Přihlášení

Místostarosta Dušek zůstává ve funkci, zastupitelé odmítli jednat o jeho odvolání

28. 1. 2010 | Martin Zborník | Diskuze (35) | Věci veřejné

Místostarosta Tomáš Dušek

Na jednání zastupitelstva dne 28.1.2010 navrhl předseda Místního sdružení ODS Ing. Otomar Gottstein zařadit do programu návrh na odvolání místostarosty Mgr. Tomáše Duška. Důvodem byla vzrůstající kritika a neprofesionalita ve vystupování a chování v pozici čelního představitele města Písku. O jeho odvolání jednala písecká ČSSD s ODS již o tomto víkendu. Stanoviska zněla jednoznačně pro odvolání. Překvapivě však tento bod nebyl zařazen ani na program jednání zastupitelstva především nejednotností postupu ODS a alibistickou neutralitou koaličních partnerů Volby pro město a KDU-ČSL.

Proč chtěli odvolat Duška z funkce?

Celé věci daly do pohybu události popsané v našem předchozím článku - Nepovedený silvestrovský žert místostarosty Duška. Opoziční ČSSD poté chtěla zastupitelům navrhnout jeho odvolání, pokud to neudělá sama ODS, jejímž je Dušek členem.

Čtyřicetiletý Dušek se stal místostarostou Písku loni v únoru poté, co na tento post rezignovala Mgr. Eva Veselá. Opozice mu však nyní vyčítá, že tvrdě prosazuje své názory a nechce o nich s nikým diskutovat, ve svém resortu odmítá v době ekonomické krize šetřit a zviditelňuje se z městských prostředků.

„Od začátku volebního období jsme přesvědčeni, že tři uvolnění místostarostové po boku starosty jsou velký luxus a stačili by dva. Druhý důvod je, že Dušek nechce o svých názorech s nikým mluvit, prosazuje si je stůj, co stůj a nestydí se využívat městských prostředků, jako je třeba zpravodaj, pro svou prezentaci,“ řekl zastupitel za ČSSD JUDr. Ondřej Veselý. Viz náš článek - Co nepatří do městského zpravodaje
 

Jak kdo hlasoval?


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

O programu se hlasovalo hned po zahájení jednání zastupitelstva. Pro přidání tohoto bodu na program jednání by muselo hlasovat 14 zastupitelů z celkového počtu 27.

PRO hlasovalo 12 zastupitelů:

ODS - Ing. Otomar Gottstein; Mgr. Roman Jedlička; Ing. Miroslav Sládek

ČSSD - Václav Bartoš; Ing. Václav Gavlasz; Ing. Bc. Miroslav Krejča, CSc.; Ing. Jiří Uhlík; JUDr. Ondřej Veselý

KSČM - RSDr. Jiří Lejčar; Ing. Josef Tesař; Karel Vodička

Strana zelených - MUDr. Pavel Buček
 

PROTI hlasovalo 5 zastupitelů:

ODS - Ing. Tomáš Franců; MUDr. Jiří Káca; Vlasta Slavová; Mgr. Lukáš Tramba; Tom Zajíček
 

ZDRŽELO SE hlasování 5 zastupitelů:

Volba pro město - Ing. Vojtěch Bubník; MUDr. Petr Pumpr; Mgr. Hana Rambousová; PhDr. Helena Šatrová

KSČM - Václav Reichl

NEHLASOVAL 1 zastupitel:

ODS - Mgr. Tomáš Dušek
 

NEPŘÍTOMNI při projednání tohoto bodu byli:

KDU-ČSL - Mgr. Miluše Štojdlová (přišla do sálu po tomto hlasování); ODS - Ing. Bohumil Mergl; Volba pro město - Mgr. Milan Rambous; Svobodní - Mgr. Bc. Eva Veselá

Na otázku „Proč Volba pro město umožnila svým hlasováním setrvání místostarosty Duška ve funkci?“ odpověděli shodně koaliční místostarostové Bubník a Rambousová: „Je to záležitost ODS“. Přitom zástupce Volba pro město na pondělním jednání (25.1.) Klubu koaličních zastupitelů města Písku, konaném v salonku resturace Pí-lokal, deklaroval jiný postoj než jejich místostastorstové po jednání zastupitelstva.

Písecká ODS prožívá stranickou krizi

Z výsledků dnešního jednání je zřejmé, že v současnosti není písecká ODS schopna jednotně vystupovat a hájit společné zájmy. Je to projevem vnitrostranické krize, což ji samozřejmě velice oslabuje. Srovnáme-li tiskové prohlášení vydané na základě jednání současné rady oblastní ODS a skutečné výsledky hlasování zastupitelů z řad ODS, je zjevné, že se zde nedá hovořit o jednotě. Celá věc je zapříčiněna jinou představou vedení ODS, které tvoří nově zvolení představitelé (předseda Gottstein, místopředsedové Dušek, Káca, Marešová, členové rady Franců, Homola, Jedlička, Krejčí, Mareš, Neubauer, Sládek) a původní ODS, která je daleko více zastoupena v řadách zastupitelů za ODS.

Rada písecké ODS si v neděli pozvala místostarostu na jednání. „V tajném hlasování pak rada doporučuje odvolat Duška z funkce. Kromě jeho výstupů radě například vadí, že jeho počínání připomíná šachovou hru, kdy přemýšlí o dvou či třech tazích dopředu,“ řekl místopředseda ODS Tomáš Franců v rozhovoru pro MF Dnes.

Předseda strany v Písku Otomar Gottstein říká, že Dušek svým chováním vůči veřejnosti poškodil i samotnou stranu, když v městském zpravodaji nepřiměřeným způsobem kritizoval práci a názory pracovní skupiny radnice Za hřiště. „Už delší dobu se nám nelíbí jeho chování, některé věci ani s ODS neprobere a jsou jen jeho osobním názorem, který však prezentuje jako názor strany. Nápady levice, ať přijde s čímkoliv, už z principu považuje za špatné, a proto se vyhranil tak, že s ním nikdo ani nechce jednat. Proto navrhneme sami jeho odvolání,“ vysvětlil Gottstein.
 

Připojujeme předchozí Tiskové prohlášení předsedy MS ODS Písek z 27.1.2010:

Místní rada ODS po stížnostech občanů a v reakci na veřejné vystupování místostarosty Mgr. Tomáše Duška uznává, že Tomáš Dušek nereprezentuje svým vystupováním a chováním nejen zájmy ODS, ale i města Písku, které z pozice čelního představitele města reprezentuje. Vedení místního sdružení Písek se naopak ztotožňuje s názorem některých občanů, kteří kroky místostarosty razantně kritizují a považují je za neprofesionální.

Místní rada ODS se usnesla, že podnět pro odvolání místostarosty Mgr. Tomáše Duška na čtvrtečním zastupitelstvu předloží předseda místního sdružení Ing. Otomar Gottstein. K tomuto rozhodnutí dospělo vedení místní organizace ODS po více než dvouhodinové diskuzi a v hlasování tajnou volbou byl návrh na odvolání podpořen šesti hlasy, proti byly dva hlasy a tři se zdržely hlasování.

Věříme, že občané města budou toto rozhodnutí chápat jako sebereflexi místní organizace ODS, která tak jasně deklaruje, že se nepostaví za žádného svého člena pouze pro opačný názor s opozicí, ale bude jasně a konstruktivně přistupovat ke všem svým chybám a podnětným připomínkám občanů našeho města.

Ing. Otomar GOTTSTEIN
Předseda Místního sdružení Písek
OBČANSKÁ DEMOKRATICKÁ STRANA

Co si o tom máme tedy myslet?
 

Související články:
Nepovedený silvestrovský žert místostarosty Duška

Co nepatří do městského zpravodaje II.

Zastupitelstvo - program jednání 28. ledna 2010 + diskuse

NOVÉ - Cirkusové představení, aneb místostarosta Tomáš Dušek nebyl odvolán ani na druhý pokus

0
0

Diskuze k článku +

29. 1. 2010 (08:46)  –  J.V.

0
0

Ta otázka na konci je legrační. A hlavně tenhle hon na čarodejnice se opakuje už po sté – budete (vy "bojovníci za pravdu") zneužiti v rámci předvolební akce a nebo si sami brousíte zuby? nechce se mi po přečtení vašich příspěvků věřit, že ten jeden článek je předmětem takové kauzy, právě v době, kdy se mají řešit jiné a velmi důležité věci, spojené s krizí.

Odpovědět

29. 1. 2010 (13:28)  –  Iva

0
0

Přesně tak, někomu se to mooooc hodilo do krámu. Kdyby to bylo napsáno jindy, pěkně by to vyšumělo a byl by klid.

Odpovědět

29. 1. 2010 (15:57)  –  Iva 2

0
0

100% souhlas!!!! Článek nepovažuji za profesionálně podaný. Vidím tu hrůzu spojení ODS a ČSSD v nejvyšší politické sféře, na krajské úrovni a teď i do Písku? Kam se to řítíme?

Odpovědět

29. 1. 2010 (18:18)  –  RSDr.

0
0

Pro Ivo 2. Nejseš objektivní. V Písku to vypadá takto: Vidím tu spojení ODS, KSČM, Zelený a ČSSD Kam se to řítíme? Řítíme se k uplatňování skutečné demokracie bez předchozího pejorativního nálepkování. Vidím dobrý posun, což nemusí být všem po chuti.

Odpovědět

29. 1. 2010 (18:46)  –  petr

0
0

co to zase předvedli přizdisráčové z VPM?
a ODSka? s bitím se v hruď s řevem o sebereflexi pak nasere všem voličům do xichtu

Odpovědět

30. 1. 2010 (13:35)  –  Iva 2

0
0

Vážený RSDr ( Rozhodnutím Strany Doktor). Můžu vás ubezpečit, že nikoho z této hezké demokratické skupiny ( bez pejorativního nálepkování) volit nebudu. Jedna VELKÁ strana (asi jste jejím členem, když se chlubíte stranickým titulem) už tady byla a já se obávám, že by se vám to móóóc líbilo znovu společně se "socánkama, zelenýma, odeesákama" v čele s KSČM!!! A Dušek – ten mi vadí, ale rozhodnu o něm a o jeho straně (i o té vaší) ve volbách.
A vy ostatní: nenechte se obalamutit těmito hezkými slovy p.RSDr. Běhá mi mráz po zádech!

Odpovědět

30. 1. 2010 (14:00)  –  Iva

0
0

RSDr. je socan. Že, pane doktore?

Odpovědět

30. 1. 2010 (15:21)  –  Iva 2

0
0

Ne,ne,….. komouš! Dle mého názoru.

Odpovědět

1. 2. 2010 (14:22)  –  Magdalena Myslivcová

0
0

Události posledních dnů nasvědčují tomu, že na píseckém "písečku" sledujeme jen malou mikrosondu do celostátní "Organizované Divoké sebevraždy" ODS, jak to nazývají média. Aktuální situace obnažuje v řadách této strany neuvěřitelnou rozhádanost, nepochopitelnou neschopnost distancovat se od zkompromitovaných osob a zoufalou snahu udržet se u moci. Voliči se budou ptát, jak může naše město a naši zemi odpovědně vést strana, která je v tak zoufalé vnitřní krizi.

Odpovědět

1. 2. 2010 (16:09)  –  Petr S.

0
0

Promiňte, ale pokud je toto anti ODS web, tak to řekněte rovnou. Pár slov z vašeho příspěvku: obnažuje neuvěřitelnou nepochopitelnou zoufalou a zoufalé. Trochu méně emocí a více objektivity by neuškodilo.

Odpovědět

1. 2. 2010 (17:53)  –  Magdalena Myslivcová

0
0

Zdravím Vás. Tento web není proti nikomu. Tento web je pro občany. Vyjadřovat se zde může každý – viz. kodex prispěvatelů.

Odpovědět

1. 2. 2010 (18:02)  –  Petr

0
0

Pro Petr S. .. tak písecká ODS je pro srandu snad už pomalu každýmu .. na to není potřeba nějaký antiweb

Odpovědět

6. 2. 2010 (02:50)  –  Miroslav Pokorný

0
0

ZLATÝ PRCINY
Každý návštěvník těchto stránek si v tom musí uělat jasno. ODSČSSSDKDUČSLVPNSZ to asi neeee…..Ivo, Petře, Magdo, prostě VOLTE, to je to poslední naše právo a možnost !!!!!!

Odpovědět

6. 2. 2010 (16:27)  –  zj

0
0

jojo, –-- a koho že ? :-)))

Odpovědět

7. 2. 2010 (10:52)  –  Iva

0
0

Jednoduché. Jedině DS!

Odpovědět

7. 2. 2010 (19:21)  –  mrkuk

0
0

Občané vydržte!! Volby se blíží a máme možnost vyhnat současné vedení "modrých ptáků" z radnice tak, jako při volbách do krajů z krajských úřadů. Jenom si nejsem jist, jestli ti co přijdou po volbách budou lepší.

Odpovědět

7. 2. 2010 (19:21)  –  mrkuk

0
0

Občané vydržte!! Volby se blíží a máme možnost vyhnat současné vedení "modrých ptáků" z radnice tak, jako při volbách do krajů z krajských úřadů. Jenom si nejsem jist, jestli ti co přijdou po volbách budou lepší.

Odpovědět

8. 2. 2010 (22:57)  –  had

0
0

což o to…občané vydrží, ale aby bylo z čeho, respektive z koho volit! A jestli Iva opravdu myslí vážně Dělnickou stranu, tak tou si asi moc nepolepšíme.

Odpovědět

9. 2. 2010 (16:53)  –  Iva

0
0

to mrkuk: …. moc ne, ale je to jediná strana, která mě oslovuje. U nich alespoň víte, na čem jste a můžete k tomu zaujmout nějaké stanovisko. U ostatních nikdy nevíte a tím jsou nebezpečnější.

Odpovědět

20. 2. 2010 (12:39)  –  věrka

0
0

Založte stranu novou , máte všichni možnost a dokažte , že budete ty nejlepší.

Odpovědět

5. 4. 2010 (10:15)  –  Otomar Gottstein-předseda sdružení ODS v Písku, radní a zastupitel

0
0

ODS je za stávající situace jediná pravicová konzervativní strana, která dokáže zastavit zadlužování naší země, tedy pokud zvítězí v nadcházejících volbách a bude sestavovat vládu. Je zcela přirozené, že v demokratické straně je mnoho názorových proudů, jakými způsoby a cíle pravicové konzervativní politiky prosazovat. Souhlasím, že v současné době jsou na některých místech osoby, které svoje osobní profity povýšily nad zájem společnosti i nad zájem politické strany, díky které pozici získaly. Právě jihočeská ODS se na posledním kongresu snažila nastartovat změny, neboť si jako první uvědomila, že je třeba zbavit se těch, kteří již neprosazují pravicové konzervativní názory, ale zejména svůj osobní prospěch. Nedávné odstoupení Mirka Topolánka je signálem, že většina členské základny ODS není se stávajícím stavem spokojena. Nenazýval bych to v žádném případě nějakou rozhádaností, ale právě schopností strany v určitou očistnou sebereflexi.
Po volbách budou další změny v ODS jistě pokračovat. Možná to zní hezky, založíme stranu nebo společenství, kde všichni budeme chtít to nejlepší, všichni budeme čistí, všichni povýšíme blaho druhých nad blaho své, všichni budeme mít na vše stejný názor, všichni budeme jednotně prosazovat ten nejlepší názor… ale který vlastně je ten nejlepší? Myslím, že někdo takové společenství již chtěl zbudovat na ostrově Utopie… Pokud je někdo přesvědčen, že to lze, tak já osobně si vždy vzpomenu na školu a na tzv. Gaussovu křivku… Tedy domnívat se, že někdo založí nějakou novou politickou stranu, která bude mít stejné pravicová konzervativní myšlenky, jen bude lepší než stávající ODS, tak to je pro mě ta utopie… TOP09, Věci veřejné, Svobodní, …. Možná se nyní zdají aleternativou k ODS. Pokud popřemýšlíte proč, zjistíte, že proto, protože je vlastně neznáte a ve skrytu jen doufáte, že budou lepší než stávající ODS. Jenže to je chyba a to je Váš ostrov Utopie. Gaussova křivka je neomylná a v těchto stranách za chvíli budou řešit stejné problémy, jako nyní řeší ODS. Vzpomeňte na Unii svobody. Ve své době se také zdála jako ta čisčí a lepší část ODS… Demokracie není dokonalá, stejně jako nejsme dokonalí i my lidé. Ale je třeba ji ctít a udržet si ji. A pokud někdo hovoří o vyhánění ptáků z radnice… Mám spoustu známých, kteří za mnou jezdí z celé republiky i ze zahraničí. Jsou krásou, čistotou, kulturním, společenským a sportovním vyžitím v Písku nadšeni. Pokud se ohlížím zpět, tak to byla právě ODS s Volbou pro město, kdo se na tomto rozvoji města podílel! Ale často to bylo i díky vstřícnému jednání zastupitelů z dalších opozičních stran, protože komunální politika není tak o stranách, jako o lidech…

Odpovědět

5. 4. 2010 (11:05)  –  zj

0
0

Prosím VŠECHNY přispěvatele (nejen pana Gottsteina), aby se seznámili s KODEXEM Píseckého světa (odkaz v horní liště), který mimo jiné mezi texty, jejichž zařazení na www.piseckysvet.cz je zakázané, řadí také: "PR texty politických stran, politiků nebo jejich příznivců". NECHCEME OMEZOVAT věcnou DISKUSI, ALE NEHODLÁME PROPAGOVAT JAKOUKOLI politickou stranu, zvláště ne jako "JEDINOU, KTERÁ DOKÁŽE"… (dosaďte cokoli).
Chápu, že s blížícími se volbami bude každý prostor vhodný pro předvolební snažení(hovořím obecně o kterémkoli politickém subjektu). Politikům, ani jejich příznivcům, ani novým kandidátům dveře rozhodně nezavíráme, ale žádáme je "jen" o příspěvky v rámci věcné diskuse o konkrétních problémech, nechceme zveřejňovat JAKÉKOLIV sliby a plány "když nás zvolíte"…
Děkuji za celou redakci. Jelenová

Odpovědět

5. 4. 2010 (11:50)  –  Otomar Gottstein-předseda sdružení ODS v Písku, radní a zastupitel

0
0

Tak pak nevím, proč Písecký svět uveřejní článek s názvem "Písecká ODS prožívá stranickou krizi" a poté, když reaguji, tak mi připomínáte Váš kodex, nezlobte se, ale to je trochu zvláštní. Pokud nebudete Vy psát o politických stranách, nebudu ani já psát o politických stranách… Nicméně mám zato, že demokratický systém je právě založen na politických stranách, takže tomu nerozumím. Nicméně pokud nebudete napadat nebo vyzdvihovat jednotlivé politické strany, budu Váš kodex respektovat.

Odpovědět

5. 4. 2010 (12:58)  –  zj

0
0

Pane radní, neurážejte se, prosím, hned :-). Článek se právě (v souladu s tím, co jsem napsala) zabývá konkrétními skutečnostmi odehrávajícími se v konkrétním čase. A jejich analýzou. Nevidím tam ani napadání, ani vyzdvihování žádné strany – Vy ano? A není tam ani ničí PR, reklama nebo propaganda. Vaše příspěvky dosud byly také velmi věcné a konkrétní. Opravdu nechceme omezovat žádného autora, tím méně ty, kteří se v dobrém angažují ve veřejném sektoru, k čemuž by měla politika SLOUŽIT především. Jde pouze o jasné vymezení a připomenutí, pokud možno ještě PŘEDTÍM, než by došlo k jakýmkoli konfliktům!!! Zatím jsme žádné příspěvky žádného autora ze zmíněných důvodů mazat nemuseli, ale volby se blíží a blíží… S přátelským úsměvem zdraví ZJ

Odpovědět

5. 4. 2010 (20:27)  –  Otomar Gottstein

0
0

Ježkovy voči, já se neurážím, to bych nemohl do politiky. A dnes mám navíc docela dobrou náladu, zmlátil jsem všechny ženský v okolí, škoda, že jsem Vám nebyl na blízku, dal bych si záležet…. :-) Přeji hezký sváteční večer! Jsem v pohodě a kodex budu respektovat. :-)

Odpovědět

15. 4. 2010 (09:23)  –  Jarda

0
0

Dobrý den všem,
dostal jsem se na tyto stránky náhodou a tak jsem si v nich trochu zalistoval. Při čtení v nich mi bylo ale smutno. Vy se tady dohadujete a odvoláváte se na etický kodex, obviňujete se z propagace nějaké strany ale přitom Vám uniká smysl celého tohoto systému. Smyslem toho všeho by měl být klidný a spokojený život nás všech. Zatím to ale asi 95% celého národa vidí jako další tzv. boj o koryta.
Nedávno jsme měli výročí naší demogracie.Tak můžeme bilancovat ale poctivě. Podívejme se tedy, jak to vidí podstatná většina národa. Že jsme si polepšili, to určitě ano ale kolik z nás si to myslí? Že můžeme cestovat, to ano ale kolik z nás si to může dovolit, i když pracují poctivě. Myslím tím cestovat tak, aby jsme nebyli paštičkáři. Takže o kolik jsme si polepšili? Napřed jsme cestovat všude nesměli ale teď můžeme. Ovšem jesti na to máme.
A jsme u financí. Zadluženost státu. Jak je toto možné. Tolik stovek miliard. Kde ty peníze jsou. Všichni se ptáme a porovnáváme. Kdy byla v minulosti taková zadluženost státu. Je pravda, žilo se zkroměji ale nebylo to nakonec lepší?
Jsou ale ještě další neméně podstatná témata, kde bychom mohli pokračovat ještě dlouho ale obávám se, že tady na to není prostor. Ale tento prostor je určitě k tomu, aby se mohli dnešní politici, nebo veřejní činitelé, porovnávat, co se týká kvality, s politickou garniturou dřívější doby, kdy dluhy státu nebyly skoro žádné s porovnáním s dneškem, kdy nebylo takové násilí, jako je dnes, kdy člověk člověka si nesrovnatelně více vážil a tím měli k sobě blíž atd. atd.
Ještě k tomu etickému kodexu na který se odvoláváte. Jaký kodex mají naši státní představitelé, kteří si ukazují vztyčený prostředníček, kteří se hrubě urážejí atd. To samé se děje i na nižších postech státních institucí.
Jestli si vy všichni myslíte, že toto je demogracie, tak tam nemáte co dělat. J.

Odpovědět

16. 4. 2010 (10:50)  –  Martin Zborník

0
0

Vážený Jardo. Já díky bohu nežiji ve vašem demo(g)ratickém státě, ale v rozvíjející se demo(k)ratické společnosti, která dle mého názoru rozhodně udělala za posledních 20.let velký pokrok v kvalitě našich životů. Není to ideální, ale proto je potřeba se snažit tyto věci měnit. Demokracie totiž není vysněná meta s jasně definovanou cílovou páskou, ale nekončící proces určující její kvalitu. Tento web je právě jedním z regionálních pokusů o zkvalitňování a naplňování principů demo(k)ratické společnosti. Máte-li tedy nějaké konkrétní téma, stačí se zaregistrovat a můžete zde svobodně publikovat a připojit se tak do našeho úsilí o zlepšení věcí veřejných.

Odpovědět

16. 4. 2010 (20:17)  –  Jarda

0
0

Vážený pane Martine, za posledních 20 let – bez tečky, prosím! I člověk který píše demogracie místo demo(k)racie může mít svůj názor, který tady prezentuje. Nebo je potřebné nejprve opravit všechny mluvnické a stylistické chyby? Prosím, začněte tedy nejprve u sebe.
Jarda je evidentně otrávený životem. Tady ale optimismu nenačerpá……….

Odpovědět

17. 4. 2010 (09:15)  –  Ach

0
0

Jardo, Jardo, …

Odpovědět

19. 4. 2010 (11:45)  –  Jarda

0
0

Vážený pane Martine,
bohužel, neznám metr té vaší kvality života, abych mohl posoudit, jak veliký jsme to udělali pokrok. Mohu Vás ale ujistit, veliká většina tohoto národa si myslí že žádný. Nedívám se na to, z hlediska technického pokroku, který ostatně opravdu pokročil hodně dopředu. To je ale věcí doby, která hodně pokročila. Já se ale dívám a hodnotím úplně něco jiného, to Vám ale uniká a nejsem si jist, se vší úctou, jestli to dokážete postřehnou. Uniká Vám třeba nanejvýš závadný přístup některých veřejných činitelů a jejich okamžité odstranění z veřejného života (samozřejmě po vyšetření), uniká Vám třeba financování některých zakázek a jejich následné zneužití ve prospěch jednotlivců. Tam jdou i Vaše peníze a ty jdou i na sociální dávky, které jsou mnohdy zneužívány a to dost velké míře, hlavně určitou skupinou lidí. Nebudu tady všechno uvádět, takových témat je daleko více, kde se zneužívá peněz nás všech a pak tyto chybí tam, kde jsou nejvíce třeba. Nemocnice, školství, věda, výzkum, ale i na obyčejné opravy silnic atd. Nejhorší ale je, že se s tímto nic neděje, nebo velmi málo. Tím vznikají další nenapravitelné škody, hlavně ve vztazích. Když mluvíme o těch vztazích. Můžu se zeptat, opět se vší úctou, jak jsou spokojeni Vaši zaměstnanci ve firmě. Nebudeme to rozvádět dál, protože toto patří někam jinam. Já jsem Vám chtěl jen ukázat, že je třeba, ne sledovat, ale řešit tolik nedostatků té Vaší demokracie, že to upsání se (demogracie), je prkotina. Píši Vaší, protože naše představa je dost odlišná. A to, jak jste nám zapáleně vysvětlil, co to ta demokracie vlastně je, Víte, nám starším bylo takových vysvětlení podáno vícekrát. Když si u toho Vašeho dosadíme místo demokracie, socialismus, tak nic nového pod sluncem. Toto jsme již slyšeli nesčetněkrát. To, že jsem otrávený životem, to je přesné. Ostatně, děkuji Vám pane, můj stav jste uvedl přesně. Bohužel ale tento stav není jen můj a je potřeba to rychle zlepšit. V prvé řadě je potřeba zákonů, které takovéto nepřípustné (mírně řečeno) chování, rozkrádání, zneužívání soc. dávek atd. apsolutně znemožní. Pak se od tohoto budou odvíjet i další věci a zlepší se i vztahy. Toto je potřeba udělat od těch nejvyšších funkcí až po ty regionální. Pak ba se řešily místní nedostatky s daleko větší tvrdostí, což je moc potřeba.
Takže, pane Martine, ať to ukončíme. Demokracii určitě ano ale stejnou pro všechny. Ne aby někdo dělal od rána do večera (ať již jako podnikatel, nebo zaměstnanec) a živořil a druhý měl z toho prospěch. To doufám budete se mnou souhlasit. Všechny tyto nedostatky se musí řešit, ale rychle. Že se některé tyto věci řeší roky, je špatně, moc špatně.

Odpovědět

19. 4. 2010 (12:07)  –  zj

0
0

Jardo, máte určitě v mnohém pravdu, i když to Vaše paušalizující znechucení vším nesdílím. Ono se taky spousta věcí zlepšuje a daří. Ale kolem nás je opravdu zatím spíš demogracie než ta s tím –k- :-).
No a protože nechceme jen sedět a čekat, ale hledáme cestu dál, tak právě proto je tu i tento web. A jeho tvůrci a spolupracovníci se osobně účastní mnoha občanských aktivit – veskrze pozitivních! Malé krůčky na dlouhé cestě :-)
Nic se totiž nedá řešit a změnit okamžitě. Musí k takové potřebě dospět většina našich spoluobčanů, což je právě ta největší potíž… Zdraví Zdenka Jelenová

Odpovědět

20. 4. 2010 (07:46)  –  čtenář PS

0
0

Velký souhlas se Zdenkou Jelenovou. Mnoho věcí se za 20let svobody zlepšilo, jenom je mnoho lidí přijalo jako samozřejmost, aniž se o to zlepšení nějak přičinili.
Neustálé reptání a naříkání je naší typickou vlastností, ale skutek utek.Pane Jardo, Vaše" mělo by se to okamžitě zlepšit" postrádá nějakou Vaši vlastní invenci a iniciativu. Pan Martin Zborník přivedl na svět alespoň tento web a celá jeho osobní iniciativa je příkladem, že mu věci veřejné nejsou lhostejné!! A pane Jardo, kdo nic nedělá, nic nezkazí. Podle Vašeho textu jste asi zažil roky socializmu a možná i léta před. Že si nevážíte současnosti, byť se všemi jejími chybami, je smutné. Ale nevím, jak jste žil před listopadem.Asi jste byl spokojený. Každý z nás zde máme vyměřen pouze určitý čas. Každý ho využije jinak. někdo se snaží něco dělat, někdo jen stále reptá a naříká, ale nic pro nápravu věcí neudělá. A to otřepané, "já s tím stejně nic neudělám", v demokratické společnosti neplatí !!! Když už nic jiného pane Jardo,
podívejte se kolem sebe, jak je Písek krásné město, že máte právě Vy to štěstí zde žít, snad máte kolem sebe i dobré lidi a také už kvetou kytky a svítí sluníčko. To všechno bychom neměli brát jako samozřejmost, ale vážit si toho a pomáhat nejrůznějšími způsoby a vlastním přičiněním, aby nám to bylo zachováno.

Odpovědět

22. 4. 2010 (21:18)  –  Jarda

0
0

Vážený pane čtenáři,
omlouvám se za opožděnou odpověď, musím plnit ještě jiné povinnosti a tak jsem nemohl dřív.
Špatně jste četl to, co jsem napsal, nebo jste to vůbec nepochopil. Paní Zdenku Jelenovou obdivuji a smekám před ní. Ona asi ví, co to je, nebo jaké to je, když se snaží v dobré víře na něco upozornit a druhý ji napadne urážlivým až někdy vulgárním způsobem, třeba za to, že to nenapsala podle něho dobře, aniž by se zajímal o samou podstatu věci. Myslím, že ví, o čem píši. Hodně slušných lidí si pak rozmyslí svoji další iniciativu. A propó, pane čtenáři, na jakém základě jste odsoudil moji osobu za nečinnost. Vždyť o tom co dělám nebo nedělám nic nevíte. Řeknu Vám, ono všichni nemusí být vidět. Ale o tomto se bavit nebudem. Raději se bavme o tom, jestli jste Vy schopný posoudit optimálně věci, které se zlepšily. Nechci Vás urazit, ani náhodou nepatřím k těm, co svoje oponenty urážejí. Myslel jsem tím, jestli jste věkově schopný tyto věci posoudit, nebo tak soudíte jen na základě něčího vyprávění, nebo jste si něco přečetl. Jestli máte toto poctivě posoudit, tak by jste musel v té dřívější době žít. Ostatně, nijak jste nespecifikoval věci, ktaré se zlepšily, zatím co já jsem jasně uvedl, co se lidem nelíbí. Napsal jsem jen část věcí, co je špatně, co dělá špatnou náladu v lidech a následně horší vztahy. Neřešte moje vyjádření, je potřeba řešit tyto špatné věci, aby se zlepšila nálada a vztahy. Pak by nelítaly zápalné lahve do oken určitých lidí, pak by i ubylo nasilných trest. činů, nebylo by takové agresivity nejen na silnicích. Lidi by byli spokojenější, tím by byli i k sobě vlídnější. Ne že si nevážím současnosti, zase špatně, pane čtenáři, jsem jen s touto situací nespokojený a je mi z toho smutno, že tyto negativa vůbec vznikly. Ať si každý položí otázku, proč toto vůbec vzniklo. Kde se stala chyba. Nezačalo to třeba již v první kuponové privatizaci, kde nakonec lidé nedostali to, co se slibovalo, nebo dokonce o svoje peníze přišli? Kolik bylo takto naštvaných lidí a jak se takoví lidé chovali ke svému okolí, když bylo ještě další a další zklamání. Takou demokracii, pane čtenáři, určitě ne. Nechci poukazovat jen na ty špatné věci ale bohužel, jsou dost zásadní. A znovu bohužel, napravování těchto věcí je hodně zdlouhavé, moc zdlouhavé a život máme tak krátký.
O těchto věcech by jsme mohli ještě dlouho mluvit, psát, polemizovat ale podle mne, by toto měli přímo řešit lidi, kteří toto řešit mohou, veřejní činitelé, právníci a v neposlední řadě politici, ať již v té vyšší nebo v té regionální podobě, kteří tyto lidi k tomu dotlačí.
Ještě chci upřímně poděkovat p. Zborníkovi, že tu můžu vyjádřit svůj názor.
Zdraví Jarda

Odpovědět

28. 4. 2010 (08:28)  –  čtenář PS

0
0

Vážený pane Jardo,
lepší by byla asi osobní rozmluva, než tato debata na pár řádek.
To že mne spousta věcí mrzí tak jako Vás o kterých píšete je jisté. Mám osobní zkušenost s léty minulými, protože se mi blíží tento rok šedesátka. Mým rodičům byl po únoru zabaven majetek, nemohli najít práci, přičinlivé estébáky jsme měli doma často, odposlech telefonu, korespondence z ciziny přicházela otevřená a nebo nedocházela vůbec. Studia pro nás děti byla nedoporučena a to ještě mohu mluvit o té "lepší" variantě, na rozdíl od jiných. A když se po dvaceti letech svobody dočítám v píseckých novinách a i na tomto webu o všelijakých místních kauzách a že ti"přičinliví" jsou na vedoucích postech, je to víc než smutné. Ale ti, kteří nad nimi drží ochranou ruku, tak ty jsme si zvolili. Generace minulé doby musí prostě vymřít a musí nastoupit mladí lidé, nezatížení bolševickým marasmem a normalizační absurditou.
Ale ti mladí by neměli být pouze tvrdými manažery a ekonomickými hvězdami bez morálky. Bojím se, že morálka celého světa je v těžkém úpadku, hodnoty jsou nastaveny velmi špatným směrem a těch bojovníků , že "pravda a láska musí zvítězit nad lží a nenávistí", je málo a mnohým jsou jen pro pobavení. Civilaze dosáhla určitého vrcholu /tak jako kdysi římské impérium/ a nyní jde křivka prudce dolů. /Ostatně o současné krizi ekonomické, která je podmíněna tou morální skvěle ve své knize "Ekonomiie dobra a zla" píše Tomáš Sedláček /. Ale přes všechna negativa a osobní zkušenosti, které mne velice tíží se snažím být optimistou, protože jinak by nic nemělo smysl. Blíží se volby a máme zase možnost jak s budoucností naložit. Jen mávnout rukou, nejít k volbám a potom reptat, by nebylo správné. Pokud jsem se Vás pane Jardo nějak dotkl, nebylo to myšleno ve zlém.
Vidím, že Vás stejně jako mě hodně věcí v naší společnosti tíží a nejste k nim lhostejný. A to je ta naděje, ve kterou stále věřím.
S pozdravem čtenář PS

Odpovědět

2. 5. 2010 (22:01)  –  Jarda

0
0

Vážený pane čtenáři,
ano, souhlasím s Vámi. Na některých vedoucích postech a někdy až ve vysoké politice, jsou opravdu lidi, kteří jsou přičinliví ale ve prospěch někoho jiného než nás všech. Nejsem si ale již tak jistý, jestli je to chyba nás, voličů. Není to třeba chyba systému, který nedovoluje takových "přičinlivých", se velmi rychle zbavit? Máte asi pravdu v tom, že naše generace musí vymřít, aby se něco zlepšilo. Bohužel. Je ale potřeba již teď poukazovat na nešvary, ktarých je nemálo. To ale nestačí, to by nebylo dotažené do konce. Je nutné tyto vyšetřit a řešit okamžitě, s patřičnou razancí zákona, který tady není. Jsem přesvědčený, že by se mnohé změnilo k lepšímu velmi rychle. Proto je potřeba tímto směrem tlačit na naše zástupce, které jsme dosadili, aby tyto zákony byly vytvořeny a zavedeny. Pak by nemohlo dojí k situaci, kdy přesně víme o nekalé činnosti veřejného činitele, ale odvolat ho, je velmi složitý proces.
O ekonomické krizi toho bylo napsáno a řečeno moc. Hlavně dnes, když probíhá. Já bych chtěl ale upozornit na výrok jednoho našeho občana, uznávaného na celém světě jako podnikatele, Tomáše Bati. Dovolil bych si jen na velmi malou část z jeho výkladu upozornit. " To, čemu jsme zvyklí říkat hospodářská krize, je jenom jiné jméno pro mravní bídu. Mravní bída je příčina, hospodářský úpadek je následek." I když to bylo řečeno před 80 roky, platí to i dnes, možná ještě ve větší míře, než kdy jindy. Ano, naši nástupci by měli být tvrdí, ale v tom dobrém slova smyslu, měli by být poctiví a důslední. V nemalé míře by ale také měli mít cit řešit tu kterou situaci.
Jsem také optimista, pane čtenáři, protože jinak by to opravdu nešlo. Taky se těším z hezkého dne, z hezkých věcí, z lásky a třeba i ze setkání s příjemným člověkem. Chci ale, aby tyto situace a tyto příjemné věci pokračovaly dál. Aby nebyly přeťaty surovostí, nesnášenlivostí, arogancí a všemi těmito negativy, kterých je víc jak dost.
Máte také hořkou pravdu v tom, že slušný lidi, kteří stojí za pravdou a láskou jsou pro pobavení a mnohdy jsou také hrubě napadáni. Jsem z tohoto moc smutný, protože toto začíná již v rodině. Zavzpomínejme si na naše mládí, jak byla vychovaná naše generace. Tím nechci ukázat jen na špatnost dnešní mladé generace, určitě ne, jsou i pozitivní lidé a naštěstí jich není málo ale těch zlých, agresivních a arogantních je oproti naší generaci podstatně více. Dnešní generace vzhlíží hodně k Americe. Bohužel ale z té horší strany. Někdy sleduji pořady o lékařské pohotovosti z tamních měst. Aspoň jednou za sledovaný čas, (jedná se o hodinový neupravený pořad přímo z nemocnice), je přivezen někdo pobodaný nebo postřelený. Takže taková amerikanizace je zrovna takový extrém, jako bylo za nás poruščování. A o takové demokracii jsem se již vyjádřil.
Ano, budou volby, budeme opět volit naše zástupce. Bude to lepší, anebo to bude stav setrvalý. Měli bychom na ně tlačit, aby v daleko větší míře poslouchali požadavky svých voličů a důrazně je i prosazovali.
Pane čtenáři, takto by jsme mohli pokračovat ještě moc dlouho, námět by určitě byl a věřím, že by jsme si hezky popovídali. Ne, nijakým špatným způsobem jste se mojí osoby nedotkl. Takový druh diskuse má být ostrý, má být otevřený, ale musí být vždy slušný. Já si myslím, že žádný z nás slušnost neporušil.
S přáním hezkého dne a nejen toho dnešního Jarda.

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.