Přihlášení

Položení základního kamene projektu Technologického parku Písek

17. 1. 2011 | Magdalena Myslivcová | Diskuze (63) | Věci veřejné

foto: David Vostarek

Redakce Písecký svět obdržela 17.1.2011 tiskovou zprávu PR managera projektu Technologický park Písek, Jana Zilvara, k položení základního kamene projektu.

Tisková zpráva

Položení základního kamene projektu Technologického parku Písek

V pondělí 17.ledna 2011 byl slavnostně položen základní kámen objektu Technologického parku v Písku. Již v listopadu loňského roku přitom začaly stavební práce na klíčovém projektu Jihočeského kraje v oblasti budování inovačních a vzdělávacích aktivit. Část bývalých „Žižkových kasáren“ se začala proměňovat v Technologický park. Projekt, na který poskytl dotace Evropský fond pro regionální rozvoj a státní rozpočet ČR v rámci Operačního programu Podnikání a inovace spravovaného agenturou CzechInvest.

foto: David VostarekInvestorem projektu je společnost Reality Grégr, s.r.o.. Stavební práce realizuje na základě výběrového řízení konsorcium Prima . Jde o sdružení 4 firem : Prima, akciová společnost, Trigema building a.s., Trigema a.s., Lesní stavby s.r.o. , které garantují provedení všech stavebních prací v rámci TPP podle schváleného plánu.

Připomínáme, že projekt Technologický park Písek navazuje na dlouhodobou snahu společnosti Reality Grégr, s.r.o. a města Písek revitalizovat stávající objekt bývalých Žižkových kasáren ve vědeckotechnologické pracoviště a podpořit tak inovační potenciál celého regionu. Cílem projektu je vytvoření infrastruktury pro rozvoj malého a středního podnikání, vývojové inovační a vzdělávací aktivity v městě Písek. Za tímto účelem bude využita rekonstrukce nevyužitých budov kasáren o celkové ploše 7 600 m2.

foto: David Vostarekfoto: David Vostarek  V současnosti byly uzavřeny první dohody o spolupráci s partnery projektu. Jsou to zejména společnosti IBM ČR, Microsoft, Conteg, Neotech spol. s.r.o.. Tyto i další instituce pomohou naplnit cíl projektu a sice vytvoření prostředí pro shromažďování znalosti a kontaktů v inovační, manažerské, obchodní rovině.

Situace celého projektuVize Technologického parku Písek není jen v pomoci novým podnikatelským subjektů. Tedy o minimální potřebu fixních investic pro nové firmy, posílení konkurenceschopnosti zasídlených firem, vznik nových pracovních míst, uplatnění pro absolventy VŠ, nový příliv investic, rozvoj průmyslu regionu. Je to příležitost pro přímou spolupráci s vysokými školami a využití potenciálu TPP pro rozvoj vědeckých aktivit vysokých škol. Proto se v budoucnu počítá se zasídlením jednotlivých VŠ v TPP.

Rekonstrukce kasáren bude trvat do 30.6. 2012. Celkové náklady projektu TPP jsou 450.730.000,- Kč a výše dotace z Evropského fondu pro regionální rozvoj a státního rozpočtu ČR činí 252.413.000,- Kč.

Jan Zilvar, PR manager

0
0

Diskuze k článku +

17. 1. 2011 (16:31)  –  Luděk Blaha

0
0

Lidé se zabydlují, ptáci se zahnízďují a organizace zasídlují.
1. Kdo, prosím, zaplatí zbývajících 198.317.000,- Kč?
2. Jak je ošetřen očekávatelný nárůst nákladů?
3. Jaké jsou garance, že tu technopark nezaArénuje? Tak nějak po Hušákovsku?

Odpovědět

19. 1. 2011 (14:52)  –  xxx

0
0

Komentář byl smazán pro porušení Kodexu přispěvatelů.

Odpovědět

17. 1. 2011 (23:21)  –  Zajímavý odkaz k tématu

0
0

http://www.z1tv.cz/zpravy/byvale-kasarna-se-v-pisku-zmeni-na-technologicky-park-temer-za-pul-miliardy-korun-den-v-byznysu-22-00-3017.html

Odpovědět

18. 1. 2011 (00:13)  –  Luděk Blaha

0
0

Faktem je, že žádný technologopark v regionu není. Něco jako pražská Aréna v čr taky nebylo.
Jestli jsem dobře pochopil dnešní Událostní Veselovského přetlačovanou, tak do našeho sportu sice ze Sazky proudí přiblině stejné peníze, ale na vlastní sport jde jenom čtvrtina. A co je špatného na tom, že sportovní svazy mají majetek? Pravil ředitel.
Může mne někdo uklidnit, že kvůli v kraji nevídanému areálu nebudeme třeba časem chodit v noci po Písku s lucernami a prodávat Jelení most?

Odpovědět

18. 1. 2011 (15:26)  –  Úředník

0
0

k Blaha: komentujete vůbec správný článek? Proč sem pořád motáte arénu? Pokud s ní máte takový problém, tak si napište sólo článek do rubriky sport. Z toho co jsem si mohl o parku přečíst a co běželo v TV, jde o peníze soukromého investora a bankovní úvěr. V projektu nejsou žádné peníze města ani městské záruky za úvěry. Nechápu, proč zde tedy smolíte poznámky o tmě v Písku a prodeji mostu. 4EK pochybuji, že byste na tom mostě prodal byť jen pohlednici :-)

Odpovědět

18. 1. 2011 (16:26)  –  Luděk Blaha

0
0

Děkuji, pane Úředníku. Už jsem jako občan města klidnější.
Omlouvám se, pokud jsem Vás svojí omezeností jakkoli popudil.

Odpovědět

18. 1. 2011 (16:41)  –  xxx

0
0

Pro pana Úředníka- ZATÍM nejde o peníze města. Do budoucna určitě půjde, na to dám krk.A pokud je zde zainteresován Neotech, tak to je konec. Kdo s nimi má nějaké zkušennosti, ví své…

Odpovědět

18. 1. 2011 (17:02)  –  Elina

0
0

Je zajímavé, že když do našeho města získá takto významnou investici písecký podnikatel , je z toho oheň na střeše. Město to nestojí ani korunu a všechna rizika nese investor a úvěrující banky. Takovým lidem bychom měli spíše děkovat a být rádi, že je máme, jinak v Písku žádné nové pracovní místo nevznikne.

Odpovědět

18. 1. 2011 (20:25)  –  Luděk Blaha

0
0

Ale vždyť to je, paní Elino, v naprostém pořádku. Měl jsem obavy, aby to nebylo jinak.
Ať se podnikatelům daří, ať vytvářejí pracovní místa, ale ať také případně nesou odpovědnost. Chci věřit, že ti naši jsou jiní, než o kterých slýcháváme v různých prapodivných kauzách.

Trošku, ale jen trošku mě mate, že na ty moje sliny jedovaté, není žádná reakce, dokonce ani ze strany redakce. Snad jen popuzený nick, co si říká Úředník.

Odpovědět

18. 1. 2011 (22:23)  –  i...

0
0

Pro Elinu. Ono to je trochu složitější. Pokud by to bylo tak,jak píšete, věc by neměla chybu. Háček je v tom, že lidé mají problémy uspokojit základní životní potřeby a teď vidí množství peněz valících se do projektu,o kterém nikdo nic neví. Zkušenosti jsou špatné. Něco vznikne s tím,že je to financováno z EU. Za pár let (po udržitelnosti projektu)do toho ale město začne sypat vaše- naše peníze. Takže je zde logicky nedůvěra a obava. Co se týče vytvoření nových pracovních míst – z článku nevyplývá nic konkrétního pro obyčejného člověka, jsou to věty, které jsou velmi všeobecné. Hlavně z těchto důvodů je myslím 80% obyvatel Písku Technologickému parku víc než nenakloněna. Takže o závisti píseckému podnikateli to spíš nebude!

Odpovědět

19. 1. 2011 (09:20)  –  Martin

0
0

Typicky česká malost, závistivost a nepřejícnost. Buďme naopak hrdí na lidi, kteří dokážou sehnat peníze na projekty v našem městě. Bez toho se dále neposunem. To že zahraniční firmy postavily montovny pro levnou nekvalifikovanou pracovní sílu, je zřejmě Ok a všichni jim tleskáme. A když přijde náš vlastní projekt na vysoce kvalifikovanou práci, tak je to najednou špatně a vidíme za tím jen levárnu? Co jste dokázali vy , kritici? Jen sedět a kritizovat. A šířit fámy, že to bude dotovat město. To je takový nesmysl, jako byste psali, že město bude dotavat soukromé banky, pekárny, Faurecii, Scnheider a jiné, když budou krachovat. Přestaňte tlachat nesmysly a raději přiložte ruku nebo hlavu k dílu a udělejte něco pro naše město.

Odpovědět

19. 1. 2011 (09:57)  –  Luděk Blaha

0
0

Typicky příspěvkové chlapáctví …

Odpovědět

19. 1. 2011 (10:06)  –  Filda

0
0

i… to napsal moc pěkně a hlavně slušně na rozdíl od Martina!

Odpovědět

19. 1. 2011 (10:42)  –  Kuba

0
0

Pane Blaho a podobní kritici, plně s Vámi souhlasím, že informovanost veřejnosti o tomto projektu není zrovna ideální, nicméně zase chápu, že proč by měl privátní investor informovat veřejnost, když zdroj financování není nikterak závislí na městských zdrojích. Vy nás, pane Blaho, také neinformujete o tom, zda si chcete koupit novou TV či auto nebo postavit dům. Investor do Tech. centra si sám na vlastní náklady zabezpečil dotaci z Evropského fondu, stejně jako equitu. My bychom měli být rádi za to, že Písek zde bude mít, jak vyplývá z výše uvedeného prohlášení, společnosti jako IBM či Microsoft, na které se dále budou nabalovat další společnosti, stejně jako i vysoké školství. Na světě bychom našli málo více prestižních korporací pracující se značnou přidanou hodnotou. Investor do TPP tím zabezpečuje zaměstnanost města Písku a rozvoj, do té doby mrtvé lokality, kterou naopak město za nestandardních podmínek prodalo nějaké izraelské společnosti, od níž to musí zájemci o rozvoj této lokality relativně draze kupovat místo toho, aby výnos inkasovalo přímo město. Písek tím přichází o desítky milionů rozpočtu. To byste měli kritizovat a ne podnikatele, kteří dávají práci lidem z regionu.

Odpovědět

19. 1. 2011 (11:59)  –  Luděk Blaha

0
0

Pane Kubo, pamatuji doby takové, že když se člověk na něco zeptal, tak měl problém, protože podrýval dobré úmysly strany a vlády. No nic, mnohé děje trpí značnou setrvačností.
V každém případě jsem přesvědčen o tom, že vysoké školství na venkov nepatří. TOTO berte jako kritiku. Ne radnice, ale těch vysokých škol. Takže kritiku marnou, tedy zbytečnou až nepatřičnou, která si ani nezaslouží výdej energie na tupení jejího vyslovitele.
A kdo že je vlastníkem oné prozíravé společnosti ze západního břehu Jordánu?

Odpovědět

19. 1. 2011 (12:43)  –  v.

0
0

pane Blaho, nemyslete si, že když zahrnete tento web svými naprosto "mimoidními" vývody bokem, že s vámi všichni souhlasí. A co chystáte vy pro zaměstnanost a prosperitu města?

Odpovědět

19. 1. 2011 (13:01)  –  j.i.p.

0
0

Nechtěl jsem reagovat, ale tyhle budovatelské řeči nelze přehlédnout. Je mi jedno co se děje v kasárnách za soukromé peníze, je mi jedno kdo se uplácí, aby měl správný názor, není mi jedno, že se zde napadají občané, kteří ho nemají. Postavte si co chcete, ale nezaklínejte se městem, pokud ho nepotřebujete. Řada lidí, kteří jsou zapojeni v tomto projektu již v reálném životě prokázala jak se nepodniká. Teď dostali další šanci. V pořádku. Dokažte, že je TP dobrý plán, času budete mít dost. Nenapadejte prosím občany, kteří si dovolí na základě zkušeností, vyjádřit pochyby. Já je mám také a velké. A právě na základě zkušeností s lidmi kolem tohoto projektu.

Odpovědět

19. 1. 2011 (13:08)  –  v.

0
0

to jip: co tady řvete?! Budovatelské řeči nejsou od věci, rozhodně lepší než závistivé řeči. Pokud má někdo jiný názor a je reálný, tak se rád poučím, ale pan blaha zde od teorií o placení městem až po doby strany a vlády jenom plácá. Ale taky rozumím vaší poslední větě. tak třeba to vše dobře dopadne.

Odpovědět

19. 1. 2011 (13:45)  –  Martin

0
0

Nikomu neberu právo na názor, ale nesmí se jednat o jasné fabulace a strašení veřejnosti. Je to privátní projekt. Účast města nula. Dotace města nula. Garance města nula.
Pokud někdo napíše, že si investor vzal velké sousto a zkrachuje, tak OK, to je v pohodě. A je to klidně i možné. Jen nám místo zchátralé budovy zůstane v Písku opravená.
Ale lži o účasti města a sypání městských peněz do projektu v pořádku nejsou. To je cílené klamání písecké veřejnosti.

Odpovědět

19. 1. 2011 (13:47)  –  j.i.p.

0
0

Řvu? :-)))a závidím? :-)) Kdepak, tak to není. :-)) Jen bráním občany s jiným názorem, než tím který se Vám hodí do krámu a budu tak činit i nadále. Opravdu mě nevadí projekt za soukromé peníze. Pokud tak zůstane, ale tak ukáže čas. Tak se prosím brzděte a neztrácejte nervy.

Odpovědět

19. 1. 2011 (13:50)  –  j.i.p.

0
0

Souhalsím s Martinem, lhát se nemá a je to tak jak píše.

Odpovědět

19. 1. 2011 (13:53)  –  Kuba

0
0

Martine, stručné a jasné. Naprostý souhlas!

Odpovědět

19. 1. 2011 (15:26)  –  v.

0
0

to jip. Pokud tady někdo ztrácí nervy, pak jste to vy. A příspěvek martina jste asi moc nepochopil.Ale to je jedno. Jestli vaše poslední věta patřila mně, tak vynechte rady tipu "brzděte…." Vy "bráníte občany" proti komu? Mám jiný názor než vy, a co jako?

Odpovědět

19. 1. 2011 (15:48)  –  Petr

0
0

to v.: "Mám jiný názor než vy, a co jako?" ?? zkuste se podívat sám sobě do huby . . nezačal jste náhodou vy první tady osočovat lidi za názory?

Odpovědět

19. 1. 2011 (16:01)  –  v.

0
0

Obránce má obránce? Podívat sobě do huby? Osočovat tady lidi za názory? Tedy vy máte slovník! A kdy a koho? Pokud myslíte mé vyjádření k textu pana Blahy, tak si přečtěte pečlivě jeho "vývody bokem" To je můj názor, že jsou to vývody bokem a svůj názor jsem mu zde sdělil. Pokud nemáte nic k věci, pak jsou vaše rady poněkud komické…

Odpovědět

19. 1. 2011 (16:29)  –  Luděk Blaha

0
0

Původně jsem si, pane v., myslel, že mi souslovím "vývod bokem" vytýkáte, že uhýbám od tématu. Teď mi došlo, že tok mých myšlenek přirovnáváte k průjmu mimo konečník.
Mne může urazit jenom inteligent. Takže očekávám Vaši omluvu.

Odpovědět

19. 1. 2011 (16:52)  –  v.

0
0

Vývod bokem – dle mého názoru – je celkem přiléhavý výraz pro řeči, které nejsou ve věci a které zavádí problém do oblastí, o kterých mluvíte….(dokonce jsem to opepřil i výrazem "mimoidní"). Nezlobte se na mne, ale nejsem inteligent, takže se vám omlouvat nebudu a ani nemám pocit, že bych měl. Ale k věci a zpět na začátek: souhlasím s Elinou. Howgh.

Odpovědět

19. 1. 2011 (17:11)  –  Luděk Blaha

0
0

Kloubouk dolů. Málokdo z Vašich kruhů se, pane v., přihlásí k tomu, že není vzdělanec. Začínám Vás mít, s dovolením, rád.

Ale, aby to tu nezapadlo: Kdo je tedy vlastníkem té izraelské společnosti?

Odpovědět

19. 1. 2011 (17:11)  –  Petr

0
0

v.:ano, konečně máte pravdu .. nejste

Odpovědět

19. 1. 2011 (20:44)  –  Kuba

0
0

Pro Mr. Blahu: Ona tajemná osoba je….:)

David Mosh Wiedera, jednatel společnosti Žižkov center s.r.o.
Společník:
TERAWORKS LIMITED
Ifigeneias 7, Strovolos P.C.2007, Nicosia
Kyperská republika

Odpovědět

19. 1. 2011 (20:59)  –  Elina

0
0

Ten pan Wiedera v tom asi umí chodit. Ten by nám mohl radit , jak lehce vydělat peníze. Jen mi trochu vadí, že je vydělává i na úkor nás Písečáků.

Odpovědět

19. 1. 2011 (21:10)  –  Kuba

0
0

Já s Vámi, Elino, plně souhlasím, otázky položte panu místostarostovi Bubníkovi. Ten je v této věci věci nejvíce kompetentní. On spravuje naše veřejné finance.

Odpovědět

19. 1. 2011 (22:06)  –  Luděk Blaha

0
0

Děkuji pane Kubo. Svět je malý. To jsou věci.
Nebývá než typicky male česky závidět.

http://bit.ly/ibEi4D
http://bit.ly/hJyymy
http://bit.ly/eK5CEP

http://bit.ly/f1yAFY
http://bit.ly/fz4Mvm
http://bit.ly/epgnfC

Odpovědět

19. 1. 2011 (23:31)  –  j.i.p.

0
0

to v. :-)) máte-li problém s pochopením psaného textu, nesnažte se aspoň činit psychologické závěry. Nezlobím se na Vás a omluvu pro pana Blahu nečekám, neb jsem si jist, že by ji asi od pitomce nepřijal, pouze od inteligenta, což jak jsme se dozvěděli nejste. Nicméně oceňuji Vaši odvahu k tomuto přiznání :-)

Odpovědět

20. 1. 2011 (06:32)  –  Elina

0
0

Pane Blaho, neděláte náhodou pro detektivní agenturu ABL? Skutečně zajímavé odkazy. Svět je opravdu malý. Možná kdyby byl pan Wiedera náš místostarosta, byli bychom úplně někde jinde. Klobouk dolu.

Odpovědět

20. 1. 2011 (08:00)  –  v

0
0

to jip a blaha: nechci abyste se na mne "nezlobili" či mne dokonce "začínali mít rádi" – to fakt ne. Jste příliš nabubřelí a prudce inteligentní….a vašemu psanému projevu nerozumím (např. jip: "nesnažte se aspoň činit psychologické závěry"???). Pane Blaho, jen mne zajímá, jak jste to myslel s těmi kruhy?!

Odpovědět

20. 1. 2011 (11:04)  –  goosy

0
0

Ten projekt je vůbec plný zajímavých subjektů mimo jmenovaných v diskuzi mě se zdá že PR Jan Zilvar je ten človíček co organizoval "úžasné a městu přínosné" slavnosti 2010. A navíc co jsem měl možnost o projektu číst a vidět v mediích s těmi velkými hráči na poli IT to nebude tak horké IBM tam bude dělat infrastrukturu a s Microsoftem to je v jednání. To na mě působí tak jako že dělá na tom s námi EON protože jsou tam jeho kabely a Microsoft je skoro jasnej, protože budeme na PC používat Windows :-)

Odpovědět

21. 1. 2011 (13:55)  –  Radovan Polanský

0
0

to goosy: rád bych upřesnil váš příspěvek. Společnost IBM spolupracuje na výpočetní, datové i aplikační infrastruktuře a to nejen z pohledu dodávek. IBM se podílí na návrhu koncepce datového centra, bude jej po dokončení certifikovat a má zájem v budoucnu využívat jeho kapacitu pro své zákazníky a partnery. Dále spolupracuje na projektu Cloud Laboratoře, ve které se budou testovat pilotní Cloud služby IBM určené nejen pro český trh. Aktivně spolupracujeme také na projektech v oblasti školství (SPŠK Písek, Obchodní akademie Písek, Jihočeská Universita) s cílem vytvořit v parku kompetenční centrum. V plánu je výuka a trénink IT profesionálů v oblasti Cloudu. První výsledky naší spolupráce (konkrétní řešení) budou veřejnosti představována už v letošním roce. Tedy před dokončením samotného parku. Půjde o služby určené pro malé a střední podniky, státní správu a samosprávu a blíže nespecifikované projekty v IBM. Jsem si jist, že se podrobnější informace začnou brzy zveřejňovat v médiích.
Co se týká společnosti Microsoft. Zde probíhá spolupráce na poskytování MS technologií formou služeb, což nabízí NEOTECH už dnes a Microsoft má velký zájem využívat pro provoz těchto služeb kapacit vznikajícího datového sálu. Kolega Zilvar myslím brzy umístí další tiskovou zprávu. K vaší poznámce o slavnostech mohu dodat jen to, že jsem na nich byl a užil jsem si je stejně dobře, jako ty předešlé :-)

Odpovědět

22. 1. 2011 (01:42)  –  Luděk Blaha

0
0

A což takhle kouzelné slůvko, pane v. Na to jste zapomněl?

Odpovědět

22. 1. 2011 (08:58)  –  j.i.p.

0
0

Tak pravil RP. Hrobník všech projektů ve kterých působil (RiP). Kolik píseckých podnikatelů, již podobná slova slyšela, věřila, platila a neměla? Teď na prázdnou nádobu vsadil pan Grégr. Mě to opravdu nevadí. Chci se jen zeptat pana starosty. Vaše hrbení u klepání na šutr má znamenat, že jste již na seznamu "plnění" a brzy se zasadíte o udělení záruky, záštity nebo čehokoliv ze strany města? Pak by teprve písečáci měli zbystřit. Jinak ať se tady soukromé investici daří.

Odpovědět

22. 1. 2011 (13:38)  –  Ondřej Veselý

0
0

Jak jsem již několikrát říkal. Město podporuje projekt TPP. Podpora je však v morální rovině. Investor TPP žádný finanční příspěvek města (ani záruky, či cokoliv podobného) nepožaduje a město s ničím takovým ani nepočítá. Věřím, že se investorovi jeho záměr podaří a Písek bude jedním z mála míst v ČR s dobře fungujícím centrem tohoto typu.

Odpovědět

22. 1. 2011 (14:35)  –  Luděk Blaha

0
0

Trošku mi vrtá hlavou, proč bych, kdybych byl úspěšným developerem, trpělivě čekal, až se zvedne cena nemovitosti tím, že ji někdo koupí přede mnou nebo mi koupi zprostředkuje.
http://bit.ly/gchruy
Leda, kdyby zprostředkovatelem byl brácha a já něco podobného udělal pro něj. Ale proč bychom to dělali a vzájemně si zato platili, když nula od nuly pojde.
http://bit.ly/ff3Gm8
Leda, kdyby nám to zprostředkovávání platil táta. Ale proč by to dělal? Leda, kdyby byl tak daleko, že by o tom nevěděl nebo by ho to vůbec nezajímalo, protože má peněz dost. Možná by táta řekl, že nám dá penízky, jen když nemovitostě zvelebíme tak nějak pro lidi. No samo, tati, slibuju. Chacha.
A co na to morální máma? No co by, když jsou klucí šikovný a je to pro ty lidi.
Pak by mne ovšem mohlo napadnout, že úplně nejlepší by bylo, kdybych žádného bráchu neměl a zprostředkovával to sám sobě. Jen ať tatík platí a svoje náklady odepíšu z daní. Mámu pozvu na raut nebo ji vyfotím s kladívkem.

Odpovědět

22. 1. 2011 (15:01)  –  ...

0
0

….. s kladívkem v hlavě!Máma je totiž morální a to se nám nehodí do krámu!
A jak to bude dál…. Najednou mě hračka přestane bavit, nevydělává miliardy, na opatrování jsem si vzal špatné lidi,… Město mi nevytvořilo odpovídající podmínky k tomu, aby se sem firmy hrnuly, Malé parkovišťtko, úzká cestička,… Tak já už to nechci! Proto to přenechám městu! Dal jsem do toho tohle, tamto, tadyto a to všechno stálo tadyto. Z venku budova vypadá moc hezky, zevnitř také není k zahození. Město – chceš to? Tak já ti to za pár set míčů prodám.

Odpovědět

22. 1. 2011 (15:09)  –  xxx....

0
0

Hurá, ať žije TOP 09 a SNK-ED! Jen rpo blaho města!

Odpovědět

22. 1. 2011 (18:07)  –  Josef Kovařík

0
0

• Projekt Technologický park — Žižkova kasárna Písek má registrační číslo 5.1 PP01/022;
• žádost o poskytnutí dotace byla podána v první výzvě programu Prosperita, režim veřejné podpory;
• výše požadované částky je 252 413 000 Kč;
• v rámci projektu zatím nedošlo k čerpání finančních prostředků.
Ministerstvo žadateli dále sdělilo, že žadatelem žádosti o dotaci není společnost Technologické centrum Písek s.r.o., nýbrž společnost Reality Grégr s.r.o.
Dva společníci a zároveň jednatelé Reality Grérg s.r.o. jsou dobří. Se základním kapitálem celkem 200 000,- Kč !!! žádali o dotaci na výše uvedený projekt a mohou garantovat splnění všech zákonných podmínek. To bych neuměl. Mimo investorů v ČR dohledám také onoho tajemného investora se sídlem v Izraeli.

Odpovědět

22. 1. 2011 (21:25)  –  jitka,B

0
0

p.Kovařík – bez znalosti věci se vyjadřovat k tomuto tematu mi připadá podivné. Vámi uváděné údaje sice zhruba souhlasí/ /obecně/ ale jinak o tomto projektu nevíte absolutně nic. Prosím, abyste se k tomu dále něvydřoval. A to nemyslím ve směru vašeho politického přesvědčení /jak všichni o vás víme, tak KSČM/

Odpovědět

22. 1. 2011 (21:40)  –  ...

0
0

já zas prosím, ať se k tomu vyjadřuje kdo chce

Odpovědět

22. 1. 2011 (22:13)  –  j

0
0

Milá Jitka B je světová kladná rarita. S jistotou jí vlastní tvrdí, že ví co vím, nebo nevím. Takové schopnosti já nemám. Napiš prosím o tom vědecké pojednání, určitě si ho přečtu, neboť chci být tak schopný a erudovaný jako Ty!!!
Jinak projekt Technologický park podporuji a v té míře co umím, nebo mohu vykonat přispěji k jeho realizaci.

Odpovědět

23. 1. 2011 (01:52)  –  j.i.p.

0
0

Pane starosto já si přeji totéž. Vtipné je ovšem to, kteří lidé se kolem projektu pohybují. Proto dávám důraz na to, aby se město mimo morální podpory nijak neangažovalo. Různých průšovin tu již máme dost. A k firmě, kterou zmiňuje pan RP, nejen počítačový popleta. Jejich metoda má tři fáze. 1) fáze oblbování, 2) fáze matlání a čerpání prostředků, 3) fáze vlajících kravat. Jak jsem pochopil je projekt v druhé fázi.

Odpovědět

23. 1. 2011 (20:45)  –  Standa

0
0

to j.i.p. : Musíte Radovana opravdu hodně nenávidět, když tu píšete takové nesmysli jako "prázdná nádoba, hrobař, počítačový popleta" atd. Měl jsem možnost s ním spolupracovat na jednom nemalém projektu a nemohu potvrdit nic z toho. Rozhodně jsme nic nepohřbili. Mám spíš pocit, že se ho zde snažíte účelově špinit a divím se redakci, že to dopustí. Stejně jako se divím jemu, že je ochoten zde něco napsat pod plným jménem.

Odpovědět

23. 1. 2011 (21:56)  –  Kuba

0
0

Právě jsem se vrátil z hor a nestačím se divit, jakou špínu hází osoba komunikující pod nickem j.i.p. na pana Polanského. S panem Polanským jsem přišel osobně do styku a musím konstatovat, že mé zkušenosti s ním byly velmi dobré! Jak píše správně Standa, na rozdíl od j.i.p. komunikuje pod svým jménem a nebojí se sdělit svůj názor. Pane Polanský, držím Vám i Vašim kolegům palce v projektu TPP, protože tento projekt, pokud se Vám ho podaří úspěšně dotáhnout do konce, může být pro Písek značným přínosem zejména co do zaměstnanosti a potencionálního přílivu dalších investic.

Odpovědět

23. 1. 2011 (22:37)  –  Hugo

0
0

Pane Kubo, zase jste tak vtipný a akční. Už nám zde chybí jen náš kamarád Ota. Četl jste jak zde někdo útočí na starostu, škoda že starostou a nebo alespoň místostarostou není právě pan ing. Gottstein, ten by si jistě věděl rady. Na finance je pašák a levicový populista také není…
Jinak ten j.i.p., to musí být ale nevzdělanec, nemyslíte pane Kubo?

Odpovědět

23. 1. 2011 (23:34)  –  MAX

0
0

Souhlasím s Kubou. j.i.p. jen rozhazuje špínu, což je zde bohužel typické. Objeví se to téměř vždy, když se někdo podepíše. p. Polanského osobně neznám, ale nemyslím že by zástupci IBM jednali s "počítačovým popletou". Tím je tu asi někdo jiní :-)

Odpovědět

24. 1. 2011 (17:23)  –  j.i.p.

0
0

Prosím, já také přeji soukromému projektu jen to nejlepší. Bohužel mám s tímto pánem naprosto odlišné zkušenosti a jen čas ukáže kdo měl pravdu. Docela by mě zajímal ten nemalý projekt, který se Vám podařilo dotáhnout. Projekt, který u nás dělala společnost, kterou reprezentoval tento pán, prošel přesně těmi 3 fázemi, které jsem popsal. Zástupci IBM mohou samozřejmě jednat s různými lidmi, ono se leccos hned nepozná. Ale až se pozná :-)… To pak jsou ty vlající kravatu, a pánům co u nás byli vlály opravdu pěkně.

Odpovědět

24. 1. 2011 (08:50)  –  v.

0
0

to Luděk Blaha: pane, pro vás je jen jedna kouzelná formulka: "Jděte už do ……"

Odpovědět

24. 1. 2011 (09:29)  –  pro v.

0
0

tečou nervíky? .. z vás zainteresovanost v tomto pseudoprojektu jen čiší

Odpovědět

24. 1. 2011 (09:42)  –  j.i.p.

0
0

Ha Radovane poznal jsem Tě :-)) napsat "nesmysli" můžeš jen Ty a nikdo jiný :-))) Vidíš, že Tě znám jako svoje boty :-))). Ale schovávat se za Standu, to se nedělá :-))) To fakt ne. To jsi mě ranil. Příště raději piš pod svým jménem nebo víš co nepiš vůbec, ono ztrapnit se dá i jinak :-)))

Odpovědět

24. 1. 2011 (10:19)  –  Luděk Blaha

0
0

Děkuji za pozvání, pane v., já bych i šel, ale nevím, kde bydlíte.

Odpovědět

24. 1. 2011 (10:24)  –  v.

0
0

Pokud někdo formuluje pozvání, vypadá to trochu jinak.

Odpovědět

24. 1. 2011 (10:59)  –  Luděk Blaha

0
0

Aha. Tak vidíte, pane v., a já si vždycky myslel, že jsem v kolektivu oblíben, když mne tam tak často posílali.

Odpovědět

24. 1. 2011 (11:51)  –  Hugo

0
0

Vážený pane Hugo, ukradl jste mi mojí přezdívku. Tímto jménem jsem psal již 6.11.2010 v 9.36. Ale já Vám to odpouštím, protože Jste to jistě neudělal úmyslně a navrhuji, abyste příště psal pod jménem HUGO 1. Platí?
Díky a jen piště, prosím dál.

Odpovědět

7. 2. 2011 (14:07)  –  Veronika

0
0

Pardubický Technopark měl být centrem vývojářů. Namísto toho má ale dluh 150 milionů korun a hrozí mu exekuce. Navíc o něj nemají zájem ani nájemci, a je tak vlastně poloprázdný. Nyní od parku dal ruce krajský úřad, problém tak bude muset zřejmě řešit vedení Pardubic.
Technopark a průmyslová zóna v Pardubicích.

diskutovat tisk tip redakci přeposlat e-mailem
Technopark a průmyslová zóna v Pardubicích. foto: Michal Klíma, MF DNES


Pět let lidé poslouchali zprávy o tom, jak nový pardubický Technopark za skoro půl miliardy korun z veřejných peněz změní město v centrum vývojářů, programátorů a vědců, kteří budou vymýšlet inovace pro výrobce dílů na letoun Airbus A380 či automobil Bentley.

Dnes už je jasné, že celý projekt podporovaný 300 miliony z Evropské unie skončil krachem. Haly jsou prázdné. Vývojáři nikde na obzoru a místo toho, aby Technopark produkoval plánované mnohamilionové zisky, je to stroj na výrobu dalších a dalších dluhů. Park tak nyní dluží společnosti Geosan Group, která jej vybudovala, už 150 milionů korun.

"Upřímně řečeno, z cíle, kvůli němuž tam evropské peníze mířily, není realizováno téměř nic," řekl hejtman Radko Martínek.
TECHNOPARK PARDUBICE

Technopark slavnostně zahájil provoz 3. září 2008. Měl se stát technologicky nejvýznamnější součástí průmyslové zóny ve Starých Čívicích. Během několika let měl zaměstnat stovky vysokoškolsky vzdělaných pracovníků. Stál přes 400 milionů korun, 300 milionů hradila Evropská unie. Nyní dluží 150 milionů korun. Není zaplněn ani z poloviny, v jeho areálu podniká 8 firem, které zaměstnávají 130 osob. Univerzitní studenti ani pedagogové ho nevyužívají.

Pardubický kraj, který stál na začátku zrodu technologického parku, tak dává ruce pryč a ochotně nabízí Pardubicím, ať si jeho akcie tohoto nepovedeného podniku zadarmo vezme.
Město o park nestojí

Město nad takovým danajským darem váhá a přemýšlí, jak Titanik zachránit před potopením. Pokud by totiž v dohledné době přestal fungovat, Evropská unie by mohla požadovat zpátky svých 300 milionů korun. Ovšem město se moc necítí na to, aby vdechlo podniku druhý život.

"Město ani kraj nejsou podnikatelé a nemají zajišťovat naplněnost technologických center," říká přitom primátorka Štěpánka Fraňková.

Navíc podle ní nejde jen o umoření dluhů, ale o nastolení takových podmínek, aby byl podnikatelský inkubátor funkční.

Náměstek hejtmana Roman Línek, který byl u zrodu Technoparku, odpovědnost za fiasko odmítá. "Manažeři společnosti nesplnili mé očekávání," uvedl Línek. Příčinou dluhů je podle něj to, že kalkulovali s příjmy v době konjunktury a nedostatku prostor k podnikání. Park měli využít zvláště dodavatelé automobilového průmyslu, což s krizí padlo.

Jenže takové výmluvy hejtman Radko Martínek kategoricky odmítá a tvrdí, že stavba Technoparku, kterou rozjeli jeho předchůdci, nebyla dobře připravena. "Celé to bylo postavené na vodě. Bohužel se ani nikdo nezabýval tím, kdo bude v Technoparku fungovat. Neberu ani výmluvy na ekonomickou krizi. Projektu jednoznačně chyběla lepší příprava," uvedl Martínek.
Spolupráce s univerzitou vázne

Potíž je v tom, že kraj ani město nebyly vůbec připraveny podpořit podnikatelský inkubátor v Technoparku z vlastních peněz tak, jak to dělají jinde. Technopark tak nasadil tržní nájmy. "Proto o to není příliš velký zájem a nefunguje spolupráce s univerzitou," řekl rektor pardubické univerzity Miroslav Ludwig.

Zastupitelé Pardubic mají před sebou dvě varianty. Buď pomoc topícímu se Technoparku odmítnout, anebo budou ručit u směnky pro věřitele. Pak ale riskují, že dříve nebo později za nepovedený experiment zaplatí obyvatelé Pardubic. "Jedinou možností je zřejmě veřejná dražba nevyužité haly, která by zčásti umořila dluh vůči Geosanu. Bohužel nevidíme jako město jiné řešení než směnku, která má velká úskalí," řekla primátorka. "Směnka? To je velmi nebezpečná forma financování," řekl hejtman Radko Martínek.

Zdroj: http://pardubice.idnes.cz/o-technopark-v-pardubicich-nikdo-nestoji-stal-se-z-nej-stroj-na-dluhy-1ik-/pardubice-zpravy.asp?c=A110205_1527554_budejovice-zpravy_ab

Odpovědět

8. 2. 2011 (01:21)  –  Luděk Blaha

0
0

Ještě mi tam pro úplnost chybí vyjádření nějakého senátora znalého věci v nějakém místním tisku. Nejlépe v Pardubických postřezích.

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.