Přihlášení

Úvaha občana k zamýšlené výstavbě Komunitního a nízkoprahového centra v Písku

10. 2. 2011 | Josef Kovařík | Diskuze (44) | Vaše názory

NPC

Překonejme absenci racionality v diskusích. V Písku narůstají největší protesty za posledních 10 let, alespoň tak to uvádí v titulcích některá lokální i celostátní média. Lidé se bouří proti chystané stavbě komunitního a nízkoprahového centra pro Romy na sídlišti „Dukla“. Důvodem je plán Radnice, která zde plánuje vybudovat prostory pro volnočasovou zábavu mládeže ve věku od 15 do 26 let. Lidé, kteří s Romy na tomto sídlišti žijí, ale s plány nesouhlasí.

Evropské zkušenosti

Evropský projekt vytvoření společnosti, založené na toleranci, harmonii kultur, náboženství a národů, zkrachoval. S tímto prohlášením vystoupil na Mnichovské konferenci pro bezpečnost (4. – 6. 2. 2011) britský premiér David Cameron. Jeho projev měl účinek výbuchu pumy, podobný současným rozjitřeným vášním části píseckého obyvatelstva. Německá kancléřka Angela Merkelová také přiznala, například, koncem loňského roku krach migrační politiky ve vlastní zemi. Veřejně vyzvala imigranty (myšleno hlavně z islámských a arabských zemí), aby se učili němčinu, dodržovali zákony a aktivněji integrovali do společnosti. To bude prosazováno důrazněji. Závěr této konference mimo jiné vyzněl v duchu pozitivním, to je pokračovat ve snahách o harmonické soužití různých kultur účinnějšími a snad i důraznějšími způsoby!!! Za základ by měl být považován právní řád a rovnost občanů před zákonem, jazyková vybavenost atd.

Vnitrostátní zkušenosti

Vnitrostátní zkušenosti jsou různé, ale až pro 80% populace negativní. Českem a nyní také Pískem se šíří „anticikánismus“. O dobrých zkušenostech se téměř nepíše a média je neuvádí. Pro média nejsou zajímavá. Ze všeho nejvíc jsou zajímavé a také publikované negativní zkušenosti např. z Ústí n/L., Chomutova, Litvínova-Janov, sídliště Chánova u Mostu, Nového Bydžova, Přerova atd…. Většina Čechů vnímá soužití s Romy negativně a tak je to stále více i v Písku na sídlišti „Dukla“. Velká většina lidí stále vnímá soužití Romů s ostatními obyvateli jako problematické. Jako špatné hodnotí vztahy s romskou menšinou 82 procent obyvatel, z toho 33 procent dokonce za velmi špatné. Naopak podle 13 procent Čechů jsou dobré.

K problematice pomoci

Pokud jde o pomoc romské populaci, tak v naší společnosti nejde o nic nového. Tyto problémy, ale i snahy je řešit nevznikly u nás až s otevřením hranic a integrací do Evropy po roce 1990. Vzpomínám na studijní léta v Bratislavě kolem roku 1980. V rámci patronátních smluv jsem se také podílel na výchově romských dětí v jedné se základních škol v Bratislavě, čtvrť Rača v rámci mimoškolní činnosti. V této lokalitě byla koncentrace romského obyvatelstva nejvyšší a úměrně tomu i problémy. Nebyly však tak vyhrocené. Normální bylo pomoci v doučování, rozdělování svačin, vštěpování návyků hygieny, chování, drobné dárky v podobě části oblečení a také doprava dětí do a ze školy. Musím se přiznat, že jsem o této nutné formě pomoci dětem do té doby nevěděl a byl jsem překvapen.

Nešlo však jen o malé děti. Mnozí vojáci z povolání si snad ještě vzpomenou, že do roku 1989 jsme měli i v armádě „program“ pomoci této romské populaci. Tak tomu bylo např. i u jednoho z vojenských útvarů ve Vimperku. Běžné bylo doučování v počtech a matematice, v jazyce českém nebo slovenském, trochu kultury i společenského chování. Velmi dobře v této činnosti pracovali vojáci-absolventi pedagogických fakult. Výsledek se dostavil. Zlepšila se kázeň a ubylo mimořádných událostí. Vojenský útvar si mohl také založit vlastní romskou kapelu. Celkově v chování a jednání romských vojáků došlo ke zlepšení, andělem se však nikdo nestal, to nevadilo a to ani nebylo zamýšleno. A kdo tomu útvaru velel? Vysokoškolsky vzdělaný důstojník romské etnické skupiny.

Část píseckého obyvatelstva zatím reaguje pod vlivem zkreslených informací a vášní. Obyvatele z jiných částí Písku to tak moc nezajímá. Jako vždy šuškanda neúplných a „zaručených“ zpráv, ale i neochota si vše ověřit není tím nejlepším přístupem k věci. Zamýšlený výchovný záměr lze jen podpořit. Na rozvíjení soužití a harmonii různých kultur a etnických skupin nemůžeme rezignovat. Rovněž vybrané místo a lokalita by neměla nikoho poškodit, spíše naopak. Lze jen souhlasit s tím, že v případě zájmu o využívání tohoto centra se jakoby odlehčí celému sídlišti „Dukla“ od nadměrného hluku, nečistoty a obtěžování. Nejbližší soustava bytovek v ulici Na Pěníku bude odstíněna oplocením, stromy, podnikatelskou zónou a přiměřenou vzdáleností. Hlavně obyvatelům této ulice by mělo být všechno dopodrobna vysvětleno a zastupitelé by měli být k jejich názoru velmi pozorní.

Neřešené otázky na které není snadná odpověď

Neřešené otázky a obavy mohou i nadále přetrvávat. V dobré snaze ze strany majoritní části obyvatel neustále něco dáváme, děláme a organizujeme. Vzpomeňme na odezvu svých dětí na podobné snahy. Ono to vždy není dobře. Jak je naše pomoc přijímána? Nenutíme pomoc až příliš? Z návštěv velkých zahraničních „západních“ měst vidíme, že se stejně jiné kulturně a etnicky vyhraněné skupiny obyvatel separují do více či méně uzavřených komunit, často na okraji velkých měst. Čeká nás snad také takový vývoj? Přijmou písečtí Romové toto centrum téměř jako za vlastní? Jakou to bude mít u nich odezvu? Ptal se jich někdo a je alespoň malá záruka, že toto centrum budou vnímat jako pomoc pro ně samotné?

Tak na tyto a jiné otázky odpověď zatím nemáme. V této oblasti se rýsuje nový evropský směr. Bylo by dobré zeptat se na způsob realizace nového plánu SRN v této oblasti, který nastínila Angela Merkelová. Ona je průkopnice nového směru a její myšlenky se zdají být podnětné.

Zdroj: http://pisek.kscm.cz


 

0
0

Diskuze k článku +

11. 2. 2011 (13:59)  –  klokan

0
0

p.Kovařík, navrhněte, aby to budovali na sídlišti Jih…

Odpovědět

11. 2. 2011 (14:06)  –  .

0
0

Na Hradišti V Oudolí!

Odpovědět

11. 2. 2011 (17:52)  –  Josef Kovařík

0
0

Redakce Píseckého světa si vysvětluje možnost schválit článek svérázně. Bez mého souhlasu byl přidáván k článku text, který jsem nenapsal a ani jeho přidání neautorizoval. Text je můj článek, vyjádření mého názoru a nemá nic společného s jakoukoliv politickou stranou. Doufám, že cenzurní a vylepšující zásahy byly aplikovány naposled.

Odpovědět

11. 2. 2011 (18:22)  –  Magdalena Myslivcová

0
0

Vážený pane Kovaříku, klid.
Přečtěte si prosím kodex přispěvatele. Rubrika PÍSECKÝ HYDEPARK je vyčleněna pro vyjádření a stanoviska politických stran. Pokud píšete svůj názor jako občan bez ohledu na Vaši politickou příslušnost, zařazujte prosím příspěvek do rubriky VAŠE NÁZORY. V tomto případě se však jedná o článek zveřejněný na webu KSČM Písek, tedy je vhodné uvést, že se vyjadřujete za tuto stranu.

Děkuji a zdravím Vás

Odpovědět

11. 2. 2011 (18:39)  –  Zdenka Jelenová

0
0

Pane Kovaříku, to trošku přeháníte, ne? Co jako má být ten CENZURNÍ ZÁKROK??? Ve Vašem textu jsme nezměnili ani slovo, jen dodali Vaši stranickou příslušnost. Pokud chcete publikovat v Hydeparku, nesmíte se holt stydět, za jakou stranu. A pokud chcete psát názory občana, volte rubriku Vaše názory. Takže jsme sem text přesunuli, teď je přesně jak jste ho napsal, a doufám, že je vše už jasné a předejdeme dalším nedorozuměním :-). Jinak díky za reklamu na Píseckém deníku a pěkný večer.

Odpovědět

11. 2. 2011 (18:46)  –  Josef Kovařík

0
0

Ani když je můj příspěvek uveřejněn na jakémkoliv jiném webu, tak to vůbec neznamená, že vyjadřuji názor této strany. I tam jsem vyjadřil svůj názor. Pokud by to byl názor jakékoliv jiné strany, tak by byl také v tomto smyslu podepsán.
Děkuji předem za pochopení a také Vás zdravím.

Odpovědět

11. 2. 2011 (19:22)  –  -----

0
0

Mě v tomto článku zaujaly dvě věty. První, jak dávali na Slovensku oblečky Romum. Zkuste dnes nabídnout standartní oblečení, třeba Vy , pani Jelenová (jako samoživitelka asi nekupujete oblečení v nejdažších buticích) mladým Romům. Slovy mladých – pěkně Vás "vyfuckují"! Určitě jste si všichni všimli, co mají na sobě, Samé značkové věci. Oblečení bratru za 10 tisíc na sobě, a to spodní prádlo nepočítám, protože ho zaplaťpánbů nevidím. Druhá věta je: "Pokud z jejich strany o Centrum bude zájem." Samořzejmě, že nebude. Z Kollárky a Dvoříkovky určitě půjdou někam do polí! Co by tam dělali? Chtějí prudit v centru!! P.s. Omlouvám se, že se tentokrát nepodepisuji!

Odpovědět

11. 2. 2011 (20:12)  –  .,.

0
0

už to přiznala Merkelová, Cameron, dneska Nicolas Sarkozy .. ale některým klapky z očí nespadnou nikdy :)

Odpovědět

12. 2. 2011 (00:10)  – 

0
0

Tak to je krutý. Jak se může mluvit o integraci a o pár řádek níž o tom, že v dané lokalitě nebudou nikomu překážet a hlučit. Prostě je dáme za plot :-)
Jo, dobrý. Otázka času, kdy ty chudinky budou plakat, že tam jsou vystrčeni z centra dění a tak vlastně diskriminovaní. Další otázka, až nebudou dotace na provoz, kdo ho bude platit?
A v neposlední řadě, proč mám já platit svým dětem kroužky, chodit do práce, vychovávat je a ještě ze svých daní platit baráček pro děti, těch kteří nepracují, je samotné živíme a dát jim tak další privilegia grátis ????
A výmluva, že to platí EU. Vypracování projektu pro EU zaplatí Písek. A v EU asi peníze nerostou na stromech ….

Odpovědět

13. 2. 2011 (16:48)  –  Josef Kovařík

0
0

Shodou okolností ve 2. části dnešních OVM byla řešena otázka soužití obyvatelstva v Novém Bydžově a Obrnicích. Starosta Pavel Louda a starostka Drahomíra Miklosová na některé mnou vyslovené otázky měli odpověď. A co víc. Vedení města se shodlo a opatření uvedli je do praxe. Za všechna opatření namátkově zvýrazňuji rovný přístup… Nic tak nerozkládá společnost jako proklamovaná rovnost před zákonem, když ve společenské praxi vidíte mnohokrát opak.

Odpovědět

13. 2. 2011 (18:27)  –  Luděk Blaha

0
0

Jo jo, rovný přístup, to je přesně ono. Ve školství jeden ze základních principů!
Dobře, že jej, po víc jak sedmdesáti letech, začínají činovníci konečně uplatňovat.
Byť zatím jen ojediněle.

Odpovědět

14. 2. 2011 (11:18)  –  Vlasta

0
0

Prosím nechápu proč stavět centrum…škoda peněz,radši podělte matky co mají děti ať populace roste!!!!!!A od jakživa byl cikán cikánem a ROM!!!!ve světě neznají

Odpovědět

16. 2. 2011 (18:47)  –  vb

0
0

V současné společnosti není možné znevýhodňovat jakoukoliv část občanů. I pozitivní diskriminace je diskriminací. Pokud budeme neustále dělit občany na Romy a Neromy, tak se nikdy nikam nedostaneme. Pokud chce město stavět jakékoliv centrum, tak by mělo být pojmuto jako centrum pro všechny občany. Občané města by pak měli být klasifikovány pouze na ty, kteří respektují právo a zákony společenského soužití a na ty, co takové zákony porušují.

Odpovědět

16. 2. 2011 (19:06)  –  i...

0
0

Pro vb: Máte pravdu, ale tady nejde o jakékoli centrum. Pokud jste byla dnes v divadle na besedě, tak jste viděla, jak byl projekt špatně prezentován. Spousta lidí se ptala stále dokola na stejné otázky. Na centrum pro všechny občany, jak píšete, by se peníze z EU nedostaly. Projekt je přesně definován. Aby se na stavbu dostaly peníze, musí být v konkrétní lokalitě, a musí přesně odpovídat zadání, to jest jsou přesně definovány i věty, které musí projekt obsahovat. A to spousta normálních lidí ani nechápe. Někdo ani nechápe princip grantu, natož toto,protože, co si budeme povídat, pravidla pro získání dotací z EU jsou často nesmyslá a selským rozumem jen těžko pochopitelná.

Odpovědět

17. 2. 2011 (10:57)  –  Josef Kovařík

0
0

Lituji, ale 16.2. jsem se v divadle nedozvěděl to co jsem očekával. Organizátor nesplnil mé očekávání. 1 minuta k položení otázky či názoru stačila a nebyla vyžadována. Zrovna tak mohla stačit i heslovitá odpověď organizátorů v rozsahu 1-2 minuty. Měl dán být větší prostor pro prezentaci názorů občanů. Já jsem za podstatné očekával zda zámysl projektu vznikl na základě relevantních údajů, na základě průzkumů názorů menšinové i většinové komunity občanů. Názory většiny občanů byly v divadle vyjádřeny jednoznačně negativně a proti projektu. Názory menšinové a cílové věkové skupiny 15 – 26 let nikdo neznal, nezná a neptal se. Ve svém článku jsem psal. Ptal se jich někdo ?…, jakou to bude mít u nich odezvu?… Odhady pana Svobody z Naděje uvádějící asi sociálně ohrožených 90 rodin v lokalitě a 5letá práce s celkem 170 občany mladší a cílové skupiny nejsou plně relevantní. Podle mého nemohou být podkladem k vypracování zámyslu tohoto projektu k mnoha milionové investici. Mám dojem, že projekt je uměle vnucován a hezky se poslouchá, že to je za cizí peníze.
Projekt je v pohybu, měl by se plnit časový harmonogram a co s tím? Pokračovat či nepokračovat v projektu až poté, co bude proveden průzkum názorů na tento projekt z uvažované cílové skupiny lidí 15-26 let a průzkumu názorů sociálně problémových či vyloučených 90 rodin. Vždyť je úplně skandální, když bylo veřejně přiznáno, že po povinné školní docházce mladý člověk nestuduje, nejde do učebního poměru, nikde nepracuje a bez problémů bere dávky neboť jejich okamžitý efekt je výhodný. To náš stát neutáhne ani kdyby byl vlastníkem zlatých dolů!!!
Posoudil bych zda by stejný efekt mohl být dosažen budoucí možnou kombinací vázat sociální a různé druhy dávek na povinnost pracovat a v tomto smyslu předat obcím potřebnou pravomoc. Vezmeme-li v úvahu 1-2 roky na výstavbu a zavedení programů do činnosti, tak již bude potřebná novela zákonů. Alespoň v to věřím.

Odpovědět

17. 2. 2011 (14:29)  –  Jaroslav Němec

0
0

Jar. Jednoznačně by mělo být referendum o centrum,čím dříve tak lépe.

Odpovědět

17. 2. 2011 (20:07)  –  Bílej

0
0

A to nově opravený kulturák je jenom pro bílý? Vždyť tam taky můžou chodit cikáni. Tak na co stavět další? Taky jsme tu měli cikánskou kapelu, která dostala nástroje od města. Kde jsou? V zástavárně a prachy jsou v automatech a profetovaný !!!

Odpovědět

17. 2. 2011 (20:12)  –  Ondřej Veselý

0
0

Doufám, že všichni rozumní občané našeho města chápou, proč se k této diskuzi nebudu vyjadřovat. Včerejší vystoupení části písecké veřejnosti bylo otřesné a to nebylo anonymní…..
Budu samozřejmě velmi rád, pokud bude zájem o problému dále jednat a hovořit v rovině slušné a konstruktivní.

Odpovědět

17. 2. 2011 (20:16)  –  Luděk Blaha

0
0

Referendum by, pane Němče, bylo na místě, pokud by se jednalo třeba o tom, má-li být Písek předměstím Smrkovic nebo má-li město vystoupit z EU, popřípadě jestli má mít vlastní armádu.

Odpovědět

17. 2. 2011 (20:24)  –  .

0
0

vida, tak ti, kterých se to zřejmě nejvíce týká a jsou tudíž nejvíce naštvaní byli otřesní .. narozdíl od rozumných občanů starostu chápajících :)

Odpovědět

17. 2. 2011 (21:05)  –  xx...

0
0

Ano, byli otřesní…….. Konečně vím, co znamená pojem "anonymní davové šílenství". Chyběla (byť sebemenší) kultivovanost projevu – těm několika málo lidem, kteří byli ochotni opravdu diskutovat, se tímto omlouvám. Rozumím obavám "Portyčáků", ale opakovat stále totéž, neposlouchat, co kdo říká, nečekat na odpověď,hrubě urážet druhé,zabírat čas jenom pro sebe – to platí na toho neupraveného šedovlasého pána s brýlemi ve vlasech. A pro srovnání: všimli jste si slušnosti toho kluka, který chválil práci Naděje – to se vám ale nehodilo do krámu! Mižigár a studuje VŠ.To byl paradox. Je mi z vás smutno vážení Písečáci!

Odpovědět

17. 2. 2011 (21:05)  –  Martin Zborník

0
0

Pro starostu Ondřeje Veselého – pokus o konstruktivní diskusi najdete pod příspěvkem – Audiozáznam veřejného projednání záměru výstavby komunitního a nízkoprahového centra na sídlišti Portyč v Písku. Ač vás chápu, nepovažuji za šťastné, přestat v této situaci komunikovat s veřejností. To celý stav rozhodně nezlepší, vezměme včerejší projednání jako ponaučení a zvažujte spíše další formy jak o problému urychleně konstruktivně jednat s veřejností. Město je tohoto tématu plné.

Odpovědět

17. 2. 2011 (21:10)  –  Luděk Blaha

0
0

Myslím, že by každý uchazeč o veřejnou funkci měl absolvovat několikaměsíční stáž třeba v některé ze základních škol, aby si zvykl na neanonymní otřesnost a byl odolnější a lépe připraven na výkon svoji služby občanům.

Odpovědět

17. 2. 2011 (21:10)  –  Ondřej Veselý

0
0

Samozřejmě nemám v úmyslu přestat tento projekt nadále veřejně komunikovat. Jenom si nedovedu představit rozumnou reakci na xenofobní výlevy anonymů. Tedy kromě nevšímání si jich.

P.S. Diskuze u audiozáznamu mi nepřijde o mnoho lepší, ale Vašich příspěvků zde si hluboce vážím. Mimo jiné svědčí o Vaší neotřelé odvaze:)

Odpovědět

17. 2. 2011 (22:40)  –  xx...

0
0

Pane Blaho, došlo asi k mýlce, moje účast byla pouze a pouze občanská, bydlím na sídlišti Portyč……… :-( Ale s těmito projevy NECHCI mít nic společného.Až se budu ucházet o veřejnou funkci, vystuduji pedák……. přesto si myslím, že si na TAKOVOUTO anonymní otřesnost nechci zvykat

Odpovědět

17. 2. 2011 (23:16)  –  Luděk Blaha

0
0

K mýlce, paní/pane xx…, nedošlo. Došlo k uplatnění vyšší moci.
Moje doporučení nepatřilo Vám, totiž. Nedovolil bych si obvinit Vás z něčeho tak hanebného jako je ucházení se o veřejnou funkci.
Byla to reakce na příspěvek pana Veselého. Pokud Vás mate, jak mohu reagovat na něco, co v čase teprve nastane, pak to není mojí pověstnou jasnozřivostí (viz mnohé příspěvky na piseckysvet.cz), ale tím, že pořadí příspěvků bylo původně jiné.
Nerozumím tomu a jsem z toho úplně vedle.
Jinak samotné studium věd pedagogických Vám mnoho zkušeností v tomto směru nepřinese. Chce to praxi. V mém pojetí "zvyknout si" neznamená "smířit se", ale naučit se reagovat vhodným způsobem.

Odpovědět

17. 2. 2011 (23:22)  –  Luděk Blaha

0
0

Tak pardon, žádná vyšší moc, ale moje nepozornost.
Reakce byla na pana Veselého, ale z času 20:12:18.
Tyhle lineární diskuse jsou při takové hustotě příspěvků značně nepřehledné.

Odpovědět

18. 2. 2011 (09:56)  –  O2

0
0

Pane starosto, VAŠE jednání bylo naprosto nevhodný, křičet na lidi a nadávat jim do rasistů si starosta nemůže v žádném případě dovolit!!!! Aměl jste poučit tiskového mluvčího – kamaráda, jak se vede debata!! Tak nesočte na normální občany!!

Odpovědět

19. 2. 2011 (09:58)  –  Stanislav

0
0

Chtěl bych všechny informovat, že vzniká petice proti komunitnímu centru přímo od cikánů. O podrobnostech budu informovat.

Odpovědět

19. 2. 2011 (11:13)  –  amemomo

0
0

Jaroslav Němec. Pan starosta by měl z politických důvodů abdykovat na post starosty pro svůj postoj v divadle-jak se choval ,je tu pro nás a ne mi pro něj. Hlas Lidu hlas Boží!!!

Odpovědět

19. 2. 2011 (14:51)  –  Míra Hájek

0
0

Nový model rodiny :
Prvním dítětem, které se v Jihlavě narodilo v roce 2011, je Kristián Dreveňák. "Na svět přišel v neděli jedenáct minut po desáté hodině a po porodu vážil 2,8 kilogramů a měřil 48 centimetrů," uvedl mluvčí magistrátu Radek Tulis. Jeho mamince přišel do jihlavské porodnice popřát za město primátor Jaroslav Vymazal a radní Renata Fehérová. Přinesl hrníček na kávu, pamětní list a šek na pět tisíc korun. "Věřím, že se vám bude oběma dařit. Doufám, že vám syn bude dělat jenom radost. Ať jste zdraví," popřál primátor.

Matce je 15, otci 55 let a zároveň je vlastni otec matky. Blahopřejeme, jen tak dál. Stejným způsobem se množí i komunity hlodavců, no Táta bude mít 5000kč na automaty, syn bude v invalidním důchodu a matka porodí minimálně
15 dalších, no a my jim to zaplatíme. Ale mají hodného starostu.

Odpovědět

19. 2. 2011 (15:45)  –  to M. Hájek

0
0

proč tedy otec nesedí za katrem?

Odpovědět

19. 2. 2011 (15:48)  –  no, koukám

0
0

že to asi bude jinak, co? http://zdarsky.denik.cz/zpravy_region/20110217_ji_otec-prvniho-obcanka-jihlavy-je-i-7a1b.html

Odpovědět

19. 2. 2011 (16:30)  –  Magdalena Myslivcová

0
0

Pan Hájku, žádám Vás, abyste na tomto webu nešířil nepravdivé a navíc rasisticky laděné informace. Takové diskusní příspěvky budeme v souladu s kodexem mazat.

citace: Žďárský deník 17.2.2011
"Uvést kauzu na pravou míru musel dokonce i jihlavský magistrát. Během několika dní rozeslal už stovky reakcí. Ozývají se lidé z celé republiky. „Uvedené informace nejsou pravdivé. Matce bylo v době porodu 17 let, nikoliv 15 a otci 24 let, nikoliv 55. Z toho se dá zřejmě docela úspěšně pochybovat, že otec dítěte je zároveň otcem matky,“ vyjádřil se mluvčí jihlavské radnice Radek Tulis.
Informace, které se objevily na internetu mají také rasistické podtexty. „Prvním občanem Jihlavy je Kristián Dreveňák, po porodu vážil 2,8 kg a měřil 48 centimetrů. Přejeme klidný, spokojený život a mnoho dalších zdravých sourozenců a doživotní sociální dávky,“ stojí na webových stránkách."

Odpovědět

19. 2. 2011 (17:06)  –  eva

0
0

Co takhle obvinit na základě nahrávek všechny, kteří neomaleným chováním a rasistickými výkřiky nedali nikomu jinému šanci?

Odpovědět

19. 2. 2011 (17:14)  –  nick

0
0

Nevím jak vy, ale ať poslouchám jak poslouchám, žádný rasistický výkřik neslyším!

Odpovědět

19. 2. 2011 (18:03)  –  tak

0
0

nepravdivá ta informace určitě je, ovšem že by byla rasisticky laděná, to už si tam asi paní Myslivcová domyslela

Odpovědět

20. 2. 2011 (10:10)  –  vlastimil2000

0
0

O2!!!!!Máte pravdu pan Oldřich se moc kamarádí s panem sratostou::::bydlí dokonce na Dukle,kde ve vchodě ruší najemníky otravnými pazvuky co se šíří z jeho bytu a o parkování ani nemuvě..přece v zákazu není problém když městskou policii vždy ukecá přes starostu…hlavně že je pro cikánské centrum!!!!!Ať si je veme do svého bytu a uvidí

Odpovědět

24. 2. 2011 (00:16)  –  inkognito

0
0

Vážený uživateli "vlastimile2000",

myslíte si, že opravdu pan Oldřich (pokud máte na mysli pana Ondřicha) ruší nájemníky otravnými pazvuky? Než se rozhodnete vydávat tady své domněnky za fakta (když pominu Váš rasově motivovaný text), zkuste si třeba ověřit, jestli dotyčný opravdu bydlí na Dukle nebo je majitelem nějakého motorového osobního vozidla! A k těm pazvukům (pokud máte na mysli zvuk hudebního nástroje): doporučuji vhodné špunty do uší nebo krátkou procházku na čerstvém vzduchu!

P.S.: Slunce v duši!

Odpovědět

24. 2. 2011 (07:02)  –  vlastimil2000

0
0

inkognito!!!!!!!Bohužel za pravdu se každý pere a slovo cikán není nic rasového…určitě máte rád jídlo a třeba CIKÁNSKOU PEČENI přejmenovat na ROMSKOU PEČENI?????To snad ne…kde žijete soudruhu z ČSSD:::::

Odpovědět

24. 2. 2011 (13:17)  –  Hugo

0
0

Pane Vlastimile, jsem zásadně pro, aby se vše přejmenovalo ze slova Cikán na Rom. Tak kromě Romské pečeně a Romského guláše, v Maďarsku Romany gulyas ještě :
K.H. Mácha – Romové
Na těch našich lukách…. půjdu do hospody, kde Romové hrají
Film – Romové jdou do nebe
Johann Strauss – Romský baron jsem já, mne každá Romka zná
A kdo bude používat slovo Cikán, tak je rasista a šup s ním do vězení.
Pamatuji se velmi dobře, kdy se přejmenovala Ruská vejce na Obložená vejce. A není to tak dávno.

Odpovědět

24. 2. 2011 (16:08)  –  02

0
0

Pro Hugo: máte bod :-)

Odpovědět

24. 2. 2011 (19:26)  –  Vlastimil2000

0
0

Hugo…..díky za podporu,ale je to tak cikán je dané a i samotní cikani jsou pro…..

Odpovědět

27. 2. 2011 (17:46)  –  Ladislav

0
0

Komentář byl smazán pro porušení Kodexu přispěvatelů.

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.