Přihlášení

Projednání plánu udržitelné mobility a zeleně v Písku

23. 3. 2020 | Pavel Šebelle | Diskuze (8) | Věci veřejné

Dnes se mělo konat veřejné projednání PUM a PUZ (plán udržitelné mobility a zeleně) v Písku s občany v městské knihovně. Bohužel setkání bylo zrušeno kvůli koronaviru a nové už se pořádat nebude. Občané tak nebudou mít možnost se řádně a veřejně ke všemu vyjádřit.

Protože knihovna je zavřená, napsal jsem pánovi, co mi na setkání pozval na základě mého podnětu, zaslané studie sídliště M. Horákové,  aby mi dal vědět nový termín, který bude stanoven po opatřeních kvůli koronaviru.

Dostal jsem překvapivou odpověď, že se nic překládat nebude, že to nejde. A že se můžeme max. přes nějaký formulář vyjádřit na stránkách města Písku a to jen do 31.3. 2020 (viz. email níže) Na odkazu na stránky města, prý budou postupně zveřejňovat nějaké rozpracované verze. Dnes tam zatím nic v 14 h nebylo, jen nějaké obecné cíle. Nic k čemu by se dalo vyjádřit. Zkrátka dají občanům ani ne týden na vyjádření a to do toho počítám i víkend. Pro mne něco nepochopitelného.

Email:

Od: michal.bajgart@cdv.cz
Komu: servisfull
Datum: 23. 3. 2020 14:00:00
Předmět: Re: PUM a PUZ Písek – odpověď na podnět

Dobrý den,

dnešní akce s veřejností se nekoná, informace je zveřejněna i na webu města: http://www.mesto-pisek.cz/do-31-brezna-muzete-posilat-pripominky-k-rozpracovanym-planum-dopravy-a-zelene/d-32209 

Akci s veřejností nelze přesunout na jiný termín, vzhledem k tomu, že projekt má dané milníky řešení a nelze jej prodloužit. Proto jsme zvolili formu, kdy vize, cíle a návrhová opatření pouze zveřejníme a veřejnost se k nim může vyjádřit přes online formulář. Návrhová opatření budeme zveřejňovat v průběhu tohoto týdne, nyní je připomínkuje odborná veřejnost.

Budeme rádi, pokud se nám k návrhovým opatřením vyjádříte.

Děkujeme za pochopení.

S pozdravem


Mgr. Michal Bajgart

Centrum dopravního výzkumu, v. v. i.
Líšeňská 33a
636 00 Brno

Tel.: +420 541641233

 

 

0
0

Diskuze k článku +

25. 3. 2020 (14:12)  –  Pavel Šebelle

0
0

Dnes jsem se díval na stránky města a stále tam není nic k čemu se lze vyjádřit. Máme 25.3. a možnost se vyjádřit, dali občanům do 31.3. To je "výborná" komunikace s občany, ještě že si město na ni objednalo PR agenturu za skoro 0,5 mil Kč.

Odpovědět

26. 3. 2020 (15:20)  –  Pavel Šebelle

0
0

Dnes na web města vložen jen soubor ZIP, občane rozbal si sám. Pro lidi, kteří neumí moc s PC tedy vlastně nic, žádné náhledy, žádné mapy. Na prostudování 6 MB souboru dali úředníci občanům 3 pracovní dny. To je "úžasná" komunikace s občany, je vidět, že "je" zájem o vyjádření veřejnosti k tak důležitým věcem.

Odpovědět

26. 3. 2020 (16:51)  –  Redakce PS

0
0

No, prodloužili dneska taky čas pro připomínky: " Z důvodu vyhlášeného nouzového stavu a s ohledem na další nařízení Vlády ČR jsme byli povinni zrušit druhé veřejné setkání k Plánu udržitelné mobility a Plánu udržitelné zeleně města Písku (PUM a PUZ). Na obou dokumentech ale i nadále pracujeme. Vaše názory, podněty a připomínky jsou pro nás cenným zdrojem informací. Vzhledem k současné situaci jsme upravili (prodloužili) termíny pro Vaše vyjádření prostřednictvím online formuláře zde, který bude pro oblast mobility přístupný do neděle 5. dubna a pro oblast zeleně do 30. dubna 2020."

Odpovědět

27. 3. 2020 (09:17)  –  Pavel Šebelle

0
0

Díky za info.
Bohužel prodloužili dopravu jen o 5 dní, to jsou "hodní". Proč člověk nemůže použít email pro připomínky a musí používat nějaký formulář? Nevíte, jdou k němu připojit výkresy?

Odpovědět

29. 3. 2020 (14:25)  –  Pavel Šebelle

0
0

Jeden z bodů zní:
7. Rozvoj obytných zón a zón 30
V rámci zvýšení bezpečnosti v dopravě a plošného zklidňování dopravy je na vybraných komunikacích a lokalitách vhodné zavést zóny 30 a obytné zóny. Zóny 30 budou vyčleněny na komunikacích s vyšším dopravním významem než u obytných zón. V případě zón 30 se předpokládá opatrný způsob jízdy, kdy bude na vozovce umožněn bezpečný pohyb cyklistů i motorových vozidel. Obytné zóny zpravidla zahrnují stavební úpravy komunikací na stejnou výškovou úroveň bez členění na vozovku a chodník. Tím vzniká společná plocha pro všechny druhy dopravy. Zklidnění dopravy se týká především komunikací, kde nelze oddělit cyklodopravu od provozu motorové dopravy.

To by bylo super, ale v materiálech předložených nikde není žádný plánek, o které plochy, a které ulice se eventuelně jedná.

Odpovědět

30. 3. 2020 (05:27)  –  Petr Vaněk

0
0

Moje komunikace s CDV (nejen) ohledně obrazových materiálů.

Dobrý den pane Řezáči
Děkuji Vám za odpověď, 8 dokumentů v jednom zip souboru, věnovaných dopravě bylo včera na webu města i SORP zveřejněno.

Budou k tématu dopravy následovat ještě nějaké další materiály, hlavně nákresy navrhovaných opatření? Neboť z 8 zveřejněných dokumentů, obrázky obsahuje jediný, věnující se "statické dopravě". Chybí jakékoliv vizualizace například navrhovaných zón s omezenou rychlostí (zóna 30, obytnâ zóna, pěší zóna), míst s navrhovanýmy zklidňujícímy příčnỷmy prahy, navrhovaných opatření pro cyklisty (vyhrazené pruhy, piktogramy…) a podobně. Neumím si představit, že jste plánovali představení veřejnosti v knihovně bez obrázků.

Docela mne překvapují některé navrhované termíny realizací, např.: "Pro zřízení přestupního uzlu mezi linkami MHD v centru města na ulici Budovcova bude do roku 2040 nutné prodloužit stávající zastávkové zálivy na délku tří vozidel autobusů v každém směru.", to je za 20 let! Do té doby nemá existovat možnost přestupů?

Děkuji předem za Vaše odpovědi
Petr Vaněk

Dobrý den pane Vaňku,
v rámci zpracování Plánu udržitelné mobility jsou naplňovány jednotlivé milníky, kterými jsou v návrhové části vize, cíle, opatření, modelování scénářů opatření, představení modelovaných scénářů opatření. Dne 23. 3. měla být veřejnosti prezentována vize a cíle, včetně možnosti doplnění veřejnosti. Následně měla mít na setkání veřejnost možnost vhodnými participačními metodami návrhová opatření doplnit vlastními návrhy a ověřit naplnění vize opatřeními. To je nyní možné pouze formou online komunikace prostřednictvím formuláře a zveřejněných dokumentů. Dalším krokem je modelování scénářů dopravním modelem, sepsání dokumentu včetně zahrnutí jednotlivých opatření, provázanosti mezi opatřeními a vazba na cíle včetně indikátorů. Výsledkem bude finalizovaná návrhová část, která bude opět projednána s veřejností. Způsob projednání bude záležet na situaci v ČR na přelomu května/června. Uveřejněnou vizi, cíle a návrhová opatření můžete nyní doplňovat a zasílat vlastní náměty vč. návrhů časového harmonogramu zavádění jednotlivých opatření. Všechny připomínky budou zváženy, projednány s městem a příp. zapracovány do dokumentu. Finální podoba návrhu bude navazujícím krokem pro zapojení veřejnosti. Zde se veřejnost může seznámit s tím, jaké jsou finální návrhy pro jednotlivé výhledové horizonty let 2040, 2050, 2070. Právě tyto časové horizonty jsou v rámci plánu udržitelné mobility posuzovány. Veškeré návrhy do roku 2040 jsou uvedeny pod horizontem 2040. Výsledný dokument je strategický plán, ve kterém jsou uvedeny opatření většího a dlouhodobějšího dopadu.
Věřím, že jste v mém mailu nalezl odpovědi na Vaše otázky.
Přeji klidný víkend a s pozdravem Pavel Řezáč

Odpovědět

30. 3. 2020 (09:14)  –  Pavel Šebelle

0
0

Děkuji pan Vaněk za info. Je to tedy spousta vzletných slov a celkem zatím nic, nic moc konkrétního, žádné návrhy, žádné obrázky.

Odpovědět

29. 3. 2020 (14:56)  –  Pavel Šebelle

0
0

INFO jak se může občan vyjádřit přes formulář:

Bohužel vyjádřit se dá jen textem, nelze vložit třeba svůj plánek, což je hrubá chyba, popisujte někomu, kde před vaším domem má být parkoviště slovy….??? . Ale co je ještě horší, že musíte více podnětů vkládat jednotlivě. Což je neuvěřitelné, když budete mít 5 věcí, tak budete muset 5x vyplňovat přiblblý formálř místo toho, abyste to šoupli třeba v jednom mailu i s přílohami. To "je opravdu komunikace na úrovni 21. století. "

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.