Přihlášení

Silvestrovský ohňostroj

30. 10. 2010 | Vratislav Prouza | Diskuze (24) | Vaše názory

Ohňostroj na městské slavnosti 2010. Foto PS

Ohňostrojem zpravidla něco oslavujeme. V posledních letech Písek neslavil ohňostrojem ani příchod nového roku. Byla (a dle mého stále trvá) krize, šetřilo se a na palbu peněz do vzduchu nebyla nálada. Letos se to skupinka nadšenců pokusí změnit.

SILVESTROVSKÝ OHŇOSTROJ BUDE !

Dne 1.1.2011 v 01:00 hodin bude odpálen pěkný, zhruba pětiminutový, silvestrovský ohňostroj, a to mezi Novým mostem u Racka a lávkou na sídliště Portyč (dříve Dukla). Skupinka nadšenců v čele s profesionálním ohňostrůjcem Romanem Kovaříkem (Fireworks Pyrotechnics) se prostě domluvila, že tradici silvestrovských ohňostrojů obnoví, a to na své náklady. Ohňostrojem v ceně cca 12.000,- Kč tedy Písek přivítá nový rok 2011, novou radniční koalici, oslaví prvenství v soutěži Město pro byznys 2010 atd., a to aniž by vydal jedinou korunu ze svého rozpočtu.

Pan Roman Kovařík, ohňostrůjce, jinak pracovník Městských služeb Písek, si vás dovoluje ke zhlédnutí tohoto ohňostroje srdečně pozvat. Doufám, že si tohoto článku povšimne i Centrum kultury, pověřené přípravou a organizací městské slavnosti v r. 2011, a osloví pana Kovaříka i v rámci výběru realizátora ohňostroje na městských slavnostech.

Poznámka redaktora 2.11.2010

Byl vymazán odkaz internetové stránky z důvodu porušení kodexu přispěvatele:

6. Politická a komerční reklama

* Přispěvatel nesmí na tomto webu propagovat vlastní nebo cizí komerční ani politické aktivity a zájmy způsobem, který by mohl být považován za skrytou reklamu. V textech nesmí být aktivní internetové odkazy na stránky komerčních subjektů či politických uskupení.
* Výjimky lze stanovit pouze po předchozí dohodě s provozovateli webu.
* Obecně je pro primárně politická témata vyčleněna rubrika PÍSECKÝ HYDEPARK.

0
0

Diskuze k článku +

30. 10. 2010 (20:38)  –  Beno S

0
0

Tak já vám nevím …. u večeře jsem si v klidu přečetl Písecké postřehy a teď jsem se přesunul k počítači, abych prozkoumal co je nového ohledně Písku ….. výýýborně – Písek šetří a tak není pár tisíc na ohňostroj – vlastně je to fajn – šetří se, je přece doba krize …………….. ale to bych si nesměl přečíst ty Písecké postřehy :)

Nemám vesměs nic proti stavbě lesovny za dvacet mega – já mám třeba k lesu velmi blízko. Zdá se mi však trošku přemrštěná cena – už vím – musíme se mít čím chlubit, musíme se nějak prezentovat a mít turistická lákadla, určitě se přednášková místnost bude moci využít i pro základní školy v rámci praktické výuky (či střední školy, zájmové kroužky pro děti, aj.). Ale sakra jako provokace mi přijde, že nějaké úžasné lamely na zastínění jsou ovládané ručně a musím vylézt někam ven – to už vážně nezbylo na servomotor a dálkové (nebo i drátové) ovládání?
A ještě větší provokace mi přijde fakt, že je nutné do nové lesovny nechat vyrobit nový nábytek – pouhých šest set až osm set tisíc? Tak to je už vážně výsměch řadovým občanům, nemyslíte? To bude obyčejný sektorový nábytek za dvěstě tisíc tak špatný? Těch 400 – 600 by se nenechalo použít k užitečnějším věcem – třeba nakoupit nové pomůcky do fyziky či chemie na základky? Vlastně cokoliv užitečnějšího než nový na míru vyrobený nábytek ………… Písecké lesy by měly sloužit ke generování zisku (buď přímo či nepřímo), ale rozhodně ne k vyhazování peněz!

Ad ohňostroj – klidně přispěji nějakou korunkou, třeba se nás najde více a budeme mít ohňostroj hezčí – samozřejmě pod podmínkou, že bude vše zajištěno z hlediska bezpečnosti práce a ochrany zdraví a samozřejmě také bude akce povolena městem a nahlášena hasičům .. víte jak to je, zákon schválnosti, že se něco pokazí ………………..

(jinak bohužel mi také nezbývá nic jiného než konstatovat, že ohňostroj je taktéž plýtvání peněz – nicméně je to každoroční tradice už asi hodně let, že se na Silvestra dělá randál a čurbes – nicméně finanční náročnost by v přepočtu na užitnou hodnotu (měrná jednotka = 1 potěšený občan) mohla být minimální … efekt vynaložených peněz by tak byl vcelku dobrý).

Odpovědět

30. 10. 2010 (21:15)  –  petr s.

0
0

ježíš tak si udělejte ohňostroj a nechte nás bejt. To je poněkud slaboduché PR.
to beno S: nová lesovna by měla být předmětem samostatného šetření auditu nového vedení města: kdo zadal tuto šílenou drahou a nevhodnou stavbu?
- kdo tlačil realizaci tak, aby byla slavnostně otevřena před kolaudací (že by před volbami)?
- kdo vypisoval a jak výběrové řízení na projektanta?
–není ten architekt Rajniš ten architekt Rajniš co byl odsouzen za kauzu Budišov?
- kolik bude stát pravidelná údržba a provoz takto řešené budovy?
Nehledě na nevyčíslitelnou škodu v podobě nevhodného architektonického zásahu do krajiny.

Odpovědět

31. 10. 2010 (23:37)  –  Vratislav Prouza

0
0

Z pouhého oznámení o ohňostroji,který pořádá a platí ze svého maličká skupinka nadšenců, se snad stane dodatečná bitva o lesovnu (ex post).A ještě se stínem podezření na slaboduché PR.Je snad lepší nic nedělat a jen od PC z tepla kritizovat vše,o co se pokusí druzí?Nebo udělat ohňostroj poblíž lesovny s nadějí,že nějaká rachejtle to dílo ďáblovo omylem podpálí?Nemotejte prosím hrušky s jablky dohromady.Pod zcela jiným článkem se přispěvatel(ka?) IVA 2 ptala, kdo že by byl v Písku schopný ohňostroj na profesionální úrovni zajistit.Tak jsem splnil její prosbu,ačkoliv jsem původně nechtěl.Každý si to může ověřit.
Pro Beno S – na ohňostroj klidně můžete přispět.Ujišťuji vás,že pan Kovařík je vyškolený profesionál v oboru,má veškerá potřebná povolení a celou řadu daleko větších ohňostrojů po celé republice má za sebou.Nemůže si dovolit (a nedovolí) jakýkoliv amatérismus a nesplnění daných,velmi přísných,podmínek.Bez problémů se s ním můžete vy i kdokoliv další spojit a vše si ověřit.

Odpovědět

1. 11. 2010 (09:25)  –  Iva2

0
0

Ono to neí tak jednoduché. Myslím, že těžko někdo koupí ohňostroj na takovou akci , jakou slavnosti bezpochyby jsou, od firmy, s kterou nemá zkušenosti, neviděl její produkty (většinou se tak vybírá na nějaké předváděčce) nebo pokud nemá reference a ukázky alespoň na DVD (já bych ovšem preferovala vidět vše v reálu). Nejsem si jista, jestli ohňostroj za 12 tis bude skutečně vypovídat o úrovni firmy.
A ještě k ohňostroji silvestrovskému, já nevím, ale často se dělá i kvůli dětem a myslím, že v jednu hodinu je už docela dlouho.

Odpovědět

1. 11. 2010 (11:49)  –  Beno

0
0

Lesovna byla odlehčení k tomu, že je smutné, že město má dvacet mega na lesovnu a nemá pár desítek tisíc na ohňostroj – jak dobře reaguje i Iva, ohňostroj, který potěší nejen dospělé ale i (zřejmě poněkud starší) děti ….

Pane Prouzo a to jste přišel na tu skutečnost, že je lepší kritizovat v teple od počítače, až dnes? Že pan Kovařík je či není profesionál nedokážu posoudit, nemám dostatek informací, jen považuji za důležité, aby akce byla povolena městem a byla nahlášena na potřebná místa a splňovala tak veškeré náležitosti dané místními vyhláškami a případně obecnou legislativou.

Ivo za dvanáct tisíc parády opravdu moc nebude, úroveň firmy to ukáže těžko, to bez diskuze, nicméně je fajn, že někdo něco takového alespoň chce uspořádat …… souhlas, že v jednu je pozdě, ale třeba zase hned o půlnoci také není dobrý čas, neboť většina lidí si chce tu svoji rachejtli odpálit, takže ideální by bylo nechat vyblbnout lidi a ve čtvrt na jednu či v půl udělat profesionálnější dílko ………

Odpovědět

1. 11. 2010 (12:07)  –  Iva2

0
0

Někde to řeší tak, že ohňostroj pro město dělají až 1.1. večer, třeba ve 20 hodin. Možná to není špatný nápad.

Odpovědět

1. 11. 2010 (12:34)  –  Marek

0
0

Dobrý den, rád bych reagoval na článek p. R. Kovaříka, přijde mi to jako dobrá reklama pro zviditelnění, udělat vlastní ohňostroj na Silvestra pro občany města, aby to město Písek nestálo ani kačku. Tím, se chce ukázat a zviditelnit. Následně by chtěl, získal zakázku na městskou slavnost pro r. 2011. kterou si nechá dobře zaplatit, tím se mu 12 000,-Kč několika násobně vrátí.

Odpovědět

1. 11. 2010 (13:12)  –  Vratislav Prouza

0
0

Přátelé (Beno,Iva2)-vaše názory beru a to i z hlediska času konání,ale vliv na to mám téměř tak malý jako na otáčení zeměkoule.Nepořádám tento soukromý ohňostroj a ani jsem na něj nepřispěl.Jen jsem chtěl podat informaci ,že něco takového bude. Ohňostroje vždy měly a budou mít i své odpůrce,třeba rodiče s malými dětmi v postýlkách a nebo pejskaře,kterým to bouchání děsí jejich Alíka.I to chápu.Nechápu však,proč petr s. i Marek za vším vidí PR,neplacenou reklamu,podfuk.Článek nepsal p.Kovařík,ale já.A placeným ředitelem PR pana Kovaříka rozhodně nejsem.
Pro všechny – reference,povolení i ukázky realizovaných ohňostrojů na videu najdete u p.Kovaříka,tam se prosím obracejte.Já jsem v životě nekoupil a neodpálil o chodník ani bouchací kuličku.Hezký den a veselého Silvestra vám všem.

Odpovědět

1. 11. 2010 (13:52)  –  Marek

0
0

Tímto bych se chtěl veřejně omluvit p. R. Kolaříkovi, že jsem na reakci zmiňovaného článku použil jeho jméno. Pod článkem nebyl nikdo podepsaný, pouze kolektiv (Fireworks Pyrotechnics), kde je členem. Jestli mohu dál reagovat na článek, myšlenka silvestrovského ohňostroje je dobrá, nic proti tomu. Myslím si, že to bylo špatně podané na závěr zmiňovaného článku, spojené s městskou slavností r. 2011. Můj osobní názor je, že to ukazuje na reklamu a získání zakázky. Tento článek by byl vhodný asi někdy na jaře r. 2011. Přeji krásný den.

Odpovědět

1. 11. 2010 (14:30)  –  jitka

0
0

pro Marka – pokud jsi si nevšiml, tak autor uvedeného článku /p.Prouza/ je uveden nad článkem a dokonce červeně!!! Tak nechápu, proč jsi použil jméno p.Kovaříka.

Odpovědět

1. 11. 2010 (16:30)  –  loop

0
0

A co kdybyste zkusili třeba vyzvat všechny ty pyromany, co se úderem 15. listopadu začnou po setmění po celém městě zastřelovat, ať toho nechají a přinesou to na Silvestra na smluvené místo, kde se pod dohledem Fireworks Pyrotechnics můžou o půlnoci navzájem odpálit. Ve městě by byl celý advent klid a měli bychom ohňostroj, že by o něm vysílala i TV Nova. A já bych nemusel psovi kupovat tolik uklidňujících tabletek. Mně je totiž, na rozdíl o pyrotechnických pomůcek sociálně potřebných, nikdo neproplatí. Mám rád svého psa – oba nesnášíme ohňostroje!

Odpovědět

1. 11. 2010 (17:37)  –  Iva2

0
0

Já jsem taktéž odpůrce ohňostrojů. Jsou to vyhozené peníze.

Odpovědět

1. 11. 2010 (20:03)  –  Martina

0
0

Dobrý večer, äno článek napsal pan Prouza, ale jeho zásadní věta----------- Doufám, že si tohoto článku povšimne i Centrum kultury, pověřené přípravou a organizací městské slavnosti v r. 2011, a osloví pana Kovaříka i v rámci výběru realizátora ohňostroje na městských slavnostech. –------------- je naprosto jasná reklama pro p. Kovaříka i když si osobně myslím, že zrovna svou suvereností nepřispěje k oslovení ohledně slavností. Pan Prouza mohl v tomto článku použít trochu jiné formulace pořadatelů a ne takto přímo. To by se zde na tomto webu mohlo začít s prezentacemi jednotlivých přispěvovatelů na činnosti jejich firem a to určitě není posláním těchto stránek. Děkuji. Martina V.

Odpovědět

1. 11. 2010 (21:44)  –  Vratislav Prouza

0
0

Všichni máte kousek pravdy a i já se pro příště poučím.Nikdo není dokonalý a od toho tady ta svobodná debata ke všemu dění ve městě na stránkách Píseckého světa je.Já jsem o tom psát nechtěl a měl jsem u toho zůstat.Pan Roman Kovařík si mohl s kamarády odpálit svůj ohňostrojíček, mohl se sám jen přihlásit Centru kultury do výběrového řízení na ohňostroj o slavnostech a čestnou nabídkou (nabídnutou cenou v kombinaci s příslušnou garantovanou kvalitou) vyhrát a nebo třeba neuspět.Poslední věta mého článku byla takto myšlena – ….."osloví pana Kovaříka i v RÁMCI VÝBĚRU realizátora ohňostroje na městských slavnostech.Bylo to pochopeno jinak.Pan Kovařík se i tak přihlásit může,jen jsem mu to nechtěně asi ztížil. Tímto se mu omlouvám.Ale na druhou stranu tato debata třeba opravdu přiláká více lidí aby se podívali.Loop má bezva nápad pro klidný advent,proti buzení malých dítek a děšení psů.To by ovšem všichni "mrakostřelci" museli dobrovolně předat své střelivo v časovém předstihu té skupince nadšenců k profesionálnímu odpálení.Bohužel ale téměř jistě zůstane dost těch veselých,samozvaných ohňostrůjců,kteří se pokusí si urvat prsty na ruce a nebo poškodt lak cizího auta.Třeba se pletu a bude ohňostroj nejen pro TV NOVA,ale i pro Guinessovu knihu rekordů.To by přitáhlo turisty,kteří městu v zimním období výrazně chybí.

Odpovědět

2. 11. 2010 (10:04)  –  Lukáš

0
0

No, jako obvykle – někdo dělá něco navíc a je to špatně. Je skoro typické pro Písek, že když někdo nebude sedět doma, nebo neodpálí pár rachejtlí z balónu, je to něco "divného".
Ano, možná je 1 hodina pozdě. Ale nijak moc, většina lidí tou dobou jde přát známým, vyráží do společnosti atd.
Pokud máte pejska, budete v klidu doma. Touhle hodinou stejně nevyjdete, přes rámus "rebelů", jenž po sobě hází dělobuchy na ulicích ….
Takže ohňostroji držím palce …. Byla to dobrá tradice, stejně jako Mikulášská na náměstí a jiné akce.

Odpovědět

2. 11. 2010 (15:28)  –  Iva2

0
0

2Lukáš: Ale tak to není! U téhle věci je obsah OK, ale forma nic moc! To je všechno.

Odpovědět

3. 11. 2010 (11:23)  –  Elév

0
0

Pro Iva 2 – jste žena nebo muž? Snad tato informace není tajná.Jde jen o to jak oslovovat.

Odpovědět

3. 11. 2010 (11:29)  –  Iva2

0
0

Pro Elév. Může být snad Iva muž??? Samozřejmě, že jsem křehká žena! Nebo Vám snad přijdu něčím jako chlap?

Odpovědět

3. 11. 2010 (13:11)  –  Elév

0
0

Pro Ivu – omlouvám se,madam.Již je mi jasné,že nejste zkrácený a utajený Ivan.Ráznost vašich názorů mě jen dočasně zmátla.Ta křehkost z vašich příspěvků nějak nevyčuhovala. A nebo jsem přetažený.Tak ještě jednou sorry (to je dnes in oproti dřívějšímu izvinitě,co jsem se učil kdysi v ZDŠ).

Odpovědět

3. 11. 2010 (13:20)  –  Iva2

0
0

Nic se nestalo, omluvu "s udovolsviem " přijímám! Nicméně přetažený být můžete, doporučuji dát si šlofíka.

Odpovědět

3. 11. 2010 (13:25)  –  Vratislav Prouza

0
0

Pro redakci – omlouvám se za porušení kodexu,nebylo to úmyslné.Plně souhlasím s vymazáním odkazu (viz. výše-poznámka redaktora) a zvážím i případné zkrácení času zveřejňování tohoto mého článku,který jsem chtěl původně na webu ponechat až do konce roku.Čtenářský zájem je ale zatím značný a i různorodá debata je bohatá,tak ještě váhám.
Nechám to demokraticky na názoru čtenářů.Pokud budou v dalším převažovat požadavky na stažení,tak to udělám.Podezření z komerčních úmyslů mě osobně trápí víc,než si myslíte.

Odpovědět

3. 11. 2010 (13:33)  –  Iva2

0
0

Pokud panu Kovaříkovi nevadí, že je článek kontraproduktivní, tak ho zde klidně nechte.

Odpovědět

3. 11. 2010 (19:38)  –  Martina

0
0

Velmi by mne zajímalo, jestli pan Kovařík tento článek včetně diskuze četl a jaký na něj má on názor. Pokud je to totiž rozumný a férový člověk, musí mu vadit, jak byl článek napsán a jak sebevědomně a s ostrou suverenitou pan Prouza článek postavil. Pokud tedy pane Kovaříku tyto stránky také navštěvujete prosím Vás o Váš nazor, děkuji Martina V.

Odpovědět

3. 11. 2010 (21:15)  –  Vratislav Prouza

0
0

Pana Kovaříka jsem na článek upozornil hned poté,co jsem ho napsal a zveřejnil. Zda ho četl a sleduje debatu,to nevím.Názory se ale vyhranily a vyostřily tak,že jako autor využiji svého práva a dobu zveřejnění zkrátím do konce tohoto týdne.
Ujišťuji Martinu,že pan Kovařík je slušný,rozumný a férový člověk.Já jsem holt asi příliš sebevědomý a ostře suverénní a tento článek má efekt opravdu kontraproduktivní (jak píše Iva 2).Příště budu mnohem opatrnější a každé slovíčko převážím na lékárnických vahách.

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.