Přihlášení

Písek preferoval v prezidentské volbě Jiřího Drahoše

27. 1. 2018 | Zbyněk Konvička | Diskuze (29) | PÍSECKÝ HYDEPARK

Prezidentské volby by vyhrál Jiří Drahoš, pokud by se konaly pouze v Písku. Naše město preferovalo Jiřího Drahoše, který ve městě nad Otavou porazil Miloše Zemana v poměru 51,01% : 48,98%. Osobně jsem za to velmi rád. Jiří Drahoš získal 7 984 hlasů a Miloš Zeman 7667 hlasů. Voleb se zúčastnilo 67,06%. Nejlepší výsledek měl Jiří Drahoš ve volebním okrsku č.1, a to 66,33%.

VOLBY.CZ   PÍSEK

mapy volebních okrsků: Lidovky.cz

Zajímavé je srovnání dvou map na poslední přiložené fotografii, kde horní mapa ukončeného VŠ vzdělání v regionu téměř kopíruje vítězné okresy Jiřího Drahoše.

Náhoda? Nemyslím si.

Fotogalerie k článku


0
0

Diskuze k článku +

27. 1. 2018 (17:28)  –  JUDr. Josef Šlehobr

0
0

Dobrý slavnostní večer,
to se máte čím chlubit, ale ZEMAN JE PRESIDENT. Jižní Čechy jej zvolily presidentem, JAKO PŘEVÁŽNÁ VĚTŠINA KRAJŮ.
TEĎ SE UKÁŽE JAK MILUJETE DEMOKRACII. Jako " umělec demokrat" Davide Černý nebo před lety JUDr. Knot, nebo jestli ji milujete skutečně.

JUDr. Josef Šlehobr

Odpovědět

27. 1. 2018 (21:59)  –  Zbyněk Konvička

0
0

Vážený pane inženýre Sedláku, zdroj jsem uvedl přímo pod článkem na oficiální server voleb, tedy volby.cz.

tam se proklikáte do všech volebních okrsků v Písku, nikoliv tedy pouze na Písecko, což uvádíte;)

mějte také hezký večer

Odpovědět

27. 1. 2018 (17:32)  –  Ing. Milan Sedlák

0
0

Dobrý večer. Pane Konvičko je dobrým zvykem (v daném případě snad přímo povinností) uvádět zdroj informací se kterými kdokoli z nás přispívá na tyto stránky. Stačilo by něco takového:

Výsledky hlasování za územní celky, kraj Jihočeský, OKRES Písek.
Zeman Miloš Ing.-- hlasy (2. kolo) –----------------------------------- 19 796
Drahoš Jiří prof. Ing. DrSc., dr. h. c.18 587-- hlasy (2. kolo –---18 587
Zdroj: https://www.volby.cz/pls/prez2018/pe311?xjazyk=CZ&xnumnuts=3104 (Český statistický úřad, 2018)

To byl pouze VZOR. Obávám se, že pro taková města jako je to naše statistický úřad čísla nedává. Pokud dává, pak se omlouvám a pokud nedává pak se ptám: Kde a jak jste k nim přišel? A, pěkně prosím, má k nim přístup i "obyčejný" občan žijící v Písku?

Mějte hezký večer. MS

Odpovědět

27. 1. 2018 (18:21)  –  Tomáš Řeřábek

0
0

Dobrý den, souhlasím s názorem, že je třeba uvádět zdroj informací, tedy uvedu stejný server jako Vy. Zdroj:https://www.volby.cz/pls/prez2018/pe311?xjazyk=CZ&xnumnuts=3104&xobec=549240. Zde jsou uvedeny údaje shodné s panem Konvičkou. Zůstávám tedy hrdým občanem města Písku.

S pozdravem

Tomáš Řeřábek

Odpovědět

27. 1. 2018 (18:26)  –  Luděk Blaha

0
0

Statistický úřád dává data o hlasování v jednom každém volebním okrsku, obci, přebíracím místě, okrese a kraji. Viz například
http://bit.ly/2ngOGRD
http://bit.ly/2EfezJS
http://bit.ly/2DQZwbr
http://bit.ly/2BwLrLe
http://bit.ly/2njsjLl

Odpovědět

27. 1. 2018 (19:30)  –  Ing. Milan Sedlák

0
0

Děkuji a ještě jednou se omlouvám.

Odpovědět

27. 1. 2018 (22:00)  –  Zbyněk Konvička

0
0

omlouvám se… odpověď patřila sem…

Vážený pane inženýre Sedláku, zdroj jsem uvedl přímo pod článkem na oficiální server voleb, tedy volby.cz.

tam se proklikáte do všech volebních okrsků v Písku, nikoliv tedy pouze na Písecko, což uvádíte;)

mějte také hezký večer

Odpovědět

28. 1. 2018 (05:34)  –  Ing. Milan Sedlák

0
0

ERRARE HUMANUM EST. A když to říkali i staří latiníci tak se nestydím říci že I JÁ SE NĚKDY MÝLÍM.

Na svou obhajobu dále uvádím: Jakmile nevidím slůvko "ZDROJ" s dvojtečkou za ním, pak dál již vypínám pozornost – mám toho v poslední době fakt moc.
Dobrou noc.

P.S. A nezapomínejte prosím, že jsem jen o pár měsíců mladší než pan prezident Zeman. ;)

Odpovědět

27. 1. 2018 (18:48)  –  Tomáš Řeřábek

0
0

Možná stojí za to, třeba jen v rámci amatérského sociologického průzkumu, "project" si výsledky jednotlivých okrsků v městě Písek…
(s dovolením použitý odkaz pana Blahy)

http://bit.ly/2ngOGRD

… a porovnat si je s mapou ulic, jež do jednotlivých okrsků patří, viz :

http://arcg.is/2nhnJNP

S pozdravem

Tomáš Řeřábek

Odpovědět

28. 1. 2018 (13:40)  –  Zbyněk Konvička

0
0

Zásadní fakt je ovšem ten, že …

Národ není rozdělen na poloviny, ale na třetiny…

když při volební účasti 66,6 % (jak symbolické číslo), zůstala jedna třetina doma a volby ji nezajímají, tak zbývající dvě třetiny jsou sice rozděleny na skoro stejné a často nesmiřitelné tábory, ale je to pouze jedna větší třetina populace, která tady chce Miloše Zemana za prezidenta… menší třetina by raději viděla Jiřího Drahoše a té zbývající třetině to je úplně šumák….

Odpovědět

28. 1. 2018 (17:43)  –  Tomáš Řeřábek

0
0

Zbyňku

Koho jsem volil, to asi víš, ale nezbývá než přijmout výsledek demokratických voleb. Jinak osobně nemám problém s panem Zemanem, to spíš s tou suitou za jeho zády.

Jinak. K Tvému prostému matematickému rozdělení zkusím přidat ještě pár dělících čar. Ono by se jich v téhle konkrétní volbě asi našlo podstatně víc, tak jen namátkou:

a) Popularita. Kandidát Z má sice své mouchy, ale znám ho už 25 let a mám skoro jistotu, že horší už to nebude, kandidáta D (ne)znám ani rok, tak nevím…
b) Generační problém. To je spíš nedostatek informací, ale je to naše chyba. Mnohdy moc nemluvíme ani se svými nejbližšími
a necháváme je na pospas informacím z komerčních TV. Znám jen hodně málo starších lidí, kteří třeba pravidelně sledují zprávy na ČT…
c) Geografické rozdělení. Město versus vesnice, Praha versus zbytek ČR (hlavně Ostrava)…
d) Pravice versus levice. Tady nechápu levičáky, tam kam nás táhne pan Zeman, tedy na východ, je toho socialismu opravdu podstatně méně než (bohužel) v současné EU.
e) Informovanost. Možná by stačilo v dostatečném předstihu před volbami povinně hustit do občanů Ústavu ČR. Pak by se dozvěděli, že prezident opravdu s imigranty nemůže nic dělat, na to jeho pravomoce opravdu nestačí. Může svým postojem pouze tlačit na vládu, ale jinak nic. Rázem by bylo o téma ve volební kampani míň…

Najdeme ještě další?

S pozdravem

Tomáš Řeřábek

Odpovědět

28. 1. 2018 (19:01)  –  Zbyněk Konvička

0
0

Tome,

máš pravdu a díky za další úhel pohledu s podrobnějším rozdělením voličského elektorátu. Našlo by se jich jistě daleko více, například je zajímavé rozdělení podle vyšší míry nezaměstnanosti, vyššího výskytu exekucí, nižší pracovní příležitosti, a tu se hledá někdo, do koho se vkládají nereálné naděje a vyhlídky.

Odpovědět

28. 1. 2018 (19:12)  –  Luděk Blaha

0
0

Jak řekl ve svém komentáři jeden politolog, ještě, že je co nevidět olympiáda, a národ přijde na jiné myšlenky.
Chtělo by to nějaké to Nagáno…

Odpovědět

28. 1. 2018 (19:45)  –  Bc. Ladislav Douša, DiS.

0
0

Písek sice preferoval Jiřího Drahoše, ale že by to bylo s nějakou drtivou převahou, se říci nedá – v kdejaké vesnici dostal Jiří Drahoš více procent hlasů, takže i to tolik omílané rozdělení na velká města a venkov neplatí všude.

Odpovědět

29. 1. 2018 (17:00)  –  Josef Šlehobr

0
0

Dobré odpoledne,
tak především díky Pánu Bohu, že je Zeman presidentem. Psal jsem o tom článek hodnotící objektivně volby v Jihočeském kraji, zřejmě jsem to psal moc dlouho a odskočil jsem si a článek byl pryč, takže, zde je jeho torzo. Ten článek stejně směřoval k tomu, že článek pana Zbyňka Konvičky zněl jako by Písek jako jeden muž volil profesora Drahoše. Sehnal jsem si poklady (volby,cz), výsledky jednotlivých volebních okrsků místa kde tyto volební okrsky jsou a tohle z toho vyšlo rozdíl mezi Drahošem je pouhých 317 voličů. V Písku je 29 volebních okrsků a z toho ve 14 okrscích ( 4,5,6,10,11,13,18,19,20,21,22,26,27,29,) zvítězil Zeman . Nejlepší výsledek pro zemana byl v okrsku 29 kde volilo Zemana 79,10 % voličů. Je důležité kde vítězil Zeman, tedy tř., Přátelství, Husovo nám., na Šobrovce. Nábřeží 1.máje okrsek 18 a 19, tedy tam kde jsem volil já, na hradišti, ve Smrkovicích a nejlepší výsledek okrsek 29 je Nový dvůr.
Volby skončili a zajímavější je teď co se děje. Politici se shodli, že země je rozdělená v důsledku přímé volby presidenta, že je rozdělena nesmiřitelně, a že to Zeman ani Drahoš nedá dohromady. Pozitivní, že to rozdělení občanů není vina Zemana.
Všichni po volbách prohlašovali, ře volby byly regulérní, objektivní a demokratické. Klid nevydržel dlouho Drahoš v čliánku pro, Seznam.cz prohlásil já Zemanovi nevěřím. Samozřejmě si může prohlašovat a psát co chce, ale skončily

Odpovědět

29. 1. 2018 (17:16)  –  JUDr. Josef Šlehobr

0
0

Nevím co se děje nejdříve mi zmizí rozepsaný článek a teď diskusní příspěvek
pokračování článku nahoře:
volby a Drahoš je pouze profesor v důchodu. Což si myslí , že Zemana bude zajímat zda mu věří nebo ne. Já se domnívám, že ze všeho je NEJDŮLEŽITĚJŠÍ, že za 5 let bude problém s kandidáty na presidenta tak, aby to vyhovovalo rozděleném Česku. Musím se podělit s informací, že to zřejmě Drahoš nebude. Sponzoři berou zpátečku. Nevím zda jste četli rozhovor s panem Horáčkem na Seznam. cz ten prohlásil : " Byla to sázka na špatného koně. Postavit Drahoše klidného člověka, který má rád pohodu proti Zemanovi byla sázka na špatného koně.
JUDr. Josef Šlehobr

Odpovědět

29. 1. 2018 (21:30)  –  Luděk Blaha

0
0

To jste vystihl naprosto přesně, pane doktore.
Opřít se o klidného a pohodového člověka je v dnešní době holý nesmysl obecně.
Tím spíš, měl-li být takový vpravdě úkaz typu zjevení hlavou státu. Bravo!
A to jsem si vždycky myslel, že právě pohodový člověk je nejlepší partner do nepohody.
Člověk se pořád učí…

Odpovědět

30. 1. 2018 (11:48)  –  JUDr. Josef Šlehobr

0
0

Dobrý den,
pane Bláha zřejmě jste nepostřehl, že to o špatné volbě řekl v rozhovoru Seznam.cz neúspěšný kandidát Horáček, který zřejmě začal litovat těch milionů co do něj vrazil. HORÁČEK TO ŘEKL, ABY JEHO ODSOUZENÍ NEBYLO TAK TVRDÉ. Tak to prosím nevydávejte za můj názor. Já si osobně myslím, že profesor je zlý a potměšilý člověk. Určitě má zlé oči. Není to jen můj názor, ale proběhlo to tiskem.
TO VŠE JSOU VEDLEJŠÍ A ZANEDBATELNÉ ZÁLEŽITOSTI. JÁ JSEM SVŮJ PŘÍSPĚVEK NAPSAL HLAVNĚ ABYCH DOKÁZAL, ŽE NENÍ PRAVDA, ŽE PÍSEK PREFEROVAL DRAHOŠE. Drahoše preferovala jen polovina Písku. Vaše polovina byla větší o 317 voličů. Také,, abych ukázal, že vaše polovina sídlí hlavně kolem středu Písku, zbytek volil Zeman. Tak to bylo i před lety.
Okres Písek jasně volil Zemana. Na okrese Písek zvítězil Zeman ve 420 obcích a Drahoš pouze ve 200 obcích.
Hezký den

Odpovědět

30. 1. 2018 (19:03)  –  Luděk Blaha

0
0

Takže určitě zlé oči, pane doktore?
Ale zase má hodné uši. Říkala to Máňa z vrátnice.

S těmi pravdami je takové všelijaké. Není třeba pravdou, že voliči preferovali Miloše Zemana. Třetina z nich jej například odmítla tím, že k volbám vůbec nešla. Z toho zbytku by bývalo stačilo, aby 76 092 voličů z 8 362 987 oprávněných voličů volilo jinak, a prezidentem republiky by se stal Jiří Drahoš. Necelé jedno procento.
Jen pro představu je to jeden člověk ze sta. Jeden jediný člověk. Tak jakápak podpora, že?

Odpovědět

1. 2. 2018 (14:11)  –  JUDr. Josef Šlehobr

0
0

Dobré odpoledne,
jak jste na to přišel pane Bláho? Vy jste, s těmi občany co zůstali doma mluvil a kolik jich bylo ?
Já Vám odpovím stejně všichni co nešli volit nešli proto, že Drahoš je prázdná nádoba, má zlé oči a arogantní úsměv všeználka a ještě je to waserpolak a ti umlátili v Mostě u Jablunkova mého strýce, když utíkal před okupací do zahraničí.

Odpovědět

1. 2. 2018 (19:18)  –  Michaela Šťastná

0
0

Pane doktore, minule jsem netušila, že k povaze svých příspěvků přidáte i rasismus. Nesouhlasím s takovou povahou příspěvků, a bez ohledu na Váš věk, nebo vliv farmak, která jste užil, nebudu to už řešit komentářem pod vaším příspěvkem.

Odpovědět

1. 2. 2018 (19:42)  –  JUDr. Josef Šlehobr

0
0

Dobrý večer paní Šťastná,
To uděláte dobře. Já vaše příspěvky již dlouho nečtu potom co jsem u dvou usnul. To není rasismus to je paměť národa. Zrovna tak jako většina sedláků nezapomněla co museli dát do JZD a celá léta se to v rodině předávalo. Nikdo jim tom, dnes nevyčítá. Drahoš je zkrátka s té obce co mi zabili strýce.

Odpovědět

1. 2. 2018 (20:34)  –  Michaela Šťastná

0
0

Pane doktore, v posledních týdnech jste urazil vše, na co jste narazil. Nechávám to být, úplně stejně, jako když se teď snažíte urazit i mne.
Ale abychom si rozuměli, rasistickou narážku za paměť národa neschováte. Ani tím dovětkem s přirovnáním dob znárodnění nebo snad narážkou na možnou příbuznost J. Drahoše s vrahy.
A dobře víte, že jsem naznačila trestní oznámení pro rasismus.

Odpovědět

1. 2. 2018 (22:06)  –  Luděk Blaha

0
0

Já pro změnu zase nečtu Vaše příspěvky, pane doktore. Mimo jiné i proto, že vůbec nemám připojení na internet. A dokonce ani nevím, k čemu to celosvětové propojení počítačů vlastně slouží.
A to k vlastní škodě. Třeba příspěvky paní Šťastné bych určitě četl se zájmem. Už jen proto, že by mne docela zajímalo, jestli se člověk může jako rasista chovat k příslušníku stejné rasy. Nebo spíš, jestli je to trestné. Stejně, jako jestli je projevem xenofobie, když přistěhovalec brojí proti jiným přistěhovalcům, nebo jestli je bossingem, když psychopat obviní zaměstnance z psychické nezpůsobilosti vykonávat zaměstnání.

Odpovědět

2. 2. 2018 (19:54)  –  JUDr. Josef Šlehobr

0
0

Dobrý večer paní Šťastná,
doporučuji Vám, abyste si v Trestním zákoníku přečetla znaky pro trestný čin rasismus. Je dobře, že jste to jenom naznačila jinach bych Vám doporučil, abyste se seznámila se znaky trestného činu křivé obvinění. To se týká i toho jak jste naznačila zda nejednám pod vlivem drog.
Pokud, jsem někoho urazil tak si to zasloužil.

NASHLE

Odpovědět

2. 2. 2018 (20:36)  –  Michaela Šťastná

0
0

Pane doktore, sám jste uvedl, že jste užíval antibiotika, já napsala farmaka. Drogy jste přisoudil všem Pirátům Vy, já tam nemám ani čárku o droze.
V dnešní požehnané době si nemusím nic studovat, stejně jako Vy jste nestudoval etnický původ J. Drahoše, a oba dobře víme, že označení wasserpolak se asi sto let používá jako nadávka, týkající se etnického původu.
Napadat kohokoliv pro etnický původ(i když tady pochybuji o příslušnosti jmenovaného k etniku wasserpolak) já označuji za rasismus. Zde bylo jednoznačně použito hanlivě, jako nadávka, podobně jako prázdná nádoba.
Teprve v okamžiku mého podání by byl skutek posuzován, nepředjímejte výsledek. Já nemám problém si následky svých činů nést.
Mám dojem, že se vzdalujeme od tétatu článku.

Odpovědět

2. 2. 2018 (20:13)  –  Jan Toman

0
0

tak ono je to doopravdy doktor, ja celou dobu myslel ze je to pacient… tady je videt titul netitul kdyz je clovek blb tak ani svecena voda nepomuze

Odpovědět

3. 2. 2018 (11:48)  –  JUDr. Josef Šlehobr

0
0

Dobrý den Tomane Jane,
v Čechách se vždycky říkalo MYSLET ZNAMENÁ H…O VĚDĚT. Radši budu podle Vás blb, ale nebudu zrádce českého národa a zaprodanec cizího kapitálu.

Odpovědět

3. 2. 2018 (19:02)  –  Luděk Blaha

0
0

Ale pane doktore… nikdo po Vás přece nechce, abyste se choval jako prezident republiky.

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.