Přihlášení

Starosta Veselý o rozpadu koalice: ODS nás opakovaně podrážela

5. 4. 2011 | Zdenka Jelenová | Diskuze (28) | Věci veřejné

JUDr. Ondřej Veselý. Foto PS

Přinášíme čtenářům, kteří náhodou nesledují vysílání ČT24, přepis aktuálního vyjádření starosty města Písku Ondřeje Veselého k odchodu ODS z koalice.

Starosta Písku hovořil v České televizi o rozpadu koalice:

„Včera večer se sešel sněm ODS v Písku a zaujal stanovisko, o kterém žádné konkrétní informace nemáme, dostali jsme pouze jednoduchou informaci, že pro názorové neshody ODS vystupuje z koalice. Já bych chtěl pouze upozornit, že sice vystupuje z koalice, ale z rady zatím oba dva radní za ODS nevystupují. Měli jsme sice nějaké náznaky, že se o tom bude jednat, ale překvapuje mne jednoduchost toho oznámení, to znamená, že oznámení nemá žádné zdůvodnění, a to, že opět nedošlo k dodržení koaliční smlouvy, že ODS se odmítla zúčastnit smírčího řízení – což mne ale už nepřekvapuje, je to opakované porušení koaliční smlouvy a to už je takový standard ze strany ODS. S VPM jsme se dohodli, že i za této situace budeme společně pokračovat, budeme chtít hledat nějakého partnera nebo shodu napříč zastupitelstvem, takže v tuto chvíli se nebude dít nic mimořádného. Budeme samozřejmě postupně oslovovat všechny ostatní strany, které jsou v zastupitelstvu, a budeme se snažit hledat nějakou shodu, kompromis pro další řízení města. Problém je problém v tom, že kdybychom odstoupili i my a VPM a nechtěli se dál podílet na vládě, tak není žádná šance, aby nějaká rozumná koalice v Písku vznikla, takže my cítíme zodpovědnost za vedení města a budeme se snažit nějak dál pokračovat. My jsme měli problém s tím, že ODS opakovaně porušovala koaliční smlouvu, opakovaně podrážela koalici v rámci jednání zastupitelstva, a z tohoto důvodu VPM iniciovalo na dnešní den smírčí jednání, ke kterému se sociální demokracie připojila, a jak už jsem řekl, ODS předběhla toto smírčí jednání a vystoupila z koalice bez dalšího.“

Celý zpravodajský příspěvek najdete na http://www.ct24.cz/regionalni/jizni-cechy/120146-v-pisku-se-rozpadla-koalice-odesla-z-ni-ods/.
 

Související články:

ODS vystoupila z koalice

Zastupitel Rudolf Tyll k rozpadu koalice

Co vedlo ODS k vystoupení z koalice?

0
0

Diskuze k článku +

5. 4. 2011 (18:59)  –  Karolína Jirmanová

0
0

Jedna věc se koalici opravdu podařila. Zdá se, že dokázali sjednotit Písecké pravicové strany. To co by ještě nedávno považoval i zarytý pravičák za scifi se panu Veselému podařilo za 152 dnů. Chtěla bych tímto poděkovat.

Odpovědět

5. 4. 2011 (21:40)  –  l.b.

0
0

Pan Veselý, jako vždy, nikdy nevidí chybu v sobě, ale v těch druhých.Tolik škody, kolik za těch 152 dnů svými nepromyšlenými kroky udělal, to se opravdu jen tak nevidí.Podprůměrný advokát a ještě horší starosta.Ale jak je vidět, boží mlýny melou, v tomto případě i poměrně rychle.Tak se, vážený pane Veselý, zbalte, a odkráčejte raději zpět na Moravu, v Písku už Vám pšenka nepokvete.

Odpovědět

7. 4. 2011 (13:35)  –  David Okurka

0
0

Pane Veselý jděte se zahrabat….

Odpovědět

7. 4. 2011 (13:40)  –  Anti Paroubek

0
0

Konečně se budou moci pravicové strany ztmelit a vypráskat tyto neznalce,který město nikdy nevedli….Byl jsem jednou na jednání zastupitelstva a stačilo….Pane Veselý asi by jste se měl vrátit k advokaci nebo respektive k tomu co jste před tím dělal.Vychcanost z Vaší strany bylo už jen to,že pravicová strana ve vaší koalici neměla žádné křeslo místostarosty.Hráli jste s VPN levou už od začátku.Kéž by jste padli

Odpovědět

7. 4. 2011 (14:50)  –  L

0
0

Tak už se to rozpadá i v Praze

Odpovědět

7. 4. 2011 (18:01)  –  ov

0
0

Komunisté menšinovou koalici zachránili
Písek 7.4.2011- První test menšinová koalice zvládla. Díky podpoře komunistů a Otomara Gottsteina.

Odpovědět

7. 4. 2011 (19:51)  –  Vojta Divíšek

0
0

Už je to tady. Písek je dvaceti letech rudej. Dalo se to čekat. Pan Bubník na půdě našel zaprášenou červenou knížku a konečně jsi vzpomněl kam patří. To byla dlouhá ztráta paměti! Zákázky pro Vobuko budou i nadále! Kupředu levá….

Odpovědět

8. 4. 2011 (15:38)  –  Karolína Jirmanová

0
0

Tak to je opravdu smutné :-/. Pan Veselý dělal dojem mladého a moderního politika ČSSD. Nečekala jsem, že se zapíše do porevoluční historie tak, že přivede zpět k moci KSČ. Šokující je také fakt, že je to za vydatné asistence VPM. Strany, která se prezentuje jako strana, kterou nevedou stranické zájmy. Konečně, firmy VOBUKO a KOČÍ nám jasně ukazují, jaké zájmy VPM vedou. Co chcete po tomto funusu demokracie hledat za podporu napříč píseckým politickými spektrem (vyz mediální výstupy pana starosty) to mi není zcela jasné. Vždyť o Vás si nikdo nemůže opřít už ani kolo! Teda s výjimkou pana Gottsteina, ten evidentně dokáže cokoli. Stydím se za Vás, pánové a dámo.

Odpovědět

8. 4. 2011 (16:14)  –  Tleskač

0
0

Vládní koalice v Písku se zmítá v krizi a menšinová koalice s podporou komunistů je slepá cesta. Hledání podpory napříč politickým spektrem je zbožné přání a jednotná pravice začíná být jasnou realitou. Snaha mladíka z ČSSD udržet nečekaně nabytou moc je trapná a snaha zkorumpovaného politika VPM s neplatnou průkazkou KSČ v kapse je smutná. Bezduchá němost první dámy Písecké radnice je očekávaná a radost komunistů těšících se na žranici po létech půstu je pochopitelná. Co z toho všeho vyplývá?
Škoda pro naše město a jeho občany je bohužel víc než jistá!

Odpovědět

8. 4. 2011 (16:36)  –  jitka B.

0
0

pro Tlkeskače – váš jasný úsudek vám závidím., tam kde působíte, je vás škoda. Radnice by vám slušela určitě více… Jenomže skutečnost je poněkud jinačí, ale to vám s tímto vaším náhledem na věc stejně nedojde…

Odpovědět

8. 4. 2011 (20:28)  –  Ondřej Veselý

0
0

Pro Karolinu Jirmanovou
Pokud Vás hodnotím jako přesvědčeného pravicového voliče, pak zcela chápu pohodové přecházení skutečnosti, že pravicové strany v Písku na veškerá jednání zvou zástupce KSČM a připravují s nimi společný postup pro zastupitelstvo. Pokud Vás hodnotím jako inteligentní ženu (a to myslím vážně), pak se mi tohoto pochopení nedostává.

Pokud Vás hodnotím jako rize pravicového voliče, pak chápu, že Vám přijde normální pokud předloží lidé, kteří do nedávna nesli plnou odpovědnost za vedení města, zcela vážně návrh rozpočtové změny na papíru A4 s minimem čísel a v podobě, která není schopná přijetí usnesení a vrhá město do chaosu. Pokud Vás hodnotím jako inteligentní ženu, nechápu absenci Vašeho rozhorčení nad postupem pravicových politiků, kteří z původní, zodpovědně připravené rozpočtové změny, udělají jim vyhovujícího mrzáčka (který přesto umožňuje zajistit chod města v základních parametrech), aby jej vzápětí hodili přes palubu a pozici městotvorným zastupitelům přenechali KSČM.

Ujišťuji Vás, že Vás stále považuji za inteligentní ženu.

Odpovědět

8. 4. 2011 (20:31)  –  Ondřej Veselý

0
0

Ještě bych rád ujistil všechny čtenáře PS, že nemám v úmyslu se zahrabávat ani se stěhovat na Moravu.

Odpovědět

8. 4. 2011 (22:04)  –  Marek Kindl

0
0

Rad bych pratele vyjadril take svuj nazor,ikdyz se nebude treba libit.Komunalni politika by mela byti hlavne o lidech a ne o politickych stranach.Pokud je to slusny cestny chlap moralne bezuhodny a nekrade a take to mysli se svym mestem dobre,tak je mi jedno kdo to je a muze byt i s marsu,pokud je prinosem pro mesto-nas.Nechapu,proc by se KSCM take nemohla spolupodilet na vedeni mesta?Je preci 20let po revoluci a kostlivci minulosti jsou snad jiste za nami a bude-li to ku prospechu nas vsech.Nebo si mam myslet ,ze je to o korytech?Ja svoji podporu p.starostovi vyjadruji.Je mlady a at ukaze jak to mysli a netreba mu hazet klacky pod nohy.Hezky vecer vsem.

Odpovědět

8. 4. 2011 (23:56)  –  Karolína Jirmanová

0
0

Pro pana starostu
Není dobré zapomínat, že se zde bavíme o opravách rozpočtu, který jste připravoval s p. Bubníkem a podle mého názoru zcela účelově. Před volbami jste slibovali vyrovnaný rozpočet a přesto, že byl tuším na prvním zastupitelstvu kritizován ze všech stran, jste jej silou prosadili. Už v té době jste ale dobře věděli o řadě položek, které bylo možné zapracovat, ale znamenaly by schodek (viz. dnešní MFD). Pokud mám správné informace, tak vámi nazývaným okleštěným mrzáčkem jsou seškrtané rozpočtové změny. Zajímavostí na okraj je také to, že jednou z vámi navrhovaných změn jsou peníze pro sladovnu, určené na umoření kontokorentu. Dluhu, který byl otevřen z velké části na úhradu statisícových faktur společnosti VOBUKO pana Bubníka. To jsou ta rizika, která by v případě neuhrazení uvrhla město do chaosu?

Nezapomínejme na to, že jsou rozpočtové změny z velké části opravou vaší špatné práce nad rozpočtem a problémy s jeho schvalováním přinesla pro změnu vaše špatná politika v zastupitelstvu města. Odpovědnost za stav těchto věcí nesete především vy, tak se ji tu nesnažte účelově posouvat na druhé!

Na velebení KSČM jako městotvorné strany si zřejmě budeme muset zvyknout. Stejně jako na prosazování p. Bubníka jako ekonomického mága, který musí opravovat rozpočet po 150 dnech vládnutí.

Odpovědět

9. 4. 2011 (00:00)  –  Karolína Jirmanová

0
0

Pro Marka Kindla
toto je bohužel především o lidech. Je dobře, že má pan starosta vaší podporu. Bude ji velmi potřebovat. Upřímě doufám, že jste ekonom, protože ten by se koalici zjevně hodil nejvíce.

Odpovědět

9. 4. 2011 (07:12)  –  Marek Kindel

0
0

Pro pani Karolinu.Nejsem ekonom,jenom obycejny chlap,ktery se snazi uzivit a vest slusny zivot.A take abych se kazdemu mohl podivat zprima do oci.A pokud nekdo nejakou chybu udela,stanese a jsme jenom lidi.Mel by vsak nest zodpovednost .Do 30 jsem se zivil jako delnik a po 30 jsem OSVC a zivit to neni zrovna jednoduchy,ale zvolil jsem si .A vo tom to je.

Odpovědět

9. 4. 2011 (08:14)  –  Zdenka Jelenová

0
0

Ondřej Veselý dělá ve funkci starosty chyby. Možná víc, než mnozí jeho voliči očekávali. Přesto je dobře, že dostal ještě šanci – zatím totiž žádnou ze svých vizí nedotáhl do konce. Politika – i ta komunální – je běh na dlouhou trať a těžko hodnotit po tak krátké době. Co mne překvapuje, je zjevný nedostatek odborného zázemí v řadách ČSSD, aspoň navenek to tedy působí tak, že starosta se v mnohých problémech plácá bez potřebného backgroundu poskytovaného obvykle politikům vlastní stranou… Naši písečtí sociální demokraté ovšem mlčí, svého starostu ani veřejně nepodpoří a těžko hádat, co je vlastně jejich cílem…

Odpovědět

9. 4. 2011 (12:31)  –  Rosťa

0
0

Opravdu si myslím, že pan stariosta to myslí s městem dobře. Jen udělal chybu že se obklopil lidmi jako je Bubník, který předloží v prosinci falešně přebytkový rozpočet , aby ho při první příležitost měnil za schodkový. To je jasný podvod na lidech. Co ale můžeme čekat od člověka, jehož firna Vobuko žije z městských zakázek a jak jsem se níže dozvěděl dělá revize ve Sladovně, aniž by to prošlo rozpočtem a pak na to chce peníze z rozpočtové změny !! Ne pan starosta , ale Bubník je ostuda našeho města, Ale je to možná tím, že opravdu pan starosta nemá nikoho ve vlastních řadách, který by mu pomohl a podpořil, jak píše paní Jelenová. A to je škoda.HOWGH

Odpovědět

9. 4. 2011 (14:26)  –  Jiří Skala

0
0

Paní Jelenová, nebylo mnoho případů, kdy bych s Vámi souhlasil, ale tentokrát na 90%. Pan Veselý mohl být úspěšným politikem, pokud by se obklopil úspěšnými a hlavně schopnými lidmi. Bohužel výběr jednotlivých zástupců za ČSSD je nijaký. Na zastupitelstvu se nevyjádří, místostarostové se ho na veřejnosti nezastanou atd. VPM, jeho koaliční partner, co návrh, to perla. Jejich zastupitelé jsou opravdu jen pro zvedání rukou. Pan Veselý v tom lítá sám a každým dnem prohlubuje krizi ve městě. Když už nemá oporu v demokratických stranách, tak umožní komunistům po více než 20 letech vrátit se k moci. V čem nesouhlasím, je čas. Není možné, aby mladý a do té doby nic neřídící člověk dál devastoval svými kroky město, ve kterém žijeme. Měl by sám odejít nebo by ho mělo zastupitelstvo odvolat. Čím dříve, tím lépe a s ním jeho dva místostarosty.

Odpovědět

9. 4. 2011 (14:47)  –  Zdenka Jelenová

0
0

No, nevím úplně, co pro koho znamená kategorie "mladý" :-) Respektive znám i mladší starosty, kteří také "do té doby nic neřídili", a řekla bych, že si vedou dobře, někteří i skvěle. A naopak. V "přílišném mládí" bych tedy určitě chybu nehledala ;-) A zatím kolem sebe v Písku žádnou "devastaci", tedy nevratné poškození, fakt nevidím. Pokud začnem hledat chyby "starších a zkušenějších", kteří město řídili předtím a předtím a předtím, myslíte, že nic neobjevíme??

Odpovědět

9. 4. 2011 (15:34)  –  t

0
0

Pan starosta je jako pramen čerstvé vody ve staré řece. Řeka občas vypráví. V tomto případě však ví,ale nepoví a cestu neusnadní. Chce to více čirých pramenů (a rozum do hrsti).

Odpovědět

9. 4. 2011 (20:17)  –  Karolína Jirmanová

0
0

Souhlasím s tím, že panu starostovi nikdo (alespoň na venek) nepomáhá. Ani kolegové z vlastní strany, a už vůbec ne místostarostové. Tak to ale chtěl a nastavil tak i poměry v radě. Pro kohokoli dalšího nepřijatelné. Což stranám TOP09 a SNK ED došlo okamžitě a naše ODS se potřebovala poučit. Starosta přeci seděl v zastupitelstvu předešlé období a viděl, jak funguje mechanismus vládnutí. Dokonce prý s panem Bubníkem spolupracovali na rozpočtu už v minulém volebním období (tehdy byl tuším ve finančním výboru). Ale zastával i řadu jiných zajímavých postů.

Od roku 2006 je například předsedou dozorčí rady Sladovny. Pro zajímavost jde o jeden ze dvou hlavních orgánů této instituce, který má za úkol kontrolovat. Pan Veselý je tedy rovněž odpovědný za stav, ve kterém se momentálně Sladovna nachází. Škoda jen, že zorganizoval audit hospodaření až jako starosta a ne už v době kdy měl za kontrolu odpovědnost z pozice předsedy dozorčí rady. Mohl panu Bubníkovi ušetřit nervy a nám občanům peníze. Kolikrát se pod jeho vedením dozorčí rada sešla? Jak je možné, že nezjistila pochybení, která odhalil audit? Plnila si vůbec své zákonné povinnosti? Dají se někde získat takové záznamy? A není tato zkušenost tím poutem, které, pro mnohé nepochopitelně, spojuje tyto dva politiky?

Odpovědi by možná pomohli lépe osvětlit, jaký je vlastně pan starosta hospodář? Audit Sladovny, který létá po městě, už několik týdnů moc lichotivě nedopadl. Tak si říkám, jak asi bude vypadat po dvou letech vládnutí pana Veselého město Písek?

Odpovědět

10. 4. 2011 (11:02)  –  Josef Kovařík

0
0

Konstruktivní postoj komunistů je vzorem pro všechny strany.
Předseda klubu zastupitelů za KSČM Karel Vodička k rozpadu koalice uvedl: „Hlasováním jsme podpořili menšinovou koalici, protože jsme přesvědčeni, že tak plníme náš volební program. Podpořili jsme všechny návrhy z levé či pravé strany, které jsou ve prospěch města a jeho občanů.

Město bylo v platební neschopnosti jen proto, že potřebné finance nemělo rozpočtované. Rozpočtovou změnu se na minulém řádném jednání zastupitelstva nepodařilo prosadit, ačkoli ji finanční výbor po čtyř hodinovém jednání schválil. Město ale musí plnit své závazky, musí zajistit provoz svých zařízení, musí pokračovat v začatých investicích.

Odpovědět

10. 4. 2011 (12:32)  –  Jiří Skala

0
0

Paní Jelenová, devastaci spatřuji zejména v nekoncepčním a neekonomickém stěhování Infocentra do sladovny, propouštění dlouholetých a schopných zaměstnanců městského úřadu, zkreslování městského rozpočtu, neschopnost dozorovat hospodaření zadlužené a tunelované sladovny, mlčení o fakturování částek v řádech statisíců firmy místostarosty Bubníka Vobuko sladovně, napadání a urážení zastupitelů, ale hlavně umožnit komunistům podílet se aktivně na moci v našem městě, to je daň za to, že se budou bývalý komunista Bubník a ambiciózní sociální demokrat držet zuby nehty u moci. To si Písek opravdu nezaslouží

Odpovědět

10. 4. 2011 (13:39)  –  Luděk Blaha

0
0

Asi bych nekáral předkladatele nějakého návrhu, že s tím návrhem souhlasí ten, s kým právě nesouhlasím já.
Nervózní bych začal být v okamžiku, kdy by vyšlo najevo, že za to předkladatel souhlasiteli něco slíbil.

Odpovědět

11. 4. 2011 (08:48)  –  v.

0
0

to skala: devastaci spatřuji zejména v soudech s pojišťovnou o povodňové škody, vyhozené peníze za projekty, které nejsou k ničemu (např. ca 4 mil. za projekt tzv.komunitního centra) tj. devastace je to, co již poškodilo město – a to mají na triku předchůdci současného starosty. Samozřejmě jim k tomu vydatně pomáhal tehdejší a současný místostarosta. A chtěl bych se zeptat, které schopné a dlouholeté zaměstnance MÚ máte prosím na mysli?

Odpovědět

11. 4. 2011 (11:45)  –  JUDr.Josef Šlehobr

0
0

Situace kolem starosty a ČSSD je skutečně taková jak ji popisují Jelenová a Skala. Starosta je v tom skutečně sám, mimo třech kamarádů se kterýmim to táhne podle mého názoru již dlouho. Dozorčí i správní rady, komise a výbory obsadil především osobami,, které tady vládly celá léta. Občané chtěli změnu a to i občané z ODS protože to již skutečně dál nešlo a starosta je dosadil do funkcí a oni mu to těď vrací. Není pravda, že by v řadách ČSSD nebylo odborné zázemí, ale starosta nikoho nechtěl nebo pro to nic neudělal přestože koalice měla jasnou většunu v radě i zastupitelstvu a to se mělo použít. Jsem rád, že s tím přišel někdo dřív než já.

Odpovědět

14. 4. 2011 (20:09)  –  Josef Kovařík

0
0

Exekuce na město Písek? To nemusela být fikce.

Mnoho jiných obcí, měst a dokonce i hl. město Prahu již exekuce na majetek muselo odvracet. Přeháním? Moc ne, když tak jenom málo. Na exekuci majetku města začínaly být vytvářeny předpoklady. Město začalo být v insolvenci. Stačilo by nějakou dobu neplnit své finanční závazky, neplatit faktury, zastavit provoz svých zařízení a zastavit započaté investice, atd, atd. … To vše reálně hrozilo, neboť město nemělo schválen rozpočet – rozpočtovou změnu, nemohlo platit faktury a dostát svým finančním závazkům.

Zastupitelé pravicových stran toto samozřejmě museli vědět, jsou erudovaní, jejich flexibilnost a činorodost v tomto smyslu nelze podceňovat. Zaspekulujme si, dost možná s tím mohli počítat. Při možném palácovém převratu – vynucené změně koaličního vedení , by pak vše s velkou pompou město Písek zachránili. To by bylo slávy a potlesku!!!, ale také pohrdání dosavadní koalicí.

Zastupitelé za KSČM si byli mimo vědomi výše uvedeného, všech rizik pro hospodaření města a pro občany. V rámci plnění svého volebního programu podpořili rozpočtovou změnu ve prospěch stability města Písku. Myslím, že postupně čas ukáže význam hlasování komunistů a o slova uznání nebudou mmít nouzi.

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.