PROMENÁDA "NA PRAŽSKÉ"
Třída Národní svobody, kde se odjakživa říká „na pražské“, zažívá dlouhodobou rekonstrukci inženýrských sítí. A když už se tu kope a celá ulice je vzhůru nohama, tak se to spojilo i s celkovou úpravou této trošku zapomenuté ulice.
To, že to tu bude hezčí než dříve, je myslím jasné už teď. Úzké chodníky jsou nahrazovány širokou promenádou ala Karlovy Vary, budou zde zpět i stromy a na své si přijdou i řidiči. Původně široká ulice, která byla vždy po obou stranách zaplněna parkujícími auty, se nám totiž nějak smrskává a zužuje. Vše navíc nasvědčuje tomu, že tu bude nově „jednosměrka“. Přestože není rekonstrukce ani v polovině cesty, je evidentní, že původní počet parkovacích stání se už teď dramaticky snížil. Kde budou parkovat obyvatelé, pokud nemají ve vnitrobloku vlastní dvůr? Kde budou parkovat obchodníci a jejich dodavatelé? A kde zákazníci?
Ti odvážní, kteří se tu snaží a bojují, asi moc neocení, že chodníky budou pomalu širší než samotná silnice. Moc jim všem fandím, protože to je myslím lék na opuštěnou ulici. Sice se tu bude dobře korzovat, ale o to hůře parkovat. A většina zákazníků „na pražskou“ přijede, zaparkuje, nakoupí a odjede. Jak to bude nyní? Obávají se obchodníci špatných časů anebo jsou naopak s touto změnou spokojeni a vítají ji? A co na to obyvatelé ulice?
Budu se ptát obchodníků i obyvatel Třídy národní svobody a dovoluji si Vám tímto nabídnout připravované pokračování, ve kterém si přečtete jejich názory.
Láďa Beran
Diskuze k článku
Pokud máme pocit, že se jeví či děje něco nezvyklého, není až tak od věci porozhlédnout se po možná souvisejích okolnostech. Například: kdo kde bydlí, komu co patří, kde se co plánuje a tak. Případné sovislosti pak mohou problém přiosvětlit.
Třeba je někde zmíněno, jaké jsou do budoucna plány s touto lokalitou, jen my to nevíme a pak se divíme, nebo dokonce pochybujeme smysluplnosti skutků.
A tak by to tu mohl někdo znalý uvést na pravou míru. V takovém případě děkuji.
Láďo, tento článek mi připomíná reportáž NOVY z rekonstruovaného sídliště. Pokud natáčí na sídlišti, kde se město zaměřilo na parkování, dělají rozhovory s křiklouny: "Oni se úplně zbláznili, poslední zbytky zeleně zničili a udělali tady akorát betony pro auta". Naopak pokud je točeno na sídlišti, kde se město zaměřilo na zeleň: "Oni se úplně zbláznili, poslední zbytky parkování zničili a udělali tady akorát hromady zbytečné trávy a stromů".
Ano, naším záměrem bylo udělat z hnusné ulice s divokým parkováním pohledný městský bulvár a preferovat pěší před popojížděči auty. A pokud i o Třídě mluvíme jako o místě, kde není v dostupné vzdálenosti hromada parkovacích míst, tak už vážně nevím….
A nikoho na ulici se ptát nemusíš. Odpověď ti napíšu sám: "Oni se úplně zbláznili, už tak se tady nedalo parkovat a teď tady nasázejí nějaký blbý stromy"
Ondřej
Souhlasím, vždyť těsně vedle je hafo parkovacích míst na výstavišti… Už odmala si pamatuju, že jsem nerada do týhle ulice chodila, protože tam nebyla žádná zeleň, všechno šedivý a hustý, všude auta těsně vedle úzkého chodníku. Pokud se povede z toho udělat příjemné ozeleněné místo pro procházky spojené s nakupováním, napojené na nábřeží a přes most přímo na náměstí, pak myslím, že nic lepšího si Písečáci přát nemohou.
Mně se nápad udělat z "Pražské" ulici pro pěší a osázet ji stromy velmi líbí. V první řadě to bude esteticky hezčí. A právě proto by si sem (v druhé řadě) mohlo najít cestu více lidí, takže to nakonec i místním živnostníkům přinese větší tržby.
I mně se nápad líbí a pokud zůstane zachována možnost dopravní obsluhy, nakonec i křiklouni tu budou rádi nakupovat a rozjímat.
Křiklouni mi, pane starosto, také vadí. Mimo jiné i ti odecibelovaní z předvolebních mítinků, víte?
Jak by se pro blaho lidu úplně celí rozkrájeli. Tedy, kdyby jim v tom pak nebránili oni zpropadení koaliční partneří, nebo ještě lépe předchůdci.
A Láďovi moc děkuju za text, který tu konečně rozpoutal nějakou smyslupnou diskuzi – jen houšť!
Smysluplné diskuse, paní Jelenová, vyloženě miluji. A promenády ještě víc.
Chci věřit, že je už vyřešeno, jak automobilisty přimět, aby na to poloprázdné parkoviště zajížděli 'zadem' z Čelakovského ulice ulicí U Výstaviště, a ne ulicí Svatotrojickou, když už to třídou Národní svobody budou dál valit do Čechovky.
Když promenádní zónou vede magistrála, podstatná část smysluplnosti mi uniká.
Dobrý den VŠEM.
Reaguji až nyní, protože jsem byl několik dní pracovně "mimo" a nebyl jsem vůbec na netu.
Začnu tím, že jsem rád za Vaše reakce. Pokračovat budu tím, že jen připomenu, co a o čem jsem psal. "To, že to tu bude hezčí než dříve, je myslím jasné už teď." Nemám navíc nic proti stromům ani promenádě. Jen mě zajímá budoucí provoz a parkování těch, kteří tu bydlí a těch, kteří tu provozují obchody, firmy živnost apod. Chodím tudy téměř denně a nemůžu prostě nevnímat to, co se tu děje a co slyším. A vše to začíná provizorními chodníky na ušlapané hlíně. A když k tomu lehce zaprší? Adrenalínek.
Připadá mi v roce 2013 vcelku standardní dát na hlínu alespoň nějaké podlážky a udělat pro chodce, kočárky a lidi o berlích(!) něco rovného a bezpečného? Stačí se zajet podívat do nejbližší německé či rakouské vesnice, aby se vidělo, jak to má vypadat. Je to normální ostuda! A je úplně fuk, čí je to chyba. Slyšel jsem tu i německy hovořící skupinku starších turistů. A nebylo to vůbec GUT. Nedobrá reklama pro naše město.
No a slíbená anketa samozřejmě platí. Je tu kolem třiceti obchodů. A to nepočítám firmy, které tu mají kanceláře. Rád je všechny obejdu a zeptám se. Pokud nebudou mít obavy z toho, že se zařadí mezi křiklouny z reportáží televize NOVA a sdělí mi svůj názor (…který už ale vlastně znáte…), určitě si ho na Píseckém světě přečtete.
Láďa Beran
Šel jsem dnes k volbám kolem té naší rozrekonstruované 'Pražské'. Už se to tam zkraje začíná trošku rýsovat. Třeba se pletu, ale jako promenáda po hezkém, dostatečně širokém chodníku na mne působí asi tak šedesát metrů od křižovatky u Jeleního mostu, jednou stranou kolem zdravotnické školy a druhou podél čísla popisného 34, tam jak sídlí Sardinia Investment. Ovšem promenáda končí na rožku u č.p. 33 asi tak metr dvacet širokou soutěskou, kde se dva kočárky proti sobě jen těžko vyhnou. Po obou stranách ulice tam začínají parkovací místa pro automobily. Právě v tomto místě by to stálo za pár slov na vysvětlenou. Třeba od projektanta, zhotovitele, zadavatele, zastupitele nebo někoho podobně znalého či zainteresovaného.
Tak se mi tam z toho kroutila hlava, až jsem téměř upadl.