O dětech, o lidech
Motto: Koncept Smart Písek usiluje prostřednictvím chytrých řešení zlepšit každodenní život občanů města i dalším subjektům. Z tisku: Město, kde by chtěl žít každý. Písek zvítězil! – www.mesto-pisek.cz/smart-pisek/ds-1503 – www.budejckadrbna.cz › Zprávy › Společnost – https://pisecky.denik.cz/…/mesto-kde-by-chtel-zit-kazdy-pisek-zvitezil-20171004.htm… – bleskove.cz/…/9052-mesto-kde-by-chtel-zit-kazdy-pisek-ziskal-naprosto-prestizni-oce…
Pyšně bychom se mohli nad touto zprávou dmout, jak jsme dobří, jenže život ve městě má i jiné potřeby, ze kterých se ten náš všednodenní život skládá. Třeba škola a děti. Neznám členy Dopravní komise, ale předpokládám, že děti někdo z nich má. Přesto se dovedou shodnout, jednomyslně, třeba na tom, jak zabránit dětem skončit pod koly aut.
<<< ad 3) Základní škola Jana Husa a její okolí.
I. Požadavek Ing. Petra Čechala na osazení zábradlí v ul. Zeyerova na chodnících u zeleného pásu před budovou ZŠ Jana Husa. Důvodem má být srocování dětí z I. stupně na chodníku v Zeyerově ulici před otevřením vchodu do školy. Děti z prvního stupně ZŠ čekají ráno na chodníku před bočním vchodem v Zeyerově ul. na otevření školy. Značná koncentrace žáků I. stupně způsobuje neprůchozí chodník. Děti pobíhají po chodníku a přebíhají frekventovanou ulici. Rozvinula se rozsáhlá diskuse, zda by bylo vhodné zde umístit zábradlí, na kterém děti budou sedět, což představuje ještě větší potencionální riziko z důvodu možného pádu do vozovky, zvažováno bylo i umístění pásu stálezelených keřů jako na protější straně ulice – ani to nebylo doporučeno, protože děti za keři nebudou vidět a mohou nepozorovaně vběhnout pod kola projíždějících vozidel. Poté byl přijat návrh na následující usnesení:
Usnesení DK č. 06/17 Dopravní komise doporučuje řešit problém se srocováním žáků na chodníku v Zeyerově ulici před osmou hodinou ranní úpravou režimu bočního vstupu do školy ze Zeyerovy ulice tak, aby i děti z I. stupně do školy vstupovaly hlavním vchodem z Husova náměstí. Usnesení bylo přijato. >>>
Dobrá tedy, o zalomeném zábradlí nevědí, nic jiného je nenapadlo, tak ty menší děti pošlou čekat před školu s těmi staršími, pak asi projdou celou školou na první stupeň, ale když je nedokážeme ochránit na ulici před pádem do silnice, budiž. Jenže v tu samou chvíli je na řadě další rozhodnutí, a to neumím slušně okomentovat.
<<< II. Požadavek p. Martina Špírka na zneprůjezdnění komunikace u ZŠ J. Husa s ohledem na bezpečnost dětí při průjezdu vozidel a s odkazem na původní záměr města, kde se v rámci revitalizace parku v ul. Husovo mám., který počítá s klidovou zónou pro pěší. Nicméně pro bezpečnost dětí a žáků ZŠ J. Husa, a to zejména v ranních a v odpoledních hodinách při návozu dětí a mládeže do školy a při odvozu dětí a mládeže ze školy jejich rodiči se naskýtá možnost zřízení terminálu pro výstup a nástup dětí (např. parkoviště K+R) na západní straně Husova nám. podél ZŠ J. Husa), který by současně řešil složité a nebezpečné dopravní situace na místní komunikaci v Zeyerově ul. v Písku při návozech děti vozidly rodičů do ZŠ J. Husa.
Předložený návrh, který byl akceptován Policií ČR, DI Písek a vedením školy, uvažuje s vjezdem na parkoviště u ZŠ J. Husa z ulice Zeyerova a byl by povolen jen ve dnech školního vyučování v době od 7:00 do 8:00 hodin, mimo tuto dobu by byl vjezd zakázán. Komise konstatovala, že potencionální riziko plynoucí z časově omezeného zpřístupnění komunikace mezi parkem a školou pro návoz dětí do školy je násobně menší, než jaké dětem hrozí při současném živelném vystupování dětí v Zeyerově ulici, kde je v ranních hodinách velmi silný provoz. Diskusi na toto téma komise uzavřela konstatováním, že se s návrhem na fyzické uzavření průjezdu kolem školy neztotožňuje a trvá na svém původním záměru na zřízení „výstupního terminálu“ na dopravně zklidněné komunikaci mezi parkem a školou a byl přijat návrh na následující usnesení:
Usnesení DK č. 07/17 : Dopravní komise požadavek p. Martina Špírka na fyzické uzavření komunikace podél parku u ZŠ Jana Husa neschvaluje a doporučuje zpracovat studii proveditelnosti stavebních úprav požadovaných ve vyjádření Policie ČR pro zřízení výstupního terminálu typu parkoviště K+R na této komunikaci ve směru jízdy ze Zeyerovy ulice ve smyslu svého předchozího usnesení. Usnesení bylo přijato. >>>
Uf, napřed se pro bezpečí dětí první stupeň nažene ke vchodu z parku a vzápětí se do nich začne vjíždět auty. Pro jejich bezpečí. Jen ráno a ve všední den. Nechci domýšlet následky, ale pozastavím se u odůvodnění: „…který by současně řešil složité a nebezpečné dopravní situace na místní komunikaci v Zeyerově ul. v Písku při návozech děti vozidly rodičů do ZŠ J. Husa.“
Jestli je tím míněno, že rodiče dětí zastavují po celé délce ulice, kde je napadne, v obou směrech, nechají auto jako překážku v provozu nebo nechají své dítě z auta vyskočit a přebíhat silnici mimo přechod, tak to se řeší jinak! Jak třeba? U školy stojí hlídka, která svou přítomnosti donutí odbočit auto do vedlejší ulice, dítě vystoupí a auto si objede blok a jede dál. To je možné ze všech stran školy ( kromě té co je park). O děti, které jezdí autobusem se nestará nikdo, ať si chodí jak chtějí, kde je zastávka je všem jedno, ale pro auta se vytvoří vjezd do místa s největší koncentrací dětí na metr2. Těch řešení je prostě celá řada, ale komise se rozhodla pro nejhorší z nich. Rodiče žáků této školy, vám to opravdu nevadí?
Popojedeme, na lehčí téma: << • města nad 5000 obyvatel
Písek s produkcí směsných odpadů 137,8 kg/ob. Písek je jediné město Jihočeského kraje nad 5000 obyvatel s produkcí směsných odpadů pod 150 kg na 1 obyvatele. >> Tak tady jsme taky dobří! No jo, ale pak se objeví tyhle zprávy a tady zase pýcha opadá:
<< //ceskolipsky.denik.cz/zpravy_region/za-odpady-nic-neplati-presto-tridi- Českolipsko, ČR – Ukazuje se, že není třeba vysokých poplatků, aby město produkovalo odpad na úrovni západoevropských měst. V České Lípě občané neplatí nic. >
< ODPAD "ZDARMA" Mostečané neplatí za odpad od 1. července 2007. Výhodu prosadil vítěz voleb z roku 2006, Sdružení Mostečané Mostu, které je nyní v opozici. Svoz a likvidaci odpadu hradí za lidi radnice z městského rozpočtu. Loni stál odpad téměř 47 milionů korun. >
A jsou tu další:
Františkovy Lázně Ve Františkových Lázních se poplatek za svoz komunálního odpadu v letech 2016 a 2017 nevybírá. Občané mají tuto službu zdarma. Františkovy Lázně obhájily loňské vítězství a opět získaly 1. místo za třídění odpadů v soutěži EKO-KOM–Liga odpadů 2016.
Dubí V Dubí se poplatek za svoz komunálního odpadu ani v roce 2017 nevybírá.
Nová Paka Za svoz komunálního odpadu v Nové Pace se v roce 2017 stále neplatí ani koruna. / Zápis ze 110. schůze Rady města, konané dne 25.10.2017 (vloženo na web 25. 10. 2017, tedy v den konání)
Šlapanice Občané Šlapanic za svoz komunálního odpadu ani v roce 2017 neplatí, město jim poskytuje tuto službu zdarma, Občané města Šlapanice – s účinností od 1.1.2013 nehradí žádné poplatky spojené se svozem komunálního odpadu. Zapojení se do systému pytlového sběru je dobrovolné - po vyhodnocení ověřovacího ročního období obdrží 10 nejlepších občanů věcné ceny (1. iphone, 2. poukázka na nákup zboží v hodnotě 5.000 Kč, 3. poukázka na nákup zboží v hodnotě 3.000 Kč, 4. poukázka na nákup zboží v hodnotě 2.000 Kč a 5. až 10. poukázka na nákup zboží v hodnotě 1.000 Kč).
Kralupy nad Vltavou Svoz komunálního odpadu v Kralupech nad Vltavou je zdarma, radnice ani v roce 2017 příslušný poplatek nevybírá./ Opět proběhne forenzní značení jízdních kol. Značení a registrace je pro občany Kralup zdarma. / K 1. lednu 2016 se připravuje na základě dohody města Kralupy nad Vltavou, okolních obcí a organizace ROPID začlenění linek MHD Kralupy nad Vltavou do systému Pražské integrované dopravy. Současné linky č. 1 a 2 nově vyjedou pod označením 457 a 458. Cestující tak získají možnost kombinovat kralupskou MHD s ostatními železničními i autobusovými linkami PID. Zároveň však zůstane zachována alternativa místního jízdného pro jednorázové cesty kralupskou MHD. Každý si tedy bude moci vybrat typ jízdného podle potřeby.>>>
Tak co je u nás špatně, i na Tchaj - wanu o nás ví, mohli by se od nás učit, takový rozmach v projektech, stavbách všeho druhu, lavičky co nabíjí, zastávky nebo cedule u parkoviště na pokec ve spojení s telefonem, elektroauta, kamennou promenádu do soutěže zařazenou, zasněžený svah i bez sněhových srážek bude… a teď tohle!
NĚJACÍ NESMARTI, Dubí s osmi, Šlapanice se sedmi a Františkovy Lázně se šesti tisíci obyvatel si dovolí z rozpočtu hradit za občany odpad? Nehoráznost, nemají Smart centra, třídí odpad do pytlů, dávají za to lidem odměny, nakoupili víc nádob na odpad, dopravu si slučují, hned po RM zveřejní zápis jednání na webu, a ty lázně, darmo mluvit. My máme tolik načatých projektů, až se to vše dodělá a dostaví , to budou koukat. Však my je doženeme, jednou taky bude rozpočet víc pro život města, teď ne, teď budeme nějakou dobu splácet všechna ta započatá díla, ale jednou, jednou …
Diskuze k článku
'Návoz dětí.' To mě tedy doopravdy dostalo.
Až do teď jsem si myslel, že se naváží tak akorát zemina. Lépe, 'dochází k návozu zeminy'.
Dnes se už prakticky nic neděje, ale k dějům dochází. Takže například došlo k zahoření uskladněné slámy nebo došlo k sjetí auta z cesty. Ani lidé už neumírají, ale dochází k jejich úmrtí.
Ze zvědavosti jsem se podíval na lokalitu z výšky, viz
https://mapy.cz/zakladni?x=14.1502868&y=49.3036748&z=19&base=ophoto
a vůbec mi není jasné, proč se pro zvýšení bezpečnosti naváženého žactva nevyužije celá šířka Zeyerovy ulice. Ve směru od Nádražní ulice by se nemuselo objíždět přimalované parkovišťátko pro šest(!) aut, a mohlo by se tedy jezdit přímo u chodníku. Ve směru od náměstí by šlo namalovat odstavný pás právě a jen pro autobusy a automobily navážejících rodičů od světelného přechodu až k začátku tělocvičny.
Když se zruší ta zeleň u jižní stěny 'staré' budovy školy, vznikne tam dostatek místa pro bezpečný průchod dětí i občanů. Tento pás zeleně i parkoviště na druhé straně už problém případného nedostatku obojího už nejspíš nevytrhne.
Ale asi to z nějakého důvodu udělat nepůjde. Jako když mě napadlo, že by se problém nedostatku parkovacích míst poblíž centra dal vyřešit parkovištěm pod chodníkem mezi mosty i s příchodem do kulturního domu a na pracovní úřad 'suchou nohou'. Jedním z argumentů v nějaké diskusi bylo i zjištění, že to někoho napadlo už přede mnou. Což se, pravda, vyprotiargumentovat dost dobře nedá.
Což návoz dětí, je tam i " Značná koncentrace žáků I. stupně způsobuje neprůchozí chodník. Děti pobíhají po chodníku a přebíhají frekventovanou ulici." U školy jev nezvyklý! Neprůchozí chodník…
Za A: shora se na problémy nekouká. :-)
Za B: někoho přede mnou napadlo udělat parkdům z Družby, tak taky nebude
Budu hnusná a nespravedlivá ke slušným rodičům, ale kdyby si zaparkovali návozníci kdekoliv a potom se svými vlastními dětmi strávili o pár minut navíc cestou do školy, třeba by jich taky neubylo, nemluvě o tom, že všichni mají nožičky, těmi dochází k chůzi.