Přihlášení

K ústním pohovorům na ředitele Sladovny Písek o.p.s bylo pozváno 5 ze 13 uchazečů

7. 1. 2011 | Martin Zborník | Diskuze (20) | Věci veřejné

Sladovna Písek - foto Zborník

Město Písek vypsalo výběrové řízení na post ředitele Sladovny Písek o.p.s., který má nahradit ve funkci Jiřího Hladkého, který končí k 31.1.2011. Na podrobnosti k průběhu výběrového řízení nám odpověděl starosta JUDr. Ondřej Veselý odpovědný za rezort kultury a cestovního ruchu v Písku.

Martin Zborník- redakce PS: Kolik došlo přihlášek do výběrového řízení?
Ondřej Veselý - starosta Písku: Do výběrového řízení přišlo 13 přihlášek


MZ: Jak bude probíhat výběr uchazečů? Kdo sestavoval a v jakém složení bude zasedat výběrová komisi? Jaký je vztah mezi správní radou, která rozhoduje o jmenování ředitele o.p.s. a výběrové komise?
OV: Výběr uchazečů provede mnou sestavená výběrová komise ve složení (dovolím si pouze příjmení): Veselý, Bubník, Rambousová, Goetz, Štangl, Dub, Petrášek. Jmenování ředitele provede SR společnosti, která obdrží návrh komise jako doporučení

MZ: Jaká jsou kritéria a jejich váha pro výběr ředitele o.p.s?
OV: Kritéria, jak je zřejmě myslíte (vážená kritéria při výběrových řízeních na služby a stavební práce) zvolena nebyla. Členové budou hodnotit koncepci uchazečů, dosavadní zkušenosti, úroveň vzdělání a znalostí, a podstatný samozřejmě bude osobní pohovor.

MZ: Budou ústní pohovory se všemi uchazeči? Postupují všichni uchazeči do dalšího kola nebo se výběr zúžil jen na některé uchazeče? Jaké jsou případné důvody vyřazení některých uchazečů?
OV: K ústnímu pohovoru bylo v tuto chvíli pozváno 5 uchazečů (výběr provedli členové vedení města podle kvality koncepcí). Pokud si komise vyžádá k pohovoru i další uchazeče, proběhne druhé kolo výběru. Někteří z uchazečů nesplnili podmínky VŘ

MZ: Jaký je časový harmonogram a kdy bude znám výsledek výběrového řízení?
OV: Prvé kolo VŘ proběhne 12.1.11 v odpoledních hodinách. Pokud nebude mít komise zájem slyšet další uchazeče, měl by už tento den vzejít návrh pro SR Sladovny

MZ: Jak předběžně hodnotíte došlé uchazeče? Jaké se zvažují alternativy v případě nezvolení nového ředitele o.p.s? – Prosím o rozlišení na krátkodobé opatření a návrhy na finální kroky vyřešení celé situace (pověření dočasným vedeném někoho ze zaměstnanců, dosazení provizorního ředitele, dočasná zpráva Centrem kultury o.p.s, sloučení s Městskou knihovnou apod..)
OV: Oněch 5 uchazečů pozvaných na pohovor hodnotím podle koncepce a životopisů jako velmi nadějné. Předpokládám tak, že se nám podaří vhodnou osobnost a jejího případného náhradníka vybrat. Pokud by nový ředitel nemohl nastoupit již 1.2.2011, byl vedením o.p.s. Sladovna správní radou dočasně pověřen Ctirad Havel


MZ: Došla již ze strany pověřeného Městského úřadu Písek ke jmenování dvou od května 2010 chybějících členů správní rady Sladovny Písek o. p. s.? Kdo a kdy byl úřadem jmenován do těchto funkcí, když byl tento bod stažen z jednání zastupitelstva 9.12.2010, protože podle zákona o o.p.s. o tom nemůže rozhodovat zastupitelstvo zastupující zřizovatele o.p.s?
OV: Ke jmenování členů SR Sladovna dojde paní tajemnicí velmi brzo. S ohledem na to, že došli pouze dva návrhy na jmenování členů SR, je velmi pravděpodobné, že se členy stanou pánové Grégr ml. a Říha.

Související články:

Jiří Hladký odchází k 31.1.2011 z postu ředitele Sladovny. Co bude dál?

0
0

Diskuze k článku +

10. 1. 2011 (10:21)  –  Rosťa

0
0

Proboha z ajkého tituly by učitel Říha měl být ve správní radě Sladovny? Jak může této problematice rozumnět?

Odpovědět

10. 1. 2011 (10:42)  –  Ondřej Veselý

0
0

Návrh vzešel z TOP 09.

Odpovědět

10. 1. 2011 (11:37)  –  JUDr. Josef Šlehobr

0
0

V Písku se opakují stále stejná jména jako Kočí, Grégr, Tramba, Dušek, Kalina atd. Podle mého názoru je změna poměrů v Písku žádná nebude. Co dělá koalice nebo to všem vyhovujue?

Odpovědět

10. 1. 2011 (16:20)  –  Ondřej Veselý

0
0

Ony jsou dvě možnosti. Buď dát prostor opozici k tomu, aby ukázala co umí a vedla konstruktivní politiku. Nebo zahnat opozici do kouta a dělat tvrdě koaliční politiku. Tímto směrem byla vedena politika v Písku řadu let a mě osobně se hluboce příčí.

Odpovědět

10. 1. 2011 (16:52)  –  jitka B.

0
0

Výborně pane starosto, plně s Vámi souhlasím.Ono kritizovat všechny a všechno je hrozně jednoduché, pan JUDr.J.Š. je tím známý.

Odpovědět

10. 1. 2011 (16:57)  –  xxx

0
0

Já s panem sarostou souhlasím, ale prostě pan Říha ve správní darě Sladovny je nesprávná volba až skoro hloupost. Mám známého v LIšově, který zde v Písku provozoval jeden kulturní objekt a pana Říhu zaměstnal na dohodu na pár hodin. Co mu tam způsobil, to se jen tak nevidí.

Odpovědět

10. 1. 2011 (18:11)  –  Kuba

0
0

Pan starosta chce dát velkoryse místa, na které koalice, jak jsem pochopil z výše uvedeného textu, nemá kandidáty opozici a bude tvrdit, jak umožní opozici tvořit politiku? Kolik míst třeba v radě nabídl opozici??? Tam se zejména tvoří politika…nebo se mýlím?
Kuba

Odpovědět

10. 1. 2011 (19:40)  –  Jakub

0
0

Kubo, Kubo, chápu to úplně opačně než vy! Opozice měla navrhnout kandidáty a navrhla takové, které nyní kritizujete! A ještě se Vás zeptám: "Můžete mi říci,kolik míst bylo nabídnuto opozičním partnerům v minulých volebních obdobích?"
A mýlíte se, vrcholným orgánem města je zastupitelstvo – tam se podle mne dělá politika.
Demagogie není ten správný způsob v diskuzi.

Odpovědět

10. 1. 2011 (19:58)  –  Kuba

0
0

Jakube, Jakube chápat to můžete, jak chcete, ale v mém příspěvku nebyla kritika kandidátů. Nevím, z čeho tak usuzujete. Šlo mi o populismus z úst pana starosty. Nevím, zda měla opozice navrhnout své kandidáty, pokud ano, tak tak učinila. Ale proč je nenavrhla koalice? Evidentně proto, že se do problematické Sladovny nikdo nehrne. Podle mého názoru se k tomu opozice na rozdíl od koalice postavila konstruktivně.
Ohledně Rady: neptám se, kolik jich nabídla předchozí vládní garnitura, ptám se, kolik jich nabídla stávající. Vrcholným orgán je samozřejmě zastupitelstvo, ale ta reálná politika se odehrává právě v Radě, resp. na exekutivních pozicích.

Odpovědět

11. 1. 2011 (12:14)  –  JUDr. Šlehobr

0
0

Souhlasím s přispěvatelem KUBA. Ten má pravu ve všem. Vůbec se nejedná o problém tak, jak jej staví star. Zahnat opoz. do kouta, ale zamezit škodám, které se děly za minul.vedení. Zbytečné soudní spory, bytová politika na základě napůl příslušného zákona a napůl na základě účelové vyhlášky, aby mohlo být prodáno více bytů těm určitým lidem, upřednostňování projektů, které nesou slávu před opatřeními, které pomáhají občanům, klientelismus a jánabráchyzmus, tedy všechny nedostatky, které jsem kritizoval a se mnou 1840 hlasů občanů v komunálních volbách, tedy vše to co jsem já a občané v Písku chtěli těmito volbami napravit, je obsazováním jmenovaných do rad a komisí ohroženo.
Chci ještě objasnit problém kandidátů přispěvateli KUBOVI. Není to tak, že by koalice neměla žádné kandidáty. Starosta jako předseda ČSSD ze straníků ČSSD ani nikoho nenarhoval jako to udělalo ODS a Top 09. Vypadá to tak jako by starosta chtěl opozici podvázat a získat. Ještě chci zdůraznit, že mé názory spolusdílí znančná část občanů Písku. Přesvědčuji se o tom každý den.

Odpovědět

11. 1. 2011 (12:54)  –  Ondřej Veselý

0
0

Pane doktore, reagovat na veškeré Vaše fabulace konkrétně asi nemá cenu, protože jsou veskrze silně neurčité a zavádějící. Opravdu jsem nenavrhoval kandidáty do komisí a výborů za ČSSD, protože jsem neviděl důvod obsazovat jednotlivé orgány podle stranického klíče. Kdo se z členů naší strany neobával vstoupit do veřejné soutěže a ucházet se o tyto posty, učinil tak sám.

Pokud jde o Vaší sílu 1842 hlasů v komunálních volbách, pak si prosím uvědomte, že nejméně 1700 (ale daleko pravděpodobněji téměř 1800) hlasů jste obdržel jako kanditát z kandidátky ČSSD a nikoliv jako JUDr. Šlehobr.

Odpovědět

11. 1. 2011 (13:36)  –  jitka B.

0
0

pan JUDr. Š. je zřejmě něčím omezen /věkem? /, jeho názory se o nic neopírají, resp. pouze o vlastní "rádobynázor".

Odpovědět

11. 1. 2011 (16:23)  –  Jakub

0
0

Domnívám se, že správný postup je tento: opozice by měla kontrolovat organizace jako např. Sladovnu a další jí podobné. Proto měla opozice navrhnout kandidáty do všemožných rad – podle mne. Je to tak? A pokud jsme se všemi kandidáty všichni spokojeni, není co řešit. Konečně došlo k souznění všech přispěvatelů, že KUBO? Ještě vás navíc musí těšit, že máte takovou konstruktivní podporu!

Odpovědět

11. 1. 2011 (16:45)  –  Kuba

0
0


JAKUBE, pokud máte na mysli kontrolovat ve smyslu dozorovat, pak jsme spolu ve shodě. Pokud se však domníváte, že kontrolovat v duchu ovládat, pak nikoli. Ještě by mě zajímalo, jak to vidíte s tím křeslem v Radě města pro opozici, zda i tam jsme v souladu? Jinak mě těší, že mám podporu ve Vás, milý Jakube…:)

Odpovědět

11. 1. 2011 (17:01)  –  Jakub

0
0

Jéje! To je omyl, já podporou míním pana Šlehobra! Mou podporu fakt nemáte, přestože jsem vám milý! :-)

Odpovědět

11. 1. 2011 (17:06)  –  Kuba

0
0

…:)
Nějak jste, můj příteli, zapomněl na ten dotaz s tou Radou, no…..nevadí…..:)

Odpovědět

11. 1. 2011 (20:59)  –  Jakub

0
0

Ohledně Rady: je mi líto, nemohu sloužit. Já totiž nevím, kolik míst bylo či nebylo nabídnuto opozici. Oni mě opravdu na jednání nepřizvali.My voliči jsme rozdali hlasy tak, jak jsme je rozdali a zbytek je již jenom na politicích. Pokud se mi nebude toto rozložení sil líbit, budu příště volit jinak. Ale po dvou měsícíh kritizovat, na to se opravdu necítím. :-) Asi nemám dostatečné životní zkušenosti.:-( Počkám si, fakt počkám s vynášením soudů.

Odpovědět

11. 1. 2011 (21:45)  –  Kuba

0
0

Milý Jakube, poté, co jsem viděl v online přenosu ze zastupitelstva proinvestiční politiku koalice, tak si myslím, že budete čekat s rozvojem našeho města poměrně dlouho. V debatě k rozpočtu nebyla koalicí předložena jediná smysluplná investice. Třeba nás ale s něčím mile překvapí. Uvidíme…..Ono se za předchozí 4 roky ve městě toho moc díky rozhádané koalici neodehrálo a změna ve vedení příliš veliká není. A argumenty pana místostarosty, že Písek je město pro business mě nechává opravdu chladným. Možná, že se více a populisticky komunikuje s veřejností, ale to je asi tak vše.
A k té naší Radě: jak psal starosta těsně po volbách, nenabídl křeslo žádné, byť si na to sám, když byl v opozici, stěžoval. To ale Vy moc dobře víte. Ona opoziční politika s minoritou v zastupitelstvu a nulovou možností ovlivnit Radu města se dá dělat dost těžko.
Jinak s Vámi souhlasím, že jak jsme si to my voliči rozdali, takové to máme.

Odpovědět

12. 1. 2011 (22:06)  –  Jakub

0
0

jo, příště zvolíme širokou všeobjímající se národní frontu. To bude soulad! To chcete nebo chcete majoritu opozice v zastupitelstvu nebo jak tomu všemu mám rozumět? Jak se tedy tvoří opozice?Asi nemá cenu dál polemizovat, v názorech se zcela rozcházíme. Tak nashledanou, milý Kubo!

Odpovědět

13. 1. 2011 (08:53)  –  čtenář PS

0
0

pro XXX
souhlasím s Vámi,
pan Říha by pro Sladovnu přínosem rozhodně nebyl, právě naopak. Tehdejší nesrovnalosti nadělal v soukromě provozovaném Kulturním domě, za ředitelování p.Hladkého se ve Sladovně pokoušel zprostředkovávat některé akce, také to nedopadlo nejlépe. Krom toho dluží po privátních lidech peníze. Jemu jde pouze o osobní zájem, jak z čeho vytěžit pro sebe. Do doobsazování nové správní rady by snad měl co říci také nový ředitel Sladovny?
Pokud bude jenom trochu rozumný a profesionální, měl by kromě stávajícího osazenstva udělat změny i ve správní radě Odborníci tam rozhodně nesedí. I když chápu, že město jako zřizovatel tam svoje koně chce mít.Když se rodila myšlenka Sladovny,jejíž původní záměr byl exkluzivní, říkal jsem si, že pro Písek je to velmi velké sousto. Pokud tam nebudou skuteční odborníci, nebude to fungovat.Stalo se a ze strany města se zymýšlený projekt pohřbil.Nezávidím současnému starostovi jeho situaci v souvislosti se Sladovnou. Město si na sebe ušilo bič. /Ale tak trochu si to zaslouží…../

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.