Přihlášení

Myslíte to vážně? – malý předvolební test

13. 10. 2010 | Martin Zborník | Diskuze (17) | PÍSECKÝ HYDEPARK

Foto Zdena Jelenová

Od všech subjektů v předvolebním čase zaznívá unisono potřeba změny současného stylu naší písecké politiky. Všichni hlasitě deklarují daleko větší transparentnost a otevřenost ke svým voličům. Nabízí se tedy jasná předvolební otázka, kterou nikdo z vás zodpovězenou na webu nemá. Kolik stojí vaše předvolební kampaň a kdo konkrétně ji financuje? Kdo nám dokáže otevřeně odpovědět? Kdo to opravdu myslí vážně?

K vyspělé politické kultuře rozhodně patří průhlednost financování politických stran. Okázalé a drahé předvolební kampaně musí někdo financovat. Ptáme se tedy před volbami logicky: Kdo to platí a kolik taková kampaň stojí?

Pište svoje odpovědi buď přímo do debaty pod článkem, nebo zašlete na redakční mail redakce@piseckysvet.cz.

PS: Naše sledovanost před volbami razantně roste, takže vaše odpověď se k adresátům - Písečákům - určitě dostane.

 

0
0

Diskuze k článku +

13. 10. 2010 (12:36)  –  Vojtěch Bubník - Volba pro město

0
0

Otázka je jistě na místě.
Volba pro město je skutečně jen parta lidí, kteří chtějí něco pro Písek udělat, nemají žádné sekretariáty , žádné instrukce "shora".
Abychom byli vůbec schopni prezentovat náš program, nezbývá než si zaplatit plakáty a inzerci. Vše si platíme ze svého, každý dle svých možností, nikoho k ničemu nenutíme a již vůbec nevážeme na místo na kandidátce.
Abych byl zcela konkrétní. Zatím odhadujeme veškeré náklady na cca 140 tis ( tedy asi cenu jednoho billboardu). Nebudu zakrývat ani své přispění – já ze svého osobního účtu zaplatil fakturu na inzerát v sedmičce za 16.320,- Kč + 3000,- za web.
Fakturu i eventuální výpis z mého účtu jsem schopen doložit.

Odpovědět

13. 10. 2010 (12:55)  –  PS.

0
0

Nechcete například, že bychom uspořádali sbírku a trochu přilepšili? Vždyť to je hrozný, takhle doplácet na volby? Zvláště, když nemáte sekretariáty a instrukce zhora.

Odpovědět

13. 10. 2010 (12:58)  –  David

0
0

Výborný dotaz!Opravdová ,,malá" zkouška z transparentnosti (z angl. transparent – průhledný,upřímný!)Pro mě osobně není důležitá částka,ale z jakého zdroje finance pochází.Každý volič si pak může udělat názor sám (motiv dárce) a případně svým hlasem (ne)pomoci kandidátům při volbách.

Odpovědět

13. 10. 2010 (13:07)  –  Ondřej Veselý

0
0

U nás máme v podstatě jasno. Focení 4.000,- Tisk a roznos novin 60 tis. Tisk a výlep plakátů 14 tis. Zábavné odpoledne v Palackého sadech (se vším všudy) 51.500,-. Inzerce je zadávána centrálně, takže číslo neznám. Celkové náklady tedy 129.500,-Kč. Příspěvek z centra 90.000,-Kč, zbytek od kandidátů (zejména senátor a lídr).

Odpovědět

13. 10. 2010 (13:21)  –  Iva2

0
0

"Zábavné odpoledne v Palackého sadech (se vším všudy) 51.500,-. " Prosím, neberte to nějak osobně, ale za co tyto peníze?

Odpovědět

13. 10. 2010 (13:43)  –  Ondřej Veselý

0
0

20.000,-Kč nákup cen pro děti (bublifuky, balonky, joja, propisky, píšťalky), 7.000,-Kč pronájem horolezecké stěny, 5.000,-Kč pronájem altánu, 3.500,-helium (na nafukování balonků), 10.000,-Kč kapela, 2.000,- odměna asistentek (4), 3.000,- drobný materiál (papíry, hřebíky, obaly na ceny, tašky, zvací plakáty a jejich výlep apod.), 1.000,-Kč doplatek za pivo (na koncertu bylo prodáváno pivo za dotovanou cenu 20,-Kč).

Odpovědět

13. 10. 2010 (14:08)  –  Vladimír Homola

0
0

Dobrý den,

ODS slibovala občanům sebereflexi a změnu, to se týkalo i Písku. Když ale bouráte, musíte také stavět. Z tohoto důvodu jsme k volbám přistoupili velmi vážně. Nejprve jsme ustanovili volební štáb, kde jsem byl zvolen předsedou a pravidelně od července jsme se každé pondělí scházeli.

Stejně jako při řízení firmy jsme sestavili rámcový rozpočet a poté začali shánět peníze. Součástí kampaně bylo i postupné představování prvních deseti kandidátů v místním tisku. Tohle byla i nejdražší část kampaně. Považovali jsme za nutné vzkázat lidem, že se za své skutky v místní organizaci ODS nestydíme a že jsme lidé, kteří jsou známí a kdykoliv je možné je zastihnout minimálně prostřednictvím jejich zaměstnání. Nikdo se neschovává a naopak všichni máme zájem pracovat dále na své profesní kariéře.

A teď k financování:

První desítka přispěla částkou v rozmezí 30 – 50tis Kč. Ostatní členové kandidátky přispěli dle svého uvážení, někdo nic, někdo 500Kč a někdo i 10tis Kč. Sponzory mimo členskou základnu ODS v Písku nemáme.

Celkem jsme takto získali 530tis Kč, které ale celé neutratíme. Celou kampaň odhaduji na cca 450tis Kč.

A co se týká podpory z centrály? Centrála platí reklamu, kde je uveden Petr Nečas, tedy oficiální celorepublikovou kampaň. A co se týká sekretářek, úkolů a poslušnosti vůči vedení v Praze, či v Českých Budějovicích. Jsme partneři, nejsme ničí rukojmí a naopak, máme svá pravidla, stanovy, prostě jsme dohledatelní. U nás se nemůže stát, že se sejdeme jen před volbami a pak až zase za čtyři roky.

Vladimír Homola

Odpovědět

13. 10. 2010 (16:10)  –  petr

0
0

proč je v článku na Idnes v souvislosti se zkorumpovanou ODS zmiňováno jmenovitě město Písek? :) http://zpravy.idnes.cz/necas-potrebuje-porazit-top-09-ale-kvuli-kmotrum-i-trochu-prohrat-phl-/domaci.asp?c=A101012_1464788_domaci_kot

Odpovědět

13. 10. 2010 (18:29)  –  Vladimír Homola

0
0

Dobrý den,

co Vám na toto mohu odpovědět jiného než to, co stále říkám. Topolánek a jeho přátelé měli kdysi tak velký strach o moc, že mimo jiné i proti Jihočechům vytáhl toto zaříkadlo. Nemusíte nic dokazovat, nic obhajovat, prostě jen střílíte a střílíte a ono si to žije vlastním životem, který stíhá bohužel i Petra Nečase (v té podobě, že to musí stále řešit). Kdyby měl kdokoliv z vás konkrétně kritizovat moji osobu ve vazbě na Vámi udávaný článek – prosím, i já sám se rád něco dozvím.

Za sebe a lidi kolem mě ale mohu říkat pořád jen to jedno a to samé. Nelíbila se nám politika v době, kdy vládl Topolánek, nelíbili se nám přátelé Mirka Topolánka, mimo jiné i z písecké ODS, nelíbil se nám tenhle vulgární, prapodivný a lidem nepřívětivý politický styl, který byl cítit i zde v Písku.

Proto jsme si dovolili pustit se do změny, adresně, konkrétně a s naším podpisem. Já byl tím iniciátorem, tím, kdo by měl být jmenovitě nejvíc kritizován. Věřte ale, že chci i nadále být odborníkem na veřejnou dopravu, i nadále chci sportovat a fotit. Baví mě to. Moji kolegové mají také mnoho zájmů a zajímá je jejich čest, profesní a odborná úroveň. Kvůli politice si svá jména pošramotit nechceme. V žádném ohledu to opravdu nemáme zapotřebí. Dokonce nás vždy, díky našim profesím, můžete najít a hovořit s námi, na rozdíl od mnoha politiků. Nechceme se stydět před našimi zaměstnanci.

Pokud je tedy tohle zaříkávadlo jediné, co je proti písecké ODS používáno, vyjma občasného vyřizování si osobních účtů s jednotlivcemi, pak nevím, co bych dodával.
Možná jen otázku: Proč mají naši političtí soupeři takový strach, že se už nedostanou zpět na radnici?

Vladimír Homola

Odpovědět

13. 10. 2010 (18:34)  –  petr

0
0

děkuji za odpověď

Odpovědět

13. 10. 2010 (19:20)  –  Iva2

0
0

Pro pana Veselého: Děkuji za výčet nákladů! Jj, není jednoduché a levné pořádání kulturní akce, že?

Odpovědět

13. 10. 2010 (19:35)  –  Ondřej Veselý

0
0

To opravdu není:) Ale měli jsme volbu. Buď 5 bilboardů a nebo tato akce. A členové ČSSD v Písku, včetně mě, na bilboardy moc nejsou.

Odpovědět

13. 10. 2010 (19:58)  –  Iva2

0
0

To jste zvolili dobře!! Já Vás ale jen chtěla k něčemu navést…..

Odpovědět

13. 10. 2010 (20:34)  –  Ondřej Veselý

0
0

Chytrému napověz, hloupého trkni. Asi se nechám trknout:) Nebo, že by tím bylo myšleno, že kultura něco stojí?:)

Odpovědět

13. 10. 2010 (22:04)  –  Vratislav Prouza

0
0

Za SPOZ redakci i písecké veřejnosti sděluji naše náklady na předvolební kampaň před komunálními volbami.Od KV SPOZ jsme obdrželi cca 100 ks plakátů A3 a 2 400 ks malých letáčků A5 s námi zpracovaným volebním programem.Náklad na tisk neznám,ale nebude vysoký.Zhruba 2400,-Kč jsme uhradili Centru kultury za pronájem plakátovacích ploch a výlep plakátů na určená výlepová místa. Dalších 1 000,- Kč nás stál roznos letáčků A5 do vybraných lokalit do poštovních schránek občanů pomocí dvou studentů-brigádníků.To jsou veškeré náklady SPOZ,vše ostatní dělají členové zdarma.

Odpovědět

13. 10. 2010 (22:19)  –  jitka

0
0

Reakce na sdělení SPOZ – myslím, že v Písku už vás "trumfnou" jedině Cibulkovci…Hlavně že máte šanci se do zastupitelstva dostat, fandím vám.

Odpovědět

13. 10. 2010 (22:37)  –  Gabriela Grillová

0
0

Vážení čtenáři Píseckého světa,
omlouváme se za trochu opožděnou odpověď, ale nejsme neustále on-line na těchto stránkách.
Samozřejmě se rádi připojujeme k zveřejnění způsobu financování naší kampaně. Celorepublikově patříme k měnším polit. stranám a proto jsme neobdrželi žádnou částku od "centrály".
Kampaň SNK ED pro komunální volby 2010 v Písku byla financována pouze a výhradně z osobních darů kandidátů. Pracujeme s nadšením a s přesvědčením konání smysluplné práce. Největšími částkami přispěli kandidáti na prvních deseti místech kandidátky (příspěvky 2000 – 50 000,- Kč).

Celková výše nákladů na volební kampaň: 247 000,-Kč
grafické zpracování plakátů, leporela, voleb. novin a billbordů,tisk 135 716,-Kč
roznos voleb.novin, leporel a výlep plakátů 16 200,-Kč
nákup domény 1500,-Kč
inzerce v novinách: 93 584,-Kč( každý autor článku hradil náklady sám)

Přeji všem voličům šťastnou ruku.
Gabriela Grillová – předsedkyně SNK ED Oblast Písecko

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.