Přihlášení

„Román“ Tomáše Duška

17. 9. 2010 | Tomáš Králíček | Diskuze (38) | PÍSECKÝ HYDEPARK

Tomáš Dušek

Mám rád knihy - a o městě kde žiji, obzvlášť. Nedávno jsem na pultě jednoho známého knihkupectví objevil knihu, jejímž spoluautorem je Tomáš Dušek.

Opravdu mě zajímalo, co nám tento pán měl v úmyslu sdělit. Kniha je postavena na dětinském tématu jakési fiktivní návštěvy, doplněná fotografiemi. To není ale důležité, důležitá je podstrčená předvolební snaha. Pár minut od koupě tohoto díla jsem potkal billboard s heslem „Dejme věci do pořádku“. Rozhodl jsem se proto dílo okomentovat ve stejném stylu, procházel jsem se po Písku a vzpomínal.

1.“Dejme věci do pořádku“ jsem našel v Čechově ulici, kde příbuzný tehdejšího starosty Průši postavil objekt zvaný „Titanik“ a pak firma zmizela. S tím ale bohužel i možnost reklamovat odbytou a zfušovanou práci. Dodnes se město Písek podílí "za svoje" na opravách bytů a tváří se, že se nic neděje. A pan Průša doufá, že se zapomnělo.

2. “Dejme věci do pořádku“ po povodních. Dodnes se, díky tehdejšímu vedení pod starostou Průšou, soudíme s pojišťovnou. Nejen tyto soudní spory již město stály mnoho miliónů.

3.“Dejme věci do pořádku“ najdeme naproti přes řeku. Slavný kulturní dům, jehož rozpočet možná překročil i rekonstrukci Budějovického letiště. Vícepráce, kterými byl projekt ukončen, dodnes visí nad kulturákem a čekají na vysvětlení. Nic na tom nezměnila ani hádka v Píseckých postřezích, kterou vedli pan Havel a tehdejší starosta Průša. Že by odváděli pozornost? Vyčíslí nám někdo z města, na kolik přišel 1m3 této stavby?

4. “Dejme věci do pořádku“ je kousek od kulturáku, jedná se o Sladovnu. Kolik stál zde 1m3 a jaká je využitelnost tohoto objektu? A hlavně, jaká je provozní režie a režie udržitelnosti? To všechno platíme, a pak sportovci a lidi z kultury žebrají u paní Koštové a Rambousové o příspěvky…

Komu vlastně slouží tahle Mega díla?

5.“Dejme věci do pořádku“ jsou trochu ze soukromí, billboard na domě pana Zajíčka s oprýskanou fasádou? Proč tahle fasáda jako podklad moudrého hesla politiků, kteří zde ovládají politické dění už 20 let? Nechci sahat bývalému poslanci do svědomí, ale je ta jeho fasáda stejná, jako jeho účast na veřejném životě? Za 12 let působení ve sněmovně o sobě nedával příliš vědět ani slyšet. Snad ani nejezdil po svém volebním obvodě a nezajímal se o své voliče. Zkuste si vzpomenout, kde byl a komu pomohl, nerad bych mu křivdil… Nemyslím si, že je ale připraven cokoliv měnit.

6. “Dejme věci do pořádku“ jsou o našem místostarostovi Tomáši Duškovi, který ještě nikdy nepracoval a dnes, dnes je místostarostou Královského města Písku. Tomáši, řekněte nám, prosím, a vyzývám i novináře, aby byli nápomocní, jak jste si vydělal na dva byty v Budějovické ulici, které jste koupil od Reality Grégr? K tomu máte ještě dům u plaveckého bazénu. Veřejně činný člověk, jako jste Vy, musí umět vysvětlit nejen výdaje, ale i příjmy. Můžete skončit u příběhu podobnému tomu Grossovu, je to jen na Vás. Věřte ale, většina rodin s dětmi je ráda, že uplatí jeden byt a k tomu auto, určitě už ne ale golf, který každou neděli hrajete. Věřte, že tohle není závist, Vám totiž není opravdu co závidět. Poraďte nám všem jen, jak se tohle dá s Vaším příjmem dokázat? K čemu Vám slouží obyvatelé našeho města?

7. “Dejme věci do pořádku“ další bod našeho místostarosty. Pane místostarosto, co je nadace GYM 2002? Odpovíte nám? Jen pro zajímavost:

Nadace vznikla v říjnu 2002 za účelem finanční, hmotné a jiná podpory rozvoje vzdělávání a sportu. Člen správní rady – Pavla Zvoňárová (asistent poslance Michala Doktora), Člen správní rady – Štěpánka Kudrnáčová (asistent bývalého ministra Aleše Řebíčka), Člen správní rady – Tomáš Dušek. Zřizovatel: Oldřich Vojíř – poslanec.

Že by nadace sloužila pro práci s dotacemi?

8. “Dejme věci do pořádku“ a teď ten slavný billboard, kde jsem objevil to moudré heslo. Nebudu nikomu napovídat, co by měl pod heslem hledat. Chci se spíše zeptat na něco jiného. Tomáš Franců je jedním z mých vrstevníků, Tomáše Duška nemohl vystát a dnes lobuje za projekty v Alšově škole, za léčebnu Honzíček, za vědecké centrum v kasárnách. Bývalý skaut a dnes bohužel… To všechno jsou témata Duška a jeho zájmů, které již hraničí s ohrožením finančního zdraví města. Předat objekty města (Alšova škola, Honzíček) do soukromých rukou, a pokud možno téměř zadarmo. Nad tím si lze jen odplivnout, ale podpořit rádoby výstavbu vědeckého centra v kasárnách téměř za 450 mil Kč? Stavba bude řízena pouze pro tyto účely založenou společností s.r.o., která může kdykoliv skončit. To znamená, že odpovědnost za provozní režii a udržitelnost projektu opět převezme město. O uhrazení dluhu stavebním firmám nemluvě. Místo podpory kultury a sportu budeme platit něco v kasárnách? Komu je tohle zase určené? - Odpovíme si jistě sami. Ale myslím, že tohle by měla být práce novinářů! Je v Písku vůbec nějaký nezávislý novinář? Zviditelní nám nějaký novinář dnešní personální provázanost strany SNK ED a TOP09? Co se stane, když tyto strany poskládají po volbách koalici? Zbude na něco jiného než na Titaniky, Kulturáky, Sladovny a pofiderní vědecké centra, která mají spasit vědecký život naší země? Nezahrává si někdo už až příliš s ekonomickou stabilitou našeho města?

SNK ED je stranou nezávislých lidí bez odpovědnosti k politické straně, ale i bez odpovědnosti svým voličům. Rychlý úprk na jinou kandidátku a Dušek na druhém místě. Co tedy má být dáváno do pořádku, napadá vás?

Má tohle město vůbec nějaké nezávislé novináře?

Redakční poznámka 20.9.2010:

Dnes kontaktoval naší redakci Mgr. Tomáš Dušek ve věci zfalšování jeho reakce v diskusích pod tímto článkem. Otiskujeme tedy autorizovanou reakci Mgr. Tomáše Duška a JUDr. Luboše Průši (kandidátů SNK-ED) v samostatném článku.

0
0

Diskuze k článku +

19. 9. 2010 (02:45)  –  ing vesely

0
0

ve sve podstate se s vasim nazorem necha souhlasit,ale je jeste spousta jinych neresti ktere se ve meste dejou,ale bohuzel o nich mluvime, jak se rika u piva a to je dost malo.potom se nedivme,chovani nasi mestske reprezantace.ne nadarmo se rika duveruj,ale proveruj.kdo navrhl pana duska na misto mistostarosty.ryba smrdi vzdy od hlavy.myslim si,ze nasi obcanskou povinnosti je zvolit si svou mestskou reprezentaci,ale tim nase povinnost nekonci,musime si ji jeste dokazat kontrolovat a vest k osobni odpovednosti.dejme si ruku na srdce,kdo z nas to dokaze.vim,ze to neni jednoduche,ale pokud to nedokazeme ,budeme si porad jenom kazde ctyri roky narikat. ona politika je v nespravnych rukach velky byznis.je vsak pravda,ze se necha delat i pro blaho obcana,jen se nesmi dostat do nespravnych rukou.nesmi se stat soukromim zajmem.preji vam vsem stastnou ruku pri vyberu novych zastupitelu a vice obcanske odvahy,aby nedochazelo k tomu,ze se pry musi dat veci do poradku.

Odpovědět

19. 9. 2010 (13:27)  –  bobek

0
0

milý pane králíčku,
chybí ve vašem článku, co jste udělal za posledních 20 let pro město Písek Vy. A kdo nic nedělá, ani nic nezkazí.
Váš Bobek

Odpovědět

19. 9. 2010 (13:47)  –  obcan

0
0

Myslim, ze staci nekrast. Neschvalovat si v rade mesta projekty, ktere jsem sam pred nekolika dny tvoril ve sve kancelari. Nekseftovat s mestskymi akciemi, pozemky a majetkem. Nepouzivat technicke sluzby k soukromym ucelum, jako je prave rekonstrukce napr. dvou bytu. Kdo nic nedela, nic nezkazi, to je pravda. Tihle lide ale vzkazuji "Dejme veci do poradku" zde je preci jen souhrn, kde mohou zacit. Ono po 20 letech v politice si tohle heslo mohou dat … opravdu jen kamaradi Duska :-) Politika v teto rezii pusobi, ze je jen k vlastnimu prospechu… To urcite nechcete, pletu se?

Odpovědět

19. 9. 2010 (14:10)  –  Money

0
0

A ještě by mě zajímalo: kdy se dají věci do pořádku,když na to měli výše jmenovaní čas od revoluce? Kdo zafinancoval mohutnou předvolební kampaň TOP 09 a SNK ED? Jsme na jiné kandidátce? Tím posledním bych se až tak nechlubil!
Ale všichni jsme měli možnost kandidovat!

Odpovědět

19. 9. 2010 (14:23)  –  obcan

0
0

Myslim, ze staci nekrast. Neschvalovat si v rade mesta projekty, ktere jsem sam pred nekolika dny tvoril ve sve kancelari. Nekseftovat s mestskymi akciemi, pozemky a majetkem. Nepouzivat technicke sluzby k soukromym ucelum, jako je prave rekonstrukce napr. dvou bytu. Kdo nic nedela, nic nezkazi, to je pravda. Tihle lide ale vzkazuji "Dejme veci do poradku" zde je preci jen souhrn, kde mohou zacit. Ono po 20 letech v politice si tohle heslo mohou dat … opravdu jen kamaradi Duska :-) Politika v teto rezii pusobi, ze je jen k vlastnimu prospechu… To urcite nechcete, pletu se?

Odpovědět

19. 9. 2010 (14:33)  –  press

0
0

A je tu v Pisku vubec nejaky nezavisly tisk? No, denik s pani Kolarovou to asi nebude :-) Jsou podvody a zlodejnicky nekalou predvolebni taktikou? No, z Deniku tenhle vzkaz zcela jiste prijde. Ostatne, tahle particka je na nove kandidatce preci jen pro nase dobro :-)

Odpovědět

19. 9. 2010 (18:16)  –  Fasáda

0
0

Vždyť u nás v Jitexu má Zajíček dostat po 20 letech odstupné. Tak si opravte fasádu z toho, aby nedělala ostudu. Ne?

Odpovědět

19. 9. 2010 (22:02)  –  Tomáš Dušek

0
0

Takový zájem jsem o sebe ani nečekal, na vše jsem si řádně vidělal, mimo jiné jsem i podnikal. Lidem v SNK ED jde o blaho města a to žádná jiná strana nabídnout neumí. Nemá osobnosti, které máme my. To je přeci patrné. Věřím, že ve volbách uspějeme a lidé dají přednost kvalitě, kterou nabízíme.

Odpovědět

20. 9. 2010 (06:09)  –  Ondřej Veselý

0
0

Řekl bych Tomáši, že druhá a třetí věta Vašeho vyjádření, zcela vystihuje Vaši osobnost.

Odpovědět

20. 9. 2010 (07:31)  –  češtinář

0
0

"vidělal" , pane Dušku , vydělal s měkkým i !!! To je teda mega ostuda. Je vidět, že na toho učitele jste se opravdu nehodil a u politika to zřejmě nevadí.

Odpovědět

20. 9. 2010 (09:18)  –  R. Malý

0
0

Je možná hodně dobře, že ostatní strany nemají takové "osobnosti" jako má SNK ED. Aspoň bude koho volit! Ostatně po Písku již od vyvěšení billboardů, plných těch zázračných barevných a veselých (až rozverných) politiků koluje jedna věta: Dejte si do pořádku ty svoje věci!

Odpovědět

20. 9. 2010 (10:58)  –  Pro bobka

0
0

Kdyby pan Králíček neudělal pro Písek nic jiného, než že napsal tento článek, tak udělal více než pánové Dušek a Zajíček za celou kariéru. Rozhodně tedy napáchal méně škody.

Odpovědět

20. 9. 2010 (11:15)  –  Josef Knot

0
0

Vážený pane Králíčku,
musím konstatovat, že jsem si Váš článek přečetl s velikým zájmem a bavil jsem se u něj.
Jediné, co mě na něm vadilo, byla skutečnost o provázanosti SNK a jejich tzv. osobnostmi s TOP 09. Přiznám se, že jednotlivé kandidáty SNK osobně prakticky neznám, s výjimkou paní Grillové, která se mnou chodila na základní školu. Pokud čtete mé články, popř. názory kandidátů TOP 09 tak zjistíte, že jsem odpůrcem projektů, které by měly výrazně zatěžovat městský rozpočet jako třeba akvapark či komunitní centrum a jsme kritici akcií, jako jsou Kulturní dům či Sladovna. Pokud se podíváte na mé nemovitosti, tak si troufnu říci, že jsou v úplně jiné kondici, než ty, na které poukazujete. Troufnu si říci, že vybudování obchodní pasáže je pro město rozhodně přínosem.Proto prosím, nespojujte novou stranu a její kandidáty bez jakékoli politické minulosti s těmi, kteří jsou spoluodpovědné za dnešní stav města, a to jak v pozitivním, tak i negativním. Josef Knot, lídr TOP 09

Odpovědět

20. 9. 2010 (12:40)  –  Gregr a Casta kandiduji nezistne?

0
0

Pane Knot, jste proti megalomanskym projektum a pritom jste jen pouhou loutkou zajmu Gregra a Casty. Proc kandiduji asi. Kucharovo problemy s betonem jeste zapomenute nejsou a Gregr jeste pro nikoho nic neudelal. Ted ma zajem ne o mesto, ale o Honzicka, Alsovku a Megalomansky projekt v kasarnach, kde potrebuje garanci mesta. Aby jste nemel brzy odkrvene rucicky od provazku, ktere si nechavate nasadit … Jste opravdu tak naivni?

Odpovědět

20. 9. 2010 (12:53)  –  Historik

0
0

Ale pane Knot, proč děláte z voličů slepé loutky? Vždyť hned za Vámi je na kandidátce Ing. Josef Vilím, předpokládáme tedy kandidát na místostarostu a nedávný člen užšího vedení v ODS Písku! Vaše poslední věta se tedy nezakládá na pravdě! A nesídlí účetní firma pana Vilíma zcela náhodou v domě pana Grégra, kandidáta za TOP09?

Odpovědět

20. 9. 2010 (13:29)  –  Ing. Josef Vilím

0
0

Kdo mě zná, ví že se o politiku zajímám dlouhodobě. Také není žádným tajemstvím, že jsem byl dlouholetým členem ODS, dokonce jsem kandidoval již v minulých komunálních volbách. S ODS jsem se názorově rozešel, mimo jiné proto, že nesouhlasím s koalicí ODS a ČSSD na krajské úrovni. Všichni moji kolegové z TOP09 o této skutečnosti vědí, prošel jsem řádným přijímacím řízením a byl následně přijat. Na kandidátce TOP09 jsem jediný s nějakou stranickou minulostí. Moje firma skutečně sídlí v domě pana Grégra, má s ním uzavřenou nájemní smlouvy a platí mu nájem, a to již 14 let. Pan Grégr je můj spolužák a jeden z mých klientů.

Odpovědět

20. 9. 2010 (13:57)  –  Historik

0
0

Ale pan Knot Vás nezná! Představte se mu! Proti Vám jako kandidátovi do zastupitelstva vůbec nic nemám. Znám Vás z píseckého hokeje, kterému obětujete hodně, vážím si Vás za to. Jen mi nejde dohromady Vaše spojení s lidmi, kteří jdou do politiky za obchodními zájmy – léčebna, kasárna, Komenského škola, a kteří ovládají TOP09 v Písku.

Odpovědět

20. 9. 2010 (14:29)  –  Tomas

0
0

Moc pěkný článek. Konečně se někdo odhodlal říkat věci otevřeně. Myslím, že stejně zajímavý článek by šel napsat na p. Bubníka a kandidátku Volby pro město. Nebo spíš volby pro radostnou výstavbu. Vobuko a Bubníkovo parazitování na veřejných zakázkách, pan. Kočí /Švehla skovaný na jejich kandidátce si jen jistí své ovečky. Ještě k loutkohrám. Myslím, že odkrvené ruce má polovina rady už řadu let a jistě i řada anonymních přispěvatelů Píseckého světa :-)

Odpovědět

20. 9. 2010 (19:46)  –  Martin Brož

0
0

Dobrý den.

Myslím si, že komentovat něco co se stalo je zbytečné, stejně tak, jako svalovat vinu jednoho nebo druhého na dalšího. Vždyť všichni občani královského města Písku mají stejnou možnost volit své zastupitele. Nehledě na to, že pokud se jim něco nelíbí, mohou se proti tomu ohradit třeba jen na zasedání zastupitelů. Ale z vlastní zkušenosti vím, že každý má jen mnoho slov, ale skutek utek!

Odpovědět

20. 9. 2010 (23:03)  –  lidr TOP09

0
0

Pane Knot, stojíte za svými kolegy z TOP09 jako za lidmi bez politické minulosti. Jste schopen zde podpořit a konkrétně napsat. Stojím za panem Grégrem jako za solidním a čestným člověk, který si stojí za svým slovem? Věřím panu Kuchařovi, že nezneužil svého postavení ve firmě Strabag k vlastnímu obohacení. Tato témata se často diskutují a veřejnost opravdu zajímají.

Odpovědět

21. 9. 2010 (01:38)  –  Best

0
0

http://www.snkedpisek.cz/volebni-program/

Odpovědět

21. 9. 2010 (16:00)  –  lidr TOP09

0
0

Tak bohužel. Rozhodného, schopného a silného starostu si představuji tak, že se dokáže poprat i s nepříjemnými tématy. Lepší by bylo napsat že je tak dobře neznáte a zaručit jste schopen se maximálně za rodinu. Konkrétní zkušenost bude na voličích. Podle mne máte z odpovědi strach. Pokud to zlehčím, ne všude by jste jako případný starosta chodil s poradcem a ochráncem na rameni, tak jak ho máte na billboardu. Hodně úspěchu :-)

Odpovědět

21. 9. 2010 (17:18)  –  Petr Kovář

0
0

Po rozhovoru s přáteli jsem si zvědavě pročetl váš portál a upřímně mi není jasné, k čemu je tohle všechno dobré. Nesouhlasím s tvrzením zakladatelů o svobodném prostoru pro vyjádření názoru. Tohle nemá se svobodou projevu nic společného. Většinu věcí, které zde čtu, považuji za zcela účelové a manipulované. Jako příklad komunikace níže. Anonym tu moralizuje o odpovědnosti a kritizuje legitimního kandidáta na starostu, který se rozhodl pro komunikaci. Takže se dobrovolně vystavil směsici účelové komunikace politických protivníků smíchané s anonymy, kteří nemají odvahu ni k tomu, aby se veřejně postavili za svůj názor. Nikdo z nás neví, kdo je lídr TOP09. Je placen nějakým politikem, nebo je to jen závistivec? Nebo je to vysokoškolský učitel, který je znechucen poměry? Těžko říct. Především je to ale zbabělec, kterému v podstatě o žádnou diskusi nejde. K té je totiž také potřeba odpovědnosti za to co říkám. Je velmi smutné, že podobných příspěvku je zde většina. Nejsem voličem TOP09, ale v tomto případě je pro mne nesrovnatelně odpovědnější p. Knot, který se nejen umí podepsat, ale je ochoten převzít odpovědnost za vedení města (ať už bude zvolen, nebo ne). Tomu je pisatel lídr TOP09 na míle vzdálen. Celé je to tady pokřivené. Jsem si jist, že je toto můj poslední příspěvek a doporučuji to všem, kteří jsou veřejně činní a ochotní se podepsat. Nemalujte si terče na čelo, protože tomuhle projektu o vás evidentně nejde.

Odpovědět

21. 9. 2010 (18:06)  –  Tomáš Poskočil

0
0

Dovolil bych si s Vámi, pane Kovář, nesouhlasit. Na tomto otevřeném fóru se mohou všichni lidé zajímající se o dění v Písku svobodně vyjádřit. A jelikož nikdo nemá patent na rozum, můžete zde slyšet názory z jiného úhlu pohledu a můžete si udělat o řadě zajímavých městských tématech ucelenější obraz. Když něco dobrého vznikne, vždy se najdou lidé, kteří toho zneužijí k lžím a pomluvám. Slušný člověk však pozná, co je a co není za hranicí. Osobně si myslím, že pokud ze zdejších diskuzí vznikne byť jen jeden dobrý podnět pro zlepšení kvality života v Písku, pak takový projekt má smysl a musím autorům Píseckého světa gratulovat! Určitě teď dění kolem komunálních voleb bude horké, věřím ale, že za měsíc zde po volbách již bude obvyklý klid a řešit se budou jen opodstatněné věci, tak jak tomu bylo před "předvolebním bojem".

Odpovědět

21. 9. 2010 (20:19)  –  Zdenka Jelenová

0
0

Nojo,Petře Kováři,to máte jako se svbodou obecně – někdo se v ní naučí svobodně žít, někdo ji jen využívá a někdo zneužívá… A to ji kvůli tomu zrušíme? Je na účastnících jakékoliv diskuse, na jaké úrovni se vede. To nemohou ovlivnit provozovatelé – nebo jen pomocí cenzurních zásahů, které sice využíváme, ale jen výjimečně a v souladu s Kodexem přispěvatelů. Zveřejněné názory pak je třeba rozlišovat podle toho, zda jsou zveřejněny anonymně (byť "nějak" podepsané) v diskusi pod článkem, nebo jako samostatný text, kde máte uvedeného autora, který je redakci znám – včetně kontaktů. Plnou zodpovědností autora je ověřit si své zdroje a obsah všeho, co zde zveřejní (opět viz kodex přispěvatele). Pokud se přesto ukáže, že je nějaký problém, snažíme se ho jako provozovatelé řešit – a rozhodně nebráníme vůbec nikomu zde své názory nebo odpovědi publikovat. Nelíbí-li se Vám to, nečtěte to :-)

Odpovědět

21. 9. 2010 (23:32)  –  Ing. Tomáš Franců

0
0

Pane, Králíčku, ujišťuji vás, že nelobuji za projekty v Alšově škole, za léčebnu Honzíček, za vědecké centrum v kasárnách, jak píšete. Já ty projekty nebo přesněji záměry jako zvolený zastupitel města prostě podporuji, a to je velký rozdíl. Kde berete tu jistotu s jakou to o mně tvrdíte?
Mít s TD kolegiální spory o věc a "nemohl vystát TD" to je taky velký rozdíl. Zase jistota?
Vaše úvahy jsou naprosté spekulace bez znalosti věci a souvislostí a o finanční zdraví města se nemusíte strachovat.
Proč jste nepřišel se svými názory na veřejná zasedání Zastupitelstava? Kde jste byl 20 let, vrstevníku a vzpomenete si na šedivý Písek před těmi lety?
Skauti si tykají. . . . Jsi také skaut? Nebo Tomáš Králíček je skautská přezdívka?

Odpovědět

21. 9. 2010 (23:48)  –  Tomáš Králíček

0
0

Ahoj Tome, mám ten názor, že skautem jsi přestal být, když si jednou rukou připravoval projekt a krátce na to ten samý projekt druhou rukou schvaloval v radě, nebo zastupitelstvu. Víc pokory by neškodilo. Jak malé děti, pořád se derete před zaměstnance města, aby jste dostali ty bonbóny jako první… Zasloužíte si je? Město bylo šedivé, změnilo se toho hodně, kromě tvého zalíbení v manžestrákách :-)

Odpovědět

22. 9. 2010 (19:00)  –  Ing. Chudoba

0
0

Dobrý den pánové,
dovolte mi vyjádřit názor cizáka, náplavy, který žije v Písku pouze 7 roků – proto nejsem ničí bývalý spolužák, pracuji mimo Písek, s rodinou jsme se 9x stěhovali po Rakousku a městech českých. Mohu se tedy na Vaše problémy podívat s nadhledem. Výsledkem je, že žijeme v krásném kulturním městě, kde se za posledních dvacet let hodně udělalo a k dobrému změnilo. Když za mnou přijede rodina z Moravy, jsem na Písek velmi pyšný. Jsem si jistý, že takový rozvoj města není možný za přítomnosti lobbingu a tunelování. Děkuji proto všem zastupitelům, kteří na rozvoji města posledních 20 let pracovali, ať již byli z kterékoliv politické strany.

Odpovědět

24. 9. 2010 (02:02)  –  Martin Zborník

0
0

Souhlasím s panem Ing. Chudobou, že se v Písku mnohé věci pohnuly k lepšímu. Rozhodně si ale myslím, že je zde také mnoho věcí ke zlepšování. Dlouhodobě se o to snažím neziskovými a občanskými projekty, prací v komisích města, veřejnými debatami a mimo jiné i například rozjetím této svobodné komunikace občanů, kterou současní představitelé město Písek opakovaně zarytě odmítali rozjet pod hlavičkou městských stránek.

Vrátím se ale k článku pana Králíčka, kde mě zaujal dotaz, na kolik vyšel 1m3 staveb kulturního domu a Sladovny.

Kulturní dům:
Cena rekonstrukce 150 mil Kč/bez DPH
Obestavěný prostor cca 1 700 m2 (dle katastru) x průměrná výška cca 15 m => cca 25 500 m3
Cena za m3 rekonstrukce kulturního domu tedy vychází na 5 882,-Kč (bez DPH)/m3
Poznámka: Město Písek tuto investici umořuje každoroční splátkou půjčky ve výši 10 mil Kč/rok

Sladovna:
Cena rekonstrukce 125,293 mil Kč/bez DPH
Obestavěný prostor cca 1700 m2 (dle katastru) x průměrná výška cca 27 m => cca 45 900 m3
(objekt je ale zrekonstruovaný jen z max. 1/2) tzn. počítáno z 45 900 x 3/5 = 27 540 m3
Cena za m3 rekonstrukce kulturního domu tedy vychází na 4 549,-Kč (bez DPH)/m3
Je ale nutné uvést že byla provedeny mnohé práce na celém objektu (např. kompletní zastřešení, fasáda, připravenost technologií topení, vzduchotechniky, výtahy, požární zabezpečení … )

Pro srovnání uvádím cenový ukazatel ve stavebnictví platný pro rok 2005 (termín dokončení kulturního domu a rozpočtování sladovny). Tento ukazatel slouží k předběžnému vyčíslení ceny novostaveb na základě účelu a obestavěného prostoru budovy.
„Budovy pro vědu, kulturu a osvětu“ měly ukazatel stanoven na 3 914 Kč (bez DPH) na m3
Odchylka skutečné budoucí ceny od propočtu podle cenových ukazatelů může u konkrétních staveb dosahovat až + – 25%, a to podle technické a technologické náročnosti realizace konkrétní stavby a podle standardu případně nadstandardu jejího vybavení. Běžná odchylka se kterou je nutno kalkulovat je + – 15%.

Názor na hospodárnost těchto investic nechám na Vás.

Odpovědět

24. 9. 2010 (08:16)  –  Iva2

0
0

Nechápu, proč se zde stále píše, jak byly tyto rekonstrukce drahé! Každý přeci už musí vědět, že drahé byly!Změní to teď někdo?Berme skutečnost jako fakt s tím, že do budoucna to s rekonstrukcemi už snad bude jinak. Nyní je třeba těchto baráku alespoň dobře využívat, myslím, aby byly přínosem pro obyvatele města. Doufám, že se už nebude opakovat případ, kdy kulturák dostane do rukou soukromník! Ano, to by se potom dalo mluvit o "vyhozených" penězích za rekonstrukci!

Odpovědět

24. 9. 2010 (09:10)  –  Ondřej Veselý

0
0

Jenže to je právě ten problém. Tehdejší městský establishment očekával, že se investice do KD vrátí z pronájmu – předpokládali roční výnos 10 mil. (tedy výši splátky). Že jde o nereálnou představu se samozřejmě ukázalo záhy. Dneska město stojí provoz KD ročně 4 mil.

Odpovědět

24. 9. 2010 (09:22)  –  Iva2

0
0

A kolik stál provoz ty 3 roky, kdy byl pronajmut KD a kdy se tam nic nedělo? Je ale bezpodmínečně nutné připočítat náklady, které musely být následně vynaloženy, aby se po těch třech letech dalo všechno do pořádku, protože tam údajně nefungovalo téměř nic.Myslím, že to bude ranec!

Odpovědět

24. 9. 2010 (19:46)  –  Winston Churchill

0
0

Nevěřím statistice, kterou jsem sám nezfalšoval.

Odpovědět

24. 9. 2010 (21:33)  –  Iva2

0
0

To WCH: ??

Odpovědět

25. 9. 2010 (08:41)  –  Winston Churchill

0
0

Originál citát. Měl jenom říct , že odhady o samofinancování provozu různých projektů, jako byl Kulturní dům a nyní plánovaný akvapark, jsou vždy účelově zpracované, aby podpořily daný projekt. Pokud by odhad dělal naopak odpůrce, tak mu zase vyjde nutnost milionových dotaci.

Odpovědět

25. 9. 2010 (09:49)  –  Iva2

0
0

To WCH: Tak to je hodně dobrý postřech. Pokud to je tak, beru. Ale pokud opravdu někdo věřil tomu, že se náklady vrátí pronájmem, tak to neberu, protože kdo do věci jen trochu vidí, tak ví, že je to nemožné. Takže bývalý establishment buď mlžil nebo, a tomu nemohu uvěřit, byli úplně mimo mísu – velice slušně řečeno.

Odpovědět

7. 10. 2010 (08:17)  –  Iva

0
0

Mám jenom drobnou připomínku k umístění bytů – jedná se o Prokopovu ulici, v současné době shodnou okolností v plné rekonstrukci …

Odpovědět

7. 10. 2010 (09:09)  –  hubert

0
0

Nojo, v Prokopovce. A oba svépomocí .. a jak rychle, stavební firma by to dřív nezvládla .. zřejmě nespal, ani nejedl .. když ho člověk potká, tak by se i lekl, jak je z toho dodnes ztrhanej

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.