Přihlášení

VIDEO – Eduzměna: Měníme postoj ke vzdělání

24. 9. 2023 | Zbyněk Konvička | Diskuze (2) | Školství

Eduzměna začala pilotní projekt na Kutnohorsku (ilustrační foto - www.eduzmena.cz)

Na sociální síti Facebook jsem narazil na skutečně parádní osvěžující video, kde unuděná holčička uteče ze třídy, vplíží se do ředitelny a… uvidíte sami (první video níže). Video vidělo již přes 2 miliony lidí a je součástí kampaně nadačního fondu Eduzměna, který usiluje o systémovou změnu vzdělávání v Česku. Chce, aby škola děti bavila a zároveň je učila to, co budou v životě opravdu potřebovat.

Kde vidí nadační fond Eduzměna problém:

  • Změny ve vzdělávání se nedaří dělat strategicky ani systémově.
  • Chybí dlouhodobá koncepce, systém je na různých úrovních roztříštěný a spolupráce vázne.
  • Ředitelé a učitelé škol jsou zavaleni byrokracií.
  • Školám chybí podpora a jasný směr.
  • Školství je navíc dlouhodobě podfinancované.


V roce 2021 spustil Nadašní fond Eduzměna kampaň nazvanou Změňme společně, jak u nás učíme. V pilotním projektu na Kutnohorsku podporuje nadační fond rozvoj tamních škol. Do změn zapojují všechny, kterých se vzdělávání týká – tedy děti, učitele, ředitele, rodiče i zřizovatele.

Od března 2023 spolupracují s dalšími čtyřmi regiony. Z celkem čtrnácti uchazečů si vybrali Turnovsko, Šumpersko-Zábřežsko, Přešticko-Blovicko a Českobudějovicko. Čtyři týmy tak prochází zážitkovým výcvikem, stážemi a supervizí. Společně hledají týmy s lidmi z nadašního fondu Eduzměna cesty, jak dál šířit zkušenosti a poznatky z působení na školách a v kutnohorském regionu.

Více informací na webu:

EDUZMĚNA

 

0
0

Diskuze k článku +

24. 9. 2023 (23:45)  –  Luděk Blaha

0
0

"aby škola děti bavila a zároveň je učila to, co budou v životě opravdu potřebovat."

Představa školy jako zábavního parku je bezesporu zajímavá. Bavit by ovšem neměla budova, ale nabývání klíčových kompetencí a především pak poskytování zpětných vazeb a práce s vyšší mírou chybovosti.
V době kovidové uzavírky prý vyšlo najevo, že se děti do školy povětšinou těší. A možná ještě víc se na znovuotevření škol těšili rodiče dětí.
Problém zřejmě spočívá v tom, že každého může bavit něco jiného. Někoho baví poznání samo, někoho tvrdý trénink a někoho zase baví povalovat se na lavičce v parku.
Aby se vědělo, co budou děti v životě potřebovat, mělo by se vědět, k čemu to budou potřebovat. Ono se také může ukázat, že velmi potřebné je umět lhát, podvádět, obcházet zákony, poklonkovat šéfovi, donášet na spolupracovníky, šikanovat podřízené a tak nějak podobně. To se zatím ve školách neučí, i když v nemálo případech vyskytuje.
A co budou v životě skutečně potřebovat, by se děti měly dozvědět především od svých úspěšných, ale také neúspěšných rodičů.

Odpovědět

25. 9. 2023 (22:44)  –  Luděk Blaha

0
0

Docela by mě zajímalo, které z píseckých škol se to osvěžující video s unuděnou holčičkou týká natolik, že skutečně a nutně potřebuje změnu, do které se "zapojí všechni, kterých se vzdělávání týká – tedy děti, učitelé, ředitelé, rodiče i zřizovatel".
A především, jak svým zapojením vyřeší uvedné problémy, které ve svojí kampani vidí nadační fond?
Tedy… dělání strategických a systémových změn, nalezení dlouhodobé koncepce, odvalení byrokracie, vytýčení jasného směru a odpovídající dlouhodobé financování.

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.