Nová koncepce pečovatelských služeb
Rada města Písku přijala na svém zasedání 25.11.2010 Koncepci pečovatelských služeb se zaměřením na krátkodobou, střednědobou a dlouhodobou vizi, kterou zpracovala Marcela Průšová, ředitelka Pečovatelské služby a jeslí města Písku, a předložila místostarostka Mgr. H. Rambousová. Koncepce obsahuje podrobnou analýzu současné situace i perspektivy, a řadu návrhů včetně rozvoje terénních služeb. Oříškem bude budoucí provoz stravovacího střediska, které již v mnoha ohledech nesplňuje současné potřeby a na které Písek nezískal dříve přislíbenou dotaci.
Rada města Písku přijala 25.11.2010 následující usnesení:
U s n e s e n í č. 813/10
Rada města:
1) bere na vědomí vyhodnocení záměrů koncepce do 30.09.2010.
2) po projednání materiálu Koncepce pečovatelských služeb se zaměřením na krátkodobou, střednědobou a dlouhodobou vizi s odkazem k současným trendům poskytovaných služeb schvaluje bez připomínek a souhlasí se zavedením a s rozvojem terénních služeb.
3) ukládá ředitelce Pečovatelské služby a jeslí města Písku zpracovat a předložit radě města návrh variantního řešení využití stravovacího střediska nejpozději do 31.03.2011 s přesným doložením všech vložených finančních prostředků na opravy a investice stravovacího střediska od r. 2002 do současné doby.
Výňatek z důvodové zprávy (plné znění včetně tabulek připojujeme v příloze)
Příspěvková organizace Pečovatelská služba a jesle města Písku předložila koncepci rozvoje pečovatelských služeb pro občany města Písku, která byla schválena usnesením rady města č. 760/09 ze dne 8.10.2009 :Rada města po projednání materiálu schvaluje Návrh koncepce poskytování sociálních služeb pečovatelskou službou ve městě Písek.
Rada města ukládá ředitelce Pečovatelské služby a jeslí města Písku předložit vyhodnocení naplňování záměrů koncepce do 30.09.2010.
1. Vyhodnocení naplňování záměrů koncepce
V současné době poskytuje příspěvková organizace Pečovatelská služba a jesle města Písku všechny služby stanovené zákonem č. 108/2006 Sb.,ve znění pozdějších předpisů,dle § 40 – Pečovatelské služby. Nad rámec těchto zákonem stanovených služeb poskytuje širokou škálu tzv. fakultativních služeb. Tyto fakultativní služby nabízí organizace jako doplňující služby k zákonem určeným základním službám. Organizace pravidelně aktualizuje svoje webové stránky, kde informuje veřejnost o nabídce akcí, služeb apod. Se svojí činností seznamuje veřejnost i pomocí tisku, služby inzeruje i prostřednictvím inzerátů v místních periodikách. Propagací, osobními kontakty a rozšířenou nabídkou služeb se daří získávat nové klienty, na druhé straně zase z důvodů vysokého věku a zdravotního stavu pak klienti přirozeným vývojem ubývají.
V souladu se schválenou koncepcí se podařilo v DPS Topělecká realizovat středisko, které poskytuje služby klientům i v odpoledních hodinách, a to nejen pečovatelské služby, ale i organizování volnočasových aktivit. Je pořádána celá řada akcí, při kterých spolupracujeme s mnoha zájmovými sdruženími a různými organizacemi, akce jsou pořádány v průměru cca 1x týdně.
V rámci schválené koncepce byla přijata sociální pracovnice, která poskytuje základní sociální poradenství, má na starosti sociálně-aktivizační služby a péči pro obyvatele DPS Topělecká. Součástí koncepce byla realizace Centra denních služeb.
K realizaci tohoto Centra v průběhu r. 2010 nedošlo, a to především z finančních důvodů. Podmínkou fungování tohoto Centra je odpovídající zázemí. O dotaci na realizaci tohoto záměru chtěla organizace požádat ROP NUTS II Jihozápad, z tohoto důvodu byla vypracovaná projektová dokumentace na rekonstrukci stávajících prostor. Další výzva v oblasti podpory Rozvoje sociální infrastruktury pro sociální integraci už však nebyla vypsána. Organizace hledala další možnosti financování, ale do současné doby nebyl žádným subjektem vypsaný dotační titul za tímto účelem.
Po vyhodnocení (na základě informací, které měla organizace k dispozici – především analýza, která vychází ze současné finanční situace nejen seniorů, zkušenosti z jiných měst, apod.) lze konstatovat, že tato služba se jeví jako velmi prodělečná i při případném plném obsazení,což podle zkušeností jiných organizací není celoročně reálné. Z těchto důvodů odstoupila organizace od tohoto záměru.
Náklady tvoří především mzdové náklady vč.odvodů všech zaměstnanců střediska, dále opravy a údržby (zejména vozový park,dále opravy velkokapacitních praček,mandlů apod, další drobné opravy a údržby), spotřeba PHM, zákonné a havarijní pojištění, služby (poštovné, školení, služby a nájmy DBS, teplo, energie,voda, telekomunikace, správa počítačové sítě aj. ), materiálové náklady (čistící a dezinfekční prostředky,kancelářské potřeby,provozní vybavení,pracovní oděvy aj.)
Pro objektivní uvedení všech skutečností je třeba uvést, že v průměru 1 pečovatelka měsíčně přinese tržbu od klientů ve výši cca 10.441,- Kč. Náklady (především mzdové vč.odvodů, ostatní režijní náklady jsou počítané průměrem - např. PHM, pojištění, průměrem rozpočítaná energie,průměrem rozpočítané nájmy, pracovní pomůcky a oděvy, telekomunikace, správní režie, školení apod) na 1 pečovatelku činí cca 27.510,- Kč měsíčně.
Závěr: kromě realizace Centra denních služeb, která nebyla uskutečněna jednak z finančních důvodů a jednak v důsledku očekávané plánované rekonstrukce Stravovacího střediska (tato rekonstrukce měla být zahájena v polovině r.2010) je záměr koncepce naplňován.
Organizace - rozšířila nabídku svých služeb (formou fakultativních služeb i rozšířením
pracovní doby)
- zavedla středisko péče v DPS Topělecká
- zrealizovala pro klienty telekontaktní tísňovou péči
- nabídku služeb i propagaci organizace realizuje prostřednictvím tisku, webových stránek i osobními kontakty s klienty a jejich rodinami
2. Na základě usnesení rady města č. 717/10 ze dne 30.9.2010 : Rada města po projednání odmítá předložený materiál nazvaný Koncepce rozvoje Pečovatelské služby a ukládá ředitelce Pečovatelské služby a jeslí města Písku zpracovat koncepci se zaměřením na krátkodobou, střednědobou a dlouhodobou vizi s odkazem k dnešním trendům poskytovaných služeb vč. finančních rozborů nákladů a výnosů, personální náročnosti a rozpočtového výhledu min. na 3 roky s termínem do 04.11.2010 předkládá organizace koncepci pečovatelských služeb z hlediska krátkodobé, střednědobé a dlouhodobé vize s přihlédnutím na současné trendy v poskytování pečovatelských služeb.
2.1. koncepce se zaměřením na krátkodobou vizi s odkazem k současným trendům (r.2011)
V současné době je avizována podpora pečovatelské služby ze strany MPSV k směřování péče do domácností a tím omezování pobytové péče. Cílem je rozvinutý systém kvalitních terénních služeb dostupných všem seniorům a zdravotně postiženým osobám v nepříznivé sociální situaci. Je třeba vytvořit podmínky, které umožní klientům setrvávat co nejdéle ve svém přirozeném prostředí, zajistit jim dostupnost co nejširšího spektra sociálních služeb. Tím dojde ke snížení počtu uživatelů pobytových sociálních služeb.
Opatření: Zvýšení kvality poskytované terénní pečovatelské služby umožní, aby uživatelé žili co nejdéle ve svém přirozeném prostředí. Zvýšení kvality poskytovaných služeb je v přímé souvislosti i se zvýšením kapacity a rozšířením provozní doby. Pro toto opatření je nutné rozšířit počet zaměstnanců a tím bude možno uspokojit větší počet zájemců a kapacitně zabezpečit i větší rozsah služeb. Poskytovatel služby obstará nákupy, pomůže s úklidem domácnosti, s osobní hygienou a umožní tak starému či zdravotně postiženému člověku žít důstojně. Pomocí poskytovatele služby bude zprostředkován kontakt se společenským prostředím. Pečovatelská služba bude poskytována každý pracovní den do 20.00 hod, nově bude zavedena služba o víkendech a svátcích a to s ohledem na požadavky klientů, v rozsahu od 6.30 hod do 15.00 hod.
3
Náklady: Zvýšení počtu pečovatelek především z důvodů směnování a rozšíření nabídky služeb o 2 pracovnice. Přijetí těchto pracovnic by zatím bylo na dobu určitou (na dobu 1 roku), jako pilotní program, který by ověřil zájem klientů o poskytované služby ve večerních hodinách a o víkendech. V současné době má organizace 14 pečovatelek, které zabezpečují přímou péči. Vzhledem k počtu klientů, jejich aktuálním požadavkům na péči jsou kapacitní možnosti téměř vyčerpané. Podle rozpisu práce by tudíž všechny pracovnice směnovaly (z důvodů dodržování zákonem stanoveného fondu pracovní doby je tudíž celoroční provoz vč. víkendů a svátků podmíněn směnováním a tím větším počtem pracovníků).
Vzhledem k tomu, že by se jednalo o vznik dvou nových pracovních míst, zažádala by organizace o dotaci Úřad práce na tato dvě nově vzniklá místa. V případě,že by ÚP neposkytl dotaci, byly by mzdové náklady na 2 pečovatelky pokryty formou přidělení finančních prostředků z rozpočtu zřizovatele.
Výše tržeb rozšířením pracovní doby do večerních hodin v pracovních dnech a o víkendech a svátcích se v současné době nedá reálně odhadnout. Klienti byli s touto možností seznámeni, většina reagovala se zájmem. Z praxe však víme, že skutečnost bývá většinou zcela odlišná od předběžného šetření.
Aktuální personální audit pracovnic v přímé péči je následující:
Organizace má v současné době 14 pečovatelek pro přímou péči, tyto pracovnice jsou plně kvalifikované a mohou tudíž všechny poskytovat terénní pečovatelské práce v plném rozsahu. Průměrná mzda (bez odvodů) jedné pracovnice v přímé péči činí cca 16.500,-Kč měsíčně. Pro rozšíření pracovní doby do 20 hod v pracovní dny a o víkendech a svátcích (tzn. celoroční provoz) by bylo třeba přijmout 2 pracovnice s odpovídající kvalifikací.
Součástí organizace je i Stravovací středisko. Vzhledem k nejasnostem ohledně financování přestavby budovy na nábřeží 1.máje 2142 z evropských strukturálních fondů, je podle usnesení rady města č.96/08 prioritou zbudování bezbariérového přístupu budovy.
Rada města po projednání materiálu rekonstrukce budovy „Stravovací a společenské středisko pro důchodce v Písku“:
1) schvaluje rekonstrukci ve variantě A) a B) s možností čerpat dotaci ze SF EU. Pokud Stravovací a společenské středisko pro důchodce v Písku, nábřeží 1. máje 2142 nebude úspěšným žadatelem do ROP, rada města doporučuje rekonstrukci Stravovacího a společenského střediska pro důchodce dle varianty A): nutná úprava vedoucí k bezbariérovému řešení ve smyslu usnesení č. 692/07.
Nyní navíc vyvstala akutní nutnost opravy havarijního stavu podlahy ve varně, která protéká do nižších pater. Z hlediska dalšího provozu je stav neudržitelný a oprava nezbytně nutná. Tuto situaci je nutno řešit jak z hlediska hygienického, tak i bezpečnostního a stavebního. Dle hrubého odhadu při konzultaci s projektantem by kompletní rekonstrukce podlahy ve varně mohla být v rozsahu cca 500.000,- Kč.
Závěr: Koncepce krátkodobé vize v horizontu cca 1 roku se týká především rozšíření pracovní doby do 20 hod v pracovní dny, dále pak o rozšíření poskytování péče i o víkendech a svátcích. Prioritou je jednak rozšíření pracovní doby, tím i zkvalitnění péče.
Dlouholetá praxe ukazuje, že senioři mají jednoznačně největší zájem o dovoz a podání stravy. Dále pak následují požadavky na zabezpečení úklidu, nákupy, praní a žehlení prádla, pomoc při úkonech osobní hygieny.
Dále pracovat na možnosti rozšíření poskytování péče do okolních vesnic, za předpokladu finanční participace obcí.
Co se týká investic, vize krátkodobé koncepce počítá se zbudováním bezbariérového přístupu budovy nábřeží 1.máje 2142, současně s opravou havarijního stavu podlahy ve varně.
2.2. koncepce se zaměřením na střednědobou vizi s odkazem k současným trendům (do r. 2013)
V současné době stoupá požadavek na zajištění služeb u klientů, kteří jsou stabilizováni po nemocniční léčbě, nejsou indikováni do Domovů pro seniory, nemohou se vrátit do svého domácího prostředí bez dohledu a potřebují zajistit pečovatelské úkony na přechodnou dobu. Jedná se o krátkodobé řešení krizové situace. Tomuto trendu odpovídá zavedení terénních asistenčních a odlehčovacích služeb.
Pečovatelská služba poskytuje veškeré služby stanovené zákonem 108/2006 Sb., v platném znění,dle § 40 – Pečovatelské služby. Nad rámec zákonem stanovených služeb má v nabídce velké množství fakultativních služeb. V tomto směru splňuje organizace veškeré povinnosti, které jí zákon ukládá a umožňuje (z hlediska registrované Pečovatelské služby dle § 40 zákona 108/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů).
Rozšíření činnosti organizace je tudíž možné pouze zavedením nově registrované služby. Službami, které by organizace mohla registrovat a tím by došlo k rozšíření činnosti, jsou: služba dle § 39 - Osobní asistence a služba dle § 44 – Odlehčovací služba zákona 108/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů.Tyto terénní služby by reagovaly na současné trendy v péči o seniory.
Odlehčovací služba je poskytnutí potřebné pomoci lidem, kteří pečují o seniory nebo zdravotně postižené rodinné příslušníky či známé. Dočasným převzetím péče o tyto osoby jim chceme umožnit nezbytný odpočinek nebo poskytnout čas k řešení osobních záležitostí. Odlehčovací služby jsou terénní služby poskytované osobám, které mají sníženou soběstačnost z důvodu věku, chronického onemocnění nebo zdravotního postižení, o které je jinak pečováno v jejich přirozeném sociálním prostředí. Cílem služby je umožnit pečující fyzické osobě nezbytný odpočinek.
Osobní asistence je terénní služba určená lidem se zdravotním postižením a seniorům, jejímž posláním je pomáhat uživateli při činnostech, které nemůže vykonávat samostatně, rozvíjet jeho schopnosti a samostatnost a umožnit mu tak naplnit jeho životní potřeby a tím žít plnohodnotným způsobem života v přirozeném prostředí. Zavedením těchto služeb by se rozšířila nabídka a rozsah doposud poskytovaných služeb bez výrazných vstupních investičních nákladů. Vzhledem k tomu, že by se jednalo o každodenní celodenní péči u klienta, předpokládáme navýšení počtu pracovnic o další 2 pečovatelky, z důvodů rovnoměrného rozdělení péče pro případné celodenní klienty a klienty běžného pracovního režimu.
Opatření: zavedení terénní odlehčovací a asistenční služby
Tyto služby jsou zpravidla poskytovány vždy v rozsahu několika hodin denně s ohledem na zdravotní stav a potřeby klienta či jeho rodiny. Cílem je poskytnout klientům takovou individuální péči, aby mohli setrvat ve svém přirozeném domácím prostředí a nemuseli svoji situaci řešit přijetím do pobytového sociálního zařízení v době, kdy je rodina v zaměstnání nebo z jiných důvodů nemá možnost o ně celodenně pečovat.
Podmínkou zavedení terénní asistenční a odlehčovací služby by bylo zvýšení počtu pracovníků, dle současného odhadu v počtu 2 kvalifikovaných pracovnic v přímé péči. I v tomto případě by organizace požádala ÚP o dotaci na další dvě nově vzniklá pracovní místa.
Závěrem lze konstatovat, že dle odhadovaného vývoje v požadavcích na péči by měla nově zavedená terénní asistenční služba a odlehčovací služba značný význam pro uspokojení vyššího počtu i potřeb klientů i jejich rodin. Pro zavedení této služby není třeba vstupních investičních nákladů. Možným předpokladem je ovšem pořízení automobilu, z důvodů rychlého zabezpečení požadovaných služeb, přesunu pracovnic, rozvozu stravy, klientů apod. Na tuto situaci by organizace reagovala podle aktuální skladby poskytované péče a rozmístění klientů.
2.3. koncepce se zaměřením na dlouhodobou vizi s odkazem k současným trendům
Cílovým stavem je udržení a rozvinutí systému kvalitních terénních a ambulantních služeb, sociálního poradenství a sociální péče, které jsou dostupné všem cílovým skupinám osob. Tyto služby se přizpůsobují a rozvíjejí podle potřeb uživatelů. Důležitým cílem je obyvatelům průběžně zajišťovat aktuální zdroje informací o nabídce sociálních služeb, tyto informace budou neustále poskytovány různým okruhům osob (seniorům, jejich rodinám a pečujícím osobám apod.) různými kanály. Doplnit síť služeb pro seniory a osoby se zdravotním handicapem na podporu života v jejich přirozeném prostředí také o odlehčovací a asistenční terénní službu, která by se mohla dle požadavků klientů rozšiřovat.
Indikátorem úspěšného plnění cíle je udržení stávajících a vznik nových služeb tvořících návazný systém nabízející seniorům možnost volby mezi různými alternativami sociální péče.
V souvislosti se strategickými záměry města v sociální oblasti pak vytvořit zrekonstruovaný, stavebně ucelený komplex pro seniory na nábřeží 1.máje. Tento komplex by obsahoval zrekonstruované bezbariérové Stravovací a společenské středisko, bezbariérové seniorské byty a středisko Pečovatelské služby.
Další komplex pro důstojný život seniorů by byl umístěn v DPS Topělecká 424 a 425, kde je - kromě již stávajících seniorských bytů (s výtahy) – umístěno středisko pečovatelské služby, stávající společenská místnost a jídelna. V současné době zde má organizace k dispozici prostory o rozloze 14 m2. V těchto prostorách je zázemí pro sociální pracovnici a pečovatelku, podle rozpisu se zde provádí masáže a pedikúra v rámci fakultativních služeb, dále se zde uskutečňují jednání s klienty a jejich rodinami a poskytuje sociální poradenství. Dále je zde k dispozici společenská místnost o rozloze 16 m2, kde probíhají volnočasové aktivity seniorů. V domě Topělecká čp. 425 je stávající jídelna pro důchodce.
V tomto časovém horizontu je nutné uvažovat o rozšíření zázemí pro činnost pečovatelské služby i pro potřeby obyvatel DPS. Rozšíření zázemí je možno realizovat stavebním rozšířením zázemí dle již zpracovaného projektu.
Pokud by došlo k celkové rekonstrukci Stravovacího střediska, které v současné době nevyhovuje současným trendům (po stránce kapacitní, stavební, z hlediska požadavků hygienických norem a předpisů, nedostačující a zastaralé technické vybavení varny), pak z hlediska této vize by Stravovací středisko zabezpečovalo seniorům celoročně celodenní stravování (v rozsahu obědy a večeře). V tomto případě předpokládáme zájem seniorské veřejnosti a tím i výrazné rozšíření služeb.
Demografický vývoj v ČR, resp. v Písku ukazuje na neustálé stárnutí populace, tudíž i na rostoucí požadavky na zajištění sociálních služeb.
Shrnutí: V případě krátkodobé vize, která počítá s rozšířením pracovní doby do večerních hodin a o víkendech a svátcích by bylo třeba navýšit rozpočet organizace o mzdové náklady na nově přijaté pracovnice ve výši cca 530.000 Kč. Organizace bude jednat s ÚP o možnosti dotace na nové pracovní síly v rámci pilotního programu.
Vztah k rozpočtu zřizovatele v oblasti investic se odvíjí podle rozhodnutí RM 96/08, kdy je prioritou zbudování bezbariérového přístupu do budovy na nábřeží 1.máje 2142. Vzhledem k havarijnímu stavu podlahy ve varně bude nutná rekonstrukce podlahy. Organizace by se podílela částkou cca 900.000,- Kč (zapojením fondů a tvorby odpisů movitého majetku) a uplatněním žádosti o změnu rozpočtu formou přidělení finančních prostředků na investice z rozpočtu zřizovatele ve výši cca 2.100.000,-Kč.
Ve střednědobé vizi se významnější a flexibilnější (co do rozsahu poskytovaných služeb a počtu klientů) jeví zavedení nově registrovaných odlehčovacích a asistenčních terénních služeb. Zavedení těchto služeb by nekladlo nároky na vstupní (investiční) náklady (pouze v případě většího počtu klientů na pořízení služebního automobilu), provozní náklady by navyšovaly rozpočet zejména ve mzdové položce, a to o 530.000,- Kč. Organizace bude žádat ÚP o dotaci na nově vzniklá pracovní místa.
Co se týká dlouhodobé vize, rozšíření zázemí organizace by se odvíjelo od strategického záměru města v sociální oblasti – především rekonstrukce domů se seniorskými byty.Pokud by byla provedena nutná celková rekonstrukce, v souvislosti se zrekonstruovaným Stravovacím střediskem by došlo i k rozšíření poskytování stravovacích služeb pro seniory. Dopad na rozpočet v tomto bodě organizace není kompetentní odhadnout.
Závěr:
Rozvoj činnosti Pečovatelské služby je možný z hlediska rozšíření pracovní doby a dále zavedením nových služeb, na které organizace zatím nemá registraci. Organizace opětovně vstoupila v jednání se starosty přilehlých obcí (v počtu 46 obcí v reálně dosažitelné blízkosti města Písku) o nabídce poskytování sociálních služeb pro místně příslušné občany. V současné době se dá říci, že obce (především z finančních důvodů) nemají zájem přispívat paušální částkou na realizaci sociálních služeb pro své občany. Tyto potřeby jsou v menších obcích řešeny především pomocí rodiny nebo sousedskou výpomocí. Bez finanční participace obce by však organizace nemohla poskytovat služby mimo katastr města Písku, neboť pouze klientská úhrada by nestačila ani na pokrytí nákladů se službou spojených. Nicméně v jednání se starosty bude organizace i nadále pokračovat.
Co se týká finanční stránky, je nutno podotknout, že v současné době nejsou terénní pečovatelské služby schopné samostatné existence bez příspěvků či dotací. Tento stav je mimo jiné také závislý na systému poskytování tzv. příspěvků na péči, kdy závisí pouze na rozhodnutí příjemce příspěvku, zda tento individuálně přiznaný příspěvek uplatní u poskytující organizace či nikoliv.
Stanovisko zpracovatele:
Krátkodobá, střednědobá a dlouhodobá vize je předložena radě města k posouzení. Stanovisko zpracovatele se odvíjí na základě vlastních zkušeností a praxe i získaných informací z oblasti jiných pečovatelských terénních služeb. Z těchto důvodů zpracovatel vidí opodstatněný rozvoj v terénních, nikoliv ambulantních službách.
Na základě vyhodnocení všech dostupných informací (z vlastních zdrojů, ze zkušeností jiných organizací, reálného odhadu finančních možností a vůle seniorů) a propočtu variantních návrhů navrhuje zpracovatel postupné rozšíření terénní pečovatelské služby:
- v krátkodobé vizi zavedením služby o víkendech a svátcích, v pracovní dny do 20 hod jako pilotní program. Předpokládané přijetí 2 plně kvalifikovaných pečovatelek (celkem 16 pracovnic v přímé péči).
- ve střednědobé vizi rozšíření organizace o nové registrované služby dle zákona 108/2006 Sb., ve znění pozdějších předpisů, a to dle §39 - Osobní asistence a dle § 44 – Odlehčovací služba. Předpokládané přijetí 2 plně kvalifikovaných pečovatelek (celkem 18 pracovnic v přímé péči).
- v dlouhodobé vizi nadále pokračovat v nastaveném systému, služby rozvíjet dle požadavků uživatelů. V souladu se strategickými záměry města v sociální oblasti pak spolupracovat na vytvoření komplexního zázemí pro seniory. V této souvislosti hledat možnosti financování z případných dotačních titulů, na základě kterých by bylo možno zabezpečovat pro seniory také celodenní stravování včetně rozvozu a rozšířit zázemí pro poskytování služeb v domech s pečovatelskou službou Topělecká 424 a 425.
Stanovisko předkladatele:
- doporučuje radě města ke schválení koncepci Pečovatelské služby a jesle města Písek se zaměřením na zavedení poskytování terénních služeb a jejich postupný rozvoj
- na základě informace o stavu stravovacího střediska doporučuje radě města uložit ředitelce příspěvkové organizace Pečovatelské služby a jesle města Písek zpracovat návrh variantního řešení využití stravovacího střediska tak, aby rada města mohla rozhodnout o jeho dalším využití
- doporučuji usnesení: 1a) 2.a) 3.
Vztah ke strategickému plánu:
Záměr koncepce, kdy monitorovacím indikátorem úspěšného plnění cíle je udržení stávajících a vznik nových služeb, jakož i rozšíření a zkvalitnění stávající činnosti je v souladu s Komunitním plánem sociálních služeb.
Dokumenty k článku
- Koncepce pečovatelských služeb (DOC, 170.5 kB)