Jak se bude parkovat na Dukle?
Město zveřejnilo rozpracovaný plán na stavbu skateparku na městských pozemcích za sídlištěm Dukla. Tento záměr je rozpracovaný určitě čtyři roky, řeklo by se nejvyšší čas jej zrealizovat. Přenesení informace do médií, kde je možné článek komentovat jsem došla ke zjištění, že ti, kterým má být sportoviště určeno, úplně radost nemají. Nejvíce byla komentovaná vybraná lokalita, ale i cena za stavbu sportoviště. Já se pozastavím u informace zveřejněné vlastně mimoděk.
Místo to určitě není ideální, nevím, jak má ideální místo vypadat, ale zrovna tady … ovšem město s tímto místem během posledních cca šesti let mělo nápadů více, rozhodně však dobře nedopadlo umístěné hřiště. Ale sportoviště ještě nestojí, uvidíme.
V jednom z komentářů byl zveřejněn plánek lokality s jejím budoucím využitím. Zdá se mi momentálně víc zajímavý (je v perexu). Lokalita těsně přiléhá k sídlišti a stálý problém sídlišť je parkování aut. Už před lety se zastupitelé shodli, že nejlepším řešením jsou víceúrovňová parkoviště.
Vítěz letošních voleb, strana ANO má ve volebním programu téma dopravy:
3. Doprava má mnoho podob
Při řešení dopravy chceme a budeme na silnici myslet na všechny, tedy i na chodce a cyklisty. Pro řidiče vybudujeme parkovací domy (U pošty, sídliště Jih, sídliště Dukla a na sídlišti Dr. Horákové).
Několik týdnů po volbách je zveřejněn plánek na stavbu plošného parkoviště na Dukle a já se nestačím divit, protože plošné parkoviště není slibovaný parkovací dům.
Je fakt, že plánek nezveřejnil starosta ze strany ANO, ale místostarosta z Pirátské strany a ta se v programu do voleb tomuto tématu raději úplně vyhnula, ačkoliv jako opoziční strana v letech minulých parkovací domy ve městě podporovala, tedy jejich výstavbu.
U strany Pro Písek je ve volebním programu uvedeno vcelku vtipně:
Nedostatek parkovacích míst v centru chceme řešit výstavbou parkovacího domu u pošty, kde vznikne podle projektu celkem 280 míst. Zavedeme ve městě parkovací zóny tak, abyste v místě bydliště mohli vždy najít místo. Chceme město pro lidi, ne pro auta.
Pokud vznikne jen jedno víceúrovňové parkoviště v celém městě, nebude město pro lidi, ale pro auta, která nám zabírají náš prostor k žití.
Volební program ODS jsem prostě nenašla, leták nemám, nekomentuji, i když jsem chtěla u stran koalice uvést jejich předvolební sliby.
Já osobně jsem zastánce víceúrovňových parkovišť přinejmenším na sídlištích, proto jsem překvapena, jak rychle se parkdům na Dukle zahodil a zase se bude parkovat plošně. A je jedno, že zrovna tahle vybraná plocha není ani zeleň, ani pole, naopak, myslím si, že stavba se zde prodraží právě kvůli této ploše. Ale i kdyby to nestálo skoro nic, zase se uchýlíme k dalšímu zabírání místa na parkoviště.
Pomalu to vypadá, že tedy na Dukle se parkovací dům stavět nebude. S tou myšlenkou se mi nechce smířit, budu se muset zeptat, jak je to s těmi sliby a výstavbou parkovacích domů ve městě.
Komentář k lokalitě https://www.facebook.com/groups/215462618505883:
Josef Soumar
Lukáš Nebes lokalitu zvelebíme jako celek, vybudujeme 60 parkovacích míst na Portyči, propojíme ulici na Topělec a Vinařického, tim umožníme úklid skateparku a dohled městské policie.
Můžeš kdykoliv zavolat a zeptat se, o záměru budeme samozřejmě informovat na nejbližším jednání zastupitelstva
Diskuze k článku
"plán na stavbu skateparku na městských pozemcích"
Škoda, že se doposud nerozpracoval nějaký smysluplný plán areálu výhradně pro inline bruslaře.
Alespoň pro ty docela malé, třeba v poněkud zanedbaném parku na Výstavišti… okruh po obvodu, dráhy na úhlopříčkách, dva plácky pro pilování techniky, lavičky pro rodiče, pár deštníko slunečníků a tak nějak podobně.
Úplně ztracené téma to není. Občas se vynoří, např. umístění okruhu do Oldřichova, nebo do parku u Václava:
Dotaz: Jaké je navrhované materiálové složení cest v budoucím parku? Bylo v návrhu myšleno také na in-line bruslaře?
Odpověď (Ing. Nekola): Hlavní linie cest přes park bude materiálově vhodná jak pro in-line bruslaře, tak cyklisty, či dětské pohybové hračky. Jako nejvhodnější materiál byl vyhodnocen a nakonec zvolen tzv. „měkčený asfalt-beton“. Výškově bude hlavní cesta parkem mírně terénně zvlněná, nejen z technických důvodů, ale i pro zvýšení atraktivity.
Na výstupech z parku bude cesta navazovat na současné i budoucí cyklotrasy. Park tak bude mj. sloužit i jako zastavení na trase pro projíždějící cyklisty.
Nakonec se asi usoudilo, že stačí prostor cyklostezek i pro bruslaře. I když, kdoví, co je ukryto v různých šupletech …
"materiálově vhodná jak pro in-line bruslaře, tak cyklisty, či dětské pohybové hračky"
Zopakuji s dovolením formulaci "výhradně pro inline bruslaře".
Jakýkoli mix "bruslaři" – "cyklisti" – "běžci" – "chodci" je velmi nedobrý pro všechny zúčastněné.
Tedy pokud každá kategorie nemá vlastní, travnatým pásem oddělený pruh široký alespoň dva a půl metru v obou směrech.
Počítám, že snad ani zdejší nejvytíženější dopravní tepna D1 tak široká není…
Inu, tak to se asi nedočkají, jinde se bruslaři nezmiňují …
Mě spíš pobavil ten povrch, v době, kdy se hraje na modro-zelené dokumenty, na to, jak se zadržuje voda, jak se podporuje zeleň a šup, asfalt na cesty parku.
Plánovaná odstavná plocha nyní patří výrobnímu družstvu OTAVA. Město uzavřelo na tento pozemek dlouholetou nájemní smlouvu a v rámci vybudování propojení silnice na Topělec a ulice Vinařického se jedná o zachování betonového podkladu, pouze "srovnání" panelů a organizaci parkovacích míst.
https://ikatastr.cz/#kde=49.31722,14.14007,19&info=49.31726,14.13994
Tato investiční má rozpočtové krytí na příští rok dle predikce 12,5 milionu korun, ale soutěž bude probíhat v úvodu roku 2023, pokud v rozpočtu zůstane a zastupitelé ji schválí. Cena je aktualizována vzhledem k růstu cen ve stavebnictví a nedostupnosti některých stavebních prvků a materiálu. Ve výsledné ceně se vybudování parkovacích míst odráží opravdu nízkou sumou, za kterou bychom nyní nebyli schopni parkovací dům vyprojektovat, natož postavit.
Z mého pohledu se nejedná o dlouhodobé řešení, ale řešení, kterým velmi rychle do určité míry zlepšíme možnost parkování v této části sídliště Portyč.
Vybudování skate parku je opravdu plánováno v této lokalitě několik let a jako každá akce si najde své příznivce i odpůrce. Pan místostarosta Hladík vedl mnoho jednání s projektanty i zástupci komunity, která bude skate park využívat a panovala obecná shoda na současném umístění i realizaci.
Domnívám se, že více odpůrců by mělo řešení uvnitř vnitrobloku nebo v blízkosti soukromých obydlí, mnoho dobrých lokalit není možné zrealizovat, například z důvodu památkové péče a blízkosti či výhledu na historické budovy města. Zde je vzdušnou čarou od nejbližšího bytu 100 metrů a propojením investiční akce, která umožní dopravní obslužnost, tedy i kontrolu ze strany městské policie a zároveň vybudování dlouho očekávaného sportoviště se mi jeví jako v místě a čase velmi dobrá.
Netrvalo to dlouho a vedení města najíždí na starý koncept obhajoby svých záměrů – viz připojený úryvek z diskuze. Co dodat?
No nic, jen lze připomenout, že 7 let připravovat skatepark je dost dlouhá doba, a vybrané místo, podle mého plně v majetku města, jestli je tam zanedbané a neudržované hřiště, pak se jedná o hřiště, které ze svých peněz vybudovalo město a městu zůstalo ve správě. Pokud je zanedbané a neudržované, pak jedině vinou města.
Výňatek z debaty jedné veřejné skupiny https://www.facebook.com/groups/215462618505883:
Josef Soumar
Davča Janoušek zklidněte hormon, chlape, nejsem Váš kamarád z hospody
Dobře, uznávám, že se to v té diskuzi špatně hledá a tak dám celý komentář, jako důkaz o tom, že je černé na bílém uvedeno – neudržované zanedbané hřiště:
Josef Soumar
Davča Janoušek zklidněte hormon, chlape, nejsem Váš kamarád z hospody
AHA ….. zbytek textu se mi nechce a nechce přepsat ….
… Skatepark je 100 metrů od prvního bytu, navíc v jeho úplné blízkosti dle Vašich slov ani nebydlíte.
Misto bylo vybráno před lety, projekt je hotový a vybudování místo dnes zanedbaného a neudržovaného hřiště za sběrným dvorem právě dnes nebezpečné místo upraví a zrenovuje.
Chápu, že Vás touze naštvat, ale odosobněte to.
Doporučuji nastudovat zákon o místním referendu nebo zákon o právu petičním a pusťte se do práce.