Přihlášení

Novela pravidel pro přijímání a vyřizování petic a stížností

7. 4. 2011 | Magdalena Myslivcová | Diskuze (0) | Petice

Masopust ZŠ Svobodná 2011

Rada města Písku projedná 7.4.2011 Novelu pravidel pro přijímání a vyřizování petic a stížností, která pochází z roku 2004. Tento úkol vyplynul ze závěrů interního auditu, jehož připomínky byly zapracovány. Změny jsou v textu vyznačeny tučně.

PRAVIDLA
pro přijímání a vyřizování petic a stížností

Na základě zmocnění v § 102 odst. 2 písm. n) zákona č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění
pozdějších předpisů
, stanovuje Rada města Písku tato pravidla, která jsou závazná pro
všechny zaměstnance zařazené do Městského úřadu Písek a Městské Policie Písek.

Část I.
Petice

Jako petice jsou posuzována podání splňující náležitosti stanovené v zákoně č. 85/1990 Sb.,
o právu petičním, ve znění pozdějších předpisů (dále jen zákon).

Přijímání petic

Petice se přijímají v písemné podobě poštou, elektronicky i osobně prostřednictvím
podatelny městského úřadu. Jejich centrální evidenci zajišťuje právní oddělení odboru
vnitřních věcí. Při tom dbá zejména na dodržení pořádkových lhůt stanovených v § 5 zákona.
Pokud věc nepatří do působnosti města nebo městského úřadu, postoupí ji subjektu věcně
příslušnému k jejímu vyřízení a uvědomí o tom toho, kdo petici podal.

Projednávání petic

V souladu s § 102 odst. 3 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění
pozdějších předpisů
, zajišťuje projednávání a vyřizování petic rada města. Vedoucí
jednotlivých odborů městského úřadu zodpovídají za zpracování podkladů pro jednání rady
města tak, aby mimo vlastní text petice byla v důvodové zprávě či přílohách materiálu
obsažena jejich odborná stanoviska a relevantní informace z jiných zdrojů.

Vyřizování petic

Pro vyřízení petic je rozhodující text příslušného usnesení rady města. Jeho znění po
vyhotovení zápisu ze schůze rady města sdělí vedoucí jednotlivých odborů městského úřadu neprodleně písemně zástupci petičního výboru a kopii odpovědi předá právnímu oddělení odboru vnitřních věcí.

Část II.
Stížnosti

Jako stížnosti jsou posuzována podání, která jsou jako stížnost výslovně nazvána nebo
svým obsahem nasvědčují, že se o stížnost jedná. Jako stížnosti se neposuzuji návrhy,
připomínky a podněty občanů ani opravné prostředky v rámci správních řízení vedených
odbory městského úřadu. V pochybnostech, zda se u nesrozumitelného či nejasného podání
jedná o stížnost, rozhodne po jeho posouzení tajemník.

Podnět upozorňuje obecně na nedostatky a závady, jejichž řešení náleží do působnosti
orgánů města, a zároveň sleduje širší společenský prospěch.
Oznámení je stížnost podaná ve prospěch někoho jiného.

Přijímání stížností

Stížnosti se přijímají v písemné podobě poštou, osobně prostřednictvím podatelny
městského úřadu i elektronicky. Jejich centrální evidenci zajišťuje právní oddělení odboru
vnitřních věcí. Pokud chce kdokoliv podat stížnost ústně, provede právní oddělení odboru
vnitřních věcí sepsání protokolu, v němž text stížnosti zaznamená. Po přijetí stížnosti
posoudí právní oddělení odboru vnitřních věcí obsah stížnosti a podle jeho obsahu ji přidělí
k vyřízení.
Opakuje-li stěžovatel stížnost, která neobsahuje nové skutečnosti, oznámí odbor vnitřních
věcí stěžovateli, že neshledal důvod stížností se opakovaně zabývat.
Anonymní stížnost je stížnost, která neobsahuje jméno, příjmení a adresu stěžovatele.
Eviduje se a postupuje se k vyřízení pouze v případě, že obsahuje konkrétní údaje, které
nasvědčují, že byl porušen právní předpis. Ostatní anonymní stížnosti nejsou evidovány,
prošetřovány a odkládají se.

Projednávání stížností

Pokud obsah stížnosti směřuje k činnosti orgánů města v samostatné působnosti, zajistí její
projednání v orgánu města starosta, místostarosta, nebo tajemník, do jehož působnosti
příslušná oblast spadá.
Pokud se obsah stížnosti týká nevhodného chování zaměstnanců zařazených do městského
úřadu, projedná stížnost tajemník.
Pokud se obsah stížnosti týká nevhodného chování či nesprávného postupu tajemníka,
projedná stížnost starosta.
Pokud se obsah stížnosti týká postupu strážníků zařazených do městské policie, projedná
stížnost starosta.
Pokud je podání stížnosti posouzeno jako stížnost proti postupu správního orgánu dle § 175
odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů při výkonu
přenesené působnosti, provede jeho vyřízení vedoucí odboru městského úřadu, který je
k vedení řízení věcně příslušný.
Pokud je podána stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace dle § 16a zákona č.
106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, vyřizuje se
podle Pravidel ke stanovení postupu orgánů města Písek při zajištění práva fyzických
a právnických osob na poskytnutí informací.

Vyřizování stížností

Ten, kdo stížnost projednává, zašle vyřízení stížnosti právnímu oddělení odboru vnitřních
věcí. Právní oddělení zajistí zaslání vyřízení stížnosti prostřednictvím spisové služby
stěžovateli, pokud se nejedná o stížnost anonymní. Při tom je ve vyřízení uvedeno, zda byla
stížnost posouzena jako důvodná, částečně důvodná či neoprávněná.

Závěr

Pro projednávání stížností platí lhůty stanovené v § 16 odst. 2 zákona č. 128/2000 Sb.,
o obcích (obecní zřízení, ve znění pozdějších předpisů a v § 175 odst. 5 zákona č. 500/2004
Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.
Při výskytu sporných otázek informuje vedoucí odboru vnitřních věcí tajemníka, který
rozhodne o dalším postupu.
Přílohou č. 1 je spisová obálka evidence petic.
Přílohou č. 2 je spisová obálka evidence stížností
Tato pravidla byla schválena Radou města Písku dne 07.04.2011 pod číslem usnesení
000/11 a nabývají účinnosti 11.04.2011. Současně se ruší pravidla vydaná radou města

Písku 19.02.2004.

0
0

Diskuze k článku +

Článek zatím nikdo nekomentoval – buďte první!

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.