Přihlášení

Šrumec kolem rozdělování grantů na kulturu v Písku pro rok 2016

10. 12. 2015 | Zdenka Jelenová | Diskuze (5) | Věci veřejné

Jedním z bodů posledního jednání zastupitelstva byly výsledky grantového řízení na podporu projektů z oblasti kultury a cestovního ruchu v roce 2016. Své vyjádření k tomu, co se na zastupitelstvu odehrálo, poskytl redakci Píseckého světa Robin Mikušiak (Prostor pro všechny), který to „osobně vnímá jako obrovskou nespravedlnost“. Jeho vyjádření bereme jako úvod k možná bouřlivé debatě o grantech a jejich rozdělování. Proto zároveň zveřejňujeme přepis klíčových pasáží z diskuse, která proběhla k tomuto bodu na jednání zastupitelstva města ve čtvrtek 3. prosince. Při hlasování došlo totiž k rozdělení koalice, tři ze zastupitelů (Tom Franců a Miroslav Janovský – Jihočeši 2012, a Marek Anděl – ANO 2011) podpořili opoziční návrh Ondřeje Veselého.

Složení grantové komise:

  • Jindřiška Kudrlová – předsedkyně komise pro partnerské vztahy a CR a členka ZM
  • Jiří Hladký - předseda kulturní komise a zastupitel města
  • Mgr. Věra Skopová – specialista z řad odborné veřejnosti
  • Dana Kalistová, DiS. – specialista z řad odborné veřejnosti
  • Luděk Sládek – specialista z řad odborné veřejnosti
  • Ing. Edita Kučerová – odbor školství a kultury
  • Bc. Jana Bauerová - odbor školství a kultury a administrátor programu.

Zastupitelstvo města přijalo všechna doporučení grantové komise, ale kromě toho na návrh Ondřeje Veselého ještě navíc (ze zbylých, nerozdělených peněz) podpořilo Divadlo Pod čarou částkou 500.000 korun a akci Švejkova padesátka částkou 166.700 korun.

 

Pravidla pro rozdělování peněz v jednotlivých opatřeních se od loňského roku změnila. Ve Zlatém fondu už není předchozí jasná specifikace jedné podkategorie „podpora celoroční programové nabídky kulturních scén provozovaných ve městě Písek“, která umožňovala Divadlu Pod čarou se do této kategorie jednoznačně hlásit. Současné znění není zcela jednoznačné (viz příloha pod článkem) a podle grantové komise do Zlatého fondu nepatří.

 

ROBIN MIKUŠIAK:

"Prostor pro všechny o.s. podal tento rok čtyři granty, které byly „údajně“ hodnoceny velmi kladně. Naše občanské sdružení však zároveň odmítlo zaplatit Centru kultury (dále CK) nájem za využití Palackého sadů v rámci Slavností piva Písek a to proto, poněvadž se domníváme, že je nájem neúměrně vysoký a není dle platného ceníku. Stejnou situaci jsme bezvýsledně řešili i v letech minulých, kdy jsme vždy zaplatili několikanásobně vyšší nájem, než byl ceníkový. Byli jsme k tomu donuceni, a to i výhrůžkami zaměstnanců CK a naprostou nečiností vedení správní rady Centra kultury, nakterou jsme se několikrát obrátili. Tento rok jsme si řekli, že se již okrádat nenecháme. Nicméně jsme samozřejmě s CK jednali, zaplatit chtěli, ale pouze takové nájemné, které je dle platného ceníku. Bohužel bez úspěchu.

 

Díky tomu jsme, ač jsme situaci aktivně řešili, spadli do kolonky neplatičů a byli jsme vyřazeni se všemi projekty… Šlo o Písecký Majáles, Slavnosti piva Písek, Pop Up klub a velký sportovní projekt podobný tomu, co jsme realizovali v minulosti. Cítíme velkou nespravedlnost, ne proto, že jsme byli vyřazeni, ale proto, že jsme neměli tři roky nikde zastání. Proto podáváme na CK žalobu. Předesílám, že předsedou správní rady Centra kultury byl pan Veselý, tehdejší starosta. Několikrát jsem s ním o dané věci hovořil a vždy mi bylo řečeno, že je vše v pořádku..

 

To jsme však ještě neměli tušení, co bude následovat!

 

Jaké však bylo naše zděšení, když jsme zjistili, že subjekty, které byly grantovou komisí hodnoceny velmi špatně, a tudíž neměly šanci získat podporu, přesto podporu dostaly! A opět se nám na scéně objevuje postava pana Veselého, neboť to byl právě on, kdo na zastupitelstvu navrhl nedodržovat doporučení grantové komise a její závěry a protlačit dva neúspěšné žadatele. Divadlo Pod čarou, které se vůbec do dané výzvy z našeho pohledu nemělo dostat, poněvadž nesplňovalo kritéria, a Švejkovu padesátku, jejímž organizátorem je zastupitel pan Anděl.

 

Jak je možné, že 11 opozičních zastupitelů plus tři koaliční absolutně vypustí a nerespektují rozhodnutí grantové komise, tedy na rozdíl od nich nezávislých odborníků, a de fakto zahodí jejich několikatýdenní práci do koše a rozjedou tuto aroganci moci? Jak je možné, že si pan zastupitel Anděl takto prohlasuje svůj vlastní projekt, ačkoli projekt získal malý počet bodů, a tedy neměl mít nejmenší šanci na úspěch? Jak je možné, že pan zastupitel Franců takto prohlasuje projekt, když je z našeho pohledu ve střetu zájmu, díky aktivitám jeho syna v DpČ? Má vůbec smysl vymýšlet a realizovat projekty v našem městě, když si tito zastupitelé stejně nakonec udělají, co chtějí, a to navzdory odborníkům? Dává tedy vrcholný orgán města na vědomí všem, že se pravidla a čestný boj o dotace nedodržují a že jde pouze o to, kdo je koho kamarád, kdo má jak dlouhé prsty a konexe? Vysílá tedy zastupitelstvo signál všem dětem a mladým lidem, že se není třeba ve škole učit, protože se tatínek s naditou peněženou a kontakty na ředitele vždy postará o to, aby jeho dítě dostalo dobrou známku? Nebo snad ukazuje mladým sportovcům, že jsou trénink a píle k ničemu, protože se dá prostě koupit rozhodčí nebo ovlivnit rovnou celý zápas?

 

Napadlo někoho z hlasujících „pro“, že se tímto rozhodnutím plivlo do tváře celému odboru kultury, všem členům kulturní komise, grantové komise a zároveň všem těm, kteří sáhodlouze vypisují a vyplňují granty, poněvadž se domnívají, že jde o fér hru?

 

Domnívají se snad ti z hlasujících „pro“, že se tito členové grantové komise příští rok seberou a pojedou Písku zdarma pomoci s výběrem těch nejlepších? Určitě nepřijedou, protože oni si na hlavu prostě kálet nenechají!

 

P.S. Velice by mě zajímalo vyjádření vedení Pirátské strany na to, že pan Brož hlasoval pro tuto absurditu…"

 

Podmínky pro získání podpory v Opatření 1 – ZLATÝ FOND MĚSTA PÍSEK:

Toto opatření podporuje prestižní projekty a akce, které mají za sebou minimálně 2 ročníky této akce pořádané na území města Písku.

Za prestižní je pro účely těchto pravidel považován projekt a akce  kulturní nebo projekt a akce cestovního ruchu, který splňuje kritéria:

  1. propaguje město Písek v regionálním, celostátním nebo mezinárodních měřítku,
  2. je ve svém oboru v Písku jedinečnou,
  3. zvyšuje povědomí o městě Písku jako o přirozeném centru kultury a cestovního ruchu,
  4. přivádí do města nové návštěvníky a podporuje kulturní turismus,
  5. oslovuje místní obyvatele, kterým dává poznat um a dovednost v daném oboru.

Přesné podmínky dotačního programu najdete v příloze tohoto článku, stejně jako další dokumenty – podklady pro jednání ZM 3.12.2015. K žádostem organizace Robina Mikušiaka Prostor pro všechny o.s. se v materiálu uvádí:

Dne 21.10.2015 byla organizací Centrum kultury Písek o.p.s. oznámena skutečnost, že žadatel Prostor pro všechny o. s. dluží ke dni 21.10.2015 částku ve výši 19.301 Kč (pohledávka po splatnosti). Tímto dle Pravidel není oprávněn žádat o dotaci dle podmínek programu. Tím jsou z možnosti žádat o dotaci vyřazeny žádosti:

  • 5611/1/06 – Prostor pro všechny o.s. – Slavnosti piva Písek – požadavek 400.000,-
  • 5612/1/11 – Prostor pro všechny o.s. – Pop Up sladovna nebo Pop Up Pivovar – 110.000,-
  • 5612/1/12 – Prostor pro všechny o.s. – Písecký Majáles – 300.000,-
  • 5612/1/13 – Prostor pro všechny o.s. – MTB four square (pracovní název) – 300.000,-

Žadateli bude doporučeno vyrovnat všechny své závazky a zažádat na akce znovu v další výzvě.

 

Druhá výzva, která je právě v běhu, se ovšem týká pouze menších projektů do 50 tisíc (celková alokace 2. výzvy dotačního programu na rok 2016 činí 1,3 mil. Kč) A na případnou třetí výzvu, která byla mj. Robinu Mikušiakovi slíbena, nyní zbývá celkem pouze 487.344,- Kč – namísto původního více než milionu (1.154.044,-).

Z JEDNÁNÍ ZASTUPITELSTVA MĚSTA

Ondřej Veselý (ČSSD): Vždy jsem respektoval rozhodnutí grantové komise, i v roce 2009, v době obrovských hádek o městské slavnosti. Dnes ale vystoupit musím. Po celé minulé období jsme se snažili rozložit kulturní akce rovnoměrně do celého roku; od května do prosince byla v každém měsíci nějaká velká kulturní nebo společenská akce. V minulém roce to bylo v květnu Švejkova padesátka, Cipískoviště a Šrámkův Písek, v červnu městská slavnost, v červenci Bohemia Jazz Fest, v srpnu Folklórní festival, v září Cool v plotě a Pivní slavnosti, v říjnu MFSF a v prosinci samozřejmě Advent v Písku. Po nově nastavených grantech nám pro příští rok v Písku pět z deseti akcí vypadlo! To je výsledek grantů. Dále – v Písku dlouhodobě fungovaly dva nezávislé alternativní kulturní prostory – Kavárna U Vavřiny a Divadlo Pod čarou. Kavárna U Vavřiny nedostala ani korunu, Divadlo Pod čarou dostalo pouze sto tisíc, to je částka vzhledem k jejich činnosti trapná. Proto jsem připravil pozměňovací návrh k doporučení grantové komise. (…) Musím říct, že mne to celé mrzí, protože jak pan Hořánek už opakovaně konstatoval, nemáme žádnou ucelenou koncepci kultury, nevíme, co chceme. Chápu argumenty – filmový festival se o granty nepřihlásil, Bohemia Jazz Fest – Rudy Linka – se nepřihlásil… Pořadatelé to možná nestihli, možná si nevšimli, nedostala se k nim informace… Robin Mikušiak, byť se bude divit, že se ho zastávám, byl vyřazen zřejmě za v podstatě zanedbatelný dluh – upozornil ho někdo, bavil se s ním někdo? Samozřejmě, že pokud dluh má, tak má smůlu. Jsem ale přesvědčen, že by si město Písek nemělo dovolit vyřadit pět z deseti zásadních kulturních akcí a zaříznout jediné dvě nezávislé kulturní scény… Navrhuji proto aspoň toto: schválit ze zbylých peněz příspěvky 500 tisíc pro DPČ a 160 tisíc pro Švejkovu padesátku. Apeluji na ty, kteří ve městě utvářejí podmínky pro kulturu, aby na těch pravidlech grantů ještě zapracovali. Granty se hodně změnily, nevím úplně proč, s realitou si to nesedlo a rok 2016 bude za mnoho let v Písku nejchudším rokem na množství kulturních akcí.

 

Eva Vanžurová (Jihočeši 2012), starostka: Zásady byly přepracovány, schváleny zastupitelstvem, komise pečlivě posoudila jednotlivé žádosti. Žadatelé své návrhy předkládali osobně, museli je obhájit a zdůvodnit ústně. Od lidí mám informace, že jim to takto vyhovovalo. Dále: Jsem přesvědčená, že Zlatý fond splňuje to, co splňovat má. Kromě toho se teď ještě vypisují další dotační tituly, protože tam zůstaly nějaké peníze.

 

Marie Cibulková, vedoucí odboru školství a kultury: Chci doplnit, že pořadatelé festivalu z FAMO ani Bohemia Jazz Fest – Rudy Linka si o grant nepožádali. Kromě zveřejnění ve zpravodaji, na webu města a v tisku posíláme všem žadatelům upozornění o vyhlášení i o uzávěrkách výzev s odkazem na webové stránky. Pokud jde o grantové řízení, tak jednotliví žadatelé si prezentace opravdu cenili a vážili. Komise byla převážně složena z odborníků, možná proto zbyl jeden milion 150 tisíc korun na další výzvu na velké projekty, která bude připravována v průběhu ledna. Do 16. 12. dobíhá výzva na mikrogranty, rovněž podle schválených nových zásad. Nedomnívám se, že by kultura byla najednou na nějaké nižší úrovni.

 

Eva Vanžurová (Jihočeši 2012), starostka: Pokud jde o pana Mikušiaka, tak ten neopomněl, ale nezaplatil schválně, protože byl rozčarovaný z ceny nájmu, kterou dostal. Ale bohužel takto jsou podmínky nastaveny, nesmí dlužit a platí to pro všechny. Komise byla nezávislá a pracovala jak nejlépe dovedla.

 

Jiří Hladký (Volba pro město), zastupitel a předseda grantové komise: Byl jsem předsedou komise, s panem Mikušiakem jsem měl jednání, i s panem Průchou, ale oni se nedomluvili, pan Mikušiak řekl, že zaplatí a bude žádat do další výzvy, a bude se dál dohadovat soudní cestou. Divadlo Pod čarou pochopilo, že bylo přihlášeno v nedobré skupině, ve Zlatém fondu, také souhlasili, že se přihlásí do té další výzvy. Nikdo nikoho nezařezával a všichni přihlášení, kteří své projekty prezentovali, byli spokojeni s prací komise.

 

Tom Franců (Jihočeši 2012): Nebývá to pokaždé, ale souhlasím s Ondřejem Veselým pokud se týče Divadla Pod čarou. Pro neudělení podpory je uveden důvod, že nepatří do Zlatého fondu a komise doporučuje podporu z opatření na celoroční činnost. Ale tam je maximum sto tisíc – a to mi přijde pro DPČ žalostně málo. Provozuje celoroční činnost a na jejich akce přicházejí každoročně desítky tisíc lidí. Ke Zlatému fondu – Cohiba Musica – nic proti nim a Adventu, ale to jsou jen čtyři víkendy, kolik tam asi přijde lidí? A přitom to patří do Zlatého fondu automaticky? Do Divadla Pod čarou jezdí lidé z širokého okolí… Lobuji za DPČ, děkuji.

 

Martin Brož (Piráti): Vidím tu v publiku ředitele Divadla Pod čarou, rád bych ho požádal o jeho názor.

 

Miroslav Pokorný, ředitel DPČ: Naše divadlo tu funguje 15 let, celkem jsme už měli 300 tisíc návštěvníků, to je asi dvacet tisíc za rok… V posledních letech jsme se dostali do Zlatého fondu a byli jsme za to strašně vděční, díky tomu jsme udělali velký kus práce. Chápu, že snadněji se hodnotí akce jednoho dne. My to naopak máme rozloženo do celého roku. Vyřazení ze Zlatého fondu v momentě, kdy poprvé byla šance na víceletou podporu, je nám opravdu líto, i kvůli těm dvaceti dobrovolníkům, kteří tam chodí každý den po práci pracovat zadarmo. Za poslední čtyři roky jsem velmi zvedli úroveň, vybudovali nové prostory, novou scénu, rozšířili dramaturgii o více žánrů… A jestli tady pan Hladký mluvil o tom, že jsme to přijali, tak my jsme to teda nepřijali!

 

Hlasování:

Bod 2.1 – Zlatý fond: PŘIJAT protinávrh Ondřeje Veselého – kromě schválení návrhu komise ještě navíc zařazení DPČ částkou 500.000 Kč a Švejkovy padesátky částkou 166.700 Kč do Zlatého fondu – opatření 2.1.

Body 2.2 a 2.3: přijato podle návrhu grantové komise.

 

Po odhlasování pozměňovacího návrhu se poněkud nečekaně pokračovalo v diskuzi v bodě Různé.

 

Luboš Průša (Jihočeši 2012): Co jsme tady provedli s tím Zlatým fondem, to jsme asi neprovedli úplně dobře. Nešlo o to, že by si Divadlo Pod čarou zasloužilo či nezasloužilo být ve zlatém až nejzlatějším… My jsme tady ale nastavili nová pravidla, do kterých se to divadlo se svou žádostí nevešlo, a teď jsme tu schválili něco proti těmto pravidlům! Když jsme tolik chtěli podpořit DPČ, tak jsme napřed měli změnit ta pravidla. Teď je otázka, jak ta pravidla budou dále vnímána, když se nebojíme je sami porušit. Máme tedy teď ta pravidla předělat celá, nebo zahodit do koše, nebo co s nimi? Měli bychom je nejdříve změnit a ne je rovnou natupo porušit a narvat něco kvůli své větší slávě někam, kam to nepatří.

 

Eva Vanžurová (Jihočeši 2012): Odbor školství s tím bude mít určitě velké problémy, jak se z toho teď dostat ven…

 

Ondřej Veselý (ČSSD): Já samozřejmě nic nenavrhoval kvůli své větší slávě, ale ta pravidla prostě mají problém a více žadatelů mi potvrdilo, že je nechápou. Ani mně není jasné, kde v těch pravidlech je řečeno, že taková činnost jako vyvíjí Divadla Pod čarou do Zlatého fondu nepatří. Fakt to nevím. Souhlasím s tím, že na ta pravidla se asi budeme muset podívat, protože evidentně to šťastně nedopadlo! Pokud by mi z grantů vyšlo, že pět z deseti velkých akcí tu nebude, tak bych si řekl, že je asi něco špatně.

 

Eva Vanžurová (Jihočeši 2012): Granty posuzovala nezávislá komise, nebyla jsem tam ani já, ani paní vedoucí školského odboru. Komise se tomu věnovala celkem dost, byli tam celý den. Záleželo na tom, jak to lidi napsali a jak si to obhájili.

 

Tom Franců (Jihočeši 2012): Je to celé o mně, ano – a kolega po mé pravici… (pozn.red.: zastupitel Janovský) Není pravidlem, že bychom hlasovali s opozicí, vzali jsme to asi za opačný konec, měli jsme se tím zabývat dopředu. Ale berme ta pravidla za přežitá a měli bychom napřít síly k tomu, je změnit. Omlouvám se paní starostce i odboru školství, že jsme jim přidělali práci…

 

Eva Vanžurová (Jihočeši 2012): Mně se omlouvat nemusíš! Ale ty jsi říkal, že jsou pravidla přežitá? Vždyť jsou nová! To znamená, že je budeme měnit každý rok, když se někomu něco nebude hodit?

 

Miroslav Sládek (Písecký patrioti): Cítím, že jsme tu dnes udělali velkou chybu a myslím, že napříště by žádosti měly být předkládány jako anonymní a že by příště měla komise jen určovat, zda žadatel splňuje nebo nesplňuje pravidla. Usnesení revokovat nemůžeme, ale je otázka, zda odbor bude vůbec schopen předložit smysluplné smlouvy a zda je má paní starostka vůbec podpisovat.

 

Miroslav Janovský (Jihočeši 2012): Také cítím potřebu vysvětlit své hlasování pro protinávrh. Pokud jsem zmařil něčí práci, tak mne to mrzí, ale ve své podstatě já mnohem, stokrát více oceňuju dlouhodobou a systematickou činnost, jako má Divadlo Pod čarou, než jednorázové projekty. A ta původní velmi malá podpora, sto tisíc na rok pro divadlo byla v podstatě likvidační nebo velmi omezující činnost. Takže si za svým hlasováním stojím.

 

Jiří Hladký (Volba pro město): Zbytečně tady víříme vášně, nikdo nechtěl nikomu ubližovat, Míra Pokorný, který už odešel, je můj dlouholetý kamarád, nikdo nikoho nechtěl zaříznout ani mu ubližovat, nemám jediný problém s lidmi, kteří v kultuře v Písku pracují. Teď se už něco bude napravovat velice špatně, nedokážu si formu vůbec představit.

 

Eva Vanžurová (Jihočeši 2012), starostka: Podle mého názoru jsou pravidla jednoduchá a jasná a každý si může rozmyslet, kam bude žádat.

Dokumenty k článku

0
0

Diskuze k článku +

10. 12. 2015 (20:09)  –  JUDr. Ondřej Veselý

0
0

Dovolím si reagovat na část komentáře pana Mikušiaka. Konkrétně na "neexistující" dluh u CK. Ano, pan Mikušiak mě opakovaně navštívil. Ano žádal výrazně nižší nájemné, než mu bylo vyměřeno. Tehdejší správní rada CK mu proto dala dvě možnosti. Buď si pronajmout celý prostor Palackého sadů a samozřejmě podle toho hradit nájemné, nebo si pronajmout prostory pouze pod stánky a scénou a hradit nájemné pouze za tyto části. Pan Mikušiak si ovšem vybral pronájem celého parku, ale dožaduje se, aby nájem byl pouze za plochy, na kterých měl stánky a scénu. Přiznám se, že do dnes nechápu, proč zrovna pořadatel Pivních slavností, tedy akce, která vydělává na pronájmu stánků, není ochoten hradit pronájem toho, co objednal a užíval, když to pořadatelé jiných kulturních akcí dokáží, ačkoliv žádné, nebo téměř žádné, příjmy ze svých akcí nemají. A na závěr. Ačkoliv mě pan Mikušiak zjevně nemusí, pokud by nedlužil, navrhl bych podporu Pivních slavností také. V září Písku prostě budou chybět. A svůj problém s Podčárou už byste si pane Mikušiaku mohl vyřešit jako chlap.

Odpovědět

11. 12. 2015 (00:15)  –  Luděk Blaha

0
0

ROBIN MIKUŠIAK:
"P.S. Velice by mě zajímalo vyjádření vedení Pirátské strany na to, že pan Brož hlasoval pro tuto absurditu…"

Jsem přesvědčen o tom, že zastupitel Martin Brož má plnou podporu místního sdružení Piráti Písecko.
Kromě toho jsem jej nabádal k tomu, aby se po dobu svého mandátu řídil především svým vlastním úsudkem v zájmu co největšího počtu občanů města. A pokud to bude i v souladu s programem strany, pak jen dobře.
A na Podčáru nám, prosím, nesahejte. Měli bychom se tetelit, že ji tady máme. A to říkám jako zavilý technař.

Odpovědět

11. 12. 2015 (19:49)  –  Martin Brož

0
0

Dobrý večer. Nedalo mě to nereagovat, tudíž Robine, tato odpověd je jen pro tebe, ptal jsi se veřejně a tak ti i veřejně odpovím. Myslím si, že lepší by bylo se optat mezi čtyřma očima, protože taky mám určité výtky k projektům, které děláš, ale nenapadlo mě, abych to řešil s tebou veřejně, ale jak tedy chceš.

Začal bych tím, že jistě víš a spousta lidí také, že jsem rodilý Podčárník, už řadu let s Divadlem Pod čarou spolupracuji na mnoha projektech, a to ještě v dobách, kdy jsem vedl neziskovou organizaci se jménem Cech života a smrti o.s., která pracovala hlavně s mladými lidmi, aby netrávili svůj volný čas pouze po hospodách, ale aktivně se zapojovali do dění v Písku. Podčára byla první subjekt, který nám dal šanci a začal s námi spolupracovat, později se přidala dalších spoustu subjektů jako například Centrum Kultury ještě pod vedením pana Čady, Český červený kříž, obec Ražice, dobrovolní hasiči, mateřské centrum Kvítek a mnoho dalších. Tudíž už z tohoto principu jsem Podčáře za mnohé vděčný, a nedovolím, aby jí někdo existenčně ohrožoval.

Další věcí je, že v komunálních volbách jsme uspěli, a to nemalou měrou, díky podpoře právě tohoto sdružení a jejich členů, pokud tedy mám právo za někoho mluvit, jsou to právě voliči, kteří nás jako Pirátskou stranu volili a mezi ně patří právě spousta lidí sympatizujících s DPČ. Nevím tedy proč, když mě žádají naši voliči o pomoc, bych jim nepomohl, když mám tu šanci a pomoci jim mohu.

Dalším faktem je, že se tu ptáš, jestli naše strana má mandát ovlivňovat něčí smýšlení. NE NEMÁ, každý z naší strany je osobnost sama o sobě a její postoje jsou jeho věc. Už po volbách jsme odmítli jakékoli pachtování se s koalicí či opozicí a trvám na tom, u nás ve straně vládne svoboda projevu a být nás na radnici víc, nevypadá to jako v nynější koalici, kdy se někdo musí omlouvat za to, že projevil svůj názor. Každý hlasuje podle svého vědomí a svědomí.

Ted trochu k tvému problému, jakožto jeden ze sprvání rady CK jsem i já několikrát hovořil ve tvé věci, kdy jsi si opakovaně stěžoval na nájem za pivní slavnosti. Celou věcí jsem se několikrát zabýval a neshledal jsem ani já, že by CK pochybylo v účtování poplatků (viz to, co říká pan Veselý). Na výběr jsi měl, že bud si pronajmeš jen tu plochu, kterou chceš, ale pak se nesmíš divit, když přijde někdo, že chce si pronajmout tu zbylou plochu, a nebo, že si holt pronajmeš celou plochu, a pak ti nikdo nebude stavět stánek někde, kde nechceš. Ani jedno se ti nelíbilo. Cena kterou jsi měl zaplatit, je dle mého názoru férová, věděl jsi jí dopředu. Stejně tak já bych se mohl ohradit, kde že byly ty slíbené gastronomické zážitky. Jediný gastro zážitek, který jsem zažil bylo to, že ve frontě na langoš vedle mě močilo asi dalších pět lidí, protože absolutně selhal organizátor při organizaci a na celé slavnosti byla jedna TOI TOIka. Celé pivní slavnosti se tak nesli v duchu spíše močí prosycených slavností, ale to je jiný příběh.

Jediné, co na celém vyhodnocení grantů shledávám přinejmenším podivné je to, jak vůbec může být v hodnotící komisi někdo, kdo sám požaduje granty a nakonec mu jsou přiděleny v plné výši. To je opravdu otázka, která mě vrtá hlavou.

Odpovědět

12. 12. 2015 (15:27)  –  Tomáš Poskočil

0
0

jako správná potrefená husa se musím ozvat jako první a dovolím si jen krátce reagovat na invektivum pana Brože v závěru příspěvku. Dělám to hlavně z toho důvodu, aby nedošlo k matení veřejnosti…

Vážený pane Brož, prosím, važte svá slova… Jste členem kulturní komise, která schvalovala pravidla grantu! V těchto pravidlech je pod bodem VIII.4 zakotveno složení hodnotící komise grantů následovně: 3 specialisté z řad odborné veřejnosti, 2 pracovníci odboru školství a kultury města Písek, 1 předseda kulturní komise, který je zároveň zastupitelem města a 1 předseda komise pro partnerské vztahy a cestovní ruchu, který je zároveň zastupitelem města… Na jednání komise týkající se grantů jste byl přítomen, nevznesl jste proti tomu žádné námitky a hlasoval jste PRO! Proto mě naopak teď vrtá hlavou a je mi podivné, jak je možné, že o tom nevíte? Buď nemáte ponětí o čem hlasujete, nemáte prostudované materiály a jste nepřipraven…anebo máte velmi slabou paměť!

Věřte, že mě netěší, že pan Hladký jako předseda kulturní komise musí v hodnotící komisi grantů sedět. Můžu Vás ale ujistit, že pan Hladký byl vyjmutý z hodnocení projektů, v kterých je zapojený a stejně tak se věřejně na zastupitelstvu přihlásil k podjatosti a o grantech nehlasoval!

Odpovědět

12. 12. 2015 (16:20)  –  Martin Brož

0
0

Děkuji za upozornění a však svá slova vážím. Nikde jsem zde neuvedl že se jedná o pana Hladkého. Bohužel nevím o tom že by komise někdo seznámil s výsledkem kdo a jak byl ohodnocen a kdo a jak dostal bodové ohodnocení. Pokud bych takovéto materiály dostal, ozval bych se s tím proč je to najednou takto.

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.