Přihlášení

Návrat k Pleskotově lávce?

9. 4. 2016 | Redakce PS | Diskuze (12) | Věci veřejné

fotografie z veřejné besedy s architektem v roce 2013

Plány na výstavbu lávky podle návrhu slavného architekta a píseckého rodáka Josefa Pleskota, která by měla propojit Hradiště se sv. Václavem, skončily v minulém volebním období u ledu především z politických důvodů. Jedinečná a velmi potřebná lávka už dnes mohla stát, ale tehdejší starosta Ondřej Veselý pro ni nezískal v zastupitelstvu dostatečnou podporu v řadách opozice s odůvodnění na vysoké náklady (do 28 mil). Nyní se tehdejší odpůrci, dnes už ovšem v roli koaličních radních, k plánu výstavby lávky vracejí. Lávka je ale nově zaobalena do projektu budování cyklistické stezky a chodníku pro spojení Hradiště s areálem nového bazénu pod lesnickou školou, průmyslovou zónou a centrem města. Architekt Pleskot se naštěstí nenechal šarvátkami písecké komunální scény úplně otrávit a je i nadále ochoten spolupracovat, dokonce i lávku případně upravit podle potřeb cyklostezky. Rada města schválila v minulém týdnu podání žádosti o dotaci do Integrovaného regionálního operačního programu. Stavba za cca 50 milionů by mohla být podpořena do maximální výše 30 milionů. Vedení města si přeje, aby se s realizací začalo ještě do příštích komunálních voleb v roce 2018. Lávka si určitě zaslouží, aby konečně dostala zelenou, nabízí se však otázka, zda v této vyhrocené kauze jde v první řadě o užitek pro město a jeho obyvatele nebo spíš o to, kdo bude stříhat na nové lávce slavnostní pásku.

Z DŮVODOVÉ ZPRÁVY:

Pro rok 2017 plánuje Ministerstvo pro místní rozvoj ČR (dále jen MMR) v rámci Integrovaného regionálního operačního programu (dále jen IROP) výzvu týkající se podpory bezpečnosti dopravy a cyklodopravy.

Město Písek plánuje propojení lokality sídliště Hradiště s průmyslovou zónou (okolo lokality nového plaveckého bazénu), dále s centrem města, a to s cílem zajištění bezpečné komunikace cyklistům a pěším do zaměstnání, škol, úřadů, i do míst pro volnočasové aktivity. Je proto potřebné již nyní zahájit činnosti vedoucí k přípravě projektu „Cyklistická stezka a chodník Hradiště – průmyslová zóna a centrum města Písek“ tak, aby se město mohlo v roce 2017 ucházet o finanční podporu z plánované výzvy.

Stezka bude vedena přes řeku Otavu, pro její překlenutí bude postavena nová lávka. Stezka se bude současně napojovat na nově zbudovaný podchod pro pěší a cyklisty pod železniční tratí a rychlostní komunikací (mezi lokalitou Na Výstavišti a městským sportovním areálem). Cyklistická stezka povede po místních komunikacích a chodnících, tak, aby splnila normy dle silničního zákona a prováděcí vyhlášky (vznik cyklistických pruhů, místy je předpoklad rozšíření komunikace).

Na schematické mapě je vyznačeno předpokládané vedení trasy (její přesné vedení bude řešeno v rámci projektové přípravy dokumentace, záměrem města je bezpečně vést cyklistickou stezku a chodník mimo hlavní silnice).

Předpokládaný harmonogram projektu:

2016 – projektová příprava, vybudování podchodu pro pěší a cyklisty

2017 – příprava a podání žádosti o podporu

2018 – realizační fáze projektu

Odhadovaná cena projektu: 50 milionů korun, bez nákladů na vybudování podchodu pro pěší a cyklisty

MMR v letošním roce vyhlásilo 18. výzvu, týkající se podpory bezpečnosti dopravy a cyklodopravy, s omezením výší dotace na jeden projekt, a to v částce 30 mil. Kč. Lze proto předpokládat, že v příštím roce bude nová vyhlášená výzva shodná s tímto limitem finančního omezení. 

ARCHITEKT PLESKOT PŘEDSTAVIL NOVOU LÁVKU U VÁCLAVA

KOMPLETNÍ STUDIE LÁVKA PRO PĚŠÍ / HRADIŠTĚ – SV. VÁCLAV

PROČ LÁVKA, PROČ PLESKOT?

O. VESELÝ K LÁVCE: TAK NÁM ZAŘÍZLI PLESKOTA, PANÍ MÜLLEROVÁ

O. VESELÝ K LÁVCE: PLESKOTOVA LÁVKA PODRUHÉ

O. VESELÝ K LÁVCE: PLESKOTOVA LÁVKA POTŘETÍ

ROK 2014 – ROK JOSEFA PLESKOTA? PÍSEK HO ALE ODMÍTÁ…

 

 

Fotogalerie k článku


0
0

Diskuze k článku +

9. 4. 2016 (16:43)  –  Martin Brož

0
0

Pro úplnost by bylo docela dobré sem dát srovnání jak kdo ze zastupitelů byl pro lávku před volbama :D

Odpovědět

13. 4. 2016 (15:48)  –  Michal Horák

0
0

Jen tak na okraj, pamatujete si film Karla Zemana "Bláznova kronika" ? Mi přijde, že někteří naši politici ho používají jako instruktážní film :P

Odpovědět

9. 4. 2016 (18:59)  –  Ondřej Blažek

0
0

Rozumná změna názoru v řadách vládnoucí koalice.

Odpovědět

9. 4. 2016 (19:15)  –  Luděk Blaha

0
0

Jó! Jakože, volíš Losnu nebo Mažňáka?
Z poměrně zajímavé myšlenky, zcela apolitické, se stalo politické téma. Vymezovačka vůči předvolebnímu konkurentovi. Jak už to tak bývá pro odvedení pozornosti od nedostatku vlastních nosných témat. Jeden pro, druhý proti, třetí podle toho, s kým právě peče, snůška argumentů a protiargumentů, rétorická cvičení, osočování, zesměšňování zastánce opačného názoru, rozpatlání předvolebního období na tupé fandění našim.
Stačí počkat a dostaví se rozumná změna názoru? Ale to zní nadějně až skvěle. A kdože to tedy dostal už konečně ten rozum?

Odpovědět

10. 4. 2016 (12:24)  –  Libor Kubec

0
0

Dobrý den, nevím jak ostatní, ale nějak postrádám smysl celé této akce. Už přece nyní se dá z pravého břehu řeky od Václavského jezu docela pohodlně dostat na kole až třeba do průmyslové zóny. A nemusí se k tomu vyhazovat zbytečně 50 milionů. Od Václavského jezu je to kousek ke zrekonstruovanému Šrámkovu mostu, kde je možno řeku přejet např. po chodníku (tam by stačilo nainstalovat dopravní značku "stezka pro pěší a cyklisty"). Do centra je už teď vybudovaná stezka na obou březích kolem řeky. Takže proč budovat novou cyklostezku přes Výstaviště? A podchod u řeky směrem k Václavu je přece už vybudován také. Je přece úplně zbytečné budovat nový podchod za cca 25 milionů, když by byl od stávajícího vzdálen cca 200 metrů. A na kole směrem od fotbalových hřišť se dá jet okolo železniční tratě až na Kuchyňku také. A tam se dá napojit na nynější stezku pro pěší a cyklisty, která vede až do průmyslové zóny. V poslední době to v Písku vypadá, že se za každou cenu musí proinvestovat co nejvíc finančních prostředků z rozpočtu města. A nejlépe ještě v tomto volebním období. Ať už bazén pod lesárnou, singltrek, smartcity, prostor u fontány, obnova parku na Husově náměstí, přemístění infocentra a další podobné, dle mého názoru, nesmysly.

Odpovědět

10. 4. 2016 (16:10)  –  JUDr. Ondřej Veselý

0
0

Ano, Váš argument je stejný, jako celou dobu používali odpůrci lávky. Myslím pasáž ve stylu: "Proč lávka, když je kousek Šrámkův most s chodníky po obou stranách." Odpověď je jednoduchá, jakmile chcete, aby lidé ušli více než 300 m, sahají po klíčích od auta. Pokud jste u Václavského jezu a hodláte se přesunout na druhou stranu řeky, jen málokdo se rozhodne využít prima chodník na čtyřproudovce, po které projede více než 25 tis. aut denně.

Pokud tedy chceme podporovat méně aut ve městě a více lidí pohybujících se vlastní silou, musíme vytvářet i prostor, který jim tento pohyb umožní. A právě mosty a lávky tuto roli plní velmi dobře (nemusí jít jen o mosty a lávky přes říční toky). Na druhou stranu chápu, že ti, kterým automobily nijak nevadí ani na náměstí, ani jinde po městě, a jejich hlavním krédem je dostat se autem až do obýváku, považují projekt lávky za zbytný. Tento náhled na věc je mi však zcela cizí.

Odpovědět

10. 4. 2016 (21:10)  –  Ing. Tom Droppa

0
0

Škoda politických pletich, lávka už mohla dávno stát. Nicméně, až bude, tak to bude skvělá spojnice Hradiště a Václava. Místa, která jsou od sebe pouhých 130 metrů sice lze obejít přes tichem a čistým vzduchem oplývající Šrámkáč, ale je to asi tak 11× dál. http://mapy.cz/s/zWKa
Za mě bych ještě ocenil výše proti proudu nějakou levnou a „neimidžovou“ lávečku ve stylu těch na Lomnici nebo Blanici. V zatáčce pod Vápenicí by byla naprosto ideální. To by panečku byl ideální okruh v lůně otavského kaňůnku, mimo všechny smartparkoviště a nadjezdy…

Odpovědět

11. 4. 2016 (22:37)  –  Ing. Antonín Černý

0
0

Ondro! Opět s Tebou musím souhlasit. "Jak je to možné?"

Odpovědět

10. 4. 2016 (20:31)  –  Libor Kubec

0
0

Pane Veselý já zrovna nejsem příznivcem jízdy autem po městě. Já bych si dokázal představit například ještě větší omezení aut na náměstí. Ale to nemá přece s lávkou u Václava nic společného. Já pouze psal, že nerozumím tomu, proč investovat do něčeho, co už tady ve skutečnosti je. Dostat se z jedné strany jezu na druhý je pro pěší otázka maximálně 10 minut a na kole je ta doba sotva poloviční. A jestli je někdo líný, tak je to přece jeho problém, že pojede autem. Já považuji lávku u Václava a především podchod z Výstaviště na fotbalová hřiště za zbytečně vyhozené peníze. A myslím si, že v Písku jsou daleko potřebnější věci k řešení.

Odpovědět

13. 4. 2016 (12:00)  –  Zbyněk Konvička

0
0

Jsem od začátku velkým zastáncem nové lávky arch. Josefa Pleskota a vytvoření logické spojnice mezi dvěma oddělenými částmi města Hradiště a sv. Václava a současně vytvoření další atraktivity pro pěší i cyklisty v Písku v jednom.

Jen si tak říkám, zda otočení kormidla současné radniční koalice a její nečekaný příklon k lávce, přestože ji předtím zavrhovala, tak trochu nesouvisí s novou kaplí v jednom z paláců poslanecké sněmovny v Praze, kterou navrhoval, světe div se – právě Josef Pleskot, nehledě na další úspěšné realizace týmu pana architekta Pleskota (Dolní oblast Vítkovice, Litomyšl atd.)…

přeloženo: "Když mohou mít poslanci Pleskotovu kapli, tak my písečtí radní nemůžeme zůstat pozadu, budeme mít v Písku tedy jeho lávku!" :)

http://www.christnet.cz/zpravy/27897/poslanecka_snemovna_ma_novou_kapli.url

Odpovědět

15. 4. 2016 (08:24)  –  Mirek Noveský

0
0

Jak tak koukám, když nevyšel pokus se singltrekem, tak se přece jenom nějaké finance musí proinvestovat. Na celé věci je především zarážející náhlý názorový odklon některých nynějších zastupitelů, kteří před volbami proti lávce vehementně protestovali, říkali, že to není nic prioritního a hle najednou vše jinak. Co si o tom mají myslet voliči, kteří odpůrce lávky podpořili? Jinak si o tomto projektu myslím, že to je naprosto zbytečná investice. Už se někdo zeptal obyvatel Václava, co na to říkají? A skutečně si někdo myslí, že lidé z Hradiště budou jezdit do průmyslové zóny na kole nebo budou chodit pěšky? A jaký je rozdíl jestli na kole pojedu po současné cyklostezce podjezdem pod železniční tratí a pod silnicí a nebo pod novým plánovaným podchodem, který je plánovaný kousek vedle? 30 milionů:-) Možná by to chtělo v Písku přidat ještě několik mostů a podchodů (tunelů), aby to chodci a cyklisti neměli příliš daleko:-) Písek je totiž hrozně velké město:-)

Odpovědět

25. 7. 2016 (21:53)  –  Pavel Kašpar

0
0

Bylo by dobré se na věc podívat trochu s nadhledem. Chceme postavit lávku ( pomník významného píseckého achitekta) za více jak 35 mil.Kč. , nebo chceme jen normálně chodit po obyčejné lávce na druhý břeh po stavbě za pouhých pár milionů ? Proč na projekt není klasické výběrové řízení? Levně nemusí být špatně.

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.