Přihlášení

Bude zadán technický audit vodovodu a kanalizace

3. 1. 2011 | Magdalena Myslivcová | Diskuze (13) | Věci veřejné

Rada města Písku rozhodla na svém jednání 16.12.2010 o zahájení technického auditu vodovodu a kanalizace pro veřejnou potřebu města Písek. Jeho cílem bude prověření oprávněnosti provozních nákladů a nastavení kontrolních mechanizmů. Cena technického auditu se předpokládá ve výši cca 300 tis. Kč.

Důvodová zpráva:

Město Písek uzavřelo dne 25. 2. 2010 Koncesní smlouvu o Provozování vodohospodářské
soustavy města Písku. Z této smlouvy zadavateli (město Písek) plyne řada jednorázových či
průběžných úkolů a povinností ve vztahu k provozovateli (ČEVAK a.s.), stejně jako jejich
kontrola a monitoring. Tato činnost je zajišťována jak zaměstnancem zadavatele, tak byla
kontrola některých činností objednána u externího subjektu.
Rozsah, způsoby kontroly a vykazování jednotlivých úkolů provozovatelem jsou široké,
navrhujeme požádat Ministerstvo zemědělství ČR o vyhlášení Technického auditu vodovodu a
kanalizace pro veřejnou potřebu pro město Písek ve smyslu §38 odst. 2 zákona č. 274/2001
Sb., o vodovodech a kanalizacích pro veřejnou potřebu a § 36 vyhlášky č. 428/2001 Sb.,
kterou se uvedený zákon o vodovodech a kanalizacích provádí.
 

Cílem auditu bude „Prověření oprávněnosti vynakládaných provozních nákladů a nastavení
kontrolních mechanizmů včetně způsobu jejich uplatňování při zajištění plynulého a
bezpečného provozování vodovodů a kanalizací ve vlastnictví města Písek.

Předmětem tohoto auditu bude především:
- prověření plynulosti a bezpečného provozování ve vazbě na koncesní smlouvu, uzavřené
dne 25. února 2010, mezi městem Písek a Vodovody a kanalizacemi Jižní Čechy, a.s. a
to zvláště se zaměřením na nastavení kontrolních mechanismů a způsobu jejich
uplatňování,
- oprávněnost a způsob stanovení kalkulovaných položek provozních nákladů, a to
především z hlediska jejich stanovení,
- způsob vypořádání jednotlivých kalkulovaných položek za rok 2010 a to především
z hlediska doložení jejich výše
- posouzení výsledků aplikace dvousložkové formy ceny pro vodné a ceny pro stočné ve
městě Písku
- vyhodnocení provádění kontroly koncesní smlouvy správcem vodohospodářské
infrastruktury ve městě Písku
Technický audit bude proveden u:
Vodárenské správy Písek s.r.o. - správce vodohospodářské infrastruktury ve městě Písek
ČEVAK, a.s. - provozovatele vodovodu a kanalizace ve městě Písek

Seznam technických auditorů vedený Ministerstvem zemědělství ČR obsahuje 12 auditorů, vč.
uvedení počtu jimi dosud zpracovaných auditů. Technický audit doposud provedli pouze tři
auditoři (Ing. Brzák 3x, Ing. Fridrich 1x a Ing. Kendík 5x). Vzhledem k rozsahu auditu by bylo
vhodné vybrat technického auditora se zkušeností v dané problematice. Jelikož Ing. Kendík a
Ing. Fridrich dříve působili v Jižních Čechách nebo přímo u společnosti VaK JČ a.s., nabízí se
jako nejvhodnější osoba Ing. Miloš Brzák CSc., Sedlákova 1a, 602 00 Brno. Možnost výběru
auditora byla i neoficiálně konsultována s pracovníkem ministerstva Ing. Vladimírem
Chaloupkou, který ze seznamu auditorů dále nedoporučil Ing. Melounovou a Ing. Peroutku,
kteří rovněž jsou či byli ve spojení s kontrolovaným subjektem (ČEVAK).

Cena technického auditu se předpokládá kolem 300 tis. Kč a upřesňuje se s auditorem dle
sazebníku prací až v případě jeho pověření ministerstvem. V tomto případě se tedy
nepostupuje v souladu se zákonem č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách, kde se vybírá
uchazeč s nejnižší cenou. Zde by totiž hrozilo, že uchazeč s nejnižší nabídkou bude
v podjatosti s kontrolovaným subjektem, ministerstvo jej nepověří provedením technického
auditu a celá soutěž by se musela opakovat.
 

0
0

Diskuze k článku +

15. 1. 2011 (02:36)  –  Luděk Blaha

0
0

Promiňte, nemohl by být zadán také nějaký audit na vytápění objektu Kulturního domu při takových akcích, jako jsou plesy, maturitní pak zvláště?
To je fakt něco strašného. Lidí narváno, vedro k padnutí, klimatizace nejde, nahuleno na plynové masky, ale topí se a topí.
Tady snad už ani nejde o peníze (zřejmě to platí organizátor), jako o zdraví. Dětiček především.
A víte vůbec, jaká je výhřevnost takového křepčícího tanečníka se dvěma promile? Vždyť při těch zabetonovaných oknech celý kurturák vytopí sami návštěvníci.

Odpovědět

15. 1. 2011 (14:23)  –  Lada

0
0

Tak to jste pane Blaho asi v přechodu, když vám bylo takové vedro. My jsme tam byly s holkama zrovna včera na maturáku, a nebylo to vůbec tak hrozný, bylo to v pohodě! Jen mi vadilo těch hodně lidí, kapacita by se měla omezit, někdo tam říkal, že to je snad i proti předpisům, jenže je tam nějaký provozní kterému je to jedno. Jinak ples super!

Odpovědět

15. 1. 2011 (15:51)  –  Zdenda

0
0

Co to tady píšete pane Blaho za blbosti. Bylo tam úplně v pohodě! Suprový ples a všechno! Podle mě se tam netopilo vůbec!Jen to nestíhala klimačka.

Odpovědět

15. 1. 2011 (17:05)  –  Josef Kovařík

0
0

Porovnání. Byl jsem tento týden v ND v Praze na Richad III. A nyní chci hovořit o přiměřenosti a účinnosti klimatizace. Úroveň tepla, větrání a vlhkost vzduchu, tak jak jsem laicky poznal v ND, vše bylo dokonalé. Tedy klimatizace dokonalá.
U našeho nově rekonstruovaného divadla v Písku již 3 lidé přímo i nepřímo kritizují klimatizaci, teplo… A vím o více lidech. Neznám příčiny a proto nemohu dělat závěry. Rád bych však věděl proč tomu tak je. Je to nesprávnou obsluhou, nebo nesprávně provedeným technickým výpočtem účinnosti a následnou montáží klimatizace?

Odpovědět

15. 1. 2011 (17:35)  –  Vojta

0
0

Souhlas, přesně tak. Divadlo je naprostý průšvih. Nic se tam neděje a když nááááhodou ano, tak je tam buď horko nebo zase zima a nedýchatelno. Já jsem divadlem velmi sklamán.

Odpovědět

15. 1. 2011 (20:24)  –  Luděk Blaha

0
0

Nu dobrá, jsem, slečno Lado, v přechodu (máte se věru nač těšit) a občas píšu, pane Zdendo, blbosti (i Vám se jistě časem zadaří). Připouštím, a to ani nelze popřít, že můj subjektivní pocit tepla se výrazně liší od pocitů běžné populace. Moji žáci by nakonec mohli vyprávět o tom, jak je při výuce mořím čerstvým vzduchem.
Trvám ovšem na tom, že se dámy na balkonech ovívaly patrně programem večera, že ještě kolem dvaadvacáté hodiny z mnohých průduchů sálalo teplo, že klimatizace začala být místy účinná až kolem půl jedenácté a že celý objekt nezanedbatelně smrdí, a to tak, že je to při vhodném větříku cítit už když člověk vystoupí na parkovišti z auta.
Možná by nebylo od věci přesměrovat tok nákladů na topení do městského bazénu, kde by zvýšení teploty vody alespoń o dva stupně mohlo vést k příjemnějšímu pocitu z pobytu ve vodě.
Ne, že bych s tím měl až tak velký problém. Nakonec, nemusím navštěvovat ani jedno z uvedených zařízení a trávit svůj život na pečlivě seřízeném termostatu.

Odpovědět

16. 1. 2011 (02:57)  –  Lukáš

0
0

Lada – provozní v Kulturním domě je velmi odpovědný člověk. A já si velmi vážím jeho práce. Takže se jedná o drb. A to fatální. Kapacitu objekt má přesně danou. A systém prodeje lístků, řízený počítačem, víc vstupenek než je kapacita nenatiskne! Problém je u falešných lístků, to je takový nešvar studentů. Těžko pak uhlídáte, jestli je v budově o 100 lidí víc. Každopádně, právě díky odpovědnosti provozního stoupá s počtem hostů i počet šatnářek, ochranky i hasičů.

Luděk Bláha – s horkem s Vámi zcela souhlasím. Teplo jde nahoru a klimatizace to moc nestíhá. Problém projektu stavby, nikoliv však obsluhy. Mohu Vás ujistit, že obsluha chladí co to jde. A topení běží na termostat. Takže, při požadované teplotě již nehřeje….
Pomohlo by otevření oken, nicméně vzhledem k nočním hodinám produkce by to mělo neblahý vliv na obyvatele města.
A ke kouření. V KD se může kouřit jen u barů. Doporučuji se tam tedy moc nezdržovat :-)

Odpovědět

16. 1. 2011 (13:21)  –  Luděk Blaha

0
0

Objekty mají zpravidla, pane Lukáši, nezanedbatelnou tepelnou setrvačnost. Kvalitní regulační systémy s touto skutečností počítají. Je možné, že KD nemá kvalitní regulaci nebo tato není dobře seřízena. Nevím. Byl jsem tam v den otevřených dveří po rekonstrukci a nemohu se ubránit vzpomínce, že tam padlo dokonce i slovo špičková. Ale nechci být v tomto směru až hysterický.
Což takhle zkusit, po letech poněkud diskutabilního tepelného režimu, tento problém řešit?
Třeba temperovat budovu na přijatelnou teplotu spíše nižší a už PŘED příchodem návštěvníků přestat topit. Energii pak přesměrovat do klimatizace a větrat po celou dobu trvání akce. Problém, že od hlavního vchodu táhne se snad dá vyřešit tepelným špuntem v zádveří u pokladen.
Co se kouření týče, potíž je v tom, že ať jdete kam jdete, jdete přes hlavní bar v předsálí. Ale to je nejspíš neřešitelná otázka celkově ne právě povedeného uspořádání budovy pro společenské akce. Nad to, maturitní plesy mají podstatné znaky školní akce, na kterých se zpravidla podle mnohých školních řádů nekouří ani nepožívají alkoholické nápoje. Pak by se možná ani nezvracelo v šatně jako třeba tento pátek. Ale to jistě není problém obsluhy a klimatizace samotné.
V každém případě člověk nemusí být odborník, aby si nevšiml, že budova je trvale a celkově špatně větraná, tedy zapařená a doopravdy smrdí. Jakkoli nemám právě přímou zkušenost s bolavou nohou, řekl bych že asi tak nějak.

Odpovědět

16. 1. 2011 (19:00)  –  i..

0
0

Pan Blaha je zřejmě odborník na všechno. Není Vás v tom školství škoda?Já nejsem erudovaná v oboru topných a klimatizačních jednotek, nicméně ke kouření a alkoholu. Pokud by KD zakázal na maturácích kouření a alkohol, určitě by se vyřešila spousta věcí. Nebylo by Vám horko, mohl byste se volně pohybovat, nikdo by Vás neiritoval zvracením, nemusel byste stát frontu u baru,.. Otázka je, jestli by tam ten ples vůbec byl. Na 99,9% Vám garantuju, že ne. Že by se konal jinde. A já se musím kajícně přiznat, že jsem na mém maturitním plese též blinkala.

Odpovědět

16. 1. 2011 (20:44)  –  Luděk Blaha

0
0

Být odborníkem na všechno, paní i.., byl bych nejspíš úspěšným politikem.
Asi jsem se o tom zvracení neměl zmiňovat, ale když už jsem tu rozproudil diskusi pod článkem o auditu kanalizace … Měl jsem pocit, že iritován je především personál KD, který to musel uklízet.
Pokud i na Vás přišla slabá chvilka, což by mohlo znamenat, že jste v souladu se zákony čr začala trénovat až ve svojí plnoletosti, chci věřit, že jste jako kultivovaná mladá dáma vrhla na místech k tomu určených a takovým způsobem, že Vás nebylo slyšet až do hlavního sálu.

Odpovědět

17. 1. 2011 (09:19)  –  i...

0
0

: –)

Odpovědět

17. 1. 2011 (11:13)  –  Ctirad Havel

0
0

Hezký den přeji. Dlouho jsem váhal, zda se k níže uvedeným příspěvkům vyjadřovat. Vysvětlit totiž některé technické věci by asi zabralo hodně místa. Také asi těžko budu panu Kovaříkovi vysvětlovat rozdíl mezi ND v Praze a naším "kulturákem" U Luďka je zase pro mě velkým překvapením, proč se nezeptá napřímo, když se potkáváme několikrát během večera. A takto bych mohl pokračovat. Já bych to ale zkusil otočit. Vůbec si nedělám patent na rozum, že dělám všechno dobře. Každý děláme chyby, i když v tomto případě si žádného pochybení nejsem vědom. Pokud někdo přišel s rozumným podnětným návrhem, tak jsem byl vždy vstřícný a naslouchal jsem. Na druhou stranu sem k nám jezdí odborníci a technici z celé republiky a zajímají se o naše technologie a programovou náplň a v mnoha případech si nás berou jako vzor. Dokonce si dovolím tvrdit, že náš "kulturák", divadlo, kino, Trojici, ocení daleko víc "cizí" než písečáci. A pokud jde o program, tak tolik akcí jako Písek obecně nemají ani Budějovice. Proto si myslím, že bude větším přínosem, aby každý, kdo má zájem vidět zařízení a technologie v KD, DFŠ, kině atd, aby přišel. Rád každého zájemce seznámím a vysvětlím. Daleko snáz pak i Luděk a ostatní pochopí, že topení na velkém sále nemohlo topit, zvlášť, když tam žádné radiátory nejsou. Vojtu přesvědčím, že v divadle "nedýchatelno" prostě být nemůže, atd. Těším se na Vaši návštěvu.

Odpovědět

17. 1. 2011 (13:38)  –  Luděk Blaha

0
0

I já váhám, mám-li se dále k tématu vyjadřovat. Mohl bych totiž psát něco v tom smyslu, že mne u Ctirada poněkud překvapuje, že si nepamatuje, že jsem si mu posteskl na jednom z plesů v předloňské sezoně a loni přímo na tanečních pro starší a mírně zaostalé. Ale to bychom tu mohli diskutovat ve stylu tvrzení proti tvrzení a pak bychom se mohli na sebe na některé z příštích společenských akcích zbytečně mračit.
Tak jen pát věcí. Je mi jasné, že podle platných norem bude nejspíš všechno v pořádku. Jsem si vědom faktu, že to může být jen výhradně můj subjektivní dojem a že ostatní kaliči se cítí dobře. Že v hlavním sále radiátory nejsou, jsem ale všiml už dávno a tak jsem se o nich ani nezmiňoval.
Takže na závěr rozumný podnětný návrh: zkus se, Radku, prosím, společně s odborníky nad tím vytápěním a ventilací objektu zamyslet a třeba to přinese i nějakou finanční úsporu.
V pátek tam budu zase. Vynechám kolové tance a svižné džajvíky. A pro jistotu si přibalím druhou košili.

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.