Odpovědi kandidátů, díl 11: DOPRAVA
Jak budete řešit dopravu a parkování, především v centru města? Je pro vás představitelné omezit vjezd aut do centra?
Odpovídající byli omezeni rozsahem 1000 znaků a byli vyzváni k co možná nejkonkrétnějšímu vyjádření. Webové adresy uvádíme u těch kandidátů, kteří si je přáli zveřejnit.
01 Česká strana sociálně demokratická (ČSSD): JUDr. Ondřej Veselý; http://jihocesky.cssd.cz/
Řešení parkovacích ploch je v Písku (stejně jako ve většině měst) dlouhodobý problém. Ačkoliv se mluví již několik let o potřebě parkovacích domů, žádný nebyl dosud realizován. Jediným městským návrhem v tomto směru bylo podzemní parkoviště, které mělo být zbudováno pod rekonstruovaným plaveckým stadionem. Tato lokalita je však nevhodná.
Úvahy o vybudování podzemního parkoviště pod náměstími či pod vnitroblokem Budovcova se pak ukázaly být zcela nereálné. Parkovací domy se dají budovat formou PPP projektů. Město by mělo rozhodně plnit roli dodavatele pozemku a regulátora cen parkování. V centru Písku je nejvhodnější lokalitou nároží Žižkovy a Komenského ulice naproti poště. Po zvýšení počtu parkovacích míst v této lokalitě by bylo možné omezit parkovací místa i dopravu v uzavřeném centru města a vrátit na městské náměstí jiný než dopravní život. K uvolnění dopravní situace ve městě by pomohlo vybudování severního obchvatu města spojujícího silnici z Prahy se silnicí na Tábor. Zde bude nutné vyvíjet společný tlak na stát.
V našem programu se v oblasti dopravy zabýváme také dalšími otázkami. Jejich výčet a vysvětlení by však byl nad rámec položené otázky.
02 Občanská demokratická strana (ODS): Ing. Miroslav Sládek; www.odspisek.cz
Budeme maximálně podporovat výstavbu nových parkovacích míst (podzemních garáží apod.)
Zvýšíme cenu rezidentních parkovacích karet. Nechceme znemožnit parkování v centru města, které by mělo za následek zhoršení dostupnosti služeb a života středu města vůbec. Bude-li omezení parkování v centru požadavek veřejnosti, uspořádáme o zákazu parkování v centru města referendum.
03 SNK – Evropští demokraté (SNK-ED): Eva Vanžurová, Tomáš Dušek; www.snkedpisek.cz
Je třeba postavit parkovací dům pro centrum (alespoň jeden), nechat zpracovat studii tzv. zónace, namalovat parkovací zóny pro návštěvníky a rezidenty, zajistit parkování všem trvale bydlícím v souladu s platnými normami, vybudovat další halová parkoviště pro centrum.
Omezit vjezd do centra – to už tu bylo a centrum města bylo „mrtvé“ a protestovali proti tomu obchodníci. Auta je potřeba uklidit pod zem nebo do halových garáží po obvodu centra.
04 Křesťanská a demokratická unie – Československá strana lidová (KDU-ČSL): Ing. Jaroslav Procházka
Město Písek má poměrně velká parkoviště v okolí obchodních center a v prostoru výstaviště, kde mohou výhodně parkovat zvláště návštěvníci města. Tudíž současný stav a systém parkování ve městě se nám zdá dostatečný. Není pro nás představitelné, omezit vjezd automobilů do centra, především pro obyvatele města. Co se týče dopravy, konkrétně podporujeme vybudování výpadovky na Strakonice, která míjí Václavské předměstí.
05 Věci veřejné (VV): Luboš Pňáček; www.veciverejne.cz
Omezit vjezd do centra si nedovedu dost dobře představit. V centru je soustředěno mnoho úřadů a bank, omezit vjezd aut do centra je pro mne nepředstavitelné.
06 Strana práv občanů – Zemanovci (SPOZ): Vratislav Prouza; www.spozpisek.webnode.cz
Představivost máme dosti velkou. Kdo by nechtěl mít celé centrum bez aut? Bez možnosti parkování v blízkém okolí centra však osobní auta těžko třeba z Velkého náměstí v krátké době „vypudíme“. Budování parkovišť, třeba i podzemních či nadzemních, je ale i otázkou peněz, a tak řešení bude jistě pomalejší, než bychom si přáli, prostě krok za krokem.
07 Strana svobodných občanů (Svobodní): Mgr. Tomáš Poskočil; http://www.svobodni-pisek.cz
Vyvoláme jednání pro výstavbu důležitého sjezdu z obchvatu I/20, aby se zlepšila dopravní obslužnost Pražského a Václavského předměstí ve směru od Prahy. Budeme vyvíjet tlak na dostavbu chybějícího úseku rychlostní komunikace R4 z Písku do Prahy.
Podpoříme výstavbu parkovacích domů ve vhodných vnitroblocích v centru města (za školou J. A. Komenského, za bývalým obchodním domem Luna). V návaznosti na vybudování parkovacího domu rozšíříme pěší zónu minimálně do poloviny Velkého náměstí. Náměstí nesmí být pouhým parkovištěm, ale má být skutečným místem setkávání občanů.
Na frekventovaných městských komunikacích vytvoříme vyhrazené jízdní pruhy pro cyklisty. Provedeme audit místního dopravního značení a upravíme jej k usnadnění orientace návštěvníků.
Podpoříme rekonstrukci místních komunikací podle možností rozpočtu s přihlédnutím k současnému stavu ulic (tř. Národní Svobody, Erbenova ul. a další). O omezení vjezdu aut do centra neuvažujeme.
08 Volte Pr. Blok – nepodařilo se kontaktovat
09 Volba pro město (VPM): Ing. Vojtěch Bubník; http://vpmpisek.cz
Centrum a auta. Jednoduché řešení neexistuje nikde ve světě. Výrazné omezení utlumuje život v centru města. Spíše než úplné omezení je nutno hledat způsob, jak se „naučit“ s auty žít. Pro naše město by bylo asi ideální řešení auta „schovat“ pod zem. Příklady ze zahraničí známe. Dobře si však uvědomujeme, že je to běh na dlouhou trať. Pokud se však zásadně nezmění naše chování (tj. všech lidí ) bude nutno hledat možnosti dalšího parkování, případně výstavbu parkovacích domů. Jinak se život přesune na periferie, do „chrámů konzumu“.
10 TOP 09 – odmítli odpovídat
11 Sdružení nezávislých kandidátů s podporou Strany zelených (SNK+SZ): MUDr. Pavel Buček, Marek Anděl
Omezit vjezd do centra si dovedeme představit, chybí informace pro přijíždějící motoristy, kde je ještě volno a kde ne. Omezil by se tak počet projíždějících a hledajících. Umíme si představit parkování v okolí centra s přijatelnou dosažitelností náměstí. Stále existují projekty parkování u pošty, u Billy, na výstavišti. Dobrým příkladem je parkoviště u Kulturního domu. Město chce přilákat turisty na své historické památky, k tomu určitě patří omezení provozu motorových vozidel v historickém jádru. Centrum by mělo být příjemné pro chodce.
12 Komunistická strana Čech a Moravy (KSČM): Karel Vodička
Parkování na Velkém náměstí se mě sice moc nelíbí, ale na druhé straně je zárukou života v centru a neomezoval bych ho. Investice na komunikace bych dnes orientoval do oblasti nemocnice, Čapkovy ulice až k Nádražní ulici, kde jsou komunikace v havarijním stavu.
Pokud si vzpomínám, byly to stavby realizované svépomocí občany města, tehdy formou takzvané „akce Z“, a za posledních 20 let se zde nejenom neinvestovaly žádné prostředky, ale ani se neprováděla žádná oprava ani údržba komunikací. Dále by měly přijít na řadu také Erbenova ulice a horní část Žižkovy.
Dalším problémem je zimní údržba komunikací. Uzavřít pojistku na tyto události je jako když k novému výmolu na silnici postavíme značku „pozor výmol“, místo toho, abychom ji opravili.
13 Strana soukromníků ČR (SSČR): Ing. Milan Kolísek; http://www.soukromnici.cz
V žádném případě neomezovat vjezd do centra, je zde mnoho soukromníků, kteří by zákazem utrpěli značné ztráty. Navíc zde sídlí úřady a banky a mnoho občanů bez auta nemůže své potřeby řešit. Doprava a zejména parkování musí být řešeno ku prospěchu občanů a podpoře podnikatelů v Písku.
Předchozí odpovědi najdete na tomto webu:
odpovědi č.1: ROZPOČET
odpovědi č.2: PROJEKTY
odpovědi č.3: VEDENÍ A OBČANÉ
odpovědi č.4: INFORMACE
odpovědi č.5: BYTY
odpovědi č.6: KULTURA
odpovědi kandidátů č.7: SPORT
odpovědi kandidátů č.8: SOCIÁLNÍ PROBLEMATIKA
odpovědi kandidátů č. 9: NEZAMĚSTNANOST
odpovědi kandidátů č. 10: DĚTI A MLÁDEŽ