Přihlášení

Poslední zasedání zastupitelstva před volbami

11. 10. 2010 | Zdenka Jelenová | Diskuze (34) | Věci veřejné

Starosta Sládek při předvolební besedě ve Sladovně. Foto PS

POZVÁNÍ na zasedání zastupitelstva města, které se koná ve čtvrtek 14.10.2010 od 10:00 hodin ve 4. patře Sladovny, v sále „Bílé trámy“, Velké náměstí 113 v Písku.

Program

1) a) Zahájení, volba ověřovatelů zápisu
b) Schválení programu jednání
2) Návrh na poskytnutí příspěvků na sociální účely na rok 2010
3) Žádost IHC Písek o převod splátky půjčky na pořízení investice
4) Žádost pí M. Žigové o povolení splátek příspěvku na zakoupení motorového vozidla
5) Ceny za svoz komunálního odpadu ve městě Písku na rok 2011
6) Vyhodnocení výzvy na zpracování Projektu chráněného bydlení ve městě Písku
7) Záměry prodeje majetku města
8) Jiné dispozice s majetkem města
9) Výkupy majetku do vlastnictví města
10) Konečné schválení majetkových smluv
11) Návrh na pojmenování ulic ve městě
12) Návrh zadání opravy části západní fasády administrativní budovy Divadla Fráni Šrámka v Písku
13) Návrh na stanovení odměn a darů zastupitelům a spolupracovníkům města
14) Odvolání předsedů, sekretářů a členů výborů zastupitelstva města
15) Informace o důsledku nepřijetí usnesení k pořádání Městské slavnosti 2011
16) Informace o snížení příjmů z pronajatých bytů v majetku města
17) Informace z jednání výborů zastupitelstva města
18) Kontrola plnění usnesení
19) Různé
20) Interpelace
21) Závěr

Ing. Miroslav Sládek
starosta

V Písku dne: 01.10.2010

 

0
0

Diskuze k článku +

14. 10. 2010 (19:31)  –  Martin Zborník

0
0

Jak dopadlo projednání Městské slavnosti 2011 na posledním zasedání tohoto zastupitelstva? Doufám že nebylo přijato žádné usnesení, jak bylo mnohými deklarováno na zářijovém zasedání.

Odpovědět

14. 10. 2010 (19:34)  –  Janík

0
0

Bylo přijato.

Odpovědět

14. 10. 2010 (20:42)  –  MZ

0
0

To Janík: Nerozumím co bylo přijato.

Odpovědět

14. 10. 2010 (21:53)  –  Kamil Seler

0
0

Ten Dušek je neuvěřitelnej. Nechutně lobuje do poslední chvíle za pražskou agenturu. Doufejme že je tomu konec.

Odpovědět

15. 10. 2010 (08:34)  –  fecht.p.

0
0

Pro MZ a Kamil Seler:To je úžasný, jak se pár jedinců jako je MZ a další snaží ovlivňovat chod všech věcí, hlavně aby to bylo podle jejich momentálního vkusu. Každý, kdo si o sobě myslí, že je hlídačem demokracie se stává časem pouze hlídačem a pak už jen jeho hlídacím psem. Slavnosti dělalo CK bez invence a nápadů pořád více méně stejně, Mikušjak to zakopal do strašných konců a pražská agentura TFC jediná přišla s nápadem na témata z písecké historie a slavnosti ne bez chyb, ale zvedla z prachu. A už je to zase špatně, pozor jsou z Prahy. Invence a schopnost přitáhnout finanční partnery a pozornost médií by se měla cenit a ne proti tomu bojovat. Pane Zborníku, možná byste měl raději přemýšlet o projektování dětských hřišť – nejsem z oboru, ale žulové balvany na dětské pískoviště (viz hřiště u Naturalu) může umístit jen člověk, který neví, že malé děti často při hře padají. Možná by stálo za to, mnohé nejdříve pozorovat, než se pustíte do "práce".

Odpovědět

15. 10. 2010 (09:37)  –  ....

0
0

Nahnat sem předražené rockové hvězdy a pak kvůli tomu muset vybírat od místních vstupné na jejich vlastní náměstí, tomu opravdu řikám invence!

Odpovědět

15. 10. 2010 (09:54)  –  Janík

0
0

Vážený fecht.p.
Za nejlepší slavnosti považuji ty (nevím už rok, asi 2006 nebo 7), které právě dělalo Centrum kultury a historickou část dělali na náměstí píseční šermíři nebo divadlo Pod čarou,teď přesně nevím. To pro mě byly super slavnosti. Proto jsem nepochopil, proč už další rok se to dalo agentuře. A spousta mých známých má ten samý pocit. Za druhé – Proč živit cizí agenturu, když se vydělané peníze mohou dát spátky do kultury!!!

Odpovědět

15. 10. 2010 (10:11)  –  Martin Zborník

0
0

Vážený anonyme fecht.p. Dovolím si s vámi nesouhlasit. Vždy jsem ke slavnostem prosazoval veřejnou debatu o smyslu a dalším směřování slavností. Místo toho s námi netransparentně manipuluje radní odpovědný za kulturu nesmyslnými, amatérsky a účelově zpracovanými anketami viz podrobně článek http://piseckysvet.cz/kultura/vysledky-ankety-o-mestske-slavnosti-v-pisku-promarnena-prilezitost/315/diskuze/ .

Agentura TFC, podle mého názoru, v Písku rozhodně nepředvedla nic, za co by si zasloužila chválu. Vámi vyzdvihované historické téma František Křiž – „Ohni lampu do oblouku“ bylo naprosté fiasko nebo lépe řečeno fakticky nebylo. Co tedy podle vás bylo tak světoborné a stálo za 800 tis. Kč (+ další plnění cca 300 tis. Kč pro další subjekty) na městskou slavnost 2010? Podrobně vše v článku http://piseckysvet.cz/veci-verejne/dotkni-se-pisku-2010-jak-se-vam-libilo-/358/ Je to podle vás nejlepší pořadatel slavností 2011 a mělo mít odsouhlasené pořadatelství, podle návrhů p. Duška ještě před uspořádáním slavnosti 2010?

Dle mého jsou tři možnosti dalšího vývoje píseckých slavností :
1. Navrátit se ke kořenům původních historických slavností tzn. pořadatel CK + Rival (divadlo Pod čarou) + Jiří Hladký + Muzeum + představení toho nejlepšího co písecké soubory umí.
2. Nebo je druhá cesta, postavit slavnosti na unikátním nápadu Cipískoviště. Je to ale na debatu.
3. Opakovaně ale říkám. Klidně mohou být obě akce souběžně, ale ne s tak masivní dotací z obecní pokladny. Současné slavnosti , které jsou jako velká pouť, si na sebe fakticky musí umět vydělat sami. Dotací je pronájem celého města zadarmo + vstupné + případně minimalizovaný příspěvek na program (nepotřebujeme přeci zaplacený tuctový festival na náměstí).

Ke kamenům na dětském hřišti. Velké valouny jsou běžnou součástí mnoha dětských hřišť jako další přírodní prvky, nejen u nás, ale i v zahraničí. Je to poměrně častý doplněk. Nebo snad narážíte na to, že je nikdo nechce certifikovat, protože každá přírodnina je jiná a nedá se tedy jednoduše zatřídit do normalizačních vzorců? Znáte snad nějaké dítě, které by se na oblých velkých valounech ve vnitrobloku zranilo? Že děti padají, moc dobře vím, protože mám 2 děti a na dětská hřiště s nimi chodím. Také ale vím, že na dětském hřišti nemůže dítě, které padá, fungovat bez asistence rodiče.

Na závěr se chci jen zeptat anonyma fecht.p., co dělá on pro město Písek zadarmo?

PS: Jakou asi má váhu výkřik anonym?

Odpovědět

15. 10. 2010 (12:16)  –  Ondřej Veselý

0
0

Aniž bych hodlal zasahovat do diskuze (svůj názor mám) pouze připomenu, že slavnosti nestojí 800 tis. Kč, ale cca 2,5 – 3 mil. Kč. Peněžní rozdíl mezi příspěvkem města a cenou slavností si musel pořadatel slavností zajistit sám. Počítejme proto s tím, že městské slavnosti pořádané CK budou stát město téměř jistě více než oněch 800 tis.

Odpovědět

15. 10. 2010 (12:32)  –  Iva2

0
0

Na tu částku to přeci vychází. 800 tis. + 1600000,- ze vstupného + stánkaři max. 100 000,.. To je 2.5 mil. + sponzoři. A je to…

Odpovědět

15. 10. 2010 (12:42)  –  Ondřej Veselý

0
0

Kdyby to bylo takhle jednoduché, tak bych je chtěl pořádat také:)

Odpovědět

15. 10. 2010 (12:44)  –  Iva2

0
0

Pro OV: a co (kdo) Vám brání????

Odpovědět

15. 10. 2010 (12:47)  –  Ondřej Veselý

0
0

Já jsem padal na hubu i po půldenní akci v Palackého sadech…. Pořádání slavností bych zřejmě nepřežil…

Odpovědět

15. 10. 2010 (12:51)  –  Iva2

0
0

Ha,ha…. ale málem jste mě dostal!

Odpovědět

15. 10. 2010 (13:03)  –  Martin Zborník

0
0

Podrobný rozbor financování slavností najdete zde v článku
http://piseckysvet.cz/veci-verejne/kolik-nas-stoji-mestska-slavnost-dotkni-se-pisku-/134/

Pořád ale nikdo nenapsal jak to vlastně včera dopadlo. Kdo bude pořádat slavnosti 2011?

Opět totiž není možné na stránkách města (starých ani nových) stáhnout audiozáznam z jednání zastupitelstva, které podle vyjádření pi. Veselé bylo velice zajímavé. Proč běžně vyvěšují audiozáznam z jednání zastupitelstva z minimálně 7 denním zpožděním, když už nedokážete zajistit přímý přenos z jednání? Přece se to dá zvládnout hned ten den, kdy jednání proběhlo, nebo nejpozději den následující. Proč není možné stáhnout kdo a jak na zastupitelstvu hlasoval, staré materiály pro zastupitele + audiozáznamy?

Odpovědět

15. 10. 2010 (13:40)  –  Janík

0
0

Pro MZ: Centrum kultury

Odpovědět

15. 10. 2010 (13:52)  –  Ondřej Veselý

0
0

Mohu potvrdit. Usnesením zastupitelstva města Písek byla pořádáním městských slavností v r. 2011 pověřena o.p.s. Centrum kultury Písek.

Odpovědět

15. 10. 2010 (15:20)  –  Iva2

0
0

Koukám, že už asi všichni volíte, je zde nějak mrtvo!
Ke slavnostem. Než s situace stabiluzuje, vynechala bych příští rok jak Slavnosti, tak Cipískoviště. Myslím si, že v létě je zde kulturních akcí dost (viz Písecké kulturní léto apod, to bych finančně malinko posílila). Ušetřené peníze bych dala do "hořících věcí" a třeba do zimního úklidu. Co by stalo? Nic. Místní podnikatelé o to stejně nestojí, spíše naopak, často mají otevřeno pouze vietnamští spoluobčané. A Cipískoviště 14 dní před Slavnostma, tak to mi přijde úplně na hlavu! Z Cipískoviště bych nechala pouze sochy na náplavce, které by byly v rámci Slavností (když už tedy budou). Název slavností by byl "Cípískoviště – městská slavnost 2011". Plovoucí podium bych nechala navždy odplavat – vyhozené peníze!
A teď…… kdo mně první vynadá????

Odpovědět

15. 10. 2010 (18:49)  –  Elév

0
0

Ivo,asi já.Ale nejsem hrubián a nadávat nebudu.Podle mého Cipískoviště roste a městské Slavnosti uvadají.V anketě jsem se vyjádřil pro spojení těchto dvou akcí.Cipískoviště časově těsně před Slavnostmi se mi také nezdá optimální.Ale závody dračích lodí a další akce z Cipískoviště beru.Tak tedy nejen pískové sochy,které se k Písku přímo hodí.Také ohňostroj bych svěřil místní firmě.Mám ověřeno,že by to udělali mnohem levněji.A palba peněz do vzduchu dnes jistě v době úspor není to pravé ořechové.Ale dobře,i ten veřejností oblíbený ohňostroj beru,ovšem při stejné kvalitě podstatně levnější.Rád poradím zastupitelstvu a Centru kultury koho oslovit.A třeba trochu z ušetřených peněz přidat na Písecké kulturní léto.Posílení financí na zimní úklid (po minulé zimě) mají v plánu snad všechny strany a již se tak i děje.

Odpovědět

15. 10. 2010 (18:51)  –  Tom

0
0

Spíš, než že všichni volí bych to viděl na to, že pánové a dámy co si tu naháněli hlasy už se tu zase pár let neukážou…:) Jinak s Vámi celkem souhlasím, také mi dvě akce za sebou přijdou zbytečné.Jen bych slavnosti nevynechával a asi se to ostatním líbit nebude, ale já jsem pro, že je dostalo na starost Centrum kultury.

Odpovědět

15. 10. 2010 (19:15)  –  Elév

0
0

Pro Toma – pár let to nebude,odhaduji maximálně tak rok a půl.Pak jsou krajské volby.Slavnosti bych také nevynechával,jen je spojil s Cipískovištěm a zvýšil efektivitu.I s volbou Centa kultury jako pořadatele nemám problém.

Odpovědět

15. 10. 2010 (19:15)  –  Iva2

0
0

Pro Elév: mohu se zeptat, která místní firma, podle Vás, by udělala ohňostroj?Pokud ovšem nemáte namysli pana Málka!!!!! To snad ne!!!

Odpovědět

15. 10. 2010 (21:03)  –  Elév

0
0

Pro Ivu – pana Málka neznám a ani netuším,že je \"ohněstrůjcem\" se všemi příslušnými povoleními.
Nechci tady ale dělat reklamu a tak opakuji – rád poradím zastupitelstvu i Centru kultury jako pořadateli.Ostatně optimální by byla otevřená a čestná soutěž a výběr nejlepšího dodavatele této služby.

Odpovědět

15. 10. 2010 (21:52)  –  Martin Zborník

0
0

Je dobře, že se slavnosti dostanou do rukou písecké organizace CK. Teď je ale urychleně třeba svolat všechny, kdo chtějí pomoci se vzkříšením slavností. Je třeba se domluvit nejen na slavnostech 2011, ale na dlouhodobé koncepci jak mají slavnosti dál vypadat. V minulosti tyto skupiny již dobře fungovaly. Rozhodně CK nemá být hlavním a výhradním organizátorem, ale především koordinátorem všech schopných spolupořádajících subjektů. Akcent na historickou složku na úkor bezduchého koncertu v duchu Písečáci –Písečáku, aneb to nejlepší, čím se můžeme pochlubit.

Odpovědět

15. 10. 2010 (22:08)  –  Vladimír Homola

0
0

A co takhle udělat slavnosti opět dvě, jednu ale na konec letní sezóny, ne tak megalomanskou (ani jednu), ponechat to nejlepší a plovoucí pódium volit ve vlastní režii pro každý rok a na celou sezónu. Písek má na co navazovat a lidi by to snad táhlo, nikdo nic uceleného nenabízí a už vůbec ne u nás na jihu. V Rakousku jsou podobné kulturní akce dominantou, na které navazuje zbytek nabídky v cestovním ruchu. Nebo se mýlím?

A trochu neskromně, kdybych někomu chyběl třeba zrovna já, nechám tu mobil a může mi brnknout, většinou jsem stále on-line ;-) Platí i pro Toma

Ne, vážně. Tenhle server je důležitý nejen v době voleb. Všichni jsme tu slibovali větší zájem o diskusi a tady už funguje a báječně! Správcům patří poklona a poděkování.

Odpovědět

16. 10. 2010 (08:25)  –  Iva2

0
0

Pro VH: Trochu nerozumín příspěvku, hlavně větě .."a plovoucí pódium volit ve vlastní režii pro každý rok a na celou sezónu". Pokud jsme správně pochopila, což asi ne, tuto myšlenku, tak by jenom holé podium na řece po dva letní měsíce vyšlo na nějakých 12 milionů, a to ještě se slevou.

Odpovědět

16. 10. 2010 (08:45)  –  Vladimír Homola

0
0

Myslím si, že cena, která byla uváděna jen za pronájem, by pomalu stačila na vlastní pódium. Nevím, kolik ale opravdu stojí, jen si myslím, že žádné hrozné peníze to být nemohou.
V rakouském Burgenlandu jsou dvě divadla v přírodě, jedno na jezeře a druhé v lomu. Bez těchto dvou atraktivit mě Burgenland nijak neoslovil, Jižní Čechy jsou mnohem hezčí!
Proto mám pořád v hlavě něco podobného vytvořit i u nás, ale nic nepronajímat přes žádné reklamky apod. Tenhle způsob je vždy ten nejdražší možný.
Slavnosti bych také volil v režii CK, které by mělo celý koncept postavit na místních.

Odpovědět

16. 10. 2010 (11:54)  –  Ondřej Veselý

0
0

Nebyl jsem úplným příznivcem toho, aby CK opět dělalo městské slavnosti. Nakonec jsem tuto myšlenku podpořil z obavy, že by městské slavnosti v r. 2011 nemusely být vůbec. Jinak souhlasím s panem Zborníkem, že bude nutné vytvořit dlouhodobou koncepci slavností, aby to byla nosná a známá akce. Také souhlasím s tím, že by mohlo dojít ke spojení slavností a Cipískoviště.

Odpovědět

16. 10. 2010 (12:11)  –  Vladimír Homola

0
0

Ono to nejsou jen slavnosti, co je potřeba podrobit seriózní diskusi. Stejně tak to budou např. i byty a další záležitosti. Na pondělní debatě kandidátů do komunálních voleb bylo slyšet mnoho frází, lépe je ale zpracovat seriózní analýzu a diskutovat už nad konkrétním názorovým portfoliem. Ten zvyk vše vymýšlet až na jednání a pak to různě upravovat a přizpůsobovat, snad už nebude potřeba. Brainstorming je úžasná metoda v přípravných jednáních, hodí se přesně pro komise, které alespoň doufám, nebudou už složené z přátel, ale z odborníků.
Co myslíte?

Odpovědět

16. 10. 2010 (12:41)  –  Iva2

0
0

Schůzek a setkáních s využitím zmiňováného brainstormingu (pro nezasvěcené – burzy nápadů) k tomu, jakou tvář dát Slavnostem bylo už mnoho, viz např. setkání v bývalém RW –čku. Vždy to tak nějak vyšumělo do ztracena. Doufám ale, že někoho nenapadne zadat "vymýšlení" nějaké agentuře neznanjící místních poměrů, a to za hříšné peníze, jak tu bývá zvykem. Myslím, že zde máme dost odborníků, kteří situaci zvládnou v pohodě!

Odpovědět

16. 10. 2010 (13:03)  –  Vladimír Homola

0
0

Máš pravdu, těch všemožných jednání bez výsledku bylo opravdu hodně. Věřím ale, že jen díky tomu, že o ně nikdo ve skutečnosti nestál, a nebo, že právě ti lidé, kteří tomu opravdu rozumějí, neměli šanci do čehokoliv zasahovat.
To, že je potřeba využívat místní lidi a to nejen odborníky na přípravu je pravda a nutnost. Zrovna kultura je velmi snadno zneužitelná a to na všechny pády, pokud je ve špatných rukou. Pro tyhle účely je jistě výhodnější brát drahé firmy mimo region. Jednoznačně s tebou souhlasím.

Odpovědět

16. 10. 2010 (13:21)  –  Iva2

0
0

To jsi mě špatně pochopil. Můj názor je, že není třeba brát drahé firmy….

Odpovědět

16. 10. 2010 (13:41)  –  Vladimír Homola

0
0

Pochopil jsem tě velmi dobře. Vím, že máš stejný názor, štve mi to stejně. Vždy když někde vidím nějaké tučné faktury od těchto firem, tak už tomu kdo to objednával moc nevěřím…

Velmi komický byl Marketingový plán ing. Kratochvíla, ohledně turistického ruchu. Opravdu "kůlna". To už je pomalu na trestnou odpovědnost toho, kdo to objednal. Pokud to tedy město platilo.

Odpovědět

16. 10. 2010 (15:07)  –  Iva2

0
0

Tak to si rozumíme. O tom Marketingovém plánu samozřejmě vím, ale bohužel se o něm nemluví, protože špatný věci jakoby nebyly! A to si piš, že to bylo zaplaceno!

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.