Přihlášení

Průtah I/20 Pískem

30. 9. 2012 | Miroslav Krejča | Diskuze (1) | PÍSECKÝ HYDEPARK

Ačkoli body týkající se omezení rychlosti na průtahu komunikace I/20 Pískem byly nakonec z jednání zastupitelstva dne 20. září staženy, přesto se diskuze na toto téma rozhořela.

Tlaku občanů, kterým vadí hluk vozidel projíždějících po této důležité spojnici středu republiky s jihočeským regionem a která navazuje na stále nedokončenou rychlostní komunikaci R4, plně chápu. Musím ale jen tak potichoučku poznamenat, že určitě většina z nich jsou motoristé a obdobné situace v jiných lokalitách je staví zase do té opačné role – role těch, kterým by se omezování rychlosti asi moc nelíbilo.
Dovolím si ale podívat se na tento problém především z druhé stany, ze strany motoristů – místních i přespolních, kterým možná více než rychlost vadí na tomto úseku komunikace jiné věci.
Prvním z nedostatků (často zmiňovaným) je chybějící zařazovací pruh u stanice Shell směrem na Prahu. Pak je to v tomtéž směru chybějící zařazovací pruh u nájezdu z centra od Zemědělské školy. A budeme-li pokračovat směrem ku Praze, tak možná i neexistence nájezdu v místě sjezdu na Purkratice a severní průmyslovou zónu. Na druhou stranu směrem na jih je to zase u Hřebčince neexistence odbočovacího pruhu od Českých Budějovic („padá“ se tam z hlavního jízdního pruhu přes horizont, což pro neznalé této situace je to především v noci trochu problém. A v tomtéž profilu pak neexistence zařazovacího pruhu směrem na České Budějovice, což u řady řidičů způsobuje obtíže a bolesti v oblasti krční páteře. A když už jsme na té straně k Českým Budějovicím, tak ani křížení I/20 s komunikací spojující Semice a Smrkovice není optimální. Takže těch problémů je tady víc a asi (ne asi, ale určitě!) by to chtělo komplexnější řešení. Z mého pohledu laika není nic z výše uvedeného neřešitelné. Horší by to bylo ale pak s další slabinou, a tou je neexistence sjezdu do centra směrem od Prahy u Lesnické školy.
Ale abych se nevyhnul tomu hluku. Rozhodně by byl nižší při větší plynulosti jízdy projíždějících vozidel. A tomu by přispěla všechna ta výše popsaná opatření. A samozřejmě by tam i výrazně zlepšila bezpečnost provozu. Dalším opatřením by mohla být méně hučná úprava povrchu komunikace, a nakonec posílení protihlukových opatření okolo průtahu městem. Takže možností jak omezit či snížit hluk z vozidel je více, nemusí to spočívat pouze ve snížení rychlosti. A opět jsme u té potřeby komplexnějšího řešení. Což se nám ale moc často nedaří a proto tak často předěláváme a měníme, co jsme před nedávnem se slávou zprovoznili (viz řada křižovatek ve městě). Takže to je individuální pohled jak motoristy, tak občana města Písku.


Miroslav Krejča
 

Související články:
Co přináší současný silniční průtah I/20 (E49) našemu městu?
0
0

Diskuze k článku +

1. 10. 2012 (23:30)  –  Luděk Blaha

0
0

Nejvyšší čas oprášit nějaká ta okresně krajská témata, volby jsou tu cobydup. Jak jinak než takřka symbolicky cestou do krajského města. V sobotu jsem po ní jel a pilně se na ní pracovalo. Ještě, že ty volby čas od času máme. Dokonce i inlajnka se vůkol Písku rýsuje. Zprava, zleva se to valí, vše pro občana. Jupíííí
Tak až poblíž toho stolce krajského, chlapci, spočinete, vzpomeňte si, kudy jste přijeli a udělejte, prosím, něco s křižovatkou u Myšence a do Žďáru. Při odbočování z hlavní vlevo v obou směrech je to tam chvílemi doopravdy o život.

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.