Přihlášení

Jsme prostě jedničky

23. 4. 2015 | Martin Brož | Diskuze (21) | PÍSECKÝ HYDEPARK

PIRÁT Martin Brož. Foto Vladimír Homola

Za devatero horami a devatero řekami, bylo jedno město jménem Pískoland… I tak by mohla začínat naše pohádka, leč bohužel pro nás, němé čtenáře, pohádky jsou pouze smyšlené, ale to, o čem bych chtěl dnes mluvit, je krutá realita, pravda svlečená do naha, trocha dojmů z funkce zastupitele a obyčejného člověka.

Byl krásný slunný den, jakožto benjamínek, malý klučina, rebel, nováček si opět sedím na zasedání zastupitelstva, občas v údivu jako Alenka v říši divů, občas rozpálený do ruda jak kečup na smažící se topince, sedící, bloumající, pozorující jak si velcí kluci hrají s bábovičkami na tom našem pískovišti, jak se snaží udělat co největší tunel (a tím nemyslím Blanku), či jen postavit co největší hradbu, trumfovat se, kdo je lepší, kdo dočůrá dál než jeho soupeř.

Prostě sedím, pozoruji a říkám si, kdy asi přijde ta doba, kdy se konečně něco změní a ty naše jedničky ,které tak rádi vztyčují jeden neposedný prstík na ty druhé, se změní, zamyslí se a řeknou: ,,Hele kluci, pojďte si taky hrát s našimi bábovičkami, vždyť to pískoviště je přeci velké pro všechny." Jenže chyba „Pleskotovy“ lávky!

Dnešní den mě jen opět přesvědčil, že naše jedničky, dvojky, trojky a prostě elita našeho velkoměsta jen tak na pískoviště nepustí nikoho dalšího. Proč by to taky dělali, vždyt ostatní musí s prosíkem přijít, odevzdat svačiny, které jim namazali jejich maminky, jen aby si aspoň mohli trošku prohlédnout monumenty, které oni vytvořili.

Hledajíc slov, které by vystihly moje dojmy z kluků házejících písek do očí ostatním jen za to, že se snaží něco změnit k lepšímu, myšlenky pramenící z uraženého ega, pokřiveného pohledu na svět díky aroganci těchto papalášů v sáčcích, s neustálým úsměvem na rtech, hroší kůží pod kterou se ani kulka dumdum neprovrtá.

„CHCE SE MĚ BLEJT!“ ano to je ta věta hodna dnešního momentu vytesaného v čase. Pozorný čtenář asi tuší a mohl by podotknout, že jistě píšu v rozhořčení, zlosti v době uražené ješitnosti. A já mu to nemohu zazlívat či snad vyvracet, jelikož to je pravda! S čistým svědomím tak čistým jako je balená voda v PET flašce říkám: „Zkuste to! Zkuste si hrát s bábovičkami našich jedniček, jistě budete mít zcela stejnou náladu!“

 

Proč to celé píšu? Jen z tohoto důvodu….

http://www.mupisek.cz/soubory/dokument23925.pdf – neprošlo

http://www.mupisek.cz/soubory/dokument23927.pdf – neprošlo

http://www.mupisek.cz/soubory/dokument23928.pdf – neprošlo

http://www.mupisek.cz/soubory/dokument23929.pdf – neprošlo

http://www.mupisek.cz/soubory/dokument23930.pdf – neprošlo

0
0

Diskuze k článku +

23. 4. 2015 (21:32)  –  Luděk Blaha

0
0

1. Odpadkové koše na Cajsku – nu, alespoň se mi rýsuje smysl mého budoucího života.
2. Poplatky za psa z útulku – nic vtipného mě k této smutné záležitosti nenapadá.
3. Čtecí zařízení pro MP – tak se prostě složíme. Někdo oželí večeři, někdo koncert, někdo viagru…
4. Audio záznam z rady města – kdyby to schválili, kam by šli, když u Hozíčka se končí.
5. Transparentní městské účty – viz bod 4 na kvadrát.

Odpovědět

23. 4. 2015 (21:41)  –  Zbyněk Konvička

0
0

Cryo… zvláště před volbami zvěřejňované proklamace o otevřené radnici je jeden velký výsměch všem voličům stávající koalice…
… v zrcadle dnešního hlasování… kdo si nepřál mít transparentní účet města se jistě brzy všichni voliči dozví na Píseckém světě v rubrice "Zastupitelé dotazy a hlasování" … jsem zvědav i jak hlasovala opozice… je dobře, že jsi předložil tento návrh a dobře jsi to zformuloval… a město či jeho představitelé, které mají, co skrývat, by mělo být či měli být dávno v hluboké minulosti na smetišti dějin… běžného občana pak samozřejmě musí přirozeně jímat podezření, že se zastupitelé města hlasující proti transparentnímu účtu, který spravuje naše daně, nikoliv jejich příjmy…!!! přihlásili k politice, kterou by město Písek jít nemělo… k cestě podezřelých lobbingů, malých domů… protekcionismu a klientelismu… zajímavá by byla anketa mezi všemi zastupiteli proč právě tento bod shodili ze stolu… důvody…!!! důvody !!! důvody !!! …

Odpovědět

23. 4. 2015 (22:00)  –  Zbyněk Konvička

0
0

… na druhou stranu lze zametení transparentního účtu města Písek pod koberec brát i takto: ti, co tento účet nechtějí zahájili volební kampaň pro Piráty!!! … vivat!

Odpovědět

23. 4. 2015 (22:36)  –  Ing. Petr Hladík

0
0

Škoda jen, že se málo lidí účastní zastupitelstva, aby viděli, jak jednání probíhá. Upřímnost, vstřícnost, obyčejnou lidskost aby člověk na zastupitelstvu pohledal. Naopak demonstraci arogance a vzbuzování dojmu, že "JÁ" si mohu dovolit prakticky cokoliv, vidíme na každém kroku.
Martine drž se!

Odpovědět

23. 4. 2015 (22:30)  –  Magdalena Myslivcová

0
0

Mnozí první budou poslední a poslední první….. Bez obav, na každého dojde. Proto nezoufat a jít dál za dobrou věcí. Díky statečným rebelům vyplave špína na povrch a svět spatří obnaženou pravdu: kdo je kdo. Benjamínek může spát klidně, protože vykonal, co bylo v jeho silách. Díky!

Odpovědět

23. 4. 2015 (22:44)  –  JUDr. Ondřej Veselý

0
0

Martine, jako na zastupitelstvu i tady ti přeji "drž se". Je pravda, že ne se všemi tvými návrhy souhlasím, ale arogance s jakou jsou odmítány je hrubě dehonestující.

Odpovědět

23. 4. 2015 (23:13)  –  Tomáš Úlehla

0
0

Z dnešního jednání zastupitelstva jsem také rozčarován a to především z toho důvodu, komu byl prodán majetek bývalé velitelské budovy,
než z toho, že zastupitelstvo neschválilo dva koše na "Cajsku". To se dá schválit jindy, ale prodej je už jasná věc. Já bych to neviděl tak dramaticky.
Tvé návrhy jsou celkem dobré a vždy je lepší si vyjednat podporu některých návrhů, než hned metat blesky, že jsou všichni blbý, když neschválí
tvé návrhy. Chápu, že tě tam spousta věcí zcela oprávněně štve, ale také by to chtělo trochu úcty a pokory k úřadu, který zastáváš.
Vnímám tě jako jednoho z reprezentantů našeho města a cítím k tomu respekt. Pouze se mi obecně nelíbí, když někdo degraduje demokratickou diskusi
(přiznávám, že to mnohdy tak může působit) na hru s bábovičkama, žvanínu či chlívek. Je dobře, že jsi v zastupitelstvu a bojuješ tam o své návrhy.

Odpovědět

23. 4. 2015 (23:17)  –  Martin Brož

0
0

Tome omlouvám se, ale musel by jsi tam být. Tohle nemělo s demokratickým rozhodováním co dělat, půlka lidí chyběla na svých místech a druhá byla naočkována koalicí jak má zvedat ruku. Pochopil bych kdyby aspoň to šlo napříč politickým spektrem, ale že vše se odehrávalo v duchu bratrské jednoty koalice řeknu A a B odmávneme…. Jak říkám, to by jsi musel vidět.

Odpovědět

23. 4. 2015 (23:35)  –  Tomáš Úlehla

0
0

Ono se stačí kouknout někdy na záznam z PS (sněmovna) a je to příšerný. Je správné, že kritizuješ zastupitele, vznášíš provokativní návrhy
a veřejně říkáš, jak by se to podle tebe mělo dělat. Jen mi občas z tvých příspěvků připadá, že nekritizuješ pouze jednotlivé hráče či pravidla, ale samotný smyl hry. To jsem chtěl jen upřesnit a trochu na to upozornit, protože se to ve veřejném prostoru s příchodem Babiše začíná silně objevovat. Jinak ok.

Odpovědět

24. 4. 2015 (01:35)  –  Luděk Blaha

0
0

Tedy pardon, ale styl hry tvoří hráči, a zavedený styl si žádá i určitý hráčský typ.
A srovnávat Andreje s Martinem je přece jen poněkud přitažené za dredy.
Také si marně lámu hlavu, co je na těch návrzích provokativního. Nevím.

Jednou jsem se byl na jednání sněmovny podívat. Jen jsem čekal, kdy poslanci vytáhnou lahváče a začnou mastit ferbla.

Odpovědět

24. 4. 2015 (00:54)  –  PhDr. Andrej Rády

0
0

Kam bychom přišli s takovými návrhy, na kterých nevydělají ti, kteří si do politiky zainvestovali. To už by mohl každý navrhnou cokoli.

Odpovědět

24. 4. 2015 (08:08)  –  Pavel Karvan

0
0

Doporučuji udělat vše pro schválení dokumentu 23929, veškeré zbylé body by pak už měly jít mnohem snáze :)

Odpovědět

24. 4. 2015 (08:13)  –  Pavel Karvan

0
0

Doporučuji udělat vše pro schválení dokumentu 23929, veškeré zbylé body by pak už měly jít mnohem snáze :)

Odpovědět

24. 4. 2015 (08:33)  –  Ing. Petr Hladík

0
0

Milí diskutující, pokusím se přijít ještě se svou troškou do tohoto mlýna.
Některé z materiálů, které Martin předložil nemusely být touto formou předkládány zastupitelstvu a o tom jsem s Martinem mluvil jak před zastupitelstvem tak v průběhu. V zastupitelstvu jsou "ostřílení kozáci", kteří umí dokonale formulovat usnesení a od těch bych očekával, že neshodí dané návrhy tak, že prostě řeknou "NE", ale pokusí se pomoci formulovat usnesení tak, aby byl daný úkol předán danému odboru, radě apod.. V jednom případě jsme se o to pokusili a ani tak to neprošlo.
Tady vidím jádro pudla. Věřím, že se podaří některé návrhy postupně prosadit.
Každý ze zastupitelů má za sebou poměrně značnou skupinu lidí, kteří ho volili s určitým očekáváním a vědomím toho, jaký to je člověk a co se od něj dá očekávat. Domnívám se, že Martin Brož, více nežli kdokoliv jiný, se snaží toto plnit na sto procent.

Odpovědět

24. 4. 2015 (16:00)  –  Mgr. Ing. Jiří Hořánek

0
0

Pane inženýre,
jsem v zastupitelstvu stejný nováček, jako kolega Brož. Nicméně jsem odmítal jeho návrhy proto, neboť si myslím, že zastupitelstvo opravdu nemá řešit zasypání nějaké díry ve vozovce, umístění koše na odpadky nebo druh čtečky. Mimochodem, kolegu Brože jsem informoval již před měsícem o tom, že čtečka se bude kupovat. Celé to na mne působilo dojmem, že se kolega Brož zkrátka chce zviditelnit.
Jedinou věcí, která patří z jeho návrhů zastupitelstvu, je úprava vyhlášky o místních poplatcích. Tento námět je již uchopen, bude zpracován úředníky, projde připomínkovým řízením (včetně stanoviska ministerstva vnitra), vyjádří se k němu komise a pak půjde standardně do zastupitelstva a bude možné o něm diskutovat a hlasovat se znalostí věci a s vědomím, že text je po formální stránce v pořádku.
Ono by se to možná chtělo poradit dopředu a bylo by pak méně rozčarování a žaludeční nevolnosti.

Odpovědět

24. 4. 2015 (16:38)  –  Martin Brož

0
0

Vážený pane kolego Hořánku, ted mě asi tak trošku škádlíte nebo opravdu nevíte co jste kdy říkal? Hned po tom co jsem dával návrh s těma útulkama, (to bylo když se schvalovalo nově vše i se slevou na odpadky). Jsem Vám říkal jakožto hlavnímu šerifovi městské policie, že je jim potřeba koupit čtečku. Následně jsem Vás o tom několikrát informoval. Souhlasím že jste mě říkal, že město nemá peníze na takovéto kraviny. Dokonce jsem vám to říkal i na radě města když jste projednávali hromadné čipování psů. Bohužel když se nic neděje několik měsíců, tak jako to bylo v tomto případě, tak se nedivte, že holt už sahám po řešeních která nejsou systémová. Protože očividně si jinak jen budete dělat ze mě prdelky dále :)

Co se týče odpadkových košů, toto téma jsem řešil s odborem životního prostředí a panem Hrádkem už po volbách. Opět je tomu půl roku a nic se opět neděje. Jen tu slyším: "Co si to ten Brož dovoluje nám dávat nějaké úkoly, nám jedničkám?" Nebaví mě to vaše handrkování a už vůbec nejsem zvědav abych se musel půl roku doprošovat o čtečku na čipy za 3 tisíce, když tu házíte stotisíce z oken.

Takže prosím neříkejte mě tu že vše bylo zase narychlo a nikdo o ničem nevěděl! V podstatě souhlasím s jedinou věcí, materiály jsem mohl mít připravené lépe. Bohužel nevím jak na to, úředníky úkolovat nemohu a tak dělám co umím…

Odpovědět

24. 4. 2015 (16:51)  –  Martin Brož

0
0

PS: Nebyla to díra ve vozovce, nýbrž díra v chodníku. Ta díra tam ke všemu byla 5 let a nikdo se o to nezajímal. Až si o to někdo zlomí vaz, kdo ponese odpovědnost?

Odpovědět

24. 4. 2015 (22:12)  –  Luděk Blaha

0
0

"Celé to na mne působilo dojmem, že se kolega Brož zkrátka chce zviditelnit."

No, a je to tady.
Návrhy se zamítají nebo přijímají, ne podle toho, jestli jsou špatné nebo dobré, ale podle toho, jestli se nabyde přesvědčení, že se předkladatel chce nebo nechce zviditelnit.

Koše nech, Martine, košema. Na podzim jsem ty čtyři pytle plné odpadků na kárce odvezl, tak je tam prázdné zase nainstaluju. Stejně nemám co jiného na práci.
Sice se nezviditelním až tak mocně, jako někteří sršiči na zastupitelstvu, ale aspoň něco. S takovým přenáramným předvolebním aktivismem přece neskončíme volbami. Jen by možná bylo dobré, říci paní Nepodalové, ať už zbytečně nevyhazuje ten příspěvek na údržbu stezky, po které stejně nikdo z Vrcovic nejezdí.

Odpovědět

24. 4. 2015 (23:25)  –  Martin Brož

0
0

Luďku, to co říkáš je možná dalším krokem, který chci přístí týden (pokud mě to čas dovolí) s majitelem cyklostezky konzultovat. Jestli by nebylo jednoduší a hlavně méně nákladné kdyby se najala soukromá firma, která by se o stezku celoročně strala.

Odpovědět

24. 4. 2015 (23:42)  –  Luděk Blaha

0
0

Dobrá tedy. Založím firmu 'CAIS SON'.

Odpovědět

5. 5. 2015 (18:31)  –  Mgr. Jindřiška Jelínková

0
0

Martine, obvykle se nevyjadřuju k ničemu, vědoma si toho, že by to stejně nepadlo na úrodnou píseckou půdu a snažím se vyvarovávat se negativních věcí a emocí. Dnes mi to nedalo a donutilo mě to zaregistrovat se. Působí to na mě tak, že to NEPROŠLO ne kvůli tomu, že by to byly nesmyslné návrhy, které nemá zastupitelstvo řešit, ale kvůli Tobě. Nic jiného mi nezbývá, než ti držet palce. Nenech se prosím tě otrávit.

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.