Přihlášení

Projekt „Nevzdáme to“ – ohlédnutí za uplynulým školním rokem

23. 7. 2014 | Martin Zborník | Diskuze (0) | Neziskovky

Již druhým rokem realizuje Arkáda, o.s. v Písku projekt „Nevzdáme to“ (CZ. 1.07/1.2.15/01.0021), který pomáhá žákům základních a středních škol zvládat nároky školního prostředí. Projekt nabízí aktivity nejen žákům ale také jejich rodičům. Úkolem pracovníků projektu je pomáhat dětem, aby ve třídě tvořily dobrou partu, aby si uměly poradit ve vztazích se spolužáky ale i učiteli. Při poradenských konzultacích často řešíme špatný prospěch dětí nebo jejich pasivní přístup k povinnostem. Nemotivované žáky se snažíme podpořit, aby kromě nezdarů zažili také úspěch a získali větší chuť do učení. Rodiče u odborníků většinou hledají odpověď na otázku, jak správně postupovat ve výchově dětí.

Do projektu „Nevzdáme to“ je doposud zapojeno 7 škol.  Úzce spolupracujeme např. se ZŠ v Protivíně nebo se Střední zdravotnickou školou v Písku.  Zeptali jsme se zástupců zapojených  škol  Mgr. Antonína Žáka, školního metodika prevence ZŠ v  Protivíně a Mgr. Marcely Hrůzové, školní metodičky prevence Střední zdravotnické školy v Písku na jejich osobní zkušenosti s aktivitami projektu.


Jaký mají podle Vašeho názoru preventivní programy smysl a jak probíhají?

A. Žák

Preventivní programy pomáhají žákům, ale i učitelům a rodičům objasnit situaci ve třídách, odhalit příčiny problémů a najít přijatelná řešení pro zlepšení vztahů mezi žáky.

Nejdůležitější  je to, že s jejich pomocí jsme schopni zachytit včas potencionálně nebezpečné situace ohrožující duševní i fyzické zdraví žáků, jako je např. užívání návykových látek, narušené vztahy ve třídě, šikana aj.

M. Hrůzová

 

Preventivní programy umožňují studentům lépe poznat sebe i své spolužáky, seznámili se s riziky kouření, pití alkoholu, jak ho odmítnout. Programy probíhají podle daných pravidel, které znají všichni.

 

S čím konkrétně dokáží programy třídním kolektivům pomoci?

A. Žák

Problémy a jejich příčiny jsou zde přesně pojmenovány a žáci sami pomáhají navrhovat konkrétní řešení. Programy zlepšují sebepoznávání žáků, vedou ke zvýšení sebeúcty, vyšší toleranci, úcty a respektu k ostatním. Velmi pozitivní je to, že i žáci, kteří si dříve nevěřili, si postupně uvědomují, jaké je jejich postavení ve třídě, poznávají své schopnosti a zvyšuje se jejich sebedůvěra.

M. Hrůzová

Programy pomáhají třídním učitelům lépe poznat danou třídu, už po prvním dnu adaptačního kurzu jsem znala všechny holky jménem, to by se mi ve škole podařilo tak za čtvrt roku, máme společné zážitky, viděla jsem, jak holky spolupracují navzájem, překonávají překážky, pokud byl nějaký úkol komplikovanější, jak řeší konflikty.

 

Mgr. Šárka Uhlíková, vedoucí projektu Nevzdáme to

Arkáda – sociálně psychologické centrum, o.s.     www.arkadacentrum.cz

Fotogalerie k článku


0
0

Diskuze k článku +

Článek zatím nikdo nekomentoval – buďte první!

Nový komentář k článku

Pro zapojení do diskuze se nejprve přihlašte ke svému účtu.

Nejste-li registrovaným uživatelem, zaregistrujte se zde. Registrace je jednoduchá a rychlá.