Přihlášení

Dotkni se Písku 2010 - jak se vám líbilo?

13. 6. 2010 | Zdenka Jelenová | Diskuze (38) | Věci veřejné

Závěrečný ohňostroj přilákal bezkonkurenčně nejvíc diváků... Foto autorka

Před rokem jsem tu zveřejnila značně kritický článek "Otazníky kolem městské slavnosti", který přetiskly Písecké postřehy a stal se (pro mne nečekaně) jedním z nejčtenějších a nejdiskutovanějších textů na webu Písecký svět. Rok se s rokem sešel, je na čase se k tématu vrátit. Skončila slavnost Dotkni se Písku 2010. Následující článek je, upozorňuji předem – mnohem pochvalnější :-) Přesto hned na úvod napíšu svůj nejsilnější pocit: Úředníků na odborech města sedí nemálo a městem řízené organizace mají docela dost zaměstnanců... Nedokázali by si podobnou, ba co dím – i lepší – akci napříště uspořádat Písečáci nejen pro Písečáky vlastními silami? Vážně se neobejdem při organizování kultury a zábavy bez Pražáků?

Letošní městské slavnosti jsem se chtěla zúčastnit už jen proto, abych mohla s odstupem dokončit onu reflexi z loňska. I když, po pravdě, jsem do toho hodnocení předem neměla ani za mák chuti, už proto, že někteří vyčítají tomuto webu, že jen záměrně a programově kritizujeme a zveřejňujeme samá negativa a výčitky... I proto jsem výše upozornila, že tento článek vyzní aspoň zčásti pochvalně!

Negativisté určitě vyjádří názor dole v diskusi pod článkem, případně v samostatném textu, který zde může zveřejnit každý, kdo se zaregistruje. A pokud mezi čtenáři přece ještě někdo zbyl, pak tedy následuje pár mých letošních osobních postřehů.Oživené středověké Parkány. Foto autorka

Zábava „pro všechny“

Opět jsem se zúčastnila v roli běžného platícího návštěvníka, ve skupince několika lidí různého věku, a poptávala jsem se i na názory nejrůznějších náhodně potkaných účastníků. Většina oslovených byla s letošními slavnostmi spokojena – na rozdíl od loňska, kdy byla spousta z nich až znechucena.

Letošní slavnosti totiž nabídly - na rozdíl od loňska - docela pestrou zábavu pro všechny "běžné" návštěvníky, pro rodiny s dětmi, víceméně pro všechny věkové kategorie. Vše, co bývá náplní podobných akcí v jiných městech: různé hudební žánry, pouliční kejklíře, divadlo, soutěže a aktivity pro děti, řemeslné dílny, tržnici, historické prvky...

Půlnoční divadlo na Velkém náměstí - Rychlé šípy, výbornné představení divadla Příbram. Foto autorkaPokud jde o místní reálie, tak byla – opět v kontrastu s loňskem – využita většina vhodných prostor, včetně Parkánů – tady se nejen mně opravdu líbilo, byla to oáza pohody, nabízející aktivity (řemeslné dílny, středověká střelnice, prohlídka zbroje,...) i odpovídající program – dobovou hudbu, šermíře, tanečnice, ohňovou show... S Křižíkem to sice nemělo do činění nic, ale málokomu to asi vadilo. VELKÉ PLUS: na aktivitách, soutěžích a dílnách pro děti (vlastně i odvážné dopělé) tu nikdo "nerejžoval", vše bylo pro návštěvníky zdarma (!).

„Křižíkova“ městská elektrárna mohla být určitě „vytěžena“ a zdůrazněna (už vzhledem k rádoby ústřednímu tématu slavnosti) mnohem více, ale i tady bylo letos možno najít příjemnou oázu (včetně buřtů na ohýnku).Brněnští šermíři pobavili v sobotu v Parkánech. Foto autorka 

Připomínky pochvalné i kritické, ale hlavně konstruktivní:

1. Zapojení místních umělců, sdružení, spolků... Výrazný posun oproti loňsku. Petr Putna a Závodní ovce se vstupní písní „Ohni lampu do oblouku" , lesácké fanfáry, děti z Naděje, mažoretky, Z.I.P či aktivity DDM v Podskalí, vystoupení škol, písecké kapely hrající dechovku, swing i rock, Písečan, Hastrmani i Beelee beat z Deelee, akce v knihovně - to všechno a ještě víc se vešlo do programu. Možná jsou ještě rezervy, chyběla třeba kdysi oblíbená představení píseckých pejskařů, ale myslím, že v tomhle směru to bylo letos dobré a (zdaleka nejen písečtí) návštěvníci písecké účinkující většinou i velmi podpořili. Jen zopakuju námět z loňska: větší zapojení "našich" píseckých radních - v některých městech jsou tyhle akce spojeny např. s tím, že starosta zajímavým způsobem odměňuje lidi, kteří se „zasloužili o město“ v roce uplynulém. Což vymyslet takovou nějakou píseckou "nobelovku" nebo "oskárka"?

"Ohni lampu do oblouku!" - Petr Putna a Závodní ovce zahajují 2.den slavností2. Historické téma – měl to prý být letos Fr. Křižík, ale krom zmíněné povedené Putnovy písně se kamsi do ztracena vytratil... S nostalgií mnozí vzpomínali na povedené realizace historických témat v podání Divadla pod čarou... To je fakt velká škoda. Každopádně by slavnost mohla - a měla - odrážet lokální vědomí, písectví, hrdost na vlastní město v historickém kontextu... Nebo ne? Co si myslíte vy?

3. Přeshraniční spolupráce – jak jsem psala před rokem: Městská slavnost by byla ideálním místem pro živé setkání s kulturou a zvyklostmi partnerských měst, doopravdy by se tu mohli potkat lidi s lidmi... Nic z toho se (opět) nekonalo. Nebo jsem to jakožto řadový návštěvník nezaznamenala. Jen nepříliš zajímavé stánky zmírající na vyprahlém Floriáně, v programu pak  dechovka z Deggendorfu a taneční soubor ze Smiltene. Podle informací ze zákulisí prý navíc panoval kolem organizace hostů z partnerských měst nemalý chaos...Cipískoviště 2010. Foto autorka

4. Neuralgické, leč související téma: CIPÍSKOVIŠTĚ. Myslím, že letošek prokázal, že je nesmyslné držet obě mega-akce. Můj názor: vše dobré a „fungující“ z Cipískoviště lze bez újmy integrovat do městských slavností (sochy, plovoucí pódium, dětské aktivity) a soustředit se pořádně na jednu velkou akci. Městská slavnost jednoznačně vítězí a její termín je dán historicky.

5. Další, duchovní přesah městské slavnosti (?): Ten by mělo zajistit nedělní procesí s milostným obrazem Panny Marie Písecké, hudbou a zpěvem na Alšovo náměstí a pobožnost k Panně Marii, prosba o Boží ochranu města u Mariánského sloupu. Letos jsem přítomna nebyla, ale jednalo se prý o vcelku malou akci pro cca 100-150 lidí, rozhodně ne o avizované vyvrcholení městské slavnosti. Nemyslím, že by malá účast byla na škodu. Jsme dnes zkrátka (pro mne BOHUŽEL) společností převážně bezbožnou, a to i v píseckém měřítku. Když se tu koná jakákoliv náboženská událost (vyjma Půlnoční a přednášek pánů Halíka a Malého :-)), tak to mezi Písečany téměř žádný zájem nevyvolá, proč by mělo procesí? Udělat z toho součást pouťové zábavy? Mně se to příčí... Neděle 13.6.2010. Foto M.MyslivcováFaktem nicméně je, že konání procesí je tradičním základem slavnosti, která vznikla v 18. stol. na základě vděčnosti měšťanů za záchranu města.

6. Drobné organizační nedostatky – proč nebyly pro neplatící (ZTP, senioři) připraveny také náramky, aby se při opakovaném vstupu nemuseli vždy znovu dokladovat? Nejasnosti u vstupného pro děti – jedno předprodejní místo tvrdilo, že vstup zdarma je pro děti do 120 cm, druhé do 10 let. Divadelní představení na Alšově nám. byla často rušena přemrštěným zvučením akcí na Velkém nám., nebo dokonce reklamní show na Floriáně.

Určitě by bylo záhodno, kdyby aspoň v pozdnějších hodinách bylo více vidět aspoň pár skutečných městských strážníků (nejlépe v historických kostýmech:-) ), důsledně umravňujících příliš "unavené" a okolí obtěžující návštěvníky.

A co příště, a co dál?

Krátké sobotní osvěžení: přívalová přeháňka... Foto autorkaDlouhý úvod, krátký závěr. Oproti loňsku je určitě nakročeno správným směrem. Bylo by nicméně možné mít slavnost ještě víc píseckou, lépe promyslet celkovou koncepci a propříště konečně zohlednit plusy i propadáky všech minulých ročníků. Dát slavnosti svébytnou „duši“....a zmrzlé perly z nebe... Foto autorka

Proč nám obecně dělá tak obrovské problémy zpětná vazba? Bylo by tak obtížné sepsat a podrobně zhodnotit vše, co se pod hlavičkou městská slavnost v minulosti událo, nebát se opakovat to osvědčené a poučit se z neúspěchů? Dovedu si to docela dobře představit, ovšem neměla by to samozřejmě dělat najatá agentura odjinud, ale Písečáci – (především) pro Písečáky.

K tomu – ještě jednou a možná otravně – stejný dovětek jako vloni: Úředníků na odborech města sedí nemálo a městem řízené (i KULTURNÍ) organizace mají docela dost zaměstnanců... Nedokázali by si podobnou, ba co dím – i lepší – akci napříště zorganizovat Písečáci nejen pro Písečáky vlastními silami?

Letošní slavnost organizovala pražská agentura TFC, ve spolupráci s organizacemi: Odbor kultury Městského úřadu a vedení města Písek, Centrum kultury Písek, Sladovna o.p.s., ZUŠ Písek, Městská knihovna v Písku, Divadlo Pod čarou o. s., DDM Písek, Taneční studio Z.I.P., Soubor Písečan, Základní školy ve městě Písku.

Další články o městských slavnostech v Písku na tomto webu:

Otazníky kolem městské slavnosti

Kolik nás stojí městská slavnost Dotkni se Písku?

Výsledky ankety o městské slavnosti v Písku - promarněná příležitost

Městskou slavnost 2011 bude dělat stejný pořadatel jako letos – návrhy výsledků 2.výzvy grantů

Kolik nás stojí Cipískoviště

Dokumenty k článku

0
0

Diskuze k článku +

14. 6. 2010 (08:53)  –  Jan V.

0
0

Mně vůbec nevadí, že se pořadatelství slavností letos dostalo do rukou "pražáků" ( i když to není pravda, neboť jeden ze dvou šéfů agentury je písečák) a to z jednoho celkem jasného důvodu – jsou schopni bez předsudků a s nadhledem propojit ke spolupráci mnoho píseckých kulturních institucí, což se letos projevilo masivní účastí píseckých souborů (loňská písecká agentura například zcela odmítla účast Písečanu atd.). Slavnosti podle mého vyzněly jednoznačně kladně také v ohlasech návštěvníků a diváků na všech scénách, ale hlavně na náměstí. Dalším plusem pro pořadatelskou agenturu je možnost účelného jednání s mnoha partnery ve věci marketingu slavností a jejich propagace v médiích. Křižík mohl mít historickou scénku na velké scéně – nicméně pokud je téma jako symbolika pokroku, nemusí být otrocky všude zrovna jen Křižík – pobavil jsem se pozorováním pánů v dobových kostýmech, kterak brázdí náměstí na segwayi a z novu si prošel mini expozici Cestou zvuku. S dětmi jsem si prošel trasu Píseckého bakaláře a vyplnil všechny otázky – ví všichni písečáci, kolik je soch na mariánském sousoší Morového sloupu? Do výčtu píseckých účinkujících bych ještě zařadil Báru Štepánovou s inteligentním projevem a šansony a Romana Dragouna. Já si myslím, že oproti loňské "bídě a hiphopovému utrpení" to byla převratná změna a nejvíc je to asi znát z počtu účastníků – zajímalo by mne nějaké přesnější číslo.

Odpovědět

14. 6. 2010 (10:11)  –  zj

0
0

No – odbor kultury snad hodnotí písecké organizace také bez předsudků, nebo se mýlím??? Jak by jinak mohl rozdělovat dotace? Nejde o Pražáky či třeba schopné Marťany, nejsem xenofobní :-), –-- ale velmi jde o to, zda zbytečně nevyhazujeme velké peníze za něco, co by mělo být v popisu práce lidí placených z našich peněz… Dát dohromady dobré zkušenosti z minula a zmobilizovat všechny schopné místní síly, doplnit pár třešinkama odjinud… to by snad schopný úředník měl dokázat ?! A peníze by zbyly právě pro ty místní aktivity!

Odpovědět

14. 6. 2010 (11:32)  –  Stýc Chozé

0
0

Pro ZJ: Myslím, že jste nikdy nic neorganizovala, když máte představu, že tohle mohou dělat úředníci.To jste fakt mimo mísu.

Odpovědět

14. 6. 2010 (11:49)  –  zj

0
0

pro Stýce: Spolu-organizovala jsem sice za svůj život nejrůznější akce, ovšem mnohem menšího rozsahu. Ale o to nejde. Připadá Vám, že jsem mimo mísu? Tedy vyhledám a zveřejním zde (doufám, že dnes večer) minimálně několik akcí srovnatelného rozsahu i obsahu, které POŘÁDAJÍ města, městská infocentra nebo městské odbory jinde – ovšemže v rámci naší republiky… Na některých jsem i byla – spokojená :-) Zdraví Zdenka Jelenová

Odpovědět

14. 6. 2010 (12:29)  –  loop

0
0

Trošku se vám matou pojmy. Úředníci sami těžko mohou něco pořádat. Městem zřízené organizace jsou většinou obecně prospěšné společnosti, řízené správní a dozorčí radou, ty podléhají a jsou jmenovány zastupitelstvem – tedy volenými zástupci. Pro úředníky jsou tyto ópéesky stejné, jako kterákoliv jiná firma. Na všechno se vypisují výběrová nebo grantová řízení a tam se může každý přihlásit. Že se nepřihlásí Centrum kultury nechápu, a proč tomu tak je bychom se měli zeptat statutárních orgánů CK, potažmo pana ředitele. Možná proto má nějaké zajímavé zdůvodnění. Ať už bude jakoukoliv akci pořádat kdokoliv, stejně ji zajistí produkčním způsobem – vytvoří koncept a najme si subdodavatele. A nikdo se nezavděčí všem. Loni se to líbilo náctiletým, letos generaci 40+, příště uvidíme. Ale úředníci úřadují a nic nepořádají. Zásadní vize vytváří volené vedení radnice i města, potažmo tedy my všichni.

Odpovědět

14. 6. 2010 (12:46)  –  Jan V.

0
0

No vida a začalo to u "pražáků". Viz níže uvedené příspěvky – souhlas. Někdy bychom se asi divili, kolik stojí takové slavnosti, které pořádá například Tábor (zde odbor kultury a subdodavatelé), kdybychom započetli platy a další odvody úředníků. Pokud se nebudou ovšem jasně definovat koncepce města a priority akcí v kultuře a turistickém ruchu, pak nás čeká znovu příští rok placení plovoucího podia na cipískovišti, kde někdo zahopsá, protože zrovna prší a nikdo s tím nepočítal… a to to pořádá písecký odbor kultury a místní agentura a určitě stylem: (cituji zj) Dát dohromady dobré zkušenosti z minula a zmobilizovat všechny schopné místní síly, doplnit pár třešinkama odjinud….no každopádně opakuji, letošní slavnosti žádný kiks (jako že nepřijede kapela plakátovaná a ohlášená hvězda…), pohoda a pestrost.

Odpovědět

14. 6. 2010 (12:52)  –  Iva

0
0

Městští úředníci nic pořádat nemohou. Proto mají městem zřízené organizace. Jak si pamatuji, od začátku slavnosti pořádal Kulturní klub a potom Centrum kultury. Letos to je třetí rok, co je na slavnosti vypisován grant. Můžete mi někdo zde napsat jeden jedinej rozumnej důvod (opravdu mi stačí jeden), proč by se měly městem řízené organizace (Centrum kultury, Sladovna) hlásit do tohoto grantu, když jakmile o něco grantem žádají, hned jim všichni nadávají, že odčerpávají městské peníze???

Odpovědět

14. 6. 2010 (13:00)  –  zj

0
0

hm – a můžete mi, tak nějak polopatě, jako úplnému idiotovi, vysvětlit, PROČ principiálně úředníci nic pořádat NEMOHOU?? Obecně – jakoukoliv akci? Pokud to rozhodne zastupitelstvo a finanční prostředky dostane do rozpočtu příslušný odbor, tak proč by úředník "nemohl" organizovat? Jestli jsou tam k tomu schopní lidé, je otázka jiná…

Odpovědět

14. 6. 2010 (13:17)  –  Iva

0
0

Pro ZJ: Vysvětelní je jednoduché: protože to neumějí. A proč by taky měli!? To je jako kdybyste sice uměla dobře např. německy, ale měla německy vyučovat. Sice je to trochu špatný příklad, ale chtěla jsem tím říci, že pořádat něco vyžaduje VELIKOU zkušenost a také předpoklady. S úředničinou se to nedá srovnat.

Odpovědět

14. 6. 2010 (13:19)  –  loop (to zj)

0
0

No protože to úředník nemá v popisu práce (a tím se ho nezastávám), je to stejné, jako byste chtěla po slévači z rourovny, aby se sebral a šel tvořit marketingový plán fabriky, ve které pracuje. Od toho tam je někdo jiný. A radnice je přeci úplně stejný mechanismus. Můj názor, řečený po lopatě (a rozhodně si nemyslím, že byste byla idiot) je takový, že selhává management města, tedy zastupitelstvo a rada, kteří nejsou schopni vytvořit jednoduchou koncepci a tu pak prosazovat. Nikoliv úředníci, kterým se musí jasně říct, co mají dělat a kontrolovat, zda to dělají. Já si také myslím, že do místních organizací tečou nemalé peníze a ony za to zas tak mnoho neodvádějí, ale úředníci toto změnit nemohou – musí to změnit vedení města a nařídit jim, aby to provedli.

Odpovědět

14. 6. 2010 (13:41)  –  Jan V.

0
0

a ještě k vaší anketní otázce, která je naprosto nesmyslná: Jak se můžete ptát lidí, zda chtějí cipískoviště jako městskou slavnost. To jako, že se již nebude dle vás termín městských slavností nadále vztahovat k termínu a historickému kontextu slavností? Cipískoviště jsou sochy z Písku a maximálně pár akcí pro děti, které se dají připojit k slavnostem. nebylo by spíše na místě položit otázku: Souhlasíte, aby se sochy z Písku a Cipískoviště jako akce pro děti a rodiny s dětmi propojila s programem slavností?

Odpovědět

14. 6. 2010 (13:45)  –  Iva

0
0

Naprostý souhlas s Janem V. Chce to trochu přemášlet!!

Odpovědět

14. 6. 2010 (15:23)  –  Iveta H.

0
0

Dobrý den, dovolte mi, abych zde uvedla pár faktů týkajícíh se Slavností. První slavnosti se konaly v roce 1992 a v tomto roce byl jejich štáb na radnici a pár úředníků bylo opravdu do akce zapojeno. Program byl ovšem tak 10% ve srovnání se současností. Dále pořadatelství převzal Kulturní klub a následně jeho nástupce Centrum kultury o.p.s. Slavnosti v roce 2007 byly poslední, které Centrum kultury pořádalo. Centrum kultury bylo tedy hlavním pořadatelem a kooordinátorem Slavností , ale bez pomoci dalších spolupořadatelů by se neobešlo. Takže se na nich podílelo Divadlo pod čarou, Cech života a smrti a spousta dalších organizací a osob.. Kdo do toho až tak nevidí, tak takhle rozsáhlá akce potřebuje desítky, ne-li stovky organizátorů a pomocníků. Tyto Slavnosti byly jak veřejností, tak tiskem hodnoceny jako nejzdařilejší ze všech Slavností, které kdy proběhly. Ještě teď mám schovaný pochvalný mail od paní Dobiášové,šéfredaktorky Píseckých postřehů, který začíná slovem SUPER SLAVNOSTI. Kdo tuto dámu zná, ví, že když ona něco pochválí, tak to už musí BÝT NĚCO. Takže jsme, všichni pořadatelé, kteří se na akci podíleli, měli obrovskou radost, že se vše hezky povedlo a že jsme odvedli kus dobré práce. V zápětí pak byl vyhlášen první grant na Městsku slavnost 2008 a od té doby Slavnosti pořádají agentury…

Odpovědět

14. 6. 2010 (22:44)  –  Magdalena Myslivcová

0
0

Zdravím diskutující.
Věřte, že i píseckou městskou slavnost může pořádat samo město Písek bez cizích najatých agentur. A proč by také nemohlo, když to jinde běžně dělají. Jenom to holt dá trochu práce. Právě jsem přijela z Deggendorfu, kde jsem si kromě jiného vyslechla názor tamního vedoucího odboru kultury, který Písek o víkendu navštívil. Cituji:
1. Akce města si město Deggendorf zásadně organizuje samo a u nikoho je neobjednává, protože se to nevyplatí a chce si to udělat kvalitně. V praxi jsem skutečně nejednou zažila, že dramaturgii připravuje jedna z pracovnic odboru kultury a při akci samé pak běhá společně se svými kolegy včetně vedoucího odboru po náměstí nebo na břehu Dunaje a organizuje program, přičemž jsou maximálně zapojené všechny místní subjekty. (Mimochodem letos byly písecké organizace skutečně podstatně více zapojené než loni.)
2. Nevybírá se žádné vstupné. Akce jsou určeny občanům a pro ty musí zůstat přístup na veřejná prostranství zachován za všech okolností.
3. V Písku máme neuvěřitelné množství pracovníků kulturních zařízení, zaměstnanců města. Nad tím deggendorfští jenom kroutí hlavou a obdivují, jak si to můžeme dovolit. Ve srovnatelně velkém Deggendorfu se podstatně víc šetří s náklady na personální výdaje a každý pracovník je 100% vytížený.

Odpovědět

15. 6. 2010 (08:00)  –  ZJelenová

0
0

Plním včerejší slib – jen namátkový příklad měst, v nichž slavnosti a srovnatelné akce pořádá město+jím zřizované organizace (příspěvkové či jiné) – všechno nemám čas ověřovat, ale zcela jistě když se chce… Mnohde na akce město (ano, ÚŘEDNÍCI :-))sežene i dotační prostředky:
http://mks.tachov.cz/www/aktualne/historicke-slavnosti-2009.html – tachovská slavnost – pořádá a zve město Tachov
http://www.czecot.cz/akce/37893_taborska-setkani-2009 – Tábor – ORGANIZUJE ODBOR KULTURY! – fakt úředníci…
http://www.mestodobruska.cz/akce.php – oslavy v Dobrušce
http://www.prachatice.cz/n_page.html?p=5 – prachatická Zlatá stezka
http://www.tesin24.cz/aktualne/clanek/svatek-tri-bratri/ – česko-polská oslava legendy o založení města Těšín/Cieszyn knížaty Leškem, Bolkem a Češkem.  
http://www.brandysko.cz/stranka-105.html – historické slavnosti v Brandýse
http://obcan.ckrumlov.info/docs/cz/slavnosti_petiliste_ruze_2009_aktualita_20090513143449.xml – ano, i přípravu monumentální Slavnosti pětilisté růže v Českém Krumlově organizuje ředitel Městského divadla a mají samozřejmě dlouholetou koncepci…

Odpovědět

15. 6. 2010 (08:06)  –  ZJelenová

0
0

Ještě malá perlička: paní z jednoho měst. úřadu se fakt hodně smála, když jsem se jí telef. ptala, zda na třídenní slavnosti najímají profesionální agenturu… "Prosím vás, proč, to by byl nesmysl, ne? Máme svých lidí dost, známe to tu nejlíp a místní sdružení a spolky se toho vždycky rády a aktivně účastní!" CO DODAT??

Odpovědět

15. 6. 2010 (08:08)  –  Otomar Gottstein, radní a zastupitel

0
0

Děkuji za rozsáhlý rozbor slavností. Mám stejný názor. Souhlasím i s připomínkami paní Myslivcové. Myslím, že kostru slavností by měly po zkušenostech skutečně zajišťovat městské o.p.s. Určitě by se mělo do slavností zapojit nejen více účinkujících z Písku, ale i podnikatelů z Písku. Jde o to, vytvořit jim podmínky tak, aby i pro ně byly slavnosti zajímavé. Pak si osobně stále myslím, že dvě mega akce za sebou Cipískoviště a Slavnosti si město dlouhodobě nemůže zejména z finančních důvodů dovolit.

Odpovědět

15. 6. 2010 (08:19)  –  Jan V.

0
0

Většinou jsou to nesmyslné řečičky – víme jak vypadá odbor kultury a jak se co v Písku dělá. takže když letošní slavnosti někdo vymyslel a dal jim konečně zastřešující monotématické zaměření (Křižík) tak se jim to vezme – jaký je rozdíl mezi ops píéseckou a s.r.o. pražskou? Jaký je rozdíl mezi Kadlčákovou s jejími koláči, Mikušjakem a agenturou TFC – no jeden je – agentuře tfc se to letos povedlo – a to se v Písku nazapomíná. A pane radní – píšete jako bychom to vše psali jen pro vaše potřeby. nechtělo by to trochu skromnosti?

Odpovědět

15. 6. 2010 (08:26)  –  zj to Jan V.

0
0

NESMYSL je to, co píšete Vy. Tematické zaměření bylo podmínkou grantu, nikoliv "konečně vymyšlené zastřešení", Křižíka moc vidět nebylo, v minulosti slavnost vždy sjednocující motiv měla (dokonce i loni!) a za to, že někdo poděkuje, ho snad nemusíte peskovat?? A pokud nevidíte rozdíl, jestli se písecké peníze sypou do kapes Písečáků, nebo podnikatelů odjinud, tak k tomu nemám co dodat…

Odpovědět

15. 6. 2010 (09:01)  –  Iva

0
0

Pro O.G. Lepší podmínky ro podnikatele!!!! Podnikatelé o Slavnosti nestojí a naopak řvou, že jim berou kšeft. Všimněte si, že pak večer mají otevřeno jen Vietnamci (kromě hospod).

Odpovědět

15. 6. 2010 (10:22)  –  Iva

0
0

Pro ZJ. Opravdu se nepouštějte do komentování věcí, kterým vůbec nerozumíte. Že v Krumlově organizuje slavnosti řediel divadla. To je klidně možné. Jeden člověk může vymyslet program slavností úplně v pohodě! Ale potřebuje další stovky k jeho realizaci. A nevím proč v jednom příspěvku zdůrazňujete, že někde dokonce ÚŘEDNÍCI shánějí peníze. Tak to je právě ta činnost, kterou by ti úředníci měli dělat!

Odpovědět

15. 6. 2010 (10:48)  –  zj

0
0

Pro Ivu: Můžete mi přiblížit, ČEMU prosím nerozumím? To je snad logické každému, že to neorganizuje sám – jenže nepotřebuje k tomu tu "profesionální agenturu", ale samozřejmě desítky až stovky lidí + AKTIVNÍ spolupráci vedení města!! Stejné by to ale mohlo být v Písku – zaměstnanců města i jím řízených a vlastněných organizací je dost, na další záležitosti pak v ostatních píseckých subjektech (tak jako byli zapojeni i letos).
No a ty granty zdůrazňuju proto, že s tím snad souvisí, ne? Získává je neziskový subjekt na jím organizovanou a VYMYŠLENOU akci, ne na čistou subdodávku (i když i to by asi v některých výzvách pochopitelně šlo, nechytejte mne zas za slovo :-))))
Vy i další diskutující se pořád tváříte, že písečtí úředníci i zaměstnanci městských kulturních organizací jsou neschopní (leč kýmsi hájení) a nic vlastně dělat neumí a nemohou… Já si to VŮBEC nemyslím. Jde o vedení a zadání úkolů. A je-li mezi nimi někdo laxní či méně schopný, tak ať vypíšou výběrko na jeho místo, a ne na vykonávání jeho práce externí dodávkou!

Odpovědět

15. 6. 2010 (10:59)  –  Iva

0
0

Můžete zde tedy napsat konkrétně jednu městem ŘÍZENOU A VLASTNĚNOU organizaci, která by měla podle vás být pořadatelem? Myslím, že si pletete trochu pojmy s dojmy.

Odpovědět

15. 6. 2010 (11:12)  –  zj

0
0

Aha. Kdo podle vás je zřizovatelem Sladovny, Centra kultury, Infocentra, Městských služeb? A kolik lidí je na odboru kultury a cestovního ruchu? zas se mne snažíte chytat za slovíčka (řízenou, vlastněnou)… jenže mně jde o věc a o princip, a ten je podle mne jasný :-)
Howgh, musím jít pracovat, a ne tu jen planě diskutovat. Zdenka Jelenová

Odpovědět

15. 6. 2010 (11:21)  –  Iva

0
0

Myslíte si, že se Městské služby, Centrum kultury nebo Sladovna se na slavnostech nepodílí? Městské služby fungují bezvadně, uklízeli po celé dny bezchybně, Centrum kultury bylo pořadatelem dvoudenného programu v Palackého sadech, Sladovna měla program taktéž a předprodávali vstupenky (vlastně suplovala práci Infocentra). Takže prosím neházejte všechny do jednoho pytle.

Odpovědět

15. 6. 2010 (11:26)  –  zj

0
0

Tohle mi fakt ještě nedá – Ivo, vy neumíte číst, že? Právě že podílí! Já se právě těch schopných (i úředníků) zastala, akorát – pro vás ZNOVU A OPAKOVANĚ: když tu těch schopných lidí a bezvadných spolků a organizací je tolik, proč je probůh nezorganizuje buď jeden z nich, nebo přímo někdo z města či úřadu???? jestli není vidět odvážný jednotlivec, tak tedy pracovní skupina, která přece může fungovat kontinuálně!!!!

Odpovědět

15. 6. 2010 (11:40)  –  Iva

0
0

Ale to asi právě město nechce. Vždyť jak je napsáno níže . Slavnosti vždy pořádalo Centrum kultury. A teď je na ně vypisován grant. Tak jak je může organizovat jednotlivec? To by se musel grant zrušit. Jak byste si to představovala technicky. Např. "Dobrý den, já jsem ZJ a rozhodla jsem se pořádat slavnosti". "Dobrý den pani JZ, tak to je úžasné! Konečně někdo, kdo to tady dá do kupy! A kolik byste si JZ tak představovala peněz, 1 až 2 mega??? Dobře dobře, tady to máte a vězte, že MY VŠICHNI jsme připraveni jako jeden muž vyrazit do ulic, samozřejmě v dobových kostýmech, které si ve SVÉ VOLNÉ chvíli spíchnem a zdarma Vám budem nápomocni.

Odpovědět

15. 6. 2010 (12:22)  –  petr

0
0

ať to dělá kdo chce, je mi to šumafuk, ale aby po mě v pátek v půl druhý chtěli 80 korun za to, že jdu do města, na to skutečně nejsem zvědav

Odpovědět

15. 6. 2010 (16:10)  –  Otomar Gottstein, radní a zastupitel

0
0

Vzkaz panu Janovi V. Nikdo nikomu nic brát nechce. Jen z hlediska dlouhodobější koncepce by měly městké o.p.s. dávat slavnostem a dalším pravidelným akcím určitý dlohodobý rámec. Nikde jsem přece neřekl, že si pak nemohou najímat soukromé společnosti. Ostatně to dělají zcela standardně i nyní… Jenže určitě každá pořádající společnost uvítá, když bude vědět, že dostane akci dlouhodobě dopředu klidně cca za 2-3 roky. Tedy se na ni v dostatečném předstihu může připravit (zejména zajistit kvalitní umělce atd.). Dlouhodobější koncepci je schopna zajistit pouze místní a asi nejlépe i městská společnost. Co se týče TFC tak předpokládám, že dostane grant i na slavnosti v roce 2011. Co se týče Vaší poslední věty, tak té opravdu nerozumím. Myslím, že tu všichni píšeme zejména vzájemně pro sebe. Poznáváme názory druhých a můžeme se díky jim zamýšlet nad názory svými. Jsem opravdu rád, že tu tato platforma Píseckého světa vznikla. Díky ní čerpám informace pro svoji práci v Radě a Zastupitelstvu města a mám možnost pak lecos přímo ovlivnit.

Odpovědět

15. 6. 2010 (16:24)  –  Otomar Gottstein, radní a zastupitel

0
0

Pro Ivu. A zeptal se někdo z města podnikatelů, třeba přes Hospodářskou komoru, jaké podmínky by pro ně mělo město vytvořit, aby získali větší zájem o slavnosti? Zkusil je někdo nějakým způsobem do slavností zapojit? Myslím, že to jsou věci, nad kterými je třeba se zamýšlet a snažit se je změnit. Také je jasné, že to nelze vyřešit okamžitě, ale musí to být dlouhodobější zájem města a samozřejmě postupně i všech podnikatelů…

Odpovědět

15. 6. 2010 (16:46)  –  Iva

0
0

MNo, spíš bych to otočila. Pro podnikatele by měla být čest a morální povinnost finančně přispět na Slavnosti. Potom by se nemuselo vůbec vybírat vstupné. Jaké prosím speciální "slavnostní" podmínky by pro ně město mělo vytvořit? Stačí se projít kvečeru po městě a vidíte, že otevřeno mají pouze restaurace a Vietnamci. Ostatní asi vydělat nepotřebují, tak mají zavřeno. A všichni ještě chtějí vstupenky na slavnosti zadarmo. Jediní, kdo mají velmi často otevřeno (i třeba v neděli mimo slavnost) je železářství dole na rohu Velkého náměstí. A přitom ve městě je min. 20 tis. potenc. kupujících. Tomu říkáte podnikání??? Já tedy ne.

Odpovědět

16. 6. 2010 (17:41)  –  Jan V.

0
0

Zajímavé je, že nikdo nekritizuje vybírání daleko vyšího vstupného na cipískovišti a komu je těžko dát dnes již opravdu symbolických 80 kč za takovou kulturní nabídku – ža přefouklou – tak asi nemá chodit. A pro ZJ – připomíná mi to, spolu s článkem pánů – kteří komerčně a pouťově dělají advent a mikuláše tak že se k tomu ani nemá smysl vyjadřovat – naprosto úporné tažení proti slavnostem jako takovým. Všichni jsou zde chytří, jak by se to mělo a jak by se nemělo. Je to stejný princip, jako když elektrikáři z hnutí Duha a senátoři za ČSSD vedou plamenné diskuze o kůrovci na Šumavě. Jaké téma měly prosím loňské slavnosti? Chcete paní ZJ říci, že to není nivinka, že každým rokem budou mít slavnosti nosné téma písecké historie? A že jste Křižíka moc nepotkala – kdo chce, vidí kdo nechce začne kritizovat. Myslím si, že takováto "diskuze" je bezcenná a hloupá. už se jí tedy raději dál účastnit nebudu. Díky.

Odpovědět

21. 6. 2010 (01:14)  –  zj

0
0

K článku byla nově připojena závěrečná tisková zpráva pořadatelů (zvláštní soubor v doc.).

Odpovědět

22. 7. 2010 (22:28)  –  facebook

0
0

Program letošních Slavností( DOTKNI SE PÍSKU) považuji za zoufalý!!!
debata k tomuto tématu

Odpovědět

14. 10. 2010 (20:33)  –  Boriska

0
0

Písecké slavnosti jsme navštívili podruhé a naše dojmy jsou úžasné, každý si může přijít na své. Je mi jasné že se nejde zavděčit všem, ale za mne – záleží na každém jak si ten den nebo víkend užije. Zároveň se mi líbila atmosféra, jakou u nás v okolí Prahy jen tak neuvidíte. Lidi se baví po svém, nikdo nikoho neobtěžuje, nesleduje – naopak dá se s vámi do řeči úplně neznámí lidé. Pokud to bude možné, určitě příště dorazíme zas!!!

Odpovědět

5. 11. 2010 (10:45)  –  Ingrid Tapper

0
0

Dobrého dne, měla bych dotaz a nevím, jak a kam ho napsat, tak píši sem. Potřebovala bych vědět, kdy se koná městský ples. Vloni jsem na něj vzala přátele z Holandska a protože byli nadšeni, chějí se zůčastnit i letos. Plánují si ale cestu do zahraničí tak to potřebují časově skloubit. Děkuji

Odpovědět

5. 11. 2010 (11:00)  –  Iva2

0
0

Pro paní Ingrid:
Ples se uskuteční v sobotu 29. ledna 2011 v Domě kultury.

Pokračování pro pana Eléva…… Ples to bude pěkný, slunný, veselý. Přijde určitě hodně lidí. K tanci vystoupí kapela, zahraje Karel, Václav, Jiří, Pepa, Jára ……. Repertoár bude pestrý, bude se hrát polka, valčík, chacha, walz, občerstvení bude chutné, pestré, jistě kvalitní,…..

Odpovědět

5. 11. 2010 (14:05)  –  Elév

0
0

Pro Ivu 2-je krásné,že mi píšete i tam,kde jsem se v debatě vůbec neobjevil.Ale já to vaše "podrejpnutí" našel! A fakt se zasmál.Budete na tom plese?Že bych zašel a dal si s vámi skleničku a valčíček.

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.