možnost upozornit a zmírnit Vaše nadšení. S pozdravem. Němec Jiří

Odpovědět

18. 10. 2010 (07:51)  –  Ondřej Veselý

0
0

Opět děkuji za gratulaci. Varianta povolební spolupráce, kterou zmiňujete je samozřejmě možná a jeví se i logicky. Pevně však věřím, že náš povolební koaliční potenciál je vyšší než představuje jedno písecké médium, a že se nám podaří koalici vytvořit.

Odpovědět

18. 10. 2010 (10:09)  –  Sabina

0
0

Pane Veselý, jedna velká upřímná GRTAULACE!! Mám opravdu velkou radost a doufám, že se vše vyvine tak, aby vaše cesta do opozice nebyla nutná. Přeji hezký den, ale ten vy určitě už máte:-)

Odpovědět

18. 10. 2010 (11:35)  –  Ondřej Veselý

0
0

Spíš hektický:) Děkuji Vám za gratulaci a podporu a i Vám přeji hezký den.

Odpovědět

18. 10. 2010 (13:35)  –  Elév

0
0

Pane skorostarosto,pokud dojde k "vyšachování" vítězné ČSSD,tak již nevím,čemu by měl volič v Písku věřit.Podporuji a podpořím vás za všech okolností.

Odpovědět

18. 10. 2010 (19:43)  –  Tom

0
0

Tak jak nám to dopadlo? Jsou nějaké zprávy jestli už jsou karty rozdané?

Odpovědět

19. 10. 2010 (10:17)  –  Ondřej Veselý

0
0

Dobrý den, "karty ještě rozdané nejsou". Ale ČSSD už je domluvena s VPM a nyní probíhá jednání s potencionálními partnery pro doplnění trojkoalice. Výsledky budou čtenáři Píseckého světa vědět mezi prvními:)

Odpovědět

19. 10. 2010 (10:29)  –  jakub

0
0

O.V. – díky za informaci, přeji mnoho štěstí při výběru spolupracovníků a Vám osobně v předpokládané funkci starosta města Písku.

Odpovědět

19. 10. 2010 (14:24)  –  Marek Jedlička

0
0

Taky bych touto cestou pogratuloval vedení ČSSD, jmenovitě O. Veselému. Držím palce, aby sestavil trojkoalici na radnici města a dostal se na funkci starosty města Písek. Myslím si, že jako vítězná strana, která vyšla z komunálních voleb si zaslouží mít v čele svého lídra. I když jednání budou složité. Věřím, že se nakonec vše podaří.

Odpovědět

19. 10. 2010 (17:49)  –  Iva2

0
0

Jak už jsem si dovolila napsat na stránkách Deníku. Doufám v koalici ČSSD-VPM-ODS. Pokud by pravice chtěla vyšachovat ČSSD, viděla bych to jako velký podraz a neúctu vůči voličům.

Odpovědět

19. 10. 2010 (18:06)  –  Stanley

0
0

K zmiňovanému skoku Kláry Humpálové. Před delší dobou jsem byl svědkem tohoto rozhovoru: " Oslovíme tu Kláru,. Sice stojí za …… (několik nechutných vět), ale víš kolik dětí je v Zipu? Když ji budou volit celé rodiny,tak to bude bomba. … Tak jo" Bylo mi z toho nanic,ale asi jim to vyšlo!!

Odpovědět

19. 10. 2010 (18:44)  –  Martin Zborník

0
0

Klára Humpálová vás ale nezklame. Podle jejích slov mandát zastupitele přijme a bude se být za ty, kteří jí volili.

Odpovědět

19. 10. 2010 (20:19)  –  Luděk Blaha

0
0

Podraz a neucta jsou, pani Ivo2, v souvislosti s oním vyšachováním ČSSD pravicí poněkud silné výrazy. Z řad zastupitelů jsou členy ČSSD čtyři přátelé, kdežto členů pravicových stran je šest. A to nepočítám bývalého starostu za ODS a bývalého poslance taktéž.
Nakonec, domluví-li se ovšem levice s pravicí může to být Písku jenom ku prospěchu, zvláště pak, jsou-li to slušní lidé napříč politickým spektrem, o čemž snad v našem případě není pochyby ani trošku.

Odpovědět

19. 10. 2010 (20:32)  –  Luděk Blaha

0
0

Noc je krásná, noc je tichá.
Na horách i na dolině.
Kdo sem zdáli, tak pospíchá
lehkým krokem ku dědině?

Kdo to byl? Pane Stanley, kdo to byl?
Kdo tak Klárku pomluvil?

Odpovědět

19. 10. 2010 (21:09)  –  Magdalena Myslivcová

0
0

Kdo chce pomlouvat, ať si pomlouvá. Klárka Humpálová už v Písku dokázala dost a určitě se neztratí ani v zastupitelstvu. Držím jí palce a gratuluju.

Odpovědět

19. 10. 2010 (22:16)  –  Zdeněk Johan

0
0

Stanley:Ano, takhle to opravdu mohlo být řečeno, charakterizuje to bezesporu i dané uskupení, záleží jenom na Kláře.Pokud bude pracovat stejně, jako v ZIPu (a věřím tomu), tak může "být" prospěšná tomuto městu a nemusí se ani "bít" za ty, kteří ji volili.

Odpovědět

20. 10. 2010 (08:08)  –  rakost

0
0

2Stanley: stačí se podívat na složení písecké top09 a hned se tomu člověk nediví, že

Odpovědět

20. 10. 2010 (10:34)  –  Ondřej Veselý

0
0

Jednání se za TOP 09 bohužel neúčastnili vysoce přijatelní zvolení zastupitelé K. Humpálová a MUDr. Tyll, se kterými by se jistě shoda našla, ale "ostří hoši". Podle toho také jednání dopadla….

Odpovědět

20. 10. 2010 (10:43)  –  Zdenka Jelenová

0
0

Aha, mne právě překvapilo, že byste s těmito nově zvolenými zastupiteli nenašli žádnou shodu… Škoda, že tahle jednání neprobíhají (asi nemůžou??) probíhat s těmi, kteří skutečně uspěli, ale zase po těch partajnických liniích… Doufám aspoň, že v zastupitelstvu nakonec zasednou opravdu ti, kteří získali důvěru veřejnosti…

Odpovědět

20. 10. 2010 (11:14)  –  duspiva1

0
0

Tu debatu s "ostrými" hochy z TOP09 si dovedu žýivě představit, několik jich znám. A jaké byly jejich požadavky? Určitě se týkaly personálního obsazení- podle mne absolutně nepřijatelné pro rozumného člověka. S nimi to nebude jednoduché ani jako se členy zastupitelstva…

Odpovědět

20. 10. 2010 (11:40)  –  Ondřej Veselý

0
0

TOP 09 navrhovalo, aby s 3 zastupiteli měli tři radní, nebo dva z toho jednoho uvolněného (pana Knota) – takže bychom zase byli u tří místostarostů. Navíc považovali za nepřijatelné, aby ČSSD měla více než čtyři členy rady. Nešlo ale pouze o nemístné požadavky, ale celkový způsob jednání, ze kterého jsem ještě teď trochu v šoku.

Odpovědět

20. 10. 2010 (11:51)  –  František

0
0

…tak to mě zase pane Veselý tak nepřijatelné nepřipadá…pokud vy jste chtěli pět radních a VPM dva místostarosty….tak ten požadavek byl relevantní. Chápu-li správně, že CSSD navrhovala 5 radních z celkových 9 pro sebe, dva VPM, oba uvolnění a 2 TOPka, tak pak mi řekněte, co by tam pak TOPka zmohla, jak by měla realizovat svůj program???

Odpovědět

20. 10. 2010 (12:18)  –  ..

0
0

ostří hoši je co? Knot, Kuchař, Vilím…? tak pak šokující způsob jednání asi nikoho nepřekvapí

Odpovědět

20. 10. 2010 (13:12)  –  úředník

0
0

Souhlasím s Františkem. 2 radní, jeden uvolněný nebo 3 radní mi přijde rozumný požadavek. Dovoluje to ostatním partnerům v koalici něco prosadit, pokud se plně shodnou. 5,2,2 je v podstatě vláda CSSD bez diskuse. p. Veselý by měl zvážit, jestli nezahnal jedinou konstruktivní opozici :-/ Zbylo mu totiž VOBUKO, KOČÍ, STRABAG a Homola. Budete to mít opravdu těžké. Doufejme, že se vám povede naplnit to, co jste nám tu před volbami nasliboval. Na mě to zatím dělá dojem, že to dopadá nejhůře, jak mohlo. Nejsem rozhodně socialista, ale vás jsem si na radnici přál, ten zbytek je ale velká prohra. Když už jsme u nereálných personálních požadavků, neměli bychom přehlížet striktní trvání VPM na dvou místostarostech. Pí. Rambousová a p. Bubník se do procesu evidentně nehrnou že :-) Nejsou komplikací rozumných koalic spíše tyto dvě letité struktury, než vámi popisovaní ostří hoši? A na závěr k ostrým hochům. Doufám, že budou stejně ostří v opozici, město to bude potřebovat, „víc než si myslíte“  ODS raději komentovat nebudu, stydím se i za těch pár hlasů, které jsem jim poslal.

Odpovědět

20. 10. 2010 (13:23)  –  Elév

0
0

Rada –. 5 ČSSD,3 Volba pro město,1 ODS.Veselý starostou,místostarostové – Bubník,Sládek.Radní pí.Rambousové z VPM svěřit zároveň od 1.1.2011 funkci ředitelky Sladovny.Bylo by to k úvaze? Nevím.A tak se ptám.Víc hlav – víc rozumu.Tlak na tři místostarosty je asi velký a já bych rád viděl splnění předvolebních slibů,že se počet sníží na dva.

Odpovědět

20. 10. 2010 (13:29)  –  František

0
0

…..Úředníku: Už to byl od nich veliký ústupek, pokud je ovšem, to co se píše pravda. Myslím si, že panu Veselému, zřejmě jako budoucímu starostovi, vyrostla tvrdá opozice. Jsem docela zvědavý, jak ji ustojí. Bývalé zkušené politické matadory a mladé, ale obchodem protřelé lidi. Někde jsem četl, že prosazuje model poměrného zastoupení v radě….a se sedmi mandáty prosazuje pět radních. Inu s jídlem roste chuť…:)

Odpovědět

20. 10. 2010 (13:38)  –  František

0
0

To: Elév: pokud je pravdou, co píšete, tak je to horší víc než si myslíte… Pokud CSSD nechtěla dát Topce tři radní, popř. dva a jeden uvolněný, tak mě to přijde výsměch. Tomu říkám proreformní politika….Je-li to pravdu, pak Vám pane Veselý gratuluji….:) Škoda, že jsem Vám dal svůj jeden z 27 křížků. Osobně jsem si přál mladé lidi do vedení města.



Odpovědět

20. 10. 2010 (14:03)  –  Rudolf Tyll

0
0

Vzhledem k mému pobytu mimo ČR dostal vyjednávací tým TOP09 ode mě následující mandát-
1/ podporuji koalici s ČSSD a VPM
2/ podporuji JUDr.Josefa Knota na uvolněnou funkci
3/ nesouhlasím s účastí TOP 09 v Radě města za podmínek ČSSD 5 radních, starosta – VPM 2 radní, 2 místostarostové – TOP 09 2 radní. Z důvodu nadpoloviční většiny ČSSD (všechny kdykoliv přehlasuje) a tím prakticky minimální možnosti prosazení volebního programu TOP 09. Zde by se nejednalo o partnerství, ale jasnou dominanci druhých.
Protože jsem a vždy budu především lékař, mým cílem není dosažení moci či nějakého postu, ale prosazení priorit našeho programu prospěšných pro občany města Písek. V mém případě především v oblasti sociální a rodinné politiky. Nehájím zájmy žádných "ostrých hochů" jak zprava, tak zleva, ale správný rozvoj našeho města. To budu prosazovat z pozice konstruktivní opozice a pokud dostanu možnost i v komisi pro sociální věci a zdravotnictví.

Odpovědět

20. 10. 2010 (14:51)  –  Radovan Polanský, TOP 09

0
0

Zdravím p. Veselého. Z komentářů níže jsem usoudil, že bude koalice CSSD 5, VPM 2 a ODS 2 a naše cesta do opozice je dovršena. Na včerejším večerním jednání jsem byl osobně přítomen a myslím, že bylo zcela korektní. Nebylo příliš dlouhé (cca 10min), protože bylo zjevné, že nejsou naše požadavky přijatelné. Naše stanovisko bych určitě neoznačoval jako „nemístné požadavky“. V TOP 09 jsme se prostě shodli na tom, že je lepší konstruktivní opozice než 2 radní, bez reálného vlivu na rozhodování rady. Přijatelná ještě byla varianta 1 radního a 1 místostarosty, která by dovolila našemu kandidátovi pracovat přímo na radnici a udržet si úzký kontakt s děním na městě. Tomu však stojí v cestě nekompromisní požadavek na 2 uvolněné za VPM.

Jsem v politice velmi krátce a zkušenost těchto voleb pro mne byla velmi silná. Na rozdíl od p. Veselého jsem byl v šoku spíš z toho, že na žádném z předvolebních ani povolebních jednání (a bylo jich celkem dost) nepadlo ani slovo o programech. Dokola se řešili jen mandáty, počty míst v radě a kdo na radnici zůstane. Podobně jako v komentářích níže. Diskuse o programu se i včera omezila na otřepanou frázi „Programový průnik je v komunálních volbách tak velký, že se tomu momentálně není třeba věnovat“. Příprava programového průniku v mém tabletu byla tedy zbytečná. Naše požadavky byly totiž nepřijatelné bez ohledu na to, čeho bychom mohli společně ve čtyřletém volebním období dosáhnout. Pokud to pro tuto koalici není důležité měřítko, pak je opozice správnou cestou.

Jsem přesvědčen, že bude TOP 09 do budoucna konstruktivní opozicí, která podpoří návrhy prospěšné pro město a jeho další rozvoj. Dáváme voličům jasně najevo, že nám nejde o křesla na radnici ale o program. Budeme prosazovat transparentní samosprávu a výběrová řízení, úsporné hospodaření a trvat na zvýšení efektivity a výkonu městských společností. Myslím, že ve většině těchto priorit nejsme s p. Veselým a ČSSD v rozporu a proto očekávám shodu i mimo koalici.

Odpovědět

20. 10. 2010 (15:38)  –  Petr Putna

0
0

Jsem upřímně nadšen, jak se tu zveřejňují výsledky jednání, která jsou ve velké politice považována za striktně zákulisní a při přímém dotazu na jejich průběh politici odpovídají nějaký blábol ve smyslu "bude to předmětem dalšího jednání". Zde jsme se narovinu dozvěděli, kdo co chtěl a co dostal/nedostal. Další skvělý příslib, že politika v našem městě se nebude dělat za zavřenými dveřmi, ale na očích veřejnosti. Díky za to patří nejen Píseckému světu, ale i všem účastníkům jednání, kteří zde přispěli do diskuze. Jen tak dál!
Ad Hana Rambousová coby ředitelka Sladovny, jak navrhuje Elév: proč by ne, pokud projde regulérním výběrovým řízením, které je neprodleně třeba vypsat, aby se s tou ostudou jménem Sladovna konečně začalo něco dělat.

Bombardér

Odpovědět

20. 10. 2010 (15:47)  –  Iva2

0
0

Pro p. Polanského
Myslím, že lepších výsledků by TOP09 dosáhla právě bez Vaší kandidátky, že je to Vaše osoba, která byla pro spoustu voličů nepřijatelná. A že Vás pan Veselý nazývá "ostrým hochem", tak to je jen proto, že je slušný člověk.

Odpovědět

20. 10. 2010 (15:50)  –  Iva2

0
0

Pro Elév
To snad nemyslíte vážně (pí Rambousová ředitelka Sladovny)! Myslím, že by o to ani nestála, pokud je soudná!

Odpovědět

20. 10. 2010 (16:03)  –  Ondřej Veselý

0
0

Nechtěl jsem to říct takto naplno. Pro ucelený závěr k této diskuzi je nutné dodat, že dopoledne, před večerním jednáním s TOP 09, jsem se sešel s lídrem TOP panem Knotem. Měl jsem představu o tom, že jsem přišel jednat s korektním partnerem o korektních otázkách. Takovou smršť pomluv, intrik, chvástání, zastrašování a výhrůžek jsem ještě nezažil (tímto způsobem se mě pan kolega snažil přesvědčit, aby pro něj bylo zřízeno ještě jedno uvolněné místo). Aby nebyl kolega podezírán z trestné činnosti, výhružky a zastrašování se týkali chodu města, nikoliv mé osoby.

Večerní agresivní přístup trojice, která se nepřišla domlouvat o možné podobě koalice, ale diktovat své podmínky celý obraz pouze dovršil. Musím se přiznat, že před těmito dvěma jednáními jsem preferoval spolupráci právě s TOP 09. Po nich už nikoliv.

Pokud jde o to, zda bude mít TOP dva nebo tři radní, obecně nejde o podstatnou otázku. Jen je zjevný nepoměr mezi 7 vůči 4 a 3 vůči 3 (rád bych viděl jak by TOP v opačném gardu na takové podmínky reagovala). I jen jeden radní, pokud za něco stojí, může přesvědčit radu o správnosti svého názoru. A ani tři radní ostatní v radě o správnosti "šmejdu" nepřesvědčí.

Pokud bude TOP 09 kontruktivní opozicí, pak je to vynikající zpráva. Třeba změním svůj názor, a jeden zkažený den bude zapomenut.

Odpovědět

20. 10. 2010 (16:06)  –  petr

0
0

souhlas s Ivou .. u obou příspěvků :)

Odpovědět

20. 10. 2010 (16:11)  –  snoodle

0
0

OV: členem oné trojice byl i p. Kuchař?

Odpovědět

20. 10. 2010 (16:31)  –  Luděk Blaha

0
0

"Takovou smršť pomluv, intrik, chvástání, zastrašování a výhrůžek jsem ještě nezažil"

Vítám Vás v klubu, pane Veselý.

Odpovědět

20. 10. 2010 (16:31)  –  Magdalena Myslivcová

0
0

Super, taky mám upřímnou radost, že se voliči tentokrát dozvídají, co se děje poté, co vhodili svůj lístek do volební urny. To v Písku dosud nebylo zvykem. Až na světlé výjimky vždy spíše platilo, že volič dal svůj hlas a víc už se nemá starat. Srdečně děkuji JUDr. Veselému za naprostou otevřenost s jakou k těmto věcem přistupuje. Řadový občan si díky tomu snadněji utřídí, kdo je kdo, poté co spadly předvolební masky. Postup ČSSD při vyjednávání je podle mého názoru naprosto v pořádku.

Odpovědět

20. 10. 2010 (16:33)  –  František

0
0

Pro pana Veselého: At Vaše jednání s panem Knotem bylo jakkoli vypjaté, jako budoucí starosta byste měl volit jiný slovník.

Odpovědět

20. 10. 2010 (16:48)  –  Radovan Polanský

0
0

Dopolední schůzku nemohu komentovat, protože jsem na ní nebyl. Myslím, že to je jen mezi vámi a p. Knotem. Co se týká večerního jednání, je mi líto, že to takto vidíte. Necítil jsem na našem jednání nic agresivního. V podstatě jsme bohužel řekli jen pár vět, z nichž většinu jsem řekl já, když jsem představoval námi prosazované dva modely. Nemohu souhlasit s vaším závěrem. TOP 09 je ochotná se domluvit a s tím také přišla. Sám jste ale hned na úvod jednání odložil diskusi o programu a upozornil, že jste dohodnuti s ODS, které stačí 2 radní, a víc tedy nenabízíte. Proto také ten rychlý průběh. Nevěřím vám tedy, že pro vás nejsou 2 nebo 3 radní podstatnou otázkou. Udělal jste na mne zcela opačná dojem. Byl to myslím jasný limit, do kterého jsme se nevešli.

Odpovědět

20. 10. 2010 (16:52)  –  loop

0
0

A mohl by nám tedy pan Veselý otevřeně napsat, jakého poměru v RM by chtěl dosáhnout? 5+2+2?

Odpovědět

20. 10. 2010 (16:56)  –  Jirka

0
0

Pro Frantiska: Neni třeba. Panu Veselemu rozumím. Na hrubý pytel hrubá zaplata. Je dobré mit starostu, který umí pojmenovat a chce komunikovat. Až pánové z TOP vyspějí jistě se i jiná slova najdou. Jinak palec nahoru Píseckému světu. Vynikající informovanost, kterou občané jistě ocení. V dnešní době neuvěřitelné.

Odpovědět

20. 10. 2010 (17:01)  –  Martin Zborník

0
0

Není korektní podle výsledku voleb rozložení – ČSSD Starosta (4 místa v radě), VPM – 1.místostarosta (3 místa v radě), ODS nebo TOP09 2.místostarosta (2 místa v radě). Nebo je přeci možné stanovit jiný počet radních než 9 – dobré by také bylo obsazení alespoň 2 postů radních i z opozičních stran, pro efektivní kontrolu činnosti rady města.

Odpovědět

20. 10. 2010 (17:18)  –  Radovan Polanský

0
0

pro Martin Zborník: myslím, že ano. Model 4,3,2 by byl výrazně přijatelnější. Neumožňuje totiž prohlasování bez podpory byť jediného hlasu ze strany partnerů. Myslím, že pokud se koaliční partneři jednotně semknou proti vašemu názoru, mělo by se jim naslouchat. V modelu 5,2,2 vás k tomu nic nenutí. Proto s ním má TOP 09 tak výrazný problém a volí raději opozici.

Odpovědět

20. 10. 2010 (17:46)  –  Josef Knot

0
0

Ahoj Ondro,

Sleduji, že se na tomto portálu rozpoutala zajímavá diskuse. Měl jsem pocit, že na našem dopoledním jednání jsme si vyjasnili výhody či nevýhody vstupu TOP 09 do koalice s VMP a ČSSD. Jestli jsi měl pocit, že to bylo chvástání, pomluvy atd….je to tvůj pohled na věc. Zajímavé je, že jsme si na tomto jednání potykali a že před ním i po něm podali ruce a zasmáli se pár věcem. Před večerním jednáním jsme spolu stáli před vaším sídlem a vřele a s úsměvem na rtech diskutovali. Asi po 10 minutovém jednání za účasti VMP jsme si podali ruce a vzájemně si popřáli v poklidu mnoho úspěchů. Proto mě tvé poměrně ostrá reakce překvapuje. Beru to tak, že je na nás všechny kladen veliký tlak a tak se na vše dívám opravdu s nadhledem. Za dané situace se však o to více těším na opozici a naše diskuse na půdě města. Každopádně gratuluji k údajné dohodě s ODS.

Josef Knot

Odpovědět

20. 10. 2010 (18:53)  –  Luděk Blaha

0
0

Ahoj Pepo,
při našem posledním jednání jsi mi také zajímavě potykal a já jsem z toho překvapený ještě teď. Mnozí prostě nemáme Tvůj opravdový nadhled.
Každopádně Ti přeji hodně potěšení při práci pro občany města Písku.
Rozhodnou pozici potřebujeme víc, než si údajně myslíme.

Odpovědět

20. 10. 2010 (19:25)  –  JarPos

0
0

Pro Martina Zborníka
Zákon o obcích ze dne 12.dubna 2000 praví v části první – OBECNÉ ZŘÍZENÍ hlava IV – ORGÁNY OBCE v dílu 3 – RADA OBCE v § 99
Počet členů rady obce je lichý a činí nejméně 5 a nejvýše 11 členů,. přičemž nesmí přesahovat jednu třetinu počtů členů zastupitelstva obce – v případě Písku tedy je nepřekročitelných 9.

Odpovědět

20. 10. 2010 (20:54)  –  petr s.

0
0

s úžasem si čtu, jak se tady všichni navzájem chválíte, děkujete a pějete ódy (z toho je mi špatně) – když si s odstupem přečtete (třeba za týden) co a kdo tady a jak píše… vždyť je to hrozně jednostranné a neobjektivní. Skoda, že v Písku nebydlí nějaký novinář typu Čapka nebo Peroutky. Sladké sliby levice doprovázené zcela subjektivním náhledem na schůzku několika lidí a hlavně podaná lidu zatepla – to považujete za otevřenou informovanost voličů? Někdo tu zapomněl na korektnost a zaměnil ji za populismus nejhrubšího zrna. A naivkové tleskají a bijí se v prsa…ach jo, víte že mne to opravdu mrzí?

Odpovědět

20. 10. 2010 (20:58)  –  setr p.

0
0

nevěděli jsme, ale už to víme. děkujeme za sdělení

Odpovědět

20. 10. 2010 (21:13)  –  Jirak

0
0

Populismus nejhlubšího zrna, korektnost, Čapek, Peroutka, neobjektivní, jednostranné, sliby, subjektivní. Pláci pláci pláci. Nic nesdělím jen kladu slova za sebou. Díky, raději zatepla podaná lidu :-D, nemůžu už dál, smíchy jsem upad pod stůl :-DD

Odpovědět

20. 10. 2010 (21:54)  –  Zdeněk Johan

0
0

petr s.: "zcela subjektivním náhledem na schůzku "
Nebiju se v prsa, ale jsem rád, že konečně někdo řekne i svůj subjektivní náhled na schůzku. Proč ne? Třeba je ten pohled objektivní, jen ty jej subjektivně vnímáš. A s úžasem sleduji tvoje hrozně jednostranné a neobjektivní zamyšlení (?). A nakonec, proč jsi nedostal zrovna ty 2. nejvyšší počet hlasů ve volbách. Konečně by tady byl někdo se zcela objektivním náhledem. Snad tedy příště…..

Odpovědět

20. 10. 2010 (22:18)  –  petr s.

0
0

Teda vám se fakt toho moc do krámu nehodí … pohled je objektivní a já ho subjektivně vnímám? Pláci pláci a nic jsem nesdělil? No když nesdělil, tak nesdělil. Je na to mnoho krásných českých přísloví. Třeba chytrému napověz,…Připadá mi velmi komické, jak se tady počítají zcela vážně a se zaujetím počty radních a navrhují se řešení. ty jo to si fakt myslíte, že vás někdo z místních debatujících politiků bere vážně? (Samozřejmě, že okamžitě napíší, že ano a jak). pro johana: to bych nikdy nechtěl dostat 2 nejvyšší počet hlasů ve volbách. A p. Veselého jsem volil a z jeho současné prezentace tady na tomhle veřejném prostoru jsem opravdu hodně zděšen.

Odpovědět

20. 10. 2010 (22:20)  –  Elév

0
0

Pro Ivu 2 a Františka – byl to jen návrh s prosbou o debatu (a s otazníky).Kdo nic nenavrhuje,ten nic nezkazí.Náš hlásek je stejně jen poradní,ale zvolení politici ho kupodivu čtou a vnímají.To je opravdu změna.Tak navrhujte ! Rád si to přečtu.
Pro p.Zborníka – můžeme modelovat různě,ale do devíti.V tom návrhu máte zase 3 místostarosty. Možná nebude zbytí a povolební situace k tomu donutí,ale já byl a jsem proti dokud to jen bude možné.Mnoho politiků i voličů chtělo snížení počtu místostarostů a p.Veselý k tomu musí přihlížet. Hlas lidu…….S puštěním opozice do rady nemám problém,jsem plně PRO.Nápad zazněl i na besedě ve Sladovně a třeba p.Homola z ODS mě příjemně překvapil,když na stránkách Píseckého světa vyjádřil s touto myšlenkou souhlas.Tak modelujme jinak – třeba 4-2-2-1 nebo 4-3-1-1 s tím,že poslední jedničkou je někdo rozumný,odborně zdatný z opozice.Který bude přínosem pro práci rady a zároveň tam bude plnit i tu kontrolní roli,kterou opozice jednoznačně mít má.

Odpovědět

20. 10. 2010 (22:44)  –  Petr Putna

0
0

Pane Petře S., vy sám jste popřením toho, co tvrdíte. I vy máte prostor se zde vyjádřit, nemá ho jen jedna strana, tudíž je jednostrannost vyloučena. Píší sem zástupci různých politických stran, nikoliv jedné. Co je na tom neobjektivního? Jen připomínám, že se stále pohybujeme v prostoru diskuze pod zcela nevinným článkem, který ani nepsal žádný novinář, ale pan Veselý. Voláte po jakési "vyšší morální autoritě", která by diskutující rozsoudila? Myslíte, že Ferdinand Peroutka nebo Karel Čapek měli patent na pravdu, továrnu na absolutno? A koho prosím nazýváte lidem? Já nejsem lid, ale zaměstnavatel, který si právě ve výběrovém řízení vybral svoje zaměstnance, a chci hned zatepla vědět, jak si vedou a jestli jsou schopni se spolu dohodnout. Nic víc v tom nehledejte. Nebo hledejte, jak je ctěná libost. Máte právo na své pobouření stejně jako já na své nadšení.

Odpovědět

20. 10. 2010 (23:03)  –  petr s.

0
0

vyjádřil jsem se poté, co jsem si přečetl několik příspěvků a několik plácavých vlhkých poděkování. A pak jsem se vyděsil, že mám být informován o průběhu schůzky, které se zúčastní několi lidí, jedním z nich a ještě zřetelně bez souhlasu a shody ostatních. Ti vaši zaměstnanci a vy zaměstnavatel neznáte mapu. Nebo vy také informujete o jednáních za zavřenými dveřmi hned a zatepla. A ještě používáte slovní (snůška pomluv, výhrůžek atd) Pořád jste mne o ničem nepřesvědčil, korektní to prostě není. A k těm morálním autoritám: jste zřetelně poněkud rozrušen – morální autority jsou prostě dobré, zejména na místě, kde nikdo neinformuje beze zbytku objektivně – měl jsem na mysli, že by si i tento nyní tak opěvovaný Písecký svět (tedy když tady Veselá píše, jak je to skvělé a úžasné a jak se ti lidé z Píseckého světa zasloužili o informování občanů, tak se mi fakt obrací kufr – chápejte – ne z lidí od Píseckého světa), zasloužil trvale kousavého fejetonistu, který by pral do všech a vždy. Uvedená jména byla pouze na připodobnění stylu, jazyka a myšlenkových kvalit. A lid – no to je trošku ironické oslovení právě v souvislosti s tím opěvováním vítězné levice, která se spojí s protřelým stávajícím vedením (neboť kdo opravdu vedl současnou radnici – nebyl to náhodou soudruh Vobuko?) a bude nás informovat (tedy psát jak bude chtít a co bude chtít). Proč pan Veselý takhle nepodával dříve report třeba z jednání dozorčích rad Sladovny? A vlastně nejsem ani pobouřen, jako znechucen. Nicméně ve smyslu zenových pravidel rád bych byl popřením toho,co tvrdím.

Odpovědět

20. 10. 2010 (23:21)  –  Petr Putna

0
0

Rozrušen nejsem, sedím v lotosovém květu, oči v sloup, v nose mám zapálenou vonnou tyčinku… Ale jsem rád, že od vás slyším konkrétní výhrady: sám jsem ve svém článku Sladovno, Sladovno, je to s tebou na… houby kritizoval přístup O. Veselého k vyústění kauzy Fenclová. A paní Veselá mi vždycky přišla jako nekompetentní osoba, která nemá na místě místostarostky co dělat: zejména poté, co prohlásila, že sport je vlastně totéž, co kultura. Ale to sem teď nepatří. Chápu vaše zklamání, pokud jste volil pana Veselého a on se nechová podle vašich představ. Skvělé na tom ale je, že mu to můžete hned zatepla sdělit. Nebo ne?

Odpovědět

20. 10. 2010 (23:32)  –  petr s.

0
0

tak to sedíme ve stejné pozici, jen tyčinku mám poněkud níže než vy…..to snad ani už není o p. veselém – obecně vzato je to prostě divné a nezvyklé. Možná by pak mohl vyzvat, aby někdo zastavil to "arogantní jednání" "ostrých hochů" z TOP…no možná námět pro Písecký svět – posbírejte vyjádření a perlivé věty místních politiků a dejte je do trvale rostoucí samostatné rubriky. přeji brzké satori

Odpovědět

21. 10. 2010 (09:56)  –  Iva2

0
0

Pane Eléve, to takhle nejde, nemohu někoho navrhnout, jelikož neznám jeho profesní kvality. Ale při vší úctě k paní Rambousové, a to myslím vážně, protože ji považuji za kvalitního člověka, si ji nedovedu představit v této pozici. Na místo musí být vypsáno výběrové řízení, ten člověk musí předložit vizi do budoucna apod. Kdyby to bylo tak jednoduché….! Víte přeci, jak to dopadlo s paní Fenclovou! Jako člověka jsem ji také mohla, i jako odborníka a měla vynikající kontakty, věděla jak by vše mělo vypadat, ale jinak byla naprosto mimo realitu a vznášela se někde mezi nebem a zemí! Nebyla manager, kterého je zde potřeba.

Odpovědět

21. 10. 2010 (13:30)  –  Soudce

0
0

Pro Iva2
Chcete říci, že pani Fenclová nebyla odborníkem a pani Rambousová by na to neměla??

Odpovědět

21. 10. 2010 (13:47)  –  Iva2

0
0

Pane Soudče, to jste mě tedy hodně špatně pochopil! Chtěla jsem říci, že člověk může být chytrý jak Einstein, ale nemusí umět předávat své vědomosti ostatním. Ne každý učený člověk může být učitelem! A v určitých mezích to platí i naopak.

Odpovědět

21. 10. 2010 (14:02)  –  petr s.

0
0

to Iva: Jde o zásadní nepochopení a v podstatě přebíráte záměrné dezinformace ve věci pí. Fenclové a Sladovny. Pokud se vrátíme v čase: pí. Fenclová byla přijata bez jediného zaměstnance a bez např. základního vybavení (mail, počítač) – měla rozjet celý proces. Ani ona si nedělala ambice na managemant, produkci a další funkce kumulované do jedné – ředitelské. Ze strany vedení města (s.Vobuko a další) šlo o vytvoření prostoru pro současného ředitele Sladovny. ten se vytváří nejlépe tak, že se chvíli nechá Fenclová topit v bahně a pak se poukáže na chyby v účetnictví (dle mé informace cesťáky a další drobné nesmysly). Koneckonců výpověď byla řešena soudně a jak dopadla víme všichni. A najednou se objevily peníze, které se cpou do Sladovny horem dolem. Umělecký šéf s kontakty a jasnou vizí Fenclová byla a je úplně jedno, kde se vznášela. Sladovna pod jejím vedením mohla vypadat tak, jak dnes pracuje v galetii Klenová a mohla se opravdu stát institucí jiného významu, než je nyní. Ale to by musela Fenclová být zřejmě kamarádka jiných lidí – ostatně těch, kteří jsou "nově" zvoleni. Nešlo tedy o předávání vědomostí, jak uvádíte moudře.

Odpovědět

21. 10. 2010 (14:38)  –  Iva2

0
0

I když jste mě možná zcela nepochopil, souhlasím s Vámi tak z poloviny. Z čím ovšem nemohu souhlasit vůbec, je Váš názor – "chyby v účetnictví a další drobné nesmysly".
Obecně prospěšná společnost jako právní forma neziskové organizace, jakou Sladovna je, je jednou z nejvíce sledovaných a kontrolovaných formem co se účetnictví týče. Proto zde účetnictví musí být zcela v lati a přes to vlak nejede!
"Umělecký šéf s kontakty a jasnou vizí Fenclová byla "……. tak to bezpochyby! Jenže měla mít vedle sebe někoho, kdo by ji "usměrnil" a vysvětlil , co si jako zaměstnanec o.p.s. může dovolit a kde může hodně narazit.
Pokud by pracovala v soukromé sféře, měla by to o mnoho lehčí.

Odpovědět

22. 10. 2010 (01:15)  –  Elév

0
0

Pro Iva 2 – debata se stočila ke Sladovně,ale to jsem nechtěl.V této chvíli se zajímám nejvíce o budoucí složení radniční koalice,to je momentálně dle mého téma č.1.Na Sladovnu jistě dojde,prostě dojít musí.Ale ve druhém pořadí.Ono bude totiž také záležet na té radniční sestavě,na radních i zastupitelích (včetně opozičních) a to i u té stále dokola propírané Sladovny.Já jsem vyzýval především k hledání optimálního modelu pro vládnutí v Písku s důrazem na místostarosty a složení rady.Tady slyším hodně kritiky,ale málo nápadů jak by to měla ČSSD a VPM řešit.Z dosavadních dosažitelných zpráv si prostě dělám obrázek,že SNK-ED snad ani se "socany" jednat nechtěla,s TOP 09 to nějak silně dřelo…..Nemůže být destrukce třeba někdy konstrukcí? Já si vlastně tak trochu hraji na p.Veselého,který to jistě nemá lehké.Stále neslyším (mimo pochopitelné obavy z válcování v radě při pěti členech z ČSSD) žádný konstruktivní nápad.K variantám 4-2-2-1 nebo 4-3-1-1 s puštěním jednoho člena z řad opozice do rady (mimo p.Zborníka) ani pípnutí.Tak "pípněte" Ivo 2 a ostatní svůj názor a se Sladovnou maličko počkejme.Maličko,moc času ani u tohoto problému nezbývá.Já mám třeba pocit,že místo předvolebně navrhovaného snížení počtu místostarostů na dva by se nyní hodilo jednajícím stranám naopak rozšíření jejich počtu.Jistě by šlo vše rychleji třeba při variantě –ČSSD starosta + 1 místostarosta,VPM dva místostarosty a ODS jednoho.Jenže……..co s tou veřejnosí,s voliči,kterým byl slibován opak?

Odpovědět

22. 10. 2010 (07:26)  –  Ondřej Veselý

0
0

Dobré ráno,
Děkuji Elévovi za vrácení debaty k tématu povolebního vyjednávání. Protože od voleb uběhl už téměř týden, pokusím se shrnout některá základní fakta, která z jednání vyplynula:
1. Společný postup ČSSD a VPM. Obě strany si "sedly" jak lidsky tak programově a není důvod hledat jiné varianty.
2. Ačkoliv si obě strany váží většiny zastupitelů zvolených za KSČM, není pro ně varianta radniční spolupráce s touto stranou přijatelná,
3. SNK ED odmítá vstoupit do koalice ČSSD – VPM a jediná varianta pro ně přijatelná je ČSSD – SNK ED – TOP 09. S ohledem na bod 1. tak nebylo pokračováno v jednání,
4. Výsledek jednání s TOP 09 už byl popsán. Je samozřejmě možné, že TOP 09 změní vyjednávací tým např. tak, že jej budou tvořit zvolení zastupitelé. Tuto variantu však nepovažuji za pravděpodobnou.
5. ODS respektovala výsledek voleb a tomu přizpůsobit své požadavky a návrhy.

Ještě bych si dovolil reagovat na úvahy Mgr. Rambousová ředitelkou o.p.s. Sladovna. Paní místostarostka nikdy neprojevila zájem stát se ředitelkou této o.p.s. a tato otázka ani nikde a nikdy nebyla projednávána. Úvahy směřující tímto směrem tedy prosím považujte za liché.

Odpovědět

22. 10. 2010 (14:24)  –  Luděk Blaha

0
0

"Jenže……..co s tou veřejnosí,s voliči …?"

Co by – nic! My, pane Eléve, zase až za čtyři roky. To nás pozvou na kremroli či na besedu. Tím chci říci, že teď už do toho nemáme ani moc co mluvit. Dali jsme důvěru, tak věřme. Podstatné je, abychom si dobře pamatovali. Pro příště.
Proto si myslím, že ani není nezbytně nutné, aby nás pan Veselý průběžně informoval o povolebním vyjednávání. Nemusí být (a není) pro mnohé exvoliče takový otevřený přístup stravitelný.

A nakonec, jsou-li, pane Veselý, komzastupitelé až tak vážení, proč je nepřizvat k práci pro dobro města. U nich je jen nutné pohlídat, aby toho dobra nechtěli za každou cenu moc, jásavě a na věčné časy.

Odpovědět

22. 10. 2010 (14:29)  –  Marek J.

0
0

Já si myslím, že už je jasno, dle této zprávy ze dne 20.10.2010.

Tisková zpráva Místního sdružení ODS Písek. Rada Místního sdružení ODS v Písku nominovala vyjednávací tým k uzavření koalice s Volbou pro město a ČSSD. Tento tým uzavřel dne 19. října 2010 koaliční Dohodu o zahájení koaliční spolupráce s Volbou pro město a ČSSD. Tato dohoda podléhá konečnému schválení sněmem Místního sdružení ODS v Písku, který je svolán na pondělí 1. listopadu 2010. Zároveň byla zahájena jednání k obsahu koaliční smlouvy.

Otomar Gottstein, předseda MS ODS Písek

Odpovědět

22. 10. 2010 (16:16)  –  Ondřej Veselý

0
0

To, že někdo nebude v radě, neznamená, že o jeho názor a schopnosti nestojím. Zcela odmítám opakovat chyby dosavadního koaličně-opoziční modelu a hodlám využívat schopností každého zastupitele, který chce pro město pracovat. A podle dohod s VPM, bych vlastně měl psát v množném čísle.

Odpovědět

22. 10. 2010 (16:45)  –  Luděk Blaha

0
0

Drobná úvaha
To že současná ODS by měla být koaliční za pro ni poněkud chmurných podmínek, nepovažuji s dovolením za projev slabosti. Naopak.

Odpovědět

22. 10. 2010 (16:56)  –  Elév

0
0

Děkuji p.Veselému,stále otevřeně informuje veřejnost a zdá se,že neblufuje jako v pokeru. Kamenná pokerová tvář je vlastní asi jiným.Nejsem tak velký pesimista jako p.Blaha,že až za 4 roky budeme "potřební".Nevím,zda poznámka o komzastupitelích byla míněna vážně a nebo ne.Snažím se mluvit zcela jasně a tak říkám,že p.Vodička nebo p.Lejčar mi nevadí, slyšel jsem o nich dost solidní hodnocení i od přátel z pravice.Je to sice pivní hodnocení, ale občas si také dám a naslouchám.A jelikož p.Blaha je pečlivý čtenář a v záhlaví příspěvku uvedl:"Jenomže co s tou veřejnosí….",tak odhalil můj překlep či nedoklep. Podívejte se prosím na čas,kdy jsem diskusní příspěvek po šestnáctihodinové šichtě psal a omluvte to.Nikdo není dokonalý,ani vy.K příspěvku p.Marka – víte víc,než vím já.A odsun jednání ODS až na 1.listopadu se mi zdá až příliš dlouhý,čekal jsem větší pružnost.Doufám,že 2.11.,po tomto sněmu,poneseme kytičku či věneček jen na hroby svých blízkých a ne na hrobeček možné koalice.Snad budou členové ODS tak jako doposud rozumní a pragmatičtí.Já jim zatím kupodivu věřím z pravicových stran nejvíce.

Odpovědět

22. 10. 2010 (17:16)  –  Luděk Blaha

0
0

Nedoklepu, jsem si, nebýt Vašeho upozornění pane Eléve, ani nevšiml. Mně také chybí čárka za To. A to jsem jen po devadesáti minutové přímé vyučovací povinnosti.
Ve svojí kompoznámce jsem byl vážný, a to tak, že velmi.
Řekl bych, že v tak malých obcích, jako Písek, jsou občanské kvality důležitější než politický názor. Nakonec, kdo z nás starších třiceti let nebyl alespoň pianěr.

Odpovědět

22. 10. 2010 (18:19)  –  Elév

0
0

Pane učiteli Blaho,děkuji za otevřenost, stejně jako jsem poděkoval p.Veselému.Začínám vám více a více rozumět.Písek je ovšem přece jen větším,bývalým okresním,městem.A sem zasahují asi vlivy z \"vyšších stranických míst\" více než do Horní Dolní.Naše město je již ale nyní unikátní počtem podpisů pod Protikorupčním desaterem členy levicových i pravicových stran a může být i zcela průlomovým městem,kde vládnoucí koalice pustí byť jediného zástupce opozice do rady. Moc šancí tomu sice nedávám,ale stále ještě není definitivně rozhodnuto.Já se nyní poněkud obávám,že po zamítnutí jednání o koalici ze strany SNK-ED a po problémech při jednáních s TOP 09 začne i ODS hrát roli zdráhavé nevěsty s cílem využít situace.Zároveň konstatuji,že v politice je to celkem normální.Jen aby své požadavky nehrotili zástupci ODS až moc a struna nepraskla.Než se to celé rozlouskne,tak chci věřit v rozum a ve snahu pracovat pro město a ne hrabat pod sebe.

Odpovědět

22. 10. 2010 (20:08)  –  Otomar Gottstein

0
0

Ohledně sněmu ODS – je třeba dodržet stanovy a nebylo ho možné svolat dříve.

Odpovědět

22. 10. 2010 (20:51)  –  yirien

0
0

Domnívám se, že vítězná ČSSD by měla obsadit post starosty, druhá VPM post prvního místostarosty a ODS post druhého místostarosty. Dva místostarostové stačí a slib veřejnosti by byl dodržen. Počet členů rady 7 ( ČSSD 3, VPM 2, ODS 2) nebo 9 ( ČSSD 4, VPM 3 a ODS 2). Tak by bylo zaručeno, že ČSSD sama nepřehlasuje v radě oba koaliční partnery a bude muset získat nejméně jeden hlas od některého koaličního partnera.

Odpovědět

22. 10. 2010 (21:03)  –  prk

0
0

pak ovšem nebude pro ODS+ODS2 (čti ODS + VPM) problém hlasovat dle sebe

Odpovědět

23. 10. 2010 (03:02)  –  Elév

0
0

Pro prk – právě proto by se v radě hodil jeden radní z opozičních řad.Ale pak by zase nastala přetahovaná,ze které opoziční strany by měl tento radní být – SNK-ED? KSČM? TOP 09?
A ve druhé fázi by přetahovaná pokračovala – KDO by to měl být,jaká osobnost.Není to opravdu jednoduché.

Odpovědět

24. 10. 2010 (21:38)  –  Luděk Blaha

0
0

Bohužel politici pojímají svůj mandát jako nominaci do fotbalového utkání v okresním přeboru, jehož cílem je pokopat protivníka do holeně či lépe ještě výš a pak se jako bonus porvat v hospodě.
A tak se případně pravicová SNKED a TOP09 ve svojí opoziční zarputilosti do toho opře společně se zatracovanou KSČM. Nu, što padělaješ.
Kdyby byly nominovány političky, věřím, že by v radě města zasedly z každé opoziční strany po jednom děvčeti s největším počtem hlasů. ČSSD by měla tři radní (+ starostka), VPM dvě radní (+ 1. místostarostka) a ODS jedna radní (+ 2. místostarostka).
A chlapci by se mohli v klidu kopat do zadků.

Odpovědět

25. 10. 2010 (11:17)  –  Rudolf Tyll

0
0

Dovolil bych si s panem Blahou nesouhlasit.
Včera se konala neformální schůzka mezi Ondřejem Veselým za ČSSD, Rudolfem Tyllem a Klárou Humpálovou za TOP 09. Byla projednána možná spolupráce na úrovni zastupitelstva, výborů a komisí. Též byla nalezena velká programová shoda a podobné názory na zásadní akce příštích 4 let (využití Sladovny, knihovna, rekonstrukce plaveckého stadionu nebo stavba akvaparku, rozvoj terénní pečovatelské služby).
Setkání proběhlo v přátelském a konstruktivním duchu a je příslibem dobré budoucí spolupráce.

Odpovědět

25. 10. 2010 (12:29)  –  Luděk Blaha

0
0

Výborně, pane Tylle.
Promiňte, že jsem tak smělý, bude z Vás dobrá politička.

Odpovědět

25. 10. 2010 (15:34)  –  Rudolf Tyll

0
0

:-)

Odpovědět

25. 10. 2010 (16:38)  –  Ondřej Veselý

0
0

I já mohu potvrdit přátelský a konstruktivní duch neformálního setkání. Snad taky budu dobrá politička:)

Odpovědět

25. 10. 2010 (17:39)  –  Ondřej Veselý

0
0

Také bych rád poděkoval všem, kteří reagují na mou výzvu. V tuto chvíli se mi ozvalo už 20 zájemců o práci ve výborech a komisích města. Bohužel dojde na upozornění, které jsem ve výzvě zveřejnil. Nebude možné vybrat všechny zájemce. Např. Kulturní komise, která bude mít pouze sedm členů, už má o jednoho zájemce "nadstav".

Odpovědět

25. 10. 2010 (19:03)  –  Martin Zborník

0
0

Nemyslím si, že je šťastné snižovat ještě počty členů komisí z 9 na 7. Z vlastní zkušenosti z kulturní komise a poradního sboru architektů mohu potvrdit, že účast byla mnohdy na hranici možnosti přijmutí usnesení tzn. 5 členů (stávalo se ale také, že jsme byli neusnášeníschopní). Pak stačí, aby se jeden člen zdržel hlasování (v kulturní komisy jeden člen takto z 90% hlasoval), nebo měl opačný názor a celé jednání je k ničemu. To byl mimochodem jeden z hlavních důvodů, proč např. kulturní komise nebyla mnohdy schopná rozhodovat. Cesta není ve snižování, ale dokážu si představit spíše mírné navyšování do max. 13 členů v duch: více !!!odborných!!! hlav, víc ví. Nebraňme se přeci odborníkům, kteří chtějí pro Písek bezplatně pracovat. V komisích jde přece především o odborné shromaždování argumentů pro a proti a na jejich základě má teprve kvalifikovaně rozhodovat rada města.

Odpovědět

25. 10. 2010 (20:23)  –  Iva2

0
0

Troufla bych si tipnout pár osob, které v kulturní komisi zahlédneme. Hlavně je třeba vzít ty zájemce, kterým opravdu půjde o správnou věc a ne ty, kteří budou prosazovat granty pro svoje aktivity. Je nutné, aby její členové viděli kulturu v globálu a ne pouze ze svého, často zúženého, úhlu pohledu

Odpovědět

26. 10. 2010 (07:48)  –  Ondřej Veselý

0
0

Dobrý den, dnes máme počet členů komisí a výborů 7 či 9. Tam, kde je o činnost vysoký zájem, bych počet členů ponechal na devíti. Více členů komise či výboru sice přináší více myšlenek, ale také nižší možnost nalezení shody. A podle mého názoru jsou podstatné právě odborné výstupy z výborů a komisí.

Odpovědět

26. 10. 2010 (12:21)  –  Luděk Blaha

0
0

Svoji práci pro město si představuji asi tak, že v zimě případně půjdu s krumpáčem odsekat cca dvaceticentimetrovou vrstvu ledu v Nádražce od viaduktu k Družbě a v létě pak už určitě poseču tu lebedu na březích mezi mosty, až zase dosáhne výšky nadpásovky.
Posedáváním v komisi se to i při nalezené shodě neudělá.

Odpovědět

26. 10. 2010 (13:24)  –  Magdalena Myslivcová

0
0

To je výborný nápad pane Blaho. Znám řadu lidí, kteří zcela dobrovolně a zdarma pečují o okolí svého bydliště. Připadá mi to naprosto přirozené a dřív to tak běžně fungovalo. Brigády u obytných domů a škol už bohužel nejsou v módě. Přitom stačí zamést chodník, shrabat listí, sebrat pár odpadků, upravit záhon před domem, shrabat sníh…, to každý z nás zvládne. Zbytek musí z naších daní zajistit Městské služby a měly by to dělat mnohem lépe než dosud. Pracovníkům, kteří uklízejí v ulicích bych doporučila rozdat košťata, sledovat jejich sběr jednotlivých vajglů kleštičkami je opravdu zážitek. S komisemi to ale nemá nic společného. Komise jako poradní orgány rady města budou užitečné, pokud v nich zasednou zástupci široké veřejnosti, lidé s opravdovým zájmem, vzděláním a se zkušenostmi, nikoli lidé vybraní podle politického klíče. I já si myslím, že víc hlav víc ví a v žádném případě bych počet členů nesnižovala pod 9. Dále navrhuji zrušit odměnu za účast v komisích. Těch pár korun je spíš výsměchem a jejich vyplácení zbytečně zaměstnává ekonomický odbor radnice. Tím automaticky ztratí zájem ti, pro které i těch pár korun hrálo roli.

Odpovědět

26. 10. 2010 (13:57)  –  MS

0
0

Co takhle založit STÍNOVOU kulturní komisi, na občanské, nikoli politicko-úřednické platformě? Písek přece JE kulturním městem, a byla by to škoda nevyužít ochoty těch, kteří by mu v této oblasti rádi prospěli.

Ale slovo KOMISE se mi hrubě nelíbí. Skrývá v sobě reminiscence na cosi, co mnohý z nás postarších již zažil. Co takhle kulturní PANEL?

U koho bych se mohl přihlásit? :-)

Odpovědět

26. 10. 2010 (17:32)  –  Otomar Gottstein

0
0

Osobně bych počty členů komisí neměnil. Myslím, že 9 je opravdu maximum. Za optimální považuji sedmičlenné komise a výbory. Jen prosím všechny zájemce, aby zvážili svoje časové možnosti a do komisí či výborů pak řádně docházeli. Budu také při výběru preferovat odbornosti zájemců. Myslím, že by bylo vhodné zaevidovat veškeré zájemce o dané oblasti a právě tyto pak zvát přednostně na veřejná projednávání jednotlivých témat.

Odpovědět

26. 10. 2010 (18:50)  –  MS

0
0

Pane Gottsteine, něco jsem tu navrhnul. Můžete se, PROSÍM, konkrétně vyjádřit k mému návrhu? A ne že byste neměnil, to jsem čekal. Dialog budiž naší formou, mohu-li si to takto těsně po volbách ještě stále přát.

Ostatně Vy byste asi nejraději neměnil vůbec nic, nemám pravdu?

Odpovědět

3. 11. 2010 (14:58)  –  Iva2

0
0

Já bych ráda pracovala v komisi sociální. Bila bych se za spravedlnost mezi řadovým Písečákem a sociálně znevýhodněnou menšinou jako lev!!

Odpovědět

3. 11. 2010 (15:17)  –  petr

0
0

zřejmě máte na mysli sociálně zvýhodněnou menšinu, že?

Odpovědět

3. 11. 2010 (15:18)  –  Josef Kovařík

0
0

Jsem na rozpacích, ale pokud to Ivo2 myslíš vážně tak bych ti mohl dát zatím neuveřejněný článek s fotogalerií o tom kde a jak žijí písečtí bezdomovci. K tomuto tématu jsi se však již jednou vyjádřila velice odmítavě, řekl bych až asociálně. Byla tam však jedna sympatická výjimka se kterou jsem se také ztotožnil. Předpokládalo by to však výměnu emailů, aby nedošlo ke zneužití …

Odpovědět

3. 11. 2010 (15:29)  –  Iva2

0
0

Ne, bezdomovci mi navadějí.
A pro Petra – záleží na tom, z jaké strany se na věc díváte.

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.