Přihlášení

Příčina nebo následek? O zimní údržbě chodníků.

4. 8. 2010 | Josef Šlehobr | Diskuze (43) | Vaše názory

PŘÍČINA NEBO NÁSLEDEK? - Úvaha o tom, co je důležitější při hodnocení úrazů na chodnících v Písku v zimní sezóně 2009/2010. Podle mého názoru místní tisk informuje obyvatele Písku především o následcích těchto případů. Měla úraz a bude se soudit s radnicí. Občané vyčítají radnici stav na chodnících a pod. Informace jsou objektivní i pohotové, ale o příčinách tohoto stavu jsem nečetl žádný článek.

Má úvaha je směrována právě k těmto příčinám. Článek jsem napsal na základě veřejných zdrojů informací a všechna tvrzení mohu prokázat. Samozřejmě naprosto zjevnou příčinou byl neuklizený sníh na chodnících nebo kluzké a tudíž neschůdné chodníky. Tento stav byl způsoben změnou zákona, když přešla povinnost za úklid a schůdnost chodníků z občanů na města a obce.

To je ovšem obecné shrnutí, ale proč v úrazech dosáhl Písek smutného prvenství v počtu 104 žádostí o odškodnění? Podle mne tou příčinou je skutečnost, že se Mgr. Tomáš Dušek stal místostarostou s odpovědností za Městské služby Písek s.r.o. Lze předpokládat, že je autorem Nařízení o zimní údržbě komunikací na území v Písku, které nazval SLUNÍČKO. Ostatně on se k autorství v podstatě hlásil, když v listopadovém vydání Zpravodaje města Písku informoval o tomto přelomovém nařízení občany Písku. Ambiciózně prohlašoval: Rozpočet na úklid chodníků nezvýšíme ani o korunu a škody uhradíme z pojistky, která je pro nás (tedy pro radnici) mimořádně výhodná, ALE NE KAŽDÉMU. Poškozený musí prokázat, že i ten neuklizený nebo kluzký chodník byl neschůdný.

Již tehdy jsem o tom napsal kritický článek, který zveřejnily Písecké postřehy a webové stránky Písecký svět. Hlavní myšlenkou bylo, že všechno se nemůže řešit penězi. Že existují jsou úkoly, kterých se nemůže město nebo obec zříci. Zajištění bezpečnosti občanů patří mezi ně na předním místě. Město přeci nemůže například říci: „Pojistíme se proti dodávkám vody a když vám přestaneme dodávat vodu tak vám to pojišťovna uhradí.“

V nařízení bylo uvedeno, co se smí uklízet a co né. Městské služby Písek byly pod kontrolou, aby se nařízení dodržovalo. Výsledek je, že v Písku utrpělo na neuklizených chodnících mnoho píseckých občanů a z toho jich 104 požádalo o odškodnění. Je to nejvyšší počat zraněných, s ohledem na počet obyvatel Písku (30.000) v celé České republice. Pro srovnání České Budějovice mají 96.000 obyvatel a měly za celou zimu pouze 50 případů. Škody na zdraví jsou složitější než ostatní škody. Následky zlomeniny se mohou projevovat řadu let a možná až do smrti. PROTO NENÍ MOŽNÉ VYMĚNIT ÚKLID CHODNÍKŮ ZA JAKOUKOLI POJISTKU!

Druhá příčina spočívá vtom, že radní města Sluníčko schválili, neodhalili jeho asociální podstatu a nikdo z radních ani zastupitelů proti tomuto nařízení neprotestoval. Zřejmě se nemáme proč divit. Jsou to titíž radní města i zastupitelé, kteří z jim známých důvodů zmařili odvolání Tomáše Duška z postu místostarosty. Tehdy nepravdivě nařkl členky občanské skupiny Za hřiště, Dosud se neomluvil a zatloukal, zatloukal, zatloukal. I v tomto případě Dušek zvolil stejnou metodu, kterou vylepšil tím, že potíže s odškodněním svádí na Českou pojišťovnu. Jestli jste pozorně četli tento článek, tak víte, že již v listopadu 2009 Dušek nepočítal, že by odškodnili všechny zraněné.

Tisk uvedl informaci, že písecká radnice má uzavřenou pojistku, která je k ničemu a SKUTEČNĚ TO TAK VYPADÁ ANI JEDNOMU POŠKOZENÉMU NEBYLO VYPLACENO ODŠKODNĚNÍ. Tomáš Dušek to licoměrně svádí na pojišťovnu. Pojišťovna se brání, že nemůže vyplácet odškodnění, protože od Městských služeb Písek obdržela vyjádření, že nic neporušily, že vykonaly úklid podle přijatého nařízení. Podle pojistné smlouvy musí pojišťovna nahradit škodu, která vznikla porušením nebo zanedbáním povinností města. Městské služby i pojišťovna mají PRAVDU, protože Městské služby uklízely jen ty chodníky, které byly uvedeny ve Sluníčku, tedy nic nezanedbaly. Pojišťovna, tedy nemá doklad o zanedbání povinností města. To se právě Dušek snaží zakamuflovat a v žádném případě to nepřizná. Ty úrazy, které se staly na chodnících, které nebyly v plánu úklidu by mohly být odškodněny ihned. Proto tedy ty složité dotazníky, shánění svědků. V tomto zmatku se snadno ztratí, že ten který chodník nebyl uklizen, že to je vina Sluníčka, tedy nařízení tohoto jména.

Samozřejmě tu může být i důvod na zraněných co nejvíce ušetřit. Podle pojistné smlouvy má Písek spoluúčast ve výši 1.000,- Kč u každého případu, což představuje 104.000,- Kč a spolu s ročním pojistným to dělá 204.000,- Kč, což je více jak třetina navýšení rozpočtu na úklid chodníků v zimě, jak k tomu došlo nyní. Sluníčko skončilo fiaskem. Prokazují to změny, které přijali radní města. Městské služby dostanou o 560.000,- Kč více na úklid chodníků a do plánu plánů zimní údržby se vrátila i místa, která se udržovala v minulých letech.

ZNAMENÁ TO NÁVRAT K PŘEDCHÁZENÍ ŮRAZŮM, NAMÍSTO SLOŽITÉHO ODŠKODŇOVÁNÍ.
Jsem přesvědčen, že je stejně důležité informovat o příčinách i o následcích a jejich aktuálním vývoji. Pak je větší naděje, že se příčiny nebudou opakovat.

JUDr. Šlehobr, Písek


 

0
0

Diskuze k článku +

30. 9. 2010 (23:05)  –  r

0
0

rr

Odpovědět

19. 11. 2010 (22:54)  –  Luděk Blaha

0
0

Zima na krku.
Jak to bude letos?

Odpovědět

8. 12. 2010 (17:19)  –  Ladislav

0
0

Uz ted to stoji za hovno, novej starosta se kasal ze rozda urednikum lopaty a bude se delat poradek . skoda ze lopat je pro uredniky malo. zas si s..l do h..y a to je tam hooodne kratce. zato cikani od technickejch skovany mezi tujema s klackem u jezirka u hotelu Otava a oklepavajic snih si nemohl nikdo nevsimnout. letosni prvni snih je ostudou pro tluchubeho noveho starostu. obcan mesta Pisek

Odpovědět

8. 12. 2010 (20:45)  –  Ondřej Veselý

0
0

Pane Ladislave, děkuji za konkrétní připomínku. Donutila mě uklidit si sníh před domem, aby byl alespoň jeden kousek Písku v pořáku.

Odpovědět

10. 12. 2010 (10:46)  –  Luděk Blaha

0
0

Jen jestli teď není, pane starosto, Váš celý Písek.
Ovšem, co jsem si všiml, tak na Jihu, na hlavních tazích protaženo a posypáno pro pěší bylo.
Faktem zůstává, že jsou místa, kde je to o nohy, ruce ä další části těla. Různé svážky a šikminy. Ale to je spíš na stavební úpravy.
Rád bych upozornil především na červenou sjezdovku pod mostem od nádraží autobusového k vlakovému. Tam by měla být natažena přidržovací lana a k dispozici mačky. Na druhou stranu si tam zase babičky s dědečkama užijí trochu toho vzrušení až poběží do nákupní zóny rozfofrovat svoje důchody v slevových akcích.

Odpovědět

18. 12. 2010 (14:27)  –  anna

0
0

Pro ty, co si na zledovatělém chodníku zlomí nohu, neopomeňte si ten chodík vyfotit :-), např. v Praze je taková tendence, že město tvrdí, že chodník byl uklizený. Ony pojištťovny asi taky nebudou hned tak něco vyplácet, když je možné takovým úrazům zabránit např. tím, že se ten chodník uklidí. Tak se pak občane suď s městem :-(. Nedej bože, aby někdo z nás dopadl tak, jako jedna stará paní, co si na náledí zlomila nohu v krčku a na následky operace zemřela. (nebyla z Písku). Ještě jedna historka z Prahy, uklízecí firma došla ke chodníku, kde majitelka ač nemusí, chodník uklízela. Tak vyndali svačiny a nechali tu paní chodník doklidit. Tak doufám, že tak daleko to v Písku ještě nedojde.

Odpovědět

22. 12. 2010 (05:32)  –  Libor Koucký

0
0

Plně s Vámi souhlasím pane Šlehobr. Jednoznačně byla chyby v radních a hlavně ve Sluníčku jako takovém. To se panu Duškovi opravdu nepovedlo. Nikdo za zastupitelů to nijak nerozporoval a tak to dopadlo jak to dopadlo. Písek se stal rekordmanem v počtu odškodnění v přepočtu na počet obyvatel. Letos žádný Sluníčko, navýšily se prostředky na zimní údržbu a výsledky se dostavily hned s první sněhovou nadílkou. A že nebyla nijak malá, ba v některé dny dokonce kalamitní. Je fakt , že pojišťovna nemohla vyplácet odškodnění, když měla důvod. Městské služby jí ani žádný dát nemohly, protože svěřené chodníky měly v pořádku. Není možné vyměnit úklid chodníku za jakoukoliv pojistku. Jsem přesvědčen, že tento omyl se již v budoucnu nebude opakovat a že nebude město hledat úspory na úkor zdraví a bezpečnosti písečáků. Letos zatím perfektní, zatím jen dvě žádosti o odškodnění. Jen tak dál

Odpovědět

22. 12. 2010 (12:21)  –  JUDr. Josef Šlehobr

0
0

Jsem potěšen, že alespoň v letošním roce se ještě někdo ozval. Já jsem ten článek psal již k loňaské zimní údržbě, odezvy od občanů jsem si přečetl až letos. Jsem i tak velice rád, protože připomínky jsou opravdu konkrétní a to znamená, že občané pochopili chybu bývalého místostarosty Duška tím, že byl autorem SLUNÍČKA. Sociální rozměr tohoto problému tím šel do kelu. P. Dušek mi to však ve své odpovědi na můj článek vrátil tím, že uvedl, že je autorem SLUNÍČKA, že to vše podcenil, ale že je také jediný kdo se o ty poškozené ze strany města stará, že ani opozice včele s nynějším starostou neměla žádné připomínky ke SLUNÍČKU. CHTĚL JSEM BÝT ZTICHA, ALE ODPOVĚD´ STAROSTY SE MI NELÍBÍ. JE TO ODPOVĚD´ Z POZICE SÍLY a to, že to starosta skutečně inzeroval a vlastně nesplnil semi nelíbí ještě více.

Odpovědět

22. 12. 2010 (21:48)  –  xxx....

0
0

Jéééé, mně se naopak odpověď p.starosty fakt líbila. Byla alespoň stručná, jasná a ke všemu vtipná! :-)
A pane doktore: prosím, bez těch pravopisných chyb (stylistické už ani nechci kritizovat). Nejsou hodny titulu doktora práv!

Odpovědět

27. 12. 2010 (15:44)  –  JUDr. Josef Šlehobr

0
0

Odpověď pro xxx…. ze dne 22.12.2010
Vážená neznámá starosta tady není od toho, aby o ohrožení zdraví občanů vtipkoval, když zejména když předtím učinil závazný příslib. Jeho odpověďje vztahu k občanům arogantní. Je toarogance příliš mladého člověka, ale co je horší, že to vypadá, že se věci budou řešit jako za Duška. Váše kritika mého vyjádření je účelová. V tomto případě je důležitý obsah a ne forma vyjádřená pravopisem nebo stylistikou. Jistě byste měla jný názor v případě, že byste na vtipného starostu vzpomínala v nemocnici se zlámaným kotníkem.
JUDr. Josef Šlehobr – doktorát z mezinárodního práva veřejného

Odpovědět

27. 12. 2010 (16:14)  –  Ondřej Veselý

0
0

Pane doktore. Váš přístup mě skutečně udivuje. Má reakce dle mého zcela odpovídá dikci sdělení na které je reagováno (dle zásady: "na hrubý pytel hrubá záplata"). Předpokládal jsem, že natolik zkušený člověk jako Vy, je schopen takové věci rozlišovat.

Odpovědět

27. 12. 2010 (22:18)  –  Luděk Blaha

0
0

Nebuďte z toho, pane Veselý, smutný. Někomu se jeví příliš mladí jako arogantní, někomu se jeví příliš staří jako nedůtkliví. Obojí bez ohledu na vzdělání, pohlaví, rasu, vyznání i politickou příslušnost všech zúčastněných.
Panu Šlehobrovi bych si dovolil doporučit, aby srovnávání a závěry z nich činil až rozkvetou petrklíče, což mu ovšem vůbec nemusí bránit v zaujímání postoje kritického i nadmíru.

Odpovědět

28. 12. 2010 (15:30)  –  JUDr. Josef Šlehobr

0
0


Odpověď starostovi.
Fakt je, že jste tento slib dal a nedodržel, že chodníky jsou jako za Duška. To nemůžete popřít.

Odpovědět

28. 12. 2010 (15:31)  –  Ondřej Veselý

0
0

V tom s Vámi pane doktore zásadně nesouhlasím.

Odpovědět

28. 12. 2010 (19:07)  –  xxx....

0
0

Pane starosto, vy jste dal slib, že chodníky jsou jako za Duška?A ke všemu jste to nedodržel? To se mi ulevilo, že jste v tomto ohledu nesplnil svůj slib! :-)
Nebo už zase účelově něco nechápu?

Odpovědět

29. 12. 2010 (08:26)  –  Ondřej Veselý

0
0

Vskutku originální výklad:)

Odpovědět

29. 12. 2010 (11:40)  –  JUDr. Josef Šlehobr

0
0

Nic pořádného neumíte. Jen nevhodně zesměšňovat. Starosta dal slib, že úředníci pujdou uklízet chodníky a to nesplnil. Tom je fakt, že jsou chodníky neuklizené jako za Duška to je také fakt, ať to překrucujete jak chcete místo toho, abyste se domluvil s občany, aby si uklízeli chodníky a nabídl jim určitou výhodu.

Odpovědět

29. 12. 2010 (12:15)  –  Ondřej Veselý

0
0

Pane doktore,

V prvé řadě prosím nepřekrucujte fakta. Nikdy jsem nesliboval, že zaměstnanci městského úřadu budou uklízet chodníky. Jsem přesvědčen, že každý rozumný občan chápe, že primárním úkolem úředníka není úklid chodníků (v opačném případě bychom žádné úředníky nepotřebovali). Pouze jsem sdělil, že pokud nastane kalamitní situace, kterou nebudou MSP schopny zvládnout, bude nutné nasadit na úklid i další zaměstnance města (úředníky, městské policisty). Taková situace však dosud nenastala.

Pokud jde o úklid chodníků občany před jejich domy, nevidím důvod, proč by město k takovému kroku mělo občany motivovat jakoukoliv jinou výhodou. Každý slušný, fyzicky i psychicky zdatný občan uklidí chodník před svým domem sám, protože má zájem na tom, aby město, ve kterém žije, hezky vypadalo. Jsem velmi rád, že naprostá většina občanů našeho města, do takové kategorie spadá.

To, že je úklid chodníků v letošní zimní sezóně daleko lépe organizován a prováděn než v předchozí, narozdíl od Vás považuji za zřejmé. Určitě však nelze předpokládat, že v zimním období nenaleznete v našem městě místo, na kterém bude ležet sníh (pokud nebude suchá zima).

Rozdělování letopočtu na "za Duška a po Duškovi" si dovolím nepoužívat. Je velmi zkreslující.

Odpovědět

29. 12. 2010 (12:39)  –  ih

0
0

Tyto debaty považuji za naprosto zbytečné. Pro Annu: pokud si zlomím nohu, bude focení místa nehody to poslední, na co bych měla pomyšlení. Každý pád považuji za svoji chybu (buď koukám kam nemám, mám nevhodné boty apod). Nikdy by mě nenapadlo po někom (městě) požadovat odškodné. Naposled jsem si nohu zlomila v parném létě skoro na rovince.! Co se týče úklidu před barákem. Uklízíme, jak to jde a jak stíháme. Pokud to ovšem namrzne jako teď, nedá se nic dělat, dolu to nejde, tak tam ty zmrazky bohužel na chvíli necháme.Ale jakmile se oteplí, zase odmetáme. A město dělá, co může. Nechápu, co tady stále řešíte!

Odpovědět

29. 12. 2010 (20:02)  –  xxx....

0
0

"Nic pořádného neumíte. Jen nevhodně zesměšňovat. Starosta dal slib, že úředníci pujdou uklízet chodníky a to nesplnil. Tom je fakt, že jsou chodníky neuklizené jako za Duška to je také fakt, ať to překrucujete jak chcete místo toho, abyste se domluvil s občany, aby si uklízeli chodníky a nabídl jim určitou výhodu.
Nic pořádného neumíte. Jen nevhodně zesměšňovat. Starosta dal slib, že úředníci pujdou uklízet chodníky a to nesplnil. Tom je fakt, že jsou chodníky neuklizené jako za Duška to je také fakt, ať to překrucujete jak chcete místo toho, abyste se domluvil s občany, aby si uklízeli chodníky a nabídl jim určitou výhodu."

"Nic pořádného neumíte. Jen nevhodně zesměšňovat. Starosta dal slib, že úředníci půjdou uklízet chodníky a to nesplnil. Také je fakt, že jsou chodníky neuklizené. Jako za pana Duška. To je také fakt, ať to překrucujete, jak chcete. Místo toho, abyste se domluvil s občany, aby si uklízeli chodníky a nabídl jim určitou výhodu."
I takto by šel váš příspěvek napsat.
Nemohu s vámi souhlasit, že pan starosta nic pořádného neumí. (Nebo jste mluvil ke mně?). A také nemohu souhlasit s tím, že vše překrucuje. On tedy opravdu ne. I toto je nezpochybnitelný fakt. Nechci vypadat jako příznivec pana starosty, můj hlas ve volbách nedostal. Možná i vzhledem k tomu, že byl na kandidátce právě s vámi. Vy nebudete totiž spokojený nikdy s ničím. Jste životem "znechucený" člověk. Je mi vás nezměrně líto.
PS: souhlasím s příspěvkem ih. Veškerá dikuze je už opravdu zbytečná.


Odpovědět

29. 12. 2010 (23:30)  –  Josef Kovařík

0
0

Moje poznatky. Sídliště Jih a cesty ve směru do centra a do nákupních středisek směrem k nádraží ČSD jsou pro pěší lépe ošetřeny než v minulém roce. Pro motoristy normální vzhledem k návalu sněhu. Vzhledem k povětrnostním podmínkám se udělalo více a lépe. ( Učebnicový ideál nejde vyžadovat ).
Má-li někdo jiné poznatky z jiných lokalit, tak prosím konkrétně.

Odpovědět

30. 12. 2010 (13:23)  –  písek

0
0

Situace v Písku je katastrfální,chodníky i silnice jsou neuklizené a lidé jsou z toho nervózní!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kdo za to může??????????????

Odpovědět

30. 12. 2010 (13:32)  –  ih

0
0

Pro pisek: Já osobně jsem nervózní z lidí jako jste vy, z ničeho jiného!

Odpovědět

24. 1. 2011 (15:06)  –  JUDr.Josef Šlehobr

0
0

Dobrý den,
napadl sníh a toho využívám, abychn odpověděl starostovi na to jsem mu dlužen z jeho níže uvedených odpovědí. Jeho tvrzení, že je přesvědčen, že občané Písku nemusí být ničím motivováni, aby uklízeli chodníky. Tak já jsem o žádné motivaci nemluvil, já jsem mluvil o POVINNOSTI MĚSTA strat se řádně o svůj majetek. Pokud za město převezme tuto povinnost občan bylo by přinejmenším slušností ze strany města poskytnout za ta nějako náhradu, když již ne odpovídající odměnu. Pokud by někdo nic nechtěl tak by to byl jeho osobní dar městu. TAK SI CELÁ ZÁLEŽITOST STOJÍ VĚCNĚ I PRÁVNĚ.
Ještě Vás chci upozornit, že prohlášení : " s tím s Vámi pane doktore zásadně nesouhlasím " nemůže změnit objektivní skutečnost, tak jak jsem ji uvedl.
Dále Vás chci upozornit, že se JÁ FABULACE NEDOPOUŠTÍM. Slova, že vyženete úředníky s lopatami na sníh, jste řekl. Já jsem si to ověřil u pana tajemníka.

Odpovědět

24. 1. 2011 (20:49)  –  Jarda

0
0

Překročte svůj vlastní stín, pane doktore! Čiší z vás nespokojenost s vlastním životem. Něco se vám nepodařilo, tak jak jste chtěl? Radujte se! Padá sníh! Kolikrát za život toto můžeme ještě vidět – vzhledem k tomu, že jsme cca stejně staří.Na rozdíl od vás nežehrám, ale ráno vstanu a zametám si radostně před vlastním prahem!A ani jsem nevěděl, že to daruji městu – tedy sám sobě!

Odpovědět

24. 1. 2011 (21:17)  –  jitka B.

0
0

Jarda – lépe to snad ani napsat nešlo, naprostý souhlas s Vaším názorem. Otázka je, zda to JUDr. Š. pochopí /resp. bude chtít pochopit/.

Odpovědět

24. 1. 2011 (23:49)  –  Ondřej Veselý

0
0

Děkuji Vám.

Odpovědět

25. 1. 2011 (07:51)  –  ...

0
0

no vidíte to, Jardo .. vy ráno radostně zametáte na cizím, já naopak městu zadarmo nic nedám – nevidím důvod, abych (radujíce se a nežehrajíce) ráno naběhnul s úsměvem idiota na šůrovat na obecní

Odpovědět

25. 1. 2011 (11:05)  –  i...

0
0

No vidíte Třítečko, to já zase co mohu ovlivnit a co mě nezabije udělám ráda. Co vpodstatě ovlivnit nemohu, na co nemám, a co mě na životě ohrozit může, to bohužel musím městu přenechat. Takže já si klidně uklidím před domem, možná i kus silničky před barákem pometu. Ale na druhé straně bych šla ráda městem, aniž bych se třásla strachem, že mě nějaký spoluobčan vezmě klackem po hlavě, protože se mu zalíbila moje kabelka. V tom musím spoléhat na druhé a na to se peníze musí sehnat spíše než na úklid před soukromým barákem.

Odpovědět

25. 1. 2011 (16:55)  –  Jarda

0
0

No, vidíte to,Třítečko (toto oslovení se mi moc líbí)! Já nezametám na cizím! Pokud jsem Písečák, je město moje srdeční záležitost a já nešůruju s úsměvem idiota, já šůruju s vědomím, že každý má mít zameteno před vlastním prahem (tak mě to v minulém století učila moje babička)!A pokud ještě mohu, nezabije mě to, ale posílí.

Odpovědět

25. 1. 2011 (17:26)  –  Jarda

0
0

PS: ještě mě napadlo: pořád lepší pracovitý idiot s úsměvem, než šklebící se nespokojenec s "oduševnělým výrazem" (lépe by vystihovalo slovní spojení: věčně nasraný všeználek – riskuji, že můj příspěvek bude pro vulgarismus vymazán. Nešlo by tedy smazat jenom tu závorku? :-) )

Odpovědět

25. 1. 2011 (18:56)  –  ...

0
0

Tak zdar a sílu, pane Jardo.

Odpovědět

26. 1. 2011 (09:17)  –  JUDr. Josef Šlehobr

0
0

Dobrý den,
já jsem skutečně nas….. a také zklamaný, protože jsem očekával nápravu věcí veřejných, ale ta nemůže nastat jestliže starosta dosdadil, nebo alespoň souhlasil, do správních a dozorčích rad, výborů a komisí ty osoby, které to v Písku měli propachtovaný 20 let a dělali nešvary proti, kterým byla vedena volební kampaň všech politických stran.
Jak nás učí dějiny každý " velikán " si nejdříve založí svou klaku, která jej chválí, aby tak nemusel činit sám. Jemu potom stačí psát laskavá slova o lásce k městu. To ovšem nemůže zakrýt, že se ve skutečnosti jedná o zneužívání sebezáchovy a dobroty občanů a starosta se potom může chlubit co všechno ušetřil.
Doporučuji všem, aby si pročetli všechny příspěvky uvedené ke starostovi ( zejména v kultuře ) o jeho populismu a jak je vůči těm co jej nechválí arogatní z pozice moci, která mu propujčuje všeznalost.

Odpovědět

26. 1. 2011 (11:13)  –  HUGO

0
0

Vážený pane doktore, já bych Vám zase doporučil, abyste si především pročetl Váš článek po sobě nejméně ještě jednou. Ta čeština……ach ta čeština…….

Odpovědět

26. 1. 2011 (15:32)  –  Hugo + Kuba = Ota Uplakany

0
0

Co nechces aby ti cinili jini, necin sam. Jinymi slovy proste nepis anonymne. Za plotem pokrikovat je snadne, podepsat se a ustat diskusi, to uz musi byt clovek jiny format…

Odpovědět

26. 1. 2011 (20:44)  –  Luděk Blaha

0
0

Jó o formátu, o tom bych mohl vyprávět celé hodiny.
Je ovšem nezbytné pečlivě posoudit, jestli dotyčný podepsaný není čistě náhodou exhibicionista.

Odpovědět

29. 1. 2011 (12:07)  –  ....

0
0

jako Luďa :-)

Odpovědět

29. 1. 2011 (12:10)  –  R

0
0

:-)

Odpovědět

3. 2. 2011 (11:27)  –  JUDr. Josef Šlehobr

0
0

Dobrý den,
to na co již od voleb upozorňuji se začíná projevovat v plné kráse ( čeština nečeština – jakákoliv čeština skutečnost neovlivní )

Odpovědět

3. 2. 2011 (13:28)  –  HUGO

0
0

čeština nečeština? Vážený pane doktore jen piště dál, těším se na další Vaše hrubky.

Odpovědět

3. 2. 2011 (16:04)  –  pro Huga

0
0

Oto, prestante uz plakat a sundejte masku geparde :-)

Odpovědět

3. 2. 2011 (17:45)  –  HUGO

0
0

Já už jsem několikrát říkal Otovi, aby se proznámil, ale on nechce, takže co s ním?

Odpovědět

3. 2. 2011 (18:16)  –  Elina

0
0

I růže jinak nazvaná,
je vždycky stejně voňavá.

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.