Přihlášení

Petice proti snižování počtu parkovacích míst na Velkém a Alšově náměstí

12. 2. 2016 | Radek Boček | Diskuze (16) | Petice

My, níže podepsaní občané Města Písek, protestujeme proti snaze omezovat počet parkovacích míst na Velkém a Alšově náměstí v Písku a v ulicích Jungmannova a Fráni Šrámka a snahám omezit dopravní provoz na Havlíčkovo náměstí a v přilehlých ulicích Fráni Šrámka, Jungmannova, Ningrova, Smetanova, Heydukova, Nerudova, Chelčického, Soukenická, L. Janáčka a Drlíčov.

Také se Vám stane, že přijedete na náměstí a kroužíte 2x dokola, než někdo vyjede a Vy můžete někde zaparkovat? A pak zjistíte, že návštěva banky Vám zabrala stejně času, jako hledání místa na zaparkování. Taky Vás, jste třeba účetní ve firmě na předměstí, těší moudra o tom, jak do centra máte chodit pěšky, např. obden nosit podklady pro Vašeho daňové poradce? A taky se na jedné straně těšíte na to, že podle krásných vizualizací bude na náměstí další vodní plocha a více zeleně, ale na straně druhé se děsíte, stejně jako my, že s tím Vaším autem uděláte místo těch dvou koleček jich podstatně více?

Pokud jste si nekolikrát odpověděli ano (malými písemeny :-)), zkuste se podívat na dále přiloženou Petici a případně do 31. března 2016 připojit svůj podpis.

Její originál a podpisové archy jsou u p. Vladimíra Leška v obchodě s počítači A-Com LP s.r.o. na Velkém náměstí č.p. 28/21, vedle Komerční banky (tel. 382 219 458, 602 431 844).

Díky, za petiční výbor: Vladimír Lešek, Pavel Hubka, Martin Brož, Zdeněk Karas, Radek Boček  

 Revitalizace historického centra města Písek

 

Dokumenty k článku

0
0

Diskuze k článku +

13. 2. 2016 (00:33)  –  Luděk Blaha

0
0

Tak ještě petici za zvýšení počtu parkovacích míst na sídlišti Jih.
Prosííím!

Odpovědět

13. 2. 2016 (18:30)  –  Rozumný Občan

0
0

Předpokládal bych, že člověk co tohle napíše, tam i bydlí. Zřejmě se ale musí mýlit, protože kdyby jste tam bydlel, věděl by jste že sídliště Jih je prakticky jedno auto vedle druhého…

Odpovědět

13. 2. 2016 (21:38)  –  Zdenka Jelenová

0
0

Na Jihu by zřejmě podle současných plánů města měl vzniknout nový parkovací dům za Šipkou… Je tam teď sice opravdu auto na autě, ale zároveň vzhledem k počtu bydlících rodin parkovacích míst nedostatek, s tím nic nenaděláte – lidi mají auta a chtějí mít auta… Petice asi nic nevyřeší tam ani tam – ale pozná se třeba podle ní aspoň, kolik lidí je ochotno se za daný názor postavit (tedy podepsat :-)) .

Odpovědět

14. 2. 2016 (18:30)  –  Luděk Blaha

0
0

"sídliště Jih je prakticky jedno auto vedle druhého…"

No právě. Pokud dlouhodobě, myslím tím mnoholetně, není po osmnácté hodině jediné místo k zaparkování, může to znamenat snad jen, že těch míst k zaparkování je doopravdy nedostatek. Nepředpokládám, že se na Jih stahují řidiči s dalekého okolí. Spíš naopak se dá předpokládat, že jižanští řidiči obsazují parkovací místa v okolí. Odhaduji, že kdyby se některý z úklidu ulic využil k nakreslení čar, pár desítek míst by se vydobylo. Ale náklady na takový počin nejspíš nekorespondují s užitkem. A nebo na Jihu nebydlí žádný z činovníků. Na rozdíl třeba od Portyče. Tam ty čáry jsou.
Představa parkovacího domu za Šipkou je povzbudivá. A v kterém století by to mělo být?

Odpovědět

13. 2. 2016 (18:27)  –  Rozumný Občan

0
0

Město má být lidí a ne aut. Na argument, že někdo musí jít pár metrů pěšky se dá jen říct: Od toho ty nohy máte. Je to zdravé a jít 150 metrů do centra zvládne i člověk o berlích…

Odpovědět

14. 2. 2016 (18:40)  –  Luděk Blaha

0
0

Lidičky s berlemi bych do problému radši ani nezatahoval. Zvláště pak v době, kdy mnozí sportsmeni jsou schopni dojet autem do fitka, aby si tam zachodili na pásu.
Nad to, měl jsem původně takový dobrý pocit, že na Píseckém světě přispívají lidé výhradně pod svým jménem. Snad také nemáte strach vyjádřit svůj názor veřejně, Rozumný Občane? Proč?

Odpovědět

14. 2. 2016 (21:52)  –  Zdenka Jelenová

0
0

Redakce by také byla ráda, kdyby se "Rozumný občan" podepsal – bylo by to možné??? Anonymy opravdu nepodporujeme. Anebo nám na e-mail redakce@piseckysvet.cz napište své jméno a důvod, proč chcete vystupovat pod pseudonymem, to je jediná možnost, kterou nabízí kodex přispěvatele Píseckého světa (který se každý, kdo se registroval, zavázal dodržovat).

Odpovědět

14. 2. 2016 (20:57)  –  Pavel Kašpar

0
0

Rozumný občan to ,,myslí "dobře, město má být lidí a ne aut. Proč tam ti lidé vlastně jezdí? Proč jsou všechny úřady, banky a pojišťovny v centru? Přesuňme je na periferii a pak to město může být městem duchů. Těch pár zahraničních turistů, kteří pospíchají autobusy z Prahy do Krumlova a z Písku znají akorát WC na čerpacích stanicích to nezachrání.
Když někdo vyzvedává větší obnos peněz, nebo si zakoupí v železářství štafle, nechce jít po náměstí a kochat se novou kašnou, ale co nejdřív toto místo opustit.
Něco jiného je se jít jen tak projít, dát si kávičku a z dlouhé chvíle korzovat. Kolik takových lidí dnes máme? Ti co pracují zařezávají v montovnách a ti co nepracují na to prostředky nemají. Důchodci a školáci mezi silné ekonomické skupiny také nepatří.
Kdo nahradí obchodníkům jejich případné snížené tržby?

Odpovědět

18. 2. 2016 (09:20)  –  Richard Kába

0
0

Zklidněním až k naprostému vylidnění. Je vtipné, že i na těch obrázcích zklidňovacích aktivistů jsou vidět velké širé rodné lány dlažebních kostek, pár stromků hrazených z dotací a téměř žádní lidé.

"Boj" proti autům je asi jako boj proti parnímu stroji, nebo likvidace strojů v továrnách dělnickou třídou … kdo nepochopil, že automobil je nástroj osobní svobody, pokroku a prosperity a chce lidem diktovat jak a v čem (nebo na čem) se mají přepravovat, vůbec nepochopil situaci. Pokud někam zabraníme lidem jezdit autem, dojde nevyhnutelnému – nebudou tam jezdit … a rozhodně se tam nebudou belhat o holích.

Nejpovolanější, kdo se může vyjádřit jsou firmy, které v centru sídlí a občané, choré výplody zklidňovacích aktivistů a přebujelé představy o tom, jak ostatním komplikovat nebo organizovat život, by něměly přijít na svět razítkem úředníka, nebo pohledem přes řidítka jízdního kola.

Odpovědět

20. 2. 2016 (21:45)  –  Karel Kropš

0
0

Je třeba si uvědomit, že Písek má okolo náměstí mnoho krásných pěších zón. Takže ten kdo se chce procházet má mnoho možností. Tak proč těm ostatním upírat možnost si do centra zajet autem a tím zásobovat podnikatele a úřady čilým lidským ruchem. Rušné město a jeho pulzující okolí plné pěších zón a poklidné pěší oblasti okolo řeky jsou úžasnou kombinací.
Odradíte li ty podnikavější, ty kteří spěchají a stéle něco zařizují zajíždět do centra města, náměstí zchudne a vylidní se. Tím se začnou vylidňovat i rušné pěší zóny v okolí a do města se nastěhují tak akorát hejna holubů.
Je nutné to opravdu rizkovat? Komu to prospěje? Kdo touží chodit po městě bez obchodů a čilého ruchu? Na klidné procházky máme Písecké hory a ne na Písecké náměstí.

Nechte podnikatele na náměstí a jejich zákazníky s jejich auty poklidně žít a užívat si rušného života. Je málo podobně velkých měst s tak pulzujícím životem v centru jako je v Písek, važme si toho a neničme to.

Karel Kropš, Svobodní Písek – http://web.svobodni.cz/
Staňte se naším příznivcem.

Odpovědět

21. 2. 2016 (11:29)  –  Ondřej Blažek

0
0

Nevím, zda příznivci aut v centru někdy byli v Itálii, ve městech, která jsou velikostí srovnatelná s Pískem. Například 60tisícová Siena má pro auta nerezidentů zcela zavřené centrum, které je svou plochou asi 2x větší než centrum v Budějovicích. I do center mnoha dalších italských maloměst auta vůbec nesmějí, ani zde nejsou garážové domy, a dost možná i proto jsou tak příjemná a navštěvovaná. A nezdá se, že by v nich obchodníci krachovali, ba naopak. Místní se zkrátka nepůjdou projít na periferii, protože je ošklivá, turisty poklidné centrum města přiláká. Lidi pracující a žijící v centru Písku by měli mít možnost v něm zaparkovat, ale ostatní zkrátka – podobně jako v těch italských městečkách – by měli nechat auto mimo centrum a zbytek dojít pěšky. Obavy proti plánu omezit parkování na náměstích v Písku proto podle mého názoru nemají žádnou oporu v realitě. Nebo snad víte o případu města, které se vylidnilo, když v něm byla omezena doprava?

Odpovědět

21. 2. 2016 (13:59)  –  Martin Brož

0
0

Milej Ondro, jenže tady nejsme v Itálii tady jsme v Písku, v městě kde lidé potřebují na náměstí doject né si dát kafíčko jako někde u moře, né někde kde největší starost mají o to zda jim přijede turista, kterej jim tam nechá peníze v kavárničce. Tady lidé přijedou na náměstí, aby mohli dojít do lékárny, dojít do železářství, dojít do knihovny, dojít rychle na oběd. A víš proč říkám přiject a dojít? Protože né jako v Itálii tady mají lidi čas se procházet dvě hodinky na obědní pauze, tady bohužel většina lidí tvoří hodnoty kdy jsou 8 a víc hodin v práci, a čas na oběd pokud nechtějí jíst zamražené dobroty od nějakého řetězce, mají tak cca hodku či půl (teda když zrovna nepodnikají, to většinou oběd ani nestíhají) takže asi proto je potřeba na náměstí doject! Nehledě na to, že pokud jsi tak velkým zastáncem uzavírky náměstí tak si to přijd s těmi lidmi vyříkat ted v pondělí do očí, a né jako kolegové od vás ze strany.

Odpovědět

21. 2. 2016 (11:59)  –  Karel Kropš

0
0

Těch příkladů vylidnění a krahujcích podnikatelů je mnoho. Jen namátkou Písek v devadesátých letech, Jindřichův Hradec (mám přímé informace od místních obyvatel), Ostrava, Boskovice a mnoho dalších v současnosti bojují s úbytkem lidí a podnikatelů v centru. Někdy to není hned patrné, protože vymírání náměstí probíhá nenápadně a pomalu.
Má to Písek zapotřebí?
Srovnávat se s Italskou Sienou nehodlám. Neznám názory tamních obyvatel ani neznám místní dopravní a historický kontext.

Odpovědět

21. 2. 2016 (12:33)  –  Ondřej Blažek

0
0

Píseckým podnikatelům zklidnění zjevně neuškodilo, když tu jsou nájmy zdaleka nejvyšší v celém městě.

Odpovědět

21. 2. 2016 (13:16)  –  Luděk Blaha

0
0

Pokud si dobře vzpomínám, pocítil jsem jisté vylidnění Velkého náměstí v době, kdy tam místo zaběhnutých bufetů přišly nezaběhnuté banky. Ale je to vyložene subjektivní a v nadsázce.
Bez řádného průzkumu se diskuse zadrhne na tvrzení jedněch, že 'tak', a tvrzení druhých, že 'onak'.
Nejlepší by bylo posčítat, jak se změní tržby v režimu bez jakéhokoli auta, oproti režimu stávající parkovací plochy. Elektronická evidence tržeb to umožní. Aby byl eliminován vliv ročních období a dalších faktorů jako jsou výkyvy počasí sucho, mokro, větrno, doporučuji režimy pravidelně střídat po čtrnácti dnech po dobu jednoho roku.
Dopadne to tak, že svobodní budou houfně nakupovat v režimu s auty a nesvobodní v režimu bez aut. V souhrnu se v testovacím roce v dané lokalitě zvýší tržby takovým způsobem, že živnostníci budou mít vyděláno nadosmrtě, zavřou krámy, a náměstí bude zelenými vyhlášeno zónou přísného klidu pro zahnízdění tetřeva hlušce.

Odpovědět

22. 2. 2016 (23:34)  –  Karel Kropš

0
0

Dnes 22.2.2016 v 23:30 na ČT24
Hradec Králové: pěší zóny = mrtvé zóny.
obchodníci krachují, nebo se přesouvají na okraj do obchodních galerií.

Opravdu to musíme zažít i v Písku?

Odpovědět

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.