Přihlášení

Rozhovor se starostou Ondřejem Veselým

9. 11. 2010 | Martin Zborník | Diskuze (31) | Rozhovory

Ondřej Veselý, foto PS/Jelenová

Rozhovor byl sepsán podle záznamu delší diskuse, kterou jsem vedl s JUDr. Ondřejem Veselým 3. listopadu, u příležitosti podpisu koaliční smlouvy ČSSD-VPM-ODS, tedy ještě před jeho zvolením do funkce starosty města Písku. Rozhovor byl autorizován.

Martin Zborník: Zohledňovali jste v rámci vyjednávání koaliční smlouvy předvolební deklarace? Já jsem tam tolik programových průniků, které byly ve vašich volebních programech, nenašel – například městská slavnost, řešení Sladovny a podobně. Tyhle věci tam jsou tam formulované velice obecně...

Ondřej Veselý: Pokud vám jde o obecnost formulací: první důvod byl, že kdyby se při podpisu smlouvy vše rozvádělo do konkrétních opatření, sepisovala by se mnohem déle, byla by daleko rozsáhlejší a do 7.listopadu bychom to v žádném případě nestihli. Teď má sedm stran a odhadovali jsme, že v případě konkretizace by jich měla tak šedesát. Druhý důvod je, že například u městských slavností jsme prosazovali spojení slavností a Cipískoviště, ale neuspěli jsme s tím u kolegů. Proto jsme se dohodli, že o tom budeme dál jednat. Příští rok bude Cipískoviště organizovat město, protože pokud vím, Eva Kadlčáková už ho pořádat nechce. Slavnosti musí mít nějaký model – na posledním zastupitelstvu jsme odhlasovali, že už to nebudeme otvírat a „dali“ jsme to Centru kultury. Teď se budeme muset rozhodnout, jestli to bude trvalý model, nebo se vrátíme k řešení grantovému, na delší období, což by se mi líbilo více, ale bude záležet na dohodě.

MZ: A Sladovna?

OV: Otázku Sladovny jsme ve smlouvě řešit nechtěli, tam se budou řešit otázky personální. Ale s těmi lidmi jsem osobně nemluvil, proto jsem nic konkrétního do smlouvy psát nechtěl. Ve Sladovně i kdekoli jinde, kde vidím problémy, chci napřed s dotyčnými jednat. A opravdu nejde jen o Sladovnu. Pokud se domluvíme, tak to může skončit velice solidně a seriózně pro všechny strany. Pokud ne, budeme muset přistoupit k jiným řešením.

PROTIKORUPČNÍ DESATERO A AUDIT MĚSTSKÝCH SLUŽEB

MZ: Před volbami jste deklarovali také Protikorupční desatero, které jste vy konkrétně za celou ČSSD podepsal. V této smlouvě je z desatera obsaženo velice málo, jen fragmenty. Všichni nově zvolení zastupitelé ODS to podepsali také, Volba pro město se k tomu nevyjádřila nebo není nikde veřejně vedena jako signatář desatera či obdobné Semilské výzvy. Není škoda, že tohle v koaliční smlouvě více zakomponované není?

OV: To už jsou právě ty konkrétní opatření. Ve smlouvě jde o bod „Etický kodex zastupitele“, který se bude odvíjet od Protikorupčního desatera a od Semilské výzvy. Jak jsem ale říkal už dříve, mám s některými body desatera určité problémy. Etický kodex zastupitele tu dosud nebyl. A dodnes mi nebyl nikdo schopen odpovědět na otázku, kterou jste mi položil, jestli místostarosta Dušek pobíral odměny. Já věřím, že až budu starostou, tak prostě zavolám řediteli Městských služeb a zeptám se ho: „Bral nebo nebral?“ Pokud ano, pak je to problém, poběží správní řízení a musí vše vrátit. A nebo řekne: „Tady máme doklady, že odměny nebral.“ Ale já jsem dosud na radnici neseděl a přenos informací nebyl tak hladký, jak bych si přál.

MZ: Mimochodem, právě tohle desatero také přesně řeší. Protože občané, a dokonce ani zastupitelé, neměli přístup k informacím o městem zřízených a městem vedených organizacích. Tak, abyste jako zastupitelé mohli vůbec vykonávat kontrolní funkci. Což je asi systémová chyba. Vy jste se vymezil vůči bodu, týkajícímu se zveřejňování materiálů z rady, že může být v konfliktu se zákonem. Já si myslím, že při dobré vůli ty materiály zveřejněné být mohou, a už to tak v současné době i funguje, když například novináři dostávají až na výjimky úplné materiály, které šly do rady města. Často jsem žádal o materiály přímo u městem zřizovaných organizací, ale od nich dostat informaci bylo víceméně nemožné. Vždy to skončilo přinejlepším osobní schůzkou, kde mi předložili jen zlomek žádaného, písemně jsem nedostal prakticky nic. A když jsem si vyžádal materiály z města, tak byly tak nepřehledné a chaotické, že z nich nebylo možné nic vyčíst...

OV: Myslím si, že budeme muset udělat hospodářský audit. V Městských službách určitě, a zřejmě i v Domovní a bytové správě. Ta otázka visí z mého pohledu také nad Sladovnou a Centrem kultury. Ve Sladovně je těch problémů víc.

MZ: Případ Sladovny je markantní. Já jsem na to upozorňoval, poskytoval jsem materiály, město je mělo, měla je rada, měl je Odbor kultury, měl je radní, který odpovídal za kulturu, a nedělal s tím nikdo zhola nic. Dokonce jsem je pak zveřejňoval, posílal všem zastupitelům... Ale na zastupitelstvu se tyhle věci neřešily. Tyto organizace, zřizované městem, by měly být ve stejném režimu, jako městské subjekty – což ze zákona má být, a není tomu tak...

OV: Tam je jediná věc, na kterou se mohou „vymluvit“, když budou chtít – obchodní tajemství. Ale pak může následovat stížnost, v čem to obchodní tajemství spočívá. Protože obchodní tajemství je tak úzce specifikovaná věc, že vymluvit se na to, že jsem z tohoto důvodu vázán mandátní smlouvou, je nesmysl.

MZ: Speciálně obecně prospěšné společnosti to mají v zákoně ještě daleko přísnější a jejich transparentnost má být ještě daleko větší než u akciových nebo jiných obchodních společností. Tady ale zákonné povinnosti splněny nejsou, výroční zprávy nejsou zveřejněné, nepředkládají je ani městu.

OV: Centrum kultury má výroční zprávu, má ji zveřejněnou na webu, je to v pořádku.

MZ: Po mé dvojí urgenci...

OV: V době, kdy jsem nastoupil já, byla výroční zpráva do měsíce na webu, takže tam jsme to vyřešili hned. Bohužel jinde jsem to řešit nemohl – teď už to bude jiné.

MZ: Budu se těšit na vaše další kroky.

OBSAZOVÁNÍ KOMISÍ RADY A ORGÁNŮ SPOLEČNOSTÍ

MZ: Bylo součástí koaliční dohody řešení obsazování komisí a vedoucích postů v organizacích, které město zřizuje nebo vlastní? To znamená personální složení, odbornost, finance a další věci s tím spojené?

OV: Obsazování komisí řešíme. Trochu nám to zablokovala ODS. Plán je ale podle mě vysoce uspokojivý a doufám, že opravdu bude široká možnost hlásit se a že se bude vybírat podle odbornosti. Pokud jde o obsazování orgánů společností, musím přiznat, že jsme to řešili jenom v základních frázích. K tomu bych chtěl přizvat i kolegy, kteří nejsou v koalici, řešit to napříč politickým spektrem.

MZ: Takže se to bude řešit poměrným zastoupením stran?

OV: To bych nechtěl. Myslím, že v každém orgánu by měl být zastupitel, alespoň jeden, aby byl zajištěn přenos informací na město. Musí ale dané problematice rozumět. A pak orgány doplnit odborníky. Problém, o kterém se málo mluví, je, že když jste v orgánech společnosti – kromě o.p.s., kde nejste placený a taky nemáte žádnou majetkovou zodpovědnost za svá rozhodnutí – tak u všech ostatních máte majetkovou zodpovědnost za špatná rozhodnutí. Jste plně odpovědný veškerým svým majetkem! Příjmy z činnosti těch společností, kromě teplárny, kde jsou trochu významnější, jsou poměrně nízké. Například já jsem dostal 10.000 ročně za činnost v DR městských lesů, a když si představím, že bych udělal nějaké špatné rozhodnutí... Takže jde o to, jak sem „natáhnout“ odborníky. V lesnictví to asi jde, ale v teplárenství nebo v oblasti paliv se získávají hůř, pokud nejsme schopni nabídnout adekvátní odměnu. A může snad společnost velikosti Paliva Písek, která je schopna ročně odvést do městského rozpočtu půl milionu až 600 tis., někomu platit třeba 30 tisíc měsíčně? V s.r.o., jako jsou Lesy města Písku a Městské služby, to není tak hrozné, protože tam jsou jenom dozorčí orgány. Měl by tam být samozřejmě člověk, který rozumí účetnictví, případně ekonomii , mohl by tam být třeba právník... Ovšem pokud jde o představenstva Paliv a Teplárny, tak tam by měli být lidé, kteří jsou odborníci v konkrétním oboru. Měli bychom si říct: „Máme nějaké návrhy? Jsme schopní někoho oslovit?“ Prostě to není jednoduché a nemám to zatím dopracované. Víme, že bychom tam chtěli dostat odborníky a že když tam bude zastupitel, tak ten, který věci rozumí. Ale dál to chceme řešit napříč všemi stranami v zastupitelstvu. Když přijde TOP 09 a řekne „máme čtyři odborníky do představenstva Teplárny“, tak pokud ostatní strany nemají ani jednoho, tak to budou tihle čtyři, i když je všechny nominuje TOP 09. Pokud ale někdo bude chtít nominovat toho a toho „protože je to náš kamarád a chce mít velký peníze“, tak to samozřejmě nepřijímám.

MZ: Tedy stručně: Kritéria budou obdobná jako u komisí, především odbornost a nikoli politická příslušnost.

OV: To je pravda, ale v případě komisí bude výběr složitější. Myslím, že občané mají velký zájem. Když jsem vyzýval zájemce o členství, tak v případě komisí sportovní, kulturní, cestovního ruchu, do jisté míry životního prostředí a sociální komise je zájemců spousta. Což je logické, protože lidí, kteří se těmto oblastem věnují, v Písku najdete spoustu. Ale třeba v bytové komisi nemám ani jednu žádost. Takže někde to budeme moct pustit „na volno“ a jinde budeme muset vybírat. Ale pokud se vrátím k těm orgánům společností, tak tam jde o závažné ekonomické záležitosti a nedovedu si představit, že by se nám nominovali sami občané, to říkám na rovinu.

MZ: Uvažuje se v komisích o modelu, který se v minulém období vůbec neosvědčil, to znamená náhradníci? Měla je sportovní a kulturní komise. Sešly se dvakrát za volební období a výsledky z toho byly mizivé.

OV: Ten náhradník ano, ale ve chvíli, kdy někdo odstoupí z komise. Komise bude maximálně devítičlenná a náhradník bude mít svou roli ve chvíli, kdy někdo odstoupí. Mám taky zkušenosti z komisí a výborů, že tam prostě lidi nedocházeli. Když někdo za rok z deseti komisí přijde dvakrát, tak se budu ptát, proč tam vlastně je. A nahradí jej někdo, kdo zájem má a pracovat by chtěl.

MZ: Posílí se pravomoci komisí? Při současném stavu věcí byly naprosto k ničemu – sloužily jenom k posvěcení zájmů rady, iniciační složka prakticky nefungovala, a když už, tak byla velice negativně vnímaná...

OV: Já vám rozumím... To ale není o posílení pravomocí, ale především o tom, zda ti lidé jsou vůbec schopní vykonávat iniciační složku. Jak chcete posílit pravomoci komisí? Jsou to opravdu poradní orgány. Pokud komise nebude chtít jenom posuzovat, co jí rada předloží, ale bude chtít radě poskytovat i jakousi zpětnou vazbu, tak to bude vynikající. Pokud jde o to, jestli rada má, nebo nemá zohlednit názor komise, tak samozřejmě si myslím, že ano, nicméně odpovědnost je zase na radě nebo zastupitelstvu, komise odpovědnost nemá.

MZ: V radě ani v zastupitelstvu ovšem nikdy nebudete mít tolik odborníků na danou oblast, aby byli schopni kvalifikovaně rozhodnout. Proto si zřizujete odborné komise, které mají připravovat materiály nebo vyjádření k materiálům, odborně vám je zkonzultují a připraví portfolio, na jehož základě pak rada může posuzovat, ke kterým argumentům se přikloní...

OV: Já se vás zeptám jinak. Představte si, že sportovní komise rozhodne a podá iniciativu, že má být v Písku postavena všesportovní hala za 250 milionů a že dalších sedm milionů ročně investujeme do provozu. Mám já jako radní rozhodnout ano, ve sportovní komisi zasedají odborníci, takže to uděláme? To nemůže být jediné hledisko. Samozřejmě je to poradní orgán, a pokud ten nápad je proveditelný, tak bychom se měli zabývat tím, za jakých podmínek jej schválíme. Ale komise nemůže mít rozhodovací pravomoc.

MZ: Říkáte, že má být v komisi devět členů. Chápu ten argument, aby byli usnášeníschopní, ale ona leckdy bude nefunkční, to mluvím z vlastní osmileté zkušenosti v komisích. Mnohdy se ti odborníci, třeba ve sboru architektů, prostě nesejdou, protože mají své práce dost. Proto si myslím, že je lepší to rozvolnit a mít jich tam minimálně třináct… Nemluvím o třicetičlenné komisi, jako byla kdysi sociální, to bylo naprosto k ničemu. Ale všech devět se málokdy sejde. A když jich bude pět – šest, tak už je to málo, aby vám dali kvalitní zpětnou vazbu...

OV: Ale to mi říkáte to, co nechci slyšet! Vy říkáte „oni tam nebudou chodit“. Tak proč se tam hlásí, když tam nebudou chodit? To je ten zásadní problém! Já jsem zasedal původně v cestovním ruchu, tam jsme se poměrně scházeli, v majetkoprávní komisi, tam to bylo o něco slabší, ale scházeli jsme se, a na finančním výboru, který je asi nejdůležitějším výborem města, tam byl problém i pět lidí. Ale já říkám rovnou: ti, kteří vědí, že čas nemají, tak ať se fakt nehlásí. Ať třeba pak někoho z komise kontaktují, spolupracují, ale členem ať se stane ten, kdo má o práci zájem, chce jí dělat a chce si na ni ten čas udělat. A jestli tam členové nebudou chodit, tak sáhneme po náhradnících. Počet devět jsme stanovili, protože si myslíme, že je to dost na to, abychom sehnali odborníky, ale taky dostatečně málo na to, aby byli schopni jednat konstruktivně a dojít k nějakému společnému řešení.

MZ: Ale podle mě cílem není najít jednu cestu, že komise má podat jeden společný návrh. Cílem je předložit portfolio a vy se rozhodněte. Má to tyhle výhody a tyhle nevýhody. To mají odborníci dělat, a nikoli dávat přesnou variantu, že tohle je ta jediná správná cesta...

OV: Můžou být samozřejmě variantní řešení.

ZVEŘEJŇOVÁNÍ ZÁZNAMŮ A VÝSLEDKŮ HLASOVÁNÍ ZASTUPITELSTVA

MZ: Jak to bude se záznamy ze zastupitelstva?

OV: Budeme mít trvalý audiozáznam. Když si pustíte internet a navolíte si příslušnou adresu, tak by tam měl být i přímý zvukový přenos. Obrazový přenos bude složitější, i když bychom ho výhledově chtěli taky, ale audio přenos půjde podle našich informací rychle.

MZ: Pokládám za důležité, aby bylo zveřejňováno, jak kdo hlasoval, a bylo to dodatečně dohledatelné, což zatím nefunguje. Změníte to?

OV: Funguje to v parlamentu, tak to musí jít i tady… Nebude problém to  zveřejnit.

MZ: Jak jste spokojen se složením rady?

OV: Já mám nějaké plány a je taky možné, že se mi podaří toho prosadit sotva půlka a za čtyři roky po mě neštěkne pes. Ambice mám veliké, plány také a uvidíme, co se mi podaří realizovat. Myslím, že v rámci vedení radnice si konkrétní lidé navzájem sedli dobře a pokud jde o radu, tak jsme se domluvili na takovém složení, aby bylo jednání konstruktivní. Samozřejmě, že když nás tam bude pět za ČSSD, tak to neznamená, že někoho budeme válcovat. To je nesmysl, já nikoho válcovat nebudu. Budu se vždy snažit hledat řešení, a to nejen se stranami v radě, ale i napříč zastupitelstvem. Samozřejmě je možné, že někdy nebude možné najít společné řešení v určité otázce, a pak bude bohužel muset následovat nějaké rozhodnutí. Ale takových situací by mělo být minimum.

MZ: Děkuji za rozhovor pro Písecký svět.

Související články:
Nejmladší zastupitel Ondřej Veselý je novým starostou Písku
Pár poznámek k textu koaliční smlouvy
HLAŠTE SE O PRÁCI DO KOMISÍ A VÝBORŮ!!!!!
Volby v Písku prvně vyhrála ČSSD
Jak dopadly v Písku komunální volby?
Protikorupční desatero - výzva pro naše komunální kandidáty
0
0

Diskuze k článku +

10. 11. 2010 (17:21)  –  Dita Mašková

0
0

Dobrý den pane starosto, od komunálních voleb čtu samé články o hospodaření města, o plánovaných auditech městských společností a o efektivnosti prací městských firem. Před pár lety, možná v loňském roce proběhl audit městského úřadu. Podle informací, které jsem nabyla nebyl audit zrovna efektivní, za to stál nemalé finanční prostředky. Ptám se proto zda-li si někdo položil otázku . Kolik audity budou stát? Kde na ně vezmeme peníze? Budou audity vůbec efektivní? Co když audity dopadnou dobře, jak přesvědčíme občany , že byly provedeny poctivě a opravdu hloubkově? Děkuji za odpověď, nashledanou Dita Mašková

Odpovědět

10. 11. 2010 (20:29)  –  Martina V.

0
0

Dobrý večer, také mne velmi zajímá odpověď pana starosty Veselého na tyto otázky. Paní Dita je opravdu velmi jasně a vkusně napsla. Martina.

Odpovědět

11. 11. 2010 (14:48)  –  Pavel D.

0
0

Zdá se , že pan starosta nemá odpověď na předešlé dotazy. Mám obavy , že jeho plány nebudou ani zdaleka naplněny. Jen doufám, že na to vše nedoplatí písečáci. Po vítězství ve volbách příjmal gratulace a ochotně odpovídal na dotazy a najednou jako když utne. Tak snad už naplno pracuje na realizaci svých velkolepých plánů.

Odpovědět

11. 11. 2010 (15:18)  –  Ondřej Veselý

0
0

Omlouvám se za pozdní odpověď.

Ta je vlastně jednoduchá. Buď se můžeme tvářit, že je všechno v pořádku a mnohým to možná bude stačit. Mě to ale nestačí. Já se nechci tvářit, já to chci vědět. Informace, které mám nejsou optimistické. A právě audity nás znejištěné buď ujistí, že je všechno v pořádku a budeme moci klidně spát, nebo dopadnou opačně a vytvoří nám podklad pro řešení situace.

Pokud jde o cenu auditů, ta bude stanovena výběrovým řízením (nový systém zadávání výběrových řízení už je úřadem připravován). Běžná cena se pohybuje kolem 300 tis. Kč, úspora po opatřeních vzešlých z těchto auditů v řádů milionů. Audit provedený na městském úřadě nebyl hospodářský, ale personální a uznávám, že jeho výsledky nevzbudili pozitivní ohlas.

Odpovědět

11. 11. 2010 (23:51)  –  Martina V.

0
0

Děkuji panu starostovi za odpověď a děkuji mu, že tu s námi takto otevřeně diskutuje. Který z předešlých starostů či zastupitelů s veřejností takto komunikoval?? Myslím si, že nikdo. A určitě nejsem sama, kdo má tento názor. K odpovědi a již zmíněnému auditu. Nezbývá jen doufat, že audity provede agentura která nebude mít nějakou vazbu s vedením organizací kde budou prováděny a budou provedeny poctivě. Martina.

Odpovědět

15. 11. 2010 (12:03)  –  Amos C.

0
0

Dobrý den

sleduji výroky pana Veselého od počátku jeho kampaně a nabyl jsem dojmu, že se postaví korupci a nepotizmu v našem městě. Jak ale vidím kolem sebe buď nemá moc nebo povědomí o tom co se ve městě děje. Je pár dní po volbách a trafiky se začaly rozdávat jako na běžícím páse. SOŠ a SOU má nového ředitele pana Rambouse (podobnost příjmení s paní místostarostkou čistě náhodná) a další trafika je na cestě za panem Duškem v podobě ředitelského postu na ZŠ T. Šobra. Samozřejmě může zafungovat argument že to jsou lidé vhodní na tyto pozice, ale pokud byli tak vhodní proč nebyli v prvních kolech výběrových řízení? ….

Odpovědět

15. 11. 2010 (12:47)  –  petr

0
0

2Amos: tak to je fakt hustý .. jak je toto možné??

Odpovědět

15. 11. 2010 (14:57)  –  Martina V.

0
0

Dobrý den, velmi mne opět zajímá co pan starosta odpoví. Amos C. máte tyto věci podložené?? Je to opradvu tak?? Vždyť v rozhovoru s panem Duškem na deníku cz pan Dušek psal že nebude ředitelem šobrovky jak se po Písku říká.

Odpovědět

15. 11. 2010 (16:16)  –  Ondřej Veselý

0
0

Dobrý den, pokud jde o pana Rambouse a SOU, jedná se o školu zřizovanou krajem. Vím o tom, že kraj vybíral osobu na uvolněnou pozici ředitele, ale koho vybral v tuto chvíli nevím (mohu zjistit).

Pokud jde o Šobrovu školu, pak se skutečně jedná o školu zřizovanou městem a město skutečně bude opakovat výběrové řízení na pozici ředitele této školy (první VŘ, ještě za předchozího řízení, bylo zrušeno). Kdo jenom trochu sledoval mé "přestřelky" s T. Duškem, musí považovat, stejně jako já, představu jakékoliv protekce ode mě směrem k T. Duškovi přinejmenším za úsměvnou.

Odpovědět

15. 11. 2010 (16:54)  –  J.Novotný

0
0

Otevřená odpověď, tak to má být. Teď už se těším na chat se .starostou p. Veselým v pátek /9-10/ na stránkách Píseckého deníku.cz – už nyní tam lze pokládat otázky.

Odpovědět

15. 11. 2010 (20:14)  –  Luděk Blaha

0
0

Tedy pardon, pane C., ale pojímat v dnešní době ředitelování na učňáku a ještě lépe na základce jako trafiku pro zasloužilé politiky, to chce doopravdy notnou dávku fantazie. Myslím, že trafikant na zrezivělém pontonu nad Niagarskými vodopády se musí cítit bezpečněji.
Žádat starostu města, paní V., aby se vyjádřil k faktu, že se někdo hlásí do konkurzu, když před tím říkal že ne, tak to tedy fakt nevím.
A nakonec, zmínění pánové nebyli v první kolech výběrových řízení nejspíš proto, že se nepřihlásili.

Jmenování do funkce ředitele školy bych panu Duškovi jako svému bývalému žáku docela přál. Konečně by dělal něco pořádného. Což o panu Rambousovi jako o mém současném kolegovi mohu říci také. Oba vás zdravím, chlapci, a případně přeji hladký průběh řízení reformního procesu zkompetentňování žactva. Máte se věru nač těšit.

Odpovědět

16. 11. 2010 (01:20)  –  petr

0
0

Možná byste to přál p. Duškovi, ale těm děckám bych to já nepřál.

Odpovědět

16. 11. 2010 (23:47)  –  Elév

0
0

Solidních trafik je málo, potenciálních trafikantů je po volbách dost. Vzniká přetlak. Budu pečlivěji vážit u kterého trafikanta nakupovat svůj tabáček. Pokud jde o audity, tak hned po městem zřizovaných organizacích bych navrhoval audit trafik. U většiny trafik to však nepůjde, bohužel. Nespadají do kompetence města. A ti chytřejší trafikanti to vědí.

Odpovědět

1. 12. 2010 (18:34)  –  Martina Jih

0
0

Pane starosto!Dovolte mi abych Vám ze srdce popřála ke zvolení.Jsem vaše volička a konečně pro Písek změna a stop Duškům Frolíkům Zajíčkům Trambům.Oni si snad mysleli,že to mají až do důchodu….Jsem pyšná na naše město a ted o to víc když ho reprezentuje tak chytrý a charizmatický člověk.Držím Vám palečky.Martina T

Odpovědět

1. 12. 2010 (20:13)  –  Ondřej Veselý

0
0

Dekuji za vřelá slova. Jsou hodně zavazující, ale budu se snažit nezklamat.

Odpovědět

5. 12. 2010 (22:20)  –  Milan V.

0
0

Vážený pane starosto.Se zájmem seduji Vaše diskuze a nemohu se ubránit dojmu,že jste už rozdělil všechny na ty dobré a na ty zlé.Když už chcete dělat audity podniků udělejte je všude a vyvoďte znich důsledky,radnici nevyjimaje.Můžete vysvětlit,jak je možné,žě úředníci městského úřadu v pracovní době vyučují na řadě škol? Nebo o tom snad nevíte?.'' Audit provedený na městském úřadě nebyl hospodářský, ale personální a uznávám, že jeho výsledky nevzbudili pozitivní ohlas."Bylo by dobré kdyby jste se mi sdělil jak zlepšit práci a využití pracovní doby Vašich úředníků. Pokud mi budete odepisovat,prosím bez hrubic.Děkuji Milan

Odpovědět

5. 12. 2010 (23:13)  –  Karel

0
0

Milý Milane, když chcete, aby pan starosta odepisoval bez hrubic, zajímalo by mne jak to poznáte:-). Z Vašeho psaného projevu to není zřejmé. "Výsledky nevzbudili" jsou opravdu masakr, zbytek beru jako překlepy :-).

Odpovědět

6. 12. 2010 (06:41)  –  Ondřej Veselý

0
0

Za případné pravopisné chyby se omlouvám. Pokud jde o audity městských organizací, tak jde přece jen o poněkud nákladnou záležitost. Rád bych je proto dělal pouze tam, kde by mohly přinést efekt úspor.

Úředníci mají tzv. částečnou klouzavou pracovní dobu. To znamená, že mají stanoveny pevné časy, kdy v práci musejí být každopádně. Vedle toho mají ve zbytku určitou volnost ve stanovení doby, kdy budou práci vykonávat. Mohou tedy např. učit, ale tuto dobu jsou povinni nahradit v jiných časech tak, aby splnili týdenní pracovní dobu. Narozdíl od Vás nevidím fakt, že úředník učí, jako závadu. Podle mého názoru to svědčí o jejich odborné erudici.

A děkuji Milane V., že jste se ozval. Už jsem se začínal obávat, že zde převažují moji příznivci.

Odpovědět

6. 12. 2010 (10:17)  –  IVA2

0
0

Pan MIlan V je zřejmě šprýmař! 8 chyb v jedné větě, ale odpovědi požaduje bez hrubic!!

Odpovědět

6. 12. 2010 (16:47)  –  Luděk Blaha

0
0

"Pan MIlan V je zřejmě šprýmař!"

Tak to bych se, paní Ivo2, ohradil. Důrazně.
Učitelé Českého jazyka a literatury jsou vesměs seriózní lidé, žádní tatrmani.

Odpovědět

6. 12. 2010 (16:54)  –  Luděk Blaha

0
0

Že jsem tak smělý, pane Veselý, mohl bych si ve svém klouzavém volnu dojít na městský úřad trochu zaúřadovat?
Třeba tento týden ve středu 8. prosince. Potřeboval bych si vyřadit vozidlo z evidence a možná pár stavebních povolení bych stihl.
Mám nezřízenou potřebu ověřit si, jsem-li i já odborně erudován.

Odpovědět

6. 12. 2010 (17:04)  –  Hugo

0
0

Vážený pane Blaho, nevím, co Vám odpoví pan starosta, ale podle mne odborně erudován nejste, protože byste nemohl psát takové demogogické nesmysly, které píšete.
Přeji hezký večer

Odpovědět

6. 12. 2010 (17:06)  –  Hugo

0
0

oprava – demagogické

Odpovědět

6. 12. 2010 (17:31)  –  Hugo

0
0

a ještě něco vážený pane Blaho: pokud tedy vyučují lékaři na zdravotnické škole, tak by podle Vás i učitelky ze zdrávky mohly vyzkoušet svoji odbornou erudici a mohly by si jít zaoperovat. Zkuste to hned v tu středu 8.12., v nemocnici, jak skončíte na tom městském úřadě.
Přeji Vám znovu hezký den.

Odpovědět

6. 12. 2010 (18:32)  –  Milan V.

0
0

Vážený pane starosto! Nevím jak jste přišel na to,že nejsem Váš příznivec.Naopak. Věřím,
že odstraníte různé nedostatky a nešvary minulé doby a budete spravedlivě hodnotit práci svých podřízených, bez ohledu na známosti.Nevěděl jsem o tom ,že úředníci mají stanovenou klouzavou pracovní dobu. tato informace je pro mne nová a přiznám se,že jsem ji nenašel ani na webových stránkách města,kde by podle mého mínění měla být uvedena.
Nedpověděl jste mi na otázku jaké změny plánujete na radnici tak,aby byla k obyvatelstvu přístupnější a jak budete aplikovat závěry personálního audittu.Větu ,že výsledky pesonálního auditu nevbudily pozitivní ohlas jsem si vypůjčíl z Vaší odpovědi z 9.11.2010 Děkuji za odpověď a přeji pěkný den Milan.

Odpovědět

6. 12. 2010 (23:36)  –  Luděk Blaha

0
0

A čo vy si, pán Hugo, predstavujete pod takým slovom demagogické?

Odpovědět

7. 12. 2010 (06:04)  –  Ondřej Veselý

0
0

Dobrý den. Pokud bychom měli aplikovat výsledky personálního auditu radnice z před čtyř let, museli bychom zvýšit počet úředníků MěÚ. Na to teď nemáme dost volných finančních prostředků. Takže je aplikovat nebudeme.

Pokud jde o pružnější radnici, už připravujeme systém zveřejňování všech informací, ze všech orgánů města (zastupitelstvo, rada, komise, výbory). Měl by probíhat stálý on-line přenos jednání zastupitelstva, navrhujeme posun času jednání zastupitelstva do odpoledních hodin (aby se jej občané mohli pohodlněji účastnit) …..

A ještě jednou upozorňuji, že úředníci našeho města mají pouze částečně pružnou dobu. Pokud pan Blaha zvládne být každý den v práci v úředních hodinách a celkově zvládnout 40 hodin práce na MěÚ v pracovním týdnu, může se přihlásit na některou z obsazovaných pozic.

Odpovědět

7. 12. 2010 (07:31)  –  Hugo

0
0

pro pana Blahu:
slovnk cizích slov: demagogie

* využívání zkreslených zjednodušených argumentů, působících zejména na city a předsudky, k ovlivňování jednotlivců a skupin

Odpovědět

7. 12. 2010 (21:55)  –  Luděk Blaha

0
0

Pokud si pan Veselý přečte znovu můj dotaz v kontextu diskuse o úřednících městského úřadu učících ve školách ve svém volnu, tedy nejspíš ne na plný úvazek přímé vyučovací povinnosti, uvědomí si, že ani mně nešlo o plný úvazek úředních aktivit.
Když jsem učil na písecké spš, měl-li jsem možnost, snažil jsem se nezůstávat až tak moc odtržený od praxe. A tak i teď mne zajímá, jakou míru ict gramotnosti musí mít úředník, má-li obstát v dnešním digitálním světě. Nakonec, dá se předpokládat, že mnoho našich žáků začne svoji profesní dráhu v podobné instituci.
Tak promiňte, jestli jsem obtěžoval, pane starosto.

Odpovědět

7. 12. 2010 (22:06)  –  Luděk Blaha

0
0

pro pana Huga:
Proti výkladu slova demagogie nelze namítat zhola nic. Proti jeho použití pak již ano.
Dovoluji si nasměrovat Vaši pozornost, pane, na fakt, že jsem ničím zjednodušeně neargumentoval, natož abych působil zejména na city a předsudky pana Veselého jako jednotlivce, o skupině ani nemluvě, neboť jej osobně vůbec neznám a ani s ním nejsem ve sporu.
Argumenty používám až nyní, připouštím že demagogické, jakkoli ani Vás neznám, a to v marné snaze Vás zesměšnit v okresním měřítku, neboť jste si začal.

Odpovědět

8. 12. 2010 (14:30)  –  Luděk Blaha

0
0

Tak jsem si na ten úřad přece jen zašel a dobře jsem udělal. Po deseti minutách rozhovoru mám zkušeností a důvodů k přemýšlení na zbytek života.
Obrátil jsem se na úřad s žádostí o zrušení registrace vozidla, které prokazatelně neexistuje, protože bylo ekologicky zlikvidováno. Vyšlo najevo, že k tomuto aktu je třeba souhlasu vlastníka, který a zdůrazňuji, že bohužel, už také neexistuje.
Nu což. Mně osobně registrace automobilu, který už není, nikterak nepobuřuje a ani v ničem neomezuje. Ne tak pojišťovnu, která, jak jsem byl upozorněn, časem nejspíš vyšle exekutory, jakkoli pojistníkem i plátcem pojistky neexistujícího vozitla je již zmíněný neexistující vlastník. Máme se věru nač těšit. Jen doufám, že otec navíc utajeně nevlastnil nějakou paroľoď nebo vrtulník.
Nezbývá než vyhledat a oslovit dostatečně vysokou státní autoritu, která někoho pověří, aby učinil právu zadost. V době, kdy kdekdo staví budovy bez stavebního povolení, neplatí daně, prošustrovává dotace všeho druhu a sociální dávky zneužívá.
Jediné, ale nezanedbatelné, pozitivum spatřuji v tom, že všichni zúčastnění úředníci se mnou jednali korektně a vyprovodili mne s úsměvem. Takže jsem si ujasnil, čemu svoje žáky také učiti.

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.