Kdo zdržuje rekonstrukci Žižkovy třídy, není to město samo?
Ačkoliv ještě neproběhla beseda o plánovaných akcích města, už se o některých hovoří jako by se naplňovaly. Třeba často je zmiňována rekonstrukce ulice Žižkova třída, tedy dokončení části této ulice. Dočetli jsme se i několika pochvalných komentářů o zásluhách současného vedení města, jakože to oni tu rekonstrukci ulice vyřešili. Chvály není nikdy dost, pokud je ovšem zasloužená. Konkrétně u této akce bych se pochval zdržela a být na místě těch, kteří si hodlají na akci přihřát polívčičku, vůbec bych mlčela.
Já se dočetla, cituji: „… „Mám opravdu velkou radost, protože Písečtí na rekonstrukci čekají více než 15 let. Město nyní může začít podnikat všechny potřebné kroky k zahájení prací,“ řekl místostarosta Josef Soumar s tím, že by stavba mohla být zahájena ještě letos….“
Jéje, radost by byla, kdyby město napoprvé připravilo dokumentaci stavby k rekonstrukci dobře. Pokud čtu dobře, Krajský úřad vydal 19.1. 2024 Rozhodnutí Veřejnou vyhláškou ke stavebnímu povolení z roku 2021, patnáct let to nebude. Jasně, tehdy kdysi se akce možná započala, ale byla oficiálně ukončena a navíc město samo tuto rekonstrukci nezařazovalo mezi prioritní akce a tak se na nějakou dobu vůbec rekonstrukce nedostala do rozpočtu města. Momentálně běží čas zahájení stavby od roku 2021.
… . „Vedení města rozhodnutí vítá, po mnoha letech průtahů se konečně dobralo ke kýženému cíli. Rekonstrukce Žižkovy ulice patří k našim prioritám, proto jsme dělali maximum pro to, abychom tento projekt dotáhli do konce,“ dodal místostarosta.“
Nejsem si jista ani tím maximálním výkonem. Z mého pohledu doběhly lhůty zcela běžné v takovém případě a tak je konec, co je na tom za výkon? Asi je tím míněno, že od doby zvolení do funkce si bylo trio radních pročíst spis, starosta do něj vstoupil vyjádřením, konec, šmitec.
Ledaže by tím maximálním výkonem bylo míněno toto:
V nalézacím řízení orgán 1. stupně připustil celkem 2x doplnění projektové dokumentace. Dne 30.6.2022 byla předložena projektová dokumentace, nad níž bylo formálně oznámeno zahájení řízení. Dne 10.2.2023 pak v reakci na námitky uplatněné od účastníků řízení vůči předložené projektové dokumentaci byla předložena její aktualizace. Stavebník deklaroval zapracování některých námitek za účelem odstranění rozporů a nalezení smírného řešení
Jestliže se stavebník-město snaží o řešení připomínek účastníků řízení, nevidím v tom maximální, ale normální postup. Ačkoliv se zdá, že se věc táhla z roku 2021 do roku 2024 a je to dlouhá doba, vězte, že bylo řízení několikrát na žádost města zastaveno (což je samozřejmě jeho právem).
Dáme sem nějaká fakta:
Pod č.j. MUPI/2021/09483 ze dne 27.4.2021 Městský úřad Písek, odbor dopravy, jako věcně a místně příslušný speciální stavební úřad místních komunikací (dále jen „orgán 1. stupně“), rozhodnutí – stavební povolení o povolení stavby „Rekonstrukce Žižkovy ulice v Písku – 3. etapa“ na pozemcích parc.č. 156/1, 1750/3, 2216/6, 116/12, 2597, 1741/2, 2203/1, 116/13, 115/1, 1745 s st. 4768 vše v katastrálním území Písek
Faktem zůstává, že dne 8.3.2021 byla orgánu 1. stupně podána žádost o vydání stavebního povolení stavby. Orgán 1. Stupně shledal žádost neúplnou, a proto opatřením ze dne 26.3.2021 vyzval stavebníka k doplnění žádosti a současně rozhodl o přerušení řízení. První průtahy způsobilo město.
Další průtahy způsobilo město, dne 13.12.2021 stavebník požádal o prodloužení lhůty pro doplnění žádosti. Orgán 1. stupně této žádosti vyhověl a usnesením ze dne 15.12.2021 rozhodl o prodloužení lhůty pro doplnění.
Další průtahy způsobuje město, dne 29.6.2022 stavebník opětovně požádal o prodloužení lhůty pro doplnění žádosti. Orgán 1. stupně této žádosti vyhověl, dne 28.7.2022 stavebník doplnil aktualizovanou projektovou dokumentaci.
A nyní vstupují do řízení ti, kdož se dnes vychvalují: Dne 24.11.2022 se stavebník, respektive představitelé města Písek jmenovitě pan starosta JUDr. Michal Čapek, pan místostarosta Josef Soumar, EFP a pan radní JUDr. Luboš Průša dostavili k nahlédnutí do spisu.
Ale průtahy ze strany města pokračují i pod novým vedením, dne 21.12.2022 stavebník požádal o prodloužení lhůty pro doplnění žádosti za účelem zapracování připomínek k projektové dokumentaci. (I když pro dobro věci, je to přesto zdržení)
A pozor, město vstupuje do řízení tak, že dne 10.2.2023 předložil stavebník novou projektovou dokumentaci, ve které zapracoval některé připomínky účastníků řízení ve snaze o smírné odstranění rozporů. V důsledku to znamená další lhůty v řízení, které je třeba dodržet, následují námitky, které vyřizuje Krajský úřad.
Opatřením ze dne 23.10.2023 pod č.j. KUJCK 126299/2023 vyzval odvolací orgán stavebníka k doplnění podkladů, jmenovitě aby doložil plnou moc ve smyslu § 33 správního řádu pro zastupování v řízení před správními orgány. Dne 23.11.2023 stavebník požadovaný doplnil dokument (takže město o další měsíc prodloužilo řízení vlastní chybou).
V rámci řízení se odvolali tři dotčení účastníci, všichni se řídili dodržením daných lhůt, pouze v případě jednoho odvolatele se z důvodu jeho úmrtí 8 dní vyřizovalo ustanovení jeho právního nástupce, který požadované doplnění námitek dodal asi o šest týdnů později.
Průtahy ze strany veřejnosti – jedině, jestli je za průtah považováno úmrtí účastníka řízení, ale jinak byly ze strany účastníků řízení dodrženy všechny předepsané lhůty řádně.
A že veřejnost vstupuje do řízení je jedině v pořádku, kdyby se tak nestalo u novostavby v Portyči, „prošly“ by například úřadu všechny vady u územního řízení.
V tomto případě stavební úřad nepochybil, ačkoliv ani tahle akce se nevyhnula černé kaňce na průběhu řízení kterou má svědomí město a stavební úřad nad ní jako přimhouřil oko. Jak uvádí odvolací orgán: Drobnou nepřesností, kterou odvolací orgán shledal v postupu orgánu 1. stupně je akceptování částečně upraveného formuláře žádosti o stavební povolení nežli stanoví příloha č. 9 vyhlášky č. 503/2006 Sb., o podrobnější úpravě územního rozhodování, územního opatření a stavebního řádu. Ačkoliv použitý formulář vypadá na první pohled obdobně, při podrobném srovnání lze vystopovat drobné rozdíly oproti formuláři stanovenému prováděcí vyhláškou. Zjištěnou skutečnost vyhodnotil odvolací orgán jako nepodstatnou formální závadu, která nemá žádný vliv na zákonnost rozhodnutí
Víte co, jediné, co mi z toho vyplývá je, že se tu zase „tlačilo“ a že to prošlo.
Dokument, kde se dočtete, že nejvíc se o průtahy v tomto řízení přičinilo město je přiložen.
Pokud se současné vedení města chce chlubit cizím peřím (… Jsem rád, že náš tým dokázal tento projekt posunout do fáze platného stavebního povolení .. ) klidně může, ale ať se nesnaží překrucovat historii, prostě v řízení uplynuly dané lhůty stanovené zákonem, nic víc, nic míň.
Informace čerpány z webu města, z veřejného FB místostarosty města.
P.S. Web města uvádí: Poslední etapa v úseku od Rokycanovy ulice po Mírové náměstí byla projektována v následujících letech, ale kvůli různým úpravám, připomínkám obyvatel ulice, které se týkaly zejména zastávek MHD, a průtahům projektant odstoupil od zpracování. Město proto muselo hledat nového, s nímž uzavřelo smlouvu v roce 2015.
To je lež, protože cituji: Projektová dokumentace byla na základě usnesení rady města č. 58/13 ze dne 24.1.2013 (viz níže) objednána Městskými službami Písek s.r.o. u projektanta specialisty na dopravní stavby Ing. Jíry. S ním byla uzavřena smlouva, od které on dne 18.11.2013 odstoupil z osobních důvodů.
Já vím, ono to svádí si historii upravit podle potřeb těch, kteří se v ní nějak angažují, ale má tohle vůbec někdo zapotřebí?
Foto z MS Písek
Dokumenty k článku
- Písek_Žižkova_rozhodnutí.pdf (PDF, 344.9 kB)
- Žiž. tř. proj.pdf (PDF, 287.4 kB)