Přihlášení

… na 35 parkovacích míst je v současné době vydáno 83 parkovacích karet …

4. 9. 2024 | Michaela Šťastná | Diskuze (1) | Vaše názory

Parkování ve městě je dlouhodobě neřešené a přitom horké téma. Ačkoliv zákon hovoří jasně, nikým není respektován, protože potom by si musel každý majitel auta zaparkovat na vlastním pozemku. Sídlištích mívala ke každému domu určena parkovací místa. Na sídlištích však dnes nevíte, které parkovací místo patří k vašemu bytu. Ubytovny nemají svá parkoviště, zrovna tak internáty ve městě a tak jejich nájemníci využívají parkoviště určená pro bytové domy. Dále je tu skupina majitelů aut, kteří chtějí své auto parkovat kdekoliv, co nejblíže vchodu domu, bezohledně nejlépe. Skupina majitelů rodinných domů, kteří neparkují ve své garáži nebo za vlastním plotem je také početná. A vlastníků více jak jednoho auta je také velká skupina, i skupina držitelů firemních aut parkuje u svého domova. V takovém guláši aut bez jasných pravidel určujících, kdo kde a zda vůbec smí parkovat, momentálně žijeme. A město tuto zmatenou situaci dlouhá léta podporuje i v samém centru, ačkoliv si sem samo vymyslelo pravidla parkování rezidentů.

   Na výjimku si město pravidla všelijak přizpůsobuje. Jednomu developerovi byla odborem výstavby vydána výjimka, na jejímž základě mohl stavebník 10 stání umístit mimo pozemek stavby. Tahle výjimka vede k tomu, že nájemci bytů žádají město rezidentní karty na neexistující nárok parkování v centru města a město jim na výjimku povoluje vjezd k domům.

   Centrum města je tak plné aut s různými druhy povolenek města. Je to nepříjemná situace, a jak se ukazuje, naprosto nekontrolovaná situace. Já sice nestavím ekonomiku města na turismu, ale často jsem od návštěvníků města slyšela, že historické a zajímavé stavby si neprohlídnou řádně, překáží tam auta, ani fotit to nestojí za to. Nemluvím o náměstí, tam auta neparkují přímo u domů, ale Drlíčov rozhodně takto postižen je, pěší zóna v ulici Fráni Šrámka jakbysmet.

   A jedním z důvodů, proč je situace taková, je nulová kontrola vydaných rezidentních karet.

 

   Rada města by na svém zítřejším zasedání měla uložit vedoucímu odboru dopravy předložit návrh na úpravu režimu parkování v ulicích Drlíčov, Fráni Šrámka, Bakaláře a Hradební I, tak to jsem zvědavá, jak s tím radní naloží.

Z materiálů na RM:

Žádost o udělení výjimky z Pravidel pro vydávání Povolení města Písek

NÁVRH USNESENÍ

I. Rada města žadateli panu

a) uděluje výjimku z pravidel pro vydávání Povolení města Písek a schvaluje vydání „rezidentní parkovací karty“ opravňující ke stání na vyhrazeném parkovišti v pěší zóně v ulici Fráni Šrámka.

b) neuděluje výjimku z pravidel pro vydávání Povolení města Písek a neschvaluje vydání „rezidentní parkovací karty“ opravňující ke stání na vyhrazeném parkovišti v pěší zóně v ulici Fráni Šrámka; v případě zájmu žadatele však souhlasí s vydáním 1 ks dlouhodobého Povolení města Písek k vjezdu do pěší zóny – ulice Fráni Šrámka pro vozidlo žadatele a zmocňuje odbor dopravy MÚ vydat žadateli povolení i v příštích letech za předpokladu, že se nezmění skutečnosti rozhodné pro vydání tohoto povolení.

c) Jiné usnesení.

II. Rada města

a) ukládá vedoucímu odboru dopravy předložit návrh na úpravu režimu parkování v ulicích Drlíčov, Fráni Šrámka, Bakaláře a Hradební I.

b) Jiné usnesení.

c) Bez usnesení – rada města vzala informaci o počtu vydaných parkovacích karet v ulicích Drlíčov, Fráni Šrámka, Bakaláře a Hradební I na vědomí.

Důvodová zpráva:

Dle usnesení rady města č. 355/14, bod III, ze dne 22.05.2014, vydává od 01.01.2015 Městská policie Písek Povolení města Písek („rezidentní parkovací karty“) opravňující ke stání na vyhrazeném parkovišti v pěších zónách v ulicích Fráni Šrámka, Hradební I., Fügnerovo nám., Drlíčov a Bakaláře.

Městská policie Písek vydává bezplatně „rezidentní parkovací kartu“ na žádost fyzické osoby starší 18-ti let, která má trvalý nebo povolený pobyt nebo která vlastní nemovitost v ulici, ve které je v pěší zóně vyznačeno parkoviště, to je v ulicích Fráni Šrámka, Hradební I., Fügnerovo nám., Drlíčov a Bakaláře; fyzické osobě lze vydat maximálně jednu kartu opravňující ke stání na tomto parkovišti.

V případě, kdy žadatel o vydání parkovací karty neprokáže trvalý nebo povolený pobyt nebo vlastnictví nemovitosti v ulici, ve které je v pěší zóně vyznačeno parkoviště – viz výše, je tato žádost zamítnuta; v ostatních případech o žádosti rozhodne rada města.

Pravidla pro vydávání Povolení města Písek jsou zveřejněna na webových stránkách města Písek – viz odkaz : Dopravní informace: dopravní režim v pěších zónách v centru města: Městská policie: Město Písek (mesto-pisek.cz)

I. Pan …………., trvale bytem Písek, Velké náměstí 27/19 ( budova Komerční banky, vchod do obytné části domu je však z ulice Fráni Šrámka ), žádá o udělení výjimky z pravidel pro vydávání Povolení města Písek a o vydání „rezidentní parkovací karty“ opravňující ke stání na vyhrazeném parkovišti v pěší zóně v ulici Fráni Šrámka vozidlem registrační značky …..… Žadatel nesplňuje podmínku výše uvedených pravidel pro vydání rezidentní parkovací karty, jelikož v ulici Fráni Šrámka nemá trvalý pobyt – viz žádost a odůvodnění žádosti v příloze.

II. V souvislosti s výše uvedenou žádostí o vydání parkovací karty opravňující k parkování v pěší zóně „JIH“, tvořené ulicemi Leoše Janáčka, Drlíčov, Fráni Šrámka, Bakaláře, Hradební I a Hradební II, provedl odbor dopravy revizi počtu vydaných parkovacích karet v této zóně :

 

Ulice

Počet vydaných

parkovacích karet

Počet parkovacích míst

Rozdíl mezi počtem

karet a počtem míst

Drlíčov

35

12

+ 23

Fráni Šrámka

27

14

+ 13

Bakaláře

17

6

+ 11

Hradební I 

4

3

+ 1

Celkem

83

35

+ 48

 

Z výše uvedené rekapitulace vyplývá, že na 35 parkovacích míst je v současné době vydáno 83 parkovacích karet, to je 237% parkovací kapacity. K tomu je potřeba dodat, že tyto parkovací karty jsou vydávány rezidentům zcela zdarma !! Důsledek tohoto stavu je takový, že místo klidné pěší zóny v okolí kostela zde existuje v podstatě hromadné neplacené parkoviště, kdy jsou ulice obsypány parkujícími vozidly, mezi kterými se proplétají chodci i ostatní vozidla.

Proto má odbor dopravy zato, že nadešel čas provést úpravu parkovacího režimu v pěší zóně „JIH“ tak, aby byl těmto ulicím navrácen charakter klidné pěší zóny v historickém centru města, bez desítek parkujících vozidel, která do pěší zóny už z jejího principu nepatří …

Doporučení zpracovatele:

K bodu I.: Budova č. p. 27/19 na Velkém náměstí prošla v nedávné době rekonstrukcí, v jejímž rámci byla část budovy přestavěna a dostavěna na byty, pro které byl stavebník povinen jako součást stavby na pozemku stavby zajistit normový počet = 18 odstavných stání.

Jelikož stavebník deklaroval, že lze na pozemek stavby umístit pouze 8 odstavných stání, byla mu odborem výstavby vydána výjimka, na jejímž základě mohl stavebník zbývajících 10 stání umístit mimo pozemek stavby.

Z výše uvedeného plyne, že stavebník byl povinen zajistit odstavné stání pro všechny byty v domě č. p. 27/19, a to buď přímo jako součást stavby na pozemku stavby, anebo na jiném k tomu vhodném pozemku mimo stavbu. Pokud tedy žadatel nemá ke svému bytu k dispozici odstavné stání ani na pozemku stavby, ani na jiném pozemku mimo veřejnou komunikaci, musí se v této věci obrátit na stavebníka, jehož povinností bylo takové místo mu zajistit. V minulém roce již rada města rozhodovala o dvou prakticky identických žádostech žadatelů, taktéž bydlících v domě Velké náměstí č. p. 27/19 a požadujících výjimku z Pravidel pro vydávání Povolení města Písek, přičemž ani v jednom případě Rada města Písku výjimku neudělila a vydání „rezidentní parkovací karty“ opravňující ke stání na vyhrazeném parkovišti v pěší zóně v ulici Fráni Šrámka neschválila; souhlasila však s vydáním povolení k vjezdu do této obytné zóny, aby se žadatelé mohli dostat autem ke vstupu do obytné části domu situovanému z ulice Fráni Šrámka ( usn. RM č. 563/23 a č.792/23 ). Proto odbor dopravy – především z precedentních důvodů, doporučuje i v tomto případě postupovat stejně, to znamená

1. žádosti o vydání „rezidentní parkovací karty“ nevyhovět, neboť povinností města není zajišťovat pro nově postavené byty odstavná stání na veřejných komunikacích,

2. schválit nabídku na vydání 1 ks dlouhodobého Povolení města Písek k vjezdu do pěší zóny – ulice Fráni Šrámka, pro vozidlo žadatele, aby mohl zajíždět ke vstupu do obytné části domu ( pokud o toto povolení bude mít žadatel zájem ) – viz návrh usnesení I.b) .

Pokud se týká bodu II., navrhuje zpracovatel přijmout usnesení II.a) .

Vztah k rozpočtu: Vydání výjimky i rezidentní parkovací karty není zpoplatněno, a proto její případné nevydání nemá vztah k rozpočtu města.

 

0
0

Diskuze k článku +

11. 9. 2024 (23:07)  –  Michaela Šťastná

0
0

Prý se otázkou parkování v této části města bude zabývat nějaká studie. Tak fajn.
Dneska přímo u vchodu do kostela parkovala dvě auta, mezi květináči, další hned naproti nim.
Nechci přemýšlet o řidičích těch aut, které taková věc napadne, ti mi nestojí za to.
Zato bych ráda znala postoj města k takovým případům divokého parkování. Už to není jen příběh sídlišť města, už se nám ta divočina rozlezla všude.
Fakt jsem zvědavá na řešení.

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.