Přihlášení

Odpovědi kandidátů, díl 11: DOPRAVA

11. 10. 2010 | Zdenka Jelenová | Diskuze (0) | PÍSECKÝ HYDEPARK

Písecké centrum. Foto PS

Jak budete řešit dopravu a parkování, především v centru města? Je pro vás představitelné omezit vjezd aut do centra?

Odpovídající byli omezeni rozsahem 1000 znaků a byli vyzváni k co možná nejkonkrétnějšímu vyjádření. Webové adresy uvádíme u těch kandidátů, kteří si je přáli zveřejnit.

01 Česká strana sociálně demokratická (ČSSD): JUDr. Ondřej Veselý; http://jihocesky.cssd.cz/

Řešení parkovacích ploch je v Písku (stejně jako ve většině měst) dlouhodobý problém. Ačkoliv se mluví již několik let o potřebě parkovacích domů, žádný nebyl dosud rea­lizován. Jediným městským návrhem v tom­to směru bylo podzemní parkoviště, které mělo být zbudováno pod rekonstruovaným plaveckým stadionem. Tato lokalita je však nevhodná.
Úvahy o vybudování podzemní­ho par­koviště pod náměstími či pod vnitrob­lokem Bu­dovcova se pak ukázaly být zcela nere­álné. Parkovací domy se dají budovat for­mou PPP projektů. Město by mělo roz­hodně plnit roli dodavatele pozemku a regulátora cen parkování. V centru Písku je nej­vhodnější lokalitou nároží Žižkovy a Ko­menského ulice naproti poště. Po zvýšení poč­tu parkovacích míst v této lokalitě by bylo mož­né omezit parkovací místa i do­pravu v uza­vřeném centru města a vrátit na měst­ské náměstí jiný než dopravní život. K uvolnění dopravní situace ve městě by pomohlo vybudování severního obchvatu města spojujícího silnici z Prahy se silnicí na Tábor. Zde bude nutné vyvíjet společný tlak na stát.
V našem programu se v oblasti dopravy za­býváme také dalšími otázkami. Jejich výčet a vysvětlení by však byl nad rá­mec položené otázky.

02 Občanská demokratická strana (ODS): Ing. Miroslav Sládek; www.odspisek.cz

Budeme maximálně podporovat výstavbu nových parkovacích míst (podzemních gará­ží apod.)
Zvýšíme cenu rezidentních parkovacích ka­ret. Nechceme znemožnit parkování v cent­ru města, které by mělo za následek zhoršení dostupnosti služeb a života středu města vůbec. Bude-li omezení parkování v centru požadavek veřejnosti, uspořádáme o zákazu parkování v centru města referen­dum.

03 SNK – Evropští demokraté (SNK-ED): Eva Vanžurová, Tomáš Dušek; www.snkedpisek.cz

Je třeba postavit parkovací dům pro centrum (alespoň jeden), nechat zpracovat studii tzv. zónace, namalovat parkovací zóny pro návštěvníky a rezidenty, zajistit parkování všem trvale bydlícím v souladu s platnými normami, vybudovat další halová parkoviště pro centrum.
Omezit vjezd do centra – to už tu bylo a centrum města bylo „mrtvé“ a pro­testovali proti tomu obchodníci. Auta je po­třeba ukli­dit pod zem nebo do halových ga­ráží po ob­vodu centra.

04 Křesťanská a demokratická unie – Československá strana lidová (KDU-ČSL): Ing. Jaroslav Procházka

Město Písek má poměrně velká parkoviště v okolí obchodních center a v prostoru vý­staviště, kde mohou výhodně parkovat zvláště návštěvníci města. Tudíž současný stav a systém parkování ve městě se nám zdá dostatečný. Není pro nás představitelné, omezit vjezd automobilů do centra, pře­devším pro obyvatele města. Co se týče do­pravy, konkrétně podporujeme vybudování výpadovky na Strakonice, která míjí Vác­lavské předměstí.

05 Věci veřejné (VV): Luboš Pňáček; www.veciverejne.cz

Omezit vjezd do centra si nedovedu dost dobře představit. V centru je soustředěno mnoho úřadů a bank, omezit vjezd aut do centra je pro mne nepředstavitelné.

06 Strana práv občanů – Zemanovci (SPOZ): Vratislav Prouza; www.spozpisek.webnode.cz

Představivost máme dosti velkou. Kdo by nechtěl mít celé centrum bez aut? Bez možnosti parkování v blízkém okolí centra však osobní auta těžko třeba z Velkého ná­městí v krátké době „vypudíme“. Budování parkovišť, třeba i podzemních či nadzemních, je ale i otázkou peněz, a tak ře­šení bude jistě pomalejší, než bychom si přáli, prostě krok za krokem.

07 Strana svobodných občanů (Svobodní): Mgr. Tomáš Poskočil; http://www.svobodni-pisek.cz 

Vyvoláme jednání pro výstavbu důležitého sjezdu z obchvatu I/20, aby se zlepšila do­pravní obslužnost Pražského a Václavského předměstí ve směru od Prahy. Budeme vyví­jet tlak na dostavbu chybějícího úseku rych­lostní komunikace R4 z Písku do Prahy.
Podpoříme výstavbu parkovacích domů ve vhodných vnitroblocích v centru města (za školou J. A. Komenského, za bývalým ob­chodním domem Luna). V návaznosti na vybudování parkovacího domu rozšíříme pěší zónu minimálně do poloviny Velkého náměstí. Náměstí nesmí být pouhým par­kovištěm, ale má být skutečným místem se­tkávání občanů.
Na frekventovaných městských komunika­cích vytvoříme vyhrazené jízdní pruhy pro cyklisty. Provedeme audit místního do­pravního zna­čení a upravíme jej k usnadnění orientace návštěvníků.
Podpoříme rekonstrukci místních komu­nikací podle možností rozpočtu s přihlédnu­tím k současnému stavu ulic (tř. Národní Svobody, Erbenova ul. a další). O omezení vjezdu aut do centra neuvažuje­me.

08 Volte Pr. Blok – nepodařilo se kontaktovat
09 Volba pro město (VPM): Ing. Vojtěch Bubník; http://vpmpisek.cz

Centrum a auta. Jednoduché řešení neexis­tuje nikde ve světě. Výrazné omezení utlu­muje život v centru města. Spíše než úplné omezení je nutno hledat způsob, jak se „nau­čit“ s auty žít. Pro naše město by bylo asi ideální řešení auta „schovat“ pod zem. Příklady ze zahraničí známe. Dobře si však uvědomujeme, že je to běh na dlouhou trať. Pokud se však zásadně nezmění naše chování (tj. všech lidí ) bude nutno hledat možnosti dalšího parkování, případně vý­stavbu parkovacích domů. Jinak se život přesune na periferie, do „chrámů konzumu“.

10 TOP 09 – odmítli odpovídat
11 Sdružení nezávislých kandidátů s podporou Strany zelených (SNK+SZ): MUDr. Pavel Buček, Marek Anděl

Omezit vjezd do centra si dovedeme před­stavit, chybí informace pro přijíždějící motoristy, kde je ještě volno a kde ne. Omezil by se tak počet projíždějících a hle­dajících. Umíme si představit parkování v okolí centra s přijatelnou dosažitelností náměstí. Stále existují projekty parkování u pošty, u  Billy, na výstavišti. Dobrým příkladem je parkoviště u Kulturní­ho domu. Město chce přilákat turisty na své historické památky, k tomu určitě patří ome­zení provo­zu motorových vozidel v histo­rickém jádru. Centrum by mělo být příjem­né pro chodce.

12 Komunistická strana Čech a Moravy (KSČM): Karel Vodička

Parkování na Velkém náměstí se mě sice moc nelíbí, ale na druhé straně je zárukou života v centru a neomezoval bych ho. In­vestice na komunikace bych dnes orientoval do oblasti nemocnice, Čapkovy ulice až k Nádražní ulici, kde jsou komunikace v havarijním stavu.
Pokud si vzpomínám, byly to stavby rea­lizované svépomocí obča­ny města, tehdy formou takzvané „akce Z“, a za posledních 20 let se zde nejenom nein­vestovaly žádné prostředky, ale ani se ne­prováděla žádná oprava ani údržba komu­nikací. Dále by mě­ly přijít na řadu také Er­benova ulice a horní část Žižkovy.
Dalším problémem je zimní údržba komu­nikací. Uzavřít pojistku na tyto události je jako když k novému výmolu na silnici po­stavíme značku „pozor výmol“, místo toho, abychom ji opravili.

13 Strana soukromníků ČR (SSČR): Ing. Milan Kolísek; http://www.soukromnici.cz

V žádném případě neomezovat vjezd do centra, je zde mnoho soukromníků, kteří by zákazem utrpěli značné ztráty. Navíc zde sídlí úřady a banky a mnoho občanů bez au­ta nemůže své potřeby řešit. Doprava a zej­ména parkování musí být ře­šeno ku prospě­chu občanů a podpoře podnikatelů v Písku.

Předchozí odpovědi najdete na tomto webu:

odpovědi č.1: ROZPOČET

odpovědi č.2: PROJEKTY

odpovědi č.3: VEDENÍ A OBČANÉ

odpovědi č.4: INFORMACE

odpovědi č.5: BYTY

odpovědi č.6: KULTURA

odpovědi kandidátů č.7: SPORT

odpovědi kandidátů č.8: SOCIÁLNÍ PROBLEMATIKA

odpovědi kandidátů č. 9: NEZAMĚSTNANOST

odpovědi kandidátů č. 10: DĚTI A MLÁDEŽ
 

0
0

Diskuze k článku +

Článek zatím nikdo nekomentoval – buďte první!

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.