Přihlášení

Rozhodnutí, co nemají obdoby

29. 5. 2021 | Michaela Šťastná | Diskuze (1) | Vaše názory

Asi opožděně jsem zjistila, že je čím dál víc situací, u kterých nevím, jestli se jim mám smát anebo nad nimi plakat. Nejsou to jen neuvěřitelná rozhodnutí vlády za poslední víc jak rok, ale i věcičky z běžného života. Tak třeba přišel mi mail z odboru majetku a veřejných zakázek, nebo mi přeposlali známí znění části z článku z místního deníku. Obojímu jsem se tak nějak zasmála, ale vím, že obojí je daleko víc k pláči. Vysvětlím vám proč.

   Požádala jsem město o sdělení informací podle infozákona, jedna informace se týkala Městské policie, druhá odboru MěÚ. Městská policie neodpověděla ve stanovené lhůtě, ani později.

   Namísto druhé odpovědi mi přišel doporučený dopis za 62,50 Kč, ve kterém mi příslušný odbor sděluje, že mi pošlou odpověď, když uhradím poštovné 62,50 Kč a 10,- Kč za zhotovení kopií. S tím jsem nesouhlasila a nesouhlas podala na podatelně MěÚ.

   Jednak proto, že i samotné Ministerstvo vnitra podává informace s nákladem zhotovení do 100,-Kč zdarma, druhak proto, že z tohoto a mnoha dalších odborů mi dovedou odpovědět mailem. Já uvádím do žádostí, aby mi mailem odpověděli (i infozákon tuto cestu upřednostňuje), je to určitě pohodlnější a hlavně pro město levnější.

   Poskytovatel informace má lhůtu 7 dnů, kdy po podání nesouhlasu žadatele buď zašle odpověď „zadarmo“ bez požadavku jeho úhrady, nebo můj nesouhlas pošle na Krajský úřad, aby rozhodl o platbě. Sedmý den mi přišla z odboru odpověď mailem. A pozor, odpověď na mou žádost ani není celá.

Úředník odboru utratil městu 62,50 Kč za jeho požadavek, abych městu zaplatila poštovné +10,- Kč cena kopií, a  za to by mi poslal neúplné informace, vytištěné na několika listech papíru, poslal by smlouvu, kterou najdu na netu jediným klikem myši v Registru smluv vcelku, ne rozdělenou do několika částí a kterou mi nakonec přece jen dokázal poslat mailem!

   Z tohoto odboru mi už doručovali odpověď na dotaz podle infozákona mailem, u této stačilo do mailu připojit odkaz na Registr smluv. A přesto stálo úředníkovi za to utratit peníze města za poštovné, aby mě drobet pocvičil v tom, že když se budu jeho ptát, celé odpovědi se jen tak nedočkám a ještě si ji zaplatím, protože si místo odkazu do odpovědi mailem dal práci vyrobit pár dokumentů v PDF.

   Není to náhodou tak trochu šikana? Posuďte sami – v příloze. Mimochodem, není to jediný odbor, který jednou odpoví dopisem za 62,50 Kč na věc, kterou lze stejně tak sdělit mailem a jindy odpoví rovnou mailem. Asi je to o tom, kdo zrovna na žádost o informaci odpovídá. Přesto, pořád jsou to peníze města, které se dají jednoznačně ušetřit.

 

   A pak je tu ten přeposlaný kousek článku z tisku. Týká se naší MHD, četla jsem jen jeho neplacenou část. Vloni došlo k přetrasování linek MHD, došlo ke změně u přestupových míst, došlo ke změně v jízdním řádu MHD. Cituji ze zasedání RM 13.01.2020:

V případě, že rada města vezme informaci o návrhu nového systému linkového vedení, bude následně zpracován návrh nových jízdních řádů, na jejichž základě bude provedena kalkulace provozních nákladů nového systému. Podle předběžného odhadu lze očekávat potřebu navýšení provozní dotace z rozpočtu města ve výši cca 1 mil. Kč ročně, takže v případě zavedení nového systému již od 1.7.2020 by bylo nutné položku na provoz MHD v rozpočtu na rok 2020 rozpočtovou změnou navýšit o cca 0,5 mil. Kč.

   Dlouhodobě připravovaná změna se neobešla bez chyb, namátkou připomenu pár nedostatků z webu města od občanů, které vyvstaly před a po uvedení nového jízdního řádu do provozu:

přijel malý autobus, který byl narvaný … my co celý den děláme v továrnách, tak chceme být brzy doma a ne, že budeme projíždět celým Pískem a kochat se … my musíme chodit ráno místo z vlakového nádraží, z autobusáku. .. z jakého důvodu byli změněny na lince č 5 časy mezi zastávkami semice – flekačky-semice, je nemožne aby autobus za 2 minuty obsloužíl ty to zastávky a ještě se musí otáčet na konci flekaček, původní linka 55 měla čas aspoň 4 minuty a i tak to bylo málo o víkendu 8 minut to skraceni času má za následek celkového zpoždění linky č. 5 o 6 až 11 minut … byl zrušen autobusový spoj od Kulturního domu na Vlakové nádraží v 6:26. Autobusové linky v okolí (ze zastávky Kollárova, Dvořákova, Erbenova) přijíždí na Vlakové nádraží v 6:55. Vlak jedoucí do Českých Budějovic odjíždí v 6:52. Můžete mi poradit, jakým spojem (okolí Kulturního domu) se mohu každý všední den dostat na vlakové nádraží před 6:50…

A z tiskové zprávy města cituji:

Nové autobusy budou do provozu nasazeny 13. prosince, kdy začnou platit nové jízdní řády. V Písku bude od stejného termínu spuštěn nový systém linkového vedení autobusů, který přinese například zjednodušení jízdních řádů a snížení počtu linek z jedenácti na šest. Jejich trasy jsou vytvořeny tak, aby obsloužily všechny dosavadní zastávky, výjimkou je málo obsluhovaná a stavebně komplikovaná Zeyerova.

Aktuality města- Patrik Horažďovský – 11.1.2021:

připomínkám cestujících, které se týkaly například návaznosti spojů, obsluhy zóny JITEX nebo chybějícího spoje na lince 6 v dopoledních hodinách … v další fázi snahou řešit zejména zpožďování spojů v síti MHD a tím způsobovaným problémům, doplnění chybějících spojů například do průmyslové zóny a oblasti Smrkovic v podvečerních hodinách a další úpravy

 

   Nedostatky doufám byly již odstraněny, a i když pro město dražší, funguje MHD ke spokojenosti obyvatel. A do toho přijde ona informace, o lince MHD, s trasou k penzionu na Živci.

   Penzion Živec se nachází v Přírodním parku Písecké hory. Do přírodních parků by měl být maximálně omezen vjezd motorových vozidel obecně (viz Vyhláška v příloze). O vjezdu MHD by se nemělo ani uvažovat, natož se pokoušet ji prosazovat. Ne tak u nás, v Písku, u nás se přírodní bohatství nepovažují, ale drancují. Postupná degradace Píseckých hor, jako celku, další výstavbou hřiště, dostavba chaty na penzion, obora pro chov nepůvodní spárkaté zvěře, přebudované lesní rybníky, pláže a další vymyšlenosti vedení města nás všechny pomalu připravují o opravdové bohatství, které nám zanechali předci – přírodu.

   O vyhlášce k vjezdu aut na Živec a ke střelnici se už psalo. http://www.piseckysvet.cz/veci-verejne/navrzeny-vjezd-motorovymi-vozidly-do-piseckych-hor-vsem-navstevnikum-chaty-zivec-a-strelnice

 

Rozhodně jsem proti vjezdu MHD do Píseckých hor, už z principu – jedná se o Přírodní park, který máme chránit.

   Nechápu, že byl problém přidat nebo upravit linku MHD na Hradiště, k vlakovému nádraží přestal spoj jezdit, končí u Lidlu a lidi doběhněte si to, navýšilo se přestupování, což je pro některé cestující problém, ani nevím, jak se vylepšilo dojíždění dětí do školy a hlavně ze školy. Ještě víc nechápu, že se najdou peníze a autobus, který si vyjede do Píseckých hor, na Živec, aby odvezl turisty do přírody. A je jedno, jestli ten bus jezdí na elektřinu, naftu nebo benzín, v Přírodním parku nemá co dělat! Ten bus má sloužit obyvatelům města a jezdit po městě, na Nový Dvůr nebo do Smrkovic, tam je zaručena jeho 100% užitečnost. A hned odpovím těm, co mají potíže s chůzí tak daleko – Lesy MP vydávají už tak dost propustek pro vjezd do lesa, jistě ji vydají i vám.

 

   Poslední dva až tři roky jsou ve městě prosazovány záležitosti, o kterých by mě nikdy nenapadlo ani přemýšlet. Některé z věciček balancují na hraně zákonů, většinu z nich nelze zařadit do veřejných zájmů, o zbytku z nich se dá úspěšně pochybovat jako o prospěšných obyvatelům města vůbec.

   Zavést linku MHD do Přírodního parku však považuji za bezohlednost nejvyššího stupně ode všech, kteří se na tom chtějí podílet, bezohlednost k Přírodnímu parku, i obyvatelům města.

   Hulvátštější způsob, jak nám ničit cennou přírodní lokalitu Píseckých hor, snad předchozí vedení města nevymyslela. Hulvátštější způsob, jak podporovat jednoho podnikatele na úkor těch zbývajících ve městě, ke kterým MHD nejezdí, tu asi takhle viditelný ještě nikdy nebyl.


 

Dokumenty k článku

0
0

Diskuze k článku +

31. 5. 2021 (12:32)  –  Michaela Šťastná

0
0

Včera jsem slyšela názor, že MHD je pro socky a třeba proto nevadí některým částem města, že k nim nejezdí – s narážkou na ty části jako Amerika směrem ke hřebčinci, Vysoká Putimská, Nový Dvůr, Purkratice. Jen zčásti to bylo míněno sarkasticky a s dovětkem, že kdo tam chce bydlet, má mít auto, nebo má i na auto.

Pominu pohled na řešení znečištění ovzduší autodopravou, nebo potřebu parkovišť, ale přidám další proč. Proč má jezdit MHD na Živec s turisty, když nedokáže obsloužit celé město místním obyvatelům?

Jak a kudy budou jezdit jednotlivé linky vymýšlel autodopravce spolu s městem, sem směřuji to proč, proč MHD neobsluhuje celé město? Aby zbylo na Živec?

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.