Pronájem budovy a pozemků na dopravním hřišti

Předloni v květnu zakoupilo město pozemky s dopravním hřištěm. Samotná koupě dopravního hřiště by určitě zasloužila vlastní kapitolu, takový nákup předražených pozemků město snad nikdy v minulosti neučinilo. Možná ani žádné jiné město. Přidáme-li naprosto neobvyklé okolnosti nákupu pozemků, jedná se určitě o raritu. No co už, zatím je to tedy tak, že město koupilo pozemky s vybudovaným dopravním hřištěm včetně nemovitosti. Čemu všemu sloužila nemovitost v minulosti nevím, a čemu má sloužit v budoucnosti se divím.
Od zastupitelů a radních po nákupu hřiště od loňského roku zaznělo několik nápadů, jak budovu využít, nakonec město ve spolupráci s osadním výborem Svatý Václav pozvali na jaře veřejnost na akci pořádanou na hřišti s tím, že i veřejnost se má vyslovit, co s tou budovou dál.
Mezitím radní řešili pronájem prostor na hřišti zájemcům o provozování občerstvení, zájemce o provozování jiné činnosti jsem nezachytila. V budově měla vzniknout na náklady města jedna učebna, v provozu má být od podzimu.
Vůbec nevím, kdy se naši zvolení rozhodli, jak s budovou na dopravním hřišti naložit, ať už za pomoci veřejnosti nebo bez ní. Trvalo to celých 17 měsíců. Po roce a půl se dozvídám, že bylo vypsáno výběrové řízení na nájem velké části budovy a to za účelem gastroprovozu.
Silně mi to připomíná rozhodování u provozu kdysi turistické chaty na Živci. Aha, žijeme asi pod heslem: když nevíš co s tím, udělej tam hospodu.
A jak město neobvykle dopravní hřiště získalo za velké peníze, asi se tu projevuje snaha neinvestovat už ani kačku navíc, vypisuje město také neobvyklé výběrové řízení. Jako občana mi vůbec nezajímají důvody, proč podmínky řízení zní jak zní; jestli je to napasované na jednoho zájemce, jestli je to jen zástěrka k argumentům proč město do budovy neinvestuje, jestli je to jen nějaká zástěrka.
Zajímat mi to bude v okamžiku, až se nikdo nepřihlásí, budova bude chátrat nebo ohrožovat bezpečnost uživatelů hřiště. Pak se budu ptát, proč za rok a půl vymyslelo město na hřišti „hospodu“ a ne smysluplnější využití, proč nechce samo investovat do rekonstrukce budovy a přitom našlo v rozpočtu volných 12 milionů pro nudící se cyklisty na stavbu singltreku.
Koupě dopravního hřiště za velké peníze byla obhajována jako prioritní potřeba města pro nezbytné a důležité vzdělávání dětí v dopravní výchově. Opravdu pro potřeby vzdělávání stačí jedna jediná učebna? Opravdu nemá budova sloužit spíš vzdělávacím potřebám více spjatým s tématem hřiště, třeba při nepříznivém počasí? Nakonec, má zábava na singltreku přednost před výchovnou pomůckou – hřištěm – budovou?
Má takto napodmínkované výběrové řízení splnit účel o „vykázané činnosti“ u hřiště od zvolených dle pořekadla – aby se vlk nažral a koza zůstala celá – a peníze v rozpočtu města na singltrek (nebo jinou zbytnou akci zvoleých) se nedostaly do ohrožení přesunutí rozpočtovou změnou na akci dopravní hřiště?
Cituji znění výběrového řízení:
na pronájem prostoru sloužícího podnikání v budově čp. 305, Zátavské nábř. v Písku, která je součástí pozemku parc. č. st. 543/1 k. ú. Písek a pronájem části pozemku parc. č. st. 543/5 o výměře 719,16 m2 k. ú. Písek dle přílohy
Podmínky:
- objekt bude na náklady nájemce rekonstruován a kolaudován za účelem provozování restauračního, občerstvovacího zařízení nejpozději do 31.12.2025,
- minimální výše ročního nájemného je 58.484 Kč od doby zahájení provozu (služby jsou hrazeny zvlášť),
- provoz musí být zahájen, alespoň formou venkovního stánkového prodeje, nejpozději od 01.05.2025.
- o úhradu účelně vynaložených nákladů na rekonstrukci budovy a to do částí, které jsou pevně spjaté s budovou je možné, po jejich odsouhlasení RM, požádat město,
- smlouva na dobu 5 let s možností prodloužení,
- venkovní prostory, které jsou předmětem pronájmu, budou nadále k dispozici i pronajímateli a to zejména pro přístup k dopravnímu hřišti
- na základě usnesení Rady města Písku č. 329/02 ze dne 16.05.2002 a č. 471/02 ze dne 25.07.2002 bude při uzavření nájemní smlouvy složena nájemcem jistota ve výši trojnásobku měsíčního nájemného,
- na základě usnesení Rady města Písku č. 615/23 ze dne 19.10.2023 od 01.01.2025 výše nájemného bude každoročně upravována podle roční míry inflace za předcházející kalendářní rok, měřené indexem spotřebitelských cen podle Českého statistického úřadu. Tato změna bude realizována o plnou výši inflace, po vyhlášení indexu ČSÚ, a to zpětně vždy k 01.01. daného roku, v němž byl index vyhlášen,
- součástí přihlášky do výběrového řízení musí být reference v dané oblasti podnikání a návrh způsobu rekonstrukce, včetně vizualizace.