Revitalizace sídliště Portyč - 2. etapa
Zastupitelstvo města projedná 28. dubna 2011 návrh 2. etapy projektu revitalizace sídliště Portyč. Jedná se o ulice Vinařického, Jablonského, západní část a severní strana východní části ulice Na Stínadlech, ulice Na Pěníku, plocha podél levého břehu řeky Otavy a vnitrobloky ohraničeného uvedenými ulicemi. Tento projekt zahrnuje komplexní řešení revitalizace veřejného prostranství včetně komunikací a dětského hřiště a měl by být realizován v roce 2012. Náklady jsou odhadovány na 30 - 35 mil. Kč, z toho dotace pokryje 85%. Velké dětské hřiště pro děti do 12 let vznikne ve vnitrobloku ulic Vinařického, Na Pěníku, Jablonského a Na Stínadlech.
Zastupitelstvo města schválilo na svém jednání dne 7. září 2006 studii regenerace sídliště
Portyč vypracovanou architektonickou kanceláří ing. arch. Vladimíra Děrdy.
U s n e s e n í č. 346/06
Zastupitelstvo města schvaluje studii regenerace sídliště Portyč, včetně časového harmonogramu a ekonomické analýzy realizace regenerace sídliště. Po podepsání Dohody o zabezpečení realizace Integrovaného plánu rozvoje města byla vypsána veřejná zakázka „IPRM Písek – zóna Portyč, revitalizace veřejného prostranství – dodavatel projekční a inženýrské činnosti“. Rada města po projednání určila dodavatele veřejné zakázky „IPRM Písek – zóna Portyč, revitalizace veřejného prostranství – dodavatel projekční a inženýrské činnosti“ firmu INVENTE, s.r.o.
U s n e s e n í č. 451/09
Rada města po projednání určuje dodavatele veřejné zakázky „IPRM Písek – zóna Portyč, revitalizace veřejného prostranství – dodavatel projekční a inženýrské činnosti“ firmu INVENTE, s. r.o., Přední Ptákovice 2, Strakonice, IČ 25171232, za cenu 1.802.850 Kč vč. DPH, jejíž nabídka byla v porovnání s nabídkami ostatních uchazečů, podle jediného kritéria - ceny, hodnocena jako nejvýhodnější a pověřuje starostu města podpisem smlouvy o dílo.
Jako druhého v pořadí určuje firmu STAVINVEST Q s. r. o., Budějovická 255, Písek, IČ 60827106, za cenu 2.371.670 Kč vč. DPH.
Jako třetího v pořadí určuje firmu Ing. arch. Jaromír Kročák, Otakarova 2696/20, České Budějovice, IČ 10271911, za cenu 2.491.860 Kč vč. DPH.
Dle podepsané Smlouvy o dílo č. 290609 má firma INVENTE, s.r.o. předložit projektovou dokumentaci ke stavebnímu povolení na 2. etapu revitalizace veřejného prostranství do 30.9.2011.
Schválená studie regenerace sídliště Portyč ing. arch. Děrdy obsahuje pouze variantní návrhy úpravy vnitrobloků. Projektová dokumentace pro 2. etapu obsahuje komplexní řešení revitalizace veřejného prostranství, včetně komunikací. Dle schváleného harmonogramu se 2. etapa revitalizace veřejného prostranství bude realizovat v roce 2012.
Vztah k rozpočtu:
Finanční prostředky na 2. etapu revitalizace veřejného prostranství budou uplatňovány do rozpočtu na rok 2012. Odhadované náklady na 2. etapu činí 30 – 35 mil. korun, dotace činí 85% způsobilých výdajů.
Vztah ke strategickému plánu:
A.3.5 Integrovaný plán rozvoje města-obytná zóna Portyč
Hlavní materiál k projednání:
REVITALIZACE SÍDLIŠTĚ PORTYČ 2.ETAPA
V roce 2011 je zpracovávána projektová dokumentace pro 2.etapu revitalizace sídliště Portyč, jejíž realizace proběhne v roce 2012. Jedná se o ulice Vinařického, Jablonského, západní část a severní strana východní části ulice Na Stínadlech, ulice Na Pěníku, plocha podél levého břehu řeky Otavy a vnitrobloky, ohraničené uvedenými ulicemi. Celková plocha revitalizovaného území činí cca 49.000 m2. Předpokládané náklady dosáhnou 30 mil Kč.
Projektová dokumentace vychází ze studie regenerace sídliště Portyč, zpracované v druhé polovině roku 2005 a začátkem roku 2006 architektonickou kanceláří ing. arch. Vladimíra Děrdy.
Řešení vnitrobloků je detailně obsaženo ve výše uvedené studii. Dojde k výsadbě dalších stromů ( cca 190 ks ) a keřů ( cca 2500 m2 ), osazení nového mobiliáře (lavičky, odpadkové koše, veřejné osvětlení) tak, aby zde vzniknuly prostory primárně určené pro odpočinek a volnočasové aktivity. Trasy pro chodce, dlážděné betonovou zámkovou dlažbou, jsou umístěny v osách přirozeného pohybu chodců. Rozšířením chodníku, vedoucího podél budov, na 2,5 m a přisazením zpevněné zatravněné plochy šířky 1,5 m vzniknou nástupní plochy pro vozidla integrovaného záchranného systému.
Jednosměrné úseky komunikací jsou navrženy šířky 3,5 m (minimální hodnota pro přístupovou komunikaci vozidel integrovaného záchranného systému) se šikmými parkovacími a odstavnými stáními. Obousměrné jsou šířky 6,5 m s kolmými stáními. Ze současných 402 legálních stání naroste počet na 470. V úsecích s nedostatkem zeleně jsou delší řady parkovacích míst doplněny zelenými pásy se stromy. Veškeré komunikace pro chodce jsou navrženy v šířce minimálně 1,5 m. Pro zklidnění dopravy jsou plochy některých křižovatek zvýšeny na úroveň chodníku, čímž je umožněn bezbariérový pohyb. V těchto zvýšených plochách jsou umístěna místa pro přecházení. Stejně tak samostatná místa pro přecházení jsou umístěna na zvýšených dlouhých zpomalovacích prazích. V celém prostoru sídliště bude maximální rychlost pohybu vozidel omezena na 30km/h.
Komunikace mají živičný kryt, zvýšené plochy křižovatek jsou v betonové zámkové dlažbě šedé, nájezdové rampy do křižovatek z betonové dlažby žluté barvy, parkovací a odstavná stání v betonové zámkové dlažbě s dekorem kolormix podzim.
Kontejnery na komunální a tříděný odpad budou umístěny v jednotných kontejneřištích ( jedno pro 4 nebo 8 ks kontejnerů ).
Na levém břehu řeky Otavy vznikne cyklostezka, která spojí již používané trasy na severu města s trasami vedoucími do centra města.
Ve vnitrobloku, ohraničeném ulicemi Vinařického, Na Pěníku, Jablonského a Na Stínadlech bude vybudováno dětské hřiště pro cílovou skupinu ve věku do 12 let. Část pro děti ve věku do 6 let bude oplocena. Původní atrakce zůstanou v místě, některé budou přemístěny v rámci vnitrobloku, aby zapadaly do konceptu a myšlenky nového hřiště. Doplněním 10-ti nových hracích prvků vznikne hřiště o rozloze cca 1000 m2.
Veškeré povrchy jsou v souladu s vyhláškou č. 398/2009 o obecných technických požadavcích, zabezpečujících bezbariérové užívání staveb. Místa pro přecházení jsou vybavena varovnými a signálními pásy, na trasách pro pěší jsou výškové skoky o maximální hodnotě 2 cm, v místech chodníkových přejezdů jsou varovné pásy. Veškeré prvky a konstrukce jsou projektovány dle Vyhl.č.398/2009, ČSN 73 6056, TP 103, TP 65, ČSN 73 6110, ČSN 73 6425, ČSN 73 6101, TP 66, ČSN 73 6102, TP 170, TP 179.