Přihlášení

HLAŠTE SE O PRÁCI DO KOMISÍ A VÝBORŮ!!!!!

4. 11. 2010 | Ondřej Veselý | Diskuze (45) | Věci veřejné

Ondřej Veselý a Vojtěch Bubník foto Martin Zborník

Do 18.11.2010 mají všichni občané města možnost nabídnout své schopnosti a dovednosti ve prospěch města a podat si žádost o zapojení do práce komisí a výborů.

Ještě jednou děkuji za velký zájem pracovat v komisích a výborech města. Z důvodu velkého zájmu, zvláště o některé komise, zpracovaly strany koalice společný manuál pro podání žádostí o členství v komisích a výborech. Ten přikládám v příloze. Součástí manuálu je přihláška, kterou je nutné vyplnit, oddělit a odnést na podatelnu MěÚ, kde budou jednotlivé přihlášky shromažďovány. Přihlášky je nutné podat nejpozději do 18.11.2010!!!!! Dále je uveden postup výběru.

Postup při volbě členů komisí a výborů.


- Nominační lístek může vyplnit kdokoliv ( strana, sdružení, … i občan sám ).Nominační lístky budou zveřejněny na webu města, případně i jiných webech a v tisku – např. i zpravodaj města.
- Pokud někdo chce pracovat ve více komisích ( výborech) , musí sám vyplnit i více lístků. Pokud nominaci podává někdo jiný a navrhuje občana do více komisí (výborů) , musí též vyplnit více lístků ( tj. pro každou nominaci samostatně ).
- Nová rada města rozhodne, které komise ustaví. Komise i výbory budou mít maximálně devět členů.
- Všechny nominace budou shromažďovány na radnici a tříděny po komisích.
- Bude sestaven seznam navržených kandidátů pro každou komisi (výbor) v abecedním pořadí s uvedením : jména a příjmení, věku a bydliště (přílohou budou přihlášky zájemců o členství – aby mohli zastupitelé posuzovat míru jejich odbornosti).
- Každý člen zastupitelstva obdrží seznam navrhovaných kandidátů pro každou komisi (výbor), označí maximálně 8 nejvhodnějších kandidátů. V případě, že nebude chtít, nemusí označit žádného kandidáta. Na seznamu bude uvedeno, který zastupitel prováděl výběr.
- Následně budou sečteny počty hlasů pro jednotlivé osoby a to pro každou komisi (výbor).
- Osm osob s nejvyšším počtem hlasů bude navrženo zastupitelstvu ( radě) ke jmenování. Pokud bude u více kandidátů na posledních místech stejný počet hlasů rozhodne o jmenování rada města (ZM u výborů).
- Předsedu komise či výboru jmenuje rada či zastupitelstvo města z řad zastupitelů. Ve zcela výjimečném případě, pokud nebude na předsedu nominován žádný člen zastupitelstva města, může být zvolen i nečlen.

 

Zde upozorňuji, že pokud máte zájem pracovat ve více výborech či komisích, je nutné podat přihlášku pro každý výbor či komisi zvlášť! Následuje seznam komisí a výborů, které by měly být v následujícím volebním období zřízeny. Náplň činnosti bude případně upraven po ustavující schůzi konkrétního výboru či komise a je tedy pouze obecným vodítkem k představě o činnosti výboru či komise.

Jsou navrhovány následující výbory zastupitelstva města s vymezením působnosti
 
a) Finanční výbor:
- se vyjadřuje k návrhu rozpočtu města, rozpočtovému provizoriu, rozpočtovým opatřením a rozpočtovému výhledu
- zaujímá stanovisko k závěrečnému účtu města,
- posuzuje záměr města zřídit trvalé a dočasné peněžní fondy,
- projednává návrh na emisi komunálních obligací,
- vyjadřuje se k poskytnutí a přijetí půjčky, vzdání se práva a prominutí pohledávky a zastavení městského majetku, pokud je v těchto případech překročena hranice 1 mil. Kč,
- provádí kontrolu hospodaření s majetkem a finančními prostředky města.

b) Kontrolní výbor:
- Kontroluje jsou-li zastupitelstvu předkládány zprávy o hospodaření příspěvkových organizací a obchodních společností zřízených městem nebo těch společností, v nichž má město podíl, zaujímá k nim stanovisko,
- kontroluje plnění usnesení zastupitelstva a rady města,
- kontrolu dodržování právních předpisů ostatními výbory a městským úřadem na úseku samostatné působnosti
c) Osadní výbory:
- osadní výbor Hradiště
- osadní výbor Semice
- osadní výbor Smrkovice
- osadní výbor Nový Dvůr
- osadní výbor Sv. Václav
- osadní výbor Purkratice

Jsou navrhovány následující komise rady města s vymezením působnosti
 
a) komise životního prostředí:
- žádosti o stanovisko ZM k posouzení vlivu stavby na ŽP (EIA)
- generel zeleně
- plán svozu odpadu
- koncepce nakládání s odpady a změna systému svozu odpadů
- stanovisko pro jednání RM k investičním akcím (pokud se týká zásahu do zeleně)
- generel a pasport zeleně
- informace o náhradních výsadbách
- projednávání změny ve vyhláškách nebo vznik nových vyhlášek
- kontrola a plnění obstaravatelské smlouvy s MSP Písek
 
b) komise pro urbanismus a rozvoj města:
- žádosti o vyjádření města Písku jako souseda ke stavebnímu záměru s předpokládaným objemem investic nad 500 tis. Kč
- návrh změny územního plánu
- návrh dopravního generelu
- generel zeleně
 
c) komise pro výchovu a vzdělání:
- návrh na jmenování členů rad škol za zřizovatele při ZŠ v Písku
- návrh na zrušení, zřízení, sloučení či splynutí nebo přemístění ZŠ a MŠ
- návrh na rozšíření nebo snížení kapacity ZŠ a MŠ
- návrh na rozdělování finančních prostředků na volnočasové aktivity mládeže
- namátková kontrola použití finančního příspěvku na činnost
 
d) komise letopisecká:
- změna názvů ulic a prostranství
- vybudování památníků a pomníků
- návrhy na zřízení a koncepci muzeí
- kronika města

e) komise bytová:
- schválení bytového pořadníku včetně pořadí náhradních bytů a bytů v obecním zájmu
- poskytnutí bytové zápůjčky
- návrhy na prodej bytů
- návrhy na přidělení bytů v DPS
 
f) komise sociální:
- úprava stravného v DPS
- návrh na jmenování vedoucích sociálních zařízení spravovaných městem
- návrh na rozdělování finančních prostředků na sociální účely pro nestátní neziskové organizace
- podílí se na tvorbě či aktualizaci komunitního plánu města
 
g) komise majetkoprávní:
- převody a nabytí majetku nad 1 mil. Kč účetní nebo odhadní ceny včetně určení kupujícího
- zpráva o stavu majetku města
 
h) komise pro infrastrukturu a dopravu
- koncepce MHD včetně schvalování cen jízdného
- dopravní generel
- změny místní úpravy silničního provozu
- plán výkopových prací na běžný rok
- stanovisko k investicím do infrastruktury
- sledování energetického konceptu města
- stanovisko k zásadním investicím do sítí na území města
- stanovisko k cenám médií schvalovaných radou města
 
i) komise pro partnerské vztahy a cestovní ruch:
- strategie a investice města v oblasti cestovního ruchu
- návrhy řešení praktických problémů v oblasti cestovního ruchu
- vyjádření k námětům grantových programů města Písek na podporu cestovního ruchu
- návrhy edičního plánu materiálů v oblasti cestovního ruchu
- projekty a programy spolupráce v oblasti partnerství a cestovního ruchu

j) sportovní komise:
- návrh na rozdělování finančních prostředků na sportovní účely kromě záštity starosty
- kontrola použití investičního příspěvku na obnovu, rekonstrukci, opravu sportovních zařízení
 
k) kulturní komise
- vyjadřuje se k zásadním rozhodnutím v oblasti kultury (zakládání nových společností, pronájmy kulturních zařízení ve vlastnictví města, účast v komisích na výběrová řízení v oblasti kultury, investiční plán kulturních zařízení)
- napomáhá realizaci Strategického plánu rozvoje kultury, předkládá podněty k aktualizaci plánu a projektových listů
- deleguje své zástupce do hodnotící komise na poskytování příspěvků na kulturní aktivity v rámci vyhlášeného Grantového programu kultury, případně cestovního ruchu
- navrhuje tématické okruhy pro vypsání jednotlivých opatření v rámci vyhlášeného Grantového programu kultury, doporučuje kulturní aktivity na zařazení do Zlatého fondu
- členové se aktivně účastní kulturního života, odborných diskusních fór i setkávání s veřejností
 

Jednotlivé komise mohou projednávat i jiné otázky, než které jim uloží rada města, předkládat vlastní návrhy a ve spolupráci s kontrolním výborem kontrolovat účelné a hospodárné využití veřejných prostředků

Seznam zájemců o práci v jednotlivých komisích bude rozeslán všem zastupitelům nejpozději do 25.11.2010 s tím, že zastupitelé musí provést výběr nejpozději do 2.12.2010. Na prvním řádném zastupitelstvu 9.12.2010 pak proběhne volba členů výborů, a na jednání rady 16.12. volba členů komisí.

Dovolím si Vás poprosit o distribuci materiálu také dál, mezi Vám známé zájemce o práci pro město.
 

 Ondřej Veselý

Poznámka redakce - Související články

Výzva vítězů voleb občanům: Kdo chce pracovat pro město Písek?

Mají být nové komise rady města odborné nebo politické?

Dokumenty k článku

0
0

Diskuze k článku +

4. 11. 2010 (14:58)  –  Martin Zborník

0
0

Vámi navrhovaný systém výběru členů komisí rozhodně nezaručuje, že budou nové komise sestavené z odborníků. Kritérium odbornosti totiž velice snadno může být zaměněno za politickou příslušnost. Je to vlastně jiný způsob politických komisí, jen se může navrhovat ne jen přes stranické aparáty. V minulém volebním období kolovalo mezi uchazeči při sestavování komisí velmi trefné heslo: „Ošuk… si svého zastupitele“ Letos se to tedy jen mírně mění na „Oš….. všechny zastupitele“, pak se určitě staneš členem komise. To není dobré.
Navíc o složení komisí rady města budou rozhodovat i opoziční zastupitelé. Jejich snahou tedy určitě bude prosadit své politické zástupce do těchto orgánů. Stává se to tedy bojem stranických zájmů nikoliv primárně sestavování odborných poradních orgánů.
Počet členů komisí stanovený na max. 9 členů také nepovažuji za šťastné. Díky tomu se nedostane na řadu odborníků, kteří chtějí své odborné zkušenosti fakticky zadarmo poskytovat pro město. Odborná stanoviska bude vytvářet kolegium, v lepším případě 5 zrovna přítomných odborníků (lépe řečeno jen politiky akceptovaných „odborníků“ + zastupitelů), protože opravdu dobrý a schopný odborník nebude mít vždy čas se každé komise účastnit. To přeci není důvod pro odmítnutí jeho cenných rad. Při střetu odborných názorů je také žádoucí větší škála názorů. Jeden člen pak ztrácí možnost velice snadno ovlivnit stanovisko celé komise. Jeho váha hlasu je při více členech prostě menší, což je žádoucí.
Podrobně jsem k této věci rozepsal své myšlenky v článku: Mají být nové komise rady města odborné nebo politické?

Ještě na závěr jednu otázku: Jak vážně pak bude brát nově ustavená radniční koalice rady, připomínky a usnesení z takto sestavených komisí?

Odpovědět

4. 11. 2010 (15:33)  –  jitka

0
0

M.Z. – proč tak pesimistický, apriori negativní názor?

Odpovědět

4. 11. 2010 (15:59)  –  Iva2

0
0

2Jitka
A Vy už jste zde snad četla od pana Zborníks nějaký optimistický názor? Já tedy ne.

Odpovědět

4. 11. 2010 (17:09)  –  Elév

0
0

Paní Ivo 2,na těchto stránkách snad nepíše nikdo tak stručně,přímočaře a nekompromisně, jako vy.Poznámka k panu Zborníksovi (hezký překep,zní to jako příjmení někde z oblasti Pobaltských republik!) to potvrzuje.

Odpovědět

4. 11. 2010 (17:18)  –  Iva2

0
0

2Elév Fakt? To se nad sebou tedy musím zamyslet.! A to si představte, že toho ještě míň namluvím!
P.S. Za překlep Zborniks se omluvám, ale nezní to zas tak špatně.

Odpovědět

4. 11. 2010 (17:37)  –  Martin Zborník

0
0

Pro anonyma IVU2 – Ani nevíte, jak rád bych psal jen optimistické názory. Bohužel s ohledem na veliké množství práce s tímto webem se zatím dostanu jen na část témat, které považuji za důležité řešit pro dobrý chod našeho města. Plním tak jeden z našich cílů watchdoging – sledování korektnosti a morální integrity politických činitelů, úřadů, státních organizací i firem, včetně kontroverzních témat a hlídání demokratických principů rozhodování. Na pozitivní články mi tedy prostě nezbývá čas. Můžete je psát klidně třeba vy Ivo2. Budu jedině rád když náš web prozáříte.

Budu velice rád, když v budoucnu nebude nutné žádné“negativní“ články publikovat. Samou chválou totiž špatné věci nezpravíme.

Zpět k tématu téma komisí, které se otvírá 1x za 4 roky. Nevím, jaké máte zkušenosti vy, však mé letité zkušenosti v komisích mě nutí snažit se udělat vše pro to, aby tato práce měla smysl. Pokud to má zůstat stejné nebo hodně podobné jako v předchozích letech, tak zisk pro město z činností takto ustanovených komisí je nedostačující s ohledem na jejich potenciál. To se snažím svojí činností změnit. Pokud ale komise budou pracovat postaru, nemám již zájem mrhat svojí energii na její prakticky nefunkční činnost.

PS: Kdo mě zná osobně tak ví, že nejsem žádný negativista. Jen jsem se rozhodl razantně vystupovat proti věcem, které považuji za špatné nebo ještě hůře vůbec neřešené.

Odpovědět

4. 11. 2010 (17:46)  –  Iva2

0
0

Já vám to věřím, práce je určitě hodně, ale mně se zdá, že Vy nemáte vůbec z ničeho radost, že na všem hledáte jen negativa a i když je něco dobře, stejně musíte vyšťourat něco, co celkový dojem zkazí. Na mě prostě působíte depresivně:

Odpovědět

4. 11. 2010 (20:54)  –  Luděk Blaha

0
0

Tak to jste, pane Zborníku, ale už fakt přehnal. Paní Iva2 si do Píseckého světa chodí odpočinout, podebatovat lehce a Vy na ni s depresí.
A od teď už, prosím, sledujte korektnost a morální integritu hezky zvesela nebo bude doopravdy zle a paní Iva2 si bude muset předplatit Sluníčko.

Odpovědět

5. 11. 2010 (08:34)  –  Milan Sedlák

0
0

Hodně dlouho jsem žil v režimu, v němž se sice jakási kritika připouštěla, ale měla být takzvaně konstruktivní. Nešlo ani tak o to, zda obsahovala nějaké návrhy či náměty nebo ne. Nesměly se dotknout tehdy vládnoucího systému, a to ani omylem. Výjimkou byl rok 68 a aktivita disidentů v pozdějších letech.

Na stránkách PL jsou diskutéři, které bych zařadil mezi „obhájce stávající moci“ . Abych nemusel dlouze vysvětlovat co tím míním, odkazuji na pana Eléva a na paní Ivu 2.

Skutečnou demokracii ohrožuje netečnost a lhostejnost. Z tohoto hlediska vidím VEŠKEROU diskusi v PL jako užitečnou.

I nadále platí má nabídka týkající se PSAVCŮ. Upřesňuji ji takto: o anonymy nestojím. milan.sedlak@klikni.cz

Odpovědět

5. 11. 2010 (08:34)  –  Iva2

0
0

Test morální integrity
Pane učiteleli Bláho – budete podrobeni krátkému testu.
Skládá se jen z jedné otázky, ale otázka je velmi, velmi důležitá.
Neodpovídejte proto zbrkle a bez uvážení! Promyslete si to! Odpovídejte upřímně a dozvíte se něco o své morálce.
Představte si následně popsanou situaci a učiňte rozhodnutí. Nezapomeňte, že odpověď by měla být spontánní a upřímná!!!!!!
Nacházíte se přímo v centru katastrofické povodně vyvolané orkánem…
Neuvěřitelné masy vody… Jste fotoreportérem v samém centru této hrůzostrašné katastrofy. Pokoušíte se zachytit co nejvíce této hrůzy…
Situace je téměř beznadějná. Kolem mizí domy, lidé zoufale bojují se živlem… Síla přírody v celé její ukrutnosti bere vše, co jí stojí v cestě.

Náhle vidíte muže řídícího terénní auto… bezradně se ho snaží dostat pod kontrolu. Vypadá nějak povědomě… a poznáváte ho: je to ……Jiří Paroubek!!!

A vidíte, že ho rozběsněná povodeň každou chvíli pohltí – navždy… Máte dvě možnosti – zachránit ho, nebo udělat fotku svého života! Zachránit mu život nebo udělat fotku, za kterou určitě dostanete Pulitzerovu cenu!
Fotku, která představuje smrt jednoho z nejvýznamnějších lidí v Česku…
A teď otázka:
……………………………
…………………………..
¨……………………….
……………………………
S BLESKEM NEBO BEZ BLESKU?????

P.s. Odebírám pouze Ohníček!

Odpovědět

5. 11. 2010 (13:40)  –  Elév

0
0

Pro Ivu 2 – asi jste se fakt zamyslela.Tohle již není stručné, přímočaré a nekompromisní,to je z jiného soudku.Ale taky dobré! A že toho ještě méně namluvíte než napíšete? Vy,ženská? No dobře,zatím musím věřit že jste výjimkou,která potvrzuje pravidlo.
Pokud jste si všimla,tak p.Sedlák nás (viz.níže) již zařadil do jedné škatulky jako "obhájce stávající moci".To se asi musíme sejít na kafíčku a založit Klub Obhájců Stávající Moci Otců Socanů (zkratkou KOSMOS) .Kluby jsou dnes moderní.I když původně jsem chtěl založit KEK (Klub Evropských Kuřáků),neboť hulím jako fabrika a podporuji tak nepřímo stát platbou vysoké spotřební daně.Panu Sedlákovi sděluji,že pokud má na mysli celostátní úroveň a současnou vládní koalici,tak se v mém případě totálně mýlí.Pokud má na mysli náš píseček v Písku,tak má částečně pravdu.Mám radost ze změny,mám radost z vítězství ČSSD v komunálních volbách a budoucího starostu p.Veselého jsem křížkem volil.A co se týká pana Zborníkse,tak se mi také zdá,že je trochu moc vážný.Přívlastky mu můžeme vybírat různé – negativista,šťoural, rejpal,kverulant,mračoun,pesimista,škarohlíd……atd.Čeština je bohatý a květnatý jazyk.Já ho taky neviděl usmívat se a už vůbec ne chechtat se na celé kolo.Ale možná je to v soukromí veselý a vtipný člověk se smyslem pro humor.Já ho moc neznám.Na vyhledávání problémů všeho druhu je ale detektivem elitní třídy,to mu fakt jde a nelze upřít.Tak hezký den Ivo i vy všichni ostatní.

Odpovědět

5. 11. 2010 (15:07)  –  Milan Sedlák

0
0

2 Elév: Dělám to nerad, ale tentokrát vám musím něco vytknout. Ostřeji, než je u mě zvykem. Tentokrát jste to totiž přehnal o několik cihe. Mám na mysli když jste napsal, že se vám „TAKÉ zdá, že pan Zborník je negativista, šťoural, rejpal, kverulant, mračoun, pesimista, škarohlíd .“ Možná jste se chtěl pochlubit tím, co synonym znáte. "-))

Uvědomte si laskavě, že jste zatím pouhý pan Kdosi (možná pan Nula, možná pan Někdo), a že z vaší pozice anonyma je to nečestné se strefovat do někoho, kdo chce Písku pomoci.

Ironie vám taky moc nejde, když už se o něco takového pokusíte, pak z toho vyjde trapná křeč. Teď mě napadá – víte, že jsem od vás nikdy žádné fundované kritické vyjádření nečetl? Ono je jednodušší si z někoho anonymně utahovat, než si dát práci s fakty a argumenty a nést svou kůži na trh pod svým občanským jménem, že?

Vsaďte se, že vím jak mi odpovíte: že jste to tak nemyslel. Ale jak mohl pan Neznámý hodnotit konkrétní osobu jako mračouna (atd.), když ho „ani moc nezná“? Ani jej moc nezná a přitom jej „TAKY neviděl usmívat se a už vůbec ne chechtat se na celé kolo.“ Pane EL, neslavíte dnes něco?
MS

Odpovědět

5. 11. 2010 (17:03)  –  Elév

0
0

Pro Sedláka –Já jsem panu Zborníkovi žádný z těch přívlastků NEDAL! Doufám,že on sám umí číst lépe než vy.
Naposledy jsem pana Zborníka pozoroval a poslouchal 3.11. při slavnostním podpisu koaliční smlouvy ČSSD-VPM-ODS,když "týral" budoucího starostu p.Veselého řadou fundovaných otázek.Byl novinářsky perfektní,ale tvář měl jako hráč pokeru.Bez úsměvu.A do pera se mu moc pozitivního a třeba i veselého také nedostává,v tom souhlasím s Ivou 2.Ale všechny ty různorodé názory tady na stránkách Píseckého světa přečte (i když třeba vnitřně nesouhlasí) a možná se skřípěním zubů přejde a přetrpí, aniž by se ješitně urážel.Toho si cením.Možná se teď právě usmívá.

Odpovědět

5. 11. 2010 (17:07)  –  loop

0
0

Hīc Rhodos, hīc saltā! Chachá…

Odpovědět

5. 11. 2010 (17:11)  –  Iva2

0
0

No a pak že to nejde! Hned je tady veseleji!
Já jen chtěla říci, že i vážné věci lze řešit s určitým nadhledem. Mně to může být koneckonců jedno, ale člověk, který na všem hledá něco špatného je ohrožen vážnými zdravotními problémy ne- li náhlým úmrtím!! Takže všeho s mírou.
2El: do KEKu mám bohužel našlápnuto už několik desítek let.

Odpovědět

5. 11. 2010 (17:16)  –  Iva2

0
0

Homō hominī lupus est.

Odpovědět

5. 11. 2010 (17:45)  –  Elév

0
0

Zde je Rhodos,zde skákej !
Jinak hezký skrytý odkaz na Britské listy a článek Ladislava Žáka,v podstatě o rektálním alpinismu.I Iva dva – taky dobrý! Tak tedy "PER ASPERA AD ASTRA".

Odpovědět

5. 11. 2010 (18:06)  –  Iva2

0
0

2El, díky za zmínění názvu CD od mojí oblíbené kapely!

Odpovědět

5. 11. 2010 (18:37)  –  Elév

0
0

A vidíte,to neznám! PER ASPERA AD ASTRA bylo maturitní heslo naší třídy.A aby bylo jasno že komunikujete se "starcem po chmelu",tak maturitní zkoušky jsem složil v roce 1971.Šel jsem o rok dříve do školy a tak jsem maturoval ve věku sedmnácti let.Zbytek jistě hbitě dopočítáte.Ale je tu fakt veseleji!Momentálně si jinde vyměňuji pukrlátka s p.Sedlákem,který mě podezírá že do sebe právě peru jednu slivovici za druhou a nebo hulím trávu.Je to fakt sranda.

Odpovědět

5. 11. 2010 (18:51)  –  Iva2

0
0

No vidíte, a tady se právě projevila ta skutečnost, že jsem měla z matiky za 2. Ještě jsem se nedopočetla k tomu, kolik Vám je let. Ale je mi to celkem fuk, na věku nezáleží, i když muísm přiznat, že projevem bych si tipla o dost méně….
P.s. Jen aby nás tady nehodili na black list! A pan Sedlák mě pak nevezme do almanašské rady!

Odpovědět

5. 11. 2010 (18:54)  –  loop

0
0

No fajn, je vidět síla klasického vzdělání! Jen pro Eléva taková drobnost, která ho přivede k naprosté dokonalosti – v jazyce českém vždy za interpunkčním znaménkem mezera! Je to blbost, ale text se pak mnohem lépe čte. Chceme-li žít v dokonalé a kultivované společnosti, měli bychom začít u sebe :-) A měli bychom na to opatrně upozornit i pana Zborníka – ty jeho hrubice, to je fakt síla.

Odpovědět

5. 11. 2010 (19:19)  –  Elév

0
0

Pro loopa – připomínku beru. Na svoji obhajobu pouze toto :
Píši na PC systémem OREL. Nejříve zvysoka kroužím nad klávesnicí a hledám oběť (písmenko), přičemž ukazováček pravé ruky představuje zobák. Pak se spustím střemlav dolů a klovnu ……. Často následuje zklamání z neúspěšného lovu a výkřik : "Kur….ňa! Zase vedle!" Při tomto lítém orlím boji o potravu mi často nezůstane čas ani chuť na následnou sebekontrolu, o interpunkci a mezerách ani nemluvě. A víte jak jsem zakrněl? Od jistého věku a funkcí jsem měl sekretářky. Jen jsem přecházel po místnosti a diktoval jim do stroje, později do PC. Hezký večer a slibuji, budu se snažit !

Odpovědět

5. 11. 2010 (19:32)  –  loop

0
0

Übung macht den Meister, abychom nebyli pouze latiníky…

Odpovědět

5. 11. 2010 (19:37)  –  Iva2

0
0

2El: Na orla to je clkem dobré. Ale zase na to máte čas, když už jste v důchodu, ne?
2L: Und repetitia mater studiorum est.

Odpovědět

5. 11. 2010 (20:45)  –  Elév

0
0

Pro Ivu 2 (i loopa) – ráno v 04:45 vstávám a jdu na šestnáctku. Domů přijdu kolem 22:30. Vy nevíte, že tento stát drží nad vodou pracující důchodci ?
Pro oba – zatím vám stále rozumím. I když jsem měl protivného němčináře a z jazyka německého stále za 3. Zkuste ruštinu a rozdrtím vás oba na prášek ! A nebo NE.
Vyberte si raději v článku (výše) příslušné komise a dodejte do 18.11. své přihlášky na radniční podatelnu. To bude lepší. Dobrou noc oběma.

Odpovědět

6. 11. 2010 (02:40)  –  Martin Zborník

0
0

Komentář byl smazán pro porušení Kodexu přispěvatelů.

Odpovědět

6. 11. 2010 (02:42)  –  Martin Zborník

0
0

Iva2 & Loop: Tak podle vás tento web potřebuje k rozveselení citáty znamenající v překladu: Člověk člověku vlkem jest (Homō hominī lupus est.), Cvičení dělá mistra (Übung macht den Meister), nebo Přes nesnáze ke hvězdám (per aspera ad astra).

Zůstal bych snad jen u „Hīc Rhodos, hīc saltā!“– doslovně: Zde je Rhodus, teď skoč! Lépe však volně přeloženo: Tady a teď předveď (ukaž) co umíš!
Dovolím si připojit, dále prosím již jen výhradně k tématu tohoto článku. Jiná, především anonymní debata zde pozbývá smyslu, že pane padesáti šestiletý VP –:).

Odpovědět

6. 11. 2010 (08:56)  –  Iva2

0
0

2MZ: Ne k rozveselení, ale pro odreagování se, což je někdy taky třeba. OK, už se budeme chovat slušně. Tedy k tématu – já bych se např. přihlásila do komise kulturní, ale to by asi u mě znamenalo střed zájmu, a to by mi pan Sedlák dal!!

Odpovědět

7. 11. 2010 (00:16)  –  Elév

0
0

Pro p.Zborníka – ano, vraťme se všichni k tématu článku. Vzájemná prověrka inteligence a smyslu pro humor skončila. K tomu by se měl založit jiný web. Sám vidíte, že můj poslední příspěvek do debaty k tomu směřoval. A můj věk jste dopočítal dobře. Za 23 dnů již ale (bohužel) nebude toto číslo platit. V tento den opravdu něco málo požiji v nostalgickém rozpoložení nad uprchlým mládím a tak melduji vám i p.Sedlákovi, že ovlivněn "mlékem starců",což je dobré červené vínko, psát nic nebudu. Slibuji !
Pro Ivu 2 – střed zájmu nechte středem a do některé komise se přihlaste. Máte na to!
To si ovšem myslím já, rada a zastupitelstvo může mít názor odlišný. Já osobně se hlásím a také netuším, zda projdu. Odborníků, zvláště v některých oborech, má prý Písek dost. Jen bytová komise je dosud podle mých informací zatím bez výraznějšího zájmu veřejnosti.

Odpovědět

7. 11. 2010 (20:34)  –  Ing. Tomáš Franců

0
0

K navrhované náplni práce komise Rady města mám zásadní připomínku:

Komise SBOR ARCHITEKTŮ by měla, ač nový název komise zní – pro Urbanismus a rozvoj města, se ve své náplni vyjadřovat také k ARCHITEKTONICKÝM NÁVRHŮM VÝZNAMNÝCH BUDOV A STAVEB na území města Písku. Tato praxe je vyzkoušená a zažitá a zapojuje širší odbornou veřejnost do odborných stanovisek, která městský architekt má k takovým záměrům vydávat. To není únik z odpovědnosti měst.architekta, ale snaha o odbornou diskusi nad odborným problémem.

Prosím, aby koalice na radnici mou připomínku odpovědně zvážila.

Odpovědět

7. 11. 2010 (21:33)  –  Zdeněk Johan

0
0

To nemůžete svůj názor říci rovnou na zastupitelstvu nebo novému starostovi, pane zastupiteli? Jak mám zhodnotit tento výkřik? Jako snahu o odbornou diskuzi nad odborným problémem?

Odpovědět

8. 11. 2010 (03:06)  –  Martin Zborník

0
0

To ZJ – Příspěvek Ing. Franců do této debaty rozhodně patří. K přednesení na zastupitelstvu: Jestli váš požadavek směřoval na přednesení této problematiky na dnešním ustavující schůzi zastupitelstva, tak to opravdu nebylo na programu jednání. Příští schůze již bude projednávat složení a náplně komisí. Je proto naopak velice dobře, že se o těchto věcech předem veřejně debatuje, třeba právě zde a že se to nebude řešit pozměňovacími návrhy přímo na jednání. Přece právě teď jde o to, do jaké komise se vlastně hlásíte.

S názorem Ing. Franců souhlasím.

Ještě bych navrhl rozšířit náplň komise pro urbanismus a rozvoj města o minimálně tyto body:
- projednává zadání soutěží (především architektonických), před jejich zveřejněním, u investičních akcí s účastí města, převyšující částku 10 mil. Kč.
- napomáhá realizaci Strategického plánu rozvoje města a předkládá podněty k jeho aktualizaci

Odpovědět

8. 11. 2010 (08:47)  –  Milan Sedlák

0
0

Domnívám se, že na vymezení působností komisí by bylo vhodné ještě zapracovat. Je sice málo času – ala proč by se komise nemohly nad nimi „za pochodu“ zamyslet a dát případné návrhy na upřesnění? Druhým řešením by ovšem bylo termíny posunout.
Závazný dokument pro jejich jednání (STATUT) možná existuje. Pak by bylo vhodné jej zveřejnit a vyvolat diskusi o jeho kvalitě.
Pouze jako PŘÍKLAD zasílám redakci statut města, jehož název záměrně neuvádím – místo něj vkládám křížky. (příklad.doc)
Snad jen jednu poznámku ke střetu zájmů. Při intenzivním googlování jsem narazil na několik způsobů jeho ošetření (pokud ovšem ve statutech vůbec uváděny jsou). Uvádím dva, opět pouze jako příklady.
Ten první je přísnější (V případě projednávání materiálů, kde by mohlo dojít ke střetu zájmů, jsou předseda, místopředseda a členové xxxxxx komise povinni tuto skutečnost oznámit a nezúčastnit se hlasování a projednávání), druhý liberálnější (Pokud je člen komise na projednávané věci osobně zainteresován, je povinen to komisi oznámit).

Odpovědět

8. 11. 2010 (12:50)  –  Ondřej Veselý

0
0

Počítáme s tím, že náplň činnosti komisí bude dopracována podle návrhů z jednotlivých komisí po projednání těchto návrhů radou.

Odpovědět

8. 11. 2010 (13:08)  –  Milan Sedlák

0
0

Vymezení působností jednotlivých komisí nemá jednotný rámec – od většiny se odchyluje komise kulturní. Uvádí se v něm – mimo jiné a například – že se kulturní komise VYJADŘUJE, že NAVRHUJE, atd.
Za vhodnější považuji právě takový rámec, rámec, v němž výčet jednotlivých oblastí působnosti doplňuje také – zjednodušeně řečeno – co ta komise může a/nebo má DĚLAT
Návrh na sjednocení této formy by měl přijít předem a shora – těžko lze očekávat, že mezi komisemi bude probíhat nějaká koordinace. Ale hlavně: jde podle mne o naprosto zásadní věc k tomu, aby rada mohla návrhy komisí zodpovědně posoudit.

„…. náplň činnosti komisí bude dopracována podle návrhů z jednotlivých komisí po projednání těchto návrhů radou“. Přece jen jakéi provizorium ? Nejsem asi sám kdo by uvítal představu typu za á, za bé, za cé.

Odpovědět

9. 11. 2010 (01:29)  –  Martin Zborník

0
0

To MS: Náplně činností jednotlivých komisí jsou prakticky přetažené z původního znění Jednacího a organizačního řádu pro činnost komisí rady města z ledna 2001. Velice často jsou již neaktuální a vůbec nezohledňují současné potřeby v dané oblasti.

Vámi uváděný rozdílný příklad náplně kulturní komise vznikl mou aktivitou při začátku činnosti komise v minulém volebním období. Na prvním jednání nově jmenované kulturní komise jsme odsouhlasili změny této náplně činnosti, vyplývající z aktuálních potřeb a zkušeností z práce v minulém období, které pak rada města schválila 5.4.2007 při aktualizaci Jednacího a organizačního řádu pro činnost komisí rady města.

Souhlasím ale s vámi, že je daleko lepší náplně komisí upravit před jejich ustanovením. Lépe pak bude vyhovovat složení odborníků v komisích na to, co po nich rada města bude vyžadovat.

Pro úplnost doplňuji tento článek do přílohy aktuálním Jednacím a organizačním řádem pro činnost komisí rady města z 5.4.2007

Odpovědět

9. 11. 2010 (01:51)  –  Martin Zborník

0
0

Ještě doplňuji pro úplnost původní znění náplně činnosti kulturní komise z roku 2001
- Roční rozdělování prostředků na kulturní a humanitární účely
- Jednorázové poskytování příspěvků na kulturní a humanitární účely vyšší než 5.tis. Kč v průběhu roku

V platném jednacím řádu není zpracována iniciativní složka činnosti komise v předmětné oblasti, mimo taxativně vyjmenované činnosti článkem 4 a u otázek, které jim uloží rada města.
Dále zde není vůbec ošetřen případný střet zájmů jednotlivých členů komisí.

Odpovědět

9. 11. 2010 (18:22)  –  Martinus

0
0

Pro Iva2: Ahoj Ivet, že jo?

Odpovědět

10. 11. 2010 (16:37)  –  Vojtěch Bubník

0
0

Vážení diskutující. Jak již napsal Ondřej Veselý jsou navržené kompetence jednotlivých komisí pouze návrhem – přesněji řečeno kompilátem stávajících kompetentcí a menších úprav. Domníváme se, že nová rada města (zastupitelstvo u výborů) musí tyto kompetence nově stanovit. Návrhy by měly přijít právě od nových komisí a výborů. Určitě přivítáme i návrhy vzešlé z jiných zdrojů.

Odpovědět

10. 11. 2010 (17:24)  –  Milan Sedlák

0
0

Zde je můj návrh, vzešlý z „jiného zdroje“, týkající se kulturní komise. Mohl by být využit obecněji – coby návrh vztasující s i k ostatním komisím. Nijak se netajím tím, že jde o kompilát z toho, co bylo schváleno v jiném městě. Uvítal bych doplnění, týkající se střetu zájmů.

Kulturní komise

I.
Úvodní ustanovení

1. Rada města zřídila komisi kulturní jako svůj iniciativní a poradní orgán.
2. Komise je ze své činnosti odpovědna radě města.
3. Komise projednává a řeší zásadně věci samosprávy, týkající se činnosti stanovené v náplni činnosti komise (viz. příloha č. 1). Náplň činnosti komise stanovila rada města. Při své práci komise respektuje obecně platné právní předpisy, jakož i interní normy města.
4. Členy komise jmenuje a odvolává rada města. Rada města jmenuje předsedu komise a koordinátora komise, kterým je pracovník z odborného útvaru městského úřadu, kterému věcně agenda přísluší.
5. Činnost komise řídí předseda komise.
6. Komise může zvolit tajemníka komise a určit rozsah jeho kompetencí.
7. Platné výstupy komise jsou stanoviska, doporučení, podněty atd. schválené nadpoloviční většinou všech členů komise.
8. Komise informuje radu města o své činnosti, předkládá stanoviska a náměty.
9. Komise není oprávněna ukládat úkoly odborným útvarům MěÚ, organizacím a zařízením města, ani jiným právnickým či fyzickým osobám.
10. Komise je oprávněna pozvat na své jednání pracovníky úřadu nebo jiné odborníky.
11. Komise může žádat informace od pracovníků úřadu. Informace budou zprostředkovány koordinátorem. Odpovědným za obsah oficiálních informací podle zákona o ochraně osobních údajů je vedoucí odboru, vedoucí samostatného odd., ředitel organizace, vedoucí zařízení. Informace mohou být poskytovány předsedovi komise nebo jím písemně pověřenému členovi komise. Předseda komise dbá na uvážené nakládání se získanými informacemi.
12. Kontakt komise s radou města a městským úřadem zprostředkovává koordinátor.
13. Při změně předsedy bude agenda předána předávacím protokolem. Pro nakládání s dokumenty komise platí spisový plán MěÚ. Po skončení funkčního období koordinátor předá písemnosti komise do spisovny MěÚ.
14. K informovanosti o činnosti komise lze využít webové stránky města.

II.
Svolání, průběh a program jednání komise.
1. Komise se schází dle potřeby, dle vlastního plánu práce, nejméně však 4x za rok.
2. Jednání komise svolává předseda komise nebo jiný pověřený člen komise. Na jednání komise je vždy přizván koordinátor. Předseda komise organizuje způsob práce komise ve shodě s představami členů komise.
3. Program jednání navrhuje předseda komise. Při sestavování programu respektuje požadavky členů komise.
4. Jednání komise řídí předseda komise, v jeho nepřítomnosti jiný pověřený člen komise. Komise jedná kolektivně podle schváleného programu. Všichni členové mají právo a povinnost aktivně se účastnit jednání a činnosti komise. Činnost v komisi je nezastupitelná.
5. Účast na jednání komise stvrzují členové komise podpisem na listině přítomných. Listina přítomných je součástí zápisu z jednání komise. Koordinátor vyhodnocuje pololetně účast členů a předkládá zprávu radě města.
6. Komise je způsobilá jednat a usnášet se za přítomnosti nadpoloviční většiny všech členů komise.
7. Z jednání komise je vyhotoven zápis. Zapisovatele určí komise z řad svých členů. Zápis podepsaný předsedou, včetně listiny přítomných, je uložen u předsedy komise. Kopie je předána starostovi, místostarostům, odboru organizačnímu a vnitřních věcí, koordinátorovi komise a na vyžádání jednotlivým členům komise.
8. Jednání komise jsou neveřejná.

III.
Závěrečná ustanovení

1. Statut komise schválila rada města ……
2. Součástí statutu je náplň činnosti komise – příloha č. 1.
3. Součástí statutu je platný seznam členů komise – příloha č. 2.
4. Statut komise rady města nabývá účinnosti dnem




Příloha č. 1 – náplň činnosti kulturní komise ….
Příloha č. 2 – seznam členů komise kulturní ke dni ….

Odpovědět

12. 11. 2010 (19:57)  –  Elév

0
0

Neexistovala dříve také komise energetická? Již si to nějak nepamatuji přesně. Kolega se do ní chtěl hlásit, ale v seznamu komisí již není. Je odborníkem, revizním technikem elektro, pracuje sice v Praze v Teplárně Malešice, ale je z Písku. Snad mi někdo řekne, třeba pan starosta nebo pan Zborník, který má o komisích a dalších věcech, třeba i o lidech ve vedení a dozorčí radě naší teplárny, větší přehled. Odborníci se někdy těžce shánějí i honorují, což by v tomto případě neplatilo.Předem děkuji.

Odpovědět

13. 11. 2010 (06:51)  –  Ondřej Veselý

0
0

Ano, tato komise kdysi existovala, ale tuším naposledy ve volebním období 2002-2006. Pak byla její náplň rozšířena a byla vytvořena komise infrastrukturní, jejíž činnost jsme v tomto volebním období spojili s komisí dopravní.

Odpovědět

13. 11. 2010 (22:44)  –  Elév

0
0

Děkuji p.Veselému za odpověď.

Odpovědět

20. 11. 2010 (21:09)  –  Sum81

0
0

Pro IVa2. Ivo2, slibovala jsi 3D kino už na říjen , listopad a skutek utek!! Tak což?? Jak to je? Zas nic, co?? To jsou vždycky kecy.

Odpovědět

20. 11. 2010 (22:47)  –  Otto Vyskocil

0
0

Dobrý den pane starosto. byť je mi 82 let a asi nebudu mluvit psát dobre česky, chtel bych pripět. Tyto komise jsme rešili u nás v Rakousku asi pred 10 let. Na jedno místo bylo primereně 30 návstevníků. Náš něco jako starosta to vyresil následovně: zadal do vahledávače, nejlépe google jméno uchazeče a pak je vše jasno. Prominte z RADU, ALE JE TO OSVEDČNO I JINDE.

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.