Přihlášení

Kdo slíbil, že bude aktivně proti zastávce v Preslově ulici? Přemýšlejte, než půjdete volit…

3. 10. 2014 | Zdenka Jelenová | Diskuze (2) | Věci veřejné

Jak přesně odpovídali kandidáti do komunálních voleb ohledně zastávky v Preslově ulici? Přečtěte si a sami můžete v budoucnu sledovat, kdo jak bude plnit své slovo… Odpovědi zazněly v průběhu 2. Píseckého předvolebního kotle ve středu 1. října.

Josef Knot (TOP 09): "Město Písek se již před třičtvrtě rokem na radě města usneslo, že doporučuje SŽDC, aby vlaková zastávka stála v oblasti obchodní zóny. Ale město není investorem této stavby, může maximálně apelovat na SŽDC, aby tu zastávku vybudovalo tam. Pozítří, 3.10., přijedou zástupci SŽDC na jednání a předpokládám, že s panem starostou na ně budem apelovat zhruba v tomto duchu. Ale město Písek nemá jakoukoli páku na to, aby bojkotovalo výstavbu této zastávky. Je to na pozemcích drah a investorem je SŽDC."

Jiří Hořánek (ANO 2011): "Souhlasím s panem místostarostou, že to město ovlivňuje obtížně, na druhou stranu, pokud už bude rozhodnuto, že tam ta zastávka bude stát, město může iniciovat aspoň stavbu protihlukové stěny."

Karel Vodička (KSČM): "Já jsem se dozvěděl v novinách, že je na to už vydané stavební povolení. Všechny, kdo bydlí okolo, beru jako účastníky řízení, protože se jich ta stavba dotýká! Měli by být účastníky řízení a nesouhlasím s tím, aby se tam tato stavba udělala, aby tam brzdily a zastavovaly vlaky, to do toho místa vůbec nepatří! A jestli to někdo zbabral z ČD, tak ať si to vypije do dna."

Martin Brož (Piráti Písecko): "Myslím, že ta zastávka by mohla být až u obchodní zóny. Nastává otázka, zda tohle přesně není ta situace, k níž by mělo být vyvoláno místní referendum, aby si občané sami řekli, kde chtějí zastávku."

Radek Boček (Písecký patrioti): "Jako politik musím říct, že občany naprosto chápu, taky bych byl proti. Jako lenivý úředník bych opakoval, že je tam nějaké územní a stavební řízení, a rozhodnutí je pak výsledkem přeneseného výkonu státní správy. Bohužel je to tak."

Vladimír Homola (ODS): "Město je poměrně silným partnerem pro dopravce, ať už pro České dráhy nebo jiné, vždy všichni dopravci s ním jednají, jde o nalezení správných argumentů. Město má silnou vyjednávací pozici, pokud bude chtít."

Pavel Hubka (Svobodní): "Vyjednávat a vyjednávat. Zapojit dráhu do městské dopravy je výborný nápad, ale realizace musí co nejméně dopadat na místní lidi, vykácet stromy je špatně. Asi ale nemáme právní moc to změnit, jedině znárodnit a pro to bych nebyl."

Pavel Buček (Zelená pro Písek): "Když lidé si něco nepřejí a já je mám zastupovat, tak si to také nemám přát. Město zastupuje občany. Pokud je tu nesouhlasná petice občanů, musí město taky nesouhlasit a jednat takovým způsobem s investorem."

Petr Hladík (KDU-ČSL): "Pokud to občané nechtějí, není to z mého pohledu možné prosazovat. Zastupitelstvo by mělo vyjednávat, aby to bylo v místě, kde to bylo naplánováno původně. To se mi zdá logické."

Zdeněk Kudrlička (SPO): "Já bydlím Za Kapličkou a myslím, že zastávka by se k obchodní zóně hodila a město by o tom mělo vyjednávat. Stavět ji pět set metrů od nádraží mi připadá hloupé."

Ondřej Veselý (ČSSD): "Dávám zapravdu panu místostarostovi, skutečně budeme jednat a můžu vám slíbit za nás za oba, že budeme vystupovat za to, aby zastávka byla v obchodní zóně. Nicméně bohužel to nemáme úplně ve svých rukách – můžeme vám slíbit aktivní přístup, nikoliv výsledky."

Více ke kauze:

Město uzavřelo dohodu se SŽDC ohledně zastávky v Preslově ulici

Nová železniční zastávka v Preslově ulici? Občané volají: NESMYSL!

VIDEOZÁZNAM DRUHÉHO PŘEDVOLEBNÍHO KOTLE: Není pravda, že všichni lídři stejně vrkali… – pasáž o zastávce najdete na stopáži 1h:49min

0
0

Diskuze k článku +

4. 10. 2014 (13:38)  –  Luděk Blaha

0
0

'město Písek nemá jakoukoli páku na to, aby bojkotovalo výstavbu této zastávky'

Podle slovníku cizích slov je 'bojkot' přehlížení, odmítání styků, izolování.
Přehlížení a ani odmítání styků zřejmě moc nepomůže. Ale když už se tu tedy nadhazuje něco takového jako bojkot, co třeba příjezdové a přístupové cesty, napojení na rozvodnou síť, vodovod, kanalizaci… To všechno si dráha zabezpečí ze svých zdrojů?
Možná by pro začátek stačilo najít tam náhodou pár kostí a hliněných střepů. Takový archeologický průzkum může trvat roky. A až skončí, už tam možná ani žádná trať nepovede.

Odpovědět

5. 10. 2014 (21:16)  –  Ing. arch. Petr Lešek

0
0

Dobrý den,
dovolím si politiky upozornit, že zastávky hromadné dopravy mají význam tam kde bydlí lidé, jejich uživatelé. Stavět zastávku u obchodní zóny tradiční kompaktní město nepodpoří. Kdo ji bude používat? Proto je zásadní úvaha komu má zastávka sloužit a takovou úvahu jsem zatím neslyšel. Snad ji SŽDC má, a pak předpokládám, že o ni bylo/bude požádáno. Pokud ji nemá tak mi to přijde amatérské rozhodnutí tohoto státního podniku.
Za mne je rozumné umístění zastávky v pokračování ulice Sovova, spojené s kultivací průchodu do sídliště Jih.
Hrozím se názoru, že by měly být vybudovány protihlukové stěny. Ty prostředí města a krajiny devastují více než samotný hluk. Doporučuji výlet vlakem z Prahy do Benešova, nebo Radlickou ulici na Praze 5 jako odstrašující případy. Dovolím si zároveň upozornit, že existují i nízké tlumiče hluku, neboť ten způsobují kola na styku s kolejnicí.

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.