Přihlášení

ODS podala pozměňující návrh na složení komisí

14. 12. 2010 | Magdalena Myslivcová | Diskuze (61) | Věci veřejné

ODS Písek

Rada města Písku bude na svém zasedání 16.12.2010 schvalovat složení komisí, poradních orgánů rady. Navrhovaný materiál vychází z výsledků bodování zastupiteli. ODS, zastoupená členem rady Ing. Miroslavem Sládkem, však nyní přichází s pozměňujícím návrhem, který předpokládá výměnu některých podle bodování navrhovaných členů za členy nominované ODS. Jak se k tomu postaví zbývající část koalice?

Navrhované jednočlenné výměny v jednotlivých komisích:

pro partnerství a CR : namísto Hedvika Přibylová – Eva Marešová
pro výchovu a vzdělávání: namísto Jana Novotná – Karel Cejnar
sportovní: namísto Filip Rádr – Vladimír Homola
majetkoprávní: namísto František Staněk – Jiří Slaný
životního prostředí: namísto František Hanák – Jiří Mazal
sociální: namísto Jiří Rybák – Helena Krejčová
bytová: namísto Zdenka Řezáčová – Zdeněk Karas
kulturní: namísto Ondřich Roman – Karel Cejnar
infrastrukturní a dopravy: namísto Václav Gavlasz – Miroslav Sládek 1.náhradník
urbanismus a rozvoj: na místo 1.náhradníka – Jan Neubauer

Původní navrhované složení komisí

Důvodová zpráva:

Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů stanoví kompetenci Radě města ustanovit komise rady. To znamená jmenovat i odvolávat členy komisí. Na základě koaliční smlouvy a dílčích jednání bylo dohodnuto, že ODS, která nemá přímé zastoupení ve vedení města (uvolněné pozice starosta-místostarosta) bude mít větší zastoupení právě v komisích rady.
Protože se na základě hlasování zastupitelů tento výsledek nepotvrdil a ODS nechce vyvolávat zbytečné rozbroje (nakonec se to potvrdilo i na dohadovacím jednání ZM), je předkládán tento pozměňující návrh jako minimum, na kterém ODS musí trvat. Z těchto dohod je předkládán pozměňující návrh na jednočlenné výměny oproti informativnímu materiálu o hlasování (nominační listy) členy zastupitelstva na jednání 9.prosince.
Pokud by tento, pro ODS důležitý pozměňující, návrh nebyl akceptován, je to signál pro smírčí jednání koalice jako podnět o nedodržení dohody dle čl.IV odst.1 Koaliční smlouvy.

 

Pro úplnost připojujeme příslušnou část Koaliční smlouvy ze dne 3.11.2010, čl. 3 a 4

ČÁST DRUHÁ
Zásady spolupráce
Čl. 3

(1) Smluvní strany se dohodly, že pro volbu starosty a místostarostů navrhnou jednotlivé členy Zastupitelstva města tak, jak je uvedeno v příloze č. 1 této smlouvy. Volba starosty a místostarostů bude navržena jako veřejná.

(2) Smluvní strany se dohodly, že v Radě města Písek, která má celkem 9 členů, bude uplatněno zastoupení smluvních stran v poměru 5 ČSSD: 2 VPM: 2 ODS. Rada bude ve složení, které je uvedeno v příloze č. 1 této smlouvy. Volba členů Rady města Písek bude navržena jako veřejná. Rada bude v souladu se zákonem rozhodovat většinovým hlasováním.

(3) Smluvní strany navrhnou složení orgánů Zastupitelstva města Písek (výborů), orgánů Rady města Písek (komisí), dále pak zastupování města v řídících a kontrolních orgánech společností, kde má město majetkový podíl tak, jak bude projednáno na schůzkách po ustavení vedení města. Při obsazování těchto orgánů budou smluvní strany zohledňovat návrhy ostatních politických subjektů zastoupených v Zastupitelstvu města Písek a občanů města, nezařazených v žádném politickém uskupení či politickém uskupení nezastoupeném v Zastupitelstvu města Písek. Primárním kritériem pro výběr členů orgánů bude odbornost a schopnost komunikace navrhované osoby.

(4) Smluvní strany se zavazují ,že podpoří návrhy na obsazení funkce předsedy kontrolního výboru zastupitelstva, finančního výboru zastupitelstva a majetkoprávní komise rady v návrhu podaném stranami, které nejsou účastníky této smlouvy a jsou zastoupeny v zastupitelstvu města. Stejně tak podpoří návrhy na členy těchto orgánů až do počtu pěti členů v devítičlenném orgánu. To však nevylučuje i podporu dalších členů navržených těmito stranami.

(5) Smluvní strany se zavazují, že veškeré personální změny v orgánech výše uvedených či v zastoupení Zastupitelstva města Písek, které hodlá vyvolat jedna za smluvních stran, budou předem projednány s dalšími smluvními stranami. Pokud jedna ze smluvních stran i po projednání s takovou změnou nevysloví souhlas, bude to důvodem k jednostrannému odstoupení od této smlouvy. Takový stav bude řešen dle ustanovení čl.4. odst. (1) této smlouvy.

(6) Smluvní strany při hlasování v Zastupitelstvu města Písek a v Radě města Písek podpoří návrhy předložené podle odstavců 1 až 4 tohoto článku.

(7) Smluvní strany se zavazují, že budou v činnosti všech orgánů města podporovat přijetí takových opatření, která zajistí naplnění programových priorit podle čl. 1 a 2 této smlouvy. Pozměňovací nebo doplňující návrhy k návrhům, které některá ze smluvních stran označí za návrhy týkající se programových priorit podle čl. 1 a 2, podpoří smluvní strany v Zastupitelstvu města Písek nebo v Radě města Písek po vzájemné dohodě.

(8) Smluvní strany se zavazují, že budou naplňovat tuto koaliční smlouvu a účinně spolupracovat na přípravě všech usnesení, rozhodnutí či opatření zásadní povahy (dále jen „opatření“), která budou předem konzultovat. Za tím účelem se dohodly, že bude-li kterákoli ze smluvních stran považovat některé z připravovaných opatření za věc zásadní povahy, má právo vyvolat o jejím řešení konzultace. Za věc zásadní povahy je považován vždy rozpočet města Písek, změny územního plánu a investice města s objemem vyšším než 20 mil Kč včetně DPH.

(9) Případné rozpory vyplývající z plnění koaliční smlouvy budou nejprve řešeny dohodovacím nebo smírčím jednáním smluvních stran. Dohodovací řízení bude vedeno ohledně společného postupu smluvních stran ve věcech, při jejichž přípravě nebo realizaci vznikne mezi smluvními stranami nesoulad. Projednání sporné věci bude přerušeno do doby ukončení dohodovacího nebo smírčího jednání, nejdéle však na dobu jednoho týdne.

(10) Dohodovací řízení mohou smluvní strany vyvolat také v jakémkoli případě, pokud předložený návrh nezískal při hlasování v orgánu města potřebnou většinu. Na návrh předsedajícího se za tím účelem jednání orgánu přeruší a předsedající vyzve zástupce každé ze smluvních stran, aby jmenovali po jednom zástupci pro toto řízení. Dohodovací řízení řídí předsedající orgánu, který o věci jedná, nebo jiný zástupce jedné ze smluvních stran. Dojde-li k dohodě, která nasvědčuje tomu, že upravený návrh získá potřebnou většinu, předsedající obnoví přerušené zasedání orgánu města, přednese upravený návrh a dá o něm hlasovat. Nedojde-li k dohodě, nebo nezíská-li upravený návrh potřebnou většinu, prohlásí předsedající, že návrh nebyl přijat, nebo že k němu nebylo přijato žádné usnesení.

(11) Smluvní strany se zavazují, že rozhodnutí přijatá Radou města Písek, která budou podpořena zástupci všech smluvních stran, budou respektována zástupci stran v Zastupitelstvu města Písek, a že učiní veškerá opatření směřující k přijetí rozhodnutí navržených Radou města Písek Zastupitelstvem města Písek. Zastupitelé smluvních stran budou přijatá rozhodnutí respektovat a nebudou proti nim vystupovat při kontaktu s občany ani v médiích. Pokud příslušný zastupitel nemůže podporovat přijaté usnesení na jednání zastupitelstva města, je povinen předem toto sdělit ostatním členům rady města či koaličním zastupitelům města.

ČÁST TŘETÍ
Závěrečná ustanovení
Čl. 4

(1) Porušení jakéhokoliv ze závazků uvedených v koaliční smlouvě bude považováno za důvod k jednostrannému odstoupení od této smlouvy. Strany se však zavazují, že před odstoupením se pokusí spor řešit smírčím jednáním smluvních stran.

(2) Veškeré změny, doplňky nebo rušení ustanovení této smlouvy musí mít písemnou formu.

(3) Tato smlouva byla vyhotovena ve 3 vyhotoveních včetně jedné přílohy, která byla po jejich projednání v orgánech smluvních stran a po vyslovení jejich souhlasu s jejím obsahem podepsána níže uvedenými zástupci smluvních stran.
 

Související články:

Finální návrhy složení komisí a výborů o kterých bude hlasovat zastupitelstvo

Zveřejněny podklady k radě města Písku 16.12.2010

Text koaliční smlouvy

Pár poznámek k textu koaliční smlouvy

0
0

Diskuze k článku +

14. 12. 2010 (10:13)  –  Kuba

0
0

Zde je to možná vhodnější, tak tedy ještě jednou….:)

Dobrý den všem čtenářům,
zaujal mne bod 38) programu jednání nejbližšího zasedání rady města. Mám pocit, že ODS už neví kudy kam. Nejdříve jim 10.12. vystoupí z klubu pan Ing. Gottstein a nyní navrhují radě obce změny v zastoupení komisí. Proč pan Ing. Kulič či Ing. Sládek, zastupitelé za ODS, nepřednesli pozměňovací návrh na TV přenášené jednání zastupitelstva, které se usneslo, že souhlasí s předkládaným návrhem na složení komisí a uložilo radě města, aby brala na vědomí vůli zastupitelů. Rada města je sice výkonný orgán obce, ale odpovídá právě zastupitelstvu a tak jsem toho názoru, že by neměla, byť v této věci může, měnit usnesení zastupitelstva. Proto vůbec nechápu, jak si ODS dovolí, předložit na radě obce takovýto návrh a nerespektovat zastupitelstvo, kterému je , jak jsem se již zmínil, přímo odpovědné! Něco to svědčí o samotné stávající ODS. Vůbec se nedivím nezastupiteli Ing. Gottsteinovi, že opustil řady ODS. Jsem zvědavý, jak se s tímto návrhem rada vypořádá a jak dlouhé bude mít trvání samotná koaliční smlouva…. Pokud se to ODS podaří prosadit, pak je to výborný mediální trumf pro opozici….
Jinak přeji příjemný mrazivý den,
Kuba


Odpovědět

14. 12. 2010 (11:08)  –  Otomar Gottstein

0
0

Jen chci uvést, že zastupitelem stále zůstávám.
O tomto kroku ODS jsem samozřejmě věděl, a právě toto jsou příklady postupů rozdílných od mého politického a morálního přesvědčení, že je nejsem schopen dále obhajovat na veřejnosti pod značkou ODS.
A pokud jsem měl ještě v pátek 10.12.2010 o svém rozhodnutí nějaké pochybnosti, tak dnes jsem již naprosto přesvědčen, že jsem nemohl jinak.
Nebo snad je u nás už normální, že na zastupitelstvu zvednu pro něco ruku a vzápětí na Radě města to zpochybním? Také bych rád viděl zveřejněná vysvětlení ODS k jednotlivým jménům, která mají být nahrazena, proč si myslí, že právě ODS navrhovaní odborníci jsou lepší.

Odpovědět

14. 12. 2010 (14:15)  –  Pohodář

0
0

Kladu si otázku jestli ODS je stále jěště politická strana nebo už je to Marešová/Homola s.r.o.

Odpovědět

14. 12. 2010 (14:21)  –  Tomáš Franců mladší

0
0

Vážení čtenáři,
pane Gottsteine a pane Kubo,
souhlasím s Vámi a nechápu tuto výměnu členů. Je to až trapné obchodování s funkcemi. Takto rozhodně ODS dobrý kredit nezíská a doufám že se koaliční partneři takto "vydírat" nenechají.

Odpovědět

14. 12. 2010 (14:43)  –  Němec Jiří

0
0

Je na čase, aby ODS v Písku odešla do opozice. Ukázalo se již po několikáté, že jejím bývalým i stávajícím členům jde především o osobní prospěch a o posty a vůbec jim nejde o program ODS. O posty bojují mezi sebou uvnitř strany i za cenu vystoupení z ODS a přestupů do jiných stran. Proto je ODS pro koalici na radnici nevypočitatelným a tedy i nespolehlivým partnerem.

Odpovědět

14. 12. 2010 (17:29)  –  xxx

0
0

Z ODS naprosté zklámání! Pokud je tak lehké takto nestydatě navrhovat změny v komisích, potom bych navrhovala též jednu změnu . Koalice ČSSD-VP-Top09.
ODS opravdu do opozice a hodně daleko! Co si o sobě vůbec myslejí!!

Odpovědět

14. 12. 2010 (17:38)  –  Vladimír Homola

0
0

Dobrý den všem,
ohledně komisí se nejedná o žádný nátlak, nicméně jsme povinováni členům se za ně postavit a jistě to patří i k politickému vyjednávání, jehož výsledkem může být například zvýšení počtu členů v jednotlivých komisích. Tyto komise přeci mají za cíl odborně se podílet na koncepci a strategii města v jednotlivých činnostech a odvětvích, a proto si myslím, že by zvýšení počtu členů nebylo na škodu.
Panu Gottsteinovi přeji hodně štěstí v profesionálním, soukromém i jeho politickém životě. Všichni jsme jej nadšeně podporovali v jeho kandidatuře na poslance a proto získal podporu i na druhém místě kandidátky do komunálních voleb. Věřím, že jsme mu pomohli se zviditelněním ve městě a to v dobré víře a bez ohledu na náklady, čas a energii s tím vynaloženou. Jedním z důvodu této podpory a obrovského nasazení mnoha lidí byla jeho čestnost a skromnost.
Příjem ze statutárního orgánu teplárny budu zasílat na účet ODS. Rádi bychom minimalizovali potřebu sponzorských darů v době volebních kampaní.

Také se připojuji k vánočnímu přání a vám všem přeji hezké svátky a mnoho dobrých přátel nejen v době hojnosti
Vladimír Homola

Odpovědět

14. 12. 2010 (18:16)  –  Němec Jiří

0
0

O pořadí všech nominovaných kandidátů do komisí, včetně kandidátů navržených ODS, rozhodli demokratickým hlasováním zastupitelé. Proč by zastupiteli demokraticky zvolení členové komisí měli být nahrazeni nominovanými kandidáty ODS, kteří se v hlasování neumístili mezi prvnímí osmi ? Jsou to nadlidi ? S podobným požadavkem by mohly přijít i další strany a komise obsadit svými lidmi. Pak bylo zbytečné vyzývat občany ke spolupráci s městem. Bylo by chybou požadavku ODS ustupovat nebo to řešit zvýšením počtu členů komisí. Je nutné se držet předem stanovených pravidel pro způsob výběru členů do komisí. Nejsme snad tak daleko, aby členy do komisí vybralo hlasováním zastupitelstvo a ODS si své členy do komisí nadiktovala.

Odpovědět

14. 12. 2010 (18:19)  –  ih

0
0

Pro V. Homolu. Jenom by mě zajímala jedna věc, a to, proč tedy nenavrhnete rovnou zvýšení počtu členů komisí? Proč ta výměna? Přeci i pro veřejnost by byla akceptovanější, pokud tedy vůbec , první varianta. Takle si , dle mého názoru , zbytečně škodíte. Hezké Vánoce.

Odpovědět

14. 12. 2010 (21:50)  –  Kuba

0
0

k niku xxx
ODS bych navrhoval opravdu poslat do opozice…její nátlakové metody měli prezentovat v koaličních jednáních a ne ex post a to ještě po odhlasování zastupitelstvem. Chování jejich představitelů se opravdu vymyká slušné politické kultuře. Jak jsem psal, postoj pana Gottsteina plně chápu a rozumím mu. Dokážu si představit lepší koalici než xxx, a to CSSD, SNK a TOP 09. Jednalo by se o nejvíce proreformní koalici. VPM není totiž vůbec reformní strana narozdíl od TOPKy či SNK ED.

Odpovědět

15. 12. 2010 (00:22)  –  Vladimír Homola

0
0

Jestli nás poškodí snaha debatovat o čemkoliv? Pokud bychom používali nějaké nestandardní metody, jako například podmiňovat změnu v komisích vystoupením z koalice, či od jinud, pak bych tomu rozuměl, ale takto je to pouhá diskuse na džentlmenskou dohodu, kterou jsme v rámci koalice učinili, a to je mít alespoň jednoho zástupce ODS v každé komisi.

Samozřejmě nejsme naivní a od počátku je nám jasné, že zastupitelé a radní, kteří již jednou deklarovali svůj názor na obsazení komisí, svůj postoj nezmění a jména nepřepíší. K diskusi zůstává počet členů v komisích, nejde přeci o nic jiného, než o práci a jako největší strana chceme i vyhovět svým členům, kteří mají zájem v odborných komisích pracovat.

To, že tento návrh způsobil nějaké emoce je v pořádku. Je to stejné jako v životě, když se ráno potkáte s nevýrazným a nudným člověkem, žádné emoce nevnímáte a odpoledně už nevíte, že jste s ním mluvil. Tímto návrhem byla započata jakási diskuse, o které od začátku víme, že bude ve stávajícím systému veřejná.

A to je přeci úplně v pořádku, to je demokracie a k demokracii patří i konstruktivní a věcná kritika. Plácání po zádech ještě nikoho nikam neposunulo.

Odpovědět

15. 12. 2010 (09:17)  –  xxx

0
0

Pro Kuba. Máte pravdu. Když se podíváte, koho volila VPM do komisí, tak to mluví samo o sobě. Nestranně a myslím dobře volila ČSSD a hlavně TOPka. SNK ED jsem nějak nesldovala.

Odpovědět

15. 12. 2010 (10:19)  –  Kuba

0
0

Pro V.Homolu:
V materiálu pro projednání rady ODS přesně píše: Pokud by tento, pro ODS důležitý pozměňující, návrh nebyl akceptován, je to signál pro smírčí jednání koalice jako podnět o nedodržení dohody dle čl.IV odst.1 Koaliční smlouvy.
Pro Vaši informaci citace čl.IV odst 1.: Porušení jakéhokoliv ze závazků uvedených v koaliční smlouvě bude považováno za důvod k jednostrannému odstoupení od této smlouvy. Strany se však zavazují, že před odstoupením se pokusí spor řešit smírčím jednáním smluvních stran.

Pane Homolo máte stále pocit, že z výše uvedeného nevyplývá podmiňovat neúspěšné jednání o Vámi navržených zástupcích v komisích vystoupením ODS z koalice? Abych řekl pravdu, docela bych si to přál…to by bylo opravdu gesto. V případě toho, že jednostranně neodstoupíte, tak jsou Vaše snahy, resp. ODS, spíše komické. Možná by se dal použít ještě jeden výklad, a to by byl ten, že by jednostranně odstoupila CSSD spolu s VPM, to by pak byl zajímavý krok….:)
Docela by mne zajímalo, zda existuje nějaké usnesení ODS, ze kterého je patrné, že byl pan Gottstein přehlasován na post člena představenstva Teplárny a nahrazen právě Vámi.
Děkuji za stanovisko.
Kuba

Odpovědět

15. 12. 2010 (11:00)  –  Vladimír Homola

0
0

V rámci vyjednávání jsme učinili dohody, které se bohužel nepodařilo v plném rozsahu dodržet, takový je život a proto o věci jednáme. V žádném případě ale tato věc i z logiky věci není důvodem k vypovězení koalice. Čas nás prověří jistě ještě mnohem složitějšími úkoly. Rádi bychom ale u tohoto malého problému, v rámci koalice, domluvili lepší a srozumitelnější přenos informací. V rámci politické diskuse je to opravdu obvyklé.

K místu v teplárně, rada právě neodsouhlasila a ani nevěděla o zájmu pana Gottsteina, který automaticky navazoval na své předchozí působení, které si samostatně, dle mých informací, projednával v koalici. K diskusi nejen o obsazení teplárny jsme byli, v rámci užšího vedení, které k tomuto účelu bylo nominováno radou MS, ochotni s panem Gottsteinem dále jednat. Ten bohužel ale jednání opustil a to ne poprvé. Kvůli jedné pozici opustit demonstrativně ODS a argumentace, že situace je pro něj nepřijatelná – po tom co přijímal veškeré výhody a podpory. Jako lídr by měl umět nejen přijímat výhody, ale i prohry, stejně jako nedávno nabádal některé bývalé členy ODS v Píseckém deníku.

Na jakékoliv pozice nominovala strana. Ještě v předvečer zastupitelstva byla rada místní organizace ODS a zde ani pan Gottstein nevznesl námitky. Z ODS tedy nevystoupil kvůli jakékoliv situaci, ale den po zastupitelstvu kvůli postu, o který měl eminentní zájem a kam se nedostal. Pokud by uměl tento zájem seriózně projednat, nebyl by žádný problém. Dále budu ale doporučovat všem, kteří pobírají jakékoliv výhody z politiky mimo svůj stálý příjem, aby tento poukazovali na účet ODS z důvodů, které jsem již uvedl.

Odpovědět

15. 12. 2010 (11:24)  –  Luděk Blaha

0
0

"budu ale doporučovat všem, kteří pobírají jakékoliv výhody z politiky mimo svůj stálý příjem, aby tento poukazovali na účet ODS"

Domnívám se, pane Homolo, že členové a příznivci jiných politických stan a uskupení Vašemu doporučení patrně nevyhoví dobrovolně.

Odpovědět

15. 12. 2010 (11:35)  –  Kuba

0
0

Děkuji za Vaše vyjádření. To, že tato záležitost není důvodem k vypovězení koalice, v tom s Vámi plně souhlasím, ale obávám se, že z materiálu, který ODS prostřednictvím Ing. Sládka předkládá na nejbližší radu, tak vyplývá něco úplně jiného, a to že v případě nevyhovění navrhovaných změn v komisích, chcete uplatnit čl.IV, odst1., tedy jednostranné odstoupení od koaliční smlouvy.
Za stanovisko ve věci Ing. Gottsteina děkuji.
Jak jsem však pochopil, žádné písemné usnesení výboru, či přímo MS ODS, které doporučuje jméno V.Homoly místo Ing.Gottsteina do Teplárny neexistuje.
Přeji hezký den,
Kuba

Odpovědět

15. 12. 2010 (11:46)  –  Vladimír Homola

0
0

Také nemluvím ke členům jiných stran :-)
Vážně jsem se zasmál, hezky pane Blaho. Dík

Odpovědět

15. 12. 2010 (11:47)  –  Vladimír Homola

0
0

Písemně to existuje v zápisu rady.

Odpovědět

15. 12. 2010 (11:49)  –  Kuba

0
0

Jen pevně věřím, že ten zapis rady je také podepsaný všemi přítomnými členy…:)
Mějte se fajn.

Odpovědět

15. 12. 2010 (12:00)  –  Vladimír Homola

0
0

Ověřovateli zápisu ano.
Také se mějte fajn

Odpovědět

15. 12. 2010 (12:03)  –  Kuba

0
0

A nebyl jste jím, tedy ověřovatelem, doufám Vy?….:)

Odpovědět

15. 12. 2010 (12:12)  –  Vladimír Homola

0
0

:-) , jste milý.

Stanovy najdete na www.ods.cz

Odpovědět

15. 12. 2010 (12:14)  –  Otomar Gottstein

0
0

Asi neumím číst :-( .
Ale těm, kdo číst umí, doporučuji si přečíst a zamyslet se:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Manipulace
Na výšplechty pana Homoly reagovat už nebudu, je to zráta času. Jestli jim věří jiní, je to jejich věc.

Odpovědět

15. 12. 2010 (12:24)  –  jitka B.

0
0

Debata se dle mého názoru ubírá směrem úplně jiným, než bylo zřejmě zámyslem, už to začíná přecházet do vyřizování si vzájemných účtů. A to podle mne nepatří na tyto stránky. Ať si to pánové vyřídí uvnitř své strany /ODS/. Já jenom věřím, že zastupitelstvo žádné podobné návrhy řešit nebude, před týdnem rozhodlo a basta. Celý případ ukazuje, že i v komunální politice jde o politiku, ne o lidi, stranické zájmy jsou až na prvním místě. A tak by to rozhodně být nemělo.

Odpovědět

15. 12. 2010 (15:51)  –  petr s.

0
0

když jsem si to zde přečetl, zjistil jsem, že je zde plno "obránců demokracie a pravdy", kteří ale – soudím – houby vědí. Proš by ods neměla zkusit vpodstatě jakýmkoliv možným – tedy v rámci jednání možným – obsadit posty v tak hystericky zde komunikovaných komisích, které ale opravdu jsou pouze o práci a také někdy o ničem (například k čemu byla kulturní komise či komise pro CR?!). Vždyť máme na radnici koalici ze staronových stran a ČSSD, která kdyby neměla JUDr. Veselého, volby by dozajista nevyhrála. A pana Gottsteinovi bych doporučil totéž, co on doporučoval vlastním odpadlíkům před půlrokem. Pokud nejste schopen si v rámci vlastní strany vybojovat své názory a požadavky na své funkce (fuj!) tak jste tam neměl lézt. tady si stěžujete, jak vás s druhým největším počtem hlasů vlastně chudáka obešli….no tak teď budete subdodávat Vobuku, to je taky dobrý, ne?

Odpovědět

16. 12. 2010 (13:16)  –  Alena

0
0

Pane Gottstein, kde schází argumenty přichází osočování. Můžete mi nějak vyargumentovat prosím to co jste napsal v červnu v diskuzi pod tímto článkem http://pisecky.denik.cz/zpravy_region/pi_20100608_ods.html?diskuse=1 ? Nějak mi to nejde dohromady. Uvedu zde jen krátkou citaci: "…..Odchodem některých členů, kteří nebyli ochotni akceptovat vůli většiny členů ODS, se situace v našem sdružení v Písku zcela jistě zklidní…….." Můžete mi vysvětlit proč jste se zachoval v přímém rozporu s tímto Vaším prohlášením? Chci Vám položit ještě jednu otázku: Sdělte mi prosím, koho dnes v zastupitelstvu zastupujete. Na to co považujete za výšplechty se už ptát nebudu. Děkuji Vám.

Odpovědět

16. 12. 2010 (13:23)  –  ij

0
0

Pro jitku B: Dovolím si s Vámi nesouhlasit. To, že v komunální politice jde o politiku, ne o lidi, jste jistě takto napsat nechtěla, že ne :-)
Komunální politika je politikou, a proto u nás máme politické strany. Tyto politické strany mají členy, kteří mají zájmy. To je skutečnost, která nejde pominout. Jistě umíte dobře vařit, piště raději o vaření prosím. Hezké Vánoční svátky přeji.

Odpovědět

16. 12. 2010 (13:45)  –  PET

0
0

Paní Aleno,

z citace pana Gottsteina vyplývá, že VĚTŠINA ČLENŮ měla/má nějakou vůli (v červnu).
Nyní se nikdo ŘADOVÝCH ČLENŮ na nic neptal a nominace byly čistě v režii pana Homoly – hlavního vyjednavače za ODS. Takže nominace členů do komisí v pozměňujícím návrhu pro radu města a nebo nominace do dozorčích rad rozhodně členská základna vůbec neřešila.

Odpovědět

16. 12. 2010 (14:02)  –  Otomar Gottstein

0
0

Aleno, argumenty neschází, jsou, jen je třeba je chtít vidět. Ano máte pravdu. Myslel jsem, že odchodem některých členů se situace zklidní, ostatně byla klidná až do komunálních voleb… Postavila se kandidátka a já věřil, že ODS volby vyhraje. Bohužel nevyhrála, dostala napráskáno a voliči svými hlasy dali jasně a zřetelně najevo, které osoby si přejí, aby je jménem ODS zastupovaly, a které ne. Myslel jsem, že osoby, které neuspěly ve volbách, se nad sebou zamyslí, změní své veřejné vystupování a chování, aby zkusili za 4 roky opět přesvědčit veřejnost. Místo toho tyto neúspěšné osoby dělají všechno proto, aby urvali nějakou funkci jménem ODS. A víte proč jsem vystoupil? Protože jako člen ODS jsem nemohl nadále souhlasit s tím, že v ODS v Písku již není důležité, zda vás chtějí voliči, ale spíše to, kde jakou máte stranickou funkci a kolik jste do strany nastrkal peněz. Ten článek, co uvádíte, není v rozporu s tím, co nyní píši. Také já jsem již nebyl ochoten akceptovat vůli většiny. A pokud jde o bývalé členy ODS, nyní v SNK-ED, tak tam voliči svými hlasy zcela jasně dali najevo, že některé z nich chtějí, aby je zastupovali a také je i nadále zastupují, byť jako nezávislí pod hlavičkou SNK-ED.

Odpovědět

16. 12. 2010 (14:13)  –  Otomar Gottstein

0
0

K PET: Správně řečeno, dříve to byla vůle většiny členské základny, teď již jen několika málo lidí. A Jedna maličkost. Za mého působení se Rada místního sdružení ODS v Písku scházela cca 1x týdně a okamžitě, pokud došlo k nějaké významné události nebo pokud bylo třeba něco rychle projednat. Poslední Rada místního sdružení ODS v Písku se sešla 8.12.2011 tedy ještě před posledním zastupitelstvem. Žádná další Rada místního sdružení ODS v Písku, která by dala mandát ke změnám v zastupitelstvem zvolených komisích se nesešla. A dále, proč dosud není na webu ODS nějaké stanovisko k mému odchodu? Před volbami článek stíhal článek a najednou je problém a mlčí se? Kdo chce vidět argumenty, tak je vidí!

Odpovědět

16. 12. 2010 (19:40)  –  Otomar Gottstein

0
0

Ještě pro Alenu:
Budu zastupovat 1.603 občanů města Písku, kteří mi dali hlas a budu prosazovat pravicové konzervativní myšlenky a cíle, které jsou uvedeny ve stanovách ODS. Nemusím být členem této strany, a přesto mohu plnit cíle uvedené v čl.2 odst.1 Stanov ODS.

Odpovědět

16. 12. 2010 (19:52)  –  Kuba

0
0

Pane zastupiteli Gottsteine, ačkoli Vám, co se odchodu z ODS týče, fandím, tak jsem na Vás zvědavý, jak budete prosazovat své konzervativní názory v levicí ovládané koalici. Když jsem viděl v TV přenosu ze zastupitelstva argumenty pana místostarosty Bubníka, tak to na mě působilo, že jsme se, co se správy financí týče, zastavily na počátku 90-tých let. Budete mít hodně těžké přesvědčit CSSD a pana místostarostu k pravicové politice.

Odpovědět

16. 12. 2010 (20:12)  –  Hugo

0
0

Pane Kubo, hezký příspěvek, ale ta čeština…. ta čeština….

Odpovědět

16. 12. 2010 (20:15)  –  Kuba

0
0

Rád si od Vás vezmu hodiny čj. Předem díky….:)

Odpovědět

16. 12. 2010 (20:18)  –  Hugo

0
0

Rád Vám je dám, protože spojení podmětu s přísudkem ještě umím.

Odpovědět

16. 12. 2010 (20:23)  –  Hugo

0
0

Ale omlouvám se, pokud jsme se, jak píšete, co se správy financí týče zastavily….. a byly jsme jen samé holky, tak je to v pořádku.
Přeji hezký večer a pěkné svátky.

Odpovědět

16. 12. 2010 (20:24)  –  Kuba

0
0

tak to máte pravdu…, omlouvám se. Ještě, že Vás mám….:) Díky. Nicméně jde o myšlenku a tu jste bezesporu pochopil a o to šlo. Neměl jsem pocit, že jsme na lingvistickém fóru…:)

Odpovědět

16. 12. 2010 (20:29)  –  Otomar Gottstein

0
0

No čeština má tu výhodu, že buď něco napíšete dobře nebo špatně a dostanete za jedna nebo za pět. Chjo, kdyby to tak jasné bylo i v politice nebo v zastupitelstvu :-) . Někdy sám člověk neví, co je vlastně dobře a co špatně. A často až budoucnost ukáže, jestli nebylo lepší, si tehdy ruku urazit, než ji zvednout. :-(. Za češtinu se také předem omlouvám, přece jen, ze školy jsem už hodně dlouho… Takže na kurzy budu chodit s Kubou…

Odpovědět

16. 12. 2010 (20:29)  –  Hugo

0
0

Jistě, že nejsme v hodině češtiny a věřím, že to byl od Vás překlep. Jinak s Vámi zcela souhlasím, Vaši myšlenku jsem pochopil a ještě jednou hezké Vánoce.

Odpovědět

16. 12. 2010 (20:30)  –  Kuba

0
0

…jste lepší, než jsem si myslel….:)
Myslím, že my dva jsme si už hezké svátky přáliiiiiii, neboť jsme oba muži…..je to tak správně????? …..:))

Odpovědět

16. 12. 2010 (20:34)  –  Hugo

0
0

Naprosto

Odpovědět

16. 12. 2010 (20:49)  –  Kuba

0
0

Díky, pane Hugo a Gottsteine.
A ted vážně. Přišlo mi opravdu velmi chabé, když jsem viděl argumentace pana Bubníka na téma rozpočet. Městský rozpočet je jedno z nejdůležitějších bodů hlasování v průběhu roku vůbec. Konkrétně argument TOPky, proč máme v navrhovaném rozpočtu stejnou položku na mzdové výdaje na starostu a místostarostů, když jsme zredukovali počet o jednoho místostarostu. Odpověd pana Bubníka: zapomněli jsme ji upravit….atd. ……Dále správa účtu 370 mil Kč. Pořádně ani nevěděl, kde a za kolik jsou uloženy…..Bohužel vše termínované účty, s jakým výnosem asi????? Už si ani nepamatuji další, ale byl jsem velmi naším“ministrem financí“ zklamán.

Odpovědět

16. 12. 2010 (20:54)  –  Hugo

0
0

Teď jsem si teprve uvědomil, že jsme spolu již báječně diskutovali před několika dny a jako dva muži jsme si několikrát přáli, takže ještě jednou pane Kubo ať je Vám v životě jenom hezky. Příští rok se pustíme znovu do diskuze, a šetřit Vás nebudu.

Odpovědět

16. 12. 2010 (20:57)  –  Otomar Gottstein

0
0

Mám v plánu před každým zastupitelstvem dát možnost komukoliv, aby se vyjádřil k jakémukoliv bodu a sdělil mi svůj názor. Budu-li mít příznivců více, nemám problém se s Vámi někde začít pravidelně scházet a ožehavé body probírat. Mám představu takovou, že všem, kteří budou mít chuť a dají mi svojí mailovou adresu za tímto účelem, budu zasílat ještě dopředu před zastupitelstvem, jak chci hlasovat a zájemcům tak dát možnost se k tomu vyjádřit.

Odpovědět

16. 12. 2010 (23:07)  –  Hugo, Kuba = Ota

0
0

To je schíza jak blázen pane Gottsteine, tahle Vaše komunikace sám se sebou mě připomíná scénku Mr Beana, který posílal sám sobě vánoční pohledy. Tohle je ještě větší úlet :-))))

Odpovědět

17. 12. 2010 (14:06)  –  Otomar Gottstein

0
0

Drahý anonyme, doporučuji nastudovat příručku o IP adresách. Pravda, pak budete tvrdit, že mám před sebou minimálně 3 počítače a každý připojen přes jiného poskytovatele internetu. Jenže se pletete, já jich takhle mám 20 a vedu veškeré anonymní diskuse na Píseckém světě :-).

Odpovědět

17. 12. 2010 (14:26)  –  Vojtěch Bubník

0
0

Panu "Kubovi"
Po nějaké době jsem opět otevřel diskusi a nestačím se divit. K vyjádření na zastupitelstvu města. Neřekl jsem, že prostředky na uvolněné funkcionáře jsme "zapomněli" upravit. Vysvětlil jsem, že ke dni sestavování nebyla výše zřejmá, nehledě k potřebám vyplacení náhrad, které mohou, ale nemusí být vyplaceny v příslušném roce. Peníze se nikam neztratí.
K otázce účtů. Mám velice přesné informace o uložených penězích. Bylo mi však trapné ( a to je asi chyba) starším zastupitelům oponovat, že přesný přehled měli k dispozici a schvalovali před několika měsíci. Nedomnívám se, že je potřeba na komunální úrovni předhánět se v "opozici pro opozici". Pro Vaši představu. Město má otevřeno cca 40 – 50 různých účtů. Velice bedlivě sledujeme,aby možný výnost byl co nejlepší. To jsem se snažil objasnit. Možná je laický pohled jiný, mějme však na paměti, že rozpočet je vždy kvalifikovaný odhad a teprve výsledek hospodaření naznačuje, jak si město vede.
Na závěr. Podle hodnocení v soutěži "Město pro byznys" má Písek nejlépe vyvážený rozpočet a vysoký rating.

Odpovědět

17. 12. 2010 (15:53)  –  Kuba

0
0

Pane místostarosto,
Děkuji za Vaši reakci, ale obávám se, že jste mne nepřesvědčil: Ve svém předchozím příspěvku jsem netvrdil, že se peníze ztratily. Tvrdil jsem, že jste si dovolil předložit zastupitelům ke schválení rozpočet vykazující chybu. Rozpočet jste předkládal zastupitelstvu 9.12. Mám pocit, že jste měl alespoň jeden měsíc na to (rozdíl mezi ustavujícím zastupitelstvem a následným), abyste do něj zapracoval změnu spočívající v odměnách na pozice uvolněných radních.
Dále se domnívám, že otázka spočívající ve správě oněch 370 mil Kč nevzešla od vašich kolegů služebně stejně starých jako Vy, ale právě od nováčků (se vší úctou k zastupitelům TOPky), kteří chtěli znát kým a s jakým výnosem jsou finance spravovány. Odpověd zněla, že jste poptával tuším dvacet bankovních ústavů, docela by mě zajímaly jejich jména.
Sdělíte nám prosím, průměrný výnos z vkladů ve stávající době, který město Písek má a v jakých peněžních ústavech jsou uloženy?
Vaše argumentace, že Písek je město pro business mě příliš neuspokojuje. Ono vzít z běžného účtu 130 mil Kč a sanovat tím saldo za rok 2009 je poměrně jednoduché. Jsem zvědavý, jak to budete řešit v následujících letech.
Kuba

Odpovědět

26. 12. 2010 (11:24)  –  tazatelka

0
0

Tak jak je to s tim platem mistostarostry??? Copak se neví , jak je vysoký, to je státní tajemství? To bylo spousta rečí, jak se ušetří a nakonec si ty peníze rozeberou ostatní mezi sebou. Takhle si to voliči teda nepředstavovali!!!!!

Odpovědět

26. 12. 2010 (15:44)  –  xxx....

0
0

Vážená tazatelko, vy máte tedy starosti! Když vás trápí výška platu místostarosty i o vánočních svátcích, podívejte se do zákonů, tam naleznete odpověď! Plat se odvíjí od tabulkového systému a velikosti města v závislosti na počtu obyvatel (pro Písek 30 000 obyvatel). Žádné státní tajemství v tom nehledejte.
Přeji hezký zbytek svátku "Na Štěpána"! :-)

Odpovědět

26. 12. 2010 (17:59)  –  Ondřej Veselý

0
0

To je přesná odpověď. Plat místostarosty je přesně nastavený podle tabulek upravených právním předpisem. Ani o korunu víc. Uvolnění zastupitelé v Písku žádné "prémie" nedostávají a za zastoupení v orgánech městem zřizovaných či spoluvlastněných společností odměny brát nemohou. Navíc každý rok podávají přiznání o příjmech.

Odpovědět

26. 12. 2010 (20:35)  –  Luděk Blaha

0
0

Dovolíte-li, pak přesná odpověď je, pane Veselý, sdělení, o jakou částku přesně se jedná. Zvláště pak, nejedná-li se podle xxx o žádné státní tajemství a to i přesto, že paní tazatelka poskvrnila vánoční svátky, kdy si obyvatelstvo v pokoře nacpává už tak plná břicha, tak pokleslým dotazem.
Odkázat jako starosta města občanku patrně téhož města na tabulku v právním předpisu nebo na přiznání o příjmech je rozverné až přespříliš. A to i přesto, že v čase spějeme k rozpustilosti přímo silvestrovské.
Až se mě někdo zeptá, kolik je hodin, poučím jej, že informaci získá pohledem na věžní hodiny s nejvýše desetiminutovou nepřesností popřípadě poslechem rozhlasu. Nejspíš si o mně dotyčný pomyslí, že jsem nějakej divnej.

Odpovědět

26. 12. 2010 (20:57)  –  Kuba

0
0

Pane starosto,
jak bylo patrno z TV přenosu ze zasedání zastupitelstva, tak svůj plat nevěděli oba Vaši podřízení, tedy paní Mgr. Rambousová, stejně jako pan Ing. Bubník. Od něj bych to opravdu jako místostarostu přes finance očekával……Já svůj plat znám. Vy ne….?….:) O to měla být přeci ponížena kolonka v rozpočtu plat uvolněných radních…..:) Odkázat zastupitele za TOPku, tuším MUDr. Tylla, aby se podíval do zákona a pak přišel s návrhem na změnu usnesení v rozpočtu, když chtěl jenom poukázat na chybu, kterou předkladatel z vaší koalice učinil a která mohla být velmi snadno odstraněna tím, že místostarostové zveřejní svůj plat jeden se odečte od celkové sumy a je tím celá věc vyřešena, tak se místo toho odkazuje za zákony a jen se odvádí řeč od chyby v návrhu rozpočtu. To mi přijde zbytečné!

Odpovědět

26. 12. 2010 (22:25)  –  Josef Kovařík

0
0

Milý diskutující, výše platu kohokoliv z nás a hlavně volených představitelů města může být pro někoho zajímavá. Za sebe říkám, že mě to nezajímá. Také jsem se s podobnými názory musel vypořádávat. Odpovědnost se nedoceňuje, ale o něco vyšší plat než je celostání průměr; to Vám řeknu je trnem v oku některých… O diskutujících si to v tomto kontextu však nemyslím. Výše platu je nevýznamná věc a navíc podložená zákony. Slyšel jsem místostarosty ( –kyni ) vystupovat a obhajovat názory města a názory na činnost ve svěřených gescích. Konkrétně a bez floskulí. Mojí důvěru mají a pokud udrží hospodaření města a další na úrovni nových měnících se ekonomických požadavků doby, budu spokojen. ( Proč nemít i víc? ). Navrhuji se zabývat důležitějšími problémy, které Písek bude do budoucna mít stále více.

Odpovědět

27. 12. 2010 (09:48)  –  Ondřej Veselý

0
0

Abych odpověděl sám za sebe. Hrubý plat starosty města Písek v současné době činí 59.750,-Kč. Čistý by tak měl být cca 44.000,- (omlouvám se, ale ještě jsem celý měsíční plat neobdržel) a celkové náklady zaměstnavatele na plat starosty činí cca 80.000,-Kč/měsíc. Ročně tak činí cca 960.000,-Kč.

Odpovědět

27. 12. 2010 (14:07)  –  ih

0
0

Tak to tedy ten starostovský plat nezávidím!!!

Odpovědět

27. 12. 2010 (14:13)  –  petr

0
0

tedy čekal jsem, že plat starosty je vyšší

Odpovědět

28. 12. 2010 (10:02)  –  Vojtěch Bubník

0
0

Ještě jednou panu Kubovi.
Je mi líto, ale musím konstatovat, že prezentujete nepravdy. O vánočních svátcích jsem si prohlédl záznam z Vámi citovaného zastupitelstva. Ověřil jsem si, že nikdy jsem neřekl to, co uvádíte. Konkrétně, že položka rozpočtu na odměny uvolněných zastupitelů nebyla upravena omylem. Věc jsem vysvětlil na místě.
Ještě jednou se Vám pokusím vysvětlit oč se jedná. Byli jsme postaveni před možnosti :
1) Upravit rozpočet podle výsledků ustavujícího zasedání – ovšem s tím, že náhrady odstupujícím mohou být vyplaceny již v roce 2010, ale též nemusí. V tomto případě by stejně do rozpočtu 2010 i 2011 musela být alokována příslušná suma. Následně , při první rozpočtové změně, by bylo potřeba upravit částku podle již známé skutečnosti.
2) Ponechat rozpočet v původní částce a při první rozpočtové změně provést úpravu dle známé skutečnosti.
Považuji variantu 2) za jednodušší. To jsem také na ZM vysvětlil.
Také Vaše poslední douška … vzít z běžného účtu 130mil ..atd. mne nepřesvědčila. Právě tyto peníze mají podpořit investice města. Jejich rozpouštění je zásadní otázkou politického rozhodování nového zastupitelstva.
Rád s Vámi budu diskutovat o věcných problémech, ne však při překrucování řečeného.

Odpovědět

28. 12. 2010 (14:44)  –  Kuba

0
0

Ještě jednou k panu místostarostovi Bubníkovi,
Je mi líto, ale musím konstatovat, že jste populističtější více, než jsem čekal.
Jsem laik, jak jste jednou napsal, v tom s Vámi plně souhlasím, nicméně je to asi jediná shoda, ale kolik činí náhrady uvolněným zastupitelům? Tuším, že se jedná o starostu a jednoho místostarostu. Očekávám, že náhrady nejsou ve stejné výši, jako je celoroční plat jednoho místostarosty včetně odvodů a nákladů na něj. Vaše vyjádření je sice hezké, ale závěr je takový, že jste opomněl udělat změnu v příslušné položce.
Co se volných finančních prostředků týče, pokud-li se nepletu, tak stav závěrečného účtu za rok 2009 byl více než 400 mil Kč. Kolik bude činit za rok 2010 ještě nevíme, ale vsadím se, že nebudu daleko od pravdy, když bude něco přes 300 mil Kč. Nebude rozdíl představovat právě výši schodku rozpočtu? Troufnu si odhadnout, že ano. Jinými slovy, volné zdroje naše město prožírá a bude je takto spotřebovávat tak dlouho, dokud ony „volné zdroje“ budeme mít. Vy pak budete populisticky tvrdit, jak výborně hospodaříte, že město nemá v podstatě žádné dluhy a že Vaše správa je vynikající!!! Opak je však pravdou. Vy hovoříte na závěr svého příspěvku o investicích, ale bohužel jsem si nevšiml, že byste na zastupitelstvu nějaké navrhoval. Jste na radnici již delší dobu, ale nejsem si jist, zda město nyní eviduje nějaké zajímavé investice, které by podporovalo rozvoj a tvorbu novým pracovních míst.
I já budu s Vámi rád diskutovat a rád se vzdělám ve veřejných financích, ale ani Vy jste mne nepřesvědčil o nějaké koncepci s výjimkou toho, že je třeba opravdu šetřit, ale nikoli na tvorbě pracovních míst.
Jinak Vám, ale i ostatním čtenářům přeji úspěšný Nový rok!
Kuba

Odpovědět

3. 1. 2011 (09:44)  –  Magdalena Myslivcová

0
0

Podle zveřejněného usnesení Rady města Písek z 16.12.2010 byl pozměňující návrh podaný ODS ( č. 38) Jmenování členů komisí rady města – pozměňující návrh) stažen z programu jednání.
Rada města přijala usnesení č. 884/10, kterým zrušila dosavadní jednací a organizační řád komisí rady města, zřídila s účinností od 01.01.2011 nové komise o počtu členů maximálně 8 + předseda a jmenovala předsedy a členy komisí podle navrhovaného materiálu.

Odpovědět

23. 1. 2011 (23:09)  –  ..

0
0

:

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.