Přihlášení

Podnikatelky z Obchodní akademie Písek zvítězily v mezinárodní konkurenci

12. 2. 2021 | Redakce PS | Diskuze (0) | Školství

Na začátku školního roku vznikla na písecké obchodní akademii společnost GreenFuture pod vedením Ing. Daniely Fořtové. JA Studentská firma je jedinečný vzdělávací program organizace JA CZECH, se kterou škola již 5. rokem spolupracuje. Osm zapálených studentek se chopilo příležitosti, kterou škola v rámci výchovy k podnikání nabízí studentům třetího ročníku, a odstartovalo skutečné podnikání ve vlastní firmě.

A start to byl vydařený! Již v prosinci se jim podařilo zazářit na mezinárodním královéhradeckém veletrhu JA Firem, kde se studentky umístily na 1. místě hlavní soutěže TOP firma. Veletrhu se účastnilo  50 firem z celé České republiky a Slovenska.

Tým tvoří osm dívek ze 3. ročníku: Tereza Doubková (ředitelka), Simona Charyparová (vedoucí výroby), Kateřina Kučerová (účetní) ze 3. B a Gabriela Ctiborová (PR manager), Tereza Bílková (designer), Markéta Lauerová (vedoucí distribuce) Petra Kalianková (nákupčí) a Anežka Housarová (vedoucí prodeje) ze 3. A.

Jak byste popsaly firmu GreenFuture? Za mladé podnikatelky odpovídá Tereza Doubková, ředitelka firmy: „Jsme reálná studentská firma. Na trh přicházíme s kolekcí tašek a ručně šitých roušek s originálními ručně kreslenými motivy. Naším cílem je vyzkoušet si reálné podnikání, ale také pomoci přírodě, a to především nahrazením jednorázových tašek i roušek ekologičtější textilní variantou. Každá z nás má nepostradatelnou roli ve firmě a společně tvoří nerozlučný tým. Přicházíme s vlastním nápadem vytvářet k originálním malovaným taškám také sladěné roušky. Hned jak jsme daly dohromady název a předmět podnikání, vrhly jsme se na výrobu. Rozhodly jsme se věnovat všechen zisk na dobročinnou organizaci Čistý les bojující za lesy bez odpadků. Jsme toho názoru, že podnikat by se mělo nejen s ohledem na plnou kapsu, ale i na vyšší smysl podnikání.“

Jak probíhal veletrh? Do soutěže každá z firem poslala své logo, slogan, podnikatelský záměr a e-prezentaci, kterou následně ohodnotila porota, která pak sestavila průběžné pořadí firem. Každá z deseti nejlepších firem měla poté patnáctiminutovou obhajobu před porotou. „Nečekaly jsme umístění v první polovině, proto nás postup do TOP10 upřímně překvapil,“ svěřila se Simona Charyparová, která se účastnila finální obhajoby spolu s Terezou Doubkovou a Kateřinou Kučerovou. „Vyhlašování výsledků probíhající přes živé vysílání jsme sledovaly z pohodlí domovů, některé v té době dokonce ze školy. Výsledek potěšil nejen nás, ale i naše rodiny a také učitele, kteří mohli sledovat finále soutěže.“

A plány do budoucnosti?

„Aktuálně se snažíme posunout naši firmu a především produkty zase o třídu výš, abychom, jak se říká, neusnuly na vavřínech a dál rozvíjely firmu, zatím především e-shop, a mohly pomýšlet na výborné umístění i na dalších soutěžích,“ říká Markéta Lauerová, vedoucí distribuce: „Připravujeme se na veletrh EXPO konající se začátkem května v Praze, který se bude, jak doufáme, už odehrávat normálně v Galerii Harfa v Praze. Těšíme se, že si vyzkoušíme skutečný prodej zákazníkům naživo, o což jsme byly na prvním veletrhu ochuzeny.“

hashtagy:  #JACzech, #JAFirma, #JAMediaCup

Dokumenty k článku

0
0

Diskuze k článku +

Článek zatím nikdo nekomentoval – buďte první!

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.