Přihlášení

SNK-ED, TOP 09 a ODS podávají společný opoziční návrh rozpočtové změny

21. 4. 2011 | Magdalena Myslivcová | Diskuze (19) | Věci veřejné

Opoziční kluby zastupitelů SNK-ED, TOP 09 a ODS předkládají zastupitelstvu města 28.dubna 2011 společný opoziční návrh rozpočtové změny. Zahrnuje požadavky zastavit připravený přesun Infocentra a redakce Měsíčníku města do Sladovny, vyčlenit částky 100 tis. Kč na akci Czech Tour Propag v Praze a 350 tis. Kč na Bienále kresleného humoru, navýšit položku na údržbu zeleně o 3 mil. a zapojit volné prostředky města na vytvoření rezervy rozpočtu.

MATERIÁL PRO JEDNÁNÍ ZM PÍSEK DNE 28.4.2011
NÁVRH ROZPOČTOVÉ ZMĚNY č. X/2011 (opoziční)

Předkládá: opoziční kluby zastupitelů za SNK-ED, TOP 09, ODS

Návrh usnesení:

I. Zastupitelstvo města Písku schvaluje následující rozpočtové změny:

a) Přesun částky 607 tisíc Kč nyní na kapitole 716, rozpočtová položka 5 221 Sladovna Písek o.p.s., provozní náklady-přesun Info centra, zpět na původní položky, kde tato částka byla před provedením rozpočtové změny č. 7-17/2011
b) Přesun částky 497 tisíc Kč nyní na kapitole 716, rozpočtová položka 5221 Sladovna Písek o.p.s.-Měsíčník města zpět na původní položky, kde tato částka byla před provedením rozpočtové změny č.7-17/2011
c) Rozpis částky 450 tisíc Kč uvedené v kapitole 716, bez uvedení znaků i rozpočtové položky pod názvem Toupropag na dvě položky ca) 100 tisíc Kč Czech Tour Propag
cb) 350 tisíc Kč Bienále kresleného humoru a ponechání těchto položek v kapitole 716 výdajové části rozpočtu
d) Navýšení položky ve výdajové kapitole 702, rozpočtová položka 5169 Městské služby, Údržba zeleně o 3 000 tis.Kč na celkovou částku 14 000 tis. Kč a tomu odpovídající navýšení příjmů v položce financování-změna stavu na bankovních účtech -8 115- zapojení vlastních prostředků o 3 000 tis. Kč-navýšení této položky na 50 799 tis. Kč.

II. Zastupitelstvo ukládá RM, aby na příští jednání ZM připravila návrh změny, která zapojí do rozpočtu města veškeré volné prostředky města a vytvoří účelově určenou položku rozpočtu-rezervu rozpočtu města ve výši minimálně 320 mil Kč, jejíž čerpání bude možné pouze na následující účely:
a) Příprava a stavba plaveckého bazénu
b) Příprava a stavba halového parkoviště pro centrum města
c) Předfinancování a kofinancování projektů z OP EU výslovně ZM po přijetí tohoto usnesení schválených (předfinancování musí být vždy vráceno zpět do takto určené rezervy rozpočtu)

Důvodová zpráva:

ad I.a),b) Organizační přesun IC a redakce vydávání Měsíčníku města-informace o akcích pod Sladovnu je zcela nevhodné řešení, kterým město nad IC a jeho aktivitami z valné části ztratí kontrolu.

Jaký je důvod převést provoz Infocentra organizační změnou pod Sladovnu? Nevíme, pouze tušíme. Uváděno bývá \"posílení Sladovny\", ale Infocentrum má sloužit návštěvníkům města a potřebám cestovního ruchu, ne jen účelově podporovat jisté kulturní zařízení. Rozhodnutí o stěhování nepředcházel kvalifikovaný rozbor situace, výhody a nevýhody obou řešení, projednání s odborníky ani např. s komisí pro partnerské vztahy a cestovní ruch(komise na svém posledním jednání dne 18.4.2011 byla o stěhování informována, pro stěhování se nevyslovila nadpoloviční většina hlasů členů komise). Místo na pěší zóně v Heydukově ulici lze lépe nalézt než místo za hradbou budov Velkého náměstí v nádvoří Sladovny. Počítá se sice s novou navigací na toto IC, ale co vznikne a jaký by byl efekt nové navigace nevíme. Stávající systém značení s navigací na IC bude nutno přeměnit, to si vyžádá náklady, jejichž výše není známa. Recepce Sladovny musí projít úpravou, žádnou představu o ní jsme zatím neviděli. Otázkou je též, zda bude poskytován plný rozsah služeb jako dosud (internet pro veřejnost, veřejná faxová stanice, kopírování, služby vyhledávání autobusových i vlakových spojení). Pro převod je připravována \"příkazní\" smlouva, kterou odbor KaCR poprvé dostal k připomínkám dne 05.04.2011, tj. až 5 dnů poté, co již změna měla proběhnout. Vzhledem k flexibilitě oblasti cestovního ruchu ve smlouvě všechny potřebné aktivity nebudou moci být zahrnuty a tudíž je Infocentrum nebude dělat, resp. si je nové oddělení K a CR existující nově v rámci odboru školství bude moci zajistit jen na základě zvláštní objednávky a s tím spojené platby z rozpočtu odboru (přestože by šlo o činnosti spojené jen s prací a žádnými dalšími náklady). Infocentrum má být ve Sladovně vedeno jako zvláštní středisko, čili budou účtovány i náklady na vedení účetnictví. Jakmile budou jeho náklady vyšší než je dohodnuto, bude na zastupitelstvo vznesen požadavek na další rozpočtovou změnu, čili částka 607 tis. Kč pro zbytek r. 2011 nemusí být konečná, o tom svědčí i požadavek pí. Skronské, aby částka 607 tis.Kč byla jen záloha. Infocentrum s novým zřizovatelem (Sladovnou) se bude moci, nejdříve po roce provozu, ucházet o členství v Asociaci turistických informačních center a žádat o oficiální certifikaci informačních center od agentury CzechTourism. Nemusí splnit jejich parametry a tím by Písek mohl být bílou vránou mezi městy své velikosti, která tato infocentra mají a samy provozují. Oficiální infocentra jsou také partnery např. krajského úřadu či CzechTourismu v oblasti cestovního ruchu, jen do nich jsou dodávány krajské a celostátní propagační materiály a je na nich požadováno zasílání řady statistických údajů a spolupráce. Momentálně je na skladech IC cca 100 tisíc ks propagačních materiálů v hodnotě ca 1 mio. Kč s adresou a kontakty Infocentra v Heydukově ulici. Další tisíce materiálů byly za léta působení na této adrese (od r. 2000) rozšířeny. Vzniká tedy další újma v oblasti image města, které nekoncepčně a ukvapeně hodlá provést takovouto změnu, bez předchozího avíza. Stávající kontakty na IC jsou na řadě dalších míst - jiné webové portály, propagační materiály kraje a dalších partnerů...Nepřímo je v IC zde vázána udržitelnost projektu \"Písecko-brána do jižních Čech\", např. půjčováním zvukových průvodců či naplňováním informačního systému www.icpisek.cz - toto nelze z důvodu udržitelnosti projektu převést na jiný subjekt, jinak se bude muset poskytnutá dotace, zjistí–li kontrola porušení, vrátit..Při řešení zvoleném RM by odešli 2 stávající pracovníci oddělení cestovního ruchu, kteří hrají roli v realitě cestovního ruchu, jsou v kontaktu přímo s návštěvníky. Cestovní ruch by tak na úřadě obstarávaly jen 1-2 osoby. Vize aktivit, které budou nadále v oblasti CR činěny, nebyla pracovníkům resortu KaCR dosud žádná předložena. Nelze počítat s tím, že v takovémto personálním stavu lze dělat vše, co doposud. Není dosud vyřešeno, kdo bude spravovat web Informační systém cestovního ruchu, který IC a odbor KaCR naplňovali řadu let – objevily se i informace z vedení města i o jeho možném zrušení pro jeho \"přílišnou složitost\". Paradoxně byl tento web 04.04.2011 oceněn Zvláštní cenou ministra pro místní rozvoj v soutěži Zlatý erb viz http://zlatyerb.obce.cz/vismo/dokumenty2.asp?id_org=200005&id=1127.- Stejně tak není zaručeno, že v Měsíčníku (měsíčním přehledu akcí v Písku), který doposud tvoří Infocentrum a měl by být do Sladovny převeden, budou i nadále zdarma zveřejňovány informace v plném rozsahu jako dosud. Město ztratí významný výkonný orgán v oblasti cestovního ruchu, nebude mít zpětnou vazbu, informace a nebude moci přímo ovlivňovat řadu aktivit (sběr informací, jejich vyhodnocování, ankety, zveřejňování aktualit na webu). Není řešeno, jak bude město činnost IC ve Sladovně kontrolovat? V souvislosti s výsledky interního auditu a probíhající kontrole KV ZM je zřejmé, že vedení města a správní a dozorčí rada tuto kontrolu nezvládají a její výkon v podmínkách o.p.s. je organizačně složitý. Jakékoliv ukládání nových úkolů znamená změny smluv s o.p.s..
Navíc na veřejnost v poslední době pronikla zpráva, že budova ve které nyní sídlí IC v Heydukově ulici bude bez výběrového řízení radou města pronajata CK SATURN za částku nájemného 87 tis.Kč ročně.
Tato částka neodpovídá tržnímu nájmu v lokalitě, to je min.2-3x vyšší. O budovu projevilo zájem více nájemců.

Ad I c) Agentura Czech Tourism je silně zklamána, dle jejího názoru, značně unáhleným rozhodnutím o zrušení dlouholeté spolupráce na Tourpropagu městem Písek. Generální ředitel Vondruška byl nucen se svými spolupracovníky řešit havarijní situaci urychlenou přípravou CzechTourPropagu – podobné akce ve značně menším formátu pořádané v Praze. Je víc než pravděpodobné, že město bude muset doložit určitou rozpočtovanou částku jako důkaz zájmu o budoucí spolupráci. To je také důvod navrhované rozpočtové změny. Agentura bude jistě zkoumat odbornou, personální i kapacitní schopnost příslušného partnera tj. oddělení cestovního ruchu. Tak, jak tato organizační změna zatím rozhodnutím RM vypadá, lze vyjádřit značnou pochybnost o spokojenosti agentury Czech Tourism. V případě Bienále kresleného humoru, bude-li schválena navrhovaná tato rozpočtová změna, lze tvrdit, že konání této akce je realistické dokonce v původním zářijovém termínu, jen v případě komplikací by bylo nutné přistoupit k jistému odkladu.

Ad I d) Jde o změnu vyvolanou aktuálním zněním smlouvy s Městskými službami Písek s.r.o. (viz. příloha). Tato smlouva určuje úkony, které jsou Městské služby povinny zajišťovat a částky, které za to město má zaplatit. Plnění nebylo mnoho let valorizováno. Pokud je třeba dosáhnout úspor, je nutné politické rozhodnutí, které služby zajišťované Městskými službami může město postrádat. Takové rozhodnutí dosud přijato nebylo, neproběhlo ani projednání toho, kde by mohly být náklady účelně redukovány, aby to nevyvolalo nevoli veřejnosti. Za tohoto stavu je nutno částku (možná jen dočasně) do rozpočtu doplnit.

Ad II. Přijetím usnesení chceme zabránit dalšímu „projídání“ a rozpouštění rezervy města do běžných finančních výdajů města.
Vycházíme přitom z aktuálního stavu rezervy po dokrytí některých nasmlouvaných závazků z roku 2010 a po vyřešení havarijního stavu některých staveb, bereme v úvahu i aktuální horší vývoj skutečných rozpočtových příjmů oproti vývoji předpokládanému ve schváleném rozpočtu.

Ve vymezení akcí uvádíme jen akce u kterých je širší shoda v rámci volebních programů a v rámci názorů napříč voleními stranami zastupovanými v městském zastupitelstvu.
Navrhujeme, aby o bodech I a)-d) a o bodu II. bylo o každém hlasováno odděleně

0
0

Diskuze k článku +

21. 4. 2011 (08:22)  –  Radek Boček

0
0

Přestože se ztotožňuji pouze s body I. c. (Bienále a Toupropag) a částečně s bodem II. (souhlasím s vytvořením finanční rezervy, ale její určení by mělo být zaměřeno na velké projekty obecně, ne výhladně na plavečák a parking), velmi oceňuji konstruktivní přístup opozice. Rozhodně je to lepší než jen nadávat a kritizovat práci těch druhých, jak je v Čechách zvykem. Příjemná novina po ránu.

Odpovědět

21. 4. 2011 (09:08)  –  v.

0
0

Bienále je akce, která nepřináší Písku vůbec nic – je to dobře placený pobyt několika ilustrátorů. Tourpropag je dokonce pouze pro cca 30 lidí, opět žádný přínos pro turistický ruch ve městě – pouze výdaje. Takže tento přístup není konstruktivní – pouze jen chce něko ukázat někomu, zač je toho loket. Web icpisek je opravdu uživatelsky neskutečně zastaralý a složitý. Že dostal cenu nic neznamená – možná je to vše práce jedné "zasloužilé a výkonné" úřednice, která si na výše uvedených akcích pěstovala své kulturní ego.

Odpovědět

21. 4. 2011 (11:52)  –  to

0
0

Mně se tento materiál moc libí. Pouze bych měla připomínky k Tour Propagu (když se chtějí cestovky propagovat, ať si to zaplatí) a k výši příspěvku na Bienále. Jinak po delší době pro mě "optimistický" článek.

Odpovědět

21. 4. 2011 (14:50)  –  v.

0
0

Tourpropag není akce cestovek – je to jen drahá výkladní skříň Czechtourismu s přitroublou soutěží propagačních materiálů, které vesměs nemají valnou úroveň (jinak by šly na soutěže typu Czechdesign atd). "Tourpropag je již 15. ročníkem celostátní soutěže propagačních materiálů měst a regionů včetně kategorie Euroregionpropag otevřené evropským regionům. Oceněné materiály budou ke shlédnutí na výstavě ve Sladovně." – to je citát z webu Czechtourismu. a na webu www.tourpropag.cz je briskně umístěna zmatečná hláška – z toho usuzuji, že další náklady města byly na provoz webu. Kolik jsou opravdové náklady na Tourpropag vč. pronájmů (tedy kolik např. Město Písek hradí přímo Centru kultury o.p.s.)?

Odpovědět

21. 4. 2011 (16:18)  –  Magdalena Myslivcová

0
0

Dovolím si vyslovit svůj názor jako členka komisí kulturní i CR. Část výše uvedených vyjádření je formulována velmi jednostranně a účelově. Nelíbí se mi, že se v Písku z běžných, praktických témat stávají politické kauzy. Je na čase přestat se vzájemně trumfovat a začít spolupracovat pro město.

Tourpropag je jednoznačně akcí za horizontem a na komisi tento obecný názor potvrdila i příslušná pracovnice odboru kultury. V případě jejího pokračování bude nezbytná vydatná resuscitace, resp. nalezení nového konceptu a obsahu, případně spojení s jinou novou akcí, která bude silným magnetem. Podle sdělení odboru na počátku roku nebylo pokračování podpory ze strany Czechtourismu v budoucnu jisté a proto také komise doporučila v akci nepokračovat. Opozice však prosadila opak. Bude-li Tourpropag pokračovat doporučuji nejprve hledat jeho smysl, větší přínos pro propagaci Písku a rauty a golfové turnaje pořádat pouze pokud si je účastníci zaplatí. Co bude hrazeno z výše uvedených 100 tis. na letošním jednodenním setkání v Praze?

Akce Bienále kresleného humoru nijak nevybočuje z řady jiných mezinárodních kulturních akcí v Písku a má-li pokračovat, jak opozice prosazuje, je třeba ji začlenit systémově do podpory v rámci grantových programů. Je-li skutečně kvalitní a nosná, získá své místo a podporu ze Zlatého fondu. Unie karikaturistů se však musí také trochu snažit a stejně jako všichni ostatní pořadatelé o podporu města soutěžit, předložit kvalitní projekt s hospodárným rozpočtem, zajistit si finanční spoluúčast.
V opačném případě mají občané Písku oprávněný pocit, že zde někteří čelní opoziční politici prosazují své individuální zájmy. Podpora projektů v oblasti kultury CR má být transparentní. V tomto případě jsme svědky opačné snahy.

V souvislosti se snahou zachovat Infocentrum na pěší zóně si dovolím upozornit na praktické zkušenosti průvodců CR. Již roky upozorňujeme na skutečnost, že současné umístě a vnitřní dispozice infocentra naprosto neodpovídají dnešním potřebám a trendům. Infocentrum hledá turista viditelně označené v přízemí radnice nebo její bezprostřední blízkosti. Tamtéž hledá také veřejné toalety. Infocentrum má být dobře přístupné i pro velké skupiny a především prostorné a vlídné. Naše současné infocentrum je temné, stísněné a zastaralé. Před vchodem překážejí kontejnery a skupinka turistů by se tam vzájemě pošlapala. Z vlastní zkušenosti vím, že turisté často odmítají vůbec dovnitř zajít. Žádám opozici, aby se touto otázkou začala konečně vážně zabývat. Vestibul Sladovny nás stál nemalé peníze, je reprezentativní a prostorný. Pokud se řádně vyznačí a vhodně zařídí, vznikne v něm infocentrum, kam se nebudeme muset stydět s turisty přijít. Zvýšení návštěvnosti Sladovny (případně i muzea) je jistě žádoucí pro celé město včetně opozice, jejíž podstatná část tento objekt v dnešní podobě vybudovala. V případě přesunu do Sladovny je samozřejmě nezbytnou podmínkou přinejmenším zachování současného standardu poskytovaných služeb. To je nutné dobře ošetřit.

Odpovědět

21. 4. 2011 (17:46)  –  Richard Krober, průvodce

0
0

Vzkaz pro paní Myslivcovou:

Kolik skupin jste provedla? Jak jsem se dočetl, tak průvodkyně Vaše zaměstnání není… Kolikrát jste byla na Tourpropagu, že víte, že je za zenitem? Kolik infoceter jste v ČR navštívila?
Odsuzujete něco, co ani neznáte. To je tristní chyba všech, kdo mají něco posuzovat a přitom dotčenou problematiku neznají.
Hodnotím pouze přesun infocetra. To v Heydukově ulici působí spíše rodinně, což je pro Písek maximálně plus {je zavedene a nepotrebuje investice, kdyz uz tak drobne]. Ve Sladovně zatím žádné není a má se tam 2. května stěhovat?!? Zapomeňte na to, že baťužkáři a lidé jdoucí do infocetra půjdou do Sladovny… Dale nechapu, proc budovat to, co funguje a ma tradici…
Pracovni skupiny, ktere si nedokazou vazit jakekoli lidske prace a usili neco budovat, by mely zaniknout a to uz jen ze slusnosti k nam vsem. Kritizovat je jednoduche….Az moc.

Odpovědět

21. 4. 2011 (18:01)  –  Tomáš Poskočil

0
0

Argumentace pana Zajíčka mi přijde příliš jednostranná. Propagandisticky ukazuje pouze na negativa přesunu Infocentra a blahořečí Tourpropag a Bienále. Podle mého názoru je třeba se na celou záležitost podívat objektivně. Všechny tři zmíněné záležitosti mají svá negativa a pozitiva.

Infocentrum v Heydukově ulici je zavedené a pracuje dobře, o tom není třeba diskutovat. Z pohledu návštěvníka je ale celkem nešikovně položené, v podstatě až na konci většiny prohlídkových tras (ať je začátek trasy z parkoviště na Výstavišti nebo u Kulturního domu). Ve většině měst je snaha soustředit infocentrum v blízkosti radnice na hlavním náměstí města. Velká část turistů tak i infocentrum hledá. Ano, Infocentrum by bylo zastrčené do vnitrobloku, ale dobrým označením se dá tento handicap minimalizovat. V tomto případě má ono „zastrčení“ dokonce i svůj pragmatický význam, neboť je snahou oživit prostor nádvoří Sladovny a Muzea, přitáhnout k těmto institucím více lidí, což považuju za legitimní, když je provoz Sladovny dotován prakticky ze 100 % financemi z Města. Dalším plusem vidím reprezentativnost a rozlehlost nového infocentra oproti malým a stísněným prostorům infocentra v Heydukově ulici. A v neposlední řadě má přesun Infocentra i ekonomický aspekt. Nahrazení stávající jazykově slabě vybavené recepční v budově Sladovny fundovanými a jazykově zdatnými pracovníky Infocentra přinese zvýšení kvality pro Sladovnu a finanční přínos v úspoře minimálně jednoho pracovního místa. Dříve se jevil i jako plus pronájem uvolněných prostor v Heydukově ulici, nyní si tímto nejsem jistý.
Argumenty proti přesunu jsou v textu pana Zajíčka, je jich samozřejmě také mnoho a možná ještě více (umístění Infocentra na Heydukově ulici pomáhá např. zvýšení prodejnosti obchodníků v této ulici atd.), chápu proto i odpůrce přesunu, není to lehká a jednoznačná záležitost. Snahou mého příspěvku je jen poukázat i na ty světlé stránky přesunu Infocentra do Sladovny, aby si každý mohl udělat co nejobjektivnější názor.

Co se týká Tourpropagu a Bienále. Nedávno se v tisku objevil titulek, že je „město Písek příliš malé na to, aby mohlo podporovat vrcholový sport“. Ptám se: Je město Písek tak velké, aby mohlo pořádat akce typu Tourpropag a Bienále?“. Tourpropag je akce pro úředníky měst, kteří se zabývají tvorbou propagačních materiálů. Je to vcelku bohulibá činnost, přínosná akce pro ně samé, ale pro Písek má naprosto stejný efekt, jako když se tady uspořádá např. setkání houslistů – maximálně potom můžou doma úředníci říci, že je Písek pěkné město. Nic víc! Rádoby „senzacechtivé“ palcové titulky v novinách o zrušení této akce s argumentací, že tak Písek přichází o turisty, je úsměvná. Tourpropag se koná 15 let a pokud by měl takový přínos pro turistický ruch, tak bychom o turisty zakopávali na každém kroku. Bohužel, zatím se tak neděje a nemyslím si, že by se to v budoucnu změnilo. Tourpropag dokonce nemá ani potenciál lákat turisty samé, což by jakákoliv jiná akce v podobné hodnotě (450 tis. Kč) určitě měla (i Ti houslisté alespoň zahrají koncert). Z vyúčtování Tourpropagu z minulých let vyplývalo, že se např. 50 000 Kč dalo za golfový turnaj, nebo raut atd… I z těchto důvodů navrhla komise pro partnerské vztahy a cestovní ruch zrušení této akce. Finance, které by tím město ušetřilo, měli jít na zkvalitnění značení parkovišť na příjezdových cestách (které je ze všech tří hlavních směrů nedostatečné), a v následujících letech bylo navrhováno ponechat ušetřené finance v grantovém programu pro cestovní ruch tak, aby oněch 450 000 Kč mohl využít někdo ke smysluplnější akci než Tourpropag a reálně pomohl k oživení turistického ruchu v Písku.

K Bienále kresleného humoru se snad raději ani vyjadřovat nebudu. Možná ze mě mluví závist, ale když se na celou záležitost podívám z pozice sportovního funkcionáře, tak delší tradici než Bienále Tourpropag má v Písku ženská házená. Podpora ženské interligové házené v Písku je za poslední rok 1 840 Kč (a 15 000 Kč jako mimořádná záštita starosty). Ačkoliv děvčata třikrát týdně trénují, každých 14 dní zaplňují do posledního místa obloukovou halu, dělají zábavu pro lidi a reprezentují Písek i v Evropských pohárech. Slyšíme ze všech stran, že se musí šetřit, tak se s tím člověk i zkouší smířit. Ale když i přes škrty v rozpočtu zůstanou akce, která mají minimální návštěvnost, vliv na turistický ruch minimální a o reprezentaci Písku může být řeč snad jen v úzkém okruhu karikaturistů a úředníků městských úřadů, tak zůstává zdravý rozum stát. Tím nechci ale nijak zpochybňovat práci lidí, kteří obě akce připravují, jistě je to stojí nemalé úsilí.

Vždy je snadné něco bořit, zvláště dlouho zavedené tradice. Na druhou stranu bolí také i něco nového tvořit a vzdávat se starých pořádků. Chystané přesunutí Infocentra a zrušení akce Tourpropag ve prospěch zajímavějších akcí vidím jako smysluplné změny, které mohou pomoci rozvoji turistického ruchu v Písku.

PS: předchozí příspěvky paní Myslivcové a pana Krobera jsem nečetl před vložením příspěvku, možná budu opakovat totéž.

Odpovědět

21. 4. 2011 (19:10)  –  Magdalena Myslivcová

0
0

Odpověď pro pana Krobera: Proč si myslíte, že problematiku neznám? Skupin jsem provedla mnoho, statistiku si nevedu. Jako průvodkyně pracuji třináct let, tedy od roku 1998, kdy mi bylo vydáno živnostenské opravnění. Věnuji se především německy mluvícím návštěvníkům. Vlastním příslušná osvědčení o jazykových i průvodcovských zkouškách a jsem členkou Asociace průvodců ČR. Kromě toho pravidelně doprovázím také hosty z partnerských měst Písku. Infocentra běžně navštěvuji a srovnávám. Z vlastních zkušeností a praxe jsem přesvědčena, že současné umístění a vnitřní dispozice infocentra v Písku nevyhovují moderním potřebám. Lidské práce si vážím a věřím, že když budeme společně pracovat pro město, věci se pohnou. Zdravím Vás

Odpovědět

21. 4. 2011 (19:30)  –  L

0
0

Vyjímečně a úplně souhlasím s M.Myslivcovou s názorem na Infocentrum, Tourpropag a Bienále.

Odpovědět

21. 4. 2011 (19:57)  –  to

0
0

Pro L: Já tedy musím říci, že také (skoro taktéž vyjímečně) s MM souhlasím!

Odpovědět

22. 4. 2011 (08:32)  –  v.

0
0

no konečně tu někdo řekl na rovinu jak to je. A co na to opozice konstruktivní? To že zmíněné akce jsou pouze vyhazováním peněz z okna radnice se ví už dlouho a teď se nám vrací do rozpočtu. To nemyslíte pánové vážně! Kdo ponese zodpovědnost například za vyhozené peníze za stavbu lesovny, kde se úředníci lesní správy udusí a pak jim ještě ty latě a prkna spadnou na hlavu?

Odpovědět

25. 4. 2011 (14:18)  –  Otomar Gottstein

0
0

Ztotožňuji se s názory Tomáše Poskočila a Magdaleny Myslivcové. Plně vyjadřují i moje názory na danou problematiku Infocentra, Bienále a Tourpropagu. Pokud jde o Lesovnu, tak osobně jsem její výstavbu podpořil, což mi dnes velmi mrzí. Esteticky možná stavba někoho zaujme, po praktické a údržbové stránce jde ale o investici města nepodařenou.

Odpovědět

25. 4. 2011 (16:59)  –  Ondřej Veselý

0
0

I já se ztotožňuji s názory členů komise pro cestovní ruch a partnerské vztahy pana Poskočila a paní Myslivcové k problematice IC, Bienále i Tourpropagu. Navíc si obou velmi vážím také za úsilí, které věnují rozvoji cestovního ruchu v Písku.

Odpovědět

25. 4. 2011 (20:18)  –  Luděk Blaha

0
0

Tak to já se ztotožňuji se ztotožněními pánů Gottsteina a Veselého.
Nevím sice, o co přesně jde, ale posledních čtyřicet let se pořád proti někomu a něčemu vymezuji a už z té nevyváženosti poněkud hrabe.

Odpovědět

25. 4. 2011 (20:33)  –  v.

0
0

Pro Luděk Blaha: Vaše rádoby ironické a rádoby duchaplné poznámky jen ukazují, jak na tom jste. A tak se postavte do řady s "konstruktivními opozičníky" a panem Bočkem – také bez potřeby znalosti věci přidáváte svá zbytečná slova…průser je, že tohle nezmění politizaci kauzy Tourpropag a Bienále a my všichni budeme platit rauty a brožurky o ničem – tedy pardon o kresleném humoru na zadané společenské téma – zlatý komunistický Dikobraz a jeho autoři dnes vystavují ve Sladovně (sic Marie Plotěná a další) a o úřednickém mejdanu a předem dohodnutých cenách propagačních materiálů měst. A co třeba takhle: "Kamile, hele dej nám zvláštní cenu za ten web icpisek.cz, já ti to oplatím jinak…..my to teď v Písku potřebujem…"

Odpovědět

25. 4. 2011 (21:18)  –  Luděk Blaha

0
0

Ještě, že jste mi, pane v., upřesnil, jak na tom jsem, kde a s kým tam stojím.
Pravdou je, že v některých, zvláště pak zpolitizovaných otázkách se obtížně orientuji.
Děkuji.

Odpovědět

25. 4. 2011 (23:24)  –  jirka9450

0
0

jen bych dodal, že Písecko se z hlediska turistiky považuje za průjezdní region, kde se tráví 1-2 dny dovolené. (prohlídka města, procházka po mostě a pokračuje se na Zvíkov a Orlík, co víc?) Nedá se konkurovat takovému Třeboňsku, které nejen občanskou vybaveností ale i turisticky přátelským prostředím zkrátka vede.

Byť na turistice nezainteresovaný bych velice rád po sezoně získal informaci o této sezóně. Reklama na Písek bude jednou z nejlepší v tomto roce a to filmem V peřinách.

Při loňské jizdě po krásách Čech jsem našel několik billboardu v Plzni, na R4, mezi Táborem a Pískem aj. Jistě to byla investice a lze spočítat, zda se to aspoň vrátilo?

Odpovědět

26. 4. 2011 (03:01)  –  Martin Zborník

0
0

Předně plně souhlasím s uvedenými názory M. Myslivcové a T. Poskočila. Jako člen kulturní komise, která se svojí činností v mnohém protíná s komisí CR, plně podporuji jejich názor na Tourpropag a Bienále (potažmo i na Cartoon Meeting). Podrobně jsem se k tomu vyjádřil v příslušném článku „Komentář: Písek skončil – a co teď?“

V otázce Infocentra: Je třeba podotknout, že plní 2 funkce: pro turisty a pro obyvatele města. Pro CR je určitě přínosný jeho přesun. Pro písečáky je to prakticky jedno, protože bude dostupné v centru města. Proto i za cenu nákladů na stěhování podporuji jeho přesun do budovy Sladovny. Souhlasím ale s opozicí, že je naprosto nešťastné jeho administrativní začlenění pod o.p.s. Sladovnu Písek, která je samostatným (prakticky na městě nezávislým) právním subjektem. Řešením je přesun IC do recepce sladovny a zachování jeho fungování v rámci Města Písek. Objekt sladovny je v majetku města a o.p.s. Sladovně je pronajímán za symbolické nájemné. Lze tedy smluvně ošetřit vyjmutí těchto prostor z pronájmu (+ úhrady energií + případné údržby), následné provozování městem IC, které bude navíc pro o.p.s.Sladovnu výhodně vykonávat funkci recepce. Zužitkuje se tak maximum možných kladů.

3 mil. pro technické služby se velice těžko posuzují. Efektivitu vynakládání peněz má posoudit starostou slibovaný audit. Ten zatím není ani zadán, proto se o efektivitě plateb nastavených v minulosti ze strany města může jen spekulovat. Návody na úspory přináší např. článek: „Energetická efektivita obcí – téma pro naše město?“

K poslednímu bodu: Souhlasím s R. Bočkem “ S vytvořením finanční rezervy, ale její určení by mělo být zaměřeno na velké projekty obecně, ne výhradně na plavečák a parking“ . Také bych rád odkázal na výstupy komise pro urbanismus a rozvoj města z 23.3.2011 viz článek „Sedm nosných pilířů pro rozvoj našeho města“, která bude porovnávat volební programy stran zastoupených v zastupitelstvu a bude hledat shodu na zásadních investicích v našem městě.

Odpovědět

29. 4. 2011 (11:10)  –  Ondřej Veselý

0
0

Chtěl bych i touto cestou poděkovat Kláře Humpálové za velmi konstruktivní přístup k otázce Bienále/Cartoon Meeting, který přinese víc financí pro granty v oblasti kultury a konečně přestane protěžovat mimoměstské příjemce podpor z města na úkor jiných.

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.