Přihlášení

Kdo chce ošidit naše děti?

14. 2. 2016 | Pavel Kašpar | Diskuze (14) | PÍSECKÝ HYDEPARK

Strana Svobodných občanů (Svobodní) apelovala na zastupitele a radní před zasedáním zastupitelstva, které se konalo dne 28. 1. 2016.

Tak se nám v Písku zřejmě schyluje k dalšímu podivnému obchodu. Zatím se vše připravuje hezky v tichosti pod jednacími čísly a v občany nesledovaných vývěsných skříní MěÚ, ale karty pro tuto hru, byly rozdány zřejmě dávno předem, snad již v předminulém volebním období.

 

Pro neinformované. Naše písecká Mateřská Škola sídlící na adrese Zeyerova 1683 se v důsledku různých pozemkových přeprodejú, účelovou změnou územních a regulačních plánů dostala do ,,developerských kleští“ firmy Ivan Svatoš a.s. Poslední pozemky v majetku města, jejichž nákupem či směnnou dosáhne developer svého cíle je parcela 948/32 a 948/69. Bohužel je to zrovna ten prostor, na jehož části si hrají naše děti a důvěrně ho nazývají ,,Háječek“.

 

Nevíme, jaký bude osud lokality, protože nikde jsme nedohledali výběrové řízení na jeho prodej ani současný pronájem. Dále nám není jasné kudy, kdy a jak bude realizován bezpečný průchod z ulice Gregorova do ulice Zeyerova, který má veřejnost slíbený již od konce devadesátých let.

 

 

Děti vyženeme, stromy pokácíme a bude tady 90 bytů a 200garáží a basta

Zelená – areál mateřské školy
Červená pozemek určený k pronájmu, prodeji, zastavění
Černá developer Ivan Svatoš a.s.
 

Naši radní a zastupitelé se vehementně přihlašují k projektu Smart City (chytré město). Je prodej této zelené plochy se vzrostlými stromy v centru města a navíc částečně v prostoru mateřské školy se sto žáky opravdu ,,chytrý“?

 

Výřez z hl. výkresu územního plánu PísekTyto pozemky by svou polohou v lokalitě mohly řešit mnoho chybějících funkcí. Od zajištění dostatečné výměry areálu mateřské školy, odstavení aut rodičů, kteří vyzvedávají děti ze školky, případně z blízké nevhodně umístěné Základní umělecké školy, až po zřízení již zmíněného bezpečného průchodu Gregorova –Zeyerova. V současné době auta rodičů vyzvedávajíce děti postávají po chodnících, zatím za tolerantního přístupu státní i městské policie. Volné plochy v daném místě už nikdy více nebude a nebáli bychom se je nazvat píseckým zlatem. Je na tom město Písek skutečně tak špatně, že musí takové pozemky prodávat? Jaký je, nebo odhadem jaký bude příjem pro městskou kasu z prodeje těchto strategických pozemků?

 

Pomalu nabýváme dojmu, že je na tomto ,,obchodu“ někdo zainteresován, protože takový majetkový ,,přešlap“ může udělat akorát člověk bez jakýkoliv informací, nebo někdo ovlivněný developerskou lobby. Takoví lidé by neměli dělat tak závažná a nevratná rozhodnutí. Je na místě se ptát, jestli je tento záměr ku prospěchu většiny obyvatel města. Možná některé informace nemáme a náš pohled může být pomýlený.

 

Školku v současné době navštěvuje 100 žáků. Norma do roku 2009 vyžadovala 30m2 na jednoho, tj.3000 m2 volné plochy. Odečteme-li, plochu zastavěnou budovou a komunikacemi, tak již v té době byla rozloha areálu za hranou. Po roce 2009 byla tato norma účelově upravena na 4 m2, aby předškolní zařízení mohla pro jejich nedostatek vznikat prakticky kdekoliv. Dokážete si představit plochu 20x20 metrů na které jsou umístěny prolézačky, pískoviště a třeba hřiště na míčové hry a na kterém si bezpečně hraje současně 100 dětí?

 

Třeba zde opravdu vyroste plánovaný bytový dům. Po vleklých akustických kolizích  majitelů bytů s dětským hřištěm, postavíme nákladné a nevzhledné akustické stěny, nebo mateřskou školku zrušíme a postavíme další bytový dům. Ale kam budou lidé zde bydlící, vodit své děti do školky? Postavíme novou v průmyslové zóně?

 

Proto apelujeme na Vás, všechny členy městské rady a volené zastupitele napříč politickým spektrem, městské architekty i tvůrce územních a regulačních plánů, než svým hlasem vynesete ortel, pojďte tento problém ještě jednou otevřít a posoudit za účasti odborníků i široké veřejnosti. Účelem našeho příspěvku není nikoho chytat za ruku, ale vše ještě jednou zvážit. Nevíme, jestli v současné době zpracovaný a předkládaný projekt pro změnu č. 4 regulačního plánu a schválení územního rozhodnutí nezahrnuje celý prostor mezi ulicí Gregorova a Zeyerova a tím se zabývá i prostorem mateřské školy a jestli řeší i parkování aut rodičů z obou škol.

Budeme nadále tento případ bedlivě sledovat.

 

Písečtí Svobodní rozhodně nesouhlasí s tímto záměrem. Každý člověk potřebuje především svobodu a prostor, tak proč ho brát těm nejmenším. Asi proto, že se nemohou bránit.

Pavel Kašpar, Karel Kropš, Věra Opavová Strana svobodných občanů Písek (Svobodní)

 

 

 

0
0

Diskuze k článku +

19. 2. 2016 (12:29)  –  Richard Kába

0
0

Toto je zajímavé téma … na jedné straně developer na druhé straně zájem dětí. Vzhledem k tomu, že většina zastupitelů je z politických uskupení nalevo od středu, tak by člověk očekával, že jim téma dětí předškolního věku bude blízké a nebudou mít problém jej správně uchopit. Nehledě k tomu, že zřizovatelem MŠ je město, je to tak nějak povinnost i vzhledem k nové "Valachové" legislativě o povinné předškolní docházce …

Já osobně si neumím představit, že by snad zastupitelé dali přednost jidášovým třiceti stříbrným a veřejně se přiznali k tomu, že jim nejde ani o obyvatele Písku, ani o malé děti, ale že jejich zájem být v komunální politice je čistě ekonomický, sobecký a osobní.

Odpovědět

19. 2. 2016 (13:12)  –  Luděk Blaha

0
0

'veřejně se přiznali k tomu, že… jejich zájem být v komunální politice je čistě ekonomický, sobecký a osobní'

To by se mi ale úplně zhroutil svět. Tak prosťoučký být přece nikdo nemůže… Aby se veřejně přiznal.

Odpovědět

19. 2. 2016 (14:21)  –  Mgr. Vojtěch Blažek

0
0

Ano Svobodní se zase předvádějí – volby jsou na dveřmi :) Vytrhnout několik vět z materiálů pro radu a zastupitelstvo :), proto jste neuvedli linky na materiály pro jednání?
A ta fotka v úvodu je zavádějící. Hřiště, které jste vyfotily? leží na pozemku školky i tam je vidět plot oddělující hřiště od parcely 948/32. Naopak vy jako zastánci dostat se automobilem kamkoli a pohodlně zaparkovat jste neuvedli zásadní věc. Na tom pozemku má mimo jiné vyrůst podzemní parkoviště pro obyvatele Gregorovy/Zeyerovy (200! garáží), má (zaplať pánbů) vzniknout komunikace pro osobní automobily, která bude propojovat Gregorovu a Zeyerovu ulici. Na rodinný dům na pozemku parc.č.st. 2369/1 k.ú. Písek je již vyřízeno a vydáno demoliční rozhodnutí. To už nemluvím o tom, že smlouva s firmou Svatoš pochází z roku 2011:)

Pro zvídavé čtenáře doporučuji pročísta materiály:
http://www.mupisek.cz/VismoOnline_ActionScripts/File.ashx?id_org=12075&id_dokumenty=2332 – str.24 –26
http://www.mupisek.cz/VismoOnline_ActionScripts/File.ashx?id_org=12075&id_dokumenty=3713 – str.24
http://www.mupisek.cz/VismoOnline_ActionScripts/File.ashx?id_org=12075&id_dokumenty=8775 –str. 4
zde se navíc uvádí toto:
Ze žádosti společnosti Ivan Svatoš a.s. vyplývá, že na předmětných pozemcích plánuje výstavbu bytového domu. Tento záměr je v současnosti v rozporu s ÚP Písek, jelikož jsou pozemky p.č. 948/64 a st.p.č. 2369/1 zahrnuty do plochy bydlení v rodinných domech (BI1), ve kterých nelze bytové domy umisťovat. Navíc zastavitelná návrhová plocha bydlení stránka 5 (celkem 17)
v bytových domech (BM3), která je vymezena na pozemku p.č. 948/32 je ÚP kapacitně omezena z hlediska maximálního přípustného počtu bytových jednotek v této ploše (8 b.j.). Z toho důvodu žádá společnost Ivan Svatoš a.s o zahrnutí všech tří pozemků do zastavitelné plochy BM3 jako součást plochy přestavby P1-47, kde požaduje navýšit maximální kapacitu plochy na 90 bytových jednotek a 200 podzemních garáží.

Takže ano dál bedlivě sledujte, ale trochu lépe informujte – díky

Vojta Blažek – Jihočeši 2012

Odpovědět

19. 2. 2016 (14:45)  –  Mgr. Vojtěch Blažek

0
0

Ještě si dovolím jednu poznámku- v materiálu stojí: "Záměr pronájmu byl zveřejněn k připomínkám občanům – bez připomínek."

Odpovědět

19. 2. 2016 (15:39)  –  Richard Kába

0
0

Ano, toto je zcela validní připomínka. Lidé by se měli více zajímat o to, co zastupitelstva v obcích a městech pášou, pokud tak nečiní, často se stává, že zastupitelé odschválí kde co …

Odpovědět

19. 2. 2016 (19:13)  –  Richard Kába

0
0

Jinak pane magistře, připadá mi úsměvné, že vyčítáte Svobodným, že jsou činní po celé volební období. Znamená to, že Jihočeši 2012 se snaží něco dělat pro voliče jenom před volbami ??? Nebo snad jenom v roce 2012?

Ale abych se do Vás jenom nenavážel, máte pravdu v tom, že toto téma není úplně typicky "Svobodné"

Odpovědět

19. 2. 2016 (22:02)  –  Pavel Kašpar

0
0

Dobrý den pane Magistře
byl jste se podívat v areálu školky osobně? Porovnával jste katastrální mapu se skutečností na místě samotném? Nejsme geodeti a nemáme ani přesné měřící přístroje, ale hranice toho pozemku je těsně za tím obloukem červené dráhy. Ten plot o kus dál, je ohraničení pozemku, kam až ho školka využívala. Některé hrací prvky jsou i za touto hranicí zřejmě z doby, která dětem dopřála více místa.
Na pozemku má vzniknout 200 garáží, to je činnost skutečně bohulibá, ale pro koho? Garáže si budou muset koupit lidé v domě bydlící . 90 bytů se dnes rovná min. 180 garáží. Zbytek bude zdarma ? Pro veřejnost? Pro rodiče dětí MŠ a ZUŠ? Kdo bude vydávat ovladače na vrata? Vyplatí se tam na 10 minut zajíždět a vyjíždět.?
Komunikace, kterou propagujete, propojující Gregorovu a Zeyerovu ulici, zde vzniknout nemůže. I když v Písku je možné cokoliv. Nemyslel jste průchod? Celá oblast Gregorova –Zeyerova byla budována od počátku na principu tří slepých ulic . Kocínova, Gregorova , Zeyerova . Tyto ulice neměly být nikdy průjezdné!!! Tato informace, kterou píšete, je zavádějící a neuvádějte občany v omyl. Tady bych doporučil, více se ponořit do historie, co bylo občanům slíbeno.
Když na sporném území vyroste 8 bj., určitě nebude prostor přetížen jako při výstavbě kolosu s 90bj.
Asi by bylo dobré vidět plány tohoto kolosu. Při své délce 58,5 m , šířce 20 m a výšce 17 m nad zemí , umístěného 2 metry od oblouku té červené dráhy na fotografii , to bude super! Sluníčko uvidí děti tak v 11 hodin. Připadá nám absurdní hlasovat o něčem a nevědět o čem. Nekupujeme zajíce v pytli?
Máte pravdu, že vše bylo vyvěšeno a bez připomínek. Děkujeme vám za dohledání nájemní smlouvy. Jsme rádi, že rozpočet města bude každý rok posílen o částku 1000,-Kč z pronájmu tohoto pozemku. Problém je, že lidé v dnešní uspěchané době, vývěsky nečtou. Následně se realizují nesmysly a když přijedou bagry, tak už je pozdě.
Proto se stavíme proti tomuto záměru, neboť si myslíme, že vynakládat finanční prostředky z kapsy městské i soukromé, na projekt, který lidé v lokalitě nechtějí a určitě negativně ovlivní prostředí MŠ, je zbytečné plýtvání.
Budeme nadále tento případ bedlivě sledovat a usměrňovat zavádějící informace.

Pavel Kašpar, Karel Kropš, Opavová Věra – Svobodní

Odpovědět

20. 2. 2016 (11:32)  –  Věra Opavová

0
0

Musím reagovat na Vaší poznámku o volebním předvádění svobodných. Opravdu Vám vadí, že chceme být slyšet? Už jsme v době, která zaručuje svobodu projevu a kdy existuje spousta nezvolených stran a různých uskupení zabývajích se nějakou oblastí dění ve společnosti. Ty mohou a musí vyjadřovat svůj názor, nesouhlas a hledat společné řešení při zásadních změnách týkajících se města. Člověk se neustále učí něčemu novému s čím se před tím nikdy blíže nesetkal a tak hledá odpovědi . I mě vadí nezájem obyvatel o dění v nejbližším okolí a dění v politice vůbec. Jak to zlepšit aby se o toto zase zajímali a ne jen nadávali jak to zase dopadlo ?! Na otázku co udělám pro toho kdo na to opravdu nemá čas či je navždy nepolitik se nabízí odpověď jen to podle svého nejlepšího přesvědčení. A protože všichni nemůžeme být stejní pak je tu velmi důležitá debata na různých městských stránkách a debatní setkání pořádaná městem. No a my jsme pro děti a jejich prostor na hraní aby se o volno venku nemuseli střídat.

Odpovědět

20. 2. 2016 (14:25)  –  Luděk Blaha

0
0

'Ach ano, ty zpropadené volby. Nebýt jich, byl by tu klid a pohoda. A jak naznačil mluvčí krajanů z roku 2012, slušný člověk se aktivizuje tak měsíc před volbami. Šťourat do věcí průběžně je vyloženě znakem nevkusu.'
Původně jsem měl pocit, že zvolení zastupitelé jsou tu od toho, aby občany zastupovali k jejich, těch občanů totiž, prospěchu. Ne k prospěchu svému a svých kamarádíčků. Pokud ovšem vyžadují neustálou kontrolu, a pokud se odvolávají na oprávněnost svého konání, protože pravě nebyli řádně překontrolováni, pak je ovšem k ničemu nepotřebujeme. To stačí kvalitní úředníci. A ti tu už povětšinou jsou.

Odpovědět

20. 2. 2016 (15:46)  –  Pavel Kašpar

0
0

Vážený pane Bláha,
toto není v žádném případě volební téma. Letošní volby budou do krajů, nikoliv do obecních zastupitelstev. Na tento problém jsme byli upozorněni poměrně nedávno a písecká školka určitě není krajské téma. Podle Vás stačí vysypat nůši slibů jednou za čtyři roky a pak si dát do dalších voleb pauzu? Nemyslím, že je to správné. Souhlasím s vámi, že kvalitní úředníky dnes již převážně máme . Mohlo by jich být na můj vkus určitě méně, kdyby nemuseli přehrabovat a vyplňovat kolikrát nesmyslné hlášení a formuláře, tu do Budějovic, tu do Prahy, tu do Bruselu
Směr rozvoje by měla určovat politická reprezentace města. Úředníci usměrňují jejich rozhodování do mantinelů zákona .
Pracovně jezdím po celé ČR a musím říct,, že Písek si nevede vůbec špatně. Samozřejmě, je stále co zlepšovat. Více stran, více názorů a pohledů, více nápadů . Prospěch z této soutěže by měl mít občan. Je zajímavé, že některá sociální řešení jsou nakonec děsně asociální a naopak, některá tvrdě tržní, jsou na konci sociální.
Ochrana MŠ Zeyerova není typicky ,,Svobodné " téma , ale Svobodní nejsou parta asociálů co za vším vidí jen peníze.
Naše snaha je hledat ekonomická, přímá, samoregulační řešení , pokud možno za účasti co nejméně mezičlánků a rozhodovací povinnost dostat co nejblíže ke vzniklému problému. Jako správní hospodáři nechceme parazitovat na bruselských milodarech a pokud možno sanovat budoucí problémy hned v zárodku. Obytný dům vedle dětského hřiště riziko následných investic představuje. Nakonec nebudou spokojeni ani děti a jejich rodiče a ani majitelé nových bytů a to je jistě velká škoda.

Odpovědět

20. 2. 2016 (18:35)  –  Luděk Blaha

0
0

Nejspíš jste, pane Kašpare, přehlédl apostrofy, do kterých jsem uzavřel první čtyři věty jako znamení určité nadsázky. Příště pro jistotu použiji uvozovky.
Ano. Ne každý problém, každá záležitost musí být nutně politického charakteru. Často se z něj politické téma dělá zcela záměrně, nejlépe právě před volbami, aby bylo zřejmé kdo s kým více táhne, kdo se proti komu více vymezuje, a především pak, aby se odvedla pozornost od možné programové vyprahlosti, a nebo ještě lépe od skutečných problémů. Máme v živé paměti třeba Pleskotovu lávku.
A tak, pokud nechceme z otázky prostoru pro děti dělat politikum ryze stranického charakteru, tak do toho tu politiku netahejme. Jde nám o to, aby bylo vidět děti, jak si hrají na pískovišti, a nebo aby bylo vidět ty naše straničky, jak si hrají na ty jediné správňácké, Pískotvorné?

Odpovědět

20. 2. 2016 (21:00)  –  Pavel Kašpar

0
0

Máte pravdu pane Bláha, přehlédl, protože dělat z pískoviště volební téma je trochu málo. Ale kdo se má zastat Davida proti Goliáši, když klasické sociální strany selhávají?

Odpovědět

21. 2. 2016 (00:50)  –  Karel Kropš

0
0

Územní plánování je rozhodně věcí politickou, ne úřednickou. Jak správně napsal Pavel Kašpar, úředník jen vůli politiků usměrňuje dle právního rámce a je ve finále vykonavatelem politické vůle. Proto tato rozhodnutí jsou a musí být věcí politiků, lidí, kteří chtějí mít vliv na veřejném dění. Politik, který se o dění zajímá jen před volbami, je spíš jen kariérista.

Sami si můžete udělat obrázek, komu jde o vlastní kariéru a komu jde o lepší podmínky k životu pro nás a naše děti.
Právě Svoboda, minimum regulací a minimum dohledu ze strany státu a nově i SmartCity si přeji pro své děti.

Politice se budu věnovat celoročně (stejně jako většina Svobodných). Dělám to pro sebe, pro své přátele a pro svoje děti a pro svoje svědomí.

To chystané betonové monstrum se mi vedle školky rozhodně nelíbí.
Nelíbí se mi vyhánění aut z centra měst.
Přímo se děsím špehování, které, dle mého názoru, zavádí projekt SmartCity. Pomocí dotací a informací o našich životech někdo získá moc a naše peníze.

https://web.svobodni.cz/

Odpovědět

21. 2. 2016 (11:19)  –  Luděk Blaha

0
0

"Územní plánování je rozhodně věcí politickou, ne úřednickou."

Nejen územní plánování je věcí politickou, tedy v zájmu občanů, a ne politikářskou, tedy v zájmu politiků.
Napsal jsem to nedobře. Přiznávám. Takže zpřesňuji:
Politiská témata nejsou záminkou k politikaření.

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.