Přihlášení

Něco pro šťastnou osobu

11. 7. 2017 | Vojtěch Blažek | Diskuze (16) | PÍSECKÝ HYDEPARK

Blíží se volby a v Písku se hledají témata, která by získala nějakých pár hlasů. Přes parkoviště, kruhové objezdy až k dalšímu evergreenu zastávce. Předkládám krátké shrnutí výstavby nové zastávky.

Článek píšu jako reakci na dotazy paní Š. Přál bych si aby byla šťastná :) 

 

Tak tedy, bylo nebylo. Vše začalo zasláním dopisu hejtmana Zimoly generálnímu řediteli SŽDC s žádostí o vybudování čtyř nových zastávek na území kraje, poté následovala žádost samotného města Písku (oba dopisy v příloze). O tom, co přesně probíhalo před samotným odesláním obou žádostí mezi krajem a městem, lze v tuto chvíli jen spekulovat.

 

Na žádost města odeslala SŽDC odpověď, ve které doporučila umístění zastávky blíže centru města do Preslovy ulice (důvody: především lepší dostupnost zastávky pro větší počet obyvatel města, navíc situování zastávky do oblouku u kruhového objezdu v ulici Obchodní u obchodní zóny je sice technicky možné, nicméně s ohledem na poloměr oblouku pouze 300 m a z hlediska bezpečnosti a komfortu nevhodné). Na navrženou úpravu polohy zastávky reagovalo město dopisem starosty kladně s tím, že argumenty pro přesun zastávky akceptuje a s novou polohou zastávky souhlasí.

 

17. 12. 2013 pak následovalo osobní jednání mezi městem a SŽDC, na kterém byly řešeny další detaily týkající se přesného umístění zastávky a zajištění jejího provozu. Na této schůzce byla ze strany SŽDC zmíněna možnost, že pokud pokud dojde ze strany kraje k odpovídající změně jízdního řádu, navýšení počtu vlaků a výhledovému zavedení přímých vlaků z ČB až do Písku města (to už se děje), lze uvažovat mimo nutné elektrizace úseku Písek – Písek město také o vybudování další zastávky v prostoru sídliště Milady Horákové a Budějovického předměstí (v ulici Legionářská v blízkosti přechodu přes silnici I/29 do ulice Václava Kršky), čímž by byla zajištěna dostupnost přímého spojení do ČB pro větší část města (především současná stanice Písek není kvůli své ne zcela vhodné poloze a dostupnsti pro cestování vlakem přiliš atraktivní). Kraj následně v průběhu jara zájem o zavedení přímých vlaků ČB – Písek město a elektrizaci úseku Písek – Písek město potvrdil. Během prázdnin 2014 pak došlo k vypsání soutěže na zpracovatele přípravné dokumentace stavby s názvem "Zřízení zastávky Písek centrum".

 

Z pohledu SŽDC by bylo logické vybudovat v první fázi novou zastávku v Preslově ulici a následně na základě požadavku kraje elektrizovat úsek Písek – Písek město, včetně stavby další zastávky v prostoru sídliště Milady Horákové a Budějovického předměstí, což umožní zavedení přímých elektrických vlaků ČB – Písek město s jízdní dobou cca 50 minut (nyní na hlavní nádraží 45 min.). Vše je však závislé na spolupráci s městem a na garanci kraje(!), že objedná odpovídající počet vlaků. Pokud by SŽDC přistoupilo na původní myšlenku města vybudovat zastávku kdesi v polích u obchodní zóny u kruhového objezdu v ulici Obchodní, padla by tím možnost vybudovat zastávku  jak v Preslově ulici, tak poblíž sídliště Milady Horákové (zastávek by bylo už příliš), zároveň by došlo ke zpochybení  požadavku na elektrizaci úseku do Písku města, protože všechny zastávky i stanice by v tomto případě zůstaly pro většinu města stále špatně dostupné. 

 

Pokud má někdo sílu prohrabat se dokumenty města a kraje a připravovanými investicemi do dopravní infrastruktury (např.: elektrifikace Březnice – Písek), včetně konceptu smart region atd., jistě mi dá zapravdu, že vše do sebe krásně zapadá :) Snad jsem všem Písečákům dostatečně detailně popsal vývoj zastávky.

 

Přeji krásné prázdniny.

 

Vojta Blažek

PS: ano jsem členem hnutí Jihočeši 2012

Dokumenty k článku

0
0

Diskuze k článku +

11. 7. 2017 (22:16)  –  Mgr. Vojtěch Blažek

0
0

Doplnění k dotazu na paní starostku:
Zastávka ve městě má smysl právě kvůli tomu, že je dostupná v docházkové vzdálenosti, tudíž není potřeba automobil a tím pádem parkoviště. Zkuste si to představit jako takovou mini píseckou tramvaj.

Odpovědět

11. 7. 2017 (22:51)  –  Luděk Blaha

0
0

Představuji si to spíš jako píseckou rychlodráhu s odbočkou tunelem až k novému městskému bazénu.
Něco jako budou mít třeba v Praze. Viz
http://bit.ly/2uOGQBS

Odpovědět

11. 7. 2017 (23:09)  –  Magdalena Myslivcová

0
0

My si pane Blažku dovedeme představit, jak může být městská dráha užitečná, ale pro pořádek bych doplnila Vaše vyjádření z doby krátce před komunálními volbami 2014, kde jste žel. zastávku populisticky zavrhovali jako nesmyslnou… To už dnes nějak neplatí, viďte? Budete příští rok před volbami opět mazat voličům med…? M.Myslivcová

9. 10. 2014 (09:56) – Mgr. Vojtěch Blažek

00
Vážení obyvatelé Preslovy ulice,

obracíme se na Vás jako členové Zastupitelstva města Písku, oslovení Vaším otevřeným dopisem. Byli jsme zvoleni v minulých komunálních volbách za SNK-ED, ve volbách nadcházejících kandidujeme za politické hnutí Jihočeši 2012.

Chceme Vás ubezpečit, že pečlivě sledujeme novou aktivitu stávajícího vedení radnice, týkající se výstavby nových vlakových zastávek v Písku i elektrifikace úseku trati, na které plánované zastávky leží. Chápeme Vaši obavu ze zhoršení životních podmínek a oceňujeme Váš razantní občanský postoj.

Pokusili jsme se zjistit k dané problematice co nejvíce informací, na jejich základě jsme dospěli k následujícímu:

1. Na místě samém jsme se byli s kolegy opakovaně podívat a je to podle nás jen další ze zmatených a nekoncepčně připravených projektů, kterými nás vedení radnice zahrnuje celé 4 roky, ale nakonec vždy z realizace sejde z důvodů nekoncepčnosti, naprosté nepřipravenosti nebo masivního nesouhlasu občanů.

2. Sama podstata toho projektu se nám zdá nesmyslná. Snaha o přímé propojení Písku a Českých Budějovic je velmi diskutabilní. Hospodářská vazba Písku na České Budějovice je tradičně velmi slabá, Budějovice se příliš nerozvíjejí a nemohou tedy Písečákům nabídnout nová pracovní místa. Naším tradičním rozvojovým partnerem byla, je a vždy bude Praha. Proto považujeme za mnohem smysluplnější vyvíjet tlak na dokončení dobrého silničního a železničního napojení tímto směrem.

3. Co je pro Vás, stejně jako pro nás, to nejpodstatnější – celá akce se nachází teprve ve stádiu přípravy studie, která by měla posoudit to nejdůležitější, ekonomickou rentabilitu celého projektu. A ta je už na samém počátku v podstatě nulová. Není nám jasné, kdo by zastávku využíval a kde by cestující parkovali. Ani Jihočeský kraj, ani České dráhy rozhodně nehodlají provozovat ztrátovou trať, proto se optimisticky domníváme, že celý projekt zůstane pouze na papíře a k jeho realizaci v žádném případě nedojde. Což samozřejmě není důvod k tomu, abychom přestali být ostražití.

Z výše uvedeného je snad zcela zřejmý náš postoj. I když nejsme členy Rady města, snažíme se alespoň komunikovat s ostatními členy Zastupitelstva v tom smyslu, aby byl celý projekt buď zastaven, nebo bylo rozhodnutí o jeho pokračování předáno alespoň novému vedení města, které se zformuje v nadcházejících volbách. Nepochybujeme o tom, že sám starosta Veselý, tváří v tvář Vaší petiční akci i nadcházejícím volbám, na čtvrtečním zasedáním Rady celý projekt zastaví. Nestane-li se tak, nevidíme důvod, proč by totéž nemohlo udělat nové Zastupitelstvo. Minimálně my se o to jednoznačně zasadíme.

S pozdravem

Eva Vanžurová, Tomáš Franců, Vilém Svoboda, Lukáš Tramba

V Písku 7. 10. 2014

Odpovědět

12. 7. 2017 (00:29)  –  Mgr. Vojtěch Blažek

0
0

Nebojte ještě si pamatuju :)
Tam byl původně trochu jiný problém pokud se nepletu, zastávka měla být hned u domů trochu níže k viaduktu, proto to celé vznikalo a prohlášení jsme udělali (já jsem ho zde pouze zveřejnil) především proto, že bývalý starosta a většina tehdejšího vedení jaksi mlčela – to že se to stalo před volbami bych připsal vyloženě náhodě, ne záměrnému politickému kalkulu nebo mazání medu.
Přeji klidnou noc

PS: já jsem pro zastávku byl od počátku, protože mi to přijde jako jedno z mála řešení, co by do budoucna (ne 4 roky) mohlo pomoci zmírnit narůstající dopravu.

Odpovědět

12. 7. 2017 (01:01)  –  Michaela Šťastná

0
0

Pro pánajána, co to s Vámi pane B. je?

2. Sama podstata toho projektu se nám zdá nesmyslná. Snaha o přímé propojení Písku a Českých Budějovic je velmi diskutabilní. Hospodářská vazba Písku na České Budějovice je tradičně velmi slabá, Budějovice se příliš nerozvíjejí a nemohou tedy Písečákům nabídnout nová pracovní místa. Naším tradičním rozvojovým partnerem byla, je a vždy bude Praha. Proto považujeme za mnohem smysluplnější vyvíjet tlak na dokončení dobrého silničního a železničního napojení tímto směrem.

3. Co je pro Vás, stejně jako pro nás, to nejpodstatnější – celá akce se nachází teprve ve stádiu přípravy studie, která by měla posoudit to nejdůležitější, ekonomickou rentabilitu celého projektu. A ta je už na samém počátku v podstatě nulová. Není nám jasné, kdo by zastávku využíval a kde by cestující parkovali. Ani Jihočeský kraj, ani České dráhy rozhodně nehodlají provozovat ztrátovou trať, proto se optimisticky domníváme, že celý projekt zůstane pouze na papíře a k jeho realizaci v žádném případě nedojde. Což samozřejmě není důvod k tomu, abychom přestali být ostražití.

To jste napsal přece Vy!! Tak co to tu….tak na to dnes nemám slov.

Odpovědět

12. 7. 2017 (00:54)  –  Michaela Šťastná

0
0

Ale, ale, ale, to jsou mi věci!
""Blíží se volby a v Písku se hledají témata, která by získala nějakých pár hlasů. "" Bojíte se, že chci kandidovat? " Pche.
Článek píšu jako reakci na dotazy paní Š. Přál bych si aby byla šťastná :)" Vaše starost o mou osůbku se mi zdá poněkud důvěrná, sorry, nebudu ji opětovat.
Předně, proč si myslíte, že víte, kam všemi svými dotazy směřuji, a proč si myslíte, že se ptám Vás? Navíc, proč si myslíte, že to co nám tu píšete už dávno nevím – i když máte v některých detailech chybky, jako např. umístění zastávky do parku na Sadech, teprve potom ji město šíbovalo výš a výš….Navyšování požadavků města spojovaných se stavbou, jako třeba – když mi vám pozemek k zastávce a úklid kolem ní, tak vy nám opravíte podchod! A nástupiště z téhle strany! A zábradlí, aby lidi necourali přes trať, my ho tam za ta léta ne a ne postavit!
Nadruhou stranu, ušetřil jste lidem práci s tím, aby si to sami hledali, takže je už jasné, že interes na stavbě zastávky měl Kraj, potažmo město, jeho zástupci. ( Tedy p. Veselý si to úplně nepamatuje, psal..) Jejich dnešní ALIBISTICKÉ tvrzení, že jen plní požadavky SŽDC a nemohou proti její stavbě nic dělat, jste také osvětlil, nedrží své sliby. Už 7 měsíců po volbách mohli celou věc zastavit a dostát svému předvolebnímu prohlášení. A nikdo uz nich to neudělal, ačkoliv už byli těmi, co o tom mohou rozhodnout. Jenže změnou adresy na Velké náměstí se věci vidí jinak, nebo jak si to vysvětlujete Vy? Zapomněl jste nám napsat, proč jste bojovníkem za kolegy a kdy jste se Vy rozhodl zatratit své prohlášení! Co Vás k tomu přimělo? Vidina opraveného podchodu na Jih za peníze SŽDC, nebo přeplněný vlak z ČB a houf cestujících, co chtějí vystoupit na Jihu? Dlouho trvající volání obyvatel po zvýšení počtu zastávek, že chtějí vystoupit u domu? Kolektivní smýšlení? Blížící se volby? Co? Je to ono?
Zastávka vlaku v bytové zástavbě není ten palčivý problém, co občan ve městě den co den řeší. Neměla by být upřednostňována před opravdovými potřebami obyvatel. Hledal někdo řešení v lepší dostupnosti stávajících zastávek cestou MHD?

"Doplnění k dotazu na paní starostku:
Zastávka ve městě má smysl právě kvůli tomu, že je dostupná v docházkové vzdálenosti, tudíž není potřeba automobil a tím pádem parkoviště. Zkuste si to představit jako takovou mini píseckou tramvaj."
Tady nenacházím slov, Vaše fantazie mě ale děsí. Jako že lidi z Heritesovky sednou do auta, dojedou na nádraží a dál jedou vlakem? Zkuste si najít statistiku využití obsazenosti těchto vlakových spojů, potom statistiku osob, co nepojedou vozem na nádraží, ale dojdou k Jihu, počet těch, co jeli vlakem z Jihu na Táborku, potom mi napište, zase nějaký článek, ve kterém popřete svá předsevzetí.

Odpovědět

12. 7. 2017 (03:15)  –  Mgr. Vojtěch Blažek

0
0

Dopravě v regionu věnuji dost dlouho jenom jsem se snažil dát vám lepší informace než moji kolegové. Navíc jsem platným členem hnutí Jihočeši 2012! Přijde mi tedy morální za své kolegy bojovat. Samotný text dopisu jsem nepsal já, proto jsem se ho „zřekl“©. Že někdy máme mezi sebou rozdílné názory je snad naprosto přirozené – to naopak formuje a vyvažuje diskuzi. Znovu připomínám, že situace ohledně petice a následného prohlášení vychází z článků, a jak Vy sama píšete, kde je zastávka na mapě situovaná přímo u viaduktu – to bychom opravdu nenechali projít (1url.cz/ltDbS). Jiná zastupitelstva, jiná situace ohledně průmyslu atd. Dalšími jednáními, jak se diskuze vyvíjela (přes 3 roky), dospělo město do současného stavu, kdy se mi zdá ten poměr prospěch lidí x města naprosto vyvážený. Město musí vytvořit obslužnost pro každoroční nárůst cestujících z Písku do ČB, který bude ještě zrychlovat. A pokud chceme snížit počet každodenních cestujících ve vozidlech(zácpy,smog, hluk…), tak jim město musí vytvářet takové podmínky, aby měli tím vlakem chuť jet. Nejen do ČB, ale do průmyslové zóny, Protivína, Strakonic. Nemyslím si, že z Heritesovy nikdo nedojde, ale v Písku mnohým lidem dělá problém i pár metrů. Proto asi jsou zastávky Písek město či Pražská dost i hl. n. nevytížené.

Odpovědět

12. 7. 2017 (08:53)  –  Magdalena Myslivcová

0
0

Pane Blažku, promiňte, ale zníte opravdu až příliš nevěrohodně. Co jste si vy osobně myslel, když jste údajně s prohlášením nesouhlasil, ale publikoval jste ho jménem svých spolustraníku, je jedna věc. Mnohem podstatnější je, co si má myslet volič, který po přečtení emotivního prohlášení pár dnů před volbami vaši stranu zvolil v přesvědčení, že jste zásadně proti zřízení zastávky na této trati, a najednou jste jejími vášnivými zastánci . Prosím, nesnažte se nám neustále namlouvat, že to změnil přesun o pár metrů. Ve vašem prohlášení stojí něco jiného. Potřebnost nové zastávky je neoddiskutovatelná, ale v této kauze jde především o to, jak Jihočeši dokáží manipulovat s veřejným míněním, když se jim to hodí, a jak nízkou hodnotu mají jejich sliby. Pro nás voliče je to velice nepříjemná zkušenost.

Odpovědět

12. 7. 2017 (21:26)  –  Pavel Kašpar

0
0

Dobrý den pane magistře,
na dopravu jste opravdu specialista. Na Vaše tvrzení o dopravním propojení Gregorovy a Zayerovy ulice výstavbou firmy Ivan Svatoš a.s. , které nemělo nikdy vzniknout, nelze opravdu zapomenout. Někdy se člověk může mýlit a někdy je lepší když je ,,slušně řečeno" v komunikačním klidu.
S přáním klidného dne
Pavel Kašpar

Odpovědět

12. 7. 2017 (09:55)  –  Michaela Šťastná

0
0

Inu, myslím, že jste ani trochu svému hnutí nepomohl, ba naopak. Škoda, že se nedozvím, jak se Vám poděkují.

Odpovědět

12. 7. 2017 (16:44)  –  Mgr. Vojtěch Blažek

0
0

Milé dámy, hledáte senzace tam, kde nejsou.
Paní Myslivcová psala jste mi – "Vaše vyjádření" – Jenom jsem upozornil, že jsem ho nepsal Já, ale že jsem ho jen zveřejnil – a hned jste se toho obě chytly. Cítím ve Vašich komentářích napětí. Nebojte se – do parlamentních voleb jít nechci :) Ikdyž možná kdo ví, abyste mi za 20 let nenapsaly, že jsem říkal, že kandidovat nebudu a že porušuji svůj "slib".
Volič si může může myslet co chce (zatím). Já za sebe vím, že většinu bodů programu co jsme měli jsme splnili. Zúčtujeme u voleb, tam nám to volič jasně řekne. Apropo viděly jste slovo slib ve zmiňovaném prohlášení? Zbytečná ztráta času? Vidím co chci?A co Jan Tleskač?

Odpovědět

12. 7. 2017 (19:53)  –  Magdalena Myslivcová

0
0

Uf, to se mi ulevilo, že neaspirujete na parlament… Takže podle vás politici mohou před volbami prohlašovat cokoli, pokud tam není slovo slib, po volbách už to není nutné plnit. Máte neobyčejnou schopnost spřádat nitky, do kterých se záhy sám naprosto zamotáte. Ale o vás tady pane Blažku opravdu nejde.

Odpovědět

12. 7. 2017 (21:28)  –  Michaela Šťastná

0
0

Co příspěvek, to jiný postoj, to nelze dál rozumně komentovat, kdoví, jestli se v tom vyznáte Vy sám……
Nuže, až pubertálním způsobem zapojujete mou osobu do Vašich, teď ani nevím, co to vlastně je, dejme tomu příspěvků, to je důvod, proč reaguji. Po minulé zkušenosti, co se ÚP týče, je mi jasné, že to s Vámi nemá nemá cenu rozebírat, ale hrubě se mě dotýká, že se mnou zaštiťujete.
Spojení voleb a Vaší reakce jsem myslela pro hnutí, které před volbami vydalo ono prohlášení, a dnes je jejich postoj odlišný tomu, pro který byli voleni. Ani v nejmenším jsem tím nemyslela Vás, na žádné úrovni voleb. Parlamentní volby prý, kdeže, ale čím dál víc mě děsíte.

Odpovědět

13. 7. 2017 (22:36)  –  Pavel Kašpar

0
0

Dobrý večer pane Magistře,
mohu se zeptat kde máme bazén? Ten byl dokonce slíben i na bilbordech velkým tučným písmem. Jeden visel na fasádě
,, Družby" Vidím to jak dnes. A tak jsem se na nové sportoviště těšil. Asi bude dobré neslibovat co nemohu sám splnit.
Politik slibuje a volič volí, tak to prostě je.
S přáním příjemného večera
Pavel Kašpar

Odpovědět

13. 7. 2017 (23:38)  –  Luděk Blaha

0
0

Politik politikaří…

Odpovědět

12. 7. 2017 (22:12)  –  Mgr. Vojtěch Blažek

0
0

;-)

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.